abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:38:14 #101
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_141850203
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:36 schreef helemaalnaardemavo het volgende:

Hbo kan nog wel, maar ik zou dus echt niets beginnen met een mbo'er.
En waarom dan wel? Te dom, niet gemotiveerd om door te leren, geen goede baan later of wat? :D
pi_141850207
Je richten op iemand zijn opleidingsniveau is inderdaad nogal kortzichtig, aangezien het helemaal niet zeker is dat iemand die HBO geschoold is per definitie dommer is dan iemand die de universiteit heeft gedaan.

Maar dat je bepaalde eisen hebt qua intelligentie lijkt mij meer dan logisch. Zo wil ik wel graag dat mijn vrouw een zekere mate van interesse in de wereld heeft, is dat gek?
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:39:34 #103
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_141850232
quote:
Dus als jij in gesprek komt met een ongelofelijk knap meisje, en jullie hebben gemeenschappelijke interesses en ze komt slim over, maar doet een mbo opleiding, ga jij niets met haar beginnen?
pi_141850241
quote:
11s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:38 schreef Lastpost het volgende:

[..]

En waarom dan wel? Te dom, niet gemotiveerd om door te leren, geen goede baan later of wat? :D
Precies goed verwoord.
Hoogachtend
pi_141850265
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:39 schreef Fanest het volgende:

[..]

Dus als jij in gesprek komt met een ongelofelijk knap meisje, en jullie hebben gemeenschappelijke interesses en ze komt slim over, maar doet een mbo opleiding, ga jij niets met haar beginnen?
Precies, want dan vind ik haar lui. Je moet toch wel wat voor je opleiding doen.
Hoogachtend
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:41:44 #106
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141850289
quote:

[..]

'xD' is nooit geschikt, dat probeer ik je uit te leggen.

[..]

Grappig, ik heb geen opleiding genoten maar moest laatst voor een baan een IQ test doen om te kijken of ik het niveau aan kan voor de interne opleiding en die functie.
Ik kwam uit op een zodanig hoog niveau dat ik makkelijk aan de eisen voldoe voor de functie waar je HBO voor moet hebben.
Ik ben dan ook aangenomen.

Ik ben blij dat mijn vriend ( die een universitaire opleiding in biochemical engineering heeft gedaan) niet zo kortzichtig is als jij bent. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:42:25 #107
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_141850308
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:39 schreef helemaalnaardemavo het volgende:

[..]

Precies goed verwoord.
Je moet trouwens ook begrijpen dat het verschil in moeilijkheidsgraad per opleiding van een bepaald niveau enorm kan zijn.

Vergelijk maar eens de 'universitaire' studie Bedrijfskunde aan een willekeurige universiteit met Technische Natuurkunde aan de TU Delft. Je hebt geen idee hoe de mensen in intelligentie verschillen, en toch zijn het allebei universitaire opleidingen.
pi_141850329
Tsja. Helaas voor TS vinden de meeste vrouwen dit soort kortzinnigheid ook nogal een afknapper..

donderdag 3 juli 2014 @ 13:43:17 #109
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141850340
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:42 schreef DonJames het volgende:
Tsja. Helaas voor TS vinden de meeste vrouwen dit soort kortzinnigheid ook nogal een afknapper..

[ afbeelding ]
True that!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_141850362
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 09:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar. Een beetje het type kerel die je bij programma's als "Ik heb het nog nooit gedaan" ziet.

Ik heb ook een keer zo'n huisgenoot gehad. Die had ook allerlei bizarre eisen. Ze moest blond haar hebben, moest maat 36 hebben, mocht geen bril dragen, mocht niet roken, mocht geen piercings of tattoos dragen, moest universitair geschoold zijn maar liefst natuurlijk ook onderdanig en zorgzaam. En hij had natuurlijk altijd commentaar om de meisjes die de andere huisgenoten wel eens mee naar huis namen.

Zelf zag hij er vrij standaard uit maar was hij qua leven verder een saaie huismus. Uiteraard was die kerel altijd vrijgezel en volgens mij is hij dat nu op zijn 35e nog steeds.
Dat is zo'n gekke eis nog niet toch?
pi_141850399
Iedereen heeft wel een eisenlijstje, maar als ik een klik hebt met iemand, boeit me dat eisenlijstje vrij weinig meer :'). Zo kwam mijn ex qua uiterlijk totaal niet overeen met waar ik normaal op val.

Opleidingsniveau zegt niet perse hoe slim iemand is. Al heeft iemand een phd in weet ik niet wat, als ie voor de rest totaal wereldvreemd is, hoeft het voor mij al niet meer.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
pi_141850462
"Eisen" zijn sowieso meer iets voor pubers, als je het mij vraagt.
pi_141850468
Zozo, de mensen zonder eisenpakket pakken de mensen met een absurd eisenpakket aan in dit topic.

Er is ook nog gewoon een middenweg he jongetjes en meisjes.
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:47:30 #114
67174 Dos37
Come on Twente
pi_141850496
Man ik heb juist precies het tegenovergestelde. Ik breng nogal veel tijd door in de trein en werkelijk 3 van de 5 vrouwen die ik onder de 35 schat zijn lekker. Wat een land O+
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_141850560
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Grappig, ik heb geen opleiding genoten maar moest laatst voor een baan een IQ test doen om te kijken of ik het niveau aan kan voor de interne opleiding en die functie.
Ik kwam uit op een zodanig hoog niveau dat ik makkelijk aan de eisen voldoe voor de functie waar je HBO voor moet hebben.
Ik ben dan ook aangenomen.

Ik ben blij dat mijn vriend ( die een universitaire opleiding in biochemical engineering heeft gedaan) niet zo kortzichtig is als jij bent. ;)
Gefeliciteerd, je bent een uitzondering die hard genoeg er voor werkt!

Uitzonderingen bevestigen de regel.
Hoogachtend
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:50:18 #116
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141850579
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:46 schreef theunderdog het volgende:
Zozo, de mensen zonder eisenpakket pakken de mensen met een absurd eisenpakket aan in dit topic.

Er is ook nog gewoon een middenweg he jongetjes en meisjes.
Bepaalde eisen zijn helemaal niet gek of raar, iedereen heeft wel bepaalde eisen, zo zou ik niet met iemand samen kunnen zijn die een hekel heeft aan dieren, dat zou niet bij mij passen.
Ik zou ook niet bij iemand kunnen zijn die extreem rechts is, die erg gelovig is of iemand die vrij dom en lui is.

Maar een mogelijke leuke relatie laten afhangen aan haarkleur, een kilo meer of minder en wel of geen neuspiercing vind ik wel een beetje absurd, dan doe je jezelf en de ander toch wel tekort denk ik.
pi_141850580
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:42 schreef Fanest het volgende:

[..]

Je moet trouwens ook begrijpen dat het verschil in moeilijkheidsgraad per opleiding van een bepaald niveau enorm kan zijn.

Vergelijk maar eens de 'universitaire' studie Bedrijfskunde aan een willekeurige universiteit met Technische Natuurkunde aan de TU Delft. Je hebt geen idee hoe de mensen in intelligentie verschillen, en toch zijn het allebei universitaire opleidingen.
Maar ben je het niet eens dat mbo iets heel anders is dan de universiteit? (Ook qua levensstijl)
Hoogachtend
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:50:35 #118
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_141850585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:40 schreef helemaalnaardemavo het volgende:

[..]

Precies, want dan vind ik haar lui. Je moet toch wel wat voor je opleiding doen.
Of de HBO'er die met gemak dat papiertje haalt maar geen behoefte heeft om zich echt in te zetten voor een opleiding. Maar die voldoet blijkbaar wel op basis van je nogal kortzichtige filtertje.
Heb menig MBO'er (vooral in de creatieve sector) ontmoet die ik een stuk interessanter én intelligenter vond overkomen. Waarom? Karakter, interesses, kijk op de wereld etc. Lekker belangrijk of m'n vriendinnetje allerlei wiskundige onzin kan uitrekenen of vloeiend Latijns spreekt. Geef mij maar gewoon een leuke meid die bij me past. :D
pi_141850669
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Bepaalde eisen zijn helemaal niet gek of raar, iedereen heeft wel bepaalde eisen, zo zou ik niet met iemand samen kunnen zijn die een hekel heeft aan dieren, dat zou niet bij mij passen.
Ik zou ook niet bij iemand kunnen zijn die extreem rechts is, die erg gelovig is of iemand die vrij dom en lui is.

Maar een mogelijke leuke relatie laten afhangen aan haarkleur, een kilo meer of minder en wel of geen neuspiercing vind ik wel een beetje absurd, dan doe je jezelf en de ander toch wel tekort denk ik.
Even over dat laatste: ik laat het niet letterlijk door dat afhangen, maar het is voor mij meer een indicatie van persoonlijkheid, dus wat ik daarmee bedoel is, dat ik aan de hand van dat zeg dat weinig vrouwen aantrekkelijk zijn. Het kan dus best zijn dat ik er een goede klik mee krijg.
Hoogachtend
pi_141850726
quote:
17s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:50 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Of de HBO'er die met gemak dat papiertje haalt maar geen behoefte heeft om zich echt in te zetten voor een opleiding. Maar die voldoet blijkbaar wel op basis van je nogal kortzichtige filtertje.
Heb menig MBO'er (vooral in de creatieve sector) ontmoet die ik een stuk interessanter én intelligenter vond overkomen. Waarom? Karakter, interesses, kijk op de wereld etc. Lekker belangrijk of m'n vriendinnetje allerlei wiskundige onzin kan uitrekenen of vloeiend Latijns spreekt. Geef mij maar gewoon een leuke meid die bij me past. :D
Maar we zijn het er toch allebei over eens dat we een intelligent persoon willen die haar best doet voor een opleiding? Dat gaat naar mijn idee niet vaak samen op het mbo. Aan ongemotiveerde hbo'ers heb ik ook geen boodschap.
Hoogachtend
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:02:33 #121
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_141850949
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:55 schreef helemaalnaardemavo het volgende:

[..]

Maar we zijn het er toch allebei over eens dat we een intelligent persoon willen die haar best doet voor een opleiding? Dat gaat naar mijn idee niet vaak samen op het mbo. Aan ongemotiveerde hbo'ers heb ik ook geen boodschap.
Ik wil gewoon een leuke meid die zich inzet voor hetgeen ze doet en geniet van het leven. Of dat nou in het lokale dierenasiel is omdat ze gek is op beesten of in het laboratorium als chemicus. Die klik moet er gewoon zijn, ze moet gewoon mee kunnen praten over actualiteiten en gewoon wat raakvlakken hebben.

Dat veel MBO'ers kansloze jongelui zijn die het totaal niet interesseert dat ze later niet aan de bak komen onderstreep ik. Maar daarom zou ik iemand nog niet direct in dát hokje plaatsen, enkel en alleen omdat ze MBO doen. Ook daar zitten een hoop bijzonder leuke jonge dames hoor die niet zo dom als een stoeptegel zijn.

Ik denk dat je beter je hele aanpak op de schop kunt gooien, meiden niet direct beoordelen als mogelijk relatiemateriaal, maar puur als ander mens waar je meer van wilt weten. Dan zie je van daaruit wel of die klik er is en of ze leuk genoeg is en vervagen bepaalde criteria vanzelf wel en worden andere zaken ineens kritische punten die je vooraf nooit had ingecalculeerd. Al klink ik nu natuurlijk bijzonder oud(erwets), dat besef ik. _O-

Maak je gewoon niet van te voren al druk over opleidingen, haarkleur, een maatje meer of minder of een tattoo maar kijk gewoon eerst eens naar degene achter het uiterlijk.
pi_141851155
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Eigenlijk zeg jij hier: mijn eisen zijn niet absurd, maar mensen die mensen afkeuren op haarkleur, een kilo meer of wel of geen neuspiercing zijn belachelijk..........
pi_141851513
quote:
Dat dacht ik dus ook.. en ik heb nu een relatie met een hele leuke mbo-er/lbo-er.
Houding doet veel meer dan opleidingsniveau.
Je kan wel zeggen dat je geen normaal gesprek met een mbo-er kunt voeren (even terzijde van het feit dat een aanzienlijk aantal havo-ers alsnog op het mbo belanden) maar een wo geschoolde die totaal geen interesse heeft in jouw interesses/werk/dingen en niets van je aanneemt is een slechtere gesprekspartner dan een mbo-er/lbo-er die zeer geïnteresseerd is in jouw interesses/werk/dingen en je vragen stelt. Mijn vriend heeft de gave om over te schakelen op empatisch luisteren en reageren als de stof die ik vertel voor hem Chinees is. Ik heb geleerd dat dat veel meer waarde heeft dan iemand die puur om de inhoud/woorden in gaat.
pi_141851764
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft de gave om over te schakelen op empatisch luisteren en reageren als de stof die ik vertel voor hem Chinees is. Ik heb geleerd dat dat veel meer waarde heeft dan iemand die puur om de inhoud/woorden in gaat.
Maar dan is hij toch geen gelijkwaardige gesprekspartner?
The Lotka-Volterra model of interspecific competition.
pi_141851851
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:25 schreef Dertienindozijn het volgende:

[..]

Maar dan is hij toch geen gelijkwaardige gesprekspartner?
Waarom niet? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')