"Ik heb nooit kritiek gehad op de trainer Van Gaal.."quote:Op zondag 6 juli 2014 09:25 schreef danos het volgende:
Heerlijk, Johan zal weer brallen over dat we het binnen 90min hadden moeten afmaken en dat hij Van Gaal als trainer hoog heeft zitten. En verder hetzelfde riedeltje wat al 3 weken aan de gang is.
Hij vindt Van Gaal een redelijke bondscoach/trainer idd, maar niet beter dan eerdere bondscoaches als Van Marwijk of Advocaat. Hij is echter 10 keer strenger over Van Gaal dan over de anderen.quote:Op zondag 6 juli 2014 09:28 schreef Kingstown het volgende:
Ik snap dit topic niet zo goed.
Derksen roept al tijden dat van Gaal een prima trainer is, maar dat hij een hekel heeft aan hem als persoon. Wat doet een penaltyserie tegen Costa Rica daar aan af of toe?
Derksen vind de trainer Van Gaal van hetzelfde niveau als Dickie Advocaat. Kan ik nou niet echt een compliment noemen...quote:Op zondag 6 juli 2014 09:28 schreef Kingstown het volgende:
Derksen roept al tijden dat van Gaal een prima trainer is, maar dat hij een hekel heeft aan hem als persoon. Wat doet een penaltyserie tegen Costa Rica daar aan af of toe?
Niet een redelijke-, maar een zeer goede waar niets op aan te merken is als coach. Dat roept hij al jaren, zou hij dan nu iets anders moeten gaan zeggen?quote:Op zondag 6 juli 2014 09:36 schreef erik013 het volgende:
[..]
Hij vindt Van Gaal een redelijke bondscoach/trainer idd, maar niet beter dan eerdere bondscoaches als Van Marwijk of Advocaat. Hij is echter 10 keer strenger over Van Gaal dan over de anderen.
Volgens mij waren dat meer Borst en Mulder die die oorlog aan het voeren waren toch?quote:Op zondag 6 juli 2014 09:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Niet een redelijke-, maar een zeer goede waar niets op aan te merken is als coach. Dat roept hij al jaren, zou hij dan nu iets anders moeten gaan zeggen?
Overigens werd Advocaat helemaal door hem afgebrand ten tijde van zijn bondscoachschap. Dat was iemand die achter elke boom een vijand zag en de wissel Robben-Bosvelt was ook aanleiding tot een hoop kritiek.
Uiteraard, maar hij houdt zich nu toch rustig en roept ook niets onlogisch over zichzelf of de spelers?quote:De afgelopen jaren heb ik van Gaal ook geregeld zien lopen tieren en brallen en daar krijg ik ook kromme tenen van. Zegt toch verder niets over hoe hij als coach is?
Derksen liep vooraan om Advocaat af te branden. Herinner je je nog dat Advocaat en zijn assistent-coach van Hanegem toen bonje hadden? Derksen koos de kant van van Hanegem en vond Advocaat iemand die achter elke boom een vijand zag (doelend op de media).quote:Op zondag 6 juli 2014 09:53 schreef erik013 het volgende:
[..]
Volgens mij waren dat meer Borst en Mulder die die oorlog aan het voeren waren toch?
Ook Derksen zal kritiek gehad hebben op die wissel (wie niet) maar over het algemeen is die altijd ontzettend mild voor z'n goede kennis Advocaat en de 'nuchtere en realistische' (lees: saaie en te makkelijk verlies accepterende) Bert van Marwijk.
Nou kijk ik niet alle afleveringen van VI, maar ik kan me een aflevering herinneren (vorige week ergens?) die begon met een uitgebreide lofzang van Derksen op de coach van Gaal. Ik ben zeker geen Derksen fan en vind hem vaak het verlengstuk van Cruijff, maar tov van Gaal vind ik hem juist 1 van de weinige keren wel heel consequent en dat we na penals winnen van CR is natuurlijk prachtig, maar ook geen reden om de polonaise te gaan lopen lijkt me.quote:Uiteraard, maar hij houdt zich nu toch rustig en roept ook niets onlogisch over zichzelf of de spelers?
Dan moet je hem ook een keer de credits geven, en toegeven dat je enorm onderschat hebt hoe hij in zeer korte tijd een enorm hecht elftal neer kon zetten? Echter na de poulefase nog zelfs bleef Derksen nog roepen dat we niet eens moesten denken dat we nu ook maar enigszins serieus meededen. Toen had ie gewoon moeten toegeven dat het niet alleen geluk was dat Oranje die poulefase doorkwam, maar dat het succes grotendeels aan Van Gaal te danken was en dat ie ons ook nog wel eens verder kon brengen.
Dat ie na de 1e 2 wedstrijden nog een beetje voorzichtig was: prima. Het spel tegen Australië was vaak ook gewoon bijna om van te huilen. Maar na die 3e en 4e wedstrijd had ie gewoon toe moeten geven dat het geen geluk of toeval meer was en dat ie Van Gaal toch onderschat heeft en dat diens wissels en andere beslissingen niet ook wel bijna allemaal door onze eerdere bondscoaches waren gedaan. En vooral: ophouden te roepen dat andere teams als Brazillie en Duitsland topfavoriet zijn, en Nederland totaal kansloos is, terwijl die landen echt niets beter dan Nederland speelden. Want dan ben je gewoon echt verblind door je afgunst richting Van Gaal.quote:Op zondag 6 juli 2014 09:42 schreef ShaoliN het volgende:
"We moeten het ook niet groter maken dan het is"
"Het kan een keer meezitten, maar we komen nu in een situatie dat de trainer gaat geloven dat hij invloed heeft"
"Ik heb geen probleem met de trainer van Gaal"
Johan, je bent een gigantische faalhaas. Zelfs je trekpop Gijp lijkt te beseffen dat hij afstand moet nemen omdat je je hand overspeelt hebt.
Oh en wat Nico Dijkshoorn heeft te zeggen vind niemand belangrijk. Ik vind het alleen bijzonder dat VI het in zijn harses haalt om een zure landverrader uit te nodigen in een Oranje programma. Zeker 1 die niet eens in duidelijk bewoordingen kan uitleggen wat hij nou eigenlijk bedoeld.
Idd, dat viel me ook echt op. "Een van de aardigste personen die ik ken" zei hij zelfs.quote:Op zondag 6 juli 2014 10:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Derksen liep vooraan om Advocaat af te branden. Herinner je je nog dat Advocaat en zijn assistent-coach van Hanegem toen bonje hadden? Derksen koos de kant van van Hanegem en vond Advocaat iemand die achter elke boom een vijand zag (doelend op de media).
Als hij ergens hypocriet is, dan is dat in zijn opstelling naar Advocaat toe, want tegenwoordig is het Advocaat voor en na en kan Dickie niets kwaads meer doen bij hem.
Laatst was ie even een keertje wat milder idd en nam ie het zelfs een beetje op voor Van Gaal, maar over het algemeen moet Van Gaal bijna het WK winnen voordat Derksen net zo positief over hem praat als dat ie over Van Marwijk etc. doet. Het werd zelfs zo erg dat ie ging zoeken naar iets om te zeiken, zoals dat Van Gaal Van Persie teveel aanraaktequote:Nou kijk ik niet alle afleveringen van VI, maar ik kan me een aflevering herinneren (vorige week ergens?) die begon met een uitgebreide lofzang van Derksen op de coach van Gaal. Ik ben zeker geen Derksen fan en vind hem vaak het verlengstuk van Cruijff, maar tov van Gaal vind ik hem juist 1 van de weinige keren wel heel consequent en dat we na penals winnen van CR is natuurlijk prachtig, maar ook geen reden om de polonaise te gaan lopen lijkt me.
Idd, hij doet nu gewoon echt normaal. Gedraagt zich als coach ook voorbeeldig in de dug-out/langs de lijn en heeft in tegenstelling tot bijna alle andere coaches geen enkel gedoe met arbiters. Maar als Hans Kraay jr. het bloed onder z'n nagels vandaan haalt en Van Gaal zich weer eens laat opnaaien dan vindt Derksen het een verschrikkelijke klootzak, want zo ga je niet met mensen om, zo respectloos. Om vervolgens Hans Kraay jr. zelf in dezelfde uitzending 3 keer voor dorpsidioot uit te maken en als het kan nog even persoonlijk Hans z'n vader en z'n vrouw erbij te betrekken in een 'discussie'.quote:Overigens is het voor mij ook 1 van de eerste keren dat ik van Gaal een beetje kan verdragen na wedstrijden. Lekker rustig, niet schreeuwerig, niet zo zelfingenomen en dat maakt het een stuk prettiger om naar te kijken/luisteren.
De skeptische blik was volkomen logisch. van Gaal had geen goede record als bondscoach, dat lijken jullie allemaal even te vergeten.quote:Op zondag 6 juli 2014 09:31 schreef erik013 het volgende:
[..]
"Ik heb nooit kritiek gehad op de trainer Van Gaal.."Wat op zich wel klopt, maar elke andere bondscoach die met dit Oranje-elftal zo gepresteerd had was door Derksen elke dag tot de grote man achter het succes genoemd. Bij Van Gaal echter zijn veel dingen die goed gaan ook gelukkig en vanzelfsprekend en hadden Van Marwijk en Advocaat veel dingen ook nog wel gedaan als ze bondscoach waren. Hij is harder en kritischer over Van Gaal in de halve finale nu, dan over Van Marwijk die er 2 jaar geleden volledig kansloos uitvloog in de 1e ronde.
Nee, dat klopt niet. Ja, in VI Oranje heeft hij langzaam aan toegegeven omdat anders niemand hem echt meer serieus neemt.quote:Op zondag 6 juli 2014 09:31 schreef erik013 het volgende:
[..]
"Ik heb nooit kritiek gehad op de trainer Van Gaal.."Wat op zich wel klopt,
quote:Op zondag 6 juli 2014 10:03 schreef Freak188 het volgende:
Ik raad jullie aan de collum van Youp van 't Hek te lezen in de NRC van zaterdag, genaamd Urinevlekken.
Gaat over die fossielen als Derksen.
Wat een jankklets. Niet zien hoe belachelijk veel geluk oranje en van gaal hebbenquote:Op zondag 6 juli 2014 11:04 schreef Vasion het volgende:
[..]
Met name over het profiel van de keeper, dat volgens hem nergens op sloeg, wat ook gisteren weer eens hard tegengesproken is.
Dat geluk dwing je af met wissels en door een goede mentaliteit te hebben.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:13 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Wat een jankklets. Niet zien hoe belachelijk veel geluk oranje en van gaal hebben
Van t Hek laat stuitend slechte feitenkennis zien in t stukjequote:Op zondag 6 juli 2014 11:08 schreef truthortruth het volgende:
[..]http://www.nrc.nl/youp/2014/07/05/urinevlekken/
Schitterende column. Ik heb 'm met de stem van Youp in mijn hoofd gelezen.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:08 schreef truthortruth het volgende:
Volstrekte nonsens.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:14 schreef Vasion het volgende:
[..]
Dat geluk dwing je af met wissels en door een goede mentaliteit te hebben.
Als het van Gaal tegenzit dan is het persoonlijk falen, en als het meezit is het geluk! Zo kan je iedereen wel diskwalificeren.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:17 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Volstrekte nonsens.
Denken dat je geluk kan afdwingen
Graag bron, feiten, wetenschappelijk onderzoek
Daar hoef je geen bronnen, feiten of wetenschappelijke onderzoeken voor te hebben.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:17 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Volstrekte nonsens.
Denken dat je geluk kan afdwingen
Graag bron, feiten, wetenschappelijk onderzoek
quote:Op zondag 6 juli 2014 11:19 schreef Vasion het volgende:
[..]
Daar hoef je geen bronnen, feiten of wetenschappelijke onderzoeken voor te hebben.
Het logica op z'n best.
En wat is dan geluk hebben? Dat Sneijder die bal op de paal en lat schiet? Dat de bal de onderkant van de lat raakt en er weer niet ingaat?
Dan heeft het dus niets meer met geluk te maken .. duhquote:Op zondag 6 juli 2014 11:19 schreef Vasion het volgende:
[..]
Daar hoef je geen bronnen, feiten of wetenschappelijke onderzoeken voor te hebben.
Het logica op z'n best.
En wat is dan geluk hebben? Dat Sneijder die bal op de paal en lat schiet? Dat de bal de onderkant van de lat raakt en er weer niet ingaat?
Omdat het zo vaak niet lukt, is het terugkomend en kun je concluderen dat je scherpte tekort komt. Dat je kunt trainen en daardoor sneller een goal kunt afdwingen.
Precies wat Derksen de das om doet. Hij doet zo graag zijn best om tegendraads te zijn dat hij totaal niet meer objectief is.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Blijkbaar moet iedereen meelopen in de oranje polonaise. Gelukkig zijn er journalisten als Derksen die nog wel objectief commentaar durven geven. Ik vind het juist knap dat hij zich niet laat meeslepen in dat Hosanna sfeertje. De RTL4-directie zou het graag anders hebben gezien.
Objectief???quote:Op zondag 6 juli 2014 11:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Blijkbaar moet iedereen meelopen in de oranje polonaise. Gelukkig zijn er journalisten als Derksen die nog wel objectief commentaar durven geven. Ik vind het juist knap dat hij zich niet laat meeslepen in dat Hosanna sfeertje. De RTL4-directie zou het graag anders hebben gezien.
Ja, Derksen zal inderdaad wel weer zeggen dat er niks bijzonders was aan die wissel van Van Gaal. Cillessen heeft nog nooit een penalty gepakt, dus elke trainer had die volkomen logische wissel gedaan.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:21 schreef Confetti het volgende:
Derksen heeft juist wel kritiek op Van Gaal als trainer. Hoe vaak is de profielschets wel niet belachelijk gemaakt?
Ook geeft hij nooit toe dat Van Gaal een goede wissel heeft gemaakt. Nee, bromsnor roept dan dat het een volkomen logische wissel was en dat iedereen het zo zou hebben gedaan.
Dat gaat ie vanavond wederom doen. Alles was volkomen logisch en elke halve gare had hetzelfde gedaan.
Precies. En dat dan 'realistisch' noemen. Ondanks dat z'n ongelijk nu al 5 wedstrijden op rij bewezen wordt. Bij 2 keer kun je het nog toeval of geluk noemen, maar na 3 keer op rij niet meer.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Precies wat Derksen de das om doet. Hij doet zo graag zijn best om tegendraads te zijn dat hij totaal niet meer objectief is.
"Ik ben echt niet voor Nederland omdat ik toevallig in Nederland woon, ik kijk naar het mooie aanvallende voetbal. Daarom hoop ik dat Duitsland het WK wint".quote:Op zondag 6 juli 2014 11:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, Derksen zal inderdaad wel weer zeggen dat er niks bijzonders was aan die wissel van Van Gaal. Cillessen heeft nog nooit een penalty gepakt, dus elke trainer had die volkomen logische wissel gedaan.
Maar de onzin die Nico Dijkshoorn over Van Gaal aan het uitstorten is als hij bij VI Oranje zit gaat echt helemaal nergens over. Walgelijke man
Ik betrap Van Gaal idd echt zelden op een rare of onlogische uitspraak over voetbal of spelers.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:04 schreef Vasion het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Ja, in VI Oranje heeft hij langzaam aan toegegeven omdat anders niemand hem echt meer serieus neemt.
Als trainer kreeg hij juist veel kritiek.
Het ging namelijk elke interland week over de verkeerde beslissingen die Van Gaal maakte en weer hard lachen over de argumenten die Van Gaal had tijdens de persconferenties over de selectie die hij meenam.
Met name over het profiel van de keeper, dat volgens hem nergens op sloeg, wat ook gisteren weer eens hard tegengesproken is.
Derksen gaat over 2 jaar met pensioen, dus het zou zomaar kunnen dat dit z'n laatste VI Oranje is.quote:
Hypocriet en een halve zool.quote:Op zondag 6 juli 2014 10:28 schreef truthortruth het volgende:
Je kan als coach niet zo goed zijn als je niet met mensen om kan gaan. Dus JD is per definitie hypocriet.
Dus ik lach mee.
Derksen heeft notabene de vorige keer nog gezegd (dacht tegen Chili) dat de overwinning vooral te danken was aan de tactische wissels van Van Gaal. Neem aan dat die dat nu ook gewoon zegt.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:50 schreef erik013 het volgende:
[..]
Ik betrap Van Gaal idd echt zelden op een rare of onlogische uitspraak over voetbal of spelers.
Dan lopen ze hem af te zeiken op z'n 'totale mens'-verhaal, dat gewoon echt volledig klopt.
Mentaal zijn Robben, Sneijder en Van Persie nog nooit zo sterk geweest als nu, en dat zie je overduidelijk terug aan hun lichamelijke fitheid.
Ook de rest van de selectie is bijna on-Nederlands gedisciplineerd en relaxed, al wekenlang.
Geen incidenten op en buiten het veld, bankzitters die hun concurrenten in de armen springen (i.p.v. een Huntelaar die dreigt het vliegtuig naar huis te pakken als Van Persie de 1e keuze boven hem is) en spelers die met hun kindjes in de armen relaxed interviews staan geven alsof ze op vakantie zijn. Vrijwel alles wat Van Gaal doet of zegt, zie je gewoon dag in dag uit overduidelijk ook terug.
Maar ja, de sfeer lijkt natuurlijk alleen goed omdat ze allemaal in pure doodsangst leven voor de psychopaat Van Gaal en wat geluk hebben in wedstrijden, aldus Derksen
Maar achter een dergelijk compliment (feit in dit geval) komt er altijd weer direct een opmerking dat we nou niet moeten gaan overdrijven, want Van Gaal is een redelijke bondscoach maar een andere bondscoach had ook wel een paar keer een goede wissel gedaan die succesvol uitpakte.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:02 schreef Max23 het volgende:
[..]
Derksen heeft notabene de vorige keer nog gezegd (dacht tegen Chili) dat de overwinning vooral te danken was aan de tactische wissels van Van Gaal. Neem aan dat die dat nu ook gewoon zegt.
Cruijff wisselde zijn keeper voor strafschoppen inde Spaanse beker in zijn eerste seizoen met Barcelona in 1988.quote:Op zondag 6 juli 2014 04:46 schreef erik013 het volgende:
Wat voor excuus heeft ie morgen? Dat Hiddink, Advocaat of Van Marwijk Cillessen ook wel gewisseld hadden? Dat de sfeer toevallig een keertje goed is en dat dat alleen maar komt omdat ze een paar keer per ongeluk wonnen?
Hey Johan, jij ook hier?quote:Op zondag 6 juli 2014 12:30 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
Cruijff wisselde zijn keeper voor strafschoppen inde Spaanse beker in zijn eerste seizoen met Barcelona in 1988.
Verder speelde Nederland tot de 75ste minuut ofzo niet echt goed. Traag en fantasieloos, penalty's nodig hebben tegen Costa Rica is niet iets om over naar huis te schrijven, zelfs niet als ze laf verdedigend spelen.
Wat een achterlijk domme opmerkingquote:Op zondag 6 juli 2014 04:46 schreef erik013 het volgende:
Kritisch zijn is goed, maar diezelfde kritiek op andere teams opeens niet hebben is gewoon pure afgunst richting 1 persoon. Want op basis waarvan kon je na de 1e 4 wedstrijden teams als Brazillie, Duitsland, België wel consequent topfavorieten voor de eindzege blijven noemen terwijl je bleef volhouden dat Nederland überhaupt niet eens een kansje maakte op het bereiken van de halve finale? Zo'n beetje elk argument tegen Nederland kon je ook op die landen toepassen.
De grootste nederlaag dit WK werd misschien wel niet door Engeland geleden en zelfs niet door Spanje, maar door Derksen en ook door Dijkshoorn (stellen dat je niet voor Nederland bent wanneer ze zo defensief spelen, maar dan vervolgens voor Duitsland zijn). Vooral het minachtende toontje naar ons simpele en onwetende Nederlandse volk dat durft te stellen dat we misschien de laatste 4 konden bereiken maakt het helemaal triest.
Derksen![]()
Dijkshoorn![]()
Mochten we woensdag winnen, dan kunnen we alleen nog maar harder lachen en zwaaien in dit topic
Dat is dus een probleem idd. De wereld loopt weer gigantisch te huilen over Derksen, de media en gekken hier bv op FOK. Genee of een gast pakt dat op en woppa het gaat er weer over.quote:Op zondag 6 juli 2014 09:25 schreef danos het volgende:
Heerlijk, Johan zal weer brallen over dat we het binnen 90min hadden moeten afmaken en dat hij Van Gaal als trainer hoog heeft zitten. En verder hetzelfde riedeltje wat al 3 weken aan de gang is.
Wat een onzin...quote:Op zondag 6 juli 2014 09:31 schreef erik013 het volgende:
"Ik heb nooit kritiek gehad op de trainer Van Gaal.."Wat op zich wel klopt, maar elke andere bondscoach die met dit Oranje-elftal zo gepresteerd had was door Derksen elke dag tot de grote man achter het succes genoemd.
Walgelijke reactie van iemand die nooit naar VI Oranje kijktquote:Op zondag 6 juli 2014 09:42 schreef ShaoliN het volgende:
"We moeten het ook niet groter maken dan het is"
"Het kan een keer meezitten, maar we komen nu in een situatie dat de trainer gaat geloven dat hij invloed heeft"
"Ik heb geen probleem met de trainer van Gaal"
Johan, je bent een gigantische faalhaas. Zelfs je trekpop Gijp lijkt te beseffen dat hij afstand moet nemen omdat je je hand overspeelt hebt.
Oh en wat Nico Dijkshoorn heeft te zeggen vind niemand belangrijk. Ik vind het alleen bijzonder dat VI het in zijn harses haalt om een zure landverrader uit te nodigen in een Oranje programma. Zeker 1 die niet eens in duidelijk bewoordingen kan uitleggen wat hij nou eigenlijk bedoeld.
Wat een waardeloze reactie weer lol.quote:Op zondag 6 juli 2014 10:02 schreef erik013 het volgende:
Dat ie na de 1e 2 wedstrijden nog een beetje voorzichtig was: prima. Het spel tegen Australië was vaak ook gewoon bijna om van te huilen. Maar na die 3e en 4e wedstrijd had ie gewoon toe moeten geven dat het geen geluk of toeval meer was en dat ie Van Gaal toch onderschat heeft en dat diens wissels en andere beslissingen niet ook wel bijna allemaal door onze eerdere bondscoaches waren gedaan. En vooral: ophouden te roepen dat andere teams als Brazillie en Duitsland topfavoriet zijn, en Nederland totaal kansloos is, terwijl die landen echt niets beter dan Nederland speelden. Want dan ben je gewoon echt verblind door je afgunst richting Van Gaal.
Voor huilebalken als jou hebben we studio sport. Mensen die alleen maar de hele dag serieus kunnen doen en nooit eens lol kunnen hebben.quote:Op zondag 6 juli 2014 10:24 schreef Old_Pal het volgende:
Derksen is een halve gare en die van der Gijp is ook niet helemaal lekker. Zegt altijd rare dingen over parenclubs en zo, allemaal dingen die niets met voetbal te maken hebben.
Zegt ie alleen nooit lolquote:Op zondag 6 juli 2014 10:28 schreef truthortruth het volgende:
Je kan als coach niet zo goed zijn als je niet met mensen om kan gaan. Dus JD is per definitie hypocriet.
Dus ik lach mee.
Waar zegt dit meer over? Jou of over VI?quote:Op zondag 6 juli 2014 11:02 schreef alwaysonhold het volgende:
Goed topic. Was fan van VI. Nu niet meer.
vergeet even die high five niet met Gijpquote:Op zondag 6 juli 2014 11:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, Derksen zal inderdaad wel weer zeggen dat er niks bijzonders was aan die wissel van Van Gaal. Cillessen heeft nog nooit een penalty gepakt, dus elke trainer had die volkomen logische wissel gedaan.
Maar de onzin die Nico Dijkshoorn over Van Gaal aan het uitstorten is als hij bij VI Oranje zit gaat echt helemaal nergens over. Walgelijke man
Ach gossie, op je teentjes getrapt? Moet je eens nagaan hoe het voelt als je met mussolini wordt vergeleken. JD heeft zich als mens compleet gediskwalificeerd. Dat je iemand niet mag prima, maar als je ziet hoe het team blij is met van Gaal, dan is dat zeker geen dictator zoals JD hem noemt.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:27 schreef bianconeri het volgende:
Walgelijke reactie van iemand die nooit naar VI Oranje kijkt
Nico Dijkshoorn is inderdaad een dikke nobody, die moet gewoon oprotten.
Maar Derksen heeft gewoon gelijk, van Gaal is een toptrainer maar een irritant persoon.
Het Nederlands elftal is gewoon erg matig maar presteert erg goed.
Dat is toch gewoon zo? Of ben je tegenwoordig al een landverrader als je dat zegt
JIJ bent eerder een landverrader, zo'n typische NSB-er die overal op zou gaan lopen haten.
Wat een waardeloze reactie weer lol.
Derksen heeft altijd al gezegd dat van Gaal een top trainer is!
Daarnaast is elke normale en realistische Nederland het met hem eens. Want het slaat eigenlijk nergens op dat zo'n slecht Nederlands elftal zo ver gekomen is. Voor het WK had niemand ze ook maar een procent kans gegeven. Wat gewoon heel knap is van van Gaal en dat zegt Derksen zelf ook.
Maar wat hiervan klopt nou niet met de realistische verwachtingen?quote:Op zondag 6 juli 2014 11:08 schreef Vasion het volgende:
Twee jaar lang horen we bij VI dat je elke trainer voor die groep kan zetten, dat deze groep hard afgaat in de poule en dat Van Gaal slecht in de groep ligt en niemand hem moet enzov enzov.
Pijnlijk hoe het nu uitkomt..
Hij geeft wel complimenten over de manier hoe van Gaal het doet.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:21 schreef Confetti het volgende:
Derksen heeft juist wel kritiek op Van Gaal als trainer. Hoe vaak is de profielschets wel niet belachelijk gemaakt?
Ook geeft hij nooit toe dat Van Gaal een goede wissel heeft gemaakt. Nee, bromsnor roept dan dat het een volkomen logische wissel was en dat iedereen het zo zou hebben gedaan.
1. Die 5 wedstrijden zeggen niet heel erg veel. Ja het heeft erg meegezeten en die 5-3-2 tactiek werkt top. Maar dat maakt het Nederlands elftal niet ineens een top team!!quote:Op zondag 6 juli 2014 11:37 schreef erik013 het volgende:
Precies. En dat dan 'realistisch' noemen. Ondanks dat z'n ongelijk nu al 5 wedstrijden op rij bewezen wordt. Bij 2 keer kun je het nog toeval of geluk noemen, maar na 3 keer op rij niet meer.
Maar het ergste is dat ie doet alsof Brazillie, Duitsland, Argentinië e.d. allemaal elke wedstrijd overtuigend de tegenstander weg spelen.
Prachtige comment van Derksenquote:Op zondag 6 juli 2014 11:38 schreef erik013 het volgende:
"Ik ben echt niet voor Nederland omdat ik toevallig in Nederland woon, ik kijk naar het mooie aanvallende voetbal. Daarom hoop ik dat Duitsland het WK wint".
quote:Op zondag 6 juli 2014 09:28 schreef Kingstown het volgende:
Iemand die Derksen zo loopt af te kraken staat compleet voor lul.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:32 schreef truthortruth het volgende:
Ach gossie, op je teentjes getrapt? Moet je eens nagaan hoe het voelt als je met mussolini wordt vergeleken. JD heeft zich als mens compleet gediskwalificeerd. Dat je iemand niet mag prima, maar als je ziet hoe het team blij is met van Gaal, dan is dat zeker geen dictator zoals JD hem noemt.
Je bent gewoon een idioot als je het nog voor JD opneemt, die man heeft zichzelf zo verlaagd en staat nu compleet voor lul.
Wat een onzin. Saaie piet....quote:Op zondag 6 juli 2014 13:21 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Ik snap uberhaupt niet waarom mensen naar Derksen kijken en luisteren, wat heeft die hopeloze junk nou te zeggen, ff serieus. Wie the fuck is hij om zo te praten over mensen die 10x meer hebben bereikt in 't leven dan hem. Is allemaal pure afgunst, hij kan 't niet hebben dat anderen hun droom leven en hij alleen maar mag lullen erover. Opgerot met hem.
Waarom loop je dan zo te janken dat Derksen niet eerlijk dingen zegt? Terwijl je zelf al duidelijk aangeeft dat Derksen idd zei dat van Gaal het heel goed doet, ook ivm de wissels!quote:Op zondag 6 juli 2014 12:08 schreef erik013 het volgende:
Maar achter een dergelijk compliment (feit in dit geval) komt er altijd weer direct een opmerking dat we nou niet moeten gaan overdrijven, want Van Gaal is een redelijke bondscoach maar een andere bondscoach had ook wel een paar keer een goede wissel gedaan die succesvol uitpakte.
Daar zit voor mij het probleem een beetje met Derksen. Geef gewoon eens toe dat Van Gaal niet "een gewoon redelijk goede bondscoach en trainer is" maar geef die man z'n credits zonder 'maar we moeten niet gaan overdrijven' erachter aan. Derksen zei dat we in onze handjes mochten knijpen als we de 1e ronde doorkwamen en toen dat met 3 winstpartijen en de meest gemaakte goals van alle landen lukte moest ie weer zeggen dat dat best goed was, maar dat we nu vooral niet moesten denken dat we met Nederland nu een serieuze kandidaat voor de finale waren. Van Gaal bewijst al 5 wedstrijden het tegendeel, geef dat eens toe zonder te proberen kapot te relativeren dat alles toevallig mee zit e.d.
Je kent hem persoonlijk?quote:Op zondag 6 juli 2014 13:40 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Louis van Gaal is ook een kwal van een persoon, maar wel een goede trainer. Afgelopen 20 jaar niet opgelet?
quote:Op zondag 6 juli 2014 11:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Hoofdredacteur van een voetbalblad is niets vergeleken met de topvoetballers en trainers, Derksen moet altijd overdrijven in alles wat ie zegt. Als hij kritisch is, is het extreem kritisch tot op 't punt dat het helemaal nergens meer op slaat. en de volgende dag krabbelt hij telkens terug net als toen van Basten aan tafel zat, toen durfde hij zijn statements ook amper te verdedigen.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Iemand die Derksen zo loopt af te kraken staat compleet voor lul.
Derksen is realistisch en niet iemand die met die belachelijke Oranje polonaise mee loopt.
En ik ook niet. Er wordt gewoon totaal niet realistisch meer gekeken en er wordt gedaan alsof Oranje ineens een fantastische ploeg is terwijl voor het WK iedereen riep wat een drama.
Lekker eerlijk hoor....
[..]
Wat een onzin. Saaie piet....
Je hoeft echt niet de beste voetballer te zijn geweest om ergens kijk op te hebben.
Daarnaast heeft Derksen meer dan genoeg bereikt in zijn leven hoor, hoofdredacteur van VI? Zegt dat je mss nog wat?
[..]
Waarom loop je dan zo te janken dat Derksen niet eerlijk dingen zegt? Terwijl je zelf al duidelijk aangeeft dat Derksen idd zei dat van Gaal het heel goed doet, ook ivm de wissels!
Je kletst jezelf klem....
En Derksen heeft toch gelijk dat we niet moeten overdrijven? We hebben geen fantastisch elftal en het is een wonder dat we zo ver zijn gekomen.
Ook dat ie zegt dat het goed was dat we poule zo doorkwamen. Goed toch dat hij dat zegt?
Was ook een wonder. En nee Nederland is nooit een echte kandidaat geweest voor de titel.
Kijk eens naar ons elftal? Buiten Robben en van Persie (en Sneijder in goede vorm) is er geen 1 die boven de middelmaat uitkomt.
Van Gaal bewijst helemaal niet het tegendeel. Derksen zegt ook gewoon dat dit een top tactiek is en van Gaal het goed doet?
Daarnaast dat 5 duels... Wat voor geweldigs hebben we daar nou gezien? Alleen wonders, niets fantastischs. En al win je 5x dat maakt je spelers niet ineens van middelmaat wereldtop.
Bij mensen in hun gezicht schreeuwen, je lul uit je broek halen in de kleedkamer, op een marktplein schreeuwen "WIR SIND DIE BESTE VON DEUTSCHLAND", jaren lang met verschillende journalisten overhoop liggen en ze uitmaken voor domme mensen etcetc. Zo kan je nog tientallen dingen opnoemen.quote:
Realistisch? Is dat hoe jij 'haten' noemt? Je vindt de woorden en benoemingen die JD gebruikt wel acceptabel, dat noem jij realistisch?quote:Op zondag 6 juli 2014 13:43 schreef bianconeri het volgende:
Iemand die Derksen zo loopt af te kraken staat compleet voor lul.
Derksen is realistisch en niet iemand die met die belachelijke Oranje polonaise mee loopt.
En ik ook niet. Er wordt gewoon totaal niet realistisch meer gekeken en er wordt gedaan alsof Oranje ineens een fantastische ploeg is terwijl voor het WK iedereen riep wat een drama.
Dat optreden van Marco.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:47 schreef nostra het volgende:
Ik hoop dat Louis een keer aanschuift bij VI a la Marco jaren terug.
Het vervelendst aan Johan is nog wel dat hij, als hij eenmaal iets persoonlijks tegen iemand heeft, altijd zijn mening zal laten beïnvloeden. Dat zag je met Beenhakker, met die Fries en nu weer met Louis van Gaal. En maar hard blijven roepen hoe objectief hij wel niet is. Gewoon één grote act, die vaak goed heeft uitgepakt, maar nu gewoon gênant wordt.
haha die kan er helemaal niks van jho.quote:Op zondag 6 juli 2014 10:39 schreef Scorpie het volgende:
Vanavond ff lekker kijken man is toch leuk joh
Overdreven denigrerend moet hij altijd doen, zelfs over zn collega's, wat voor triest figuur ben je dan eigenlijk. Hoe die altijd genee maar moet aanpakken en beledigen, en als ie zelf beledigd wordt stapt ie uit 't programma. Zieligste tv persoonlijkheid ooit.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:50 schreef koolmees23 het volgende:
Derksen laat al maanden zien een minachting voor zijn medemens te hebben, dat zie je wel vaker bij mensen die menen de (voetbal) wijsheid in pacht te hebben.
Derksen riep dat vooral na de 5-1 over Spanje, plotseling een en al nuancequote:Op zondag 6 juli 2014 09:28 schreef Kingstown het volgende:
Ik wist niet dat ze in een kansenwijk ook internet hadden. Nou ja, welkom dan.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:21 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Ik snap uberhaupt niet waarom mensen naar Derksen kijken en luisteren, wat heeft die hopeloze junk nou te zeggen, ff serieus. Wie the fuck is hij om zo te praten over mensen die 10x meer hebben bereikt in 't leven dan hem. Is allemaal pure afgunst, hij kan 't niet hebben dat anderen hun droom leven en hij alleen maar mag lullen erover. Opgerot met hem.
Astuquote:Op zondag 6 juli 2014 13:52 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Dat optreden van Marco.
Johan Derksen een uitzending lang gedist.
Derksen zegt al jaren dat van Gaal een van de beste coaches in de wereld is. Wat is je punt?quote:Op zondag 6 juli 2014 13:58 schreef Manono het volgende:
[..]
Het zou Derksen sieren als hij gewoon een keer ruiterlijk toegaf dat hij Van Gaal slecht heeft beoordeeld ipv dat gemeut aan tafel bij VI Over ego gesproken
Jij vindt dat JD zich wel op een normale acceptabele wijze heeft uitgelaten over van Gaal?....keer op keer op keer op keer.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:08 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Waarom begrijpen mensen het verschil niet tussen iemand een nare man vinden in de media en iemand een goede coach vinden.
Als je het niet interessant of leuk vindt dan kijk je toch gewoon niet en ga je lekker naar de "gezellige" huiskamer van de NOS kijken?quote:Op zondag 6 juli 2014 14:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
derksen moet lekker met pensioen gaan. En VI moet lekker stoppen. Alle negativisme in dat programma begint vervelend te worden.
De kritieken op het programma geniet ik momenteel wel heel erg van
Derksen heeft toch gewoon gelijk over Van Gaal, hoe hij soms met de media praat en spelers (Sneijder bijvoorbeeld) als een klein kind behandelt. Maar goed, Van Gaal wint dus is hij onschendbaar.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:29 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jij vindt dat JD zich wel op een normale acceptabele wijze heeft uitgelaten over van Gaal?....keer op keer op keer op keer.
Dat van Gaal niet lekker met de media overweg kan en dat het geen mediageniek persoon is, dat klopt. En ik zie Sneijder niet klagen. En zelfs dan, is dat voldoende om iemand dan zo te vergruizen? Normale kritiek, prima, maar hoe JD zich uit is gewoon ziek.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Derksen heeft toch gewoon gelijk over Van Gaal, hoe hij soms met de media praat en spelers (Sneijder bijvoorbeeld) als een klein kind behandelt. Maar goed, Van Gaal wint dus is hij onschendbaar.
Natuurlijk klaagt Sneijder niet, want anders neemt Louis hem niet mee. En wat is er precies ziek aan? Dat hij zegt dat hij als een volksmenner schreeuwt op het balkon? Dat is gewoon zo.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat van Gaal niet lekker met de media overweg kan en dat het geen mediageniek persoon is, dat klopt. En ik zie Sneijder niet klagen. En zelfs dan, is dat voldoende om iemand dan zo te vergruizen? Normale kritiek, prima, maar hoe JD zich uit is gewoon ziek.
Bullshit man. Van Gaal heeft het goed gedaan, maar is geen wondertrainer hoor. Het enige wat écht goed was, was de winst tegen Spanje. In de overige wedstrijden heeft hij niet veel meer gedaan dan zijn eigen fouten corrigeren.quote:Op zondag 6 juli 2014 09:31 schreef erik013 het volgende:
[..]
"Ik heb nooit kritiek gehad op de trainer Van Gaal.."Wat op zich wel klopt, maar elke andere bondscoach die met dit Oranje-elftal zo gepresteerd had was door Derksen elke dag tot de grote man achter het succes genoemd. Bij Van Gaal echter zijn veel dingen die goed gaan ook gelukkig en vanzelfsprekend en hadden Van Marwijk en Advocaat veel dingen ook nog wel gedaan als ze bondscoach waren. Hij is harder en kritischer over Van Gaal in de halve finale nu, dan over Van Marwijk die er 2 jaar geleden volledig kansloos uitvloog in de 1e ronde.
Een extra aanvaller 20 minuten voor tijd inbrengen is enkel iets wat Van Gaal zou doen? En is die profielschets niet belachelijk dan? Van Gaal was toch ook gewoon inconsequent?quote:Op zondag 6 juli 2014 11:21 schreef Confetti het volgende:
Dat gaat ie vanavond wederom doen. Alles was volkomen logisch en elke halve gare had hetzelfde gedaan.
Ik kijk het inderdaad al 2 weken niet meerquote:Op zondag 6 juli 2014 14:31 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Als je het niet interessant of leuk vindt dan kijk je toch gewoon niet en ga je lekker naar de "gezellige" huiskamer van de NOS kijken?Het is niet dat Derksen van jouw belastinggeld in Brazilië zit.
Wat een afgunst.
Wat wil je hier nou mee zeggen? Dat Van Gaal ook een zachte kant heeft doet NIETS af aan het feit hij Nederlandse journalisten en spelers al 20 jaar lang met enige regelmaat schoffeert.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:57 schreef truthortruth het volgende:
Hier nog een filmpje over dat 'onmens' van Gaal volgens JD;
http://www.panorama.nl/vi(...)olen-geld-terug.html
Ach jij vindt de uitlatingen en gedrag van JD acceptabel, dat zegt meer over jezelf.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:39 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Natuurlijk klaagt Sneijder niet, want anders neemt Louis hem niet mee. En wat is er precies ziek aan? Dat hij zegt dat hij als een volksmenner schreeuwt op het balkon? Dat is gewoon zo.
Spelers?quote:Op zondag 6 juli 2014 14:47 schreef TC03 het volgende:
Wat wil je hier nou mee zeggen? Dat Van Gaal ook een zachte kant heeft doet NIETS af aan het feit hij Nederlandse journalisten en spelers al 20 jaar lang met enige regelmaat schoffeert.
Het is wel duidelijk dat je lekker geïndoctrineerd bent door elke avond JD die in herhaling valt. Herhaling is een krachtig middel, over volksmenner gesproken.quote:
Ik baseer me hierbij niet alleen op Johan Derksen hoor.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:51 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat je lekker geïndoctrineerd bent door elke avond JD die in herhaling valt. Herhaling is een krachtig middel, over volksmenner gesproken.
Maar verklaar me dan is hoe al die oud spelers, mensen om hem heen, filmpje dat ik postte etc etc toch een ander beeld geven dan wat JD schetst?quote:Op zondag 6 juli 2014 14:55 schreef TC03 het volgende:
Ik baseer me hierbij niet alleen op Johan Derksen hoor.
Daarnaast is het raar om te denken dat Van Gaal z'n borderline-syndroom alleen zichtbaar is bij journalisten.
quote:
Omdat Van Gaal twee kanten heeft. Dat hij een warme kant heeft betekent niet dat het normaal is om journalisten met regelmaat te schofferen. En daar mag dus best wat van gezegd worden.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:56 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar verklaar me dan is hoe al die oud spelers, mensen om hem heen, filmpje dat ik postte etc etc toch een ander beeld geven dan wat JD schetst?
Welke oud-spelers en mensen om hen heen bedoel je precies? Van Gaal heeft veel persoonlijkheden, het ene moment is hij een vriendelijke oom en het andere moment schreeuwt hij tegen de pers.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:56 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar verklaar me dan is hoe al die oud spelers, mensen om hem heen, filmpje dat ik postte etc etc toch een ander beeld geven dan wat JD schetst?
Omdat in de voetbalwereld weinig mensen een uitgesproken mening laten horen. En nogmaals, trainer van Gaal is zeer succesvol en heeft veel dingen gewonnen. Dan hoor je natuurlijk weinig spelers zeiken als ze uiteindelijk kampioen zijn. Maar in Barcelona was toen het succes voorbij was men heel snel klaar met van Gaal hoor. En hetzelfde gebeurde in München.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:56 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind dat enthousiasme. Ik heb in mijn jeugd ook dat soort mensen gehad die me motiveerden, niets mis mee. Enige is dat van Gaal niet zo mediageniek is qua uiterlijk, houding en stem, dat komt niet sympathiek over.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:58 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Vanaf 30 seconden is een voorbeeld hoe van Gaal met spelers om gaat op een openbare training.
En dan gaat het hier nog om een redelijke jonge Ajax selectie dus die moesten natuurlijk nog wel wat leren, maar kijk vooral naar de manier waarop.Ik vind het wel grappig hoor, maar ik neem mensen die in anderen hun gezicht gaan schreeuwen niet heel serieus.
En dit was in de jaren '90. Na veel succes zal het niet veel minder zijn geworden.
Want journalisten zijn geen zuigers, proberen nooit uitspraken uit te lokken e.d.? De media is heilig?quote:Op zondag 6 juli 2014 14:58 schreef TC03 het volgende:
Omdat Van Gaal twee kanten heeft. Dat hij een warme kant heeft betekent niet dat het normaal is om journalisten met regelmaat te schofferen. En daar mag dus best wat van gezegd worden.
1. Met stemverheffing spreken zoals Van Gaal spreekt, is nooit acceptabel. Ook als journalisten 'zuigen'.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:03 schreef truthortruth het volgende:
Want journalisten zijn geen zuigers, proberen nooit uitspraken uit te lokken e.d.? De media is heilig?
Als je al die positieve berichtgeving over van Gaal negeert krijg je inderdaad een raar beeld, zoek zelf maar hoe spelers en mensen om hem heen over van Gaal denken.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:59 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Welke oud-spelers en mensen om hen heen bedoel je precies? Van Gaal heeft veel persoonlijkheden, het ene moment is hij een vriendelijke oom en het andere moment schreeuwt hij tegen de pers.
Jij bent er zo iemand die denkt dat je foutief gedrag mag compenseren?quote:Op zondag 6 juli 2014 15:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als je al die positieve berichtgeving over van Gaal negeert krijg je inderdaad een raar beeld, zoek zelf maar hoe spelers en mensen om hem heen over van Gaal denken.
OEh oprechte emotie....eng he.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:03 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Wat een vriendelijke, warme man is dit toch.
HAHAHA maar JD die Van Gaal een complete idioot noemt avond aan avond, dat is wel acceptabel. Hou eens op met dat eenzijdige gelul.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:04 schreef TC03 het volgende:
1. Met stemverheffing spreken zoals Van Gaal spreekt, is nooit acceptabel. Ook als journalisten 'zuigen'.
Na wat goed knip en plakwerk, kom op zeg.quote:2. Van Gaal schoffeert ook met enige regelmaat journalisten die niks verkeerd doen.
Ja, JD geeft gewoon zijn mening, dat mag. Van Gaal is een autoritaire borderliner die anderen schoffeert.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:09 schreef truthortruth het volgende:
[..]
OEh oprechte emotie....eng he.
[..]
HAHAHA maar JD die Van Gaal een complete idioot noemt avond aan avond, dat is wel acceptabel. Hou eens op met dat eenzijdige gelul.
[..]
Na wat goed knip en plakwerk, kom op zeg.
Niet eng, het is gewoon walgelijk arrogant en respectloos.quote:
Goeie vergelijkingquote:Op zondag 6 juli 2014 15:07 schreef TC03 het volgende:
Jij bent er zo iemand die denkt dat je foutief gedrag mag compenseren?
Als ik één keer en weeshuis bezoek en ¤10.000 doneer mag ik daarna iemand in elkaar slaan?Nee.
Iemand beledigen is geen mening geven. Over niet snappen gesproken.quote:
Oeh, een mening is beledigend, wat verschrikkelijk!quote:Op zondag 6 juli 2014 15:12 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Iemand beledigen is geen mening geven. Over niet snappen gesproken.
Het blijft komisch dat je dit wel over van Gaal zegt, maar omdat JD veel ergere woorden op een zachter volume bezigt dan is het minder ergquote:Op zondag 6 juli 2014 15:10 schreef TC03 het volgende:
Niet eng, het is gewoon walgelijk arrogant en respectloos.
Zoek jij maar eens op hoe bijvoorbeeld Gerard Pique over van Gaal denkt. Ik heb het idee dat je buiten het WK om niet veel voetbal volgt.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als je al die positieve berichtgeving over van Gaal negeert krijg je inderdaad een raar beeld, zoek zelf maar hoe spelers en mensen om hem heen over van Gaal denken.
Exact. Dat is precies waar de schoen wringt. Met stemverheffing spreken zoals Van Gaal doet is walgelijk. Als Van Gaal rustig en fatsoenlijk had gesproken, had ik er geen probleem mee gehad.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:13 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het blijft komisch dat je dit wel over van Gaal zegt, maar omdat JD veel ergere woorden op een zachter volume bezigt dan is het minder erg
Wat is dan precies de inhoudelijke mening achter; 'een volslagen idioot' . Als dat geen belediging is.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:12 schreef TC03 het volgende:
Oeh, een mening is beledigend, wat verschrikkelijk!
Het ergste wat Johan heeft gezegd is dat hij Van Gaal een afschuwelijke man vindt omdat hij in een lederhosen en overslaande stem schreeuwt dat hij de beste is. Wow, erg hoor.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:13 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het blijft komisch dat je dit wel over van Gaal zegt, maar omdat JD veel ergere woorden op een zachter volume bezigt dan is het minder erg
De inhoudelijke mening is dat Derksen hem een volslagen idioot vindt.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat is de precies de inhoudelijke mening achter; 'een volslagen idioot' . Als dat geen belediging is.
Jij bent een compleet achterlijke tokie achtige randdebiel. (maar let wel, ik zei het rustig en fatsoenlijkquote:Op zondag 6 juli 2014 15:14 schreef TC03 het volgende:
Exact. Dat is precies waar de schoen wringt. Met stemverheffing spreken zoals Van Gaal doet is walgelijk. Als Van Gaal rustig en fatsoenlijk had gesproken, had ik er geen probleem mee gehad.
Musso... gemist?quote:Op zondag 6 juli 2014 15:15 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het ergste wat Johan heeft gezegd is dat hij Van Gaal een afschuwelijke man vindt omdat hij in een lederhosen en overslaande stem schreeuwt dat hij de beste is. Wow, erg hoor.
Als ik me als een compleet achterlijke randdebiel gedraag, dan is er inderdaad niks mis met die opmerking.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jij bent een compleet achterlijke tokie achtige randdebiel. (maar let wel, ik zei het rustig en fatsoenlijk).
Je moeder had me al verwelkomt.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:01 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze in een kansenwijk ook internet hadden. Nou ja, welkom dan.
Dit hele topic is minachting voor de lezer.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:13 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat Johan Derksen dit hele topic niet rullevant vindt
Het gaat veel verder en JD blijft het maar herhalen.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:15 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het ergste wat Johan heeft gezegd is dat hij Van Gaal een afschuwelijke man vindt omdat hij in een lederhosen en overslaande stem schreeuwt dat hij de beste is. Wow, erg hoor.
Iemand beledigen is geen mening uiten.quote:
Eens. Derksen begint trekjes te vertonen van een gevaarlijke gek. Onbegrijpelijk dat zo'n man nog vrij rondloopt.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:36 schreef truthortruth het volgende:
Normale kritiek, prima, maar hoe JD zich uit is gewoon ziek.
Is er nog iets over van die profielschets dan? Van Gaal had een 4-3-3 systeem in zijn hoofd met daarbijj profielschetsen. Zo was oa Huntelaar zijn eerste spits. Voor de Jong en Kuijt was geen profiel meer want ze paste niet in de profielschets. Vermeer was ook de keeper die het best in de profielschets paste. En nog meer van dit geblaat.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:21 schreef Confetti het volgende:
Jawel.quote:
Hij heeft genoeg goede redenen. Van Gaal gedraagt zich als een psychopaat, en Derksen benoemt dat dan. Niks mis mee.quote:Iemand onophoudelijk en zonder goede reden beledigen zoals Derksen doet is een psychische afwijking.
Dus jij vindt dat van Gaal zich gedraagt als een seriemoordenaar die zijn slachtoffers gruwelijk ombrengt? En dat vind jij een mening?quote:Op zondag 6 juli 2014 17:21 schreef TC03 het volgende:
Hij heeft genoeg goede redenen. Van Gaal gedraagt zich als een psychopaat, en Derksen benoemt dat dan. Niks mis mee.
[ afbeelding ]
Zolang je het maar rustig en kalm zegt, is het een meningquote:Op zondag 6 juli 2014 17:24 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat van Gaal zich gedraagt als een seriemoordenaar die zijn slachtoffers gruwelijk ombrengt? En dat vind jij een mening?
Een psychopaat is niet automatisch een (serie)moordenaarquote:Op zondag 6 juli 2014 17:24 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat van Gaal zich gedraagt als een seriemoordenaar die zijn slachtoffers gruwelijk ombrengt?
Nee, kom je weer met die debiele vergelijking. Ik zeg nergens dat hij een seriemoordenaar is. Een psychopaat is ook niet hetzelfde als een seriemoordenaar.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:24 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat van Gaal zich gedraagt als een seriemoordenaar die zijn slachtoffers gruwelijk ombrengt? En dat vind jij een mening?
En daarom krijgen bondscoaches zo fors betaald jaquote:Op zondag 6 juli 2014 16:55 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Is er nog iets over van die profielschets dan? Van Gaal had een 4-3-3 systeem in zijn hoofd met daarbijj profielschetsen. Zo was oa Huntelaar zijn eerste spits. Voor de Jong en Kuijt was geen profiel meer want ze paste niet in de profielschets. Vermeer was ook de keeper die het best in de profielschets paste. En nog meer van dit geblaat.
Nou, goed gewerkt. Van Gaal komt te pas en te onpas met een nieuw idee om zijn ego te boosten.
Kan me niet schelen wat hij doet. Ook worden de spelers van Lichtenstein wereldkampioen als hij op de bank zit. Het is en blijft een gek en de rol van een bondcoach blijft beperkt.
Enige wat hij wel voor heeft is dat hij niet als een idioot voor de dugout staat. Maar dat doet geen enkele Nederlandse coach, behalve advocaat.
Maar Derksen wekt wel de suggestie.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
Een psychopaat is niet automatisch een (serie)moordenaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dat hypocriete gelul van hem dat 'Van Gaal wel een goede coach is.'![]()
Een psychopaat kan nooit een hecht team van winnaars smeden.![]()
Nee, de onophoudelijke aanvallen op en beledigingen van Van Gaal door Johan Derksen getuigen van ziekelijke, neurotische, dwangmatige trekjes.
[ Bericht 13% gewijzigd door Old_Pal op 06-07-2014 17:47:54 ]"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
Is dat debiel of niet? Het zijn ook altijd de psychopaten die geen greintje incasseringsvermogen hebben.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:53 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Dus als Louis als een psychopaat tekeer gaat tegen de pers of zijn spelers mag Johan daar niks van zeggen. Lekker zeg.
lijkt vroeger wel, mocht je ook niks van die snor zeggenquote:Op zondag 6 juli 2014 17:53 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Dus als Louis als een psychopaat tekeer gaat tegen de pers of zijn spelers mag Johan daar niks van zeggen. Lekker zeg.
Ik zou Louis eerder het labeltje "narcist" gevenquote:Op zondag 6 juli 2014 17:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Is dat debiel of niet? Het zijn ook altijd de psychopaten die geen greintje incasseringsvermogen hebben.
Zelfbewust lijkt mij beter.quote:Op zondag 6 juli 2014 18:06 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ik zou Louis eerder het labeltje "narcist" geven.
quote:Op zondag 6 juli 2014 18:09 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Zelfbewust lijkt mij beter.
Label voor Derksen: wansmakelijk
Nee die suggestie wekt die niet, zie je eigen wiki quotequote:
Hoofdredacteur van een groot blad is toch wel iets bereiken in je leven.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:49 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Hoofdredacteur van een voetbalblad is niets vergeleken met de topvoetballers en trainers, Derksen moet altijd overdrijven in alles wat ie zegt. Als hij kritisch is, is het extreem kritisch tot op 't punt dat het helemaal nergens meer op slaat. en de volgende dag krabbelt hij telkens terug net als toen van Basten aan tafel zat, toen durfde hij zijn statements ook amper te verdedigen.
Hey nog iemand die nooit VI kijktquote:Op zondag 6 juli 2014 13:50 schreef koolmees23 het volgende:
Derksen laat al maanden zien een minachting voor zijn medemens te hebben, dat zie je wel vaker bij mensen die menen de (voetbal) wijsheid in pacht te hebben.
Hij maakt dingen niet altijd op de juiste manier duidelijk.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:52 schreef truthortruth het volgende:
Realistisch? Is dat hoe jij 'haten' noemt? Je vindt de woorden en benoemingen die JD gebruikt wel acceptabel, dat noem jij realistisch?
Ik ben 2 dagen geleden nog bij zijn huis in Drenthe geweest... Je kunt het amper een huis noemen man. De meeste mensen hebben een huis van die afmetingen als garage....quote:Op zondag 6 juli 2014 20:13 schreef DrDentz het volgende:
Hahaha ik lach Johan uit want zijn voorspellingen komen niet uit, ook al verdient hij er dan zoveel geld mee dat hij het huis van zijn buren koopt om zijn cd's te stallen en nog een huisje in Drenthe, toch lach ik hem uit hahaha.
Precies...quote:Op zondag 6 juli 2014 17:25 schreef PowerLoungen het volgende:
Na penals van Costa rica winnen . Impressive
Realistisch? De man moet altijd denigreren en beledigen tot op 't bot, met hoe die sneijder en zn vrouw altijd belachelijk maakt en ook andere spelers. Ik mag sneijder zelf niet eens maar Derksen is een flapdrol die erop geilt om altijd maar de grenzen te zoeken en altijd maar janken en zeiken in zn kutprogramma.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoofdredacteur van een groot blad is toch wel iets bereiken in je leven.
Hij is heel duidelijk in wat hij meent. Kritisch maar daarin wel realistisch. Dat is juist mooi, tuurlijk te negatief soms maar hij gaat ten minste niet met dat idiote Nederlandse optimisme mee.
De Nederlanders zijn hypocriet... Voor het WK zei elke Nederlander bijna dat NL kansloos is.
En nou gaan ze Derksen aanvallen daarop....
Hij staat gewoon voor zijn mening en verdedigde die ook. Hij zegt wel gewoon eerlijk als er iets wel echt goed gaat. Zoals dat hij nooit verwachte dat ze de poule door kwamen (zoals 95% van alle Nederlanders dacht) en toen dat toch gebeurde was hij daar gwn met compliment.
[..]
Hey nog iemand die nooit VI kijkt
[..]
Hij maakt dingen niet altijd op de juiste manier duidelijk.
Maar hij is wel realistisch! In tegenstelling tot al die Nederlanders die net doen alsof Nederland ineens een grote favoriet is en ze top voetballen.
Hij zegt gewoon eerlijk dat van Gaal een echte topper is, goede tactiek en alles gebruikt.
Zeg eens wat die stoute Johan over Sneijder en zijn vrouw zegt wat niet door de beugel kan.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:08 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Realistisch? De man moet altijd denigreren en beledigen tot op 't bot, met hoe die sneijder en zn vrouw altijd belachelijk maakt en ook andere spelers. Ik mag sneijder zelf niet eens maar Derksen is een flapdrol die erop geilt om altijd maar de grenzen te zoeken en altijd maar janken en zeiken in zn kutprogramma.
Ik snap persoonlijk nooit zo goed waarom er meteen zulke radicale maatregelen nodig zijn...quote:Op maandag 7 juli 2014 03:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
Die Nico Dijkshoorn is ook zo'n vreselijke kutmongool die per direct opgehangen moet worden, en Derksen is een arrogant kwalletje die denkt alles te zijn.
Vd Gijp is ook niet om naar huis te schrijven met zijn domme kut kop en gedrag.
Genee met zijn kwallige kutkop en zijn irritante chauvinisme ook niet waarvan je zegt, leuk hoor. maar nog enigzins orde-herstellend.
Hans kraaij jr is ok, maar te hyperactief en probeert te vaak geforceerd grappig te zijn.
Wim Kieft is goed.
Derksen moet altijd denigreren en beledigen tot op 't bot. Hij suggereerde zelfs dat de vrouw van Sneijder een hoer is. Derksen is een flapdrol die in zijn kutprogramma altijd zeikt en zuur doet. En al 1.000.0000 x heeft gezegd dat Van Gaal als mens niet deugt.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:57 schreef VeX- het volgende:
Derksen is een karikatuur geworden. Zijn mening is niet relevant.
En ondertussen loopt zijn groep met de kinderen te spelen en wat ze met de vrouw doen lijkt me niet zo moeilijk te raden.quote:Op maandag 7 juli 2014 05:45 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Derksen moet altijd denigreren en beledigen tot op 't bot. Hij suggereerde zelfs dat de vrouw van Sneijder een hoer is. Derksen is een flapdrol die in zijn kutprogramma altijd zeikt en zuur doet. En al 1.000.0000 x heeft gezegd dat Van Gaal als mens niet deugt.
als je je zo loopt te ergeren waarom kijk je dan?quote:Op maandag 7 juli 2014 05:45 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Derksen moet altijd denigreren en beledigen tot op 't bot. Hij suggereerde zelfs dat de vrouw van Sneijder een hoer is. Derksen is een flapdrol die in zijn kutprogramma altijd zeikt en zuur doet. En al 1.000.0000 x heeft gezegd dat Van Gaal als mens niet deugt.
Zeker te weinig sex gehad de laatste tijd.quote:Op maandag 7 juli 2014 03:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
Die Nico Dijkshoorn is ook zo'n vreselijke kutmongool die per direct opgehangen moet worden, en Derksen is een arrogant kwalletje die denkt alles te zijn.
Vd Gijp is ook niet om naar huis te schrijven met zijn domme kut kop en gedrag.
Genee met zijn kwallige kutkop en zijn irritante chauvinisme ook niet waarvan je zegt, leuk hoor. maar nog enigzins orde-herstellend.
Hans kraaij jr is ok, maar te hyperactief en probeert te vaak geforceerd grappig te zijn.
Wim Kieft is goed.
ja, ik moest alle frustraties eruit gooienquote:Op maandag 7 juli 2014 13:32 schreef Deckard het volgende:
[..]
Zeker te weinig sex gehad de laatste tijd.
Precies, daarom moet hij steeds meer absurde statements maken zodat het voor de kijkers enigszins boeiend blijft.quote:Op maandag 7 juli 2014 03:35 schreef Elfletterig het volgende:
VI met dat geneuzel van Johan Derksen is net zoiets als een nieuwe single van Zanger Rinus. Het is eventjes razend populair, maar op een gegeven moment heeft iedereen het kunstje wel een keer gezien.
Het is gewoon overkill... twee keer in de week tijdens het reguliere voetbalseizoen en dan ook nog elke dag tijdens het WK. De koek is gewoon een keertje op.
Destijds was Advocaat zijn grote vriend niet. Integendeel zelfs. Hij vond het iemand die achter elke boom een vijand zag en koos partij voor van Hanegem die als ass. bc destijds het oneens was met Advocaat.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:25 schreef kalinhos het volgende:
Wat ik vooral vervelend vond met Derksen, is dat hij de wissels van LvG altijd maar afdeed met "Ja, logische beslissing, niks meer. Wordt hij voor betaald, toch? "
Terwijl zijn grote vriend Advocaat ooit Robben eens wisselde, wat echt bizar was. Of zijn andere vriend Bert van Marwijk, die zelfs Edson Braafheid erin wisselde in de WK-finale![]()
Wat ik ermee probeer aan te geven. Het klinkt altijd heel logisch, gewoon de goede speler wisselen. Maar er zijn weinig coaches op de wereld die Robin van Persie durven te wisselen bijvoorbeeld hoor.
Klopt. Maar ik bedoel er maar mee aan te geven, dat "Gewoon je spelers wisselen, logische beslissing" helemaal niet zo logisch is. Vaak genoeg worden er de verkeerde spelers uitgehaald, of kiest de coach voor de veilige oplossing. Robin van Persie wisselen, of Krul wisselen, is gewoon niet iets alledaags.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Destijds was Advocaat zijn grote vriend niet. Integendeel zelfs. Hij vond het iemand die achter elke boom een vijand zag en koos partij voor van Hanegem die als ass. bc destijds het oneens was met Advocaat.
Tegenwoordig is het Dickie voor en Dickie na en kan hij geen kwaad doen, maar dat was destijds absoluut niet het geval.
Kom op man, waar we hebben we het over. Van Gaal brengt een aanvaller erin voor een verdediger als je 20 minuten voor tijd nog niet op voorsprong staat en dat is ineens een geniale zet? Lees je wel wat je zegt?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:30 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik bedoel er maar mee aan te geven, dat "Gewoon je spelers wisselen, logische beslissing" helemaal niet zo logisch is. Vaak genoeg worden er de verkeerde spelers uitgehaald, of kiest de coach voor de veilige oplossing. Robin van Persie wisselen, of Krul wisselen, is gewoon niet iets alledaags.
True. Dat neemt niet weg dat het op zich wel logisch is om te doen, alleen dat de meeste coaches de ballen er niet voor hebben om het te doen. Heeft ook met de voetbalcultuur te maken, waarin spelers heel snel beledigd zijn (zie bijvoorbeeld de primaire reactie van Cillessen).quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:30 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik bedoel er maar mee aan te geven, dat "Gewoon je spelers wisselen, logische beslissing" helemaal niet zo logisch is. Vaak genoeg worden er de verkeerde spelers uitgehaald, of kiest de coach voor de veilige oplossing. Robin van Persie wisselen, of Krul wisselen, is gewoon niet iets alledaags.
Ik heb het - expliciet nog trouwens - over het wisselen van Van Persie. Van Marwijk heeft dat nooit aangedurfd in een knock-out. Ook noem ik t niet geniaal, maar eerder wel gedurfd.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kom op man, waar we hebben we het over. Van Gaal brengt een aanvaller erin voor een verdediger als je 20 minuten voor tijd nog niet op voorsprong staat en dat is ineens een geniale zet? Lees je wel wat je zegt?Dit gebeurt in elke willekeurige competitie ongeveer 10x per week, maar nu Van Gaal het doet op een mondiaal podium is het ineens een geniale zet.
De wissel van Krul was zeker een goede wissel, maar niet 'geniaal'. Wat geniaal is, is hoe Krul die strafschop pakt, dát is briljant. Alle andere wissels had elke andere coach ook gedaan.
Dat Van Marwijk het niet aandurfde wil niet zeggen dat Van Gaal daarom geniaal is. Huntelaar voor Van Persie wisselen is echt niet geniaal hoor. Tevens heeft Huntelaar toch ook niet zoveel boeiends gedaan? Oké, hij kopt die bal terug op Sneijder, maar dat vind ik niet zo heel bijzonder.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:50 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik heb het - expliciet nog trouwens - over het wisselen van Van Persie. Van Marwijk heeft dat nooit aangedurfd in een knock-out.
Hij kreeg de bal van Robben. Hij deed het prima hoor, maar waar hebben we het over?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:53 schreef kalinhos het volgende:
Assist en de bal opeisen in de 93e. Tis niet geniaal, maar het is ook niet alsof die onzichtbaar invalt. Die Braziliaan (ben zn naam ff kwijt) durfde bv niet eens een penalty in de shoot-out te nemen.
Genoeg coaches die vanaf de eerste minuut in de juiste opstelling starten en 90 minuten lang goed spelen i.p.v. maar 35 minuten.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:59 schreef kalinhos het volgende:
Ja ja, prima. Maar RvP heeft - samen met Robben - gewoon de status van hele grote meneer binnen een team. Als je 0-1 achter staat is het gewoon redelijk gedurfd dat je 1 van die 2 grote meneren (die er al 3 in heeft liggen) naar de kant haalt. Genoeg coaches die 'm toch laten staan en hopen op dat ene moment.
De staf heeft het voor elkaar dat de groep het accepteert. En dat is een geweldige prestatie.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hij kreeg de bal van Robben. Hij deed het prima hoor, maar waar hebben we het over?
1. Een vermoeide spits wisselen voor een fitte spits
2. Een snoeihard schot dat ervoor zorgt je niet uitgeschakeld bent
3. Een spits die een strafschop neemt
Van deze drie acties zijn er twee doodnormaal en eentje briljant. Meer respect naar de spelers en minder naar de staf a.u.b.
Een goede prestatie. Maar uiteindelijk zijn het Sneijder en Krul die het doen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:50 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
De staf heeft het voor elkaar dat de groep het accepteert. En dat is een geweldige prestatie.
Met Yolanthe heb ik altijd wel het gevoel, als Ronaldo/Messi zich aanbiedt of flirt met Yolanthe dan is Yolanthe vandaag nog vertrokken.quote:Op maandag 7 juli 2014 05:45 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Familie van JD? of ben je het zelf.....quote:Op zondag 6 juli 2014 13:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar wat hiervan klopt nou niet met de realistische verwachtingen?
1. Een trainer is inderdaad zo goed als het materiaal. Natuurlijk hebben ze iets van invloed maar je maakt niet ineens een pruts club de allerbeste vd wereld met dat pruts materiaal.
2. 99,9% van Nederland dacht dat zez de group niet gingen overleven. En het Nederlands elftal heeft ook gewoon een slechter elftal dan Chili en Spanje. Dus dat was erg logisch.
Het is ook zeer triest als je Derksen daarop zou aanvallen terwijl iedereen in NL dat dacht.
Het is totaal niet logisch dat dit flut Oranje in de halve finale zou staan.
3. Hoe een trainer ligt blijkt vaak pas na diens contract. Dus over dat punt kun je nu nog niets zeggen.
[..]
Hij geeft wel complimenten over de manier hoe van Gaal het doet.
En daarnaast vindt iedereen die profielschets onzin. Of ga jij dat nou ineens briljant vinden?
Van Gaal was daarmee gewoon hypocriet. De spelers moesten bv bij hun club spelen en dan stelt hij doodleuk spelers op die niet eens spelen.....
[..]
1. Die 5 wedstrijden zeggen niet heel erg veel. Ja het heeft erg meegezeten en die 5-3-2 tactiek werkt top. Maar dat maakt het Nederlands elftal niet ineens een top team!!
Zijn ongelijk bewezen? Juist totaal niet. Elke wedstrijd blijkt weer dat Derksen gelijk heeft: Dat het goede tactiek is en dat het spel slecht is. Dat is gewoon zo.
Hij zegt helemaal niet dat die overtuigend spelenZeker Brazilie niet.
Hij zegt alleen dat dat meer favorieten zijn, want die hebben gewoon veel betere elftallen (al vind ik Argentinie niet veel bijzonders)
[..]
Prachtige comment van Derksen![]()
Domme nationalisme gedoe, het gaat om het voetbal. Duitsland speelt dit jaar veel beter voetbal.
Hahahaquote:Op zondag 6 juli 2014 11:08 schreef truthortruth het volgende:
En dit ja.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:16 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Schitterende column. Ik heb 'm met de stem van Youp in mijn hoofd gelezen.
Ik vind mensen die posten op ESF verdacht.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:49 schreef petrovpalski het volgende:
En om zo'n mafkees te verdedigen vind ik verdacht!
Deze uitspraak is de kern van het probleem. 'Kenners' die de basics uit het oog zijn verloren. Een elftal kan best eens mazzel hebben, maar je kan nooit tegelijk matig zijn en goed presteren. Nederland is tot nu toe iedere keer beter geweest dan de tegenstander. Het spel voldoet enkel niet aan wat men verwacht bij goed voetbal, dat maakt het echter niet slecht, maar de definitie van 'goed' de verkeerde.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het Nederlands elftal is gewoon erg matig maar presteert erg goed.
Mensen zijn "goed" gaan verwarren met "technisch" of "mooi". Een elftal kan best goed spelen terwijl het niet attractief is en ook erg slecht spelen terwijl het er prachtig uit ziet.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:17 schreef kingmob het volgende:
[..]
Deze uitspraak is de kern van het probleem. 'Kenners' die de basics uit het oog zijn verloren. Een elftal kan best eens mazzel hebben, maar je kan nooit tegelijk matig zijn en goed presteren. Nederland is tot nu toe iedere keer beter geweest dan de tegenstander. Het spel voldoet enkel niet aan wat men verwacht bij goed voetbal, dat maakt het echter niet slecht, maar de definitie van 'goed' de verkeerde.
Voetbal is geen rocket science, je moet meer scoren dan tegenstander en degene die dat het vaakst kan is de beste. Niet de 'beste' oid, maar simpelweg de beste.
Totaalvoetbal was goed omdat het werkte. Als je totaalvoetbal blijft spelen terwijl je niet wint ben je niet eigenlijk beter, maar gewoon slechter. Dat wil er om de een of andere reden maar niet in.
Ja dat dus. En vaak zien mensen goed als een soort optelsom van de kwaliteiten van de spelers. Daar zit wel correlatie tussen natuurlijk, maar het is de uitvoering die er toe doet, niet de theorie. Nederland heeft idd een probleem als Robben uitvalt, maar dat maakt ons niet slecht, slechts inflexibel. Eigenlijk zijn gewoon vooral de coaches van de 'topteams' slecht imo.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mensen zijn "goed" gaan verwarren met "technisch" of "mooi". Een elftal kan best goed spelen terwijl het niet attractief is en ook erg slecht spelen terwijl het er prachtig uit ziet.
Natuurlijk. Hoe hoger het niveau, hoe leuker de wedstrijd. Maar hadden mensen dan echt liever Oranje er uit zien vliegen tegen Costa Rica met mooi voetbal? Natuurlijk niet. Het is zeuren achteraf, als er gewonnen is.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:30 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ja dat dus. En vaak zien mensen goed als een soort optelsom van de kwaliteiten van de spelers. Daar zit wel correlatie tussen natuurlijk, maar het is de uitvoering die er toe doet, niet de theorie. Nederland heeft idd een probleem als Robben uitvalt, maar dat maakt ons niet slecht, slechts inflexibel. Eigenlijk zijn gewoon vooral de coaches van de 'topteams' slecht imo.
Kanttekening bij dit alles is natuurlijk wel dat voetbal uiteindelijk vermaak moet zijn. Winnen is leuk en aardig, maar mensen moet wel willen blijven kijken. Wat dat betreft is technisch, attractief voetbal 'beter'. Daarom gunde iedereen het Colombia zo lijkt me.
Daar hoor jij dus ook bij ......quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik vind mensen die posten op ESF verdacht.
Je kan natuurlijk wel degelijk zeggen dat het spel van Oranje gewoon slecht is he. Het is van achter ballen naar voren schieten in de hoop dat ze bij Robben terecht komen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:17 schreef kingmob het volgende:
[..]
Deze uitspraak is de kern van het probleem. 'Kenners' die de basics uit het oog zijn verloren. Een elftal kan best eens mazzel hebben, maar je kan nooit tegelijk matig zijn en goed presteren. Nederland is tot nu toe iedere keer beter geweest dan de tegenstander. Het spel voldoet enkel niet aan wat men verwacht bij goed voetbal, dat maakt het echter niet slecht, maar de definitie van 'goed' de verkeerde.
Voetbal is geen rocket science, je moet meer scoren dan tegenstander en degene die dat het vaakst kan is de beste. Niet de 'beste' oid, maar simpelweg de beste.
Totaalvoetbal was goed omdat het werkte. Als je totaalvoetbal blijft spelen terwijl je niet wint ben je niet eigenlijk beter, maar gewoon slechter. Dat wil er om de een of andere reden maar niet in.
Wat bepaald dan of het spel goed is? Ik kan misschien wel genieten van al die verdedigende interventies, en die mooie lange ballen. Voor mij zou het spel van oranje dan hartstikke goed zijn. Als jij geniet van veel aanvallen en een goede passing/opbouw, dan is het inderdaad minder goed.quote:Op woensdag 9 juli 2014 02:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk wel degelijk zeggen dat het spel van Oranje gewoon slecht is he. Het is van achter ballen naar voren schieten in de hoop dat ze bij Robben terecht komen.
Van opbouw is geen sprake.
Nee, dat is niet logisch.quote:Op woensdag 9 juli 2014 02:26 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wat bepaald dan of het spel goed is? Ik kan misschien wel genieten van al die verdedigende interventies, en die mooie lange ballen. Voor mij zou het spel van oranje dan hartstikke goed zijn. Als jij geniet van veel aanvallen en een goede passing/opbouw, dan is het inderdaad minder goed.
Best logisch allemaal, lijkt me zo.
Je leeft nog in de groepsfase. Inmiddels zijn we veel balbezit en opbouwend voetbal verderquote:Op woensdag 9 juli 2014 02:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk wel degelijk zeggen dat het spel van Oranje gewoon slecht is he. Het is van achter ballen naar voren schieten in de hoop dat ze bij Robben terecht komen.
Van opbouw is geen sprake.
Nee hoor, het is qua balbezit nog steeds verrot.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:25 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Je leeft nog in de groepsfase. Inmiddels zijn we veel balbezit en opbouwend voetbal verder
Ik heb andere wedstrijden gezien. Mexico en Costa Rica bij de strot. Costa Rica inderdaad op penals maar ook echt omdat ze niet anders konden ivm spel Nederland. Ook meer dan voldoende kansen gehad die wedstrijd. Had zo 4-0 kunnen wordenquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee hoor, het is qua balbezit nog steeds verrot.
Costa speelde voor de penalty.s Ik doel op het afdwingen van balbezit, niet het krijgen van....
Ik heb exact dezelfde wedstrijden gezien als jij. Maar het kan zijn dat jij gewoon snel tevreden bent.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:28 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ik heb andere wedstrijden gezien. Mexico en Costa Rica bij de strot. Costa Rica inderdaad op penals maar ook echt omdat ze niet anders konden ivm spel Nederland. Ook meer dan voldoende kansen gehad die wedstrijd. Had zo 4-0 kunnen worden
Dit Nederland kan niets afdwingen in balbezit.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee hoor, het is qua balbezit nog steeds verrot.
Costa speelde voor de penalty.s Ik doel op het afdwingen van balbezit, niet het krijgen van....
quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit Nederland kan niets afdwingen in balbezit.
In balbezit komen door veel druk te zetten, eenmaal in balbezit ook daadwerkelijk goede dingen doen, van achter naar voren opbouwen enz.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:32 schreef Dingflofbips het volgende:
Wat is volgens jullie afdwingen in balbezit? De kansen tegen de rijke kust waren niet afgedwongen in balbezit?
Then again, wie ben jij om te bepalen of iemand iets mooi vindt ja of nee?quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat is niet logisch.
Ik had het het anders moeten verwoorden. Het spel van Nederland is niet slecht, anders waren ze niet zover gekomen. Maar het is niet leuk om naar te kijken. Als voetballiefhebber geniet je niet van een motorisch gehandicapte verdediging die ballen alleen heel lomp naar voren kan knallen.
Een voetballiefhebber kan daarentegen wel genieten van Robben die bij vrijwel elke balcontact gevaarlijk is.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:35 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Then again, wie ben jij om te bepalen of iemand iets mooi vindt ja of nee?
Wellicht kan ik weer heerlijk genieten van het spel van Nederland en is het hartstikke leuk om naar te kijken. Ik kan dat toch mooi vinden? Die lompe ballen naar voren. Twee ploegen die zo graag de nul willen houden dat 10 man tot het uiterste verdedigen, kan toch net zo goed mooi zijn?
Hoezo niet? Ook daar zit wel degelijk klasse in hoor.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:37 schreef theunderdog het volgende:
Je geniet als voetballiefhebber toch niet van ballen die lomp naar voren worden geschoten gewoon omdat we niet de klasse hebben tot fatsoenlijk opbouwen?
Ik hang helemaal niets aan, het is geen ideologie..quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ook daar zit wel degelijk klasse in hoor.
Wat jij schijnbaar aanhangt, is dat tikkie-takkie voetbal wat Barcelona, Spanje e.d. gebruiken. Juist dát is vervelend om naar te kijken als er geen fluit uitkomt. Nederland had dat wellicht kunnen doen tegen Costa Rica, maar waren dan vervolgens alsnog gestrand op die stugge verdediging.
Dan zie ik nog liever dat ze die bal op een zwaar lompe manier naar voren schieten.
En dat heeft geen fluit met snel tevreden te maken. Een wedstrijd vol strijd en spanning is ALTIJD beter dan een wedstrijd waarbij één team domineert met tikkie-takkie voetbal. Daar is écht geen reet aan om naar te kijken.
Als je tikkie-takkie voetbal in optima forma wil zien, ga dan een computerspel bekijken met de beste teams ter wereld.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:36 schreef theunderdog het volgende:
Alleen als je voetbal wil zien zonder opbouw waar van achter de bal gewoon lomp naar voren worden getrapt dan moet je bij de 4de klasse gaan kijken.
Duidelijk.quote:Als voetballiefhebber geniet je niet van een motorisch gehandicapte verdediging die ballen alleen heel lomp naar voren kan knallen.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als je tikkie-takkie voetbal in optima forma wil zien, ga dan een computerspel bekijken met de beste teams ter wereld.
De bal lomp naar voren plempen kan net zo attractief zijn voor een voetballiefhebber.
Maar goed, schijnbaar is het Nederlands elftal volgens jouw eigen beredenering een amateurelftal uit de 4de klasse:
[..]
Duidelijk.
Ik begrijp het prima.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Wat heb je precies niet begrepen aan mijn post?
Leg dan uit waar ik fout zit, dit soort nietszeggende reacties zijn hondsirritant.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want je reactie slaat nergens op.
Oranje speelt effectief/resultaat voetbal, dit kunnen ze doen door een paar erg goede spelers. Denk aan Robben, Sneider, van Persie. Maar vooral Robben.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Leg dan uit waar ik fout zit, dit soort nietszeggende reacties zijn hondsirritant.
Ah, dus ben jou is het van belang dat de bal correct aankomt ja of nee. Hieruit maak ik op dat lomp naar voren schieten ook fantastisch is, mits de ballen correct aankomen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oranje speelt effectief/resultaat voetbal, dit kunnen ze doen door een paar erg goede spelers. Denk aan Robben, Sneider, van Persie. Maar vooral Robben.
Ik als voetballiefhebber geniet als Robben aan de bal is, want bij bijna elk balcontact is hij gevaarlijk. Het punt is alleen dat Robben echt moet wachten op de goede ballen. De meeste ballen die naar voren getrapt komen niet eens goed terecht.
Maar jij als voetballiefhebber geniet dus van lomp naar voren geschoten ballen die niet op de juiste plek terecht komen??
Uhhh, nee.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ah, dus ben jou is het van belang dat de bal correct aankomt ja of nee. Hieruit maak ik op dat lomp naar voren schieten ook fantastisch is, mits de ballen correct aankomen.
Dus we hebben precies dezelfde mening, alleen stel jij je elitair op met je opbouw-gebler. Duidelijk.
Veel plezier verder met kijken, wij zijn klaar.
Uiteraard snap ik er niks van, alleen jij snapt het. Want jij hebt een verfijnde blik en de rest niet.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhhh, nee.
Je snapt er helemaal niets van.
Dit snap je dan weer wel.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Uiteraard snap ik er niks van, alleen jij snapt het. Want jij hebt een verfijnde blik en de rest niet.
En mensen zonder verfijnde blik snappen er nooit iets van.
Nogmaals, dat is niet aan jou om te bepalen. En dat heeft volgens mij weinig met relativeren te maken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Jij bent opzettelijk de boel aan het relativeren. Zo kun je oneindig lang doorgaan he.
Je geniet als voetballiefhebber toch niet van ballen die lomp naar voren worden geschoten gewoon omdat we niet de klasse hebben tot fatsoenlijk opbouwen?
Dan kun je net zo goed voor de fun bij de amateurs gaan kijken, 4de klasse wel te verstaan.
Ahja, als jij oprecht geniet van 4de klasse voetbal..quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:06 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is niet aan jou om te bepalen. En dat heeft volgens mij weinig met relativeren te maken.
Mahahaha moet nog ff lachen om deze uitspraak.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:17 schreef kingmob het volgende:
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:22 schreef Fok-it het volgende:
Johan Derksenwaar ik hem een paar jaar geleden nog wel mocht om zijn scherpzinnigheid is hij echt 1 van de minst sympathieke televisie'persoonlijkheden' van Nederland geworden. Snap ook echt niet waarom sommige mensen vinden dat Gijp eruit moet ipv Derksen. Gijp mag dan misschien nep en schijtlollige zijn maar hij is samen met Genee down to earth waar Johan Derksen met zijn arrogante en denigrerende gehuil de show meer verstiert.
Vervang Derksen door Hugo Borst en je hebt een topshow
Toevallig niet nee en ik maak me nergens druk om.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:49 schreef petrovpalski het volgende:
Familie van JD? of ben je het zelf.....
Waar maak je je in godsnaam druk om.
En Nederland heeft WEL een topteam, anders kun je geen 5 wedstrijden achter elkaar winnen. Resultaat telt!
En zondag staat Oranje in de finale! (niet slecht voor een zwak team)
quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:08 schreef kingmob het volgende:
Kenmerken van de 'kenner'.
- Maakt iedere afwijkende mening per definitie belachelijk
- Grossiert in ad hominems
- Twijfelt nooit aan zichzelf
- Kan niet tegen kritiek
Ik denk dat we bingo hebben.
Lol jij bent dom.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:49 schreef petrovpalski het volgende:
[..]
Familie van JD? of ben je het zelf.....
Waar maak je je in godsnaam druk om.
En Nederland heeft WEL een topteam, anders kun je geen 5 wedstrijden achter elkaar winnen. Resultaat telt!
En zondag staat Oranje in de finale! (niet slecht voor een zwak team)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |