Altijd serienummers e.d. noteren voor verzenden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:24 schreef vanhelden het volgende:
Hallo,
Ja, dat weet ik niet.
Ik heb een witte S3 verkocht, en op de foto's stond wel een witte s3.
Maar voor het zelfde geld hebben zij hem gewoon kapot gemaakt bijvoorbeeld. Of is het een oplichting ofzo. Daarnaast heb ik mijn telefoonnummer gegeven en krijg ik de hele tijd het vriendje van de koper aan de lijn. Hij komt nogal intimiderend over.
Onzin, eiser bewijst. Particuliere verkoop kent geen garantie.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:23 schreef Skv het volgende:
Hij kan je er ook bij lappen met een andere kapotte telefoon. Maar volgens mij ben jij verantwoordelijk voor het transport als verkoper. Had je 'm niet in bubbelfolie oid verpakt
Dat zou ik ook doen, potje terug bluffen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef devlinmr het volgende:
Of je vraagt de koper een foto van het serienummer van de kapotte telefoon te maken waarop ook duidelijk te zien is dat het de kapotte tel is. Vervolgens vertel je hem dat dat S/N niet klopt met degene die je zelf hebt gestuurd :-)
Dit dus. Als jij de telefoon werkend hebt toegestuurd, weet je ook heel goed dat het dus niet waar kan zijn. Ook al weet jij het serienummer van het toestel niet moet je gewoon bluffen en zeggen dat het niet jouw toestel is.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef devlinmr het volgende:
Of je vraagt de koper een foto van het serienummer van de kapotte telefoon te maken waarop ook duidelijk te zien is dat het de kapotte tel is. Vervolgens vertel je hem dat dat S/N niet klopt met degene die je zelf hebt gestuurd :-)
dit dusquote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef devlinmr het volgende:
De politie gaat hier helemaal niets tegen doen. Hooguit maken ze er een melding van en gaan ze mogelijk iets ondernemen als er vaker een soortgelijke melding tegen je gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:32 schreef vanhelden het volgende:
Ja, ik heb hier wel weer heel van geleerd. Maar ik raak altijd in paniek zodra mensen de politie er bij halen eigenlijk.
Nee dat moet je niet doen want dat weet je niet zeker.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:36 schreef vanhelden het volgende:
Okee, ik zal dus gewoon zeggen dat het niet mijn telefoon is. Echt super bedankt voor jullie hulp, echt waar dit helpt me!
Dat betekent dat jij als verkoper verantwoordelijk bent voor de levering, ook dus als het verzenden is.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:33 schreef vanhelden het volgende:
Nou, bij mijn advertentie stond "ophalen of verzenden" als wijze van levering.
Aan de hand van een foto van het serienummer met hierop de defecten zichtbaar. Anders kan hij natuurlijk ook een foto van de werkende telefoon maken en die versturen met het juiste serienummer.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:36 schreef vanhelden het volgende:
Okee, ik zal dus gewoon zeggen dat het niet mijn telefoon is. Echt super bedankt voor jullie hulp, echt waar dit helpt me!
Dan is het spijtig voor de kopers maar dan hebben die gekozen voor het verzenden want zij hebben bij hun bod gevraagd om verzenden en dus is het voor hun risico.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:33 schreef vanhelden het volgende:
Nou, bij mijn advertentie stond "ophalen of verzenden" als wijze van levering.
Toen kreeg ik een mailtje van de koper met een te laag bod (¤90 inclusief verzending). Toen heb ik gereageerd dat voor ¤125,- inclusief verzenden ik het prima vond.
Niet mee eens de kopers kozen voor het verzenden door bij hun bod te kiezen voor verzenden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:39 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat betekent dat jij als verkoper verantwoordelijk bent voor de levering, ook dus als het verzenden is.
Bron:
http://blog.iusmentis.com(...)articuliere-verkoop/
Vragen om een foto met daarop de schade en het serienummer van de telefoon. Aangegeven dat je het serienummer hebt genoteerd en dat je dit graag even wil vergelijken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:39 schreef vanhelden het volgende:
Hmm, ik zal het wel gewoon afwachten. Ik weet ook echt niet wat ik met dit aan moet.
Nooit van bluffen gehoord?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:43 schreef vanhelden het volgende:
Ja, maar helaas heb ik het serienummer dus ook niet. Ook geen IMEI nummer of iets dergelijks.
? TS heeft het pakje toch verzonden met PostNL (en is dus het contract met PostNL aangegaan)?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Onzin, eiser bewijst. Particuliere verkoop kent geen garantie.
Trek je nou maar niets van dat dreigement aan. Stuur maar een net mailtje dat zij, achteraf helaas, bij hun bod hebben gekozen voor een bod inclusief versturen in plaats van ophalen en dat zij daarmee het risico van het versturen dragen. Als ze hadden opgehaald hadden ze gezien dat de telefoon in orde was maar nu moeten zij het verlies nemen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:46 schreef vanhelden het volgende:
Ik heb wel een bewijs van verzending. Ik heb het via online frankeren gedaan, en tevens een afgiftebewijsje van het postkantoor. Maar codes van de telefoon heb ik niet.
Nog beter, ja. Dan moeten ze zelf ook nog eens de verzendkosten voor het retourneren betalen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:48 schreef Lastpost het volgende:
Haha klinkt gewoon als een goedkope truck dit.![]()
Ik zou het zo aanpakken, laat ze het pakketje maar terugsturen inclusief de inhoud en aangeven dat als het serienummer niet overeenkomt je zelf aangifte doet van oplichting.
Dan eens kijken wat ze terugsturen/mailen.
Laat ze dat lekker doen dan. 99% kans dat je er niets meer van hoort (en als die mensen je blijven lastig vallen gewoon aangeven dat je niet reageert gedurende het onderzoek whehe) en als ze al bij je aankomen toon je gewoon die foto's.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:54 schreef vanhelden het volgende:
Haha, tja.
Ik word er gewoon zenuwachtig van allemaal. Er zou vanmiddag aangifte tegen mij gedaan worden, het klonk wel serieus. Ik heb ze ook proberen duidelijk te maken dat ik ze niet oplicht.
Kun je die foto hier posten zodat we kunnen zien wat de schade is?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:54 schreef vanhelden het volgende:
Haha, tja.
Ik word er gewoon zenuwachtig van allemaal. Er zou vanmiddag aangifte tegen mij gedaan worden, het klonk wel serieus. Ik heb ze ook proberen duidelijk te maken dat ik ze niet oplicht. Toen ik het mailtje kreeg dat de verzending niet goed was gegaan vroegen ze naar mijn telefoonnummer. Die heb ik toen ook gegeven, ik heb zoals gepraat met het vriendje van de koopster en duidelijk gemaakt dat als ik hun zou willen oplichten ik nooit mijn telefoonnummer zou geven.
Leugens.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:59 schreef shifto het volgende:
Er moet ongeveer 1000x aangifte tegen je gedaan worden voor ze er iets mee doen uberhaubt.
De verkoper boodt het actief aan, zet ik daar tegenover. Koper mag kiezen tussen de manieren van leveren.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Niet mee eens de kopers kozen voor het verzenden door bij hun bod te kiezen voor verzenden.
Die weten niets.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:03 schreef vanhelden het volgende:
Goed, ik wacht het allemaal wel af. Eerst maar eens PostNL contacten of die toevallig iets weten over de bezorging.
Dus vraag je om een foto waarop het serienummer van de telefoon zichtbaar is...quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:12 schreef vanhelden het volgende:
Nou, die telefoon ligt gewoon helemaal uit elkaar laat maar zeggen. Het scherm is gebarsten, er mist een stukje uit de zijkant. Dit zou dan in de doos moeten zitten als het door verzending komt, maar dat is niet het geval. Het lijkt mij heel stug dat zoiets door verzending komt aangezien het goed verpakt was.
En als de koper kiest heeft dat tot gevolg dat die de daarbij passende verantwoordelijkheden kiest. Over verzenden voor risico verkoper is niets geregeld.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:10 schreef Hallmark het volgende:
[..]
De verkoper boodt het actief aan, zet ik daar tegenover. Koper mag kiezen tussen de manieren van leveren.
Bespaar je de moeite, heb er gewerkt en die doen echt niets hoor.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:03 schreef vanhelden het volgende:
Eerst maar eens PostNL contacten of die toevallig iets weten over de bezorging.
Het gaat om levering. De verkopende partij biedt aan om levering plaats te laten vinden bij koper, toch?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En als de koper kiest heeft dat tot gevolg dat die de daarbij passende verantwoordelijkheden kiest. Over verzenden voor risico verkoper is niets geregeld.
Nee toch. De verkoper gaf aan afhalen of verzenden en vervolgens deed de koper een bod van x,xx inclusief verzenden. Lijkt mij duidelijk dat de koper het initiatief tot verzenden heeft genomen, die heeft de keuze gemaakt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:17 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Het gaat om levering. De verkopende partij biedt aan om levering plaats te laten vinden bij koper, toch?
Volgens mij niet. Verkoper doet een aanbod voor een aflevermethode en de koper gaat daarmee akkoord. Als er niets in de advertentie stond en de koper biedt inclusief verzenden is het anders.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee toch. De verkoper gaf aan afhalen of verzenden en vervolgens deed de koper een bod van x,xx inclusief verzenden. Lijkt mij duidelijk dat de koper het initiatief tot verzenden heeft genomen, die heeft de keuze gemaakt.
De verkoper doet een aanbod voor meerdere aflevermethode en de koper kiest daaruit verzenden.Het blijft een lastige kwestie in een grijs gebied maar ik denk dat de koper in dit geval de keuze heeft gemaakt en niet de verkoper.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Verkoper doet een aanbod voor een aflevermethode en de koper gaat daarmee akkoord. Als er niets in de advertentie stond en de koper biedt inclusief verzenden is het anders.
Ik zou dan aangifte doen van dreiging/afpersing en fraude.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:54 schreef vanhelden het volgende:
Haha, tja.
Ik word er gewoon zenuwachtig van allemaal. Er zou vanmiddag aangifte tegen mij gedaan worden, het klonk wel serieus. Ik heb ze ook proberen duidelijk te maken dat ik ze niet oplicht. Toen ik het mailtje kreeg dat de verzending niet goed was gegaan vroegen ze naar mijn telefoonnummer. Die heb ik toen ook gegeven, ik heb zoals gepraat met het vriendje van de koopster en duidelijk gemaakt dat als ik hun zou willen oplichten ik nooit mijn telefoonnummer zou geven.
Dreiging is niet strafbaar. Van afpersing is absoluut geen sprake. Fraude is iets anders.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:27 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik zou dan aangifte doen van dreiging/afpersing en fraude.
Het product moet natuurlijk wel aan de verwachting voldoen wat je bij de verkoop liet doorschemeren. Maar dat is geen garantie.quote:
Het gaat dan om een lasterlijke aanklacht:quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:27 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik zou dan aangifte doen van dreiging/afpersing en fraude.
valt van allebei de kanten iets te zeggenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De verkoper doet een aanbod voor meerdere aflevermethode en de koper kiest daaruit verzenden.Het blijft een lastige kwestie in een grijs gebied maar ik denk dat de koper in dit geval de keuze heeft gemaakt en niet de verkoper.
Je moet gewoon altijd in je advertentie zetten dat verzenden voor risico van de koper is. Dan heb je nooit dit gezeur.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:31 schreef kawa4 het volgende:
[..]
valt van allebei de kanten iets te zeggen
van koper,
de verkoper zou het verzenden, dus die moet zorgen dat het product hier werken aankomt ( of verzekerd)
van de verkoper
je kunt hem ook ophalen, en als je wilt dat ik hem op stuur eigen keuze, eigen risico.
daarom doe ik via MP Nooit verzenden,
ik kom voor mijn werk toch in een groot deel van het land, ik haal het dan liever op
Dit dus.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je moet gewoon altijd in je advertentie zetten dat verzenden voor risico van de koper is. Dan heb je nooit dit gezeur.
Nou dit dus.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:48 schreef Lastpost het volgende:
Ik zou het zo aanpakken, laat ze het pakketje maar terugsturen inclusief de inhoud en aangeven dat als het serienummer niet overeenkomt je zelf aangifte doet van oplichting.
Juridisch loketquote:Omdat het verzenden van een product voor risico van de koper komt, heeft de koper geen recht op schadevergoeding van de verkoper indien het product beschadigd bij u aankomt. Indien u als koper een product aangetekend laat verzenden, kunt u de schade verhalen op de verzekering.
Eens.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:43 schreef Lastpost het volgende:
En verder allemaal leuk en aardig die dreigementen van hun kant en een mogelijke aangifte, pakket is gewoon ontvangen, jij hebt het keurig verpakt en zij kiezen voor het onverzekerd verzenden. Dat het dan onderweg kapot zou zijn gegaan klinkt al uiterst ongeloofwaardig, maar het feit dat jij een hele mobiel op de post doet en zij een telefoon ontvangen met een hap eruit (zonder losse onderdelen) zegt mij genoeg, die proberen je gewoon op te lichten waar je bij staat.
Niet eens. Zie de discussie hier boven.quote:Juridisch loket
Dat weet je inderdaad niet zeker, ts. Aangifte zal inderdaad niks uithalen, dus zeg maar dat er niets is wat je kan doen. En daar hoef je ook niet bang voor te zijn.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat moet je niet doen want dat weet je niet zeker.
Ditquote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:48 schreef Lastpost het volgende:
ja neequote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:39 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat betekent dat jij als verkoper verantwoordelijk bent voor de levering, ook dus als het verzenden is.
Bron:
http://blog.iusmentis.com(...)articuliere-verkoop/
Quote van de jurist in kwestie:quote:
Welnu, in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product kan verzenden. Misschien hebben jij en Wespensteek toch wel gelijk dat het dan tricky is.quote:Bij een verkoop tussen consumenten onderling waarbij in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product zal verzenden of bezorgen, is de verkoper aansprakelijk voor het kwijtraken.
Dus doet de verkoper het aanbod. Vergelijk: als een verkoper zegt dat de prijs ¤100 is, en een koper biedt ¤100, dan is dat geen nieuw bod. Het is een aanvaarding van het aanbod van de verkoper. Zo is het in dit geval ook met de verzending.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:13 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Quote van de jurist in kwestie:
[..]
Welnu, in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product kan verzenden.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:22 schreef mokkiemok het volgende:
geld terug geven en telefoon terug nemen
ik denk niet dat je veel anders kan
Dat is natuurlijk helemaal expres. Op het moment dat Marktplaats een kant gaat kiezen moeten ze zichzelf ook indekken. Dan kom je op de ebay-situatie: die garanderen altijd betaling van de koper die het winnende bod plaatst en je ze helpen je je geld terugkrijgen als je niet geleverd krijgt. Dat is veel klantvriendelijker maar kost natuurlijk een fortuin.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:16 schreef Hallmark het volgende:
Het is ook zo jammer dat Marktplaats gewoon geen enkele stelling inneemt. Die kan een checkmark toevoegen, bijv. "risico koper". Maar dat doen ze niet.
Ik blijf het met je oneens. De verkoper geeft aan dat afgehaald of verzonden kan worden zonder iets te zeggen over de verantwoordelijkheid bij het verzenden. Dat is bijna hetzelfde als niets zeggen over de manier van afleveren, alle optie's zijn open en er is niets geregeld. Als de koper vervolgens zegt ga maar verzenden voor deze prijs dan maakt de verkoper de keuze voor verzenden en aangezien er opnieuw niet is geregeld dat de verkoper de verantwoording voor verzenden draagt ligt die dan bij de koper.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus doet de verkoper het aanbod. Vergelijk: als een verkoper zegt dat de prijs ¤100 is, en een koper biedt ¤100, dan is dat geen nieuw bod. Het is een aanvaarding van het aanbod van de verkoper. Zo is het in dit geval ook met de verzending.
Niet doen. Dan hebben ze dadelijk je adres ook nog..quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:48 schreef Lastpost het volgende:
Die doen niets..quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:32 schreef vanhelden het volgende:
Ja, ik heb hier wel weer heel van geleerd. Maar ik raak altijd in paniek zodra mensen de politie er bij halen eigenlijk.
Als je zeker bent dat alles netjes verzonden is, lekker hen laten barsten. Hadde ze het maar op moeten halen.
Er moet afgeleverd worden op de plek waar het goed zich bevindt als de koop gesloten wordt. Dat is dus in beginsel bij de verkoper. Verzenden is dan voor risico van de koper.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik blijf het met je oneens. De verkoper geeft aan dat afgehaald of verzonden kan worden zonder iets te zeggen over de verantwoordelijkheid bij het verzenden. Dat is bijna hetzelfde als niets zeggen over de manier van afleveren, alle optie's zijn open en er is niets geregeld. Als de koper vervolgens zegt ga maar verzenden voor deze prijs dan maakt de verkoper de keuze voor verzenden en aangezien er opnieuw niet is geregeld dat de verkoper de verantwoording voor verzenden draagt ligt die dan bij de koper.
de koper wilde het verzonden hebbenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:13 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Quote van de jurist in kwestie:
[..]
Welnu, in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product kan verzenden. Misschien hebben jij en Wespensteek toch wel gelijk dat het dan tricky is.
Dr valt niet eens wat te halen. Dr is helemaal geen kapotte telefoon.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:27 schreef DJKoster het volgende:
Negeren, de koper zal elk recht wat hij heeft/denkt te hebben via een civiele rechtszaak moeten zien te halen.
En dat doet hij niet.
Waarschijnlijk wel, je hebt/regelt ergens kapotte telefoons, je zoekt dezelfde modellen en kleur op op MP, en dan stuur je daarvan een foto op en vraagt je geld terug.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:33 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Dr valt niet eens wat te halen. Dr is helemaal geen kapotte telefoon.
Dit inderdaad. De provider, webshop of winkel waar je de telefoon hebt gekocht kan vaak de betreffende gegevens zo weer tevoorschijn toveren, mits bij de aanschaf jouw naam ook in het systeem is gezet aan aan de aankoop is gekoppeld.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:33 schreef Franknfurter het volgende:
Heb je de telefoon bij een abo gekregen? Dan kan je vaak bij de provider nog wel vinden wat je imeicode is enzo.
Klopt het is bijna jammer dat er geen rechtszaak van komt want het is een thema dat elke maand wel hier terecht komt volgens mij en speelt dus veel bij marktplaats transacties.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:24 schreef Tchock het volgende:
Het blijft een enorm grijs gebied dit; er is niet één goed of fout antwoord. Ik vind echter deze weg overtuigender.
Waarom zou je je daar druk om maken als je toch niet betaalt?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:10 schreef apenkont het volgende:
Op waarom luister je nou niet, open dan geen topic... vraag nou maar gewoon om een foto van de s3 + serienummer dan weet je meteen of hij je scamt of dat het serieus is
was het telefoon met abonnement. Dan staan er gegevens op je contract.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat moet je niet doen want dat weet je niet zeker.
Kerel, luister nou gewoon ff naar het advies hier en vraag een foto van het kapotte toestel met serienummer (die staat onder de accu) dan ben je klaar.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:19 schreef vanhelden het volgende:
Hallo,
Bedankt voor al jullie reacties.
Ik heb vanmiddag een uitgebreide e-mail gestuurd naar de koopster waarin ik uitleg dat er niet te controleren valt wat er is gebeurd, en wie er de schuldige voor is. Zonder gelijk dingen te insinueren. De mail die ik terug kreeg was in ieder geval al rustiger van toon met het verzoek om het geld terug te sturen, en dat zij de telefoon zou opsturen. Ik ga hier dan ook niet mee akkoord. Ik heb besloten het advies op te volgen om de koopster lekker haar gang te laten gaan, en er niet te veel mee bezig te zijn.
Nogmaals bedankt voor al jullie reacties, goed werk!
Groetjes.
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kerel, luister nou gewoon ff naar het advies hier en vraag een foto van het kapotte toestel met serienummer (die staat onder de accu) dan ben je klaar.
[..]
Kerel, luister nou gewoon ff naar het advies hier en vraag een foto van het kapotte toestel met serienummer (die staat onder de accu) dan ben je klaar.
[..]
[..]
Lekker dom en naïef alle adviezen hier negeren. Vraag nou gewoon om die foto met schade en serienummer, dan controleren wij wel even of die foto niet gewoon van internet af komt. Als dat niet het geval is dan terugsturen dat het serienummer niet overeenkomt en dat je overweegt zelf aangifte te doen i.v.m. oplichting.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:19 schreef vanhelden het volgende:
Hallo,
Bedankt voor al jullie reacties.
Ik heb vanmiddag een uitgebreide e-mail gestuurd naar de koopster waarin ik uitleg dat er niet te controleren valt wat er is gebeurd, en wie er de schuldige voor is. Zonder gelijk dingen te insinueren. De mail die ik terug kreeg was in ieder geval al rustiger van toon met het verzoek om het geld terug te sturen, en dat zij de telefoon zou opsturen. Ik ga hier dan ook niet mee akkoord. Ik heb besloten het advies op te volgen om de koopster lekker haar gang te laten gaan, en er niet te veel mee bezig te zijn.
Nogmaals bedankt voor al jullie reacties, goed werk!
Groetjes.
Geem foto, dan kunnen ze natuurlijk altijd de échte mobiel nog laten zien die ts heeft opgestuurd. Ze moeten hem naar ts sturen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:41 schreef Devz het volgende:
[..]
Lekker dom en naïef alle adviezen hier negeren. Vraag nou gewoon om die foto met schade en serienummer, dan controleren wij wel even of die foto niet gewoon van internet af komt. Als dat niet het geval is dan terugsturen dat het serienummer niet overeenkomt en dat je overweegt zelf aangifte te doen i.v.m. oplichting.
Je moet ook geen machines in de envelop doen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:14 schreef hottentot het volgende:
Als ik bijvoorbeeld een XBOX game koop dan ligt bij een groot gedeelte het groene doosje vaak ook zwaar beschadigt door de machines in de envelop
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je moet ook geen machines in de envelop doen.
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:52 schreef AssiMar. het volgende:
De koper eist het bedrag terug. In dat geval neem ik aan dat je een rekeningnummer hebt gekregen.
Via deze site kan je rekeningnummers checken die vaker zijn aangegeven voor fraude/oplichting.
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
Misschien dat je er een hit uitkrijgt. Is mijn in ieder geval wel een keer gelukt!
Succes TS,
Dit.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:29 schreef trigt013 het volgende:
Het is soms een oplichtingstruuk......mijn Samsung gaat stuk (scherm kapot en hap eruit), ik koop exact hetzelfde type op marktplaats en vervang het toestel met die van mij. Doe net alsof de verkoper de oplichter is en hoop naast het toestel wat ik toegezonden kreeg ook mijn geld terug te eisen.
Niet intrappen, had hij maar het toestel moeten ophalen om garantie's te krijgen. Je bent geen webshop.
Zoals eerder aangegeven kun je dat checken bij je provider.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:19 schreef vanhelden het volgende:
Zelf heb ik namelijk ook geen idee wat het serienummer is en bluffen lijkt mij niet slim in deze zaak.
Ik verwacht dat het met een sisser afloopt.
Jij bent te dom voor marktplaats.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:19 schreef vanhelden het volgende:
Hallo,
Inderdaad heb ik niets van mij laten horen ruime tijd.
Ik was op een lang weekend weg en ben gistermiddag teruggekomen.
Inmiddels heb ik een reactie van PostNL vernomen en zij gaan onderzoeken of de schade door de Post komt.
Ik denk zelf niet dat het zo is dus dat PostNL niets gaat vergoeden.
Het advies om het serienummer te vragen, heb ik genegeerd. Zelf heb ik namelijk ook geen idee wat het serienummer is en bluffen lijkt mij niet slim in deze zaak.
Vooralsnog bedankt voor jullie input!
Jij bent ook niet al te snugger hequote:Op donderdag 10 juli 2014 13:19 schreef vanhelden het volgende:
Hallo,
Inderdaad heb ik niets van mij laten horen ruime tijd.
Ik was op een lang weekend weg en ben gistermiddag teruggekomen.
Inmiddels heb ik een reactie van PostNL vernomen en zij gaan onderzoeken of de schade door de Post komt.
Ik denk zelf niet dat het zo is dus dat PostNL niets gaat vergoeden.
Het advies om het serienummer te vragen, heb ik genegeerd. Zelf heb ik namelijk ook geen idee wat het serienummer is en bluffen lijkt mij niet slim in deze zaak.
Vooralsnog bedankt voor jullie input!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |