abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141888214
Hallo FOK!,

Ik heb onlangs een mobiel verkocht via Marktplaats.
Het toestel was prima en functioneerde goed toen ik hem verzond.
Ook netjes de Track & Trace code verzonden.

Nu krijg ik het bericht dat de telefoon totaal kapot is aangekomen bij de geadresseerde. Het lcd scherm zou kapot zijn en er zou een "hap" uit de zijkant van de mobiel zijn. Ook zijn er foto's gestuurd. Het toestel is inderdaad naar de gruzelementen.
Ik heb aangegeven dat het toestel goed de deur uit is gegaan. De koper zegt echter dat ik het toestel kapot heb opgestuurd, aangezien er een "hap" uit het toestel is. Als deze door PostNL zou komen ,zou deze "hap" in het doosje moeten liggen. Ik heb echter zeker weten het toestel gewoon goed verzonden. Het is nu dus mijn woord tegenover hun woord.

Nu dreigt de koper aangifte tegen mij te doen. Ook mijn voorstel om eventueel het bedrag te delen en samen het verlies te dragen wordt niet ondersteund. Ik zit hier best wel mee in mijn maag. Wat kan ik nog doen aan de situatie? Ik hoop graag van jullie te horen.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:22:39 #2
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_141888296
geld terug geven en telefoon terug nemen

ik denk niet dat je veel anders kan
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_141888312
Is het überhaupt dezelfde telefoon?
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:23:58 #4
67670 Skv
Cynist.
pi_141888346
Hij kan je er ook bij lappen met een andere kapotte telefoon. Maar volgens mij ben jij verantwoordelijk voor het transport als verkoper. Had je 'm niet in bubbelfolie oid verpakt :?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_141888365
Hallo,

Ja, dat weet ik niet.
Ik heb een witte S3 verkocht, en op de foto's stond wel een witte s3.
Maar voor het zelfde geld hebben zij hem gewoon kapot gemaakt bijvoorbeeld. Of is het een oplichting ofzo. Daarnaast heb ik mijn telefoonnummer gegeven en krijg ik de hele tijd het vriendje van de koper aan de lijn. Hij komt nogal intimiderend over.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:24:50 #6
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_141888382
Hij kan je niks maken, en aangifte zal dus totaal niets uithalen in dit geval. Heb je foto's van toen je hem opstuurde?
To doom or not to doom
pi_141888394
Ja, het toestel was heel goed verpakt. Met kranten, zat heel stevig vast in een pakketje. Ik heb foto's van de telefoon, die op Marktplaats stonden
pi_141888466
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:24 schreef vanhelden het volgende:
Hallo,

Ja, dat weet ik niet.
Ik heb een witte S3 verkocht, en op de foto's stond wel een witte s3.
Maar voor het zelfde geld hebben zij hem gewoon kapot gemaakt bijvoorbeeld. Of is het een oplichting ofzo. Daarnaast heb ik mijn telefoonnummer gegeven en krijg ik de hele tijd het vriendje van de koper aan de lijn. Hij komt nogal intimiderend over.
Altijd serienummers e.d. noteren voor verzenden.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:28:04 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_141888499
Wat heb je afgesproken over de risico's van verzenden?

Het is nu wellicht te laat, maar om deze reden zet ik altijd bij mijn advertenties "verzenden is voor risico van de koper".
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_141888505
Je hebt zelf geen nummer van de telefoon zelf?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:29:06 #11
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_141888542
Het is soms een oplichtingstruuk......mijn Samsung gaat stuk (scherm kapot en hap eruit), ik koop exact hetzelfde type op marktplaats en vervang het toestel met die van mij. Doe net alsof de verkoper de oplichter is en hoop naast het toestel wat ik toegezonden kreeg ook mijn geld terug te eisen.

Niet intrappen, had hij maar het toestel moeten ophalen om garantie's te krijgen. Je bent geen webshop.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_141888587
Hoi, sowieso al heel bedankt voor de reacties.
Ben echt best wel in shock van dit.
Helaas heb ik geen nummer meer van het toestel of iets, heb ooit wel een factuur gehad maar die ben ik kwijt.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:30:36 #13
34974 trigt013
pi_141888597
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:23 schreef Skv het volgende:
Hij kan je er ook bij lappen met een andere kapotte telefoon. Maar volgens mij ben jij verantwoordelijk voor het transport als verkoper. Had je 'm niet in bubbelfolie oid verpakt :?
Onzin, eiser bewijst. Particuliere verkoop kent geen garantie.
pi_141888608
Of je vraagt de koper een foto van het serienummer van de kapotte telefoon te maken waarop ook duidelijk te zien is dat het de kapotte tel is. Vervolgens vertel je hem dat dat S/N niet klopt met degene die je zelf hebt gestuurd :-)
pi_141888616
Daarom TS alleen ophalen, anders geen deal.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:32:24 #16
34974 trigt013
pi_141888646
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef devlinmr het volgende:
Of je vraagt de koper een foto van het serienummer van de kapotte telefoon te maken waarop ook duidelijk te zien is dat het de kapotte tel is. Vervolgens vertel je hem dat dat S/N niet klopt met degene die je zelf hebt gestuurd :-)
Dat zou ik ook doen, potje terug bluffen.
pi_141888648
Wie heeft besloten dat het toestel verzonden zou worden?
pi_141888659
Ja, ik heb hier wel weer heel van geleerd. Maar ik raak altijd in paniek zodra mensen de politie er bij halen eigenlijk.
pi_141888661
quote:
Dit dus. Als jij de telefoon werkend hebt toegestuurd, weet je ook heel goed dat het dus niet waar kan zijn. Ook al weet jij het serienummer van het toestel niet moet je gewoon bluffen en zeggen dat het niet jouw toestel is.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:32:44 #20
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_141888666
quote:
dit dus
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_141888694
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:32 schreef vanhelden het volgende:
Ja, ik heb hier wel weer heel van geleerd. Maar ik raak altijd in paniek zodra mensen de politie er bij halen eigenlijk.
De politie gaat hier helemaal niets tegen doen. Hooguit maken ze er een melding van en gaan ze mogelijk iets ondernemen als er vaker een soortgelijke melding tegen je gemaakt wordt.
pi_141888695
Nou, bij mijn advertentie stond "ophalen of verzenden" als wijze van levering.
Toen kreeg ik een mailtje van de koper met een te laag bod (¤90 inclusief verzending). Toen heb ik gereageerd dat voor ¤125,- inclusief verzenden ik het prima vond.
pi_141888768
Okee, ik zal dus gewoon zeggen dat het niet mijn telefoon is. Echt super bedankt voor jullie hulp, echt waar dit helpt me!
pi_141888832
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:36 schreef vanhelden het volgende:
Okee, ik zal dus gewoon zeggen dat het niet mijn telefoon is. Echt super bedankt voor jullie hulp, echt waar dit helpt me!
Nee dat moet je niet doen want dat weet je niet zeker.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:39:15 #25
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_141888857
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:33 schreef vanhelden het volgende:
Dat betekent dat jij als verkoper verantwoordelijk bent voor de levering, ook dus als het verzenden is.

Bron:
http://blog.iusmentis.com(...)articuliere-verkoop/
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_141888861
Hmm, ik zal het wel gewoon afwachten. Ik weet ook echt niet wat ik met dit aan moet.
pi_141888869
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:36 schreef vanhelden het volgende:
Aan de hand van een foto van het serienummer met hierop de defecten zichtbaar. Anders kan hij natuurlijk ook een foto van de werkende telefoon maken en die versturen met het juiste serienummer.
pi_141888893
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:33 schreef vanhelden het volgende:
Toen kreeg ik een mailtje van de koper met een te laag bod (¤90 inclusief verzending). Toen heb ik gereageerd dat voor ¤125,- inclusief verzenden ik het prima vond.
Dan is het spijtig voor de kopers maar dan hebben die gekozen voor het verzenden want zij hebben bij hun bod gevraagd om verzenden en dus is het voor hun risico.

Je kunt dus een briefje sturen dat omdat zij gekozen hebben voor verzenden het risico bij hun ligt en daardoor is nu deze situatie ontstaan.
pi_141888909
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:39 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat betekent dat jij als verkoper verantwoordelijk bent voor de levering, ook dus als het verzenden is.

Bron:
Niet mee eens de kopers kozen voor het verzenden door bij hun bod te kiezen voor verzenden.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:42:19 #30
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_141888945
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:39 schreef vanhelden het volgende:
Hmm, ik zal het wel gewoon afwachten. Ik weet ook echt niet wat ik met dit aan moet.
Vragen om een foto met daarop de schade en het serienummer van de telefoon. Aangegeven dat je het serienummer hebt genoteerd en dat je dit graag even wil vergelijken.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_141888978
Ja, maar helaas heb ik het serienummer dus ook niet. Ook geen IMEI nummer of iets dergelijks.
pi_141889013
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:43 schreef vanhelden het volgende:
Ja, maar helaas heb ik het serienummer dus ook niet. Ook geen IMEI nummer of iets dergelijks.
Nooit van bluffen gehoord?
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:45:36 #33
67670 Skv
Cynist.
pi_141889068
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Onzin, eiser bewijst. Particuliere verkoop kent geen garantie.
? TS heeft het pakje toch verzonden met PostNL (en is dus het contract met PostNL aangegaan)?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_141889112
Ik heb wel een bewijs van verzending. Ik heb het via online frankeren gedaan, en tevens een afgiftebewijsje van het postkantoor. Maar codes van de telefoon heb ik niet.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:48:46 #35
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_141889167
Haha klinkt gewoon als een goedkope truck dit. _O-
Ik zou het zo aanpakken, laat ze het pakketje maar terugsturen inclusief de inhoud en aangeven dat als het serienummer niet overeenkomt je zelf aangifte doet van oplichting.

Dan eens kijken wat ze terugsturen/mailen. :D
pi_141889321
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:46 schreef vanhelden het volgende:
Ik heb wel een bewijs van verzending. Ik heb het via online frankeren gedaan, en tevens een afgiftebewijsje van het postkantoor. Maar codes van de telefoon heb ik niet.
Trek je nou maar niets van dat dreigement aan. Stuur maar een net mailtje dat zij, achteraf helaas, bij hun bod hebben gekozen voor een bod inclusief versturen in plaats van ophalen en dat zij daarmee het risico van het versturen dragen. Als ze hadden opgehaald hadden ze gezien dat de telefoon in orde was maar nu moeten zij het verlies nemen.
pi_141889323
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:48 schreef Lastpost het volgende:
Ik zou het zo aanpakken, laat ze het pakketje maar terugsturen inclusief de inhoud en aangeven dat als het serienummer niet overeenkomt je zelf aangifte doet van oplichting.

Nog beter, ja. Dan moeten ze zelf ook nog eens de verzendkosten voor het retourneren betalen.
pi_141889369
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:46 schreef vanhelden het volgende:
Maar codes van de telefoon heb ik niet.
Boeiend. Dat weten zij niet en jij hoeft nooit te zeggen wat het werkelijke serienummer is.
pi_141889405
Haha, tja.
Ik word er gewoon zenuwachtig van allemaal. Er zou vanmiddag aangifte tegen mij gedaan worden, het klonk wel serieus. Ik heb ze ook proberen duidelijk te maken dat ik ze niet oplicht. Toen ik het mailtje kreeg dat de verzending niet goed was gegaan vroegen ze naar mijn telefoonnummer. Die heb ik toen ook gegeven, ik heb zoals gepraat met het vriendje van de koopster en duidelijk gemaakt dat als ik hun zou willen oplichten ik nooit mijn telefoonnummer zou geven.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:57:15 #40
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_141889479
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:54 schreef vanhelden het volgende:
Haha, tja.
Ik word er gewoon zenuwachtig van allemaal. Er zou vanmiddag aangifte tegen mij gedaan worden, het klonk wel serieus. Ik heb ze ook proberen duidelijk te maken dat ik ze niet oplicht.
Laat ze dat lekker doen dan. 99% kans dat je er niets meer van hoort (en als die mensen je blijven lastig vallen gewoon aangeven dat je niet reageert gedurende het onderzoek whehe) en als ze al bij je aankomen toon je gewoon die foto's. :)
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:59:41 #41
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_141889548
Er moet ongeveer 1000x aangifte tegen je gedaan worden voor ze er iets mee doen uberhaubt.
Thinking about thinking of you.
pi_141889550
quote:
Haha, tja.
Ik word er gewoon zenuwachtig van allemaal. Er zou vanmiddag aangifte tegen mij gedaan worden, het klonk wel serieus. Ik heb ze ook proberen duidelijk te maken dat ik ze niet oplicht. Toen ik het mailtje kreeg dat de verzending niet goed was gegaan vroegen ze naar mijn telefoonnummer. Die heb ik toen ook gegeven, ik heb zoals gepraat met het vriendje van de koopster en duidelijk gemaakt dat als ik hun zou willen oplichten ik nooit mijn telefoonnummer zou geven.
Kun je die foto hier posten zodat we kunnen zien wat de schade is? :P
pi_141889588
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:59 schreef shifto het volgende:
Er moet ongeveer 1000x aangifte tegen je gedaan worden voor ze er iets mee doen uberhaubt.
Leugens.

Vaker. :{w
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_141889652
Ja, dat de politiet er iets mee doet lijkt mij ook niet aannemelijk.
Ik heb ook wel eens aangifte gedaan van een pakketje dat nooit is aangekomen. Dat is inmiddels 3 jaar geleden en ik heb er nooit meer wat van gehoord.
Goed, ik wacht het allemaal wel af. Eerst maar eens PostNL contacten of die toevallig iets weten over de bezorging.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 15:10:36 #45
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_141889890
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Niet mee eens de kopers kozen voor het verzenden door bij hun bod te kiezen voor verzenden.
De verkoper boodt het actief aan, zet ik daar tegenover. Koper mag kiezen tussen de manieren van leveren.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 15:11:32 #46
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_141889921
De politie doet hier absoluut niets mee. Het is een civiele zaak. Als iemand ontevreden is over een geleverd product, dan maakt dat nog geen strafbaar feit. De koper zou jou eventueel wel voor de rechter kunnen slepen, maar de kans dat dat gebeurt voor zo'n klein bedrag is minimaal.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_141889954
Nou, die telefoon ligt gewoon helemaal uit elkaar laat maar zeggen. Het scherm is gebarsten, er mist een stukje uit de zijkant. Dit zou dan in de doos moeten zitten als het door verzending komt, maar dat is niet het geval. Het lijkt mij heel stug dat zoiets door verzending komt aangezien het goed verpakt was.
pi_141889964
Het gaat om ¤125,- dus opzich is de schade te overzien.
pi_141890035
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:03 schreef vanhelden het volgende:
Goed, ik wacht het allemaal wel af. Eerst maar eens PostNL contacten of die toevallig iets weten over de bezorging.
Die weten niets.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:12 schreef vanhelden het volgende:
Nou, die telefoon ligt gewoon helemaal uit elkaar laat maar zeggen. Het scherm is gebarsten, er mist een stukje uit de zijkant. Dit zou dan in de doos moeten zitten als het door verzending komt, maar dat is niet het geval. Het lijkt mij heel stug dat zoiets door verzending komt aangezien het goed verpakt was.
Dus vraag je om een foto waarop het serienummer van de telefoon zichtbaar is...
pi_141890042
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:10 schreef Hallmark het volgende:

[..]

De verkoper boodt het actief aan, zet ik daar tegenover. Koper mag kiezen tussen de manieren van leveren.
En als de koper kiest heeft dat tot gevolg dat die de daarbij passende verantwoordelijkheden kiest. Over verzenden voor risico verkoper is niets geregeld.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 15:15:30 #51
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_141890080
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:03 schreef vanhelden het volgende:
Eerst maar eens PostNL contacten of die toevallig iets weten over de bezorging.
Bespaar je de moeite, heb er gewerkt en die doen echt niets hoor. _O-
  vrijdag 4 juli 2014 @ 15:16:51 #52
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_141890126
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef trigt013 het volgende:
Particuliere verkoop kent geen garantie.
Zo simpel is het nu ook weer niet.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 15:17:03 #53
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_141890132
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En als de koper kiest heeft dat tot gevolg dat die de daarbij passende verantwoordelijkheden kiest. Over verzenden voor risico verkoper is niets geregeld.
Het gaat om levering. De verkopende partij biedt aan om levering plaats te laten vinden bij koper, toch?
pi_141890188
Bedankt voor jullie hulp.
Ik wacht het allemaal wel af.
pi_141890219
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:17 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Het gaat om levering. De verkopende partij biedt aan om levering plaats te laten vinden bij koper, toch?
Nee toch. De verkoper gaf aan afhalen of verzenden en vervolgens deed de koper een bod van x,xx inclusief verzenden. Lijkt mij duidelijk dat de koper het initiatief tot verzenden heeft genomen, die heeft de keuze gemaakt.
pi_141890367
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee toch. De verkoper gaf aan afhalen of verzenden en vervolgens deed de koper een bod van x,xx inclusief verzenden. Lijkt mij duidelijk dat de koper het initiatief tot verzenden heeft genomen, die heeft de keuze gemaakt.
Volgens mij niet. Verkoper doet een aanbod voor een aflevermethode en de koper gaat daarmee akkoord. Als er niets in de advertentie stond en de koper biedt inclusief verzenden is het anders.
pi_141890409
De koper gaf aan dat zij het wilde laten verzenden.
In mijn advertentie gaf ik aan dat het toestel opgehaald, of verzonden kon worden.
Zij mailde direct met een voorstel om de telefoon over te nemen inclusief de kosten voor verzending.
pi_141890477
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Verkoper doet een aanbod voor een aflevermethode en de koper gaat daarmee akkoord. Als er niets in de advertentie stond en de koper biedt inclusief verzenden is het anders.
De verkoper doet een aanbod voor meerdere aflevermethode en de koper kiest daaruit verzenden.Het blijft een lastige kwestie in een grijs gebied maar ik denk dat de koper in dit geval de keuze heeft gemaakt en niet de verkoper.
pi_141890506
quote:
Haha, tja.
Ik zou dan aangifte doen van dreiging/afpersing en fraude.
pi_141890523
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:27 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Dreiging is niet strafbaar. Van afpersing is absoluut geen sprake. Fraude is iets anders. :P
  vrijdag 4 juli 2014 @ 15:29:25 #61
34974 trigt013
pi_141890547
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:16 schreef Gunner het volgende:

[..]

Zo simpel is het nu ook weer niet.
Het product moet natuurlijk wel aan de verwachting voldoen wat je bij de verkoop liet doorschemeren. Maar dat is geen garantie.
pi_141890596
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:27 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Het gaat dan om een lasterlijke aanklacht:
http://mens-en-samenlevin(...)ng-en-melding.html#3
  vrijdag 4 juli 2014 @ 15:31:34 #63
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_141890627
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De verkoper doet een aanbod voor meerdere aflevermethode en de koper kiest daaruit verzenden.Het blijft een lastige kwestie in een grijs gebied maar ik denk dat de koper in dit geval de keuze heeft gemaakt en niet de verkoper.
valt van allebei de kanten iets te zeggen

van koper,
de verkoper zou het verzenden, dus die moet zorgen dat het product hier werken aankomt ( of verzekerd)

van de verkoper
je kunt hem ook ophalen, en als je wilt dat ik hem op stuur eigen keuze, eigen risico.

daarom doe ik via MP Nooit verzenden,
ik kom voor mijn werk toch in een groot deel van het land, ik haal het dan liever op
mee bekant vangde gin haas.
pi_141890649
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:31 schreef kawa4 het volgende:

[..]

valt van allebei de kanten iets te zeggen

van koper,
de verkoper zou het verzenden, dus die moet zorgen dat het product hier werken aankomt ( of verzekerd)

van de verkoper
je kunt hem ook ophalen, en als je wilt dat ik hem op stuur eigen keuze, eigen risico.

daarom doe ik via MP Nooit verzenden,
ik kom voor mijn werk toch in een groot deel van het land, ik haal het dan liever op
Je moet gewoon altijd in je advertentie zetten dat verzenden voor risico van de koper is. Dan heb je nooit dit gezeur.
pi_141890673
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je moet gewoon altijd in je advertentie zetten dat verzenden voor risico van de koper is. Dan heb je nooit dit gezeur.
Dit dus.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 15:39:45 #66
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141890916
quote:

Nou dit dus.
Wedden dat ze het nooit van z'n leven op gaan sturen :N :+
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 4 juli 2014 @ 15:43:11 #67
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_141891020
En verder allemaal leuk en aardig die dreigementen van hun kant en een mogelijke aangifte, pakket is gewoon ontvangen, jij hebt het keurig verpakt en zij kiezen voor het onverzekerd verzenden. Dat het dan onderweg kapot zou zijn gegaan klinkt al uiterst ongeloofwaardig, maar het feit dat jij een hele mobiel op de post doet en zij een telefoon ontvangen met een hap eruit (zonder losse onderdelen) zegt mij genoeg, die proberen je gewoon op te lichten waar je bij staat.

quote:
Omdat het verzenden van een product voor risico van de koper komt, heeft de koper geen recht op schadevergoeding van de verkoper indien het product beschadigd bij u aankomt. Indien u als koper een product aangetekend laat verzenden, kunt u de schade verhalen op de verzekering.
Juridisch loket
pi_141891039
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:43 schreef Lastpost het volgende:
En verder allemaal leuk en aardig die dreigementen van hun kant en een mogelijke aangifte, pakket is gewoon ontvangen, jij hebt het keurig verpakt en zij kiezen voor het onverzekerd verzenden. Dat het dan onderweg kapot zou zijn gegaan klinkt al uiterst ongeloofwaardig, maar het feit dat jij een hele mobiel op de post doet en zij een telefoon ontvangen met een hap eruit (zonder losse onderdelen) zegt mij genoeg, die proberen je gewoon op te lichten waar je bij staat.

Eens.
quote:
Juridisch loket
Niet eens. Zie de discussie hier boven.
pi_141891187
De politie zegt dat het een civiele zaak is en wenst de koper succes klaar. Gewoon poot stijf houden en zeggen dat het onmogelijk is dat het toestel in deze staat aangekomen is en dat je de koper verdenkt van een goedkope truuc en dat hij dat lekker bij iemand anders mag proberen.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 15:49:49 #70
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_141891191
Ze proberen je gewoon op te lichten. Wat moet je dus moet doen is hier al eerder gezegd. Vraag om een foto van de kapotte telefoon waarop duidelijk het serienummer te zien is. Zeg dat je het serienummer wilt vergelijken met de telefoon die je hebt opgestuurd. Wedden dat je er daarna niks meer van hoort.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 4 juli 2014 @ 16:00:08 #71
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_141891539
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat weet je inderdaad niet zeker, ts. Aangifte zal inderdaad niks uithalen, dus zeg maar dat er niets is wat je kan doen. En daar hoef je ook niet bang voor te zijn.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 4 juli 2014 @ 16:04:28 #72
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_141891731
quote:

Dit :D Goeie.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 4 juli 2014 @ 16:05:13 #73
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_141891756
En ja, gewoon bluffen inderdaad.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_141891761
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:04 schreef richolio het volgende:

[..]

Dit :D Goeie.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 16:10:52 #75
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_141891986
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:39 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Bron:
ja nee
  vrijdag 4 juli 2014 @ 16:13:56 #76
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_141892089
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:10 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ja nee
Quote van de jurist in kwestie:
quote:
Bij een verkoop tussen consumenten onderling waarbij in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product zal verzenden of bezorgen, is de verkoper aansprakelijk voor het kwijtraken.
Welnu, in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product kan verzenden. Misschien hebben jij en Wespensteek toch wel gelijk dat het dan tricky is.
pi_141892130
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:13 schreef Hallmark het volgende:

[..]

[..]

Welnu, in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product kan verzenden.
Dus doet de verkoper het aanbod. Vergelijk: als een verkoper zegt dat de prijs ¤100 is, en een koper biedt ¤100, dan is dat geen nieuw bod. Het is een aanvaarding van het aanbod van de verkoper. Zo is het in dit geval ook met de verzending.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 16:16:18 #78
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_141892164
Het is ook zo jammer dat Marktplaats gewoon geen enkele stelling inneemt. Die kan een checkmark toevoegen, bijv. "risico koper". Maar dat doen ze niet.
pi_141892204
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:22 schreef mokkiemok het volgende:
geld terug geven en telefoon terug nemen

ik denk niet dat je veel anders kan
:')

Risico van kopen op marktplaats, niks teruggeven.
laat hem maar lekker aangifte doen.
No Guts, No Glory
pi_141892255
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:16 schreef Hallmark het volgende:
Het is ook zo jammer dat Marktplaats gewoon geen enkele stelling inneemt. Die kan een checkmark toevoegen, bijv. "risico koper". Maar dat doen ze niet.
Dat is natuurlijk helemaal expres. Op het moment dat Marktplaats een kant gaat kiezen moeten ze zichzelf ook indekken. Dan kom je op de ebay-situatie: die garanderen altijd betaling van de koper die het winnende bod plaatst en je ze helpen je je geld terugkrijgen als je niet geleverd krijgt. Dat is veel klantvriendelijker maar kost natuurlijk een fortuin. :P

Marktplaats houdt zich volledig afzijdig. Eén van de redenen waarom er zo veel misbruik van gemaakt wordt.
pi_141892282
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus doet de verkoper het aanbod. Vergelijk: als een verkoper zegt dat de prijs ¤100 is, en een koper biedt ¤100, dan is dat geen nieuw bod. Het is een aanvaarding van het aanbod van de verkoper. Zo is het in dit geval ook met de verzending.
Ik blijf het met je oneens. De verkoper geeft aan dat afgehaald of verzonden kan worden zonder iets te zeggen over de verantwoordelijkheid bij het verzenden. Dat is bijna hetzelfde als niets zeggen over de manier van afleveren, alle optie's zijn open en er is niets geregeld. Als de koper vervolgens zegt ga maar verzenden voor deze prijs dan maakt de verkoper de keuze voor verzenden en aangezien er opnieuw niet is geregeld dat de verkoper de verantwoording voor verzenden draagt ligt die dan bij de koper.
pi_141892348
Ik zou wel even een mailtje naar marktplaats sturen dat er een conflict is over de staat van het verkochte, dat je dit probeert op te lossen maar koper nogal boos doet, en dat je die niet helemaal vertrouwt. Dan heb je het in ieder geval als eerste gemeld en maak je duidelijk dat je open en eerlijk bent wat betreft je MP transacties. Ik heb ook een keer een ontevreden koper gehad (die had de advertentie gewoon niet goed gelezen) en dan wil ik niet dat haar boosheid maakt dat ze de kwestie bij MP aankaart en ik even niks kan op MP.

Verder goede ideeen wat betreft het serienummer en het idee van lastpost is ook leuk. Vraag meteen of ze even volledige naam, geboortedatum en adres erbij geeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 16:22:42 #83
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_141892359
quote:

Niet doen. Dan hebben ze dadelijk je adres ook nog..

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:32 schreef vanhelden het volgende:

Als je zeker bent dat alles netjes verzonden is, lekker hen laten barsten. Hadde ze het maar op moeten halen.
Die doen niets..
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_141892413
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik blijf het met je oneens. De verkoper geeft aan dat afgehaald of verzonden kan worden zonder iets te zeggen over de verantwoordelijkheid bij het verzenden. Dat is bijna hetzelfde als niets zeggen over de manier van afleveren, alle optie's zijn open en er is niets geregeld. Als de koper vervolgens zegt ga maar verzenden voor deze prijs dan maakt de verkoper de keuze voor verzenden en aangezien er opnieuw niet is geregeld dat de verkoper de verantwoording voor verzenden draagt ligt die dan bij de koper.
Er moet afgeleverd worden op de plek waar het goed zich bevindt als de koop gesloten wordt. Dat is dus in beginsel bij de verkoper. Verzenden is dan voor risico van de koper.

Maar: zoals met bijna alles in het BW kun je er van afwijken als je dat afspreekt. Als de verkoper aanbiedt te verzenden en de koper gaat daarmee akkoord heb je dus contractueel afgesproken dat het product verzonden wordt. Als je niet iets afspreekt over het risico van verzending - zoals hier - en het product wordt niet, of niet intact, bezorgd, is er dus sprake van wanprestatie bij de verkoper. Er was immers overeengekomen dat er verzonden wordt en daarmee verplaatst het punt van afleveren naar de koper.

Ik hoop dat ik mijn gedachten een beetje coherent neergezet heb :') Het blijft een enorm grijs gebied dit; er is niet één goed of fout antwoord. Ik vind echter deze weg overtuigender.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 16:31:40 #85
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_141892629
Ik zou de koper dus echt negeren en blokkeren op mn telefoon. Laat m maar lekker een andere naaien.

Vraagje: was de koper een zgn. medelander?
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_141893424
Foto's van de kapotte telefoon al door google gehaald om te kijken of ze zo van het web ergens zijn geplukt om je geld afhandig te maken
  vrijdag 4 juli 2014 @ 17:03:45 #87
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_141893691
Zoiets bijvoorbeeld:

pi_141893837
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 17:03 schreef hmmmz het volgende:
Zoiets bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]
Die van mij is ook al stuk. ;(

vrijdag 4 juli 2014 @ 17:14:44 #89
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_141894075
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:13 schreef Hallmark het volgende:

[..]

[..]

Welnu, in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product kan verzenden. Misschien hebben jij en Wespensteek toch wel gelijk dat het dan tricky is.
de koper wilde het verzonden hebben
  vrijdag 4 juli 2014 @ 17:19:38 #90
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_141894211
Koper heeft aangegeven dat de scherven en ontbrekende stukjes niet in de doos zaten.
Verkoper heeft 'm in goede staat verzonden. Ga dr vanuit dat ie 'm ook goed verpakt heeft.

Dan is het een optelsommetje: koper probeert de boel te tillen.
pi_141894453
Negeren, de koper zal elk recht wat hij heeft/denkt te hebben via een civiele rechtszaak moeten zien te halen.
En dat doet hij niet. :P
pi_141894690
Heb je de telefoon bij een abo gekregen? Dan kan je vaak bij de provider nog wel vinden wat je imeicode is enzo.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 17:33:30 #93
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_141894693
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 17:27 schreef DJKoster het volgende:
Negeren, de koper zal elk recht wat hij heeft/denkt te hebben via een civiele rechtszaak moeten zien te halen.
En dat doet hij niet. :P
Dr valt niet eens wat te halen. Dr is helemaal geen kapotte telefoon.
pi_141895829
Koper heeft vast een kapotte telefoon, bestelt dezelfde van TS en gaat dan klagen met z'n oude telefoon :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_141895865
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 17:33 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Dr valt niet eens wat te halen. Dr is helemaal geen kapotte telefoon.
Waarschijnlijk wel, je hebt/regelt ergens kapotte telefoons, je zoekt dezelfde modellen en kleur op op MP, en dan stuur je daarvan een foto op en vraagt je geld terug.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_141898945
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 17:33 schreef Franknfurter het volgende:
Heb je de telefoon bij een abo gekregen? Dan kan je vaak bij de provider nog wel vinden wat je imeicode is enzo.
Dit inderdaad. De provider, webshop of winkel waar je de telefoon hebt gekocht kan vaak de betreffende gegevens zo weer tevoorschijn toveren, mits bij de aanschaf jouw naam ook in het systeem is gezet aan aan de aankoop is gekoppeld.

Neem dus even contact op met het bedrijf waar jij de telefoon hebt gekocht en leg je verhaal uit. Als ze een beetje snappen wat klantenservice is kunnen ze je snel aan je IMEI en serienummer helpen. Dan kun jij vervolgens zonder bluf vragen of de verkoper deze gegevens voor je op de foto kan zetten.

Overigens grote kans dat wanneer jij om aanvullend bewijs gaat vragen je ofwel niets meer hoort ofwel een berg dreigementen over je heen krijgt maar niet de gevraagde bewijzen. Simpelweg omdat dit een (hele) bekende oplichterstruc is.

Daarom een wijze les voor iedereen: Noteer altijd serienummers en maak foto's van kenmerkende beschadigingen van het product wat je verkoopt. Schrijf desnoods ergens met een watervaste stift "OK" op de onderkant of achterkant van het apparaat als het een apparaat is bedoeld voor een vaste opstelling. Uiteraard alleen noodzakelijk bij verzending per post. Als de verkoper komt afhalen, laat je op dat moment gewoon zien dat het product werkt en is het een kwestie van 'take it or leave it' en geen enkele garantie.
pi_141900744
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:24 schreef Tchock het volgende:
Het blijft een enorm grijs gebied dit; er is niet één goed of fout antwoord. Ik vind echter deze weg overtuigender.
Klopt het is bijna jammer dat er geen rechtszaak van komt want het is een thema dat elke maand wel hier terecht komt volgens mij en speelt dus veel bij marktplaats transacties.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 20:11:56 #98
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_141901068
IMEI Nummers.
pi_141901373
Hallo,

Bedankt voor al jullie reacties.
Ik heb vanmiddag een uitgebreide e-mail gestuurd naar de koopster waarin ik uitleg dat er niet te controleren valt wat er is gebeurd, en wie er de schuldige voor is. Zonder gelijk dingen te insinueren. De mail die ik terug kreeg was in ieder geval al rustiger van toon met het verzoek om het geld terug te sturen, en dat zij de telefoon zou opsturen. Ik ga hier dan ook niet mee akkoord. Ik heb besloten het advies op te volgen om de koopster lekker haar gang te laten gaan, en er niet te veel mee bezig te zijn.
Nogmaals bedankt voor al jullie reacties, goed werk!

Groetjes.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 21:05:37 #100
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_141903252
Heb je nou een foto van de serienummer gevraagd ??
zo goed..?
pi_141910171
Op waarom luister je nou niet, open dan geen topic... vraag nou maar gewoon om een foto van de s3 + serienummer dan weet je meteen of hij je scamt of dat het serieus is
pi_141910592
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 23:10 schreef apenkont het volgende:
Op waarom luister je nou niet, open dan geen topic... vraag nou maar gewoon om een foto van de s3 + serienummer dan weet je meteen of hij je scamt of dat het serieus is
Waarom zou je je daar druk om maken als je toch niet betaalt?
pi_141910679
Het is toch leuk om te weten of je met een naaier te maken heeft of dat er echt een probleem was?
pi_141910711
Beetje saai topic anders..
  zaterdag 5 juli 2014 @ 00:05:57 #105
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_141914072
Doe eens slim, en haal die foto eens door reversed image search op google.
Wellicht hebben ze daar een foto vandaan gehaald ;)
Tadumtiedum.
pi_141914313
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

was het telefoon met abonnement. Dan staan er gegevens op je contract.
pi_141914514
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 20:19 schreef vanhelden het volgende:
Hallo,

Ik heb vanmiddag een uitgebreide e-mail gestuurd naar de koopster waarin ik uitleg dat er niet te controleren valt wat er is gebeurd, en wie er de schuldige voor is. Zonder gelijk dingen te insinueren. De mail die ik terug kreeg was in ieder geval al rustiger van toon met het verzoek om het geld terug te sturen, en dat zij de telefoon zou opsturen. Ik ga hier dan ook niet mee akkoord. Ik heb besloten het advies op te volgen om de koopster lekker haar gang te laten gaan, en er niet te veel mee bezig te zijn.

Groetjes.
Kerel, luister nou gewoon ff naar het advies hier en vraag een foto van het kapotte toestel met serienummer (die staat onder de accu) dan ben je klaar.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_141917265
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 00:14 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Kerel, luister nou gewoon ff naar het advies hier en vraag een foto van het kapotte toestel met serienummer (die staat onder de accu) dan ben je klaar.
pi_141918401
quote:

[..]

pi_141921074
quote:

[..]

zaterdag 5 juli 2014 @ 08:22:35 #111
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_141921203
Ja ondanks dat je je eigen serienummer niet hebt, vraag het serienummer van die telefoon!

Je hoeft niets te vergelijken, gewoon keihard bluffen en zeggen dat het niet overeenkomt. Waarschijnlijk hoor je er dan niets meer van.
pi_141922287
quote:

[..]

Even a broken clock is right twice a day.
pi_141922763
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 20:19 schreef vanhelden het volgende:
Hallo,

Groetjes.
Lekker dom en naïef alle adviezen hier negeren. Vraag nou gewoon om die foto met schade en serienummer, dan controleren wij wel even of die foto niet gewoon van internet af komt. Als dat niet het geval is dan terugsturen dat het serienummer niet overeenkomt en dat je overweegt zelf aangifte te doen i.v.m. oplichting.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 10:45:18 #114
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_141922814
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 10:41 schreef Devz het volgende:

[..]

Lekker dom en naïef alle adviezen hier negeren. Vraag nou gewoon om die foto met schade en serienummer, dan controleren wij wel even of die foto niet gewoon van internet af komt. Als dat niet het geval is dan terugsturen dat het serienummer niet overeenkomt en dat je overweegt zelf aangifte te doen i.v.m. oplichting.
Geem foto, dan kunnen ze natuurlijk altijd de échte mobiel nog laten zien die ts heeft opgestuurd. Ze moeten hem naar ts sturen.

Maar ts moet niet gaan bluffen en zeggen dat het imei nummer niet overeenkomt, zoals hierboven wordt gezegd. Als het wél echt de telefoon van ts is heeft hij een probleem.

Vergeet niet dat we nog steeds niet weten vab die de telefoon nou echt is.

[ Bericht 0% gewijzigd door richolio op 05-07-2014 12:52:11 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_141926418
Als de telefoon in een dusdanige staat aan zou komen dan moet de verpakking wel helemaal aan gort liggen.

Of had je hem alleen in een bubbeltjes envelop gedaan? Als ik bijvoorbeeld een XBOX game koop dan ligt bij een groot gedeelte het groene doosje vaak ook zwaar beschadigt door de machines in de envelop. (schijfje wel heel)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_141926750
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 13:14 schreef hottentot het volgende:
Als ik bijvoorbeeld een XBOX game koop dan ligt bij een groot gedeelte het groene doosje vaak ook zwaar beschadigt door de machines in de envelop
Je moet ook geen machines in de envelop doen.
pi_141926959
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 13:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je moet ook geen machines in de envelop doen.
:+
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zaterdag 5 juli 2014 @ 13:52:16 #118
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_141927481
De koper eist het bedrag terug. In dat geval neem ik aan dat je een rekeningnummer hebt gekregen.
Via deze site kan je rekeningnummers checken die vaker zijn aangegeven voor fraude/oplichting.
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
Misschien dat je er een hit uitkrijgt. Is mijn in ieder geval wel een keer gelukt!
Succes TS,
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
pi_141936636
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 13:52 schreef AssiMar. het volgende:
De koper eist het bedrag terug. In dat geval neem ik aan dat je een rekeningnummer hebt gekregen.
Via deze site kan je rekeningnummers checken die vaker zijn aangegeven voor fraude/oplichting.
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
Misschien dat je er een hit uitkrijgt. Is mijn in ieder geval wel een keer gelukt!
Succes TS,
^O^ Ook een hele goede tip. Maar ook hier zal TS waarschijnlijk niets mee doen want alle andere tips worden genegeerd.
pi_141937548
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:29 schreef trigt013 het volgende:
Het is soms een oplichtingstruuk......mijn Samsung gaat stuk (scherm kapot en hap eruit), ik koop exact hetzelfde type op marktplaats en vervang het toestel met die van mij. Doe net alsof de verkoper de oplichter is en hoop naast het toestel wat ik toegezonden kreeg ook mijn geld terug te eisen.

Niet intrappen, had hij maar het toestel moeten ophalen om garantie's te krijgen. Je bent geen webshop.
Dit.
.
pi_141968048
And they never heard from TS again.
  zondag 6 juli 2014 @ 15:31:24 #122
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_141968898
Fire nation killed TS.
  zondag 6 juli 2014 @ 20:34:48 #123
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_141979955
Wat ben jij een slappe zak.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_142135299
Hallo,

Inderdaad heb ik niets van mij laten horen ruime tijd.
Ik was op een lang weekend weg en ben gistermiddag teruggekomen.
Inmiddels heb ik een reactie van PostNL vernomen en zij gaan onderzoeken of de schade door de Post komt.
Ik denk zelf niet dat het zo is dus dat PostNL niets gaat vergoeden.
Het advies om het serienummer te vragen, heb ik genegeerd. Zelf heb ik namelijk ook geen idee wat het serienummer is en bluffen lijkt mij niet slim in deze zaak.
Ik verwacht dat het met een sisser afloopt.
Vooralsnog bedankt voor jullie input!
  donderdag 10 juli 2014 @ 15:02:06 #125
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_142138579
Naast het serienummer kun je natuurlijk ook foto's van het pakket vragen bij de ontvanger. In principe ben je als verkoper verantwoordelijk voor de levering. Immers, jij gaat een overeenkomst aan met de post/pakketboer. Niet de ontvanger*.

Maar, als de ontvanger een uit elkaar gevallen pakket zonder blikken of blozen accepteert dan is dat ook wel bizar. Op het moment dat er een bezorger aan de deur staat met een beschadigd pakket kun je dit het beste ter plekke weigeren vanwege schade. Dan gaat het retour afzender. En anders maakt ieder weldenkend mens toch gelijk foto's van zowel verpakking als product met het oog op een verzekeringclaim. Dat ontvanger jou in gebreke stelt lijkt me correct. Maar ik zou geen cent terugstorten als hij niet fatsoenlijke foto's van verpakking, serienummer, etc wil tonen.

* Ik meen dat er wel wat voorbehouden zijn, als jij op zijn expliciet verzoek een overeenkomst aangaat met een of ander obscure pakketfirma dan ligt die verantwoordelijk allicht bij hem. Geen idee hoe dat precies zit.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_142138937
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 13:19 schreef vanhelden het volgende:
Zelf heb ik namelijk ook geen idee wat het serienummer is en bluffen lijkt mij niet slim in deze zaak.
Zoals eerder aangegeven kun je dat checken bij je provider.
pi_142147953
Ik snap echt niet dat je niet het serienummer vraagt. Het is nog niet zeker dat je wordt opgelicht, maar als dat wel zo is trap je er met open ogen in. Tegen alle adviezen in. Open dan geen topic.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_142155890
Als de verpakking nog heel was, zou de telefoon desondanks beschadigd kunnen zijn. Bv. het scherm gebarsten. Maar een hap uit de zijkant is dan onmogelijk.

Men probeert je gewoon op te lichten, zo simpel is het.

Niet aan toegeven, geen cent, anders blijven ze aan de gang qua het maken van volgende slachtoffers.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_142156250
TS wil er helemaal niet uitkomen, zo lijkt het.. Ik heb het vermoeden dat hij zelf ook dingen verzwijgt hier, anders had hij wel doorgezet richting koper met zijn stelligheid dat alles piekfijn in orde was bij het verzenden.
En dat TS niet achter het Imei-nummer wil komen is ook verdacht...

Nu krijg je een kapotte telefoon terug waarvan jij niet weet of het de jouwe is en eist de koper straks geld terug. En ja, jij neemt een telefoon terug, dus ga je akkoord met ontbinding van de koop..
dag
  donderdag 10 juli 2014 @ 23:44:15 #130
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_142157087
Als die vriend je adres niet weet dan heeft die mooi pech. Sla ook dat nummer op zodat als die belt je niet opneemt of neem gewoon uberhaupt niet op als je het nummer niet kent voor maandje :D

Dus TS gewoon niet meer reageren zoals iedereen doet :W
Irene is bae <3
  vrijdag 11 juli 2014 @ 02:31:09 #131
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_142160045
quote:
Hallo,

Inmiddels heb ik een reactie van PostNL vernomen en zij gaan onderzoeken of de schade door de Post komt.
Het advies om het serienummer te vragen, heb ik genegeerd. Zelf heb ik namelijk ook geen idee wat het serienummer is en bluffen lijkt mij niet slim in deze zaak.
Jij bent te dom voor marktplaats.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:00:04 #132
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_142177830
quote:
Hallo,

Jij bent ook niet al te snugger he :')
All she wants and needs is just a little taste..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')