Ongelooflijk.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:17 schreef belijder het volgende:
[..]
Ja, hoop dat niets jou in de hel dumpt kloothommel.
Alleen Allah zal en mag oordelen. Wat jij hoopt of denkt is volstrekt irrelevant tov zijn wil.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:17 schreef belijder het volgende:
[..]
Ja, hoop dat niets jou in de hel dumpt kloothommel.
We moeten mensen op de brede weg naar verwoesting hier bewust van maken opdat die moge gered worden nietwaar.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:47 schreef Syntos het volgende:
[..]
Ongelooflijk.
Vier topics verder en we zijn weer bij ''Geloof in god of je brand in de hel''.
Gered waarvan? Het vagevuur? De apocalypse?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:47 schreef belijder het volgende:
[..]
We moeten mensen op de brede weg naar verwoesting hier bewust van maken opdat die moge gered worden nietwaar.
de verwoesting waar ik het over had.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:51 schreef Syntos het volgende:
[..]
Gered waarvan? Het vagevuur? De apocalypse?
Fout geloof.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:51 schreef Syntos het volgende:
Het geloof beschermt blijkbaar niet tegen natuurrampen, ziektes en andere religieuze gekkies die moordend door Afrika trekken.
Hoe zit dat dan?
Aangezien het bestaan van blijder duidelijk is, maar van Allah niet, denk ik dat je beter naar belijder kan luisteren.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Alleen Allah zal en mag oordelen. Wat jij hoopt of denkt is volstrekt irrelevant tov zijn wil.
Nou ja, diegene waar hij/zij in gelooft natuurlijk...nooit die waar een ander in gelooft en als die ander niet wilt luisteren...nou..dan moet tie maar voelen natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:58 schreef Syntos het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan het goede geloof?
Dat vind ik ook altijd zo hypocriet van ze.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:17 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nou ja, diegene waar hij/zij in gelooft natuurlijk...nooit die waar een ander in gelooft en als die ander niet wilt luisteren...nou..dan moet tie maar voelen natuurlijk.
Volgens Wereldveroveraar/biancaneri zijn die wetenschappers allemaal door Satan beinvloed om ons weg te leiden van het ware geloof.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:19 schreef The Unforgiven het volgende:
Deze vraag kan een boek-gelovige nooit zinnig beantwoorden:Volgens wetenschappelijke metingen is de aarde vele malen ouder dan welk scheppingsverhaal dan ook, hoe verklaren jullie dit?
Oh?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:24 schreef belijder het volgende:
Er zijn geen verschillende geloven.´
Hebreeen 11;1 Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet.
Hebreeen 11;1 beschrijft wat geloof is.
en er is maar 1 Ware God.
Snap je jezelf nog wel?quote:
Tja, maar joden, christenen, budisten, mormonen, jainisten, hinduisten etc accepteren jouw boek weer niet als instrument en hebben ook exact dezelfde argumenten als jij om al die andere "heilige" geschriften niet te erkennen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:27 schreef The Unforgiven het volgende:
Dat boek erken ik niet als instrument. Het is slechts een beperkte omschrijving.
Er van quoten maakt je niet geloviger, eerder meer ongeleerd en beperkt in je vermogen om God te accepteren.
Ik zeg niet dat wat jij duidt met christelijke god, dat die de ware is. Ik zeg enkel, er is slechts 1 ware God.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:59 schreef Chewie het volgende:
Ben nog steeds benieuwd waarom het slimmer is om te geloven in de (christelijke) god als een soort van verzekering (zoals TS stelt) maar waarom dat niet zou gelden voor al die andere goden die in deze wereld aanbeden worden?
Het gaat er vooral om goedgekeurd te worden door God.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:59 schreef Chewie het volgende:
Als het je alleen maar gaat om een goede plek in het hiernamaals kun je toch ook beter in een goed daglicht komen te staan van de eventuele overige goden en godinnen?
Er bestaat toch een waarheid die door iedereenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:31 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tja, maar joden, christenen, budisten, mormonen, jainisten, hinduisten etc accepteren jouw boek weer niet als instrument en hebben ook exact dezelfde argumenten als jij om al die andere "heilige" geschriften niet te erkennen.
Dus tja, dat jij het niet erkent is daarom ook niet zo heel indrukwekkend of relevant.
Ik denk dat iemand in zijn zoektocht wel duidelijk zal merken of hij de Ware God aanbid of niet.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:26 schreef Syntos het volgende:
Dus het christendom, jodendom, islam, buddhisme ect. worden allemaal beschouwd als valse geloven?
Hoe weet jij zo zeker dat jij de 'echte' god aanbid als er tientallen verschillende geloven zijn?
Voor hetzelfde geld is het echte geloof al lang uitgestorven en zijn die gelovigen al naar het paradijs, terwijl wij hier wachten op het einde.
En volgens anderen zijn er haast ontelbare aantallen goden, TS stelt dat het verstandiger is om wel te geloven omdat mocht god bestaan je dan een plek in de hemel krijgt. TS ziet geloven dus duidelijk als een verzekeringspolis. Met dat argument is het vrij onzinnig om dan maar niet te geloven in meerdere goden, stel je voor dat je dood gaat en 1 of meer van de andere goden blijk(t)(en) de juiste te zijn, dan heb je mooi pech dat je je hele leven de verkeerde polis ha.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:41 schreef belijder het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat wat jij duidt met christelijke god, dat die de ware is. Ik zeg enkel, er is slechts 1 ware God.
Daar zijn er nogal veel van volgens de verschillende gelovigen, dus op welke gok je dan.quote:Het gaat er vooral om goedgekeurd te worden door God.
Door iedereen? Of bedoel je voor iedereen? Hoe dan ook, het het antwoord is: nee, er bestaat niet één waarheid. Er bestaan vele interpretaties van gelijklijkende observaties.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:45 schreef belijder het volgende:
[..]
Er bestaat toch een waarheid die door iedereen
Tja...er bestaan veel omschrijvingen van iets. Op deze manier heb je er niet zoveel aan. Lijkt me dat je ook die omschrijvingen wilt gaan toetsen aan de door jouw geobserveerde realiteit en wel op zo'n manier dat je enige betrouwbaarheid en waarschijnlijkheid aan die toetsen kan binden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:32 schreef The Unforgiven het volgende:
Lastig voor sommige mensen om begrijpend te lezen.
Ik erken het niet als instrument. Wel als één omschrijving van iets.
Wat het exact is, dat kan je als mens wellicht nooit omvatten.
Waarom niet 2? Of 6? Hoe kom je tot deze conclusie? Of roep je maar wat, zoals zoveel gelovigen doen?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:41 schreef belijder het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat wat jij duidt met christelijke god, dat die de ware is. Ik zeg enkel, er is slechts 1 ware God.
God moet zijn eigen schepping goedkeuren? Wat is dat voor onzin?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:41 schreef belijder het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om goedgekeurd te worden door God.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |