1 tip; niet luisteren naar wat die lul van een Karl Vannieuwkerke zit te bazelenquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:17 schreef Morendo het volgende:
My two cents: Belgen moeten eens ophouden zich met Nederland te vergelijken. 'Oh, wij spelen echt wel beter en aantrekkelijker voetbal dan die 'ollanders'. 'Jezus, Hazard vliegt gewoon drie man voorbij in het strafschopgebied van de tegenstander, Robben zou zich al hebben laten vallen'.
Zie het als een vorm van ontwikkelingshulp.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat alle 3 intellecten uit Antwerpen lang gelee al verkast zijn naar Holland zegt natuurlijk al genoeg over het niveau daar nu.
Best leuk dit
quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:14 schreef Lothiriel het volgende:
Iedereen is zo aardig tegen elkaar zeg
Weet je wat, laten we het aardig houden in het volgende (dit dus) topic
Dat laatste zeiden ze dus ook op in elk geval de Franse, Bulgaarse en Roemeense TV.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:17 schreef Morendo het volgende:
My two cents: Belgen moeten eens ophouden zich met Nederland te vergelijken. 'Oh, wij spelen echt wel beter en aantrekkelijker voetbal dan die 'ollanders'. 'Jezus, Hazard vliegt gewoon drie man voorbij in het strafschopgebied van de tegenstander, Robben zou zich al hebben laten vallen'.
Ik heb hem altijd graag bezig gezien, maar zijn chauvinisme in dit WK begint me echt de strot uit te komen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:18 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
1 tip; niet luisteren naar wat die lul van een Karl Vannieuwkerke zit te bazelen
Welk jaar was dat?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:11 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Het Algemeen Nederlands is ooit ontstaan nadat de Spanjaarden Antwerpen hadden bezet en alle Antwerpse intellectuelen naar Amsterdam waren gevlucht. Daar hebben ze toen het "Nederlands" uitgevonden (waar dus heel veel Belgisch/Brabantse invloeden in zitten).
Ken je geschiedenis.
Dat heb ik al lang gedaan, thank you very much.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat laatste zeiden ze dus ook op in elk geval de Franse, Bulgaarse en Roemeense TV.
Ga je die ook allemaal een klachtenbrief sturen?
Inderdaad! Laten we JUICHEN! voor elkaar zodat mocht er één van de twee landen uitgeschakeld worden (wat zeker is na de halve finale) we voor het andere land kunnen JUICHEN!quote:
Waar is die ene Belgische verslaggever gebleven, die met die krulletjes.quote:
De "Val van Antwerpen" heet het, het jaartal weet ik niet meer zeker, 1586 of zo? Kan je vast opzoeken.quote:
En hoe zit het met de moderne popmuziek?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Verder heeft nederland de cultuur natuurlijk ook geperfectioneerd. Neem de schilderkunst; 1 en al grote meesters uit nederland, België blijft toch een beetje achter met die dikke wijven fetisjist en dat ene verkleedscherm waar er een stuk van mist.
Dit dus. Aan het begin van het WK vond ik het allemaal prima maar hij kreeg het toch een beetje te hoog in z'n bol na het halen van de kwartfinalequote:Op donderdag 3 juli 2014 15:20 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik heb hem altijd graag bezig gezien, maar zijn chauvinisme in dit WK begint me echt de strot uit te komen.
Vergane glorie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Verder heeft nederland de cultuur natuurlijk ook geperfectioneerd. Neem de schilderkunst; 1 en al grote meesters uit nederland, België blijft toch een beetje achter met die dikke wijven fetisjist en dat ene verkleedscherm waar er een stuk van mist.
Die vind ik juist wel weer grappigquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:18 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
1 tip; niet luisteren naar wat die lul van een Karl Vannieuwkerke zit te bazelen
Nou ja, de Nederlandstalige cultuur komt inderdaad wel uit de zuidelijke Nederlanden ja. Brugge was al een wereldstad terwijl Amsterdam een klein dorpje was. Daarna werd Antwerpen dat en pas na de val van Antwerpen in 1585, na een jaar lang beleg door de Spanjaarden, werd Amsterdam belangrijk door het afsluiten van de Antwerpse haven. Zelfde beweging zie je met het hele culturele gebeuren en inderdaad ook met de taal. De 'standaard'-taal werd inderdaad in het Zuiden gesproken en niet in het Noorden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:23 schreef Blik het volgende:
Dus Nederlands komt uit Antwerpen?
Daar is de geschiedenis het niet mee eens, het is een taal die al bestond rond 500 na Christus en vanaf 1550 is het Nieuwnederlands ontstaan. Verder zal het mijn reet roesten, maar de overtuiging dat het uit belgië komt is iets te kort door de bocht
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |