Altijd serienummers e.d. noteren voor verzenden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:24 schreef vanhelden het volgende:
Hallo,
Ja, dat weet ik niet.
Ik heb een witte S3 verkocht, en op de foto's stond wel een witte s3.
Maar voor het zelfde geld hebben zij hem gewoon kapot gemaakt bijvoorbeeld. Of is het een oplichting ofzo. Daarnaast heb ik mijn telefoonnummer gegeven en krijg ik de hele tijd het vriendje van de koper aan de lijn. Hij komt nogal intimiderend over.
Onzin, eiser bewijst. Particuliere verkoop kent geen garantie.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:23 schreef Skv het volgende:
Hij kan je er ook bij lappen met een andere kapotte telefoon. Maar volgens mij ben jij verantwoordelijk voor het transport als verkoper. Had je 'm niet in bubbelfolie oid verpakt
Dat zou ik ook doen, potje terug bluffen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef devlinmr het volgende:
Of je vraagt de koper een foto van het serienummer van de kapotte telefoon te maken waarop ook duidelijk te zien is dat het de kapotte tel is. Vervolgens vertel je hem dat dat S/N niet klopt met degene die je zelf hebt gestuurd :-)
Dit dus. Als jij de telefoon werkend hebt toegestuurd, weet je ook heel goed dat het dus niet waar kan zijn. Ook al weet jij het serienummer van het toestel niet moet je gewoon bluffen en zeggen dat het niet jouw toestel is.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef devlinmr het volgende:
Of je vraagt de koper een foto van het serienummer van de kapotte telefoon te maken waarop ook duidelijk te zien is dat het de kapotte tel is. Vervolgens vertel je hem dat dat S/N niet klopt met degene die je zelf hebt gestuurd :-)
dit dusquote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef devlinmr het volgende:
De politie gaat hier helemaal niets tegen doen. Hooguit maken ze er een melding van en gaan ze mogelijk iets ondernemen als er vaker een soortgelijke melding tegen je gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:32 schreef vanhelden het volgende:
Ja, ik heb hier wel weer heel van geleerd. Maar ik raak altijd in paniek zodra mensen de politie er bij halen eigenlijk.
Nee dat moet je niet doen want dat weet je niet zeker.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:36 schreef vanhelden het volgende:
Okee, ik zal dus gewoon zeggen dat het niet mijn telefoon is. Echt super bedankt voor jullie hulp, echt waar dit helpt me!
Dat betekent dat jij als verkoper verantwoordelijk bent voor de levering, ook dus als het verzenden is.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:33 schreef vanhelden het volgende:
Nou, bij mijn advertentie stond "ophalen of verzenden" als wijze van levering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |