SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in een vorig topic, gekaapt door Gym, klik danhier
![]()
Mooi omschreven.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit. En problemen hebben we allemaal. Het is niet alsof het ons wel allemaal aan komt waaien. Ik eet ook liever een kroket dan een tomaat.
Je schijnt mensen om je heen te hebben die je kunnen helpen. Er zijn toch ook vast wel dingen die gezond zijn die je wel lekker vind. Dan kun je daar toch mee snacken.
Ik ben gister ook gaan slapen met enorm veel trek. Dan zou ik ook het liefst naar boven lopen om een boterham dik besmeerd met pindakaas in mijn gezicht te proppen. Dan denk ik ook echt aan niets anders dan eten. Dat hebben we allemaal wel eens.
Het begin is altijd lastig, maar op een of andere manier moet je voordat je dingen eet al nadenken over wat je eet. Ik reken mijn kcal voor de hele dag 's ochtends al uit bijvoorbeeld, dan weet ik precies wat ik mag eten. Als ik trek heb dan weet ik "straks mag ik dat eten".
En soms heb ik zo'n trek in iets, dat ik maar in mijn planning blijf puzzelen en schuiven tot het misschien zou kunnen. Of ik zie hoeveel kcal het zijn en besluit het dan toch maar niet te doen. Zo had ik vandaag eigenlijk trek om uitgebreid te lunchen met een omelet met kaas, maar ik vond het teveel voor een lunch. Zeker omdat ik morgen al een evenement heb waarbij ik slechter eet.
Naast het lijstje van Think-Pinkk kan je misschien ook tijdstippen koppelen aan bijv. lunch, tussendoortjes en dergelijke. Dan heb je wat meer structuur en weet je dat je bijv. over 30 minuten weer iets mag eten?quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:49 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Okey, hier heb ik wat aan
Ik sport op het moment even niet, behalve wandelen. Sloeg de laatste tijd er nogal in door, dus vandaar
Ik snap dat mensen mijn probleem onderschatten echt, maar bijvoorbeeld dat denken aan eten is bij mij gewoon heel heftig, en ik heb de heledag enorme trek, niet alleen in mijn maag en ook in mijn hoofd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit. En problemen hebben we allemaal. Het is niet alsof het ons wel allemaal aan komt waaien. Ik eet ook liever een kroket dan een tomaat.
Je schijnt mensen om je heen te hebben die je kunnen helpen. Er zijn toch ook vast wel dingen die gezond zijn die je wel lekker vind. Dan kun je daar toch mee snacken.
Ik ben gister ook gaan slapen met enorm veel trek. Dan zou ik ook het liefst naar boven lopen om een boterham dik besmeerd met pindakaas in mijn gezicht te proppen. Dan denk ik ook echt aan niets anders dan eten. Dat hebben we allemaal wel eens.
Het begin is altijd lastig, maar op een of andere manier moet je voordat je dingen eet al nadenken over wat je eet. Ik reken mijn kcal voor de hele dag 's ochtends al uit bijvoorbeeld, dan weet ik precies wat ik mag eten. Als ik trek heb dan weet ik "straks mag ik dat eten".
En soms heb ik zo'n trek in iets, dat ik maar in mijn planning blijf puzzelen en schuiven tot het misschien zou kunnen. Of ik zie hoeveel kcal het zijn en besluit het dan toch maar niet te doen. Zo had ik vandaag eigenlijk trek om uitgebreid te lunchen met een omelet met kaas, maar ik vond het teveel voor een lunch. Zeker omdat ik morgen al een evenement heb waarbij ik slechter eet.
Ik denk dat niemand jouw probleem onderschat summer2bird.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:02 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik snap dat mensen mijn probleem onderschatten echt, maar bijvoorbeeld dat denken aan eten is bij mij gewoon heel heftig, en ik heb de heledag enorme trek, niet alleen in mijn maag en ook in mijn hoofd.
Maar ik weet niet of ik dit aan jou en anderen kan uitleggen, het is bij mij gewoon anders dan even een knop om.
Ik denk eerder dat je onderschat hoe lastig het voor andere ook is.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:02 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik snap dat mensen mijn probleem onderschatten echt, maar bijvoorbeeld dat denken aan eten is bij mij gewoon heel heftig, en ik heb de heledag enorme trek, niet alleen in mijn maag en ook in mijn hoofd.
Maar ik weet niet of ik dit aan jou en anderen kan uitleggen, het is bij mij gewoon anders dan even een knop om.
Oh ik weet het dondersgoed. Alleen zitten foute keuzes maken nog heel erg in mijn systeem, Het is niet een kwestie van niet weten he. Ik wist ook al jaren dat roken slecht voor me is voordat ik stoptequote:Op donderdag 3 juli 2014 11:37 schreef Timmos het volgende:
Je moest eens weten hoeveel je juist kan en moet eten als je het gezond doet.. Dus dat stoppen is helemaal niet nodig, alleen andere keuzes maken!
Ik wilde alleen maar uitleggen hoe het in combinatie met mijn autisme ook is.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat je onderschat hoe lastig het voor andere ook is.
Ik heb ook al jaren een eetstoornis. Ik ging als 11 jarige al naar de supermarkt als mijn ouders niet thuis waren, om voor mezelf een kilo bak lasagne te halen. Op mijn 15de ben ik extreem gaan diëten waardoor ik nog maar 500 kcal per dag mocht van mezelf. Zo ben ik snel veel afgevallen.
Na behandeling ben ik weer aangekomen en ondertussen zit ik al jaren tussen de twee werelden in waarbij ik me aan de ene kant wil volstoppen en aan de andere kant nergens zo bang voor ben als voor wat ik elke dag in mijn mond stop.
Dus ik heb eigenlijk wel een zwak vermoeden hoe het is om obsessief met eten om te gaan. En zo zitten hier nog meer mensen, hoe makkelijk het me soms ook doen lijken. Er is geen magische knop waardoor je ineens niets lekkers meer wilt en alleen maar rauwe wortels wilt eten.
is er iets anders wat jouw stress kan wegnemen? jezelf helemaal leeg sporten zodat je je hoofd leeg kan maken, een goed boek, een fikse wandeling?quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:53 schreef BananaPancake het volgende:
Met het onderwerp dat hier besproken wordt, lijkt het me een mooi moment om weer eens binnen te vallen, want een strijd is het zeker. Afgelopen weken heel veel stress gehad en nu zit ik zelfs een aantal kilo boven mijn startgewicht!Eigen schuld toch, maar geen betere tijd om het weer op te pakken dan vandaag. Ik moet wel gaan nadenken hoe ik de volgende keer met stress er voor zorg dat ik niet weer verval in oude patronen.
Vandaag:
O: Bak Optimel Griekse yoghurt met Jordan's muesli
T: banaan
L: 2 sneden oerbrood met spiegelei van 2 eieren (geen kaas oid)
T: 1/4 galiameloen
D: valess schnitzel, spinazie of sperziebonen, aardappeltjes in de schil met rozemarijn
T:1/4 meloen
Leer mij dat truukje met stress ook als je hem weetquote:Op donderdag 3 juli 2014 11:53 schreef BananaPancake het volgende:
Met het onderwerp dat hier besproken wordt, lijkt het me een mooi moment om weer eens binnen te vallen, want een strijd is het zeker. Afgelopen weken heel veel stress gehad en nu zit ik zelfs een aantal kilo boven mijn startgewicht!Eigen schuld toch, maar geen betere tijd om het weer op te pakken dan vandaag. Ik moet wel gaan nadenken hoe ik de volgende keer met stress er voor zorg dat ik niet weer verval in oude patronen.
Vandaag:
O: Bak Optimel Griekse yoghurt met Jordan's muesli
T: banaan
L: 2 sneden oerbrood met spiegelei van 2 eieren (geen kaas oid)
T: 1/4 galiameloen
D: valess schnitzel, spinazie of sperziebonen, aardappeltjes in de schil met rozemarijn
T:1/4 meloen
Nou de stress wordt bij mij eigenlijk altijd veroorzaakt door schooldeadlines, dus op dat moment mag ik ook van mezelf echt niks anders gaan doen. Ik kan dan in ieder geval niet de tijd nemen om een boek te lezen ofzo. Sporten deed ik wel, maar ik ben gestopt met hockeyen en heb nog niks anders opgepakt (wat ik trouwens wel van plan ben). Ik kan wel zeggen dat sporten helpt, maar omdat ik dat altijd 's avonds deed had ik me de hele dag al vol gegeten en die dag erna was de stress wel weer aanwezig zeg maar. Die stress stopt pas op het moment dat ik m'n opdrachten af heb en ingeleverd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
is er iets anders wat jouw stress kan wegnemen? jezelf helemaal leeg sporten zodat je je hoofd leeg kan maken, een goed boek, een fikse wandeling?
Ik weet natuurlijk niet wat er is maar voor ik op vakantie ging lukte het me vrij goed om op dat soort momenten iets anders te gaan doen en dat werkte wel
Hm dat is wel echt lastig. dan weet ik het ook niet. Behalve niks in huis halen dan misschien.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:04 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Nou de stress wordt bij mij eigenlijk altijd veroorzaakt door schooldeadlines, dus op dat moment mag ik ook van mezelf echt niks anders gaan doen. Ik kan dan in ieder geval niet de tijd nemen om een boek te lezen ofzo. Sporten deed ik wel, maar ik ben gestopt met hockeyen en heb nog niks anders opgepakt (wat ik trouwens wel van plan ben). Ik kan wel zeggen dat sporten helpt, maar omdat ik dat altijd 's avonds deed had ik me de hele dag al vol gegeten en die dag erna was de stress wel weer aanwezig zeg maar. Die stress stopt pas op het moment dat ik m'n opdrachten af heb en ingeleverd.
Ik heb een keer een soort anti-stress cursus gedaan en daar zou ik me weer eens in moeten verdiepen eigenlijk.
Ja ik moet meer plannen dan, maar ik heb dan altijd het gevoel dat zelfs daar geen tijd voor is. En dan haal ik ook niks in huis, maar dan ben ik meestal onderweg naar de bieb ofzo en dan eet ik gewoon wat makkelijk is en waar ik zin in heb, want dan hoef ik daar niet ook over na te denken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hm dat is wel echt lastig. dan weet ik het ook niet. Behalve niks in huis halen dan misschien.
Gefeliciteerd! dat is dan wel weer heel tof natuurlijk.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:13 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ja ik moet meer plannen dan, maar ik heb dan altijd het gevoel dat zelfs daar geen tijd voor is. En dan haal ik ook niks in huis, maar dan ben ik meestal onderweg naar de bieb ofzo en dan eet ik gewoon wat makkelijk is en waar ik zin in heb, want dan hoef ik daar niet ook over na te denken.
Nu heb ik gelukkig vakantie, dus ik heb nog even de tijd om een plan van aanpak te bedenken. Vandaag ben ik lekker het huis aan het schoonmaken en van alles aan het inpakken want ik en m'n vriend gaan samenwonen
Is dit topic dan wel de beste plek voor je?quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik wilde alleen maar uitleggen hoe het in combinatie met mijn autisme ook is.
Sorry als ik mensen onderschat, ik vind het erg moeilijk met al die kritiek om te gaan, net ging het hier helemaal niet goed meer door alle reacties.
Het is ongelovelijk zwaar, ook omdat ik aan alles en iedereen moet uitleggen hoe het werkt bij mij, mijn vader weet ook niet eens van de problemen en moeders ontkent het en zegt dat het 100% aan mij ligt, omdat ik mij gewoon niet weet te beheersen.
Maar het is zoveel meer dan dat.
Net een enorme verdrietige bui gehad, nu maar even douchen, zie ik er teminste nog een beetje goed uti
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |