Dat zou zomaar kunnen. Ik zaai altijd met groot succes in stek en zaaigrond van een bekend tuincentrum.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:34 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Zaaien in bladaarde-potgrond lukte gewoon, zowel binnen als buiten.
Sinds een paar jaar heb ik slakken, dus buiten zaaien en speenplantjes buiten zetten wil nog wel eens fataal verlopen. Binnen eigenlijk om dezelfde reden, er zitten wortelknagertjes in de veenpotgrond. Met de cocospotgrond mislukt veel zonder dat ik een oorzaak zie.
Hier ook, ik ben zó blij dat ik even een dag of twee niet met tig zware gieters hoef te zeulen.quote:Op maandag 21 juli 2014 06:48 schreef sigme het volgende:
Flukse bui vannacht, 15mm gevallen. Dat kon de tuin ook wél gebruiken.
Ik verwacht nu ook grote bonen- en courgettegroei.
In ieder geval proberen goed te luchten (als dat kan)quote:Op maandag 21 juli 2014 22:33 schreef Thezappa het volgende:
Iemand advies.. Alles in mijn kas staat in bloei echter nu weer luizen erop
Hoe deze weg te krijgen ?
Wil geen rare stoffen opeten
heb ramen open staan? maar gaan ze daardoor weg dan??quote:Op dinsdag 22 juli 2014 06:23 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
In ieder geval proberen goed te luchten (als dat kan)
natuurlijke vijanden erbij zetten. Heb je al afrikaantjes staan?quote:Op maandag 21 juli 2014 22:33 schreef Thezappa het volgende:
Iemand advies.. Alles in mijn kas staat in bloei echter nu weer luizen erop
Hoe deze weg te krijgen ?
Wil geen rare stoffen opeten
uit de planten die je laat staan alle vruchtbeginselen en bloemen halen. Dan duurt het even voordat er turbo groenten aan je planten zitten of je bloemen uit gebloeid zijn omdat ze zaad gevormd hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb 3 minikomkommertjes hangen![]()
We gaan volgende week voor 2,5 week op vakantie en ik ben zo bang dat mijn schoonmoeder mijn planten vermoordt... Alles wat per auto verplaatsbaar is geef ik aan mijn moeder mee maar ik vrees voor de rest...
Thanks voor de tip, ik zal eens kijken wat ik kan doen. Ik heb het idee dat juist tijdens onze vakantie er veel groente zal gaan groeien. De hele komkommer en augurk zit vol met bloemen, de courgette en pompoen hebben er ook redelijk wat. En er hangen tientallen groene cherrytomaatjes in mijn plant. Ik denk dat ik mijn moeder vraag of ze eens per week even wil komen controleren hoe het er mee is in de tuin.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:12 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
uit de planten die je laat staan alle vruchtbeginselen en bloemen halen. Dan duurt het even voordat er turbo groenten aan je planten zitten of je bloemen uit gebloeid zijn omdat ze zaad gevormd hebben.
Ik heb dat vorig jaar gedaan voor de courgette, augurk en komkommer. En in de achtertuin met de lupine, dahlia en vlinderplant.
Op de een of andere manier ziet de oppas niet dat die courgette turbo is geworden......
ik heb paprika's gehad welke diende als huisvesting voor vieze beesten. groene pepers zijn gelijk aan groene paprika's, dus ik zou de parasieten zsm verwijderen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:05 schreef Thezappa het volgende:
Nou vandaag alle planten eens bekeken..mijn pepers zitten vol met bladluis..heb ze met koud water afgespoeld..
Wat zou er met de plant gebeuren als je er niets meer aan doet??vraag ik me
Af? De planten zijn echt al dik in de bloei en er zitten al veel pepers in de groei aan
no worries. ja, dat is de natuur. die groeien wel verder. je kan nu de komende 3 maanden elke paar dagen oogsten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:36 schreef Devvie het volgende:
Hello, ik heb een vraagje!
Ik heb een aantal tomatenplaten in mijn tuin staan, maar wat ik merk is dat alleen de onderste 1á2 bloemclusters zich 'oppompen" tot volwaardige tomaten, de clusters hierboven zijn hun gele bloemetje kwijt (en ik zie een beginnend tomaatje van 2 mm doorsnee) maar deze groeien niet verder?
Moeten de onderste clusters eerst gerijpt zijn voordat de clusters erboven zich gaan "oppompen"?
klopt...maar ja...hou van pittig dus zodoendequote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:05 schreef RoodWitBlauw het volgende:
[..]
ik heb paprika's gehad welke diende als huisvesting voor vieze beesten. groene pepers zijn gelijk aan groene paprika's, dus ik zou de parasieten zsm verwijderen.
Als je wat dreft en water in een plantenspuit doet spuit je het bladluis er zo vanaf.
Het werkt bij pepers hetzelfde als bij paprikaquote:Op donderdag 24 juli 2014 01:20 schreef RoodWitBlauw het volgende:
groene pepers? die zij toch niet rijp?
moet je die niet laten rijpen totdat ze een nadere kleur krijgen?
maar verder: mooie oogst!! mijn tomaten beginnen nu pas te verkleuren. denk dat ik pas over een week of 2 ga harversten
Ik heb vorig jaar op een gegeven moment geplukt toen ze nog groen waren en ze binnen in het zonnetje achter glas gelegd en toen werden ze ook nog gewoon roodquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wanneer moet je gewone en cherry tomaten eigenlijk plukken?
Als ze nog groen zijn, of als ze rood zijn?
Want ik heb er een stel in de kas staan, maar ook buiten, en die buiten staan doen et ook al zo goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |