Quote van de jurist in kwestie:quote:
Welnu, in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product kan verzenden. Misschien hebben jij en Wespensteek toch wel gelijk dat het dan tricky is.quote:Bij een verkoop tussen consumenten onderling waarbij in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product zal verzenden of bezorgen, is de verkoper aansprakelijk voor het kwijtraken.
Dus doet de verkoper het aanbod. Vergelijk: als een verkoper zegt dat de prijs ¤100 is, en een koper biedt ¤100, dan is dat geen nieuw bod. Het is een aanvaarding van het aanbod van de verkoper. Zo is het in dit geval ook met de verzending.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:13 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Quote van de jurist in kwestie:
[..]
Welnu, in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product kan verzenden.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:22 schreef mokkiemok het volgende:
geld terug geven en telefoon terug nemen
ik denk niet dat je veel anders kan
Dat is natuurlijk helemaal expres. Op het moment dat Marktplaats een kant gaat kiezen moeten ze zichzelf ook indekken. Dan kom je op de ebay-situatie: die garanderen altijd betaling van de koper die het winnende bod plaatst en je ze helpen je je geld terugkrijgen als je niet geleverd krijgt. Dat is veel klantvriendelijker maar kost natuurlijk een fortuin.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:16 schreef Hallmark het volgende:
Het is ook zo jammer dat Marktplaats gewoon geen enkele stelling inneemt. Die kan een checkmark toevoegen, bijv. "risico koper". Maar dat doen ze niet.
Ik blijf het met je oneens. De verkoper geeft aan dat afgehaald of verzonden kan worden zonder iets te zeggen over de verantwoordelijkheid bij het verzenden. Dat is bijna hetzelfde als niets zeggen over de manier van afleveren, alle optie's zijn open en er is niets geregeld. Als de koper vervolgens zegt ga maar verzenden voor deze prijs dan maakt de verkoper de keuze voor verzenden en aangezien er opnieuw niet is geregeld dat de verkoper de verantwoording voor verzenden draagt ligt die dan bij de koper.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus doet de verkoper het aanbod. Vergelijk: als een verkoper zegt dat de prijs ¤100 is, en een koper biedt ¤100, dan is dat geen nieuw bod. Het is een aanvaarding van het aanbod van de verkoper. Zo is het in dit geval ook met de verzending.
Niet doen. Dan hebben ze dadelijk je adres ook nog..quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:48 schreef Lastpost het volgende:
Haha klinkt gewoon als een goedkope truck dit.![]()
Ik zou het zo aanpakken, laat ze het pakketje maar terugsturen inclusief de inhoud en aangeven dat als het serienummer niet overeenkomt je zelf aangifte doet van oplichting.
Dan eens kijken wat ze terugsturen/mailen.
Die doen niets..quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:32 schreef vanhelden het volgende:
Ja, ik heb hier wel weer heel van geleerd. Maar ik raak altijd in paniek zodra mensen de politie er bij halen eigenlijk.
Als je zeker bent dat alles netjes verzonden is, lekker hen laten barsten. Hadde ze het maar op moeten halen.
Er moet afgeleverd worden op de plek waar het goed zich bevindt als de koop gesloten wordt. Dat is dus in beginsel bij de verkoper. Verzenden is dan voor risico van de koper.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik blijf het met je oneens. De verkoper geeft aan dat afgehaald of verzonden kan worden zonder iets te zeggen over de verantwoordelijkheid bij het verzenden. Dat is bijna hetzelfde als niets zeggen over de manier van afleveren, alle optie's zijn open en er is niets geregeld. Als de koper vervolgens zegt ga maar verzenden voor deze prijs dan maakt de verkoper de keuze voor verzenden en aangezien er opnieuw niet is geregeld dat de verkoper de verantwoording voor verzenden draagt ligt die dan bij de koper.
de koper wilde het verzonden hebbenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:13 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Quote van de jurist in kwestie:
[..]
Welnu, in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product kan verzenden. Misschien hebben jij en Wespensteek toch wel gelijk dat het dan tricky is.
Dr valt niet eens wat te halen. Dr is helemaal geen kapotte telefoon.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:27 schreef DJKoster het volgende:
Negeren, de koper zal elk recht wat hij heeft/denkt te hebben via een civiele rechtszaak moeten zien te halen.
En dat doet hij niet.
Waarschijnlijk wel, je hebt/regelt ergens kapotte telefoons, je zoekt dezelfde modellen en kleur op op MP, en dan stuur je daarvan een foto op en vraagt je geld terug.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:33 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Dr valt niet eens wat te halen. Dr is helemaal geen kapotte telefoon.
Dit inderdaad. De provider, webshop of winkel waar je de telefoon hebt gekocht kan vaak de betreffende gegevens zo weer tevoorschijn toveren, mits bij de aanschaf jouw naam ook in het systeem is gezet aan aan de aankoop is gekoppeld.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:33 schreef Franknfurter het volgende:
Heb je de telefoon bij een abo gekregen? Dan kan je vaak bij de provider nog wel vinden wat je imeicode is enzo.
Klopt het is bijna jammer dat er geen rechtszaak van komt want het is een thema dat elke maand wel hier terecht komt volgens mij en speelt dus veel bij marktplaats transacties.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:24 schreef Tchock het volgende:
Het blijft een enorm grijs gebied dit; er is niet één goed of fout antwoord. Ik vind echter deze weg overtuigender.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |