Ik heb maar op Tim gestemd. Niet voor z'n bodyquote:Op maandag 7 juli 2014 01:01 schreef ChocoFan het volgende:
Ik heb maar Henk gestemd danTrompet deed het hem toch.
Hoe dat? Ging je gewoon liggen en was je weg?quote:Op maandag 7 juli 2014 01:01 schreef BoonDockSaint het volgende:
ik was inslaap gevallen in het bos ben nu pas thuis![]()
quote:Op maandag 7 juli 2014 01:02 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Hoe dat? Ging je gewoon liggen en was je weg?
Het lijkt echt wel of er niet meer verschillende types mensen zijn ofzo.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:02 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ik heb maar op Tim gestemd. Niet voor z'n body, maar omdat hij iets zei over uitdijende mensen wat duidelijk over Charlotte ging. Maar ik vond het niets, allemaal niet. Boring. En hetzelfde. Zoals Sonny met z'n crossfit. Net als Ivan!
quote:Op maandag 7 juli 2014 01:01 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ja, echt. Dezelfde types als die er al zijn. Jammer hoor.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:03 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Het lijkt echt wel of er niet meer verschillende types mensen zijn ofzo.
Hopeloos deze maand.
wel meerquote:Op maandag 7 juli 2014 00:58 schreef Braindead2000 het volgende:
Isax wil wel op zijn trompet blazen.
ik ging ergens liggen met 2 halve liters bierquote:Op maandag 7 juli 2014 01:03 schreef Grunge. het volgende:
[..]! Waar dat dan, in het mos? En waarom, was je ineens moe?
Overigens: bossen.
Werd je wakker van een knagend wild zwijn?quote:Op maandag 7 juli 2014 01:01 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ah, kijk aan. Lekker hoor.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:04 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
ik ging ergens liggen met 2 halve liters bier
Zo raar, zullen er echt geen ander soort mensen meer bestaan, bestaat hier onze samenleving uit? Je zou bijna een hoog gebouw gaan zoekenquote:Op maandag 7 juli 2014 01:04 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ja, echt. Dezelfde types als die er al zijn. Jammer hoor.
100%?quote:Op maandag 7 juli 2014 01:04 schreef isax het volgende:
die test was wazig maar ik kan het nog steeds allemaal
Aangezien wij nog in berenvellen liepen achter everzwijnen terwijn hun al een schrift hadden mogen hun bepalen wie een jood is en wie niet.quote:
Ik heb er zo geen verstand vanquote:Op maandag 7 juli 2014 01:06 schreef Joezi het volgende:
[..]
Hij zegt van wel. Frits Barend is ook geen jood.
staat in zijn verhaaltje.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:07 schreef Grunge. het volgende:
Hoe komt men er überhaupt bij dat Henk (g)een jood is, wat in dat filmpje gaf dat weg? Ik heb niets gezien wat daarmee te maken had maar dan lette ik vast niet genoeg op.
Ben jij het dus niet gewend?quote:Op maandag 7 juli 2014 01:06 schreef BoonDockSaint het volgende:
Een donker bos is niet leuk tenzij je het gewens bent
quote:Op maandag 7 juli 2014 01:06 schreef isax het volgende:
[..]
nee joh 97%
maar ik ben het tegen over gestelde van toon doof
Als ie minstens een keppel op zou hebben is het een ware jood.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
aangezien wij nog in berenvellen liepen achter everzwijnen terwijn hun al een schrift hadden mogen hun bepalen wie een jood is en wie niet.
Ik ben toch in Israël en Palestina geweestquote:Op maandag 7 juli 2014 01:07 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik heb er zo geen verstand van![]()
Ben jij dan joods ofzo omdat je je er zo druk om maakt?
Ik niet zonder imponerende manquote:Op maandag 7 juli 2014 01:08 schreef Grunge. het volgende:
Ik zou zelf niet zo gauw een donker bos in gaan zonder imponerend uitziende hond. Sowieso imponerend uitziende honden.
En dan ben je gelijk een Jood. Dat weet ik toch niet man.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:08 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ik ben toch in Israël en Palestina geweest
een jood ben je als je moeder een jood is.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:09 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
En dan ben je gelijk een Jood. Dat weet ik toch niet man.
lol neeeeee.. Ik zeg alleen dat het een geloof is en geen ras. Hij en Fritst Barend zijn niet gelovig dus geen jood.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:09 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
En dan ben je gelijk een Jood. Dat weet ik toch niet man.
Mijn moeder was geloof ik katholiek ofzo.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:10 schreef isax het volgende:
[..]
een jood ben je als je moeder een jood is.
Ken je Mark ook niet meer?quote:Op maandag 7 juli 2014 01:10 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Geen idee wie dat nou is maar omdat![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 7 juli 2014 01:10 schreef Joezi het volgende:
[..]
lol neeeeee.. Ik zeg alleen dat het een geloof is en geen ras. Hij en Fritst Barend zijn niet gelovig dus geen jood.
Nee dat is dus onzin.. maar gebruiken ze daar wel. Als je gelovig bent en je moeder is niet Joods, ben je een tweederangs burger.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:10 schreef isax het volgende:
[..]
een jood ben je als je moeder een jood is.
nee je snapt me nietquote:Op maandag 7 juli 2014 01:10 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Mijn moeder was geloof ik katholiek ofzo.
Raar.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:12 schreef isax het volgende:
[..]
nee je snapt me niet![]()
je mag jezelf alleen joods noemen als je moeder dat is.
is je vader alleen joods dan heb je pech.
Ja die tellen ze er wel vaak bij bij tellingen. Maar dat is nep, als je er niets mee doet moet je je laten uitschrijven.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:12 schreef ChocoFan het volgende:
Maar als je gedoopt bent en nooit naar de kerk gaat ben je toch wel een christen. ofzoiets.
Oh jee, ik weet echt te weinig van geloven af. Dat heb je als je anti geloof wordt opgevoed.
En dat voor zeeland.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:11 schreef BoonDockSaint het volgende:
Zover ik weet is er niemand gelovig in mijn familie
Nogmaals, raar allemaal. Als er al een god of allah of boedha bestaat dan maakt die het echt niet uit of je je geloof streng uitvoert. Alleen of je een zuiver persoon bent. Maar zoals ik al zei, geen verstand ervan.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:13 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ja die tellen ze er wel vaak bij bij tellingen. Maar dat is nep, als je er niets mee doet moet je je laten uitschrijven.
Situatie per richtingquote:Op maandag 7 juli 2014 01:10 schreef Joezi het volgende:
[..]
lol neeeeee.. Ik zeg alleen dat het een geloof is en geen ras. Hij en Fritst Barend zijn niet gelovig dus geen jood.
Sjezus wat een moeilijk verhaal zo laat. Ik snap het maar vind het wel raar.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Situatie per richting
Sinds het ontstaan van de liberale en masortibewegingen in de 19e eeuw en het ontstaan van een aanzienlijke seculiere Joodse bevolking en seculiere instituten die het Jodendom registreren in de 20e eeuw, zijn er onderling enige verschillen ontstaan in de erkenning wie Joods is:
Het orthodox jodendom stelt dat iedere persoon die geboren is uit een Joodse moeder of door een orthodoxe rechtbank (bet dien) als uitgekomen is erkend, Joods is. Dat wil zeggen dat ook Joden die een andere religie aanhangen als Joden gelden, zij het dat er voor hen beperkingen gelden in de Joodse eredienst en men soms uit respect voor hun keuze hen ook niet-Joods zal noemen.
Voor het masorti jodendom gelden dezelfde regels, maar zij erkennen ook degenen die bij hen zijn uitgekomen (en hun geslacht) als Joods.
Bij vele gemeenten in het liberaal jodendom gelden verschillende regels: iedereen die ten minste één Joodse ouder heeft kan toetreden tot het Jodendom, maar moet dit wel actief doen. Daarentegen zijn mensen die een andere religie aanhangen geen Joden meer. Bovendien kunnen kinderen van mensen die nooit in contact met het Jodendom zijn getreden het niet claimen. Bekeringen zijn wel eenvoudiger te voltooien dan bij de bovenstaande richtingen.
Voor seculiere instellingen, zoals het Ministerie van Binnenlandse Zaken van Israël en de Hillel-studentenhuizen in de VS, geldt vaak een mengeling van de bovenstaande wetten. Mensen met een Joodse moeder worden altijd erkend. 'Vaderjoden' worden erkend als zij expliciet door liberale rabbijnen als Joods zijn erkend (in Israël: door rabbijnen buiten Israël). Alle bekeringen tot het Jodendom worden erkend (in Israël alleen als ze buiten Israël geschieden).
Sinds de invoering van de DNA-techniek is het volgens wetenschapper Evelien Gans (bijzonder hoogleraar hedendaags Jodendom) achterhaald om voor het bepalen van iemands Joodse achtergrond uitsluitend te kijken naar de lijn van de moeder. Volgens haar is iemand Jood als hij of zij een Joodse vader en/of een Joodse moeder heeft.[1]
Niet alleen joden zaten in die kampen hoor dat vergeet men wel eensquote:Op maandag 7 juli 2014 01:16 schreef isax het volgende:
ik gaf een keer een jood geld in nyc
en hij vroeg aan mij waar ik vandaan kwam
ik uitleggen
hij vroeg uiteindelijk of ik joods was
ik nee
ik weet niet meer waarom ik vertelde dat mijn grootouders in een kamp zaten
toen kwamen er een paar andere bij en was werd ik de hemel in geprezen.
ik wist niet wat me over kwam
Wat een gedoe he, maar ze doen zelf aan rassenscheiding.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Situatie per richting
Sinds het ontstaan van de liberale en masortibewegingen in de 19e eeuw en het ontstaan van een aanzienlijke seculiere Joodse bevolking en seculiere instituten die het Jodendom registreren in de 20e eeuw, zijn er onderling enige verschillen ontstaan in de erkenning wie Joods is:
Het orthodox jodendom stelt dat iedere persoon die geboren is uit een Joodse moeder of door een orthodoxe rechtbank (bet dien) als uitgekomen is erkend, Joods is. Dat wil zeggen dat ook Joden die een andere religie aanhangen als Joden gelden, zij het dat er voor hen beperkingen gelden in de Joodse eredienst en men soms uit respect voor hun keuze hen ook niet-Joods zal noemen.
Voor het masorti jodendom gelden dezelfde regels, maar zij erkennen ook degenen die bij hen zijn uitgekomen (en hun geslacht) als Joods.
Bij vele gemeenten in het liberaal jodendom gelden verschillende regels: iedereen die ten minste één Joodse ouder heeft kan toetreden tot het Jodendom, maar moet dit wel actief doen. Daarentegen zijn mensen die een andere religie aanhangen geen Joden meer. Bovendien kunnen kinderen van mensen die nooit in contact met het Jodendom zijn getreden het niet claimen. Bekeringen zijn wel eenvoudiger te voltooien dan bij de bovenstaande richtingen.
Voor seculiere instellingen, zoals het Ministerie van Binnenlandse Zaken van Israël en de Hillel-studentenhuizen in de VS, geldt vaak een mengeling van de bovenstaande wetten. Mensen met een Joodse moeder worden altijd erkend. 'Vaderjoden' worden erkend als zij expliciet door liberale rabbijnen als Joods zijn erkend (in Israël: door rabbijnen buiten Israël). Alle bekeringen tot het Jodendom worden erkend (in Israël alleen als ze buiten Israël geschieden).
Sinds de invoering van de DNA-techniek is het volgens wetenschapper Evelien Gans (bijzonder hoogleraar hedendaags Jodendom) achterhaald om voor het bepalen van iemands Joodse achtergrond uitsluitend te kijken naar de lijn van de moeder. Volgens haar is iemand Jood als hij of zij een Joodse vader en/of een Joodse moeder heeft.[1]
quote:Op maandag 7 juli 2014 01:16 schreef isax het volgende:
ik gaf een keer een jood geld in nyc
en hij vroeg aan mij waar ik vandaan kwam
ik uitleggen
hij vroeg uiteindelijk of ik joods was
ik nee
ik weet niet meer waarom ik vertelde dat mijn grootouders in een kamp zaten
toen kwamen er een paar andere bij en was werd ik de hemel in geprezen.
ik wist niet wat me over kwam
hoef je mij niet te vertellen.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:17 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Niet alleen joden zaten in die kampen hoor dat vergeet men wel eens
Ik niet, maar ik weet wel dat ik dat allemaal pas na school heb geleerd.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:17 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Niet alleen joden zaten in die kampen hoor dat vergeet men wel eens
nee was eng.quote:
Binnen het jodendom?quote:Op maandag 7 juli 2014 01:17 schreef Joezi het volgende:
[..]
Wat een gedoe he, maar ze doen zelf aan rassenscheiding.
goed voor een sugar rushquote:Op maandag 7 juli 2014 01:19 schreef Grunge. het volgende:
Dit zijn de beste koeken ever!
[ afbeelding ]
nee toch?quote:Op maandag 7 juli 2014 01:20 schreef Joezi het volgende:
Ik heb laatst dat boek gelezen: De man die naar Auschwitz wilde.
Nu zijn er verhalen dat ie alles uit zn duim heeft gezogen
Met van die krulletjes.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:19 schreef isax het volgende:
[..]
nee was eng.
dat zijn echte orthodoxe joden.
die raken vrouwen niet aan, vrijen maar 1 week per maand met hun vrouw etc etc.
Heel wat jaartjes geleden had de fabriek in ik geloof Moordrecht in de fik gestaan en zijn we wezen kijken. Het rook daar heerlijkquote:Op maandag 7 juli 2014 01:19 schreef Grunge. het volgende:
Dit zijn de beste koeken ever!
[ afbeelding ]
Het is even wennen. Ik heb veel gewerkt met islamitische vrouwen (voor de taal, om ze Nederlands te leren) en soms kwamen hun mannen dan thuis. Ik heb het hier dus over de strengere moslim. Het is af en toe wat onwennig ja, maar goed.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:21 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Met van die krulletjes.
Ik zou zo niet weten hoe ik me dan moet gedragen omdat ik dat allemaal niet weet.
Geldt ook voor het islamitische geloof, de eerste keer dat ik mijn buren ontmoete stak ik zeer enthousiast mijn hand uit naar de buurman.En ik kijk mensen ook altijd in de ogen aan, dat doe ik nu dus ook niet meer bij die mannen want ze ontwijken altijd. Wist ik veel.
mijn buurman schold me uit voor kuthoer omdat ik hem aankeek. Daarna keek ik hem altijd aanquote:Op maandag 7 juli 2014 01:21 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Met van die krulletjes.
Ik zou zo niet weten hoe ik me dan moet gedragen omdat ik dat allemaal niet weet.
Geldt ook voor het islamitische geloof, de eerste keer dat ik mijn buren ontmoete stak ik zeer enthousiast mijn hand uit naar de buurman.En ik kijk mensen ook altijd in de ogen aan, dat doe ik nu dus ook niet meer bij die mannen want ze ontwijken altijd. Wist ik veel.
quote:Op maandag 7 juli 2014 01:22 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Heel wat jaartjes geleden had de fabriek in ik geloof Moordrecht in de fik gestaan en zijn we wezen kijken. Het rook daar heerlijk
Wat een contradictiequote:Op maandag 7 juli 2014 01:23 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
mijn buurman schold me uit voor kuthoer omdat ik hem aankeek. Daarna keek ik hem altijd aan
Jep, ze hebben ook banden met Zuid Afrika gehad en heel lang nog apartheid gesteund daaro. Je hebt trouwens ook Afrikaanse joden uit Ethiopië Falasja.. Die zijn sinds vorig jaar allemaal, 50,000 ofzo, naar Israël geïmmigreerd op kosten van Israël , grootste volksverhuizing ooit.quote:
Ik vind het nu prima, was alleen even wennen voor de chick die in een gehucht was opgegroeid.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:22 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Het is even wennen. Ik heb veel gewerkt met islamitische vrouwen (voor de taal, om ze Nederlands te leren) en soms kwamen hun mannen dan thuis. Ik heb het hier dus over de strengere moslim. Het is af en toe wat onwennig ja, maar goed.
ik weet gelukkig veel over rituelen, geloven en cultuur doordat ik het echt fascinerend vind.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:21 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Met van die krulletjes.
http://www.depapierenman.(...)sveteraan-denis-aveyquote:Op maandag 7 juli 2014 01:20 schreef isax het volgende:
[..]
nee toch?
hij heeft toch allemaal verlult aan de amerikanen?
jah ik keek hem aan, had een korte broek en en een hond bij me.quote:
quote:Op maandag 7 juli 2014 01:23 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
mijn buurman schold me uit voor kuthoer omdat ik hem aankeek. Daarna keek ik hem altijd aan
leven en laten leven.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:24 schreef isax het volgende:
[..]
ik weet gelukkig veel over rituelen, geloven en cultuur doordat ik het echt fascinerend vind.
snap wel dat het soms awkward kan zijn.
maar joh meestal is het allemaal niet zo erg.
noujaquote:Op maandag 7 juli 2014 01:25 schreef Joezi het volgende:
[..]
http://www.depapierenman.(...)sveteraan-denis-avey
Ik weet wel een aantal dingen maar door de stress op zo'n moment gooi ik het dan allemaal door elkaar, mijn hersens werken dan zo raar, alle info door elkaar wat er tegelijk uit wilt.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:24 schreef isax het volgende:
[..]
ik weet gelukkig veel over rituelen, geloven en cultuur doordat ik het echt fascinerend vind.
snap wel dat het soms awkward kan zijn.
maar joh meestal is het allemaal niet zo erg.
mijn tsjechische familie is heel anders dan onze kant.quote:
cultuur.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:28 schreef Grunge. het volgende:
Weet je wat ik zo bijzonder vind? Als iemand christelijk wordt opgevoed is de kans heel groot dat diegene in zijn of haar latere leven niet meer gelooft of er in ieder geval niets meer mee doet. Wanneer je als moslim opgroeit is die kans veel kleiner. Bijna iedereen blijft moslim, in ieder geval geloven in Allah. Hoe zou dat toch kunnen? Is dat traditie?
Apartheid is niet goed maar of de zwarte gemeenschap nu zo veel beter af is. In Zuid-Afrika wordt meer dan 50% van de vrouwen verkracht in hun leven.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:23 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jep, ze hebben ook banden met Zuid Afrika gehad en heel lang nog apartheid gesteund daaro. Je hebt trouwens ook Afrikaanse joden uit Ethiopië Falasja.. Die zijn sinds vorig jaar allemaal, 50,000 ofzo, naar Israël geïmmigreerd op kosten van Israël , grootste volksverhuizing ooit.
en gewoon wachten tot die mensen een hand uitsteken.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:29 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ik ga uit van de goedheid van personen ongeacht welke kleur huid of geloof en dat werkt meestal erg goed
Dat komt omdat ze in die landen onderdrukt worden en nog in de middeleeuwen leven. Moslims in westerse landen worden steeds gematigder.. en zal generatie na generatie steeds minder gelovig zijn.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:28 schreef Grunge. het volgende:
Weet je wat ik zo bijzonder vind? Als iemand christelijk wordt opgevoed is de kans heel groot dat diegene in zijn of haar latere leven niet meer gelooft of er in ieder geval niets meer mee doet. Wanneer je als moslim opgroeit is die kans veel kleiner. Bijna iedereen blijft moslim, in ieder geval geloven in Allah. Hoe zou dat toch kunnen? Is dat traditie?
quote:Op maandag 7 juli 2014 01:30 schreef isax het volgende:
[..]
en gewoon wachten tot die mensen een hand uitsteken.
voorkom je veel mee.
er zijn niet veel slechte mensenquote:Op maandag 7 juli 2014 01:30 schreef isax het volgende:
[..]
en gewoon wachten tot die mensen een hand uitsteken.
voorkom je veel mee.
Van de zwarte vrouwen he, de blanke boerinnen hebben muren prikkeldraad en pistolenquote:Op maandag 7 juli 2014 01:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Apartheid is niet goed maar of de zwarte gemeenschap nu zo veel beter af is. In Zuid-Afrika wordt meer dan 50% van de vrouwen verkracht in hun leven.
Dat denk ik ook. Het heeft veel meer te maken met 'de schijn ophouden' voor elkaar dan zich er ook totaal aan houden. Niet altijd, natuurlijk, maar vaak wel.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:29 schreef isax het volgende:
[..]
cultuur.
nederlanders zijn gek op wetenschap.
Nee joh onderwijs en rijkdom.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:29 schreef isax het volgende:
[..]
cultuur.
nederlanders zijn gek op wetenschap.
Van mij mag er best godsdienst zijn, mensen halen er vaak hoop uit, ga je gang. Ik sluit een God zelf ook niet volledig uit. Weet ik veel. Ik weet het niet en ik hoef het niet te weten, dus ik noem mezelf maar een agnost. Het kan allemaal. Feit blijft dat ik het vaak niet eens ben met God of Allah, die uiteraard dezelfde zouden zijn.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:30 schreef Joezi het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze in die landen onderdrukt worden en nog in de middeleeuwen leven. Moslims in westerse landen worden steeds gematigder.. en zal generatie na generatie steeds minder gelovig zijn.
Over 300 jaar zal er geen godsdienst meer zijn. Hallahluja!
Nee, dat geloof ik ook niet. Als iemand zich echt evil gedraagt is het waarschijnlijk een psychopaat, en die is ziek.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:31 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
er zijn niet veel slechte mensen
insjallahquote:Op maandag 7 juli 2014 01:34 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het heeft veel meer te maken met 'de schijn ophouden' voor elkaar dan zich er ook totaal aan houden. Niet altijd, natuurlijk, maar vaak wel.
In hoeveel blanke gezinnen in Nederland, vaak met een vorm van christelijk geloof vind incest wel niet plaats, zoek die getallen eens op, nederlanders zijn ook geen lieverdjes. En het christelijk geloof ook niet met al die pedofielen priesters.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Apartheid is niet goed maar of de zwarte gemeenschap nu zo veel beter af is. In Zuid-Afrika wordt meer dan 50% van de vrouwen verkracht in hun leven.
Ik zou juist zo kwaad zijn op godje, als ik gelovig ik was geweest. Wat een walgelijk figuur is dat zeg!quote:Op maandag 7 juli 2014 01:35 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Van mij mag er best godsdienst zijn, mensen halen er vaak hoop uit, ga je gang. Ik sluit een God zelf ook niet volledig uit. Weet ik veel. Ik weet het niet en ik hoef het niet te weten, dus ik noem mezelf maar een agnost. Het kan allemaal. Feit blijft dat ik het vaak niet eens ben met God of Allah, die uiteraard dezelfde zouden zijn.
mijn opa is in een van de grootste kerken van eindhoven begravenquote:Op maandag 7 juli 2014 01:35 schreef Joezi het volgende:
In Nederland was 50 jaar geleden ook nog iedereen streng gelovig.
Alleen in ninjapakquote:Op maandag 7 juli 2014 01:36 schreef BoonDockSaint het volgende:
Nederland waren ook de eerste die op het vaste land van japan mochten
Mja, same here. Als ik zou geloven zou ik m'n leven nog niet aan hem wijden. Ik ben het gewoon vaak niet eens met wat hij zegt.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:37 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ik zou juist zo kwaad zijn op godje, als ik gelovig ik was geweest. Wat een walgelijk figuur is dat zeg!
Ook het idee dat je na je dood voor EEUWIG door blijft leven, lijkt me een ware hel.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:38 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Mja, same here. Als ik zou geloven zou ik m'n leven nog niet aan hem wijden. Ik ben het gewoon vaak niet eens met wat hij zegt.
Jep we hadden de mazzel dat ze in Europa een beter klimaat en een voedzamere bodem hadden, zodat ze zich met andere dingen bezig konden houden, zoals buskruit makenquote:Op maandag 7 juli 2014 01:37 schreef BoonDockSaint het volgende:
Heel het continent afrika was graaien voor de europeese konings huizen
Ja, mij ookquote:Op maandag 7 juli 2014 01:39 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ook het idee dat je na je dood voor EEUWIG door blijft leven, lijkt me een ware hel.
schrijf je godje nou met hoofdletterquote:Op maandag 7 juli 2014 01:40 schreef Grunge. het volgende:
Ik blijf ook denken dat Gods hekel aan homoseksualiteit voortkomt uit wat er in Sodom en Gomorra gebeurde. Gangbangs en orgiën, seks met dieren, met kinderen, seks met hetzelfde geslacht. Dat is wat hij hekelde: die minne moraal. Niet homoseksuelen die echt van elkaar houden. Denk ik. En dan nog, als je seks voor de lol hebt moet je dat ook gewoon lekker doen wat mij betreft. Seks met dieren en kinderen oké, maar verder vind ik het prima. Wat maakt dat nou uit?
Klopt, als god bestaat maakt het echt niet uit of je homosexueel bent of in een broek loopt of gescheiden bent e.d. Meer of je iemand vermoordt hebt ofzo en dan ook weer waarom. Afijn ingewikkeld allemaal.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:40 schreef isax het volgende:
een van de ergste dingen waar ik tegen aan loop bij geloven is het hele homosexuele gebeuren
als god iedereen heeft geschapen houd hij ook van homosexuelen, want waarom iemand schapen die je haat?
maar geloven doen er allemaal zo moeilijk over
Ja, want ik heb het over de God, dus dat is grammaticaal correct op die manier. Net als de Bijbel.quote:
nooooooit meer honger.. .nooit meer slaap.. nooit meer emotie.. nooit meer fokken.. nooit meer masturberenquote:Op maandag 7 juli 2014 01:41 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ja, mij ook. En dat zonder de dingen in het leven die ik echt leuk vind, wat dan vaak juist de dingen zijn die je niet mag doen in dat eeuwige leven waarin alles 'perfect' is. Boring.
Dat zou veranderd moeten worden, ik ga nu het groene boekje bellen.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:43 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ja, want ik heb het over de God, dus dat is grammaticaal correct op die manier. Net als de Bijbel.
Nooit meer sex, drugs and rock and roll vooral.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:43 schreef Joezi het volgende:
[..]
nooooooit meer honger.. .nooit meer slaap.. nooit meer emotie.. nooit meer fokken.. nooit meer masturberen
Het Groene Boekje.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:44 schreef Joezi het volgende:
[..]
Dat zou veranderd moeten worden, ik ga nu het groene boekje bellen.
maar dat maakt het leven nou juist perfectquote:Op maandag 7 juli 2014 01:44 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Nooit meer sex, drugs and rock and roll vooral.
Nahja dat is ook maar een rage momenteel.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:45 schreef isax het volgende:
[..]
maar dat maakt het leven nou juist perfect
Nee de Toa Te Chingquote:Op maandag 7 juli 2014 01:47 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jij hebt toch het rode boekje van Mao onder je kussen?
Jaquote:Op maandag 7 juli 2014 01:46 schreef isax het volgende:
[..]
ben jij een echte taalnazi?![]()
die zeg maar alles weet. regel voor regel.
dus jij hebt wat ik met plaatjes heb.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:48 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ja. Maar ik onthoud sowieso alles. Ik zal een autobiografisch geheugen hebben denk ik. Als ik iets lees weet ik het. En taal is mijn passie, daar heb ik lang mee gewerkt.
Je kunt praten door te zwijgen.quote:
Jij hebt dan een fotografisch geheugen blijkbaar.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:50 schreef isax het volgende:
[..]
dus jij hebt wat ik met plaatjes heb.
lijkt me top als je goed kan spellen.
Fotografisch geheugen.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:48 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ja. Maar ik onthoud sowieso alles. Ik zal een autobiografisch geheugen hebben denk ik. Als ik iets lees weet ik het. En taal is mijn passie, daar heb ik lang mee gewerkt.
Nah het is vooral een slecht geschreven saai boek, maar ik ben niet verder gekomen dan een kwart.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:49 schreef Grunge. het volgende:
Ik vind dat Mein Kampf legaal moet zijn, wat jullie? Sympathisanten vinden het wel op een andere manier. Het is voor andere mensen gewoon een historisch belangrijk boek.
quote:Op maandag 7 juli 2014 01:50 schreef Joezi het volgende:
[..]
Je kunt praten door te zwijgen.
Leven zonder te nemen.
Genieten zonder te bezitten.
Werken zonder te heersen.
Handelen zonder te verstoren.
ja maar is niet echt praktisch.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:50 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Jij hebt dan een fotografisch geheugen blijkbaar.
Nee, dat heb ik ook lang gedacht, maar nee. Een fotografisch geheugen heeft meer te maken met beelden en geluiden.quote:
Game of thrones gaast zo langzaamquote:Op maandag 7 juli 2014 01:54 schreef Grunge. het volgende:
#1. Hannibal.
#2. Game of Thrones.
#3. Homeland.
Ze moeten nu nog draaien. Breaking Bad was inderdaad geweldig, en het einde ook, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Dexterquote:
Sopranos heb ik nog nooit gezien toen was ik dood ofzo denk ikquote:Op maandag 7 juli 2014 01:57 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ze moeten nu nog draaien. Breaking Bad was inderdaad geweldig, en het einde ook, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Dexter. Lost vond ik ook tegenvallen qua einde. Sopranos moet ik nog kijken, ooit.
Hoe ver ben je?quote:Op maandag 7 juli 2014 01:58 schreef isax het volgende:
pretty little liars![]()
maar dat is omdat ik dat nu al een week zit te kijken.
quote:Op maandag 7 juli 2014 01:58 schreef isax het volgende:
pretty little liars![]()
Over 24 gesproken:quote:Op maandag 7 juli 2014 01:57 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
24 en prison break ik typ het eerste wat in mij opkomt
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik dit ook volg. Ik loop inmiddels alweer een seizoen achter geloof ik maar dan jas ik ze vaak in een weekeinde of zo er in één keer doorheen. Het is wel amuserend.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:58 schreef isax het volgende:
pretty little liars![]()
soms moet je niet te moeilijk doen.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:01 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik dit ook volg. Ik loop inmiddels alweer een seizoen achter geloof ik maar dan jas ik ze vaak in een weekeinde of zo er in één keer doorheen. Het is wel amuserend.
Ik ook, gewoon lekkere meisjes/vrouwen seriesquote:Op maandag 7 juli 2014 02:03 schreef isax het volgende:
[..]
soms moet je niet te moeilijk doen.
ik vind vampire diaries amuserend
Daar ben ik ook ooit aan begonnen ja, daarna weer gestopt maar wie weet kijk ik het ooit weer bij. Ik vond het wel leuk in ieder geval. True Blood was heel lang mijn favoriete serie maar wegens tijdsgebrek ook maar mee gestopt voor nu (toen de elfjes kwamen dacht ik: mwah).quote:Op maandag 7 juli 2014 02:03 schreef isax het volgende:
[..]
soms moet je niet te moeilijk doen.
ik vind vampire diaries amuserend
Omg, ja echt hè, nee geintje, Sadie wint.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:05 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Dat is leeeuk. Sadie is net Charlotte
.
Oh die heb ik ook gezien, alleen zij maakte het wel aardig.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:57 schreef Grunge. het volgende:
Oh en Bron/Broen is gewelllldig. Saga
.
[ afbeelding ]
laatste seizoen is begonnen.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:04 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Daar ben ik ook ooit aan begonnen ja, daarna weer gestopt maar wie weet kijk ik het ooit weer bij. Ik vond het wel leuk in ieder geval. True Blood was heel lang mijn favoriete serie maar wegens tijdsgebrek ook maar mee gestopt voor nu (toen de elfjes kwamen dacht ik: mwah).
"You're welcomequote:Op maandag 7 juli 2014 02:05 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Omg, ja echt hè, nee geintje, Sadie wint.
Lol, ik eigenlijk ook wel, alhoewel, nee ook de weerwolf mag nu nu hij het met sookie doet.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:05 schreef isax het volgende:
[..]
laatste seizoen is begonnen.
ik hoop serieus dat iedereen dood gaat.
Ja, ik spaar ze ook altijd op.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:06 schreef BoonDockSaint het volgende:
het beste is niet kijken en dan een heel seizoen achter elkaar![]()
![]()
Ja, mooi is datquote:Op maandag 7 juli 2014 02:07 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Die hulpverleenster op school, wat een fucking drama is dat zeg, valerie geloof ik![]()
Zo doe ik het inmiddels ook met veel.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:06 schreef BoonDockSaint het volgende:
![]()
heb ik ook nog nooit gezienquote:Op maandag 7 juli 2014 02:07 schreef Grunge. het volgende:
House of Cards schijnt de serie van het moment te zijn. Nog niet aan begonnen.
Nee, dat heb ik nooit gezien. Wel de Nederlandse versie met Halina Reijn. 'Jackie' dus.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:08 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Mijn dochter kijkt het nu ook.
Oeh en kijkt iemand Nurse Jackie?
Het beste is de hele serie in 1 keer kijken. Ik wil het laatste seizoen van Got zien maar ik ben al zoveel vergeten van eerdere seizoenen. Nou weet ik niet hoe ik dat op moet lossen.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:06 schreef BoonDockSaint het volgende:
![]()
Oh nee, voor mij geen nederlandse seriesquote:Op maandag 7 juli 2014 02:08 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik nooit gezien. Wel de Nederlandse versie met Halina Reijn. 'Jackie' dus.
Ja , die is wel grappig en die bitch is zeker Sadie, die is ook wel grappig.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:07 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Die hulpverleenster op school, wat een fucking drama is dat zeg, valerie geloof ik![]()
Ik snap nog steeds het einde niet. Is ook al 20 jaar geleden dat ik het gezien heb, misschien een idee om dat weer eens te gaan kijken, misschien snap ik het nu wel allemaal.quote:
David Lynch valt meestal niet te snappen, die komt uit een andere dimensiequote:Op maandag 7 juli 2014 02:10 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds het einde niet. Is ook al 20 jaar geleden dat ik het gezien heb, misschien een idee om dat weer eens te gaan kijken, misschien snap ik het nu wel allemaal.
Ja de bitch is Sadie, wat ken die vals zijn,quote:Op maandag 7 juli 2014 02:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja , die is wel grappig en die bitch is zeker Sadie, die is ook wel grappig.
Geniaalquote:Op maandag 7 juli 2014 02:11 schreef Joezi het volgende:
[..]
David Lynch valt meestal niet te snappen, die komt uit een andere dimensie
Dan kijk ik nog wel of ik dat ooit terug ga kijken.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:11 schreef Joezi het volgende:
[..]
David Lynch valt meestal niet te snappen, die komt uit een andere dimensie
twin peaks moet je zeker hebben gezien beste ooitquote:Op maandag 7 juli 2014 02:12 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Dan kijk ik nog wel of ik dat ooit terug ga kijken.
Ah, altijd jammer bij een geniale serie. Hoop niet dat het bij Hannibal gebeurt. Daarbij dreigt het wel want sommige afleveringen werden al niet uitgezonden wegens 'gruwelijk'. Terwijl het behalve die obsceniteiten een geniale serie is. Stom Amerika. Maar goed, nooit gezien dus, Carnivale. Wel van gehoord.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:12 schreef Joezi het volgende:
[..]
Carnivale, werd stopgezetVage brainfucking shizzle
Ja ken ikquote:Op maandag 7 juli 2014 02:14 schreef ChocoFan het volgende:
Heeft iemand wel eens The Langoliers gezien, ik was vrij jong toen ik hem de eerste keer zag, nachtmerrie's en al van gehadJaren later toch weer eigenwijs kijken en toen snapte ik het een stuk beter en vond het alleen maar een vaag verhaal.
Heb ik ook gezien alleen is dat heeeeeeel lang geleden. Toen was ik 16 ofzo.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:13 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
twin peaks moet je zeker hebben gezien beste ooit![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILER: ranzigheidOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The Owls are speakingquote:Op maandag 7 juli 2014 02:14 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Heb ik ook gezien alleen is dat heeeeeeel lang geleden. Toen was ik 16 ofzo.
Die staat nog op mijn lijstje.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik vond Kingdom Hospital ook wel aardig. (van Stephen King)
quote:Op maandag 7 juli 2014 02:17 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Dat is niet mijn Hannibal. Mijn Hannibal overstijgt jouw Hannibal.
Gaat dat niet over de kannibaal?quote:Op maandag 7 juli 2014 02:17 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Dat is niet mijn Hannibal. Mijn Hannibal overstijgt jouw Hannibal.
quote:Op maandag 7 juli 2014 02:18 schreef ChocoFan het volgende:
[..]Dat weet ik niet meer, is al lang geleden zeg ik toch net.
Ik moest er net aan denken bij dat gifje. Ik heb dat nooit bij fysieke dingen, zelfs niet bij ogen. Ik keek een keer l'Interieur met vrienden en die maakte schijnbaar nogal wat indruk. Ik vind Dead Silence veel engerquote:
En de serie gaat uiteraard ook dieper op het karakter hanibal in.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:23 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Jawel, maar dan door Mads Mikkelsen. Een onberispelijke, intelligente, stijlvolle Hannibal.
[ afbeelding ]
Jeetje, liggen die zo verspreid dan?quote:Op maandag 7 juli 2014 02:24 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Als ik me ballen bij elkaar geraapt heb
gewoon doen.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:25 schreef Grunge. het volgende:
Ik wil naar Rusland in mijn eentje maar ik durf niet. Ik wil dan ook met de Siberië Express. Mijn moeder zal sterven als ik het deed.
Mijn ouders vonden het ook niks als ik weging maar je moet het gewoon doen en gerwoon elke dag bellen ofzoquote:Op maandag 7 juli 2014 02:25 schreef Grunge. het volgende:
Ik wil naar Rusland in mijn eentje maar ik durf niet. Ik wil dan ook met de Siberië Express. Mijn moeder zal sterven als ik het deed.
Backpacken in je eentje is ook awesomequote:Op maandag 7 juli 2014 02:26 schreef isax het volgende:
[..]
gewoon doen.
je gaat niet dood.
ging ik ook niet toen ik in mijn uppie naar amerika ging toen ik 17 was
dat maakt het allemaal juist spannender.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:27 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Backpacken in je eentje is ook awesome. Maar Rusland is zo'n land waarvan ik denk... wat moet ik daar in mijn eentje? Mensen worden beroofd en alles. Ik wil erheen omdat ik de taal geleerd heb, in ieder geval de basiskennis ervan heb. Maar vooral nu zou het geen goed idee zijn.
Als semi-autist ben ik niet zo goed in spontane dingen maar ik kan me voorstellen dat het tof is. Ik moet de hele vrijdag inclusief de avond weg van mijn huis en ik heb zin om iets alleen te doen. Nog even kijken wat. Ik ga het dan wel plannen want zo ben ik.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:27 schreef BoonDockSaint het volgende:
Naar een vliegveld gaan en een last minute kopen naar ergens![]()
![]()
![]()
klm had mystery ticketsquote:Op maandag 7 juli 2014 02:27 schreef BoonDockSaint het volgende:
Naar een vliegveld gaan en een last minute kopen naar ergens![]()
![]()
![]()
Ik vind het zielig voor mijn moeder, die vindt het al eng als ik alleen reis naar een 'veilig' land. Maar ooit ga ik het doen, Rusland lijkt me te tofquote:
En dan weet je niet waar je heen gaat!? Dat klinkt eigenlijk best wel tofquote:Op maandag 7 juli 2014 02:29 schreef isax het volgende:
[..]
klm had mystery tickets
je koopt een ticket op maandag
weet woensdag waar je heen gaat ofzo
en dan vrijdag vlieg je
zondag terug
mijn moeder is zo een die miept dat ik te braaf ben op dit momentquote:Op maandag 7 juli 2014 02:29 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ik vind het zielig voor mijn moeder, die vindt het al eng als ik alleen reis naar een 'veilig' land. Maar ooit ga ik het doen, Rusland lijkt me te tof.
Die wil juist dat jij spannende dingen gaat doen? Die van mij houdt me het liefs voor altijd dichtbij. Die heeft een talent voor in alles het worst case scenario te zien.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:30 schreef isax het volgende:
[..]
mijn moeder is zo een die miept dat ik te braaf ben op dit moment
Ik zou nooit naar een woestijn gaan. Ik zou het type zijn dat daar verdwaalde. En daarbij is het heet. Ik haat dat.quote:
Te koud voor jou.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:31 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik zou nooit naar het noorden op vakantie gaan.
Ik heb in marroko rondgelopen in woestijn bergachtig gebiedquote:Op maandag 7 juli 2014 02:31 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ik zou nooit naar en woestijn gaan. Ik zou het type zijn dat daar verdwaalde.
quote:Op maandag 7 juli 2014 02:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Sneek is het verst noordelijk waar ik geweest ben.
Maar s nachts is het ijskoudquote:Op maandag 7 juli 2014 02:31 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ik zou nooit naar een woestijn gaan. Ik zou het type zijn dat daar verdwaalde. En daarbij is het heet. Ik haat dat.
Ik kan niet tegen hitte. Zelfs niet tegen Nederlandse hitte.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:32 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Ik heb in marroko rondgelopen in woestijn bergachtig gebied
vivaaaa las vegasquote:Op maandag 7 juli 2014 02:31 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ik zou nooit naar een woestijn gaan. Ik zou het type zijn dat daar verdwaalde. En daarbij is het heet. Ik haat dat.
Ik kan ook niet goed tegen hitte dat heb ik op kreta geleerdquote:Op maandag 7 juli 2014 02:33 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ik kan niet tegen hitte. Zelfs niet tegen Nederlandse hitte.
Tegen hitte kunnen? Dat heb je op Kreta geleerd? Ik raak echt supersnel oververhit. En ik vind het niet fijn. En je krijgt rimpels van zonnen.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:34 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Ik kan ook niet goed tegen hitte dat heb ik op kreta geleerd
stouterdquote:Op maandag 7 juli 2014 02:34 schreef Joezi het volgende:
snachts met een boot langs de Saoedische grens varen, in de mast klimmen om de Israëlische vlag te verbergen
HAHA.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:34 schreef Joezi het volgende:
snachts met een boot langs de Saoedische grens varen, in de mast klimmen om de Israëlische vlag te verbergen
niemand kan tegen hittequote:Op maandag 7 juli 2014 02:35 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Tegen hitte kunnen? Dat heb je op Kreta geleerd? Ik raak echt supersnel oververhit. En ik vind het niet fijn. En je krijgt rimpels van zonnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |