abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141888214
Hallo FOK!,

Ik heb onlangs een mobiel verkocht via Marktplaats.
Het toestel was prima en functioneerde goed toen ik hem verzond.
Ook netjes de Track & Trace code verzonden.

Nu krijg ik het bericht dat de telefoon totaal kapot is aangekomen bij de geadresseerde. Het lcd scherm zou kapot zijn en er zou een "hap" uit de zijkant van de mobiel zijn. Ook zijn er foto's gestuurd. Het toestel is inderdaad naar de gruzelementen.
Ik heb aangegeven dat het toestel goed de deur uit is gegaan. De koper zegt echter dat ik het toestel kapot heb opgestuurd, aangezien er een "hap" uit het toestel is. Als deze door PostNL zou komen ,zou deze "hap" in het doosje moeten liggen. Ik heb echter zeker weten het toestel gewoon goed verzonden. Het is nu dus mijn woord tegenover hun woord.

Nu dreigt de koper aangifte tegen mij te doen. Ook mijn voorstel om eventueel het bedrag te delen en samen het verlies te dragen wordt niet ondersteund. Ik zit hier best wel mee in mijn maag. Wat kan ik nog doen aan de situatie? Ik hoop graag van jullie te horen.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:22:39 #2
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_141888296
geld terug geven en telefoon terug nemen

ik denk niet dat je veel anders kan
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_141888312
Is het überhaupt dezelfde telefoon?
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:23:58 #4
67670 Skv
Cynist.
pi_141888346
Hij kan je er ook bij lappen met een andere kapotte telefoon. Maar volgens mij ben jij verantwoordelijk voor het transport als verkoper. Had je 'm niet in bubbelfolie oid verpakt :?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_141888365
Hallo,

Ja, dat weet ik niet.
Ik heb een witte S3 verkocht, en op de foto's stond wel een witte s3.
Maar voor het zelfde geld hebben zij hem gewoon kapot gemaakt bijvoorbeeld. Of is het een oplichting ofzo. Daarnaast heb ik mijn telefoonnummer gegeven en krijg ik de hele tijd het vriendje van de koper aan de lijn. Hij komt nogal intimiderend over.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:24:50 #6
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_141888382
Hij kan je niks maken, en aangifte zal dus totaal niets uithalen in dit geval. Heb je foto's van toen je hem opstuurde?
To doom or not to doom
pi_141888394
Ja, het toestel was heel goed verpakt. Met kranten, zat heel stevig vast in een pakketje. Ik heb foto's van de telefoon, die op Marktplaats stonden
pi_141888466
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:24 schreef vanhelden het volgende:
Hallo,

Ja, dat weet ik niet.
Ik heb een witte S3 verkocht, en op de foto's stond wel een witte s3.
Maar voor het zelfde geld hebben zij hem gewoon kapot gemaakt bijvoorbeeld. Of is het een oplichting ofzo. Daarnaast heb ik mijn telefoonnummer gegeven en krijg ik de hele tijd het vriendje van de koper aan de lijn. Hij komt nogal intimiderend over.
Altijd serienummers e.d. noteren voor verzenden.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:28:04 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_141888499
Wat heb je afgesproken over de risico's van verzenden?

Het is nu wellicht te laat, maar om deze reden zet ik altijd bij mijn advertenties "verzenden is voor risico van de koper".
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_141888505
Je hebt zelf geen nummer van de telefoon zelf?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:29:06 #11
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_141888542
Het is soms een oplichtingstruuk......mijn Samsung gaat stuk (scherm kapot en hap eruit), ik koop exact hetzelfde type op marktplaats en vervang het toestel met die van mij. Doe net alsof de verkoper de oplichter is en hoop naast het toestel wat ik toegezonden kreeg ook mijn geld terug te eisen.

Niet intrappen, had hij maar het toestel moeten ophalen om garantie's te krijgen. Je bent geen webshop.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_141888587
Hoi, sowieso al heel bedankt voor de reacties.
Ben echt best wel in shock van dit.
Helaas heb ik geen nummer meer van het toestel of iets, heb ooit wel een factuur gehad maar die ben ik kwijt.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:30:36 #13
34974 trigt013
pi_141888597
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:23 schreef Skv het volgende:
Hij kan je er ook bij lappen met een andere kapotte telefoon. Maar volgens mij ben jij verantwoordelijk voor het transport als verkoper. Had je 'm niet in bubbelfolie oid verpakt :?
Onzin, eiser bewijst. Particuliere verkoop kent geen garantie.
pi_141888608
Of je vraagt de koper een foto van het serienummer van de kapotte telefoon te maken waarop ook duidelijk te zien is dat het de kapotte tel is. Vervolgens vertel je hem dat dat S/N niet klopt met degene die je zelf hebt gestuurd :-)
pi_141888616
Daarom TS alleen ophalen, anders geen deal.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:32:24 #16
34974 trigt013
pi_141888646
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef devlinmr het volgende:
Of je vraagt de koper een foto van het serienummer van de kapotte telefoon te maken waarop ook duidelijk te zien is dat het de kapotte tel is. Vervolgens vertel je hem dat dat S/N niet klopt met degene die je zelf hebt gestuurd :-)
Dat zou ik ook doen, potje terug bluffen.
pi_141888648
Wie heeft besloten dat het toestel verzonden zou worden?
pi_141888659
Ja, ik heb hier wel weer heel van geleerd. Maar ik raak altijd in paniek zodra mensen de politie er bij halen eigenlijk.
pi_141888661
quote:
Dit dus. Als jij de telefoon werkend hebt toegestuurd, weet je ook heel goed dat het dus niet waar kan zijn. Ook al weet jij het serienummer van het toestel niet moet je gewoon bluffen en zeggen dat het niet jouw toestel is.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:32:44 #20
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_141888666
quote:
dit dus
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_141888694
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:32 schreef vanhelden het volgende:
Ja, ik heb hier wel weer heel van geleerd. Maar ik raak altijd in paniek zodra mensen de politie er bij halen eigenlijk.
De politie gaat hier helemaal niets tegen doen. Hooguit maken ze er een melding van en gaan ze mogelijk iets ondernemen als er vaker een soortgelijke melding tegen je gemaakt wordt.
pi_141888695
Nou, bij mijn advertentie stond "ophalen of verzenden" als wijze van levering.
Toen kreeg ik een mailtje van de koper met een te laag bod (¤90 inclusief verzending). Toen heb ik gereageerd dat voor ¤125,- inclusief verzenden ik het prima vond.
pi_141888768
Okee, ik zal dus gewoon zeggen dat het niet mijn telefoon is. Echt super bedankt voor jullie hulp, echt waar dit helpt me!
pi_141888832
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:36 schreef vanhelden het volgende:
Okee, ik zal dus gewoon zeggen dat het niet mijn telefoon is. Echt super bedankt voor jullie hulp, echt waar dit helpt me!
Nee dat moet je niet doen want dat weet je niet zeker.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:39:15 #25
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_141888857
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:33 schreef vanhelden het volgende:
Dat betekent dat jij als verkoper verantwoordelijk bent voor de levering, ook dus als het verzenden is.

Bron:
http://blog.iusmentis.com(...)articuliere-verkoop/
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_141888861
Hmm, ik zal het wel gewoon afwachten. Ik weet ook echt niet wat ik met dit aan moet.
pi_141888869
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:36 schreef vanhelden het volgende:
Aan de hand van een foto van het serienummer met hierop de defecten zichtbaar. Anders kan hij natuurlijk ook een foto van de werkende telefoon maken en die versturen met het juiste serienummer.
pi_141888893
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:33 schreef vanhelden het volgende:
Toen kreeg ik een mailtje van de koper met een te laag bod (¤90 inclusief verzending). Toen heb ik gereageerd dat voor ¤125,- inclusief verzenden ik het prima vond.
Dan is het spijtig voor de kopers maar dan hebben die gekozen voor het verzenden want zij hebben bij hun bod gevraagd om verzenden en dus is het voor hun risico.

Je kunt dus een briefje sturen dat omdat zij gekozen hebben voor verzenden het risico bij hun ligt en daardoor is nu deze situatie ontstaan.
pi_141888909
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:39 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat betekent dat jij als verkoper verantwoordelijk bent voor de levering, ook dus als het verzenden is.

Bron:
http://blog.iusmentis.com(...)articuliere-verkoop/
Niet mee eens de kopers kozen voor het verzenden door bij hun bod te kiezen voor verzenden.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:42:19 #30
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_141888945
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:39 schreef vanhelden het volgende:
Hmm, ik zal het wel gewoon afwachten. Ik weet ook echt niet wat ik met dit aan moet.
Vragen om een foto met daarop de schade en het serienummer van de telefoon. Aangegeven dat je het serienummer hebt genoteerd en dat je dit graag even wil vergelijken.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_141888978
Ja, maar helaas heb ik het serienummer dus ook niet. Ook geen IMEI nummer of iets dergelijks.
pi_141889013
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:43 schreef vanhelden het volgende:
Ja, maar helaas heb ik het serienummer dus ook niet. Ook geen IMEI nummer of iets dergelijks.
Nooit van bluffen gehoord?
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:45:36 #33
67670 Skv
Cynist.
pi_141889068
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Onzin, eiser bewijst. Particuliere verkoop kent geen garantie.
? TS heeft het pakje toch verzonden met PostNL (en is dus het contract met PostNL aangegaan)?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_141889112
Ik heb wel een bewijs van verzending. Ik heb het via online frankeren gedaan, en tevens een afgiftebewijsje van het postkantoor. Maar codes van de telefoon heb ik niet.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:48:46 #35
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_141889167
Haha klinkt gewoon als een goedkope truck dit. _O-
Ik zou het zo aanpakken, laat ze het pakketje maar terugsturen inclusief de inhoud en aangeven dat als het serienummer niet overeenkomt je zelf aangifte doet van oplichting.

Dan eens kijken wat ze terugsturen/mailen. :D
pi_141889321
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:46 schreef vanhelden het volgende:
Ik heb wel een bewijs van verzending. Ik heb het via online frankeren gedaan, en tevens een afgiftebewijsje van het postkantoor. Maar codes van de telefoon heb ik niet.
Trek je nou maar niets van dat dreigement aan. Stuur maar een net mailtje dat zij, achteraf helaas, bij hun bod hebben gekozen voor een bod inclusief versturen in plaats van ophalen en dat zij daarmee het risico van het versturen dragen. Als ze hadden opgehaald hadden ze gezien dat de telefoon in orde was maar nu moeten zij het verlies nemen.
pi_141889323
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:48 schreef Lastpost het volgende:
Haha klinkt gewoon als een goedkope truck dit. _O-
Ik zou het zo aanpakken, laat ze het pakketje maar terugsturen inclusief de inhoud en aangeven dat als het serienummer niet overeenkomt je zelf aangifte doet van oplichting.

Dan eens kijken wat ze terugsturen/mailen. :D
Nog beter, ja. Dan moeten ze zelf ook nog eens de verzendkosten voor het retourneren betalen.
pi_141889369
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:46 schreef vanhelden het volgende:
Maar codes van de telefoon heb ik niet.
Boeiend. Dat weten zij niet en jij hoeft nooit te zeggen wat het werkelijke serienummer is.
pi_141889405
Haha, tja.
Ik word er gewoon zenuwachtig van allemaal. Er zou vanmiddag aangifte tegen mij gedaan worden, het klonk wel serieus. Ik heb ze ook proberen duidelijk te maken dat ik ze niet oplicht. Toen ik het mailtje kreeg dat de verzending niet goed was gegaan vroegen ze naar mijn telefoonnummer. Die heb ik toen ook gegeven, ik heb zoals gepraat met het vriendje van de koopster en duidelijk gemaakt dat als ik hun zou willen oplichten ik nooit mijn telefoonnummer zou geven.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:57:15 #40
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_141889479
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:54 schreef vanhelden het volgende:
Haha, tja.
Ik word er gewoon zenuwachtig van allemaal. Er zou vanmiddag aangifte tegen mij gedaan worden, het klonk wel serieus. Ik heb ze ook proberen duidelijk te maken dat ik ze niet oplicht.
Laat ze dat lekker doen dan. 99% kans dat je er niets meer van hoort (en als die mensen je blijven lastig vallen gewoon aangeven dat je niet reageert gedurende het onderzoek whehe) en als ze al bij je aankomen toon je gewoon die foto's. :)
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:59:41 #41
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_141889548
Er moet ongeveer 1000x aangifte tegen je gedaan worden voor ze er iets mee doen uberhaubt.
Thinking about thinking of you.
pi_141889550
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:54 schreef vanhelden het volgende:
Haha, tja.
Ik word er gewoon zenuwachtig van allemaal. Er zou vanmiddag aangifte tegen mij gedaan worden, het klonk wel serieus. Ik heb ze ook proberen duidelijk te maken dat ik ze niet oplicht. Toen ik het mailtje kreeg dat de verzending niet goed was gegaan vroegen ze naar mijn telefoonnummer. Die heb ik toen ook gegeven, ik heb zoals gepraat met het vriendje van de koopster en duidelijk gemaakt dat als ik hun zou willen oplichten ik nooit mijn telefoonnummer zou geven.
Kun je die foto hier posten zodat we kunnen zien wat de schade is? :P
pi_141889588
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:59 schreef shifto het volgende:
Er moet ongeveer 1000x aangifte tegen je gedaan worden voor ze er iets mee doen uberhaubt.
Leugens.

Vaker. :{w
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_141889652
Ja, dat de politiet er iets mee doet lijkt mij ook niet aannemelijk.
Ik heb ook wel eens aangifte gedaan van een pakketje dat nooit is aangekomen. Dat is inmiddels 3 jaar geleden en ik heb er nooit meer wat van gehoord.
Goed, ik wacht het allemaal wel af. Eerst maar eens PostNL contacten of die toevallig iets weten over de bezorging.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 15:10:36 #45
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_141889890
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Niet mee eens de kopers kozen voor het verzenden door bij hun bod te kiezen voor verzenden.
De verkoper boodt het actief aan, zet ik daar tegenover. Koper mag kiezen tussen de manieren van leveren.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 15:11:32 #46
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_141889921
De politie doet hier absoluut niets mee. Het is een civiele zaak. Als iemand ontevreden is over een geleverd product, dan maakt dat nog geen strafbaar feit. De koper zou jou eventueel wel voor de rechter kunnen slepen, maar de kans dat dat gebeurt voor zo'n klein bedrag is minimaal.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_141889954
Nou, die telefoon ligt gewoon helemaal uit elkaar laat maar zeggen. Het scherm is gebarsten, er mist een stukje uit de zijkant. Dit zou dan in de doos moeten zitten als het door verzending komt, maar dat is niet het geval. Het lijkt mij heel stug dat zoiets door verzending komt aangezien het goed verpakt was.
pi_141889964
Het gaat om ¤125,- dus opzich is de schade te overzien.
pi_141890035
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:03 schreef vanhelden het volgende:
Goed, ik wacht het allemaal wel af. Eerst maar eens PostNL contacten of die toevallig iets weten over de bezorging.
Die weten niets.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:12 schreef vanhelden het volgende:
Nou, die telefoon ligt gewoon helemaal uit elkaar laat maar zeggen. Het scherm is gebarsten, er mist een stukje uit de zijkant. Dit zou dan in de doos moeten zitten als het door verzending komt, maar dat is niet het geval. Het lijkt mij heel stug dat zoiets door verzending komt aangezien het goed verpakt was.
Dus vraag je om een foto waarop het serienummer van de telefoon zichtbaar is...
pi_141890042
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:10 schreef Hallmark het volgende:

[..]

De verkoper boodt het actief aan, zet ik daar tegenover. Koper mag kiezen tussen de manieren van leveren.
En als de koper kiest heeft dat tot gevolg dat die de daarbij passende verantwoordelijkheden kiest. Over verzenden voor risico verkoper is niets geregeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')