Altijd serienummers e.d. noteren voor verzenden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:24 schreef vanhelden het volgende:
Hallo,
Ja, dat weet ik niet.
Ik heb een witte S3 verkocht, en op de foto's stond wel een witte s3.
Maar voor het zelfde geld hebben zij hem gewoon kapot gemaakt bijvoorbeeld. Of is het een oplichting ofzo. Daarnaast heb ik mijn telefoonnummer gegeven en krijg ik de hele tijd het vriendje van de koper aan de lijn. Hij komt nogal intimiderend over.
Onzin, eiser bewijst. Particuliere verkoop kent geen garantie.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:23 schreef Skv het volgende:
Hij kan je er ook bij lappen met een andere kapotte telefoon. Maar volgens mij ben jij verantwoordelijk voor het transport als verkoper. Had je 'm niet in bubbelfolie oid verpakt
Dat zou ik ook doen, potje terug bluffen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef devlinmr het volgende:
Of je vraagt de koper een foto van het serienummer van de kapotte telefoon te maken waarop ook duidelijk te zien is dat het de kapotte tel is. Vervolgens vertel je hem dat dat S/N niet klopt met degene die je zelf hebt gestuurd :-)
Dit dus. Als jij de telefoon werkend hebt toegestuurd, weet je ook heel goed dat het dus niet waar kan zijn. Ook al weet jij het serienummer van het toestel niet moet je gewoon bluffen en zeggen dat het niet jouw toestel is.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef devlinmr het volgende:
Of je vraagt de koper een foto van het serienummer van de kapotte telefoon te maken waarop ook duidelijk te zien is dat het de kapotte tel is. Vervolgens vertel je hem dat dat S/N niet klopt met degene die je zelf hebt gestuurd :-)
dit dusquote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef devlinmr het volgende:
De politie gaat hier helemaal niets tegen doen. Hooguit maken ze er een melding van en gaan ze mogelijk iets ondernemen als er vaker een soortgelijke melding tegen je gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:32 schreef vanhelden het volgende:
Ja, ik heb hier wel weer heel van geleerd. Maar ik raak altijd in paniek zodra mensen de politie er bij halen eigenlijk.
Nee dat moet je niet doen want dat weet je niet zeker.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:36 schreef vanhelden het volgende:
Okee, ik zal dus gewoon zeggen dat het niet mijn telefoon is. Echt super bedankt voor jullie hulp, echt waar dit helpt me!
Dat betekent dat jij als verkoper verantwoordelijk bent voor de levering, ook dus als het verzenden is.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:33 schreef vanhelden het volgende:
Nou, bij mijn advertentie stond "ophalen of verzenden" als wijze van levering.
Aan de hand van een foto van het serienummer met hierop de defecten zichtbaar. Anders kan hij natuurlijk ook een foto van de werkende telefoon maken en die versturen met het juiste serienummer.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:36 schreef vanhelden het volgende:
Okee, ik zal dus gewoon zeggen dat het niet mijn telefoon is. Echt super bedankt voor jullie hulp, echt waar dit helpt me!
Dan is het spijtig voor de kopers maar dan hebben die gekozen voor het verzenden want zij hebben bij hun bod gevraagd om verzenden en dus is het voor hun risico.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:33 schreef vanhelden het volgende:
Nou, bij mijn advertentie stond "ophalen of verzenden" als wijze van levering.
Toen kreeg ik een mailtje van de koper met een te laag bod (¤90 inclusief verzending). Toen heb ik gereageerd dat voor ¤125,- inclusief verzenden ik het prima vond.
Niet mee eens de kopers kozen voor het verzenden door bij hun bod te kiezen voor verzenden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:39 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat betekent dat jij als verkoper verantwoordelijk bent voor de levering, ook dus als het verzenden is.
Bron:
http://blog.iusmentis.com(...)articuliere-verkoop/
Vragen om een foto met daarop de schade en het serienummer van de telefoon. Aangegeven dat je het serienummer hebt genoteerd en dat je dit graag even wil vergelijken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:39 schreef vanhelden het volgende:
Hmm, ik zal het wel gewoon afwachten. Ik weet ook echt niet wat ik met dit aan moet.
Nooit van bluffen gehoord?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:43 schreef vanhelden het volgende:
Ja, maar helaas heb ik het serienummer dus ook niet. Ook geen IMEI nummer of iets dergelijks.
? TS heeft het pakje toch verzonden met PostNL (en is dus het contract met PostNL aangegaan)?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Onzin, eiser bewijst. Particuliere verkoop kent geen garantie.
Trek je nou maar niets van dat dreigement aan. Stuur maar een net mailtje dat zij, achteraf helaas, bij hun bod hebben gekozen voor een bod inclusief versturen in plaats van ophalen en dat zij daarmee het risico van het versturen dragen. Als ze hadden opgehaald hadden ze gezien dat de telefoon in orde was maar nu moeten zij het verlies nemen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:46 schreef vanhelden het volgende:
Ik heb wel een bewijs van verzending. Ik heb het via online frankeren gedaan, en tevens een afgiftebewijsje van het postkantoor. Maar codes van de telefoon heb ik niet.
Nog beter, ja. Dan moeten ze zelf ook nog eens de verzendkosten voor het retourneren betalen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:48 schreef Lastpost het volgende:
Haha klinkt gewoon als een goedkope truck dit.![]()
Ik zou het zo aanpakken, laat ze het pakketje maar terugsturen inclusief de inhoud en aangeven dat als het serienummer niet overeenkomt je zelf aangifte doet van oplichting.
Dan eens kijken wat ze terugsturen/mailen.
Laat ze dat lekker doen dan. 99% kans dat je er niets meer van hoort (en als die mensen je blijven lastig vallen gewoon aangeven dat je niet reageert gedurende het onderzoek whehe) en als ze al bij je aankomen toon je gewoon die foto's.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:54 schreef vanhelden het volgende:
Haha, tja.
Ik word er gewoon zenuwachtig van allemaal. Er zou vanmiddag aangifte tegen mij gedaan worden, het klonk wel serieus. Ik heb ze ook proberen duidelijk te maken dat ik ze niet oplicht.
Kun je die foto hier posten zodat we kunnen zien wat de schade is?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:54 schreef vanhelden het volgende:
Haha, tja.
Ik word er gewoon zenuwachtig van allemaal. Er zou vanmiddag aangifte tegen mij gedaan worden, het klonk wel serieus. Ik heb ze ook proberen duidelijk te maken dat ik ze niet oplicht. Toen ik het mailtje kreeg dat de verzending niet goed was gegaan vroegen ze naar mijn telefoonnummer. Die heb ik toen ook gegeven, ik heb zoals gepraat met het vriendje van de koopster en duidelijk gemaakt dat als ik hun zou willen oplichten ik nooit mijn telefoonnummer zou geven.
Leugens.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:59 schreef shifto het volgende:
Er moet ongeveer 1000x aangifte tegen je gedaan worden voor ze er iets mee doen uberhaubt.
De verkoper boodt het actief aan, zet ik daar tegenover. Koper mag kiezen tussen de manieren van leveren.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Niet mee eens de kopers kozen voor het verzenden door bij hun bod te kiezen voor verzenden.
Die weten niets.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:03 schreef vanhelden het volgende:
Goed, ik wacht het allemaal wel af. Eerst maar eens PostNL contacten of die toevallig iets weten over de bezorging.
Dus vraag je om een foto waarop het serienummer van de telefoon zichtbaar is...quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:12 schreef vanhelden het volgende:
Nou, die telefoon ligt gewoon helemaal uit elkaar laat maar zeggen. Het scherm is gebarsten, er mist een stukje uit de zijkant. Dit zou dan in de doos moeten zitten als het door verzending komt, maar dat is niet het geval. Het lijkt mij heel stug dat zoiets door verzending komt aangezien het goed verpakt was.
En als de koper kiest heeft dat tot gevolg dat die de daarbij passende verantwoordelijkheden kiest. Over verzenden voor risico verkoper is niets geregeld.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:10 schreef Hallmark het volgende:
[..]
De verkoper boodt het actief aan, zet ik daar tegenover. Koper mag kiezen tussen de manieren van leveren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |