abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141959770
Wat voor excuus heeft ie morgen? Dat Hiddink, Advocaat of Van Marwijk Cillessen ook wel gewisseld hadden? Dat de sfeer toevallig een keertje goed is en dat dat alleen maar komt omdat ze een paar keer per ongeluk wonnen? Idd Johan, je grote vriend Advocaat drukte in 2004 z'n stempel op het toernooi met z'n geweldige en beroemde wissel Robben - Bosvelt en je zo beschaafde Van Marwijk hield de sfeer altijd top, vraag maar aan Huntelaar en Van Persie.

Kritisch zijn is goed, maar diezelfde kritiek op andere teams opeens niet hebben is gewoon pure afgunst richting 1 persoon. Want op basis waarvan kon je na de 1e 4 wedstrijden teams als Brazillie, Duitsland, België wel consequent topfavorieten voor de eindzege blijven noemen terwijl je bleef volhouden dat Nederland überhaupt niet eens een kansje maakte op het bereiken van de halve finale? Zo'n beetje elk argument tegen Nederland kon je ook op die landen toepassen.

De grootste nederlaag dit WK werd misschien wel niet door Engeland geleden en zelfs niet door Spanje, maar door Derksen en ook door Dijkshoorn (stellen dat je niet voor Nederland bent wanneer ze zo defensief spelen, maar dan vervolgens voor Duitsland zijn :') ). Vooral het minachtende toontje naar ons simpele en onwetende Nederlandse volk dat durft te stellen dat we misschien de laatste 4 konden bereiken maakt het helemaal triest.

Derksen :W
Dijkshoorn :W

Mochten we woensdag winnen, dan kunnen we alleen nog maar harder lachen en zwaaien in dit topic :D
  zondag 6 juli 2014 @ 09:20:58 #2
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_141960901
Ik doe mee: _O-
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zondag 6 juli 2014 @ 09:22:52 #3
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_141960933
Heerlijk, Johan zal weer brallen over dat we het binnen 90min hadden moeten afmaken en dat hij Van Gaal als trainer hoog heeft zitten. En verder hetzelfde riedeltje wat al 3 weken aan de gang is.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141960955
Ik snap dit topic niet zo goed.
Derksen roept al tijden dat van Gaal een prima trainer is, maar dat hij een hekel heeft aan hem als persoon. Wat doet een penaltyserie tegen Costa Rica daar aan af of toe?
pi_141960993
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:25 schreef danos het volgende:
Heerlijk, Johan zal weer brallen over dat we het binnen 90min hadden moeten afmaken en dat hij Van Gaal als trainer hoog heeft zitten. En verder hetzelfde riedeltje wat al 3 weken aan de gang is.
"Ik heb nooit kritiek gehad op de trainer Van Gaal.." :') Wat op zich wel klopt, maar elke andere bondscoach die met dit Oranje-elftal zo gepresteerd had was door Derksen elke dag tot de grote man achter het succes genoemd. Bij Van Gaal echter zijn veel dingen die goed gaan ook gelukkig en vanzelfsprekend en hadden Van Marwijk en Advocaat veel dingen ook nog wel gedaan als ze bondscoach waren. Hij is harder en kritischer over Van Gaal in de halve finale nu, dan over Van Marwijk die er 2 jaar geleden volledig kansloos uitvloog in de 1e ronde.
pi_141961041
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:28 schreef Kingstown het volgende:
Derksen roept al tijden dat van Gaal een prima trainer is, maar dat hij een hekel heeft aan hem als persoon. Wat doet een penaltyserie tegen Costa Rica daar aan af of toe?
Hij vindt Van Gaal een redelijke bondscoach/trainer idd, maar niet beter dan eerdere bondscoaches als Van Marwijk of Advocaat. Hij is echter 10 keer strenger over Van Gaal dan over de anderen.
pi_141961047
quote:
Derksen vind de trainer Van Gaal van hetzelfde niveau als Dickie Advocaat. Kan ik nou niet echt een compliment noemen...
pi_141961079
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:36 schreef erik013 het volgende:

[..]

Hij vindt Van Gaal een redelijke bondscoach/trainer idd, maar niet beter dan eerdere bondscoaches als Van Marwijk of Advocaat. Hij is echter 10 keer strenger over Van Gaal dan over de anderen.
Niet een redelijke-, maar een zeer goede waar niets op aan te merken is als coach. Dat roept hij al jaren, zou hij dan nu iets anders moeten gaan zeggen?

Overigens werd Advocaat helemaal door hem afgebrand ten tijde van zijn bondscoachschap. Dat was iemand die achter elke boom een vijand zag en de wissel Robben-Bosvelt was ook aanleiding tot een hoop kritiek.

De afgelopen jaren heb ik van Gaal ook geregeld zien lopen tieren en brallen en daar krijg ik ook kromme tenen van. Zegt toch verder niets over hoe hij als coach is?
  zondag 6 juli 2014 @ 09:42:12 #10
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_141961086
"We moeten het ook niet groter maken dan het is"
"Het kan een keer meezitten, maar we komen nu in een situatie dat de trainer gaat geloven dat hij invloed heeft"
"Ik heb geen probleem met de trainer van Gaal"

Johan, je bent een gigantische faalhaas. Zelfs je trekpop Gijp lijkt te beseffen dat hij afstand moet nemen omdat je je hand overspeelt hebt.
Oh en wat Nico Dijkshoorn heeft te zeggen vind niemand belangrijk. Ik vind het alleen bijzonder dat VI het in zijn harses haalt om een zure landverrader uit te nodigen in een Oranje programma. Zeker 1 die niet eens in duidelijk bewoordingen kan uitleggen wat hij nou eigenlijk bedoeld.
pi_141961138
Nico Dijkshoorn is altijd wel leuk aan tafel. ^O^
En Nederland heeft gisteren twee of drie kansen gewoon gemist die echt haddden moeten worden afgemaakt.

Dat maakt het er niet minder om dat van Gaal echt een goede zet heeft gemaakt met de wissel op het einde. Die Costa Ricanen wilden zonodig penalties en die hebben ze gekregen.
pi_141961183
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:41 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Niet een redelijke-, maar een zeer goede waar niets op aan te merken is als coach. Dat roept hij al jaren, zou hij dan nu iets anders moeten gaan zeggen?

Overigens werd Advocaat helemaal door hem afgebrand ten tijde van zijn bondscoachschap. Dat was iemand die achter elke boom een vijand zag en de wissel Robben-Bosvelt was ook aanleiding tot een hoop kritiek.
Volgens mij waren dat meer Borst en Mulder die die oorlog aan het voeren waren toch?

Ook Derksen zal kritiek gehad hebben op die wissel (wie niet) maar over het algemeen is die altijd ontzettend mild voor z'n goede kennis Advocaat en de 'nuchtere en realistische' (lees: saaie en te makkelijk verlies accepterende) Bert van Marwijk.
quote:
De afgelopen jaren heb ik van Gaal ook geregeld zien lopen tieren en brallen en daar krijg ik ook kromme tenen van. Zegt toch verder niets over hoe hij als coach is?
Uiteraard, maar hij houdt zich nu toch rustig en roept ook niets onlogisch over zichzelf of de spelers?
Dan moet je hem ook een keer de credits geven, en toegeven dat je enorm onderschat hebt hoe hij in zeer korte tijd een enorm hecht elftal neer kon zetten? Echter na de poulefase nog zelfs bleef Derksen nog roepen dat we niet eens moesten denken dat we nu ook maar enigszins serieus meededen. Toen had ie gewoon moeten toegeven dat het niet alleen geluk was dat Oranje die poulefase doorkwam, maar dat het succes grotendeels aan Van Gaal te danken was en dat ie ons ook nog wel eens verder kon brengen.
pi_141961249
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:53 schreef erik013 het volgende:

[..]

Volgens mij waren dat meer Borst en Mulder die die oorlog aan het voeren waren toch?

Ook Derksen zal kritiek gehad hebben op die wissel (wie niet) maar over het algemeen is die altijd ontzettend mild voor z'n goede kennis Advocaat en de 'nuchtere en realistische' (lees: saaie en te makkelijk verlies accepterende) Bert van Marwijk.

Derksen liep vooraan om Advocaat af te branden. Herinner je je nog dat Advocaat en zijn assistent-coach van Hanegem toen bonje hadden? Derksen koos de kant van van Hanegem en vond Advocaat iemand die achter elke boom een vijand zag (doelend op de media).
Als hij ergens hypocriet is, dan is dat in zijn opstelling naar Advocaat toe, want tegenwoordig is het Advocaat voor en na en kan Dickie niets kwaads meer doen bij hem.

quote:
Uiteraard, maar hij houdt zich nu toch rustig en roept ook niets onlogisch over zichzelf of de spelers?
Dan moet je hem ook een keer de credits geven, en toegeven dat je enorm onderschat hebt hoe hij in zeer korte tijd een enorm hecht elftal neer kon zetten? Echter na de poulefase nog zelfs bleef Derksen nog roepen dat we niet eens moesten denken dat we nu ook maar enigszins serieus meededen. Toen had ie gewoon moeten toegeven dat het niet alleen geluk was dat Oranje die poulefase doorkwam, maar dat het succes grotendeels aan Van Gaal te danken was en dat ie ons ook nog wel eens verder kon brengen.
Nou kijk ik niet alle afleveringen van VI, maar ik kan me een aflevering herinneren (vorige week ergens?) die begon met een uitgebreide lofzang van Derksen op de coach van Gaal. Ik ben zeker geen Derksen fan en vind hem vaak het verlengstuk van Cruijff, maar tov van Gaal vind ik hem juist 1 van de weinige keren wel heel consequent en dat we na penals winnen van CR is natuurlijk prachtig, maar ook geen reden om de polonaise te gaan lopen lijkt me.

Overigens is het voor mij ook 1 van de eerste keren dat ik van Gaal een beetje kan verdragen na wedstrijden. Lekker rustig, niet schreeuwerig, niet zo zelfingenomen en dat maakt het een stuk prettiger om naar te kijken/luisteren.
  zondag 6 juli 2014 @ 10:01:57 #14
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_141961251
Vooral die Dijkshoorn is zo'n omhoog gevallen kwal. :r :r :r
pi_141961252
quote:
2s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:42 schreef ShaoliN het volgende:
"Het kan een keer meezitten, maar we komen nu in een situatie dat de trainer gaat geloven dat hij invloed heeft"

Johan, je bent een gigantische faalhaas. Zelfs je trekpop Gijp lijkt te beseffen dat hij afstand moet nemen omdat je je hand overspeelt hebt.
Oh en wat Nico Dijkshoorn heeft te zeggen vind niemand belangrijk. Ik vind het alleen bijzonder dat VI het in zijn harses haalt om een zure landverrader uit te nodigen in een Oranje programma. Zeker 1 die niet eens in duidelijk bewoordingen kan uitleggen wat hij nou eigenlijk bedoeld.
Dat ie na de 1e 2 wedstrijden nog een beetje voorzichtig was: prima. Het spel tegen Australië was vaak ook gewoon bijna om van te huilen. Maar na die 3e en 4e wedstrijd had ie gewoon toe moeten geven dat het geen geluk of toeval meer was en dat ie Van Gaal toch onderschat heeft en dat diens wissels en andere beslissingen niet ook wel bijna allemaal door onze eerdere bondscoaches waren gedaan. En vooral: ophouden te roepen dat andere teams als Brazillie en Duitsland topfavoriet zijn, en Nederland totaal kansloos is, terwijl die landen echt niets beter dan Nederland speelden. Want dan ben je gewoon echt verblind door je afgunst richting Van Gaal.
pi_141961265
Ik raad jullie aan de collum van Youp van 't Hek te lezen in de NRC van zaterdag, genaamd Urinevlekken.

Gaat over die fossielen als Derksen.
pi_141961429
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 10:01 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Derksen liep vooraan om Advocaat af te branden. Herinner je je nog dat Advocaat en zijn assistent-coach van Hanegem toen bonje hadden? Derksen koos de kant van van Hanegem en vond Advocaat iemand die achter elke boom een vijand zag (doelend op de media).
Als hij ergens hypocriet is, dan is dat in zijn opstelling naar Advocaat toe, want tegenwoordig is het Advocaat voor en na en kan Dickie niets kwaads meer doen bij hem.
Idd, dat viel me ook echt op. "Een van de aardigste personen die ik ken" zei hij zelfs.

quote:
Nou kijk ik niet alle afleveringen van VI, maar ik kan me een aflevering herinneren (vorige week ergens?) die begon met een uitgebreide lofzang van Derksen op de coach van Gaal. Ik ben zeker geen Derksen fan en vind hem vaak het verlengstuk van Cruijff, maar tov van Gaal vind ik hem juist 1 van de weinige keren wel heel consequent en dat we na penals winnen van CR is natuurlijk prachtig, maar ook geen reden om de polonaise te gaan lopen lijkt me.
Laatst was ie even een keertje wat milder idd en nam ie het zelfs een beetje op voor Van Gaal, maar over het algemeen moet Van Gaal bijna het WK winnen voordat Derksen net zo positief over hem praat als dat ie over Van Marwijk etc. doet. Het werd zelfs zo erg dat ie ging zoeken naar iets om te zeiken, zoals dat Van Gaal Van Persie teveel aanraakte :')
Die tactiek had Derksen b.v. ook bij Martin van Geel (die niets aan VI/Derksen lekt, in tegenstelling tot veel andere trainers/TD's van clubs zoals Beenhakker, waar Derksen van baalt). In plaats van hem te complimenteren met z'n geweldige werk bij Feyenoord begon ie te zeiken over Martin van Geels vrouw die te actief uitjes e.d. aan het organiseren zou zijn :') Dan ben je écht aan het zoeken. Hij kan er gewoon echt niet mee omgaan als een belangrijk persoon in de voetballerij hem/VI geen primeurtjes e.d. gunt.
quote:
Overigens is het voor mij ook 1 van de eerste keren dat ik van Gaal een beetje kan verdragen na wedstrijden. Lekker rustig, niet schreeuwerig, niet zo zelfingenomen en dat maakt het een stuk prettiger om naar te kijken/luisteren.
Idd, hij doet nu gewoon echt normaal. Gedraagt zich als coach ook voorbeeldig in de dug-out/langs de lijn en heeft in tegenstelling tot bijna alle andere coaches geen enkel gedoe met arbiters. Maar als Hans Kraay jr. het bloed onder z'n nagels vandaan haalt en Van Gaal zich weer eens laat opnaaien dan vindt Derksen het een verschrikkelijke klootzak, want zo ga je niet met mensen om, zo respectloos. Om vervolgens Hans Kraay jr. zelf in dezelfde uitzending 3 keer voor dorpsidioot uit te maken en als het kan nog even persoonlijk Hans z'n vader en z'n vrouw erbij te betrekken in een 'discussie'.

Het is overigens wel apart, dat Hiddink altijd alle credits krijgt voor z'n 'people manager skills' terwijl Van Gaal dat minimaal even goed kan. Als spelers zich rustig houden onder Van Gaal en de sfeer geweldig is, dan zegt Derksen echter dat dat is omdat de spelers 'doodsbang voor die gek zijn'. Of dat het allemaal acteerwerk is voor de camera's. :')
  zondag 6 juli 2014 @ 10:24:40 #18
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_141961477
Derksen is een halve gare en die van der Gijp is ook niet helemaal lekker. Zegt altijd rare dingen over parenclubs en zo, allemaal dingen die niets met voetbal te maken hebben.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 6 juli 2014 @ 10:25:29 #19
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_141961482
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:31 schreef erik013 het volgende:

[..]

"Ik heb nooit kritiek gehad op de trainer Van Gaal.." :') Wat op zich wel klopt, maar elke andere bondscoach die met dit Oranje-elftal zo gepresteerd had was door Derksen elke dag tot de grote man achter het succes genoemd. Bij Van Gaal echter zijn veel dingen die goed gaan ook gelukkig en vanzelfsprekend en hadden Van Marwijk en Advocaat veel dingen ook nog wel gedaan als ze bondscoach waren. Hij is harder en kritischer over Van Gaal in de halve finale nu, dan over Van Marwijk die er 2 jaar geleden volledig kansloos uitvloog in de 1e ronde.
De skeptische blik was volkomen logisch. van Gaal had geen goede record als bondscoach, dat lijken jullie allemaal even te vergeten.

Na de dramatische en totaal onnodige uitschakeling voor het WK 2002 ging het in de voorbereiding ook heel erg beroerd. Iedereen was bevreesd voor weer een afgang door de zijdeur. van Gaal heeft echter ook geleerd van zijn aanpak in het verleden en lijkt vooral met de vedetten een veel betere snaar te kunnen raken.

Ook andere fouten uit het verleden, zoals het onderschatten van het belang van eindeloos trainen en analyseren van penaltyreeksen,zijn nu niet gemaakt. van Gaal en zijn staf verdienen hier nu de credits voor en we hoeven na deze wedstrijd echt niet meer zuur te zijn. We krijgen nu in ieder geval nog 2 echte wereldtegenstanders, van 4 landen die volgens mij allemaal te kloppen zijn.
pi_141961518
Je kan als coach niet zo goed zijn als je niet met mensen om kan gaan. Dus JD is per definitie hypocriet.

Dus ik lach mee.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_141961575
:') :') :') :') :') :') :')
pi_141961671
Vanavond ff lekker kijken man is toch leuk joh
pi_141961718
Ts verwijt de ketel. Derksen was altijd al duidelijk over de coach van gaal.
pi_141962083
Goed topic. Was fan van VI. Nu niet meer.
pi_141962130
quote:

[..]

"Ik heb nooit kritiek gehad op de trainer Van Gaal.." :') Wat op zich wel klopt,
Nee, dat klopt niet. Ja, in VI Oranje heeft hij langzaam aan toegegeven omdat anders niemand hem echt meer serieus neemt.
Als trainer kreeg hij juist veel kritiek.
Het ging namelijk elke interland week over de verkeerde beslissingen die Van Gaal maakte en weer hard lachen over de argumenten die Van Gaal had tijdens de persconferenties over de selectie die hij meenam.
Met name over het profiel van de keeper, dat volgens hem nergens op sloeg, wat ook gisteren weer eens hard tegengesproken is. :)
pi_141962154
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:20 schreef DroogDok het volgende:
Ik doe mee: _O-
Copthorne 2.0
pi_141962190
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 10:03 schreef Freak188 het volgende:
Ik raad jullie aan de collum van Youp van 't Hek te lezen in de NRC van zaterdag, genaamd Urinevlekken.

Gaat over die fossielen als Derksen.
_O_ http://www.nrc.nl/youp/2014/07/05/urinevlekken/
pi_141962195
Twee jaar lang horen we bij VI dat je elke trainer voor die groep kan zetten, dat deze groep hard afgaat in de poule en dat Van Gaal slecht in de groep ligt en niemand hem moet enzov enzov. _O-

Pijnlijk hoe het nu uitkomt..
pi_141962222
Dijkshoorn. :r Andere mensen afkraken als beroep hebben. :')
Copthorne 2.0
pi_141962283
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:04 schreef Vasion het volgende:

[..]

Met name over het profiel van de keeper, dat volgens hem nergens op sloeg, wat ook gisteren weer eens hard tegengesproken is. :)
Wat een jankklets. Niet zien hoe belachelijk veel geluk oranje en van gaal hebben :')
pi_141962299
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:13 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Wat een jankklets. Niet zien hoe belachelijk veel geluk oranje en van gaal hebben :')
Dat geluk dwing je af met wissels en door een goede mentaliteit te hebben.
pi_141962336
quote:
Van t Hek laat stuitend slechte feitenkennis zien in t stukje
pi_141962342
quote:
Schitterende column. Ik heb 'm met de stem van Youp in mijn hoofd gelezen. :P
Copthorne 2.0
pi_141962359
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:14 schreef Vasion het volgende:

[..]

Dat geluk dwing je af met wissels en door een goede mentaliteit te hebben.
Volstrekte nonsens.

Denken dat je geluk kan afdwingen :')

Graag bron, feiten, wetenschappelijk onderzoek
pi_141962406
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:17 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Volstrekte nonsens.

Als het van Gaal tegenzit dan is het persoonlijk falen, en als het meezit is het geluk! Zo kan je iedereen wel diskwalificeren.
pi_141962417
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:17 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Volstrekte nonsens.

Daar hoef je geen bronnen, feiten of wetenschappelijke onderzoeken voor te hebben.
Het logica op z'n best.
En wat is dan geluk hebben? Dat Sneijder die bal op de paal en lat schiet? Dat de bal de onderkant van de lat raakt en er weer niet ingaat?
Omdat het zo vaak niet lukt, is het terugkomend en kun je concluderen dat je scherpte tekort komt. Dat je kunt trainen en daardoor sneller een goal kunt afdwingen.
pi_141962457
Derksen heeft juist wel kritiek op Van Gaal als trainer. Hoe vaak is de profielschets wel niet belachelijk gemaakt?

Ook geeft hij nooit toe dat Van Gaal een goede wissel heeft gemaakt. Nee, bromsnor roept dan dat het een volkomen logische wissel was en dat iedereen het zo zou hebben gedaan.

Dat gaat ie vanavond wederom doen. Alles was volkomen logisch en elke halve gare had hetzelfde gedaan.
pi_141962458
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:19 schreef Vasion het volgende:

[..]

Daar hoef je geen bronnen, feiten of wetenschappelijke onderzoeken voor te hebben.
Het logica op z'n best.
En wat is dan geluk hebben? Dat Sneijder die bal op de paal en lat schiet? Dat de bal de onderkant van de lat raakt en er weer niet ingaat?
:')

Ja inderdaad. Toeval is geen toeval
pi_141962460
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:19 schreef Vasion het volgende:

[..]

Het logica op z'n best.
Omdat het zo vaak niet lukt, is het terugkomend en kun je concluderen dat je scherpte tekort komt. Dat je kunt trainen en daardoor sneller een goal kunt afdwingen.
Dan heeft het dus niets meer met geluk te maken .. duh
  zondag 6 juli 2014 @ 11:24:45 #40
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_141962528
Blijkbaar moet iedereen meelopen in de oranje polonaise. Gelukkig zijn er journalisten als Derksen die nog wel objectief commentaar durven geven. Ik vind het juist knap dat hij zich niet laat meeslepen in dat Hosanna sfeertje. De RTL4-directie zou het graag anders hebben gezien.
pi_141962541
Nico Dijkshoorn :')___!!!11
pi_141962558
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Blijkbaar moet iedereen meelopen in de oranje polonaise. Gelukkig zijn er journalisten als Derksen die nog wel objectief commentaar durven geven. Ik vind het juist knap dat hij zich niet laat meeslepen in dat Hosanna sfeertje. De RTL4-directie zou het graag anders hebben gezien.
Precies wat Derksen de das om doet. Hij doet zo graag zijn best om tegendraads te zijn dat hij totaal niet meer objectief is.
pi_141962575
quote:
Objectief??? _O- _O- _O-
  zondag 6 juli 2014 @ 11:29:35 #44
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_141962623
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:21 schreef Confetti het volgende:
Derksen heeft juist wel kritiek op Van Gaal als trainer. Hoe vaak is de profielschets wel niet belachelijk gemaakt?

Ook geeft hij nooit toe dat Van Gaal een goede wissel heeft gemaakt. Nee, bromsnor roept dan dat het een volkomen logische wissel was en dat iedereen het zo zou hebben gedaan.

Dat gaat ie vanavond wederom doen. Alles was volkomen logisch en elke halve gare had hetzelfde gedaan.
Ja, Derksen zal inderdaad wel weer zeggen dat er niks bijzonders was aan die wissel van Van Gaal. Cillessen heeft nog nooit een penalty gepakt, dus elke trainer had die volkomen logische wissel gedaan.

Maar de onzin die Nico Dijkshoorn over Van Gaal aan het uitstorten is als hij bij VI Oranje zit gaat echt helemaal nergens over. Walgelijke man :r
pi_141962816
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:26 schreef Confetti het volgende:

[..]

Precies wat Derksen de das om doet. Hij doet zo graag zijn best om tegendraads te zijn dat hij totaal niet meer objectief is.
Precies. En dat dan 'realistisch' noemen. Ondanks dat z'n ongelijk nu al 5 wedstrijden op rij bewezen wordt. Bij 2 keer kun je het nog toeval of geluk noemen, maar na 3 keer op rij niet meer.
Maar het ergste is dat ie doet alsof Brazillie, Duitsland, Argentinië e.d. allemaal elke wedstrijd overtuigend de tegenstander weg spelen. Want dat zijn volgens hem de grote favorieten, maar op basis waarvan dan? Het is duidelijk dat het gewoon voor hem persoonlijk grotere favorieten zijn, puur dankzij de misgun-factor die Nederland door Van Gaal bij hem heeft. Van Gaal, volgens Derksen een halve psychopaat, is zo'n beetje de enige coach van de laatste 4 landen die een beetje rustig op de bank zit tijdens een wedstrijd en niet 90 minuten lang langs de lijn stuitert om arbiters en z'n spelers verrot te schelden bij alles wat ie ziet wat ie niet bevalt.
pi_141962835
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:29 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ja, Derksen zal inderdaad wel weer zeggen dat er niks bijzonders was aan die wissel van Van Gaal. Cillessen heeft nog nooit een penalty gepakt, dus elke trainer had die volkomen logische wissel gedaan.

Maar de onzin die Nico Dijkshoorn over Van Gaal aan het uitstorten is als hij bij VI Oranje zit gaat echt helemaal nergens over. Walgelijke man :r
"Ik ben echt niet voor Nederland omdat ik toevallig in Nederland woon, ik kijk naar het mooie aanvallende voetbal. Daarom hoop ik dat Duitsland het WK wint".

pi_141963142
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:04 schreef Vasion het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet. Ja, in VI Oranje heeft hij langzaam aan toegegeven omdat anders niemand hem echt meer serieus neemt.
Als trainer kreeg hij juist veel kritiek.
Het ging namelijk elke interland week over de verkeerde beslissingen die Van Gaal maakte en weer hard lachen over de argumenten die Van Gaal had tijdens de persconferenties over de selectie die hij meenam.
Ik betrap Van Gaal idd echt zelden op een rare of onlogische uitspraak over voetbal of spelers.
Dan lopen ze hem af te zeiken op z'n 'totale mens'-verhaal, dat gewoon echt volledig klopt.
Mentaal zijn Robben, Sneijder en Van Persie nog nooit zo sterk geweest als nu, en dat zie je overduidelijk terug aan hun lichamelijke fitheid.
Ook de rest van de selectie is bijna on-Nederlands gedisciplineerd en relaxed, al wekenlang.
Geen incidenten op en buiten het veld, bankzitters die hun concurrenten in de armen springen (i.p.v. een Huntelaar die dreigt het vliegtuig naar huis te pakken als Van Persie de 1e keuze boven hem is) en spelers die met hun kindjes in de armen relaxed interviews staan geven alsof ze op vakantie zijn. Vrijwel alles wat Van Gaal doet of zegt, zie je gewoon dag in dag uit overduidelijk ook terug.

Maar ja, de sfeer lijkt natuurlijk alleen goed omdat ze allemaal in pure doodsangst leven voor de psychopaat Van Gaal en wat geluk hebben in wedstrijden, aldus Derksen :')
pi_141963186
Ze kunnen er beter mee stoppen
pi_141963285
VI :')
pi_141963294
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:51 schreef the_legend_killer het volgende:
Ze kunnen er beter mee stoppen
Derksen gaat over 2 jaar met pensioen, dus het zou zomaar kunnen dat dit z'n laatste VI Oranje is.
Misschien maar goed ook, want ook van Hiddink is ie geen fan, hoewel iets meer dan dat ie van Van Gaal is, want dat is een schnabbelaar die vooral wijn zuipt op literaire feestjes en al z'n werk aan anderen uit delegeert (oftewel: hij wou niet meewerken aan een boek GUUS! bij uitgever VI).
  zondag 6 juli 2014 @ 11:57:44 #51
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_141963314
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 10:28 schreef truthortruth het volgende:
Je kan als coach niet zo goed zijn als je niet met mensen om kan gaan. Dus JD is per definitie hypocriet.

Dus ik lach mee.
Hypocriet en een halve zool.
pi_141963404
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:50 schreef erik013 het volgende:

[..]

Ik betrap Van Gaal idd echt zelden op een rare of onlogische uitspraak over voetbal of spelers.
Dan lopen ze hem af te zeiken op z'n 'totale mens'-verhaal, dat gewoon echt volledig klopt.
Mentaal zijn Robben, Sneijder en Van Persie nog nooit zo sterk geweest als nu, en dat zie je overduidelijk terug aan hun lichamelijke fitheid.
Ook de rest van de selectie is bijna on-Nederlands gedisciplineerd en relaxed, al wekenlang.
Geen incidenten op en buiten het veld, bankzitters die hun concurrenten in de armen springen (i.p.v. een Huntelaar die dreigt het vliegtuig naar huis te pakken als Van Persie de 1e keuze boven hem is) en spelers die met hun kindjes in de armen relaxed interviews staan geven alsof ze op vakantie zijn. Vrijwel alles wat Van Gaal doet of zegt, zie je gewoon dag in dag uit overduidelijk ook terug.

Maar ja, de sfeer lijkt natuurlijk alleen goed omdat ze allemaal in pure doodsangst leven voor de psychopaat Van Gaal en wat geluk hebben in wedstrijden, aldus Derksen :')
Derksen heeft notabene de vorige keer nog gezegd (dacht tegen Chili) dat de overwinning vooral te danken was aan de tactische wissels van Van Gaal. Neem aan dat die dat nu ook gewoon zegt.
pi_141963526
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:02 schreef Max23 het volgende:

[..]

Derksen heeft notabene de vorige keer nog gezegd (dacht tegen Chili) dat de overwinning vooral te danken was aan de tactische wissels van Van Gaal. Neem aan dat die dat nu ook gewoon zegt.
Maar achter een dergelijk compliment (feit in dit geval) komt er altijd weer direct een opmerking dat we nou niet moeten gaan overdrijven, want Van Gaal is een redelijke bondscoach maar een andere bondscoach had ook wel een paar keer een goede wissel gedaan die succesvol uitpakte.
Daar zit voor mij het probleem een beetje met Derksen. Geef gewoon eens toe dat Van Gaal niet "een gewoon redelijk goede bondscoach en trainer is" maar geef die man z'n credits zonder 'maar we moeten niet gaan overdrijven' erachter aan. Derksen zei dat we in onze handjes mochten knijpen als we de 1e ronde doorkwamen en toen dat met 3 winstpartijen en de meest gemaakte goals van alle landen lukte moest ie weer zeggen dat dat best goed was, maar dat we nu vooral niet moesten denken dat we met Nederland nu een serieuze kandidaat voor de finale waren. Van Gaal bewijst al 5 wedstrijden het tegendeel, geef dat eens toe zonder te proberen kapot te relativeren dat alles toevallig mee zit e.d.

Het materiaal van Nederland is volgens hem zeer middelmatig, maar tegelijkertijd vindt ie, nadat we het toch goed doen, dat we de invloed van de bondscoach op de prestaties niet moeten overschatten. Daarmee spreek je jezelf gewoon volledig tegen.

[ Bericht 16% gewijzigd door erik013 op 06-07-2014 12:16:49 ]
pi_141964063
quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2014 04:46 schreef erik013 het volgende:
Wat voor excuus heeft ie morgen? Dat Hiddink, Advocaat of Van Marwijk Cillessen ook wel gewisseld hadden? Dat de sfeer toevallig een keertje goed is en dat dat alleen maar komt omdat ze een paar keer per ongeluk wonnen?
Cruijff wisselde zijn keeper voor strafschoppen inde Spaanse beker in zijn eerste seizoen met Barcelona in 1988.

Verder speelde Nederland tot de 75ste minuut ofzo niet echt goed. Traag en fantasieloos, penalty's nodig hebben tegen Costa Rica is niet iets om over naar huis te schrijven, zelfs niet als ze laf verdedigend spelen.
pi_141964508
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:30 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Cruijff wisselde zijn keeper voor strafschoppen inde Spaanse beker in zijn eerste seizoen met Barcelona in 1988.

Verder speelde Nederland tot de 75ste minuut ofzo niet echt goed. Traag en fantasieloos, penalty's nodig hebben tegen Costa Rica is niet iets om over naar huis te schrijven, zelfs niet als ze laf verdedigend spelen.
Hey Johan, jij ook hier? :+
pi_141965456
quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2014 04:46 schreef erik013 het volgende:
Kritisch zijn is goed, maar diezelfde kritiek op andere teams opeens niet hebben is gewoon pure afgunst richting 1 persoon. Want op basis waarvan kon je na de 1e 4 wedstrijden teams als Brazillie, Duitsland, België wel consequent topfavorieten voor de eindzege blijven noemen terwijl je bleef volhouden dat Nederland überhaupt niet eens een kansje maakte op het bereiken van de halve finale? Zo'n beetje elk argument tegen Nederland kon je ook op die landen toepassen.

De grootste nederlaag dit WK werd misschien wel niet door Engeland geleden en zelfs niet door Spanje, maar door Derksen en ook door Dijkshoorn (stellen dat je niet voor Nederland bent wanneer ze zo defensief spelen, maar dan vervolgens voor Duitsland zijn :') ). Vooral het minachtende toontje naar ons simpele en onwetende Nederlandse volk dat durft te stellen dat we misschien de laatste 4 konden bereiken maakt het helemaal triest.

Derksen :W
Dijkshoorn :W

Mochten we woensdag winnen, dan kunnen we alleen nog maar harder lachen en zwaaien in dit topic :D
Wat een achterlijk domme opmerking :')

Sowieso alle reacties die gemaakt worden in de richting van Derksen.
Is er wel iemand die negatief over hun is die naar VI Oranje kijkt?
Derksen heeft nooit wat negatiefs over de trainer van Gaal gezegd....
Hij zegt altijd dat het de beste tactiek op deze manier is.

Het enige wat hij zegt is dat het geen mooi voetbal is (waar hij gewoon gelijk heeft) en dat het Nederlands elftal geen goed team is, wat gewoon een feit is. Ja het gaat dit keer ver boven verwachting goed. Maar niemand in NL had ze voor het WK zo'n kans gegeven, en nou wordt er gejankt over mensen die diezelfde mening (terecht) hebben.

Daarnaast noemt hij de Belgen geen favoriet.

En ook zoekt hij nooit excuses bij een winst van NL. Hij blijft altijd bij hetzelfde standpunt en dat is juist prachtig. Niet van die demagogen zoals hun het zouden zeggen die mee huppelen met de massa en overdreven lopen te doen.
pi_141965537
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:25 schreef danos het volgende:
Dat is dus een probleem idd. De wereld loopt weer gigantisch te huilen over Derksen, de media en gekken hier bv op FOK. Genee of een gast pakt dat op en woppa het gaat er weer over.

Mensen durven gewoon niet realistisch te zijn en mensen die wel realistisch zijn worden afgezeken.

quote:

"Ik heb nooit kritiek gehad op de trainer Van Gaal.." :') Wat op zich wel klopt, maar elke andere bondscoach die met dit Oranje-elftal zo gepresteerd had was door Derksen elke dag tot de grote man achter het succes genoemd.
Wat een onzin...
Hij blijft gewoon eerlijk bij zijn standpunt. En dat hij bij een andere coach die dit zou presteren wat anders zou zeggen is puur gissen. Wat ook nog eens nergens op gebaseerd is want Derksen vindt van Gaal een top trainer.
pi_141965570
Ik snap uberhaupt niet waarom mensen naar Derksen kijken en luisteren, wat heeft die hopeloze junk nou te zeggen, ff serieus. Wie the fuck is hij om zo te praten over mensen die 10x meer hebben bereikt in 't leven dan hem. Is allemaal pure afgunst, hij kan 't niet hebben dat anderen hun droom leven en hij alleen maar mag lullen erover. Opgerot met hem.
pi_141965728
quote:
2s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:42 schreef ShaoliN het volgende:

Walgelijke reactie van iemand die nooit naar VI Oranje kijkt :r

Nico Dijkshoorn is inderdaad een dikke nobody, die moet gewoon oprotten.
Maar Derksen heeft gewoon gelijk, van Gaal is een toptrainer maar een irritant persoon.
Het Nederlands elftal is gewoon erg matig maar presteert erg goed.

Dat is toch gewoon zo? Of ben je tegenwoordig al een landverrader als je dat zegt :r
JIJ bent eerder een landverrader, zo'n typische NSB-er die overal op zou gaan lopen haten.

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 10:02 schreef erik013 het volgende:

Dat ie na de 1e 2 wedstrijden nog een beetje voorzichtig was: prima. Het spel tegen Australië was vaak ook gewoon bijna om van te huilen. Maar na die 3e en 4e wedstrijd had ie gewoon toe moeten geven dat het geen geluk of toeval meer was en dat ie Van Gaal toch onderschat heeft en dat diens wissels en andere beslissingen niet ook wel bijna allemaal door onze eerdere bondscoaches waren gedaan. En vooral: ophouden te roepen dat andere teams als Brazillie en Duitsland topfavoriet zijn, en Nederland totaal kansloos is, terwijl die landen echt niets beter dan Nederland speelden. Want dan ben je gewoon echt verblind door je afgunst richting Van Gaal.
Wat een waardeloze reactie weer lol.
Derksen heeft altijd al gezegd dat van Gaal een top trainer is!
Daarnaast is elke normale en realistische Nederland het met hem eens. Want het slaat eigenlijk nergens op dat zo'n slecht Nederlands elftal zo ver gekomen is. Voor het WK had niemand ze ook maar een procent kans gegeven. Wat gewoon heel knap is van van Gaal en dat zegt Derksen zelf ook.

Loop nou niet re roepen dat Nederland een favoriet is nu.....
Favoriet ben je als je een fantastisch team hebt (wat NL dus absoluut niet heeft) en/of echt goed speelt (wat overduidelijk bij NL ook niet zo is).

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 10:24 schreef Old_Pal het volgende:
Derksen is een halve gare en die van der Gijp is ook niet helemaal lekker. Zegt altijd rare dingen over parenclubs en zo, allemaal dingen die niets met voetbal te maken hebben.
Voor huilebalken als jou hebben we studio sport. Mensen die alleen maar de hele dag serieus kunnen doen en nooit eens lol kunnen hebben.
Zoals VI zelf ook altijd aandraagt: Het is alsof je met wat kerels in de kroeg zit.
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 10:28 schreef truthortruth het volgende:

Dus ik lach mee.
Zegt ie alleen nooit lol
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:02 schreef alwaysonhold het volgende:
Goed topic. Was fan van VI. Nu niet meer.
Waar zegt dit meer over? Jou of over VI?

Jou inderdaad. Derksen heeft nooit zijn mening verandert. Heeft altijd al heel duidelijk gezegd dat hij van Gaal een top trainer vindt maar een kwal als persoon.
Daar is ie eerlijk in, zegt ook gewoon dat van Gaal het heel goed doet nu.

Maar in Nederland moet je tegenwoordig je eigen teampie walgelijk ophemelen alsof het ineens een fantastisch elftal is. Terwijl voor het WK iedereen de waarheid zei en zei dat het pruts team is.
  zondag 6 juli 2014 @ 13:28:10 #60
199566 Dr_g0nz0
Gonzo Journalism
pi_141965734
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:29 schreef Breekfast het volgende:

[..]

vergeet even die high five niet met Gijp :r
"You Took Too Much Man, You Took Too Much, Too Much."
pi_141965843
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:27 schreef bianconeri het volgende:
Walgelijke reactie van iemand die nooit naar VI Oranje kijkt :r

Nico Dijkshoorn is inderdaad een dikke nobody, die moet gewoon oprotten.
Maar Derksen heeft gewoon gelijk, van Gaal is een toptrainer maar een irritant persoon.

Dat is toch gewoon zo? Of ben je tegenwoordig al een landverrader als je dat zegt :r
JIJ bent eerder een landverrader, zo'n typische NSB-er die overal op zou gaan lopen haten.
Wat een waardeloze reactie weer lol.
Derksen heeft altijd al gezegd dat van Gaal een top trainer is!
Daarnaast is elke normale en realistische Nederland het met hem eens. Want het slaat eigenlijk nergens op dat zo'n slecht Nederlands elftal zo ver gekomen is. Voor het WK had niemand ze ook maar een procent kans gegeven. Wat gewoon heel knap is van van Gaal en dat zegt Derksen zelf ook.
Ach gossie, op je teentjes getrapt? Moet je eens nagaan hoe het voelt als je met mussolini wordt vergeleken. JD heeft zich als mens compleet gediskwalificeerd. Dat je iemand niet mag prima, maar als je ziet hoe het team blij is met van Gaal, dan is dat zeker geen dictator zoals JD hem noemt.

Je bent gewoon een idioot als je het nog voor JD opneemt, die man heeft zichzelf zo verlaagd en staat nu compleet voor lul.
pi_141965943
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:08 schreef Vasion het volgende:
Twee jaar lang horen we bij VI dat je elke trainer voor die groep kan zetten, dat deze groep hard afgaat in de poule en dat Van Gaal slecht in de groep ligt en niemand hem moet enzov enzov. _O-

Pijnlijk hoe het nu uitkomt..
Maar wat hiervan klopt nou niet met de realistische verwachtingen?

1. Een trainer is inderdaad zo goed als het materiaal. Natuurlijk hebben ze iets van invloed maar je maakt niet ineens een pruts club de allerbeste vd wereld met dat pruts materiaal.

2. 99,9% van Nederland dacht dat zez de group niet gingen overleven. En het Nederlands elftal heeft ook gewoon een slechter elftal dan Chili en Spanje. Dus dat was erg logisch.
Het is ook zeer triest als je Derksen daarop zou aanvallen terwijl iedereen in NL dat dacht.
Het is totaal niet logisch dat dit flut Oranje in de halve finale zou staan.

3. Hoe een trainer ligt blijkt vaak pas na diens contract. Dus over dat punt kun je nu nog niets zeggen.

quote:

Hij geeft wel complimenten over de manier hoe van Gaal het doet.

En daarnaast vindt iedereen die profielschets onzin. Of ga jij dat nou ineens briljant vinden?
Van Gaal was daarmee gewoon hypocriet. De spelers moesten bv bij hun club spelen en dan stelt hij doodleuk spelers op die niet eens spelen.....

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:37 schreef erik013 het volgende:

Precies. En dat dan 'realistisch' noemen. Ondanks dat z'n ongelijk nu al 5 wedstrijden op rij bewezen wordt. Bij 2 keer kun je het nog toeval of geluk noemen, maar na 3 keer op rij niet meer.
Maar het ergste is dat ie doet alsof Brazillie, Duitsland, Argentinië e.d. allemaal elke wedstrijd overtuigend de tegenstander weg spelen.
1. Die 5 wedstrijden zeggen niet heel erg veel. Ja het heeft erg meegezeten en die 5-3-2 tactiek werkt top. Maar dat maakt het Nederlands elftal niet ineens een top team!!
Zijn ongelijk bewezen? Juist totaal niet. Elke wedstrijd blijkt weer dat Derksen gelijk heeft: Dat het goede tactiek is en dat het spel slecht is. Dat is gewoon zo.

Hij zegt helemaal niet dat die overtuigend spelen :') Zeker Brazilie niet.
Hij zegt alleen dat dat meer favorieten zijn, want die hebben gewoon veel betere elftallen (al vind ik Argentinie niet veel bijzonders)

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:38 schreef erik013 het volgende:

"Ik ben echt niet voor Nederland omdat ik toevallig in Nederland woon, ik kijk naar het mooie aanvallende voetbal. Daarom hoop ik dat Duitsland het WK wint".

Prachtige comment van Derksen _O_
Domme nationalisme gedoe, het gaat om het voetbal. Duitsland speelt dit jaar veel beter voetbal.
pi_141966029

Mooie woorden van Fons de Poel.
Copthorne 2.0
pi_141966083
Louis van Gaal is ook een kwal van een persoon, maar wel een goede trainer. Afgelopen 20 jaar niet opgelet?
pi_141966099
quote:
pi_141966151
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:32 schreef truthortruth het volgende:

Ach gossie, op je teentjes getrapt? Moet je eens nagaan hoe het voelt als je met mussolini wordt vergeleken. JD heeft zich als mens compleet gediskwalificeerd. Dat je iemand niet mag prima, maar als je ziet hoe het team blij is met van Gaal, dan is dat zeker geen dictator zoals JD hem noemt.

Je bent gewoon een idioot als je het nog voor JD opneemt, die man heeft zichzelf zo verlaagd en staat nu compleet voor lul.
Iemand die Derksen zo loopt af te kraken staat compleet voor lul.
Derksen is realistisch en niet iemand die met die belachelijke Oranje polonaise mee loopt.
En ik ook niet. Er wordt gewoon totaal niet realistisch meer gekeken en er wordt gedaan alsof Oranje ineens een fantastische ploeg is terwijl voor het WK iedereen riep wat een drama.

Lekker eerlijk hoor....

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:21 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Ik snap uberhaupt niet waarom mensen naar Derksen kijken en luisteren, wat heeft die hopeloze junk nou te zeggen, ff serieus. Wie the fuck is hij om zo te praten over mensen die 10x meer hebben bereikt in 't leven dan hem. Is allemaal pure afgunst, hij kan 't niet hebben dat anderen hun droom leven en hij alleen maar mag lullen erover. Opgerot met hem.
Wat een onzin. Saaie piet....
Je hoeft echt niet de beste voetballer te zijn geweest om ergens kijk op te hebben.
Daarnaast heeft Derksen meer dan genoeg bereikt in zijn leven hoor, hoofdredacteur van VI? Zegt dat je mss nog wat?

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:08 schreef erik013 het volgende:

Maar achter een dergelijk compliment (feit in dit geval) komt er altijd weer direct een opmerking dat we nou niet moeten gaan overdrijven, want Van Gaal is een redelijke bondscoach maar een andere bondscoach had ook wel een paar keer een goede wissel gedaan die succesvol uitpakte.
Daar zit voor mij het probleem een beetje met Derksen. Geef gewoon eens toe dat Van Gaal niet "een gewoon redelijk goede bondscoach en trainer is" maar geef die man z'n credits zonder 'maar we moeten niet gaan overdrijven' erachter aan. Derksen zei dat we in onze handjes mochten knijpen als we de 1e ronde doorkwamen en toen dat met 3 winstpartijen en de meest gemaakte goals van alle landen lukte moest ie weer zeggen dat dat best goed was, maar dat we nu vooral niet moesten denken dat we met Nederland nu een serieuze kandidaat voor de finale waren. Van Gaal bewijst al 5 wedstrijden het tegendeel, geef dat eens toe zonder te proberen kapot te relativeren dat alles toevallig mee zit e.d.
Waarom loop je dan zo te janken dat Derksen niet eerlijk dingen zegt? Terwijl je zelf al duidelijk aangeeft dat Derksen idd zei dat van Gaal het heel goed doet, ook ivm de wissels!
Je kletst jezelf klem....

En Derksen heeft toch gelijk dat we niet moeten overdrijven? We hebben geen fantastisch elftal en het is een wonder dat we zo ver zijn gekomen.

Ook dat ie zegt dat het goed was dat we poule zo doorkwamen. Goed toch dat hij dat zegt?
Was ook een wonder. En nee Nederland is nooit een echte kandidaat geweest voor de titel.
Kijk eens naar ons elftal? Buiten Robben en van Persie (en Sneijder in goede vorm) is er geen 1 die boven de middelmaat uitkomt.

Van Gaal bewijst helemaal niet het tegendeel. Derksen zegt ook gewoon dat dit een top tactiek is en van Gaal het goed doet?
Daarnaast dat 5 duels... Wat voor geweldigs hebben we daar nou gezien? Alleen wonders, niets fantastischs. En al win je 5x dat maakt je spelers niet ineens van middelmaat wereldtop.
pi_141966190
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:40 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Louis van Gaal is ook een kwal van een persoon, maar wel een goede trainer. Afgelopen 20 jaar niet opgelet?
Je kent hem persoonlijk?
pi_141966192
quote:
_O_ _O_ _O_

+1

Realistische Nederlanders is altijd _O_
Niet die idioten die hosanna roepen en ons een favoriet gaan noemen.
Mensen die ons nu fantastisch team vinden hebben en voor het WK dat 99,9% daarvan dat we een waardeloos team hadden.
pi_141966215
Iemand die niet tegen realisme en eerlijkheid kunnen en niet tegen een lolletje.
Rot lekker een eind op, ga naar je ''ik heb geen verstand van voetbal'' holletje of kijk studie sport.
:W
pi_141966279
Ik hoop dat Louis een keer aanschuift bij VI a la Marco jaren terug.

Het vervelendst aan Johan is nog wel dat hij, als hij eenmaal iets persoonlijks tegen iemand heeft, altijd zijn mening zal laten beïnvloeden. Dat zag je met Beenhakker, met die Fries en nu weer met Louis van Gaal. En maar hard blijven roepen hoe objectief hij wel niet is. Gewoon één grote act, die vaak goed heeft uitgepakt, maar nu gewoon gênant wordt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_141966280
wauw dat mensen zo pissig kunnen worden om iemand zijn mening

stelletje wijven
pi_141966339
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Derksen is realistisch en niet iemand die met die belachelijke Oranje polonaise mee loopt.
En ik ook niet. Er wordt gewoon totaal niet realistisch meer gekeken en er wordt gedaan alsof Oranje ineens een fantastische ploeg is terwijl voor het WK iedereen riep wat een drama.

Lekker eerlijk hoor....

[..]

Wat een onzin. Saaie piet....
Je hoeft echt niet de beste voetballer te zijn geweest om ergens kijk op te hebben.
Daarnaast heeft Derksen meer dan genoeg bereikt in zijn leven hoor, hoofdredacteur van VI? Zegt dat je mss nog wat?

[..]

Waarom loop je dan zo te janken dat Derksen niet eerlijk dingen zegt? Terwijl je zelf al duidelijk aangeeft dat Derksen idd zei dat van Gaal het heel goed doet, ook ivm de wissels!
Je kletst jezelf klem....

En Derksen heeft toch gelijk dat we niet moeten overdrijven? We hebben geen fantastisch elftal en het is een wonder dat we zo ver zijn gekomen.

Ook dat ie zegt dat het goed was dat we poule zo doorkwamen. Goed toch dat hij dat zegt?
Was ook een wonder. En nee Nederland is nooit een echte kandidaat geweest voor de titel.
Kijk eens naar ons elftal? Buiten Robben en van Persie (en Sneijder in goede vorm) is er geen 1 die boven de middelmaat uitkomt.

Van Gaal bewijst helemaal niet het tegendeel. Derksen zegt ook gewoon dat dit een top tactiek is en van Gaal het goed doet?
Daarnaast dat 5 duels... Wat voor geweldigs hebben we daar nou gezien? Alleen wonders, niets fantastischs. En al win je 5x dat maakt je spelers niet ineens van middelmaat wereldtop.
Hoofdredacteur van een voetbalblad is niets vergeleken met de topvoetballers en trainers, Derksen moet altijd overdrijven in alles wat ie zegt. Als hij kritisch is, is het extreem kritisch tot op 't punt dat het helemaal nergens meer op slaat. en de volgende dag krabbelt hij telkens terug net als toen van Basten aan tafel zat, toen durfde hij zijn statements ook amper te verdedigen.
pi_141966357
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:44 schreef erik013 het volgende:

[..]

Je kent hem persoonlijk?
Bij mensen in hun gezicht schreeuwen, je lul uit je broek halen in de kleedkamer, op een marktplein schreeuwen "WIR SIND DIE BESTE VON DEUTSCHLAND", jaren lang met verschillende journalisten overhoop liggen en ze uitmaken voor domme mensen etcetc. Zo kan je nog tientallen dingen opnoemen. :')
pi_141966363
Derksen laat al maanden zien een minachting voor zijn medemens te hebben, dat zie je wel vaker bij mensen die menen de (voetbal) wijsheid in pacht te hebben.
pi_141966396
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:43 schreef bianconeri het volgende:
Realistisch? Is dat hoe jij 'haten' noemt? Je vindt de woorden en benoemingen die JD gebruikt wel acceptabel, dat noem jij realistisch?
pi_141966398
quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:47 schreef nostra het volgende:
Ik hoop dat Louis een keer aanschuift bij VI a la Marco jaren terug.

Het vervelendst aan Johan is nog wel dat hij, als hij eenmaal iets persoonlijks tegen iemand heeft, altijd zijn mening zal laten beïnvloeden. Dat zag je met Beenhakker, met die Fries en nu weer met Louis van Gaal. En maar hard blijven roepen hoe objectief hij wel niet is. Gewoon één grote act, die vaak goed heeft uitgepakt, maar nu gewoon gênant wordt.
Dat optreden van Marco. _O_

Johan Derksen een uitzending lang gedist.
Copthorne 2.0
  zondag 6 juli 2014 @ 13:55:07 #77
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_141966456
quote:
7s.gif Op zondag 6 juli 2014 10:39 schreef Scorpie het volgende:
Vanavond ff lekker kijken man is toch leuk joh
haha die kan er helemaal niks van jho.
pi_141966463
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:50 schreef koolmees23 het volgende:
Derksen laat al maanden zien een minachting voor zijn medemens te hebben, dat zie je wel vaker bij mensen die menen de (voetbal) wijsheid in pacht te hebben.
Overdreven denigrerend moet hij altijd doen, zelfs over zn collega's, wat voor triest figuur ben je dan eigenlijk. Hoe die altijd genee maar moet aanpakken en beledigen, en als ie zelf beledigd wordt stapt ie uit 't programma. Zieligste tv persoonlijkheid ooit.
  zondag 6 juli 2014 @ 13:57:25 #79
355874 IPA
Bitter en Fruitig
pi_141966510
Sowieso dat Johan vanavond 'niet meegaat in de polonaisesfeer gecreëerd door volksmenners en demagogen zoals Genee en Bauer' en dat het schandalig was dat Nederland niet met 3 goals verschil won na 90 minuten. Toch even kijken natuurlijk :D
pi_141966514
Hier nog een filmpje over dat 'onmens' van Gaal volgens JD;
http://www.panorama.nl/vi(...)olen-geld-terug.html
pi_141966564
quote:
Derksen riep dat vooral na de 5-1 over Spanje, plotseling een en al nuance

Daarvoor: 'Van Gaal hoeft zo'n jongen toch niet uit te leggen hoe hij moet voetballen', 'Dit is mi allemaal pose en ego'.

En dan nog, persoonlijk haten op de bondscoach, wie zit daar op te wachten bij aanvang van een WK. Schuif een keer bij RTL BLVD aan anders.

Het zou Derksen sieren als hij gewoon een keer ruiterlijk toegaf dat hij Van Gaal slecht heeft beoordeeld ipv dat gemeut aan tafel bij VI Over ego gesproken
Jusqu'ici tout va bien...
pi_141966641
die derksen geeft van gaal gewoon niet de credits. anders zeg je niet dat elke trainer ook deze keuzes had gemaakt. dat is echt bullshit.
pi_141966657
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:21 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Ik wist niet dat ze in een kansenwijk ook internet hadden. Nou ja, welkom dan.
pi_141966713
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:52 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Dat optreden van Marco. _O_

Johan Derksen een uitzending lang gedist.
Astu

Jusqu'ici tout va bien...
  zondag 6 juli 2014 @ 14:04:26 #86
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_141966752
Dat hele zooitje dat daar zit valt toch niet serieus te nemen joh. De ene week kan speler A er geen klote van en een jaar later is het de opvolger van een grootheid bij een topclub en is het me toch een geweldige speler.

Dat programma gaat niet over feiten, onderbouwde meningen of inhoudelijke discussies maar lekker mensen afzeiken, afbranden en later weer een paar veren in de reet stoppen als blijkt dat ze het - wederom - weer verkeerd gezien hebben. En die Derksen in het bijzonder, zal vast wel iets van voetbal begrijpen, maar lijkt er alles aan te willen doen om dat te verbloemen. _O-
pi_141966825
We moeten niet vergeten dat Nederland gisteren een aantal kansen gemist heeft waar echt goals uit hadden moeten voorkomen.
Van Persie die zoals elk WK weer niets presteert.
Wat dat betreft was ook deze wedstrijd het nog steeds niet een Nederland waarvan je kan zeggen dat het WK-materiaal was.

Aan de andere kant, al die andere landen zijn de laatste paar wedstrijden ook diep door het ijs gezakt en daarom zie ik dat Nederland en Duitsland de enige twee zijn die nog met een beetje fatsoen voetballen.

Wel grappig om te zien dat Costa Rica Nederland weer eens de kans gaf om een opbouwende aanval te maken. Ook tig wedstrijden niet gezien.

Wat betreft is alle kritiek, die er ook vanavond zal zijn, volstrekt terecht.
pi_141966833
Beste klacht van 2014 ^O^
I feel kinda Locrian today
pi_141966861
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:58 schreef Manono het volgende:

[..]

Het zou Derksen sieren als hij gewoon een keer ruiterlijk toegaf dat hij Van Gaal slecht heeft beoordeeld ipv dat gemeut aan tafel bij VI Over ego gesproken
Derksen zegt al jaren dat van Gaal een van de beste coaches in de wereld is. Wat is je punt? :')
Ik snap niet dat veel mensen in dit topic het blijkbaar niet uit elkaar kunnen houden dat Derksen vooral de persoon van Gaal een narcistische rare man vindt maar hem als coach wel echt hoog heeft zitten.
En daarbij wordt daar eigenlijk al ongeveer twee weken niet meer over gesproken (waarschijnlijk op last van RTL) dus waar hebben we het over.
pi_141966909
Waarom begrijpen mensen het verschil niet tussen iemand een nare man vinden in de media en iemand een goede coach vinden. :')
pi_141966938
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:03 schreef Manono het volgende:

[..]

Astu

8-)

Thanks. Weer even terugkijken. ;)
Copthorne 2.0
  zondag 6 juli 2014 @ 14:13:46 #92
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_141967055
De meeste mensen drinken een flesje bier bij het voetbal, Derksen en Dijkshoorn hebben gezellig een fles azijn op tafel staan.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 6 juli 2014 @ 14:14:09 #93
13148 Shogo
Psycho...
pi_141967069
Alhoewel Derksen ook vaak onzin uitkraamt mag ik hem nog wel. Maar Dijkshoorn wie licht hem even in dat tegendraads zijn helemaal niet zo bijzonder is want hij loopt er zelf wel schaamteloos graag mee te pronken. :')
pi_141967075
quote:

[..]

Astu

Ohja van basten, die zijn stage liep bij het Nederlands elftal als bondscoach.
pi_141967203
Derksen mag best zijn mening hebben, maar dat die deze al een half jaar op een steeds respectlozere manier moet propageren is gewoon idioot. Tevens maakt die daarmee het programma steeds meer kapot.

Op een gegeven moment moet je je mening parkeren en het over andere dingen hebben ipv dat krampachtige gebash.
pi_141967328
Ik zou het trouwens geen probleem vinden als Derksen weg zou vallen. Gewoon door met Gijp, Bossie en Schelvis met soms een extra gast als Hansie. Dan gaat het tenmindste weer over voetbal ipv domme grollen over Jansma, kutscheetjes etc die we inmiddels allemaal al 20x gehoord hebben.
pi_141967330
Ik lach ze uit: _O- Kritiek is best goed, maar mensen die continu kritiek willen hebben omdat ze gewoon nooit positief willen zijn wanneer het wel gepast is, kun je op den duur ook niet meer serieus nemen. Niet alleen bij VI maar ook op de Belgische tv valt je mond soms open van verbazing, zo overdreven kritisch op Nederland... Hypocriet en afgunst is het ook gewoon, alsof alle andere landen allemaal zo geweldig hebben gespeeld... Des te leuker is het dat Nederland terecht heeft gewonnen gisteren.

Nederland heeft soms heel mooi gespeeld, soms zeker niet, maar ze wonnen wel steeds. Daarnaast was Nederland toch wel 1 van de smaakmakers tot nu toe vanwege o.a. de reusachtige winst tegen Spanje, 3 keer teruggekomen na een achterstand en dus een goede mentaliteit, interessante wissels, goede teamspirit en toch veel mooie individuele acties, want bijna elke wedstrijd was er wel weer een andere uitblinker. Ook de keeperswissel van gisteren was wel weer het toppunt van vermaak. Al met al is Nederland leuk en goed bezig, vooral gezien de lage verwachtingen vooraf.

Hoewel het soms wat traag was, was Nederland gisteren natuurlijk veel sterker dan Costa Rica. Costa Rica wilde niets doen en zaten gewoon te wachten op de penalty's.... En die kregen ze hoor :) w/
pi_141967394
quote:

[..]

Astu

Genee bij 1:36 :') :') _O- . Die zat flink te genieten
pi_141967466
derksen moet lekker met pensioen gaan. En VI moet lekker stoppen. Alle negativisme in dat programma begint vervelend te worden.

De kritieken op het programma geniet ik momenteel wel heel erg van :)
Zonder wrijving geen glans
pi_141967499
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:08 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Waarom begrijpen mensen het verschil niet tussen iemand een nare man vinden in de media en iemand een goede coach vinden. :')
Jij vindt dat JD zich wel op een normale acceptabele wijze heeft uitgelaten over van Gaal?....keer op keer op keer op keer.
pi_141967541
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
derksen moet lekker met pensioen gaan. En VI moet lekker stoppen. Alle negativisme in dat programma begint vervelend te worden.

De kritieken op het programma geniet ik momenteel wel heel erg van :)
Als je het niet interessant of leuk vindt dan kijk je toch gewoon niet en ga je lekker naar de "gezellige" huiskamer van de NOS kijken? :') Het is niet dat Derksen van jouw belastinggeld in Brazilië zit.
Wat een afgunst. :D
pi_141967555
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:29 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Jij vindt dat JD zich wel op een normale acceptabele wijze heeft uitgelaten over van Gaal?....keer op keer op keer op keer.
Derksen heeft toch gewoon gelijk over Van Gaal, hoe hij soms met de media praat en spelers (Sneijder bijvoorbeeld) als een klein kind behandelt. Maar goed, Van Gaal wint dus is hij onschendbaar.
pi_141967639
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Derksen heeft toch gewoon gelijk over Van Gaal, hoe hij soms met de media praat en spelers (Sneijder bijvoorbeeld) als een klein kind behandelt. Maar goed, Van Gaal wint dus is hij onschendbaar.
Dat van Gaal niet lekker met de media overweg kan en dat het geen mediageniek persoon is, dat klopt. En ik zie Sneijder niet klagen. En zelfs dan, is dat voldoende om iemand dan zo te vergruizen? Normale kritiek, prima, maar hoe JD zich uit is gewoon ziek.
pi_141967703
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat van Gaal niet lekker met de media overweg kan en dat het geen mediageniek persoon is, dat klopt. En ik zie Sneijder niet klagen. En zelfs dan, is dat voldoende om iemand dan zo te vergruizen? Normale kritiek, prima, maar hoe JD zich uit is gewoon ziek.
Natuurlijk klaagt Sneijder niet, want anders neemt Louis hem niet mee. En wat is er precies ziek aan? Dat hij zegt dat hij als een volksmenner schreeuwt op het balkon? Dat is gewoon zo.
  zondag 6 juli 2014 @ 14:41:09 #105
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_141967725
quote:

[..]

Bullshit man. Van Gaal heeft het goed gedaan, maar is geen wondertrainer hoor. Het enige wat écht goed was, was de winst tegen Spanje. In de overige wedstrijden heeft hij niet veel meer gedaan dan zijn eigen fouten corrigeren.
quote:

Een extra aanvaller 20 minuten voor tijd inbrengen is enkel iets wat Van Gaal zou doen? En is die profielschets niet belachelijk dan? Van Gaal was toch ook gewoon inconsequent?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_141967815
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:31 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Als je het niet interessant of leuk vindt dan kijk je toch gewoon niet en ga je lekker naar de "gezellige" huiskamer van de NOS kijken? :') Het is niet dat Derksen van jouw belastinggeld in Brazilië zit.
Wat een afgunst. :D
Ik kijk het inderdaad al 2 weken niet meer :). Van der Gijp is momenteel ook bezig met moddergooien richting Derksen.

Al met al vind ik het gewoon heerlijk om te zien hoe dat programma nu compleet de grond ingeboord wordt :) Dat werd ook wel weer eens tijd ;)
Zonder wrijving geen glans
  zondag 6 juli 2014 @ 14:47:18 #107
53267 TC03
pi_141967858
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:57 schreef truthortruth het volgende:
Hier nog een filmpje over dat 'onmens' van Gaal volgens JD;
http://www.panorama.nl/vi(...)olen-geld-terug.html
Wat wil je hier nou mee zeggen? Dat Van Gaal ook een zachte kant heeft doet NIETS af aan het feit hij Nederlandse journalisten en spelers al 20 jaar lang met enige regelmaat schoffeert.
pi_141967887
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:39 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Natuurlijk klaagt Sneijder niet, want anders neemt Louis hem niet mee. En wat is er precies ziek aan? Dat hij zegt dat hij als een volksmenner schreeuwt op het balkon? Dat is gewoon zo.
Ach jij vindt de uitlatingen en gedrag van JD acceptabel, dat zegt meer over jezelf.
pi_141967891
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:22 schreef Ypmaha het volgende:
Derksen :r
pi_141967903
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:47 schreef TC03 het volgende:
Wat wil je hier nou mee zeggen? Dat Van Gaal ook een zachte kant heeft doet NIETS af aan het feit hij Nederlandse journalisten en spelers al 20 jaar lang met enige regelmaat schoffeert.
Spelers?
  zondag 6 juli 2014 @ 14:50:05 #111
53267 TC03
pi_141967914
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:49 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Spelers?
Ja?
pi_141967933
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:50 schreef TC03 het volgende:
Ja?
Het is wel duidelijk dat je lekker geïndoctrineerd bent door elke avond JD die in herhaling valt. Herhaling is een krachtig middel, over volksmenner gesproken.
  zondag 6 juli 2014 @ 14:55:17 #113
53267 TC03
pi_141968020
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:51 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat je lekker geïndoctrineerd bent door elke avond JD die in herhaling valt. Herhaling is een krachtig middel, over volksmenner gesproken.
Ik baseer me hierbij niet alleen op Johan Derksen hoor.

Daarnaast is het raar om te denken dat Van Gaal z'n borderline-syndroom alleen zichtbaar is bij journalisten.
pi_141968055
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:55 schreef TC03 het volgende:
Ik baseer me hierbij niet alleen op Johan Derksen hoor.

Daarnaast is het raar om te denken dat Van Gaal z'n borderline-syndroom alleen zichtbaar is bij journalisten.
Maar verklaar me dan is hoe al die oud spelers, mensen om hem heen, filmpje dat ik postte etc etc toch een ander beeld geven dan wat JD schetst?
pi_141968092
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:49 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Spelers?

Vanaf 30 seconden is een voorbeeld hoe van Gaal met spelers om gaat op een openbare training.
En dan gaat het hier nog om een redelijke jonge Ajax selectie dus die moesten natuurlijk nog wel wat leren, maar kijk vooral naar de manier waarop. :') Ik vind het wel grappig hoor, maar ik neem mensen die in anderen hun gezicht gaan schreeuwen niet heel serieus.

En dit was in de jaren '90. Na veel succes zal het niet veel minder zijn geworden.
  zondag 6 juli 2014 @ 14:58:58 #116
53267 TC03
pi_141968100
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:56 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar verklaar me dan is hoe al die oud spelers, mensen om hem heen, filmpje dat ik postte etc etc toch een ander beeld geven dan wat JD schetst?
Omdat Van Gaal twee kanten heeft. Dat hij een warme kant heeft betekent niet dat het normaal is om journalisten met regelmaat te schofferen. En daar mag dus best wat van gezegd worden.
pi_141968103
quote:

[..]

Welke oud-spelers en mensen om hen heen bedoel je precies? Van Gaal heeft veel persoonlijkheden, het ene moment is hij een vriendelijke oom en het andere moment schreeuwt hij tegen de pers.
pi_141968148
quote:

[..]

Omdat in de voetbalwereld weinig mensen een uitgesproken mening laten horen. En nogmaals, trainer van Gaal is zeer succesvol en heeft veel dingen gewonnen. Dan hoor je natuurlijk weinig spelers zeiken als ze uiteindelijk kampioen zijn. Maar in Barcelona was toen het succes voorbij was men heel snel klaar met van Gaal hoor. En hetzelfde gebeurde in München.
pi_141968199
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:58 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Vanaf 30 seconden is een voorbeeld hoe van Gaal met spelers om gaat op een openbare training.
En dan gaat het hier nog om een redelijke jonge Ajax selectie dus die moesten natuurlijk nog wel wat leren, maar kijk vooral naar de manier waarop. :') Ik vind het wel grappig hoor, maar ik neem mensen die in anderen hun gezicht gaan schreeuwen niet heel serieus.

En dit was in de jaren '90. Na veel succes zal het niet veel minder zijn geworden.
Sorry, maar ik vind dat enthousiasme. Ik heb in mijn jeugd ook dat soort mensen gehad die me motiveerden, niets mis mee. Enige is dat van Gaal niet zo mediageniek is qua uiterlijk, houding en stem, dat komt niet sympathiek over.
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:58 schreef TC03 het volgende:
Omdat Van Gaal twee kanten heeft. Dat hij een warme kant heeft betekent niet dat het normaal is om journalisten met regelmaat te schofferen. En daar mag dus best wat van gezegd worden.
Want journalisten zijn geen zuigers, proberen nooit uitspraken uit te lokken e.d.? De media is heilig?
  zondag 6 juli 2014 @ 15:04:40 #121
53267 TC03
pi_141968240
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:03 schreef truthortruth het volgende:

Want journalisten zijn geen zuigers, proberen nooit uitspraken uit te lokken e.d.? De media is heilig?
1. Met stemverheffing spreken zoals Van Gaal spreekt, is nooit acceptabel. Ook als journalisten 'zuigen'.
2. Van Gaal schoffeert ook met enige regelmaat journalisten die niks verkeerd doen.
pi_141968289
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:59 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Welke oud-spelers en mensen om hen heen bedoel je precies? Van Gaal heeft veel persoonlijkheden, het ene moment is hij een vriendelijke oom en het andere moment schreeuwt hij tegen de pers.
Als je al die positieve berichtgeving over van Gaal negeert krijg je inderdaad een raar beeld, zoek zelf maar hoe spelers en mensen om hem heen over van Gaal denken.
  zondag 6 juli 2014 @ 15:07:45 #123
53267 TC03
pi_141968318
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:06 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als je al die positieve berichtgeving over van Gaal negeert krijg je inderdaad een raar beeld, zoek zelf maar hoe spelers en mensen om hem heen over van Gaal denken.
Jij bent er zo iemand die denkt dat je foutief gedrag mag compenseren?

Als ik één keer en weeshuis bezoek en ¤10.000 doneer mag ik daarna iemand in elkaar slaan? :') Nee.
pi_141968350
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:03 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

Wat een vriendelijke, warme man is dit toch.
OEh oprechte emotie....eng he.

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:04 schreef TC03 het volgende:
1. Met stemverheffing spreken zoals Van Gaal spreekt, is nooit acceptabel. Ook als journalisten 'zuigen'.
HAHAHA maar JD die Van Gaal een complete idioot noemt avond aan avond, dat is wel acceptabel. Hou eens op met dat eenzijdige gelul.
quote:
2. Van Gaal schoffeert ook met enige regelmaat journalisten die niks verkeerd doen.
Na wat goed knip en plakwerk, kom op zeg.
pi_141968380
Ik vind VI normaal altijd wel lachen maar dat trieste gezeik van Derksen begint gewoon gênant te worden. Het hele WK heb ik daarom NOS gekeken wat sowieso dit jaar veel leuker is.
  zondag 6 juli 2014 @ 15:10:54 #126
53267 TC03
pi_141968389
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:09 schreef truthortruth het volgende:

[..]

OEh oprechte emotie....eng he.

[..]

HAHAHA maar JD die Van Gaal een complete idioot noemt avond aan avond, dat is wel acceptabel. Hou eens op met dat eenzijdige gelul.

[..]

Na wat goed knip en plakwerk, kom op zeg.
Ja, JD geeft gewoon zijn mening, dat mag. Van Gaal is een autoritaire borderliner die anderen schoffeert.

Als je dat verschil niet snapt, denk ik dat jij ook borderliner bent.
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:09 schreef truthortruth het volgende:

[..]

OEh oprechte emotie....eng he
Niet eng, het is gewoon walgelijk arrogant en respectloos.
pi_141968394
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:07 schreef TC03 het volgende:
Jij bent er zo iemand die denkt dat je foutief gedrag mag compenseren?

Als ik één keer en weeshuis bezoek en ¤10.000 doneer mag ik daarna iemand in elkaar slaan? :') Nee.
Goeie vergelijking :')
pi_141968427
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:10 schreef TC03 het volgende:
Ja, JD geeft gewoon zijn mening, dat mag.
Iemand beledigen is geen mening geven. Over niet snappen gesproken.
_O-
  zondag 6 juli 2014 @ 15:12:09 #129
53267 TC03
pi_141968433
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:11 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Goeie vergelijking :')
Ja.
  zondag 6 juli 2014 @ 15:12:48 #130
53267 TC03
pi_141968444
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:12 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Iemand beledigen is geen mening geven. Over niet snappen gesproken.
_O-
Oeh, een mening is beledigend, wat verschrikkelijk!

pi_141968455
quote:
Niet eng, het is gewoon walgelijk arrogant en respectloos.
Het blijft komisch dat je dit wel over van Gaal zegt, maar omdat JD veel ergere woorden op een zachter volume bezigt dan is het minder erg :)
pi_141968456
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:06 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Zoek jij maar eens op hoe bijvoorbeeld Gerard Pique over van Gaal denkt. Ik heb het idee dat je buiten het WK om niet veel voetbal volgt.

Ik zal het je iets makkelijker maken: https://www.google.nl/sea(...)hUu5U9qdCYvmPLH8gbgO
  zondag 6 juli 2014 @ 15:14:27 #133
53267 TC03
pi_141968478
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het blijft komisch dat je dit wel over van Gaal zegt, maar omdat JD veel ergere woorden op een zachter volume bezigt dan is het minder erg :)
Exact. Dat is precies waar de schoen wringt. Met stemverheffing spreken zoals Van Gaal doet is walgelijk. Als Van Gaal rustig en fatsoenlijk had gesproken, had ik er geen probleem mee gehad.
pi_141968486
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:12 schreef TC03 het volgende:
Oeh, een mening is beledigend, wat verschrikkelijk!

Wat is dan precies de inhoudelijke mening achter; 'een volslagen idioot' . Als dat geen belediging is.
pi_141968498
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het ergste wat Johan heeft gezegd is dat hij Van Gaal een afschuwelijke man vindt omdat hij in een lederhosen en overslaande stem schreeuwt dat hij de beste is. Wow, erg hoor. :')
  zondag 6 juli 2014 @ 15:15:13 #136
53267 TC03
pi_141968500
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:14 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat is de precies de inhoudelijke mening achter; 'een volslagen idioot' . Als dat geen belediging is.
De inhoudelijke mening is dat Derksen hem een volslagen idioot vindt.

Als je dat grof vindt, moet je boos worden op Van Gaal. Als hij zich niet als een volslagen idioot had gedragen, had Derksen dit ook niet hoeven zeggen.
pi_141968526
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:14 schreef TC03 het volgende:
Exact. Dat is precies waar de schoen wringt. Met stemverheffing spreken zoals Van Gaal doet is walgelijk. Als Van Gaal rustig en fatsoenlijk had gesproken, had ik er geen probleem mee gehad.
Jij bent een compleet achterlijke tokie achtige randdebiel. (maar let wel, ik zei het rustig en fatsoenlijk _O- ).
pi_141968560
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:15 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]

Het ergste wat Johan heeft gezegd is dat hij Van Gaal een afschuwelijke man vindt omdat hij in een lederhosen en overslaande stem schreeuwt dat hij de beste is. Wow, erg hoor. :')
Musso... gemist?
  zondag 6 juli 2014 @ 15:17:43 #139
53267 TC03
pi_141968572
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Jij bent een compleet achterlijke tokie achtige randdebiel. (maar let wel, ik zei het rustig en fatsoenlijk _O- ).
Als ik me als een compleet achterlijke randdebiel gedraag, dan is er inderdaad niks mis met die opmerking.
pi_141970044
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:01 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik wist niet dat ze in een kansenwijk ook internet hadden. Nou ja, welkom dan.
Je moeder had me al verwelkomt.
pi_141970194
Ik denk dat Johan Derksen dit hele topic niet rullevant vindt
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 6 juli 2014 @ 16:17:48 #142
369018 Sjeik_Telmachientje
ttttttrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_141970313
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 16:13 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat Johan Derksen dit hele topic niet rullevant vindt
Dit hele topic is minachting voor de lezer.
TTTTTTTTTTTRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
  zondag 6 juli 2014 @ 16:21:45 #143
351676 Groby
Dank Memer
pi_141970456
Ik vind zowel Derksen als Dijkshoorn 'hipsters' niet juichen voor NL, altijd kritisch zijn en vooral de tegenstander aanbidden, puur om zo te laten zijn wat voor een verstand ze wel niet van voetbal hebben en vooral om op te vallen buiten de massa.
It’s coming home
pi_141970672
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:15 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]

Het gaat veel verder en JD blijft het maar herhalen.

Maar goed, het lijkt me dat nu voor eens en altijd duidelijk is geworden wie de werkelijk dorpsidioot is: Johan Derksen.

Zogenaamd schoppen tegen iedereen, behalve als z'n boekjes gepromoot moeten worden. Dan ineens zijn het allemaal interessante mensen. Hypocriete lul.
  zondag 6 juli 2014 @ 16:34:14 #145
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_141970896
quote:

[..]

Ja, JD geeft gewoon zijn mening ...
Iemand beledigen is geen mening uiten.
Iemand onophoudelijk en zonder goede reden beledigen zoals Derksen doet is een psychische afwijking.
  zondag 6 juli 2014 @ 16:36:24 #146
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_141970960
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:36 schreef truthortruth het volgende:

Normale kritiek, prima, maar hoe JD zich uit is gewoon ziek.
Eens. Derksen begint trekjes te vertonen van een gevaarlijke gek. Onbegrijpelijk dat zo'n man nog vrij rondloopt.
pi_141971008
Nederland is door naar verlening omdat de kansen niet benut worden (niet de fout van van Gaal) en omdat daarna de Nederlanders de penalties wel allemaal raakschieten. En omdat Krul ze pakt(verdiensten van penaltynemers en Krul, geen verdienste van van Gaal). Dat Krul gewisseld werd is een idee van Frans Hoek. En zo een raar idee is het niet. Ik had Krul ook de eerste penalty laten nemen. Bijna alle keepers nemen goede penalties en een keeper voelt minder druk omdat hij daarna altijd nog een penalty kan stoppen.

Enige wat van Gaal goed gedaan heeft is de opstelling eindelijk aanpassen. Na drie keer een foute opstelling ziet van Gaal zijn fout pas in.
Wat van Gaal deze wedstrijd fout heeft gedaan is denken dat je Cillessen niet moet vertellen dat hij Krul in wil zetten als penaltyspecialist.

Verder denk ik dat het voor van Gaal belangrijker is dat alle kranten nu koppen met 'Genius van Gaal' dan dat de spelers gewonnen hebben.
Van Gaal heeft zelf voor het WK gezegt dat hij het niet leuk vindt om bondcoach te zijn maar dat hij het doet voor zijn ego.

Van Gaal bedenkt elke keer dingen waardoor het lijkt dat hij de stempel op de wedstrijd drukt. Elke keer weer. Hij analiseert alles zelf heel rationeel. 100% zeker dat hij dit soort dingen ook meeneemt.

JD is trouwens pro van Gaal. Beter opletten. En Derksen zit er inderdaad naast.

Ik geloof wel in de totale mens. Als je een slecht mens bent, zoals van Gaal, kun je nooit een goed coach zijn.

We moeten wel objectief blijven analiseren wat er gebeurd. Nederland verliest bijna op penalties van een D land in de 1/4ste finale van een WK.
Haal Robben en al dat geluk eens weg en kijk wat je over houdt.
Niets dan respect voor de spelers hoor, maar wel realistisch blijven.

Dijkshoorn heeft het over mensen, niet over voetbal. Dijkshoorn is geen voetballer geweest.

In 2010 en 2012 was VI heel positief. In 2010 was dat terecht. In 2012 was dat onterecht. In 2014 moet dat nog blijken want eigenlijk hebben 'we' nog niets gepresteerd. Van Marwijk had tegen Slowakije ten minste geen verlenging nodig. En dat team schat ik toch veel hoger in dan Costa Rica.
Mexico dit WK was nog slechter dan Uruguay 4 jaar geleden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pandarus op 06-07-2014 16:48:26 ]
pi_141971727
quote:
Is er nog iets over van die profielschets dan? Van Gaal had een 4-3-3 systeem in zijn hoofd met daarbijj profielschetsen. Zo was oa Huntelaar zijn eerste spits. Voor de Jong en Kuijt was geen profiel meer want ze paste niet in de profielschets. Vermeer was ook de keeper die het best in de profielschets paste. En nog meer van dit geblaat.

Nou, goed gewerkt. Van Gaal komt te pas en te onpas met een nieuw idee om zijn ego te boosten.

Kan me niet schelen wat hij doet. Ook worden de spelers van Lichtenstein wereldkampioen als hij op de bank zit. Het is en blijft een gek en de rol van een bondcoach blijft beperkt.

Enige wat hij wel voor heeft is dat hij niet als een idioot voor de dugout staat. Maar dat doet geen enkele Nederlandse coach, behalve advocaat.
  zondag 6 juli 2014 @ 17:21:51 #149
53267 TC03
pi_141972708
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 16:34 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Iemand beledigen is geen mening uiten.
Jawel.
quote:
Iemand onophoudelijk en zonder goede reden beledigen zoals Derksen doet is een psychische afwijking.
Hij heeft genoeg goede redenen. Van Gaal gedraagt zich als een psychopaat, en Derksen benoemt dat dan. Niks mis mee.

zondag 6 juli 2014 @ 17:24:41 #150
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_141972825
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:21 schreef TC03 het volgende:

Hij heeft genoeg goede redenen. Van Gaal gedraagt zich als een psychopaat, en Derksen benoemt dat dan. Niks mis mee.

[ afbeelding ]
Dus jij vindt dat van Gaal zich gedraagt als een seriemoordenaar die zijn slachtoffers gruwelijk ombrengt? En dat vind jij een mening? _O-
  zondag 6 juli 2014 @ 17:25:20 #151
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_141972857
Na penals van Costa rica winnen . Impressive
RED ONS HENNIEGOD
pi_141972872
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:24 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat van Gaal zich gedraagt als een seriemoordenaar die zijn slachtoffers gruwelijk ombrengt? En dat vind jij een mening? _O-
Zolang je het maar rustig en kalm zegt, is het een mening :o
pi_141972899
quote:

[..]

Dus jij vindt dat van Gaal zich gedraagt als een seriemoordenaar die zijn slachtoffers gruwelijk ombrengt?
Een psychopaat is niet automatisch een (serie)moordenaar
  zondag 6 juli 2014 @ 17:26:49 #154
53267 TC03
pi_141972920
quote:

[..]

Nee, kom je weer met die debiele vergelijking. Ik zeg nergens dat hij een seriemoordenaar is. Een psychopaat is ook niet hetzelfde als een seriemoordenaar.
pi_141973159
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 16:55 schreef Pandarus het volgende:

[..]

Is er nog iets over van die profielschets dan? Van Gaal had een 4-3-3 systeem in zijn hoofd met daarbijj profielschetsen. Zo was oa Huntelaar zijn eerste spits. Voor de Jong en Kuijt was geen profiel meer want ze paste niet in de profielschets. Vermeer was ook de keeper die het best in de profielschets paste. En nog meer van dit geblaat.

Nou, goed gewerkt. Van Gaal komt te pas en te onpas met een nieuw idee om zijn ego te boosten.

Kan me niet schelen wat hij doet. Ook worden de spelers van Lichtenstein wereldkampioen als hij op de bank zit. Het is en blijft een gek en de rol van een bondcoach blijft beperkt.

Enige wat hij wel voor heeft is dat hij niet als een idioot voor de dugout staat. Maar dat doet geen enkele Nederlandse coach, behalve advocaat.
En daarom krijgen bondscoaches zo fors betaald ja :')

Droom lekker verder, samen met Derksen.
  zondag 6 juli 2014 @ 17:38:32 #156
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_141973436
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

Een psychopaat is niet automatisch een (serie)moordenaar
Maar Derksen wekt wel de suggestie. :Z
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat hypocriete gelul van hem dat 'Van Gaal wel een goede coach is.' :r

Een psychopaat kan nooit een hecht team van winnaars smeden. :N

Nee, de onophoudelijke aanvallen op en beledigingen van Van Gaal door Johan Derksen getuigen van ziekelijke, neurotische, dwangmatige trekjes. |:(

[ Bericht 13% gewijzigd door Old_Pal op 06-07-2014 17:47:54 ]
pi_141974035
Dus als Louis als een psychopaat tekeer gaat tegen de pers of zijn spelers mag Johan daar niks van zeggen. Lekker zeg. :')
  zondag 6 juli 2014 @ 17:58:49 #158
53267 TC03
pi_141974247
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:53 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Dus als Louis als een psychopaat tekeer gaat tegen de pers of zijn spelers mag Johan daar niks van zeggen. Lekker zeg. :')
Is dat debiel of niet? Het zijn ook altijd de psychopaten die geen greintje incasseringsvermogen hebben.
  zondag 6 juli 2014 @ 17:59:41 #159
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_141974279
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:53 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
lijkt vroeger wel, mocht je ook niks van die snor zeggen
RED ONS HENNIEGOD
  zondag 6 juli 2014 @ 18:06:36 #160
291228 RemcoW23
VI / TDJ
pi_141974524
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:58 schreef TC03 het volgende:

[..]

Is dat debiel of niet? Het zijn ook altijd de psychopaten die geen greintje incasseringsvermogen hebben.
Ik zou Louis eerder het labeltje "narcist" geven :Y.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  zondag 6 juli 2014 @ 18:09:22 #161
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_141974614
quote:
12s.gif Op zondag 6 juli 2014 18:06 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Ik zou Louis eerder het labeltje "narcist" geven :Y.
Zelfbewust lijkt mij beter.

Label voor Derksen: wansmakelijk
  zondag 6 juli 2014 @ 18:10:56 #162
291228 RemcoW23
VI / TDJ
pi_141974690
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 18:09 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Zelfbewust lijkt mij beter.

Label voor Derksen: wansmakelijk
:D
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_141975588
Derksen heeft gewoon 'daddy-issues' met dat constante gemekker over van Gaal.
Het begint bijna net zo gênant te worden als het gemiddelde tv optreden van Freek de Jonge :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2014 18:38:23 ]
  zondag 6 juli 2014 @ 18:39:27 #164
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_141975624
Derksen ..... een fantastische en empatische teambuilder een psychopaat noemen. En dat was dan hoofdredacteur van een voetbalblaadje. :')
pi_141976031
Ik heb het gevoel dat Old_Pal geen fan is van Johan
pi_141977391
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:38 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Maar Derksen wekt wel de suggestie. :Z

Nee die suggestie wekt die niet, zie je eigen wiki quote

Wel triest om zo gefrustreerd te zijn over Derksen die alleen maar zijn mening geeft over de persoon van Gaal en daar ook gewoon een punt over heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2014 20:46:40 ]
pi_141978242
Waarom doet de mening van Derksen er überhaupt toe?

Ik geloof dat van Gaal het erger zal vinden als van Marwijk, Advocaat of andere oud bondcoaches hem slecht vinden, dan een uitgerangeerde oud eindredacteur van een voetbal blaadje.

it's all about the money
pi_141978944
Hahaha ik lach Johan uit want zijn voorspellingen komen niet uit, ook al verdient hij er dan zoveel geld mee dat hij het huis van zijn buren koopt om zijn cd's te stallen en nog een huisje in Drenthe, toch lach ik hem uit hahaha.
  zondag 6 juli 2014 @ 20:44:16 #169
53267 TC03
pi_141980479
Derksen: "Ik vind wel dat je iemand ook de credits moet geven als het wel goed uitpakt."

:W @ alle haters.
pi_141981785
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:49 schreef ChuckTaylor. het volgende:

Hoofdredacteur van een voetbalblad is niets vergeleken met de topvoetballers en trainers, Derksen moet altijd overdrijven in alles wat ie zegt. Als hij kritisch is, is het extreem kritisch tot op 't punt dat het helemaal nergens meer op slaat. en de volgende dag krabbelt hij telkens terug net als toen van Basten aan tafel zat, toen durfde hij zijn statements ook amper te verdedigen.
Hoofdredacteur van een groot blad is toch wel iets bereiken in je leven.
Hij is heel duidelijk in wat hij meent. Kritisch maar daarin wel realistisch. Dat is juist mooi, tuurlijk te negatief soms maar hij gaat ten minste niet met dat idiote Nederlandse optimisme mee.

De Nederlanders zijn hypocriet... Voor het WK zei elke Nederlander bijna dat NL kansloos is.
En nou gaan ze Derksen aanvallen daarop....

Hij staat gewoon voor zijn mening en verdedigde die ook. Hij zegt wel gewoon eerlijk als er iets wel echt goed gaat. Zoals dat hij nooit verwachte dat ze de poule door kwamen (zoals 95% van alle Nederlanders dacht) en toen dat toch gebeurde was hij daar gwn met compliment.

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:50 schreef koolmees23 het volgende:
Hey nog iemand die nooit VI kijkt :W

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:52 schreef truthortruth het volgende:

Realistisch? Is dat hoe jij 'haten' noemt? Je vindt de woorden en benoemingen die JD gebruikt wel acceptabel, dat noem jij realistisch?
Hij maakt dingen niet altijd op de juiste manier duidelijk.
Maar hij is wel realistisch! In tegenstelling tot al die Nederlanders die net doen alsof Nederland ineens een grote favoriet is en ze top voetballen.
Hij zegt gewoon eerlijk dat van Gaal een echte topper is, goede tactiek en alles gebruikt.
pi_141981928
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 20:13 schreef DrDentz het volgende:
Hahaha ik lach Johan uit want zijn voorspellingen komen niet uit, ook al verdient hij er dan zoveel geld mee dat hij het huis van zijn buren koopt om zijn cd's te stallen en nog een huisje in Drenthe, toch lach ik hem uit hahaha.
Ik ben 2 dagen geleden nog bij zijn huis in Drenthe geweest... Je kunt het amper een huis noemen man. De meeste mensen hebben een huis van die afmetingen als garage....

quote:
9s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:25 schreef PowerLoungen het volgende:
Na penals van Costa rica winnen . Impressive
Precies...
pi_141988605
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hoofdredacteur van een groot blad is toch wel iets bereiken in je leven.
Hij is heel duidelijk in wat hij meent. Kritisch maar daarin wel realistisch. Dat is juist mooi, tuurlijk te negatief soms maar hij gaat ten minste niet met dat idiote Nederlandse optimisme mee.

De Nederlanders zijn hypocriet... Voor het WK zei elke Nederlander bijna dat NL kansloos is.
En nou gaan ze Derksen aanvallen daarop....

Hij staat gewoon voor zijn mening en verdedigde die ook. Hij zegt wel gewoon eerlijk als er iets wel echt goed gaat. Zoals dat hij nooit verwachte dat ze de poule door kwamen (zoals 95% van alle Nederlanders dacht) en toen dat toch gebeurde was hij daar gwn met compliment.

[..]

Hey nog iemand die nooit VI kijkt :W

[..]

Hij maakt dingen niet altijd op de juiste manier duidelijk.
Maar hij is wel realistisch! In tegenstelling tot al die Nederlanders die net doen alsof Nederland ineens een grote favoriet is en ze top voetballen.
Hij zegt gewoon eerlijk dat van Gaal een echte topper is, goede tactiek en alles gebruikt.
Realistisch? De man moet altijd denigreren en beledigen tot op 't bot, met hoe die sneijder en zn vrouw altijd belachelijk maakt en ook andere spelers. Ik mag sneijder zelf niet eens maar Derksen is een flapdrol die erop geilt om altijd maar de grenzen te zoeken en altijd maar janken en zeiken in zn kutprogramma.
  maandag 7 juli 2014 @ 01:57:48 #173
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_141993775
Derksen is een karikatuur geworden. Zijn mening is niet relevant.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_141994594
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:08 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Realistisch? De man moet altijd denigreren en beledigen tot op 't bot, met hoe die sneijder en zn vrouw altijd belachelijk maakt en ook andere spelers. Ik mag sneijder zelf niet eens maar Derksen is een flapdrol die erop geilt om altijd maar de grenzen te zoeken en altijd maar janken en zeiken in zn kutprogramma.
Zeg eens wat die stoute Johan over Sneijder en zijn vrouw zegt wat niet door de beugel kan.
pi_141994700
VI met dat geneuzel van Johan Derksen is net zoiets als een nieuwe single van Zanger Rinus. Het is eventjes razend populair, maar op een gegeven moment heeft iedereen het kunstje wel een keer gezien.

Het is gewoon overkill... twee keer in de week tijdens het reguliere voetbalseizoen en dan ook nog elke dag tijdens het WK. De koek is gewoon een keertje op.
  maandag 7 juli 2014 @ 03:44:19 #176
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_141994764
Die Nico Dijkshoorn is ook zo'n vreselijke kutmongool die per direct opgehangen moet worden, en Derksen is een arrogant kwalletje die denkt alles te zijn.
Vd Gijp is ook niet om naar huis te schrijven met zijn domme kut kop en gedrag.
Genee met zijn kwallige kutkop en zijn irritante chauvinisme ook niet waarvan je zegt, leuk hoor. maar nog enigzins orde-herstellend.

Hans kraaij jr is ok, maar te hyperactief en probeert te vaak geforceerd grappig te zijn.
Wim Kieft is goed.
pi_141995027
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
Die Nico Dijkshoorn is ook zo'n vreselijke kutmongool die per direct opgehangen moet worden, en Derksen is een arrogant kwalletje die denkt alles te zijn.
Genee met zijn kwallige kutkop en zijn irritante chauvinisme ook niet waarvan je zegt, leuk hoor. maar nog enigzins orde-herstellend.

Hans kraaij jr is ok, maar te hyperactief en probeert te vaak geforceerd grappig te zijn.
Wim Kieft is goed.
Ik snap persoonlijk nooit zo goed waarom er meteen zulke radicale maatregelen nodig zijn...
Ik mag die Nico Dijkshoorn met z'n zogenaamd "grappige" spitsvondigheden ook niet. Maar om iemand die een paar slechte woordgrappen maakt nu meteen op te hangen....

Doe Maar zong het begin jaren '80 al:

er zit een knop op je tv
die helpt je zo uit de puree
druk hem in en ga maar mee
de bloemen buiten zetten

maandag 7 juli 2014 @ 05:45:43 #178
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_141995251
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:57 schreef VeX- het volgende:
Derksen is een karikatuur geworden. Zijn mening is niet relevant.
Derksen moet altijd denigreren en beledigen tot op 't bot. Hij suggereerde zelfs dat de vrouw van Sneijder een hoer is. Derksen is een flapdrol die in zijn kutprogramma altijd zeikt en zuur doet. En al 1.000.0000 x heeft gezegd dat Van Gaal als mens niet deugt.
pi_141995258
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 05:45 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Derksen moet altijd denigreren en beledigen tot op 't bot. Hij suggereerde zelfs dat de vrouw van Sneijder een hoer is. Derksen is een flapdrol die in zijn kutprogramma altijd zeikt en zuur doet. En al 1.000.0000 x heeft gezegd dat Van Gaal als mens niet deugt.
En ondertussen loopt zijn groep met de kinderen te spelen en wat ze met de vrouw doen lijkt me niet zo moeilijk te raden.
pi_141998075
quote:

[..]

als je je zo loopt te ergeren waarom kijk je dan?
  maandag 7 juli 2014 @ 10:43:18 #181
67174 Dos37
Come on Twente
pi_141998158
Beide verzuurde huilies
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_142002726
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:44 schreef IsaacCuenca het volgende:

Wim Kieft is goed.
Zeker te weinig sex gehad de laatste tijd.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:14:38 #183
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142004277
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:32 schreef Deckard het volgende:

[..]

Zeker te weinig sex gehad de laatste tijd.
ja, ik moest alle frustraties eruit gooien
pi_142007789
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:35 schreef Elfletterig het volgende:
VI met dat geneuzel van Johan Derksen is net zoiets als een nieuwe single van Zanger Rinus. Het is eventjes razend populair, maar op een gegeven moment heeft iedereen het kunstje wel een keer gezien.

Het is gewoon overkill... twee keer in de week tijdens het reguliere voetbalseizoen en dan ook nog elke dag tijdens het WK. De koek is gewoon een keertje op.
Precies, daarom moet hij steeds meer absurde statements maken zodat het voor de kijkers enigszins boeiend blijft.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:01:26 #185
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_142007921
Constant belachelijk maken van Van Gaal is ze de doodsteek geworden. Vooral nu van Gaal laat ziet met een middelmatige groep de halve finale te bereiken.
pi_142008682
Wat ik vooral vervelend vond met Derksen, is dat hij de wissels van LvG altijd maar afdeed met "Ja, logische beslissing, niks meer. Wordt hij voor betaald, toch? "

Terwijl zijn grote vriend Advocaat ooit Robben eens wisselde, wat echt bizar was. Of zijn andere vriend Bert van Marwijk, die zelfs Edson Braafheid erin wisselde in de WK-finale :')
Wat ik ermee probeer aan te geven. Het klinkt altijd heel logisch, gewoon de goede speler wisselen. Maar er zijn weinig coaches op de wereld die Robin van Persie durven te wisselen bijvoorbeeld hoor.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_142012405
Ik ben snel afgehaakt bij VI met dat kansloze gezeik over van Gaal. Daarbij krijg je ook nog eens een tsunami van reclame-shit over je heen :') Sowieso is de NOS dit keer leuker met Hugo en de fijne analyses van Co.
pi_142012773
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:25 schreef kalinhos het volgende:
Wat ik vooral vervelend vond met Derksen, is dat hij de wissels van LvG altijd maar afdeed met "Ja, logische beslissing, niks meer. Wordt hij voor betaald, toch? "

Terwijl zijn grote vriend Advocaat ooit Robben eens wisselde, wat echt bizar was. Of zijn andere vriend Bert van Marwijk, die zelfs Edson Braafheid erin wisselde in de WK-finale :')
Wat ik ermee probeer aan te geven. Het klinkt altijd heel logisch, gewoon de goede speler wisselen. Maar er zijn weinig coaches op de wereld die Robin van Persie durven te wisselen bijvoorbeeld hoor.
Destijds was Advocaat zijn grote vriend niet. Integendeel zelfs. Hij vond het iemand die achter elke boom een vijand zag en koos partij voor van Hanegem die als ass. bc destijds het oneens was met Advocaat.

Tegenwoordig is het Dickie voor en Dickie na en kan hij geen kwaad doen, maar dat was destijds absoluut niet het geval.
pi_142039332
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:11 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Destijds was Advocaat zijn grote vriend niet. Integendeel zelfs. Hij vond het iemand die achter elke boom een vijand zag en koos partij voor van Hanegem die als ass. bc destijds het oneens was met Advocaat.

Tegenwoordig is het Dickie voor en Dickie na en kan hij geen kwaad doen, maar dat was destijds absoluut niet het geval.
Klopt. Maar ik bedoel er maar mee aan te geven, dat "Gewoon je spelers wisselen, logische beslissing" helemaal niet zo logisch is. Vaak genoeg worden er de verkeerde spelers uitgehaald, of kiest de coach voor de veilige oplossing. Robin van Persie wisselen, of Krul wisselen, is gewoon niet iets alledaags.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:31:59 #191
53267 TC03
pi_142039376
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:30 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik bedoel er maar mee aan te geven, dat "Gewoon je spelers wisselen, logische beslissing" helemaal niet zo logisch is. Vaak genoeg worden er de verkeerde spelers uitgehaald, of kiest de coach voor de veilige oplossing. Robin van Persie wisselen, of Krul wisselen, is gewoon niet iets alledaags.
Kom op man, waar we hebben we het over. Van Gaal brengt een aanvaller erin voor een verdediger als je 20 minuten voor tijd nog niet op voorsprong staat en dat is ineens een geniale zet? Lees je wel wat je zegt? :') Dit gebeurt in elke willekeurige competitie ongeveer 10x per week, maar nu Van Gaal het doet op een mondiaal podium is het ineens een geniale zet.

De wissel van Krul was zeker een goede wissel, maar niet 'geniaal'. Wat geniaal is, is hoe Krul die strafschop pakt, dát is briljant. Alle andere wissels had elke andere coach ook gedaan.
pi_142039487
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:30 schreef kalinhos het volgende:

[..]

True. Dat neemt niet weg dat het op zich wel logisch is om te doen, alleen dat de meeste coaches de ballen er niet voor hebben om het te doen. Heeft ook met de voetbalcultuur te maken, waarin spelers heel snel beledigd zijn (zie bijvoorbeeld de primaire reactie van Cillessen).

Er zijn sporten waar het heel normaal is om de keeper te wissel bij penalties/strafballen en dus wordt het ook geaccepteerd als het mis gaat. Als de wissel met Krul was mislukt, dan had niemand het over logisch gehad (terwijl dat het het nog steeds zou zijn), maar had van Gaal een shitload aan kritiek over zih heen gekregen. Onterecht.

Overigens wordt er in dit toernooi vaker dan ooit gescoord door invallers, dus het is niet zo dat alleen van Gaal een gouden pik heeft. ;)
pi_142039875
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:31 schreef TC03 het volgende:

[..]

Kom op man, waar we hebben we het over. Van Gaal brengt een aanvaller erin voor een verdediger als je 20 minuten voor tijd nog niet op voorsprong staat en dat is ineens een geniale zet? Lees je wel wat je zegt? :') Dit gebeurt in elke willekeurige competitie ongeveer 10x per week, maar nu Van Gaal het doet op een mondiaal podium is het ineens een geniale zet.

De wissel van Krul was zeker een goede wissel, maar niet 'geniaal'. Wat geniaal is, is hoe Krul die strafschop pakt, dát is briljant. Alle andere wissels had elke andere coach ook gedaan.
Ik heb het - expliciet nog trouwens - over het wisselen van Van Persie. Van Marwijk heeft dat nooit aangedurfd in een knock-out. Ook noem ik t niet geniaal, maar eerder wel gedurfd.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:52:52 #194
53267 TC03
pi_142039933
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:50 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik heb het - expliciet nog trouwens - over het wisselen van Van Persie. Van Marwijk heeft dat nooit aangedurfd in een knock-out.
Dat Van Marwijk het niet aandurfde wil niet zeggen dat Van Gaal daarom geniaal is. Huntelaar voor Van Persie wisselen is echt niet geniaal hoor. Tevens heeft Huntelaar toch ook niet zoveel boeiends gedaan? Oké, hij kopt die bal terug op Sneijder, maar dat vind ik niet zo heel bijzonder.

Wat geniaal is, is hoe Sneijder die 1-1 er snoeihard in schoot.
pi_142039963
Assist en de bal opeisen in de 93e. Tis niet geniaal, maar het is ook niet alsof die onzichtbaar invalt. Die Braziliaan (ben zn naam ff kwijt) durfde bv niet eens een penalty in de shoot-out te nemen.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:56:29 #196
53267 TC03
pi_142040033
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:53 schreef kalinhos het volgende:
Assist en de bal opeisen in de 93e. Tis niet geniaal, maar het is ook niet alsof die onzichtbaar invalt. Die Braziliaan (ben zn naam ff kwijt) durfde bv niet eens een penalty in de shoot-out te nemen.
Hij kreeg de bal van Robben. Hij deed het prima hoor, maar waar hebben we het over?

1. Een vermoeide spits wisselen voor een fitte spits
2. Een snoeihard schot dat ervoor zorgt je niet uitgeschakeld bent
3. Een spits die een strafschop neemt

Van deze drie acties zijn er twee doodnormaal en eentje briljant. Meer respect naar de spelers en minder naar de staf a.u.b.
pi_142040125
Ja ja, prima. Maar RvP heeft - samen met Robben - gewoon de status van hele grote meneer binnen een team. Als je 0-1 achter staat is het gewoon redelijk gedurfd dat je 1 van die 2 grote meneren (die er al 3 in heeft liggen) naar de kant haalt. Genoeg coaches die 'm toch laten staan en hopen op dat ene moment.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:00:02 #198
53267 TC03
pi_142040154
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:59 schreef kalinhos het volgende:
Ja ja, prima. Maar RvP heeft - samen met Robben - gewoon de status van hele grote meneer binnen een team. Als je 0-1 achter staat is het gewoon redelijk gedurfd dat je 1 van die 2 grote meneren (die er al 3 in heeft liggen) naar de kant haalt. Genoeg coaches die 'm toch laten staan en hopen op dat ene moment.
Genoeg coaches die vanaf de eerste minuut in de juiste opstelling starten en 90 minuten lang goed spelen i.p.v. maar 35 minuten.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:50:39 #199
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_142042117
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:56 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hij kreeg de bal van Robben. Hij deed het prima hoor, maar waar hebben we het over?

1. Een vermoeide spits wisselen voor een fitte spits
2. Een snoeihard schot dat ervoor zorgt je niet uitgeschakeld bent
3. Een spits die een strafschop neemt

Van deze drie acties zijn er twee doodnormaal en eentje briljant. Meer respect naar de spelers en minder naar de staf a.u.b.
De staf heeft het voor elkaar dat de groep het accepteert. En dat is een geweldige prestatie.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:54:11 #200
53267 TC03
pi_142042285
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:50 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

De staf heeft het voor elkaar dat de groep het accepteert. En dat is een geweldige prestatie.
Een goede prestatie. Maar uiteindelijk zijn het Sneijder en Krul die het doen.
pi_142042475
quote:

[..]

Met Yolanthe heb ik altijd wel het gevoel, als Ronaldo/Messi zich aanbiedt of flirt met Yolanthe dan is Yolanthe vandaag nog vertrokken.
pi_142044830
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Maar wat hiervan klopt nou niet met de realistische verwachtingen?

1. Een trainer is inderdaad zo goed als het materiaal. Natuurlijk hebben ze iets van invloed maar je maakt niet ineens een pruts club de allerbeste vd wereld met dat pruts materiaal.

2. 99,9% van Nederland dacht dat zez de group niet gingen overleven. En het Nederlands elftal heeft ook gewoon een slechter elftal dan Chili en Spanje. Dus dat was erg logisch.
Het is ook zeer triest als je Derksen daarop zou aanvallen terwijl iedereen in NL dat dacht.
Het is totaal niet logisch dat dit flut Oranje in de halve finale zou staan.

3. Hoe een trainer ligt blijkt vaak pas na diens contract. Dus over dat punt kun je nu nog niets zeggen.

[..]

Hij geeft wel complimenten over de manier hoe van Gaal het doet.

En daarnaast vindt iedereen die profielschets onzin. Of ga jij dat nou ineens briljant vinden?
Van Gaal was daarmee gewoon hypocriet. De spelers moesten bv bij hun club spelen en dan stelt hij doodleuk spelers op die niet eens spelen.....

[..]

1. Die 5 wedstrijden zeggen niet heel erg veel. Ja het heeft erg meegezeten en die 5-3-2 tactiek werkt top. Maar dat maakt het Nederlands elftal niet ineens een top team!!
Zijn ongelijk bewezen? Juist totaal niet. Elke wedstrijd blijkt weer dat Derksen gelijk heeft: Dat het goede tactiek is en dat het spel slecht is. Dat is gewoon zo.

Hij zegt helemaal niet dat die overtuigend spelen :') Zeker Brazilie niet.
Hij zegt alleen dat dat meer favorieten zijn, want die hebben gewoon veel betere elftallen (al vind ik Argentinie niet veel bijzonders)

[..]

Prachtige comment van Derksen _O_
Domme nationalisme gedoe, het gaat om het voetbal. Duitsland speelt dit jaar veel beter voetbal.
Familie van JD? of ben je het zelf.....
Waar maak je je in godsnaam druk om.
En om zo'n mafkees te verdedigen vind ik verdacht!
En Nederland heeft WEL een topteam, anders kun je geen 5 wedstrijden achter elkaar winnen. Resultaat telt!
En zondag staat Oranje in de finale! (niet slecht voor een zwak team)
pi_142049121
quote:
Hahaha _O_ Hardop gelachen.
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:16 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Schitterende column. Ik heb 'm met de stem van Youp in mijn hoofd gelezen. :P
En dit ja.
pi_142049698
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:49 schreef petrovpalski het volgende:

Ik vind mensen die posten op ESF verdacht.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:17:24 #205
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_142050531
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Deze uitspraak is de kern van het probleem. 'Kenners' die de basics uit het oog zijn verloren. Een elftal kan best eens mazzel hebben, maar je kan nooit tegelijk matig zijn en goed presteren. Nederland is tot nu toe iedere keer beter geweest dan de tegenstander. Het spel voldoet enkel niet aan wat men verwacht bij goed voetbal, dat maakt het echter niet slecht, maar de definitie van 'goed' de verkeerde.

Voetbal is geen rocket science, je moet meer scoren dan tegenstander en degene die dat het vaakst kan is de beste. Niet de 'beste' oid, maar simpelweg de beste.

Totaalvoetbal was goed omdat het werkte. Als je totaalvoetbal blijft spelen terwijl je niet wint ben je niet eigenlijk beter, maar gewoon slechter. Dat wil er om de een of andere reden maar niet in.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:22:20 #206
319979 Fok-it
All is well
pi_142050724
Johan Derksen :r waar ik hem een paar jaar geleden nog wel mocht om zijn scherpzinnigheid is hij echt 1 van de minst sympathieke televisie'persoonlijkheden' van Nederland geworden. Snap ook echt niet waarom sommige mensen vinden dat Gijp eruit moet ipv Derksen. Gijp mag dan misschien nep en schijtlollige zijn maar hij is samen met Genee down to earth waar Johan Derksen met zijn arrogante en denigrerende gehuil de show meer verstiert.

Vervang Derksen door Hugo Borst en je hebt een topshow _O_
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_142050729
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:17 schreef kingmob het volgende:

[..]

Deze uitspraak is de kern van het probleem. 'Kenners' die de basics uit het oog zijn verloren. Een elftal kan best eens mazzel hebben, maar je kan nooit tegelijk matig zijn en goed presteren. Nederland is tot nu toe iedere keer beter geweest dan de tegenstander. Het spel voldoet enkel niet aan wat men verwacht bij goed voetbal, dat maakt het echter niet slecht, maar de definitie van 'goed' de verkeerde.

Voetbal is geen rocket science, je moet meer scoren dan tegenstander en degene die dat het vaakst kan is de beste. Niet de 'beste' oid, maar simpelweg de beste.

Totaalvoetbal was goed omdat het werkte. Als je totaalvoetbal blijft spelen terwijl je niet wint ben je niet eigenlijk beter, maar gewoon slechter. Dat wil er om de een of andere reden maar niet in.
Mensen zijn "goed" gaan verwarren met "technisch" of "mooi". Een elftal kan best goed spelen terwijl het niet attractief is en ook erg slecht spelen terwijl het er prachtig uit ziet.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:27:55 #208
319979 Fok-it
All is well
pi_142050954
Derksen heeft de indruk dat Van der Gijp sinds zijn burn-out antidepressiva slikt voor de uitzending. 'Dan wordt hij hyper en schreeuwt en giert hij er anderhalf uur lustig op los.' De column is een reactie op een interview met Van der Gijp in Trouw afgelopen zaterdag. Hierin suggereert de oud-international dat Derksen geld belangrijker dan plezier vindt. 'Leg ik een bom onder het programma? Ja, misschien, maar iemand moet het toch doen?'''

Ik wist overigens niet dat je van anti-depressiva hyper werdt en dat het zo snel inwerkte :')

Ook hier loopt Johan Derksen weer pure onzin uit te kramen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:30:25 #209
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_142051059
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mensen zijn "goed" gaan verwarren met "technisch" of "mooi". Een elftal kan best goed spelen terwijl het niet attractief is en ook erg slecht spelen terwijl het er prachtig uit ziet.
Ja dat dus. En vaak zien mensen goed als een soort optelsom van de kwaliteiten van de spelers. Daar zit wel correlatie tussen natuurlijk, maar het is de uitvoering die er toe doet, niet de theorie. Nederland heeft idd een probleem als Robben uitvalt, maar dat maakt ons niet slecht, slechts inflexibel. Eigenlijk zijn gewoon vooral de coaches van de 'topteams' slecht imo.

Kanttekening bij dit alles is natuurlijk wel dat voetbal uiteindelijk vermaak moet zijn. Winnen is leuk en aardig, maar mensen moet wel willen blijven kijken. Wat dat betreft is technisch, attractief voetbal 'beter'. Daarom gunde iedereen het Colombia zo lijkt me.
pi_142051358
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:30 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ja dat dus. En vaak zien mensen goed als een soort optelsom van de kwaliteiten van de spelers. Daar zit wel correlatie tussen natuurlijk, maar het is de uitvoering die er toe doet, niet de theorie. Nederland heeft idd een probleem als Robben uitvalt, maar dat maakt ons niet slecht, slechts inflexibel. Eigenlijk zijn gewoon vooral de coaches van de 'topteams' slecht imo.

Kanttekening bij dit alles is natuurlijk wel dat voetbal uiteindelijk vermaak moet zijn. Winnen is leuk en aardig, maar mensen moet wel willen blijven kijken. Wat dat betreft is technisch, attractief voetbal 'beter'. Daarom gunde iedereen het Colombia zo lijkt me.
Natuurlijk. Hoe hoger het niveau, hoe leuker de wedstrijd. Maar hadden mensen dan echt liever Oranje er uit zien vliegen tegen Costa Rica met mooi voetbal? Natuurlijk niet. Het is zeuren achteraf, als er gewonnen is.

Nog afgezien van het feit dat de tweede helft tegen Spanje volgens mij voor de gemiddelde Nederlander verreweg de leukste van het toernooi was, maar dat zijn we dan snel weer vergeten helaas.
pi_142080853
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:53 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik vind mensen die posten op ESF verdacht.
Daar hoor jij dus ook bij ......
pi_142080918
quote:

[..]

Je kan natuurlijk wel degelijk zeggen dat het spel van Oranje gewoon slecht is he. Het is van achter ballen naar voren schieten in de hoop dat ze bij Robben terecht komen.

Van opbouw is geen sprake.
pi_142081106
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 02:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk wel degelijk zeggen dat het spel van Oranje gewoon slecht is he. Het is van achter ballen naar voren schieten in de hoop dat ze bij Robben terecht komen.

Wat bepaald dan of het spel goed is? Ik kan misschien wel genieten van al die verdedigende interventies, en die mooie lange ballen. Voor mij zou het spel van oranje dan hartstikke goed zijn. Als jij geniet van veel aanvallen en een goede passing/opbouw, dan is het inderdaad minder goed.

Best logisch allemaal, lijkt me zo.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_142087712
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 02:26 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Wat bepaald dan of het spel goed is? Ik kan misschien wel genieten van al die verdedigende interventies, en die mooie lange ballen. Voor mij zou het spel van oranje dan hartstikke goed zijn. Als jij geniet van veel aanvallen en een goede passing/opbouw, dan is het inderdaad minder goed.

Best logisch allemaal, lijkt me zo.
Nee, dat is niet logisch.

Ik had het het anders moeten verwoorden. Het spel van Nederland is niet slecht, anders waren ze niet zover gekomen. Maar het is niet leuk om naar te kijken. Als voetballiefhebber geniet je niet van een motorisch gehandicapte verdediging die ballen alleen heel lomp naar voren kan knallen.

Een voetballiefhebber kan daarentegen wel genieten van Robben die bij vrijwel elke balcontact gevaarlijk is.
pi_142087726
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 02:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je leeft nog in de groepsfase. Inmiddels zijn we veel balbezit en opbouwend voetbal verder
pi_142087766
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:25 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Je leeft nog in de groepsfase. Inmiddels zijn we veel balbezit en opbouwend voetbal verder
Nee hoor, het is qua balbezit nog steeds verrot.

Costa speelde voor de penalty.s Ik doel op het afdwingen van balbezit, niet het krijgen van....
pi_142087830
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Costa speelde voor de penalty.s Ik doel op het afdwingen van balbezit, niet het krijgen van....
Ik heb andere wedstrijden gezien. Mexico en Costa Rica bij de strot. Costa Rica inderdaad op penals maar ook echt omdat ze niet anders konden ivm spel Nederland. Ook meer dan voldoende kansen gehad die wedstrijd. Had zo 4-0 kunnen worden
pi_142087897
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:28 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Ik heb andere wedstrijden gezien. Mexico en Costa Rica bij de strot. Costa Rica inderdaad op penals maar ook echt omdat ze niet anders konden ivm spel Nederland. Ook meer dan voldoende kansen gehad die wedstrijd. Had zo 4-0 kunnen worden
Ik heb exact dezelfde wedstrijden gezien als jij. Maar het kan zijn dat jij gewoon snel tevreden bent.
pi_142087920
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit Nederland kan niets afdwingen in balbezit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142087942
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit Nederland kan niets afdwingen in balbezit.
pi_142087992
Wat is volgens jullie afdwingen in balbezit? De kansen tegen de rijke kust waren niet afgedwongen in balbezit?
pi_142088118
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:32 schreef Dingflofbips het volgende:
Wat is volgens jullie afdwingen in balbezit? De kansen tegen de rijke kust waren niet afgedwongen in balbezit?
In balbezit komen door veel druk te zetten, eenmaal in balbezit ook daadwerkelijk goede dingen doen, van achter naar voren opbouwen enz.

Als Nederland in balbezit komt dan zie je toch al snel dat het rond tikken is zonder doel. En dan komt vanzelf weer die lange bal richting Robben.

Nee, het spel van Oranje is alles behalve creatief. Wel effectief, dat dan weer wel. Maar de effectiviteit hebben we te danken aan de voorroede en dan vooral Robben.
pi_142088123
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, dat is niet logisch.

Ik had het het anders moeten verwoorden. Het spel van Nederland is niet slecht, anders waren ze niet zover gekomen. Maar het is niet leuk om naar te kijken. Als voetballiefhebber geniet je niet van een motorisch gehandicapte verdediging die ballen alleen heel lomp naar voren kan knallen.

Een voetballiefhebber kan daarentegen wel genieten van Robben die bij vrijwel elke balcontact gevaarlijk is.
Then again, wie ben jij om te bepalen of iemand iets mooi vindt ja of nee?
Wellicht kan ik weer heerlijk genieten van het spel van Nederland en is het hartstikke leuk om naar te kijken. Ik kan dat toch mooi vinden? Die lompe ballen naar voren. Twee ploegen die zo graag de nul willen houden dat 10 man tot het uiterste verdedigen, kan toch net zo goed mooi zijn?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_142088194
quote:
12s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:35 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Then again, wie ben jij om te bepalen of iemand iets mooi vindt ja of nee?
Wellicht kan ik weer heerlijk genieten van het spel van Nederland en is het hartstikke leuk om naar te kijken. Ik kan dat toch mooi vinden? Die lompe ballen naar voren. Twee ploegen die zo graag de nul willen houden dat 10 man tot het uiterste verdedigen, kan toch net zo goed mooi zijn?

Jij bent opzettelijk de boel aan het relativeren. Zo kun je oneindig lang doorgaan he.

Je geniet als voetballiefhebber toch niet van ballen die lomp naar voren worden geschoten gewoon omdat we niet de klasse hebben tot fatsoenlijk opbouwen?

Dan kun je net zo goed voor de fun bij de amateurs gaan kijken, 4de klasse wel te verstaan.
pi_142090131
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:37 schreef theunderdog het volgende:
Je geniet als voetballiefhebber toch niet van ballen die lomp naar voren worden geschoten gewoon omdat we niet de klasse hebben tot fatsoenlijk opbouwen?
Hoezo niet? Ook daar zit wel degelijk klasse in hoor.

Wat jij schijnbaar aanhangt, is dat tikkie-takkie voetbal wat Barcelona, Spanje e.d. gebruiken. Juist dát is vervelend om naar te kijken als er geen fluit uitkomt. Nederland had dat wellicht kunnen doen tegen Costa Rica, maar waren dan vervolgens alsnog gestrand op die stugge verdediging.

Dan zie ik nog liever dat ze die bal op een zwaar lompe manier naar voren schieten.

En dat heeft geen fluit met snel tevreden te maken. Een wedstrijd vol strijd en spanning is ALTIJD beter dan een wedstrijd waarbij één team domineert met tikkie-takkie voetbal. Daar is écht geen reet aan om naar te kijken.
pi_142090207
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ook daar zit wel degelijk klasse in hoor.

Wat jij schijnbaar aanhangt, is dat tikkie-takkie voetbal wat Barcelona, Spanje e.d. gebruiken. Juist dát is vervelend om naar te kijken als er geen fluit uitkomt. Nederland had dat wellicht kunnen doen tegen Costa Rica, maar waren dan vervolgens alsnog gestrand op die stugge verdediging.

Dan zie ik nog liever dat ze die bal op een zwaar lompe manier naar voren schieten.

En dat heeft geen fluit met snel tevreden te maken. Een wedstrijd vol strijd en spanning is ALTIJD beter dan een wedstrijd waarbij één team domineert met tikkie-takkie voetbal. Daar is écht geen reet aan om naar te kijken.
Ik hang helemaal niets aan, het is geen ideologie.. :')

Alleen als je voetbal wil zien zonder opbouw waar van achter de bal gewoon lomp naar voren worden getrapt dan moet je bij de 4de klasse gaan kijken.
pi_142090353
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:36 schreef theunderdog het volgende:
Alleen als je voetbal wil zien zonder opbouw waar van achter de bal gewoon lomp naar voren worden getrapt dan moet je bij de 4de klasse gaan kijken.
Als je tikkie-takkie voetbal in optima forma wil zien, ga dan een computerspel bekijken met de beste teams ter wereld.

De bal lomp naar voren plempen kan net zo attractief zijn voor een voetballiefhebber.

Maar goed, schijnbaar is het Nederlands elftal volgens jouw eigen beredenering een amateurelftal uit de 4de klasse:
quote:
Als voetballiefhebber geniet je niet van een motorisch gehandicapte verdediging die ballen alleen heel lomp naar voren kan knallen.
Duidelijk.
pi_142090399
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Als je tikkie-takkie voetbal in optima forma wil zien, ga dan een computerspel bekijken met de beste teams ter wereld.

De bal lomp naar voren plempen kan net zo attractief zijn voor een voetballiefhebber.

Maar goed, schijnbaar is het Nederlands elftal volgens jouw eigen beredenering een amateurelftal uit de 4de klasse:

[..]

Duidelijk.

Wat heb je precies niet begrepen aan mijn post?
pi_142090470
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat heb je precies niet begrepen aan mijn post?
Ik begrijp het prima.
pi_142090488
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik begrijp het prima.
Blijkbaar niet, want je reactie slaat nergens op.
pi_142090518
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, want je reactie slaat nergens op.
Leg dan uit waar ik fout zit, dit soort nietszeggende reacties zijn hondsirritant.
pi_142090654
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Leg dan uit waar ik fout zit, dit soort nietszeggende reacties zijn hondsirritant.
Oranje speelt effectief/resultaat voetbal, dit kunnen ze doen door een paar erg goede spelers. Denk aan Robben, Sneider, van Persie. Maar vooral Robben.

Ik als voetballiefhebber geniet als Robben aan de bal is, want bij bijna elk balcontact is hij gevaarlijk. Het punt is alleen dat Robben echt moet wachten op de goede ballen. De meeste ballen die naar voren getrapt komen niet eens goed terecht.

Maar jij als voetballiefhebber geniet dus van lomp naar voren geschoten ballen die niet op de juiste plek terecht komen??
pi_142090876
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oranje speelt effectief/resultaat voetbal, dit kunnen ze doen door een paar erg goede spelers. Denk aan Robben, Sneider, van Persie. Maar vooral Robben.

Ik als voetballiefhebber geniet als Robben aan de bal is, want bij bijna elk balcontact is hij gevaarlijk. Het punt is alleen dat Robben echt moet wachten op de goede ballen. De meeste ballen die naar voren getrapt komen niet eens goed terecht.

Maar jij als voetballiefhebber geniet dus van lomp naar voren geschoten ballen die niet op de juiste plek terecht komen??
Ah, dus ben jou is het van belang dat de bal correct aankomt ja of nee. Hieruit maak ik op dat lomp naar voren schieten ook fantastisch is, mits de ballen correct aankomen.

Dus we hebben precies dezelfde mening, alleen stel jij je elitair op met je opbouw-gebler. Duidelijk.

Veel plezier verder met kijken, wij zijn klaar.
pi_142090894
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ah, dus ben jou is het van belang dat de bal correct aankomt ja of nee. Hieruit maak ik op dat lomp naar voren schieten ook fantastisch is, mits de ballen correct aankomen.

Dus we hebben precies dezelfde mening, alleen stel jij je elitair op met je opbouw-gebler. Duidelijk.

Veel plezier verder met kijken, wij zijn klaar.
Uhhh, nee.

Je snapt er helemaal niets van.
pi_142091264
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uhhh, nee.

Je snapt er helemaal niets van.
Uiteraard snap ik er niks van, alleen jij snapt het. Want jij hebt een verfijnde blik en de rest niet.
En mensen zonder verfijnde blik snappen er nooit iets van.
pi_142091286
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Uiteraard snap ik er niks van, alleen jij snapt het. Want jij hebt een verfijnde blik en de rest niet.
En mensen zonder verfijnde blik snappen er nooit iets van.
Dit snap je dan weer wel. :P
pi_142097089
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij bent opzettelijk de boel aan het relativeren. Zo kun je oneindig lang doorgaan he.

Dan kun je net zo goed voor de fun bij de amateurs gaan kijken, 4de klasse wel te verstaan.
Nogmaals, dat is niet aan jou om te bepalen. En dat heeft volgens mij weinig met relativeren te maken.
pi_142104376
quote:
12s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:06 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is niet aan jou om te bepalen. En dat heeft volgens mij weinig met relativeren te maken.
Ahja, als jij oprecht geniet van 4de klasse voetbal..
pi_142105562
quote:

Mahahaha moet nog ff lachen om deze uitspraak.
Dus jij gaat zeggen dat Nederland kwalitatief goed is? Hou toch op man, als je dat echt denkt mag je direct opgenomen worden.
Het is gewoon tegen houden en op eind ff pushen en scoren. Spelen helemaal niet goed, en tuurlijk kan het een matig elftal wel meezitten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:22 schreef Fok-it het volgende:
Johan Derksen :r waar ik hem een paar jaar geleden nog wel mocht om zijn scherpzinnigheid is hij echt 1 van de minst sympathieke televisie'persoonlijkheden' van Nederland geworden. Snap ook echt niet waarom sommige mensen vinden dat Gijp eruit moet ipv Derksen. Gijp mag dan misschien nep en schijtlollige zijn maar hij is samen met Genee down to earth waar Johan Derksen met zijn arrogante en denigrerende gehuil de show meer verstiert.

Vervang Derksen door Hugo Borst en je hebt een topshow _O_
:') :') :')
quote:

En Nederland heeft WEL een topteam, anders kun je geen 5 wedstrijden achter elkaar winnen. Resultaat telt!
Toevallig niet nee en ik maak me nergens druk om.
Ik verdedig hem omdat hij gewoon gelijk had met wat hij zei. Dat verandert echt niet omdat ze toevallig tegen alle verwachtingen in goed presteren.
Elke Nederlander had dit niet verwacht, alleen nou roept iedereen hosanna en wordt hij afgekraakt omdat hij zo negatief ervoor was, hypocriet....

Wel een topteam?
Met een de Vrij, BMI, Vlaar, Janmaat, Kuyt, Blind, Guzman, Wijnaldum, Clasie, Lens, Depay, Veltman, Cillessen,
Van Persie, Robben en Sneijder zijn als enigen echt top, met de Jong er vlak achter.
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:08:02 #240
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_142110466
Kenmerken van de 'kenner'.
- Maakt iedere afwijkende mening per definitie belachelijk
- Grossiert in ad hominems
- Twijfelt nooit aan zichzelf
- Kan niet tegen kritiek

Ik denk dat we bingo hebben.
pi_142113340
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:08 schreef kingmob het volgende:
Kenmerken van de 'kenner'.
- Maakt iedere afwijkende mening per definitie belachelijk
- Grossiert in ad hominems
- Twijfelt nooit aan zichzelf
- Kan niet tegen kritiek

Ik denk dat we bingo hebben.
fokplaatje2.gif
pi_142116161
quote:

[..]

Lol jij bent dom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')