En waarom dan wel? Te dom, niet gemotiveerd om door te leren, geen goede baan later of wat?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:36 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
Hbo kan nog wel, maar ik zou dus echt niets beginnen met een mbo'er.
Dus als jij in gesprek komt met een ongelofelijk knap meisje, en jullie hebben gemeenschappelijke interesses en ze komt slim over, maar doet een mbo opleiding, ga jij niets met haar beginnen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:36 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
Precies goed verwoord.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:38 schreef Lastpost het volgende:
[..]
En waarom dan wel? Te dom, niet gemotiveerd om door te leren, geen goede baan later of wat?
Precies, want dan vind ik haar lui. Je moet toch wel wat voor je opleiding doen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:39 schreef Fanest het volgende:
[..]
Dus als jij in gesprek komt met een ongelofelijk knap meisje, en jullie hebben gemeenschappelijke interesses en ze komt slim over, maar doet een mbo opleiding, ga jij niets met haar beginnen?
Grappig, ik heb geen opleiding genoten maar moest laatst voor een baan een IQ test doen om te kijken of ik het niveau aan kan voor de interne opleiding en die functie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:36 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
'xD' is nooit geschikt, dat probeer ik je uit te leggen.
[..]
Je moet trouwens ook begrijpen dat het verschil in moeilijkheidsgraad per opleiding van een bepaald niveau enorm kan zijn.quote:
True that!quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:42 schreef DonJames het volgende:
Tsja. Helaas voor TS vinden de meeste vrouwen dit soort kortzinnigheid ook nogal een afknapper..
[ afbeelding ]
Dat is zo'n gekke eis nog niet toch?quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Haha, herkenbaar. Een beetje het type kerel die je bij programma's als "Ik heb het nog nooit gedaan" ziet.
Ik heb ook een keer zo'n huisgenoot gehad. Die had ook allerlei bizarre eisen. Ze moest blond haar hebben, moest maat 36 hebben, mocht geen bril dragen, mocht niet roken, mocht geen piercings of tattoos dragen, moest universitair geschoold zijn maar liefst natuurlijk ook onderdanig en zorgzaam. En hij had natuurlijk altijd commentaar om de meisjes die de andere huisgenoten wel eens mee naar huis namen.
Zelf zag hij er vrij standaard uit maar was hij qua leven verder een saaie huismus. Uiteraard was die kerel altijd vrijgezel en volgens mij is hij dat nu op zijn 35e nog steeds.
Gefeliciteerd, je bent een uitzondering die hard genoeg er voor werkt!quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Grappig, ik heb geen opleiding genoten maar moest laatst voor een baan een IQ test doen om te kijken of ik het niveau aan kan voor de interne opleiding en die functie.
Ik kwam uit op een zodanig hoog niveau dat ik makkelijk aan de eisen voldoe voor de functie waar je HBO voor moet hebben.
Ik ben dan ook aangenomen.
Ik ben blij dat mijn vriend ( die een universitaire opleiding in biochemical engineering heeft gedaan) niet zo kortzichtig is als jij bent.
Bepaalde eisen zijn helemaal niet gek of raar, iedereen heeft wel bepaalde eisen, zo zou ik niet met iemand samen kunnen zijn die een hekel heeft aan dieren, dat zou niet bij mij passen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:46 schreef theunderdog het volgende:
Zozo, de mensen zonder eisenpakket pakken de mensen met een absurd eisenpakket aan in dit topic.
Er is ook nog gewoon een middenweg he jongetjes en meisjes.
Maar ben je het niet eens dat mbo iets heel anders is dan de universiteit? (Ook qua levensstijl)quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:42 schreef Fanest het volgende:
[..]
Je moet trouwens ook begrijpen dat het verschil in moeilijkheidsgraad per opleiding van een bepaald niveau enorm kan zijn.
Vergelijk maar eens de 'universitaire' studie Bedrijfskunde aan een willekeurige universiteit met Technische Natuurkunde aan de TU Delft. Je hebt geen idee hoe de mensen in intelligentie verschillen, en toch zijn het allebei universitaire opleidingen.
Of de HBO'er die met gemak dat papiertje haalt maar geen behoefte heeft om zich echt in te zetten voor een opleiding. Maar die voldoet blijkbaar wel op basis van je nogal kortzichtige filtertje.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:40 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
Precies, want dan vind ik haar lui. Je moet toch wel wat voor je opleiding doen.
Even over dat laatste: ik laat het niet letterlijk door dat afhangen, maar het is voor mij meer een indicatie van persoonlijkheid, dus wat ik daarmee bedoel is, dat ik aan de hand van dat zeg dat weinig vrouwen aantrekkelijk zijn. Het kan dus best zijn dat ik er een goede klik mee krijg.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Bepaalde eisen zijn helemaal niet gek of raar, iedereen heeft wel bepaalde eisen, zo zou ik niet met iemand samen kunnen zijn die een hekel heeft aan dieren, dat zou niet bij mij passen.
Ik zou ook niet bij iemand kunnen zijn die extreem rechts is, die erg gelovig is of iemand die vrij dom en lui is.
Maar een mogelijke leuke relatie laten afhangen aan haarkleur, een kilo meer of minder en wel of geen neuspiercing vind ik wel een beetje absurd, dan doe je jezelf en de ander toch wel tekort denk ik.
Maar we zijn het er toch allebei over eens dat we een intelligent persoon willen die haar best doet voor een opleiding? Dat gaat naar mijn idee niet vaak samen op het mbo. Aan ongemotiveerde hbo'ers heb ik ook geen boodschap.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:50 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Of de HBO'er die met gemak dat papiertje haalt maar geen behoefte heeft om zich echt in te zetten voor een opleiding. Maar die voldoet blijkbaar wel op basis van je nogal kortzichtige filtertje.
Heb menig MBO'er (vooral in de creatieve sector) ontmoet die ik een stuk interessanter én intelligenter vond overkomen. Waarom? Karakter, interesses, kijk op de wereld etc. Lekker belangrijk of m'n vriendinnetje allerlei wiskundige onzin kan uitrekenen of vloeiend Latijns spreekt. Geef mij maar gewoon een leuke meid die bij me past.
Ik wil gewoon een leuke meid die zich inzet voor hetgeen ze doet en geniet van het leven. Of dat nou in het lokale dierenasiel is omdat ze gek is op beesten of in het laboratorium als chemicus. Die klik moet er gewoon zijn, ze moet gewoon mee kunnen praten over actualiteiten en gewoon wat raakvlakken hebben.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:55 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
Maar we zijn het er toch allebei over eens dat we een intelligent persoon willen die haar best doet voor een opleiding? Dat gaat naar mijn idee niet vaak samen op het mbo. Aan ongemotiveerde hbo'ers heb ik ook geen boodschap.
Eigenlijk zeg jij hier: mijn eisen zijn niet absurd, maar mensen die mensen afkeuren op haarkleur, een kilo meer of wel of geen neuspiercing zijn belachelijk..........quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Bepaalde eisen zijn helemaal niet gek of raar, iedereen heeft wel bepaalde eisen, zo zou ik niet met iemand samen kunnen zijn die een hekel heeft aan dieren, dat zou niet bij mij passen.
Ik zou ook niet bij iemand kunnen zijn die extreem rechts is, die erg gelovig is of iemand die vrij dom en lui is.
Maar een mogelijke leuke relatie laten afhangen aan haarkleur, een kilo meer of minder en wel of geen neuspiercing vind ik wel een beetje absurd, dan doe je jezelf en de ander toch wel tekort denk ik.
Dat dacht ik dus ook.. en ik heb nu een relatie met een hele leuke mbo-er/lbo-er.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:36 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
Maar dan is hij toch geen gelijkwaardige gesprekspartner?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft de gave om over te schakelen op empatisch luisteren en reageren als de stof die ik vertel voor hem Chinees is. Ik heb geleerd dat dat veel meer waarde heeft dan iemand die puur om de inhoud/woorden in gaat.
Waarom niet?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:25 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
Maar dan is hij toch geen gelijkwaardige gesprekspartner?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |