quote:
Dit. En problemen hebben we allemaal. Het is niet alsof het ons wel allemaal aan komt waaien. Ik eet ook liever een kroket dan een tomaat.
Je schijnt mensen om je heen te hebben die je kunnen helpen. Er zijn toch ook vast wel dingen die gezond zijn die je wel lekker vind. Dan kun je daar toch mee snacken.
Ik ben gister ook gaan slapen met enorm veel trek. Dan zou ik ook het liefst naar boven lopen om een boterham dik besmeerd met pindakaas in mijn gezicht te proppen. Dan denk ik ook echt aan niets anders dan eten. Dat hebben we allemaal wel eens.
Het begin is altijd lastig, maar op een of andere manier moet je voordat je dingen eet al nadenken over wat je eet. Ik reken mijn kcal voor de hele dag 's ochtends al uit bijvoorbeeld, dan weet ik precies wat ik mag eten. Als ik trek heb dan weet ik "straks mag ik dat eten".
En soms heb ik zo'n trek in iets, dat ik maar in mijn planning blijf puzzelen en schuiven tot het misschien zou kunnen. Of ik zie hoeveel kcal het zijn en besluit het dan toch maar niet te doen. Zo had ik vandaag eigenlijk trek om uitgebreid te lunchen met een omelet met kaas, maar ik vond het teveel voor een lunch. Zeker omdat ik morgen al een evenement heb waarbij ik slechter eet.