1 tip; niet luisteren naar wat die lul van een Karl Vannieuwkerke zit te bazelenquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:17 schreef Morendo het volgende:
My two cents: Belgen moeten eens ophouden zich met Nederland te vergelijken. 'Oh, wij spelen echt wel beter en aantrekkelijker voetbal dan die 'ollanders'. 'Jezus, Hazard vliegt gewoon drie man voorbij in het strafschopgebied van de tegenstander, Robben zou zich al hebben laten vallen'.
Zie het als een vorm van ontwikkelingshulp.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat alle 3 intellecten uit Antwerpen lang gelee al verkast zijn naar Holland zegt natuurlijk al genoeg over het niveau daar nu.
Best leuk dit
quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:14 schreef Lothiriel het volgende:
Iedereen is zo aardig tegen elkaar zeg
Weet je wat, laten we het aardig houden in het volgende (dit dus) topic
Dat laatste zeiden ze dus ook op in elk geval de Franse, Bulgaarse en Roemeense TV.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:17 schreef Morendo het volgende:
My two cents: Belgen moeten eens ophouden zich met Nederland te vergelijken. 'Oh, wij spelen echt wel beter en aantrekkelijker voetbal dan die 'ollanders'. 'Jezus, Hazard vliegt gewoon drie man voorbij in het strafschopgebied van de tegenstander, Robben zou zich al hebben laten vallen'.
Ik heb hem altijd graag bezig gezien, maar zijn chauvinisme in dit WK begint me echt de strot uit te komen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:18 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
1 tip; niet luisteren naar wat die lul van een Karl Vannieuwkerke zit te bazelen
Welk jaar was dat?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:11 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Het Algemeen Nederlands is ooit ontstaan nadat de Spanjaarden Antwerpen hadden bezet en alle Antwerpse intellectuelen naar Amsterdam waren gevlucht. Daar hebben ze toen het "Nederlands" uitgevonden (waar dus heel veel Belgisch/Brabantse invloeden in zitten).
Ken je geschiedenis.
Dat heb ik al lang gedaan, thank you very much.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat laatste zeiden ze dus ook op in elk geval de Franse, Bulgaarse en Roemeense TV.
Ga je die ook allemaal een klachtenbrief sturen?
Inderdaad! Laten we JUICHEN! voor elkaar zodat mocht er één van de twee landen uitgeschakeld worden (wat zeker is na de halve finale) we voor het andere land kunnen JUICHEN!quote:
Waar is die ene Belgische verslaggever gebleven, die met die krulletjes.quote:
De "Val van Antwerpen" heet het, het jaartal weet ik niet meer zeker, 1586 of zo? Kan je vast opzoeken.quote:
En hoe zit het met de moderne popmuziek?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Verder heeft nederland de cultuur natuurlijk ook geperfectioneerd. Neem de schilderkunst; 1 en al grote meesters uit nederland, België blijft toch een beetje achter met die dikke wijven fetisjist en dat ene verkleedscherm waar er een stuk van mist.
Dit dus. Aan het begin van het WK vond ik het allemaal prima maar hij kreeg het toch een beetje te hoog in z'n bol na het halen van de kwartfinalequote:Op donderdag 3 juli 2014 15:20 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik heb hem altijd graag bezig gezien, maar zijn chauvinisme in dit WK begint me echt de strot uit te komen.
Vergane glorie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Verder heeft nederland de cultuur natuurlijk ook geperfectioneerd. Neem de schilderkunst; 1 en al grote meesters uit nederland, België blijft toch een beetje achter met die dikke wijven fetisjist en dat ene verkleedscherm waar er een stuk van mist.
Die vind ik juist wel weer grappigquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:18 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
1 tip; niet luisteren naar wat die lul van een Karl Vannieuwkerke zit te bazelen
Nou ja, de Nederlandstalige cultuur komt inderdaad wel uit de zuidelijke Nederlanden ja. Brugge was al een wereldstad terwijl Amsterdam een klein dorpje was. Daarna werd Antwerpen dat en pas na de val van Antwerpen in 1585, na een jaar lang beleg door de Spanjaarden, werd Amsterdam belangrijk door het afsluiten van de Antwerpse haven. Zelfde beweging zie je met het hele culturele gebeuren en inderdaad ook met de taal. De 'standaard'-taal werd inderdaad in het Zuiden gesproken en niet in het Noorden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:23 schreef Blik het volgende:
Dus Nederlands komt uit Antwerpen?
Daar is de geschiedenis het niet mee eens, het is een taal die al bestond rond 500 na Christus en vanaf 1550 is het Nieuwnederlands ontstaan. Verder zal het mijn reet roesten, maar de overtuiging dat het uit belgië komt is iets te kort door de bocht
[ afbeelding ]
Ja de laatste songfestivals is België natuurlijk ook weer niksquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:24 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
En hoe zit het met de moderne popmuziek?
Rond 500 sprak men Noordzeegermaans in grote delen van Nederland en België. Dat werd overgenomen door het Germaans. Daaruit zijn wat andere talen voortgekomen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:23 schreef Blik het volgende:
Dus Nederlands komt uit Antwerpen?
Daar is de geschiedenis het niet mee eens, het is een taal die al bestond rond 500 na Christus en vanaf 1550 is het Nieuwnederlands ontstaan. Verder zal het mijn reet roesten, maar de overtuiging dat het uit belgië komt is iets te kort door de bocht
Het Nederlands heeft als vroege voorouder het Oudnederfrankisch, een verzameling Istvaeoonse dialecten ontstaan na 500 als gevolg van de dialectische differentiatie binnen de West-Germaanse groep die is toe te schrijven aan twee ontwikkelingen: de Ingveoonse klankverschuivingen rond de Noordzee, en de Hoogduitse klankverschuiving in Zuid-Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, die in tegenovergestelde richting en in afgezwakte vorm over West-Europa trokken. Het Oudnederfrankisch vanaf 800 wordt samen met het Ingveoonse kustdialect ook wel Oudnederlands genoemd, dat vanaf 1150 evolueert in de dialecten van het Middelnederlands. Deze dialecten waren in volgorde van belangrijkheid het Vlaams, het Brabants, het Hollands, het Limburgs en in mindere mate ook de Noordoostelijke dialecten: het Nedersaksisch. Vanaf 1550 ontwikkelt zich hieruit het Nieuwnederlands.
bron: wikipedia
[ afbeelding ]
Het songfestivalquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:28 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Ja de laatste songfestivals is België natuurlijk ook weer niks
Goh, hij ging er toch serieus over vond ik maar goed. Normaal gezien heeft hij dat niet, werd me iets te emotioneel.quote:
Dat heb ik niet gezegd, ik heb gezegd dat Antwerpse intellectuelen een rol hebben gespeeld tijdens die 'gouden eeuw' van Amsterdam bij het bepalen van wat nu net "Algemeen Nederlands" was. Ze hebben daar een grote rol in gespeeld en brachten uiteraard ook hun eigen achtergrond vanuit de zuidelijke Nederlanden (als je dat in die tijd zo kon noemen) mee.quote:
Door sommigen wat opgehemeld, maar wat mij betreft erg overgewaardeerd, die Belpop. Na doorbraak dEUS en Zita Swoon kwamen er een hele hoop verschrikkelijke copycats vandaan. En allemaal met zo'n gemaakt Stef Kamiel stemmetje.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:24 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
En hoe zit het met de moderne popmuziek?
Zou ook graag met een Belgisch vlaggetje kunnen zwaaien jaquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:22 schreef Broodjebitterbal het volgende:
[..]
Inderdaad! Laten we JUICHEN! voor elkaar zodat mocht er één van de twee landen uitgeschakeld worden (wat zeker is na de halve finale) we voor het andere land kunnen JUICHEN!
België!![]()
![]()
Nederland![]()
Waren er niet ooit van dezemet andere vlaggetjes? EK ooit ofzo?
TC Matic was en blijft top.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Door sommigen wat opgehemeld, maar wat mij betreft erg overgewaardeerd, die Belpop. Na doorbraak dEUS en Zita Swoon kwamen er een hele hoop verschrikkelijke copycats vandaan. En allemaal met zo'n gemaakt Stef Kamiel stemmetje.
Maar wel iets beter dan NL. Maar ook niet heel veel.
Blegh. Arno..quote:
Deze Kamiel is dan ook een stuk beter te behappen:quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
En allemaal met zo'n gemaakt Stef Kamiel stemmetje.
Deze zou kunnen:quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:30 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Zou ook graag met een Belgisch vlaggetje kunnen zwaaien ja
Ik heb het gevoel dat hij dat expres doet om Jan & Jan een beetje op te naaien, gewoon "banter" voor aan tafel. Niet te serieus nemen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:18 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Jaren 80-90 en die waren echt super.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Wie?
Ik ken alleen Clouseau, Milk Inc en Triggerfinger
Jammer alleen dat ie zo gek kijktquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:36 schreef Lkw het volgende:
[..]
Deze zou kunnen: [ afbeelding ]
Maar het blijft een beetje behelpen zo hè.. Via een Tsjechische website nog wel
Dat is te hopen dat het daarom was. Alleen gingen ze er niet echt op in en dan kan je beter over wat anders beginnen denk ik dan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:38 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat hij dat expres doet om Jan & Jan een beetje op te naaien, gewoon "banter" voor aan tafel. Niet te serieus nemen.
Wedstrijden van België kijk ik idd op Sporza, is me verder niet zo opgevallen. Maar ik erger me sowieso al groen en geel aan Jan Mulder dus ik zal wel een blinde vlek hebbenquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:43 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat is te hopen dat het daarom was. Alleen gingen ze er niet echt op in en dan kan je beter over wat anders beginnen denk ik dan.
Ik schaamde me gewoon eventjes voor die man toen ik me bedacht dat er veel Nederlanders zijn die ook naar Sporza kijken
Vlaggetjes..quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:30 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Gevonden alleen was België er toen helaas niet bijquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:30 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Verder 100 procent eens met wat je zegt
Jan Boskamp zitten ze gewoon de hele tijd uit te dagen omdat het nooit echt zeker is of hij zich nu een Nederlander of een Belg voelt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:43 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat is te hopen dat het daarom was. Alleen gingen ze er niet echt op in en dan kan je beter over wat anders beginnen denk ik dan.
Ik schaamde me gewoon eventjes voor die man toen ik me bedacht dat er veel Nederlanders zijn die ook naar Sporza kijken
Ik kijk juist liever op een andere zender als België speelt, meestal de Franse zender. Alleen bij de rust verzet ik sowieso want als die Fransen op dreef komen dan heb ik iets teveel moeite om alles perfect te blijven verstaan & hun humor is meestal ook maar mwa mwaquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Wedstrijden van België kijk ik idd op Sporza, is me verder niet zo opgevallen. Maar ik erger me sowieso al groen en geel aan Jan Mulder dus ik zal wel een blinde vlek hebben
Gewoon Duitsland kiezen en je hoofd schuin houdenquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:46 schreef Broodjebitterbal het volgende:
[..]
Gevonden alleen was België er toen helaas niet bij![]()
EK / EK Smileys | EK 2012
Hij praat zo plat Rotterdams dat half Nederland hem ook niet verstaatquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:47 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Jan Boskamp zitten ze gewoon de hele tijd uit te dagen omdat het nooit echt zeker is of hij zich nu een Nederlander of een Belg voelt.![]()
Terwijl hij zo plat Rotterdams praat dat de helft van de studio hem niet verstaat.
Enige andere optie die we in NL hebben naast de NOS is BBC. Wat ook best prima is overigens, maar de Belgische wedstrijden kijk ik dan toch liever met een belgische commentator. Niet dat het persé beter is, maar goedquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:47 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik kijk juist liever op een andere zender als België speelt, meestal de Franse zender. Alleen bij de rust verzet ik sowieso want als die Fransen op dreef komen dan heb ik iets teveel moeite om alles perfect te blijven verstaan & hun humor is meestal ook maar mwa mwa![]()
En valt normaal gezien mee hoor, maar ik vond dat Vannieuwkerke's chauvinisme eventjes wel heel hard uit de verf kwam. Was beetje onnodig naar mijn gevoel, maar ja.
Haha ja inderdaadquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:47 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Jan Boskamp zitten ze gewoon de hele tijd uit te dagen omdat het nooit echt zeker is of hij zich nu een Nederlander of een Belg voelt.![]()
Terwijl hij zo plat Rotterdams praat dat de helft van de studio hem niet verstaat.
Jammer inderdaadquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:46 schreef Broodjebitterbal het volgende:
[..]
Gevonden alleen was België er toen helaas niet bij![]()
EK / EK Smileys | EK 2012
Dat heb ik dan waarschijnlijk gemist, hij maakt zich meestal een beetje belachelijk en dat is wel grappig, ik kijk wel regelmatig wedstrijden op Canvas want de NOS vind ik niet zo maar prefereer BBC, die zijn onafhankelijk.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:29 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Goh, hij ging er toch serieus over vond ik maar goed. Normaal gezien heeft hij dat niet, werd me iets te emotioneel.
Oh ja, geen Franse TV daar. BBC schijnt inderdaad goed te zijn, maar ik kan Frans dus over het algemeen beter volgen dan Engels bij zulke voetbalwedstrijdenquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Enige andere optie die we in NL hebben naast de NOS is BBC. Wat ook best prima is overigens, maar de Belgische wedstrijden kijk ik dan toch liever met een belgische commentator. Niet dat het persé beter is, maar goed
Nou ja, was niet zozeer dat hij zei 'België speelt wel beter dan Nederland nu, niet waar?' maar vooral dat hij erover bleef doordrammen terwijl niemand zin had om daarop in te gaan (ook de Belgische analisten niet).quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat heb ik dan waarschijnlijk gemist, hij maakt zich meestal een beetje belachelijk en dat is wel grappig, ik kijk wel regelmatig wedstrijden op Canvas want de NOS vind ik niet zo maar prefereer BBC, die zijn onafhankelijk.
Misschien ingegeven door de hypemachine die rond de rode duivels is gecreëerd? Daar lijkt het bij mij soms op.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:54 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou ja, was niet zozeer dat hij zei 'België speelt wel beter dan Nederland nu, niet waar?' maar vooral dat hij erover bleef doordrammen terwijl niemand zin had om daarop in te gaan (ook de Belgische analisten niet).
Was beetje overenthousiast geloof ik.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat heb ik dan waarschijnlijk gemist, hij maakt zich meestal een beetje belachelijk en dat is wel grappig, ik kijk wel regelmatig wedstrijden op Canvas want de NOS vind ik niet zo maar prefereer BBC, die zijn onafhankelijk.
Weet niet wie hier de .gif koning is maar HaJee o.a. kan toch alles met Photoshopquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:51 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Jammer inderdaadNou ja, wel leuk gemaakt allemaal
Had wel herhaald mogen worden voor het WK
![]()
Het is dat ik geen idee heb hoe je zoiets aanpakt, anders had ik het zelf geprobeerd
Ik vind dat Verheyen er toch ook wel kijk op heeft.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
BBC is het beste vind ik. Daar zitten ook bijvoorbeeld mensen als Henry en Seedorf. Dat is toch wat interessanter dan Gert Verheyen of Ronald Waterreus.
Ja, die hypemachinequote:Op donderdag 3 juli 2014 15:55 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Misschien ingegeven door de hypemachine die rond de rode duivels is gecreëerd? Daar lijkt het bij mij soms op.
Mee eens jaquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:56 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik vind dat Verheyen er toch ook wel kijk op heeft.
1 maar ze zenden niet alle wedstrijden uitquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:57 schreef Wouterw17 het volgende:
Welke BBC komt het op? Want soms kan ik het niet vinden.
Zou best kunnenquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:56 schreef Broodjebitterbal het volgende:
[..]
Weet niet wie hier de .gif koning is maar HaJee o.a. kan toch alles met Photoshop?
quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:00 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Zou best kunnenIk ga nog maar eens wat zoeken op internet en desnoods gebruik ik dat voor Roemenië wel en doe ik alsof het blauw zwart is
Deze bedoel ik: [ afbeelding ]
Who gives a fuck.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat laatste zeiden ze dus ook op in elk geval de Franse, Bulgaarse en Roemeense TV.
Ga je die ook allemaal een klachtenbrief sturen?
Jammer, een Januzaj in vorm is goed bruikbaar. Zo niet, dan geen man overboord.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:00 schreef kl1172 het volgende:
Er schort blijkbaar iets met Januzaj, traint zonder al te veel gretigheid waardoor ie waarschijnlijk zijn kansen om te spelen in gevaar brengt. Dembele is geblesseerd en de rest zou speelklaar moeten zijn tegen zaterdag. Ziet er al bij al goed uit, we kunnen op het grootste deel van de spelerskern rekenen.
Tijdens de wedstrijd tegen de VS stond hij anders nog met zijn hand op het hart geëmotioneerd mee te luisteren naar het volkslied. Ik vond het overigens wel mooi hoe iedereen spontaan z'n rechterhand naar het hart bracht dat was absoluut niet geënsceneerd of melodramatisch.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:00 schreef kl1172 het volgende:
Er schort blijkbaar iets met Januzaj, traint zonder al te veel gretigheid waardoor ie waarschijnlijk zijn kansen om te spelen in gevaar brengt. Dembele is geblesseerd en de rest zou speelklaar moeten zijn tegen zaterdag. Ziet er al bij al goed uit, we kunnen op het grootste deel van de spelerskern rekenen.
How how, wij hadden wel olympisch zilver bij het' 50 m kleinkalibergeweer liggend' in 2012.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:20 schreef maaria1990 het volgende:
Wel leuk voor België dat ze nu eindelijk eens wat succes hebben met ietsAl die EK's, WK's, Olympische zomer en winterspelen, Songfestivals etc. gaan altijd voorbij zonder enig Belgisch succes, en dan nu toch een keer de kwartfinale op een wk
![]()
Maar ben wel benieuwd of Belgen hun tegenstander Argentinië niet teveel onderschatten.... Ze hebben de Argentijnen al verslagen en zelfs de beker al in handen, maar heeft Argentinië alles al gegeven? Het lijkt me niet zo heel gemakkelijk....
Opgegroeid in België. Ik had niets anders van hem verwacht.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tijdens de wedstrijd tegen de VS stond hij anders nog met zijn hand op het hart geëmotioneerd mee te luisteren naar het volkslied. Ik vond het overigens wel mooi hoe iedereen spontaan z'n rechterhand naar het hart bracht dat was absoluut niet geënsceneerd of melodramatisch.
Goh, niet echt vind ik.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:56 schreef Halcon het volgende:
BBC is het beste vind ik. Daar zitten ook bijvoorbeeld mensen als Henry en Seedorf. Dat is toch wat interessanter dan Gert Verheyen of Ronald Waterreus.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:00 schreef kl1172 het volgende:
Er schort blijkbaar iets met Januzaj, traint zonder al te veel gretigheid waardoor ie waarschijnlijk zijn kansen om te spelen in gevaar brengt.
Ik heb juist het gevoel dat bijna elke Belg denkt dat ze eruit gaan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:20 schreef maaria1990 het volgende:
Maar ben wel benieuwd of Belgen hun tegenstander Argentinië niet teveel onderschatten.... Ze hebben de Argentijnen al verslagen en zelfs de beker al in handen, maar heeft Argentinië alles al gegeven? Het lijkt me niet zo heel gemakkelijk....
Is ook niet zo vreemd denk ik, al lijkt België beter in vorm dan Argentinië, zij hebben mensen die een wedstrijd uit het niets kunnen beslissenquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:56 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Ik heb juist het gevoel dat bijna elke Belg denkt dat ze eruit gaan.
Ik snap het niet helemaal want België doet het gewoon beter dan Argentinië. Argentinië is alleen groot qua naam maar het stelt echt niet zo veel voor. Eigenlijk zou Argentinië eerder bang moeten zijn voor België dan andersom.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is ook niet zo vreemd denk ik, al lijkt België beter in vorm dan Argentinië, zij hebben mensen die een wedstrijd uit het niets kunnen beslissen
Tja, gewoon omdat Argentinië na Brazilië het grootste voetballand van Zuid-Amerika is. Die willen echt niet verliezen in de kwartfinale tegen dat nietige kleine landje aan de Noordzee. Die zullen er vol voor gaan, dus daar zullen we ons op moeten voorbereiden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:56 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Ik heb juist het gevoel dat bijna elke Belg denkt dat ze eruit gaan.
Dat is waar, de druk ligt bij hun. Ik vind alleen dat België zich wel heel erg in de underdog-rol gooit. Op zich wel logisch, maar ze mogen wel iets meer vertrouwen uitspreken vind ik. Als er nou een land is waar je niet bang voor hoeft te zijn is het Argentinië.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:30 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Tja, gewoon omdat Argentinië na Brazilië het grootste voetballand van Zuid-Amerika is. Die willen echt niet verliezen in de kwartfinale tegen dat nietige kleine landje aan de Noordzee. Die zullen er vol voor gaan, dus daar zullen we ons op moeten voorbereiden.
Maar ik geloof wel in een stunt, go Belgium!
Wat is beter? Ze staan tegenover elkaar in de kwartfinale, wat ik al zei België lijkt beter in vorm, maar dat is geen garantie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:29 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal want België doet het gewoon beter dan Argentinië. Argentinië is alleen groot qua naam maar het stelt echt niet zo veel voor. Eigenlijk zou Argentinië eerder bang moeten zijn voor België dan andersom.
Ben het niet met je eens hoor, dat het nog niet goed loopt betekent niet dat er geen kwaliteit isquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:32 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Dat is waar, de druk ligt bij hun. Ik vind alleen dat België zich wel heel erg in de underdog-rol gooit. Op zich wel logisch, maar ze mogen wel iets meer vertrouwen uitspreken vind ik. Als er nou een land is waar je niet bang voor hoeft te zijn is het Argentinië.
Messi is hun kwaliteit, verder zie je gewoon dat ze totaal niet op elkaar ingespeeld zijn. Ze hopen gewoon op bevliegingen van Messi, verder is het niks.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens hoor, dat het nog niet goed loopt betekent niet dat er geen kwaliteit is
Nee dat is waar maar waar ik me een beetje aan stoor is dat bijna elke speler van België zegt dat hun doel gehaald is en dat ze de underdog zijn. Terwijl daar totaal geen reden voor is. Ik denk dat ze juist blij mogen zijn dat ze Argentinië treffen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat is beter? Ze staan tegenover elkaar in de kwartfinale, wat ik al zei België lijkt beter in vorm, maar dat is geen garantie.
Die underdogrol zijn we gewend van het laatste decennium. Enige landen waar we geen underdog tegen waren zijn natuurlijk de kleine prutslandjes zoals Luxemburg, San Marino of Andorra + dan een resem Oost-Europese landen zoals Bulgerije, Roemenië enzovoort.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:32 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Dat is waar, de druk ligt bij hun. Ik vind alleen dat België zich wel heel erg in de underdog-rol gooit. Op zich wel logisch, maar ze mogen wel iets meer vertrouwen uitspreken vind ik. Als er nou een land is waar je niet bang voor hoeft te zijn is het Argentinië.
Nog niks en Di Maria, Aguero, Lavezzi kunnen ook aardig ballen hoor, hun opbouw klopt niet, als ze daar wat aan doen kunnen ze heel gevaarlijk wordenquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:36 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Messi is hun kwaliteit, verder zie je gewoon dat ze totaal niet op elkaar ingespeeld zijn. Ze hopen gewoon op bevliegingen van Messi, verder is het niks.
Juist! Ik vind dat jullie wel wat meer vertrouwen mogen hebben en de spelers al helemaal. Volgens mij hebben jullie allemaal zoiets van: het doel is gehaald, deze wedstrijd maakt niks uit. Terwijl dit volgens mij de kans is om Argentinië te pakken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:38 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Maar goed, beetje optimisme zo af en toe kan zeker geen kwaad [ afbeelding ]
Wat ze in de pers zeggen is natuurlijk niet hetzelfde als wat ze denken en onder elkaar besprekenquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:39 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Juist! Ik vind dat jullie wel wat meer vertrouwen mogen hebben en de spelers al helemaal. Volgens mij hebben jullie allemaal zoiets van: het doel is gehaald, deze wedstrijd maakt niks uit. Terwijl dit volgens mij de kans is om Argentinië te pakken.
Tuurlijk, stuk voor stuk goede spelers maar de enige die tot nu toe iets heeft laten zien is Messi. Je kunt nog zulke goede spelers hebben maar als het niet loopt heb je daar weinig aan. Kijk maar naar Nederland in 2012.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nog niks en Di Maria, Aguero, Lavezzi kunnen ook aardig ballen hoor, hun opbouw klopt niet, als ze daar wat aan doen kunnen ze heel gevaarlijk worden
Maar toch geeft dat mij wel het gevoel dat ze zich er al bij neerleggen dat ze eruit gaan. En dat is niet goed vind ik. Ook richting de pers mogen ze wel wat meer vertrouwen uitspreken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat ze in de pers zeggen is natuurlijk niet hetzelfde als wat ze denken en onder elkaar bespreken
Jij trekt je conclusies gewoon te vroeg en NL in 2012 verloor alle wedstrijden, Argentinië staat met k voetbal in de kwartfinale.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:40 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Tuurlijk, stuk voor stuk goede spelers maar de enige die tot nu toe iets heeft laten zien is Messi. Je kunt nog zulke goede spelers hebben maar als het niet loopt heb je daar weinig aan. Kijk maar naar Nederland in 2012.
De tegenstanders die Nederland toen had waren wel wat beter hoor. Maar ik zou het raar vinden als het nu in een keer gaat lopen bij Argentinië terwijl het de vorige wedstrijden totaal niet liep. Ik geloof daar niet in maar het kan wel gebeuren natuurlijk. En als het ineens gaat lopen heeft België een probleem.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jij trekt je conclusies gewoon te vroeg en NL in 2012 verloor alle wedstrijden, Argentinië staat met k voetbal in de kwartfinale.
Het zijn vaak details, zie ook België de laatste wedstrijd wat wel creëerde maar niet scoorde en na de 2-0 dacht dat het al afgelopen was, die kansen die USA op het einde nog had hoef je Messi of Aguero niet te gevenquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:44 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
De tegenstanders die Nederland toen had waren wel wat beter hoor. Maar ik zou het raar vinden als het nu in een keer gaat lopen bij Argentinië terwijl het de vorige wedstrijden totaal niet liep. Ik geloof daar niet in maar het kan wel gebeuren natuurlijk. En als het ineens gaat lopen heeft België een probleem.
Hopen dat Argentinië niet plots opstaat zoals België tegen de USA danquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:39 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Juist! Ik vind dat jullie wel wat meer vertrouwen mogen hebben en de spelers al helemaal. Volgens mij hebben jullie allemaal zoiets van: het doel is gehaald, deze wedstrijd maakt niks uit. Terwijl dit volgens mij de kans is om Argentinië te pakken.
Wilmots heeft al gezegd dat iedereen te snel tevreden is, dat hij nog verder wil geraken en dat de kansen wat hem betreft op 50/50 liggen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:42 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Maar toch geeft dat mij wel het gevoel dat ze zich er al bij neerleggen dat ze eruit gaan. En dat is niet goed vind ik. Ook richting de pers mogen ze wel wat meer vertrouwen uitspreken.
Als Argentinië opstaat is elk team zo'n beetje kansloos tegen ze.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:54 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Hopen dat Argentinië niet plots opstaat zoals België tegen de USA dan. Ik ben van mening dat het België van eergisteren met een klein beetje afwerking wel wint van het Argentinië tegen Zwitserland. Altijd lastig te vergelijken natuurlijk.
Ik merkte wel al dat Argentinië vaak in 2 stukken uiteenvalt en weinig over het middenveld heenvoetbalt en dat zou wel eens in ons voordeel kunnen zijn
Jij snapt het!quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:34 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Als Argentinië opstaat is elk team zo'n beetje kansloos tegen ze.
HLN livequote:Op donderdag 3 juli 2014 17:52 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
[..]Waar haal je dat ?
Blijkbaar kan hij trouwens in de toekomst misschien toch nog voor een ander land uitkomen, nl. Kosovo, als dat ooit officieel als land erkend wordt door de FIFA.
Hoezo? De keeper, verdediging en het middenveld is gewoon pure middelmaat.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:34 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Als Argentinië opstaat is elk team zo'n beetje kansloos tegen ze.
Dat kan nu toch niet meer? Hij heeft gedebuteerd voor België.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:52 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
[..]Waar haal je dat ?
Blijkbaar kan hij trouwens in de toekomst misschien toch nog voor een ander land uitkomen, nl. Kosovo, als dat ooit officieel als land erkend wordt door de FIFA.
Voor Kosovo wel , omdat dat land op het moment van zijn debuut voor België nog niet bestond als FIFA-lid. Alle andere opties zoals Albanië, Engeland, ... zijn wél definitief uitgesloten ...quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan nu toch niet meer? Hij heeft gedebuteerd voor België.
Dan zouden die Zwitserse Kosovaren ook nog voor Kosovo kunnen kiezen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Voor Kosovo wel , omdat dat land op het moment van zijn debuut voor België nog niet bestond als FIFA-lid. Alle andere opties zoals Albanië, Engeland, ... zijn wél definitief uitgesloten ...
Di maria is echt middelmaat ja.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoezo? De keeper, verdediging en het middenveld is gewoon pure middelmaat.
Belgie is net als argentinie leuk op papier,maar matig in de uitvoering.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
En de keeper en verdediging dan, kees?
Dat wordt een eitje dus. En dat voor de zwaarste hindernis richting de finale.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:47 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Belgie is net als argentinie leuk op papier,maar matig in de uitvoering.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat wordt een eitje dus. En dat voor de zwaarste hindernis richting de finale.
Meestal hebben we aan veel minder kansen wel genoeg.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:52 schreef skippy22 het volgende:
[..]![]()
Soort van zwitserland en dan slaat messi toe. Gij hebben 35 kansen nodig om te scoren,
quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:40 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Tuurlijk, stuk voor stuk goede spelers maar de enige die tot nu toe iets heeft laten zien is Messi. Je kunt nog zulke goede spelers hebben maar als het niet loopt heb je daar weinig aan. Kijk maar naar Nederland in 2012.
Felwat? Wat is er trouwens met die jongen zijn kapsel?quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meestal hebben we aan veel minder kansen wel genoeg.
En zo'n kopbal gaat bij ons niet op de paal. Die kopt Fellaini er wel in.
En dan zeg maar dag tegen Messi
Met zo'n aanval heb je geen goede keeper nodig.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoezo? De keeper, verdediging en het middenveld is gewoon pure middelmaat.
En dan er uit tegen robben. Sjefke gaat gij dan ook een liedke schrijven ? +quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Majesteit, majesteit, in de halve finale hebben elf fantastische Belgen, dat geweldige Oranje weten te verdelgen....quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:02 schreef skippy22 het volgende:
[..]
En dan er uit tegen robben. Sjefke gaat gij dan ook een liedke schrijven ? +
In je meest natte voetbal dromen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Majesteit, majesteit, in de halve finale hebben elf fantastische Belgen, dat geweldige Oranje weten te verdelgen....
Om welke reden? Het zijn de spelers die het doen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:56 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]Dat heeft niets met de spelers te maken
Ik geef van Marwijk de schuld.
De arrogantiequote:Op donderdag 3 juli 2014 21:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat jaquote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
De arrogantie![]()
![]()
![]()
![]()
En het maar raar vinden waarom de Hollanders zo om jullie Belgjes moeten lachen
Broeder, wat kijkt u naar de splinter in het oog van een ander en de balk in uw eigen oog merkt u niet!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
De arrogantie![]()
![]()
![]()
![]()
En het maar raar vinden waarom de Hollanders zo om jullie Belgjes moeten lachen
Er wordt nogal veel tijd besteed aan iets wat volstrekt waardeloos is. Ik zou denken dat het de tijd en energie niet eens waard zou zijn, maar misschien is niet iedereen bekend met het begrip ironie.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:08 schreef Lothiriel het volgende:
Mondde dit topic eindelijk uit in een volwassen discussie krijg je die schreeuwers weer
Moet bekennen dat ik me soms ook wel eens laat verleiden tot het meedoen aan het gezwets maar hoe sommigen daar zo verschrikkelijk ver in kunnen gaan blijft mij toch een raadselquote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er wordt nogal veel tijd besteed aan iets wat volstrekt waardeloos is. Ik zou denken dat het de tijd en energie niet eens waard zou zijn, maar misschien is niet iedereen bekend met het begrip ironie.
Ik niet echt, of Argentinië zou ons constant op onze eigen helft moeten drukken. Gaan ze ons zo ver weg drukken, denk je?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:21 schreef Halcon het volgende:
Origi en Mertens dan als invaller om wat te forceren. Dat vind ik ook prima.
Nee. Die passen wel op met hun verdediging. Mertens en Origi kunnen naar mijn mening nog beter het verschil maken als de rest al wat moe is.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:26 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik niet echt, of Argentinië zou ons constant op onze eigen helft moeten drukken. Gaan ze ons zo ver weg drukken, denk je?
Thibautquote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:05 schreef kwintonlesijonson het volgende:
ZIj hebben Messi. Wij hebben Thibaut!
Ga jij maar snel naar die pornosnor van je.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:52 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
Thibautdie naam alleen al
![]()
Manuel >>>>>>>>>>>>> Thibaut
Ik kan niet wachten!!! Hopelijk mag hij wel in de basisquote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:04 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Ga jij maar snel naar die pornosnor van je.
Dat effect heb je nu ook als Courtois een balletje uit de lucht paktquote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:12 schreef dick_laurent het volgende:
Ik gun België van harte de overwinning op Argentinië, al is het maar omdat ik een pesthekel heb aan dat messi-geadoreer.
Elke keer als die messi een bal aanraakt krijgt iedereen spontaan een stijve lul. Ohh messi, messi, ik word zo opgewonden als je met je balletje speelt....Echt, flikker op met die gast.
Hij blinkt alvast weer uit in afwezigheid en mislukte acties.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:05 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten!!! Hopelijk mag hij wel in de basis
Inderdaad , ofwel omdat belgie eruit ligt ofwel omdat sommige arrogante mannetjes met het schaamrood op de wangen stil zijn na de kwalificatie van de Belgen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 08:03 schreef WebBeestje het volgende:
Wat zal dit topic na vanavond heerlijk stil worden
Hoezo? Zijn ze nog niet gekwalificeerd dan?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:30 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Inderdaad , ofwel omdat belgie eruit ligt ofwel omdat sommige arrogante mannetjes met het schaamrood op de wangen stil zijn na de kwalificatie van de Belgen.
Bij gebrek aan beter mag hij elke wedstrijd weer bewijzen dat hij er niet veel van kan.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:48 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Hij blinkt alvast weer uit in afwezigheid en mislukte acties.
Fredsjj?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij gebrek aan beter mag hij elke wedstrijd weer bewijzen dat hij er niet veel van kan.
Doorgaan naar een volgende ronde is ook een kwalificatie mister wise Guy.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:17 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Hoezo? Zijn ze nog niet gekwalificeerd dan?
Hap hapquote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:16 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Doorgaan naar een volgende ronde is ook een kwalificatie mister wise Guy.
Dankuwelquote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:44 schreef pyl het volgende:
Welaan Belgen, de Dag van de Waarheid is aangebroken. De kwartfinale!!! Tijd voor heroïek. Dit zijn dé wedstrijden van het toernooi.
Nederland verloor in 1994 de kwartfinale nipt (3-2) van Brazilië, het won in 1998 even nipt (2-1) van Argentinië, en in 2010 deed het dat nogmaals met 2-1, toen tegen Brazilië. Nu is de beurt aan jullie. Een grote tegenstander wacht. Kunnen jullie die heroïsche rol aan, of zijn de schoudertjes toch te frêle? Ik hoop op een schitterende wedstrijd en dat de beste moge winnen, uiteraard. Als dat de Belgen zijn, als jullie echt de beste zijn, beter dan de Argentijnen (wat een tegenstander!), heb ik daarmee geen enkel probleem - integendeel. Zet 'm op!
Kan best met hun geluk dat ze winnen. Maar van ons winnen ze niet.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:49 schreef TheStranger1158 het volgende:
Die Belgen winnen vanavond, maar ze verliezen van ons
Wees maar blij met succes in oefenwedstrijdenquote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:52 schreef Djeez het volgende:
Hopelijk schoppen de Argentijnen de Belgen naar huis. Nederland heeft de laatste twee keer van Argentinië gewonnen, van België niet
Ja het ergste is eigenlijk dat Argentinie aanvoelde dat Belgie geen reet te vertellen had. Argentinie heeft de 2e helft op halve kracht gespeeld om fit de halve finale te spelen. Dat is wel vernederend.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
België is wel beetje door de mand gevallen. Argentinië was tweede helft abominabel slecht en dan toch alleen maar lange peren van Alderweireld...pover.
Er leek inderdaad geen enkele overtuiging achter te zitten.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:02 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ja het ergste is eigenlijk dat Argentinie aanvoelde dat Belgie geen reet te vertellen had. Argentinie heeft de 2e helft op halve kracht gespeeld om fit de halve finale te spelen. Dat is wel vernederend.
Walhannes ook de grootste clown na Halcon hahahhahaquote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:01 schreef Groby het volgende:
jammer halcon, bramkvo, lothiriel, capuchon_jongen, marie30 etc.
Het was inderdaad de eerste echte serieuze tegenstander en het beeld was wel heel duidelijk. De 3 magere groepswedstrijden waren misschien al een voorteken wat dat betreft.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:04 schreef WebBeestje het volgende:
Zwaai, zwaai, traditioneel weer niet kunnen presenteren als er een beetje tegenstander is bij een serieuze wedstrijd.
Courtois keepte prima. De rest was om te janken.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je kan beter vragen wie er niet slecht was. Alleen Vertonghen was niet waardeloos vandaag.
Prima is een groot woord alleen bij die 1 op 1 met Messi blonk hij uitquote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Courtois keepte prima. De rest was om te janken.
Goede assist op Higuain idd.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je kan beter vragen wie er niet slecht was. Alleen Vertonghen was niet waardeloos vandaag.
Dit is dan weer lachwekkendquote:Van onze Telesportredactie
Vincent Kompany keek trots terug op het WK-avontuur van België, dat strandde in de kwartfinales. Argentinië bleek met 1-0 te sterk. "Als collectief waren we de betere ploeg, zij moesten het hebben van individuele acties", was de analyse van de aanvoerder van de Rode Duivels.
Die was blij met persoonlijk succes tegen Messi. Messi heeft inmiddels acht wedstrijden op rij niet tegen Courtois kunnen scoren.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Courtois keepte prima. De rest was om te janken.
wat heb je er aan als een ander ze er wel inschietquote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:26 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Die was blij met persoonlijk succes tegen Messi. Messi heeft inmiddels acht wedstrijden op rij niet tegen Courtois kunnen scoren.
Die coach van België net ook "wij hebben de hele wedstrijd ons eigen spel gespeeld tegen een tegenstander die niet wilde voetballen"quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:26 schreef Tarado het volgende:
za 05 jul 2014, 20:20
Kompany: 'Onze ploeg was beter'
[..]
Dit is dan weer lachwekkend
Individueel had hij ook niet zijn dag met een bal tussen de beentjesquote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die coach van België net ook "wij hebben de hele wedstrijd ons eigen spel gespeeld tegen een tegenstander die niet wilde voetballen"
België wilde al het hele WK niet voetballen anders was de vroegste goal niet in de 70e minuut geweestquote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die coach van België net ook "wij hebben de hele wedstrijd ons eigen spel gespeeld tegen een tegenstander die niet wilde voetballen"
Ja, net zoals de reactie van Wilmots. Niks afgedwongen, totaal geen overtuiging, etc.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Preciesquote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:29 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
België wilde al het hele WK niet voetballen anders was de vroegste goal niet in de 70e minuut geweest
Courtois 6.5quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Emoties, de hele tafel van Sporza was het er ook niet mee eensquote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gewoon negeren inderdaad dat soort lowlifes.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:58 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
In ieder geval niet hier om een troll zoals jij een pleziertje te gunnen.
Vorige dagen waren ze hier nogal actief bezigquote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:58 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
In ieder geval niet hier om een troll zoals jij een pleziertje te gunnen.
Ja, jij ook. Zorg er nu maar eerst even voor dat er geen Costa Ricaan over een Nederlands been struikelt in het strafschopgebied, want anders zal ik nog tissues voor je moeten gaan kopen straks.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:59 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Vorige dagen waren ze hier nogal actief bezig
Slechte verliezerquote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:02 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja, jij ook. Zorg er nu maar eerst even voor dat er geen Costa Ricaan over een Nederlands been struikelt in het strafschopgebied, want anders zal ik nog tissues voor je moeten gaan kopen straks.
Hopelijk toch zonder Wilmots dan en met bv. wat echte backs, zoals Cavanda. Suarez zal er ook wel bij zijn. Wat meer gif voorin kan geen kwaad.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:06 schreef Belgosome het volgende:
Het positieve aan het WK is wel de ontdekking van Origi :
Ben al benieuwd hoe ze er op het EK gaan staan , zal haast dezelfde selectie zijn dan.
Cavanda, speelt die niet ergens in een 2e klasse, dan moet ik eerst nog zien of ie wel zo goed is. Had Wilmots niet al enkele jaren bijgetekend? Suarez is misschien nog wel een leuke aanvulling.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hopelijk toch zonder Wilmots dan en met bv. wat echte backs, zoals Cavanda. Suarez zal er ook wel bij zijn. Wat meer gif voorin kan geen kwaad.
ga jij eens heel gauw friet bakken kneus, ik wil wel wat te snacken hebben als het échte voetbal dalijk begintquote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:02 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja, jij ook. Zorg er nu maar eerst even voor dat er geen Costa Ricaan over een Nederlands been struikelt in het strafschopgebied, want anders zal ik nog tissues voor je moeten gaan kopen straks.
Nou ja....wat een onzin.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met dank aan een makkelijke lotingquote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou ja....wat een onzin.
Belgie ontbrak het aan kracht.
Origi was 3 maatjes te klein voor het echte werk.
Ze konden gewoon niet beter.
Toch een prima prestatie bij de laatste 8 van de wereld.
Dat dus. Die loting op basis van FIFA-ranglijst is gewoon een aanfluiting!quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:37 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Met dank aan een makkelijke loting
Lazio Roma.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:10 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Cavanda, speelt die niet ergens in een 2e klasse, dan moet ik eerst nog zien of ie wel zo goed is. Had Wilmots niet al enkele jaren bijgetekend? Suarez is misschien nog wel een leuke aanvulling.
Op basis van wat zou je dan moeten loten?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:42 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Die loting op basis van FIFA-ranglijst is gewoon een aanfluiting!
Dat bijvoorbeeld ja. Punten behaald in de kwalificatie en ook kijken naar voorgaand toernooiquote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op basis van wat zou je dan moeten loten?
Kwalificatieprestaties is wellicht het meest eerlijk. Dan zou de nummer 5 van Zuid Amerika geen groepshoofd zijn geweest.
Vorig toernooi is al lang geleden. Dan zou Ghana groepshoofd zijn.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 22:21 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat bijvoorbeeld ja. Punten behaald in de kwalificatie en ook kijken naar voorgaand toernooi
Marokkoquote:Op zaterdag 5 juli 2014 22:54 schreef Hathor het volgende:
Offtopic...maar waar komt die Fellaini eigenlijk oorspronkelijk vandaan? Met die borstelwenkbrauwen, 1970"s afro, en die grote haviksneus lijkt ie niet op de standaard Vlaming.
Had ik niet verwacht, die naam klinkt ook niet echt Marokkaans.quote:
Zo goed ben ik er niet in thuis in die namen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 22:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Had ik niet verwacht, die naam klinkt ook niet echt Marokkaans.
Omdat je op penalties wint van Costa Rica ?quote:Op zondag 6 juli 2014 00:56 schreef WebBeestje het volgende:
Zie, kwaliteit is er bij Nederland dus WEL, een Wilmots kan niet tippen aan het tactisch genie Van Gaal
Ik denk dat wel iedere mens op aarde weet dat Van Gaal tactisch veel beter is dan Wilmots.quote:Op zondag 6 juli 2014 00:56 schreef WebBeestje het volgende:
Zie, kwaliteit is er bij Nederland dus WEL, een Wilmots kan niet tippen aan het tactisch genie Van Gaal
Hoeveel is belgie argentinie geeindigd?quote:Op zondag 6 juli 2014 01:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Omdat je op penalties wint van Costa Rica ?![]()
't vreemde is dat al die kansen die "Robben wel had gemaakt" die België kreeg tegen de VS nu voor jullie ook vielen , maar er tijdens de wedstrijd toch niet in gingen ...
Overigens vind ik ook wel dat Van Gaal met jullie team een stunt aan het opvoeren is, maar na de prestatie van vanavond zou ik toch vooral niet té hoog van de toren blazen ...
Die wissel vond ik geniaal, maar om nu zo hoog van de toren te blazen nadat je hele land een walk-over verwacht had vandaag ...quote:Op zondag 6 juli 2014 01:14 schreef WebBeestje het volgende:
Hoevaak heb je in je leven gezien dat een coach een keeperwissel doorvoert voor een penaltyserie? Of heb je de wedstrijd niet gezien?
Overigens had Costa Rica pas twee goals tegen gekregen, Italië en Uruguay verslagen en Engeland op 0-0 gehouden dus om Costa Rica weg te lachen is dom
Wij hebben in elk geval geen verlengingen of penalty's nodig gehad ...quote:Op zondag 6 juli 2014 01:18 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Hoeveel is belgie argentinie geeindigd?
Nederlanders die zich meten met Belgen en omgekeerd,quote:Op zondag 6 juli 2014 01:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wij hebben in elk geval geen verlengingen of penalty's nodig gehad ...
Nee omdat ze binnen 10 minuten al met jullie afrekendenquote:Op zondag 6 juli 2014 01:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dit jaquote:Op zondag 6 juli 2014 01:23 schreef Groby het volgende:
[..]
Nee omdat ze binnen 10 minuten al met jullie afrekenden
Hoe kwamen jullie dan langs de VS?quote:Op zondag 6 juli 2014 01:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat, om te verliezen?quote:Op zondag 6 juli 2014 01:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Niet echt een snuggere comeback he... Wie speelden er dan een verlenging tegen de voetbalkneuzen van USA?quote:Op zondag 6 juli 2014 01:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
HAHAHA GENIAALE REACTIE! Jou mag ik wel! Toedeloe Belgen!quote:Op zondag 6 juli 2014 01:23 schreef Groby het volgende:
[..]
Nee omdat ze binnen 10 minuten al met jullie afrekenden
Gewoon de zoveelste speler die geweldig is voor zijn club maar matig voor zijn land.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:19 schreef Morendo het volgende:
Kan iemand mij de hype rond Hazard nog eens uitleggen?
Geniaalequote:Op zondag 6 juli 2014 02:20 schreef DinkMonkey het volgende:
[..]
HAHAHA GENIAALE REACTIE! Jou mag ik wel! Toedeloe Belgen!
Ik weet ook wel dat het geniale is, maar dat heet nou blijheid. Dat mag wel wanneer je naar de halve finale bent.quote:
Nee, dat heet "niet kunnen spellen". Net zoals je maatje met zijn "meer als".quote:Op zondag 6 juli 2014 03:18 schreef DinkMonkey het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat het geniale is, maar dat heet nou blijheid. Dat mag wel wanneer je naar de halve finale bent.
Halcon niet zo stressen, wanneer mensen blij zijn maken ze eenmaal fouten. Gaan jij je maar weer focussen op de spelingsfouten van de Nederlanders, omdat je zo te zien toch niets beter te doen heb. Jaloezie kan veel doen met mensen zie ik.quote:Op zondag 6 juli 2014 03:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, dat heet "niet kunnen spellen". Net zoals je maatje met zijn "meer als".
Als dat mensen zijn die eerder hun mond vol hadden over de Nederlandse taal, kan het geen kwaad om ze te wijzen op domme fouten. Leren ze ook nog eens wat.quote:Op zondag 6 juli 2014 03:22 schreef DinkMonkey het volgende:
[..]
Halcon niet zo stressen, wanneer mensen blij zijn maken ze eenmaal fouten. Gaan jij je maar weer focussen op de spelingsfouten van de Nederlanders, omdat je zo te zien toch niets beter te doen heb. Jaloezie kan veel doen met mensen zie ik.
Alleen is dat totaal niet boeiend.quote:Op zondag 6 juli 2014 03:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als dat mensen zijn die eerder hun mond vol hadden over de Nederlandse taal, kan het geen kwaad om ze te wijzen op domme fouten. Leren ze ook nog eens wat.
Niet zo huilen. Dat jij nou weer perfect wilt zijn. Fouten maken is menselijk? Daarnaast is het logisch dat je in blijheid rare en gekke dingen doet en zegt. Dat jij daar nou zo'n probleem van maakt, want dat hadden de Belgen ook wel gedaan hoor.quote:
Fouten maken is menselijk, maar van mensen die eerst flink brallen over de Nederlandse taal verwacht je geen domme fouten. Dat werpt toch een ander licht op eerdere uitspraken.quote:Op zondag 6 juli 2014 03:35 schreef DinkMonkey het volgende:
[..]
Niet zo huilen. Dat jij nou weer perfect wilt zijn. Fouten maken is menselijk? Daarnaast is het logisch dat je in blijheid rare en gekke dingen doet en zegt. Dat jij daar nou zo'n probleem van maakt, want dat hadden de Belgen ook wel gedaan hoor.
Proficiat met de strafschoppen tegen Costa rica (en al bij al meen ik dat)quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:01 schreef Groby het volgende:
jammer halcon, bramkvo, lothiriel, capuchon_jongen, marie30 etc.
Ja, fantastische prestatie hoor, op de penalty's door tegen Costa rica ...quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:54 schreef WebBeestje het volgende:
Ok nu echt voetbal in plaats van wat overrated antivoetbal. Tot straks
Bedanktquote:Op zondag 6 juli 2014 05:27 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Proficiat met de strafschoppen tegen Costa rica (en al bij al meen ik dat)
Nochtans zeggen veel van je landgenoten dat Belgen de arrogantie zelve zijnquote:Op zondag 6 juli 2014 05:40 schreef erik013 het volgende:
[..]
BedanktEn we kunnen er wat lacherig over gaan doen, maar Uruguay, Italië, Engeland en ook Griekenland wisten überhaupt niet van ze te winnen. Daarnaast hadden wij moeten winnen in reguliere tijd, we hebben echt veel pech gehad met o.a. die ballen op de paal en lat.
Toch belangrijk voor jullie de komende 2-4 jaar is om iets meer karakter/zelfbewustzijn te ontwikkelen binnen het elftal, de rode duivels deden zichzelf toch vaak tekort en hadden vaak nog teveel ontzag voor landen als Argentinië. Wat dat betreft mochten ze een beetje kijken naar Costa Rica dit WK, die hadden echt voor niemand ontzag. Zelfs al zit dat niet echt in de volksaard bij Belgen, je mag je best van je eigen kracht en eigen kunnen bewust zijn.
De fans sowieso. De spelers zijn mentaal erg zwak. Arrogant tot de eerste tegenslag, dan zakt het helemaal in elkaar.quote:Op zondag 6 juli 2014 05:52 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Nochtans zeggen veel van je landgenoten dat Belgen de arrogantie zelve zijn
Dat snap ik echt niet. Ik denk eerlijk gezegd dat die 'arrogantie' bij veel Belgen gewoon ook voor een groot deel enthousiasme en hoop is, na zoveel jaar ellende en EK's en WK's mislopen. Als je dan nu met een elftal met veel toekomst je eindelijk weer eens plaatst en sinds 1986 eindelijk weer eens de kwartfinale haalt dan is het begrijpelijk dat je nu goed los gaat als Belgische fan.quote:Op zondag 6 juli 2014 05:52 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Nochtans zeggen veel van je landgenoten dat Belgen de arrogantie zelve zijn
Als je mentaal zwak bent, dan win je niet 3 van je wedstrijden in de slotfase.quote:Op zondag 6 juli 2014 06:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
De fans sowieso. De spelers zijn mentaal erg zwak. Arrogant tot de eerste tegenslag, dan zakt het helemaal in elkaar.
It takes one to know one he ?quote:Op zondag 6 juli 2014 01:38 schreef Halcon het volgende:
Oh jee, 120 minuten plus een beetje waren ze stil, maar nu komen de ratten weer uit hun hol gekropen.
quote:Op zondag 6 juli 2014 08:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
België gaat wel even wereldkampioen worden...
...aaaaaaaaaaaaand they're gone.
Tegen Algerije, dat speelde zoals CRC, kwamen ze ook achter.quote:Op zondag 6 juli 2014 06:22 schreef erik013 het volgende:
[..]
Als je mentaal zwak bent, dan win je niet 3 van je wedstrijden in de slotfase.
Er zal toch eerst een stevig woordje gesproken moeten worden over de futloze vertoning tegen Argentinië.quote:Op zondag 6 juli 2014 05:27 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Proficiat met de strafschoppen tegen Costa rica (en al bij al meen ik dat)
Dit belgie heeft veel potentieel id toekomst , dat is een feit.
Zo zie je maar hoe belangrijk het is dat je ook mentaal fris bent, spelers waar je wat meer van verwacht hebben het niet gebracht, ze zullen op weg naar huis toch wel beseffen dat ze niet alles eruit hebben gehaald wat erin zit, verliezen kan maar dit was wel als een mak lammetje naar de slachtbankquote:Op zondag 6 juli 2014 09:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tegen Argentinië was het zoals Frankrijk speelde tegen Duitsland. Slap, futloos en zonder overtuiging.
Gezien de reacties vraag ik me dat af. Ik ben het eens met je post, vandaar dat ik ook zei dat er eerst een stevig woordje gesproken moet worden, maar ik ben bang dat de nadruk gelegd zal worden op de kwartfinale, Argentinië een tegenstander van naam en de nog jonge ploeg, terwijl het daar naar mijn mening allemaal weinig mee te maken had.quote:Op zondag 6 juli 2014 09:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo zie je maar hoe belangrijk het is dat je ook mentaal fris bent, spelers waar je wat meer van verwacht hebben het niet gebracht, ze zullen op weg naar huis toch wel beseffen dat ze niet alles eruit hebben gehaald wat erin zit, verliezen kan maar dit was wel als een mak lammetje naar de slachtbank
Wat hebben ze dit toernooi dan gepresteerd precies?quote:Op zondag 6 juli 2014 05:36 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Ja, fantastische prestatie hoor, op de penalty's door tegen Costa rica ...
Soit, ik heb genoeg van al die onzin hier,
Belgie gaat alleszins goed presteren komende tornooien, als op een na jongste ploeg al dit presteren is schitterend.
Maar dit horen we al jaren....quote:Op zondag 6 juli 2014 05:27 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Dit belgie heeft veel potentieel id toekomst , dat is een feit.
het 2de beste resultaat ooit voor België op een WK neergezet ?quote:Op zondag 6 juli 2014 10:28 schreef Fargo het volgende:
[..]
Wat hebben ze dit toernooi dan gepresteerd precies?
Dat is inderdaad heel erg knap. We hebben het toch over een C-land op voetbalgebied.quote:Op zondag 6 juli 2014 10:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
het 2de beste resultaat ooit voor België op een WK neergezet ?
Gezien het materiaal valt het wat tegen vind ik. 4x gewonnen van landen waar van gewonnen moet worden, daarna futloos en zonder plan tegen een matig Argentinië.quote:Op zondag 6 juli 2014 10:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
het 2de beste resultaat ooit voor België op een WK neergezet ?
Dan zullen ze toch echt voor een buitenlander moeten gaan.quote:Op zondag 6 juli 2014 10:55 schreef wolfrolf het volgende:
Als België een slimmere coach krijgt gaan ze nog wel verder komen.
Er zit echt extreem veel kwaliteit in het team namelijk.
Dat kloptquote:Op zondag 6 juli 2014 10:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan zullen ze toch echt voor een buitenlander moeten gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |