Als het gaat om een ongeluk denk ik aan de rivier omdat dat idd het meest logische is om te kunnen verklaren dat ze tegelijk en bij elkaar zijn overleden.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:10 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat een woeste rivier de lichamen "uitelkaar"kan hebben gehaald. En aangezien de meeste mensen denken dat ze omgekomen zijn door een ongeluk in de rivier gaat voor mij (vooralsnog) die vlieger niet op.
Dan moet je dus denken aan een ongeluk op het land. Maar ja wat voor een ongeluk dan waar ze beiden door komen te overlijden?? Ik kan er geen bedenken
Locals zijn vaak natuurmensen daar en die kennen de stromingen van de rivier; waar het harder stroomt, waar het langzamer stroomt, waar de rivier takken, boomstammen afzet, waar de rivier keien afzet en waar de rivier zand afzet. Zo kan je ook bedenken waar de rivier lichamen of lichaamsresten af zou zetten al is dat nog niet eerder voorgekomen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:14 schreef sommeltje het volgende:
Maar wat ik zo opvallend vond in de eerste berichten over de vondst was dat de 'locals' dus kennelijk 'wisten' op welke plekken ze in de rivier naar overblijfselen van de meiden 'moesten' zoeken. Ik concludeer hieruit dat men dan kennelijk 'ervaring' met het afzetten van'(dierlijke) resten in deze rivier heeft. Want anders is het bijna onmogelijk om de welbekende 'speld in de hooiberg' terug te vinden.
1 en 2 vallen al af omdat Jackie vraagt naar een ongeval op het land en dus juist niet in/bij het water.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik kan wel verschillende scenario's bedenken:
1. Meegesleurd door het water, vervolgens overleden door zwaar hoofdletsel, vervolgens op de kant gespoeld en opgegeten door aaseters en/of roofdieren.
2. Als 1, maar dan zwaar gewond i.p.v. direct overleden.
3. Tijdens hun slaap gedood door een roofdier, daarna opgegeten.
Op het eerste stuk (tot aan de Mirador) komen wel veel mensen, maar de trail als zodanig (het gedeelte 'pianista' bij Boquete is onderdeel van de oude verbindingsroute naar Bocas) schijnt eigenlijk helemaal niet meer (goed) onderhouden te worden. Ik heb dit gidsen in een van de filmpjes horen verklaren. Moeilijk, stijl, modderig, met snel wisselende temperatuur/weerschommelingen: het ene half uur zon, dan weer regen, richting naar de top kan het ook zeer koud zijn (met een koude wind worden). De mirador ligt op ca. 2000 meter (Boquete ligt een stuk lager). Die gidsen verklaren daarover dat het pad steeds meer 'jungle' wordt....quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die zijpaadjes heb ik niet gezien. Het dichtgroeien als je op de pianista trail dichterbij de Mirador komt lijkt mij zeer onwaarschijnlijk gezien de berichtgeving dat er gemiddeld 80 mensen per dag die trail lopen. Dat zie je dus ook duidelijk op de grond; een uitgesleten pad. En zoals gezegd; de media toont nergens op de pianista een stuk(je) waar het pad niet duidelijk herkenbaar is.
Dan begin je over die autoweg en oude verbindingsweg. Dat klopt maar gaat niet over de pianista trail naar de Mirador maar over de trail die bij de Mirador begint en over de bergkam leidt.
Daarbij komt dat het mij lijkt dat die gidsen zeggen dat die trail die in het verlengde ligt van de pianista trail naar die gevaarlijke oversteekt leidt. Als dat zo is, is de kans aanwezig dat die meiden helemaal niet van het pad zijn afgeraakt alleen de verkeerde kant opgelopen zijn bij de Mirador; die andere trail op ipv terug via de pianista trail.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:32 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Beter is om in de OP Alleen feiten te zetten .
Dus kaartjes waarvan je niet weet of de aangegeven plekken exact de juiste zijn> eraf.
Veel mensen zijn geneigd om de Op als waarheid aan te nemen.
Beer Grills vind ik niks aan..... die loopt met een team camara's/geluid & verzorging achter zich aan. Ik heb wel eens een aflevering gezien.... maar het is toch gezocht en verzonnen. In dat soort omstandigheden kom je als 'normale vakantieganger' normaal gesproken niet terecht. En als vrouw al helemaal niet.quote:
Is best uitgebreid over hem bericht, maar niet in Nederland. Er wordt in Engeland ook niets gezegd op het journaal over deze meisjes.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dus - omdat er destijds niet zo uitgebreid is gediscusieerd over de vermiste Brit, mogen we dat nu ook niet doen?
Wat een rechtsongelijkheid!quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:29 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Is best uitgebreid over hem bericht, maar niet in Nederland. Er wordt in Engeland ook niets gezegd op het journaal over deze meisjes.
je kijkt vanaf de rivier terug richting Boquetequote:Op woensdag 2 juli 2014 16:56 schreef MidnightB00m het volgende:
Mooi kaartje Stacey! Op de één of andere manier vind ik het makkelijker en logischer om vanaf deze hoek naar de vondsten en pad te kijken. Wellicht omdat het "logischer" is dat vlaggetje rugzak eerder is dan vlaggetje "remains"
ik denk niet dat het haalbaar is, maar het zou handig zijn om te weten op welke plekken een oversteek van de rivier met kabel is.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:20 schreef StaceySinger het volgende:
vanuit een andere hoek
[ afbeelding ]
Die oversteek plaatsen zijn via GE niet te vinden hoorquote:Op woensdag 2 juli 2014 17:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik denk niet dat het haalbaar is, maar het zou handig zijn om te weten op welke plekken een oversteek van de rivier met kabel is.
maar jij hebt toch contact met de locals?quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:10 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Die oversteek plaatsen zijn via GE niet te vinden hoor
is vaak een touw of kabeltje en een paar planken
ja nog erger>> ik heb Nu contact met mensen uit Boquetequote:Op woensdag 2 juli 2014 17:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
maar jij hebt toch contact met de locals?
neh, vandaar dat ik zeg: ik denk niet dat het haalbaar is
Oké, interessant!quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:20 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja nog erger>> ik heb Nu contact met mensen uit Boquete
Hey sommeltje, dank voor de links, nu ff een FOK!break, en ik ga het erna doornemen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:49 schreef sommeltje het volgende:
[..]
Op het eerste stuk (tot aan de Mirador) komen wel veel mensen, maar de trail als zodanig (het gedeelte 'pianista' bij Boquete is onderdeel van de oude verbindingsroute naar Bocas) schijnt eigenlijk helemaal niet meer (goed) onderhouden te worden. Ik heb dit gidsen in een van de filmpjes horen verklaren. Moeilijk, stijl, modderig, met snel wisselende temperatuur/weerschommelingen: het ene half uur zon, dan weer regen, richting naar de top kan het ook zeer koud zijn (met een koude wind worden). De mirador ligt op ca. 2000 meter (echt een stuk lager dan Boquete). Die gidsen verklaren daarover dat het pad steeds meer 'jungle' wordt....
Nou weten we 1 ding zeker en dat is dat die Oliva de Kam verklaarde dat het die middag 'een lelijke' dag 'boven' zou worden. En dat de lucht 'opaque' was ( 'dicht' zat). Daar stel ik me dan vooral kou + mist/nevel bij voor.
Het kan in die omstandigheden zelfs heel goed dat ze hele mirador hierdoor gemist hebben, en doorgelopen zijn op 'het pad', zonder te weten dat ze niet meer in de richting van Boquete liepen... dus idd eens met jou laatste zin.
Fypquote:Op woensdag 2 juli 2014 18:21 schreef Montagui het volgende:
Zometeen, bij 1 vandaag, een nietszeggend item over het fototoestel en de foto's.
Spannend. Kan helaas niet kijken. Keep us updated.quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:21 schreef Montagui het volgende:
Zometeen, bij 1 vandaag, een item over het fototoestel en de foto's.
Niet helemaal waar. Meer over welke mogelijkheden het NFI heeft om data veilig te stellen. Niets concreets over deze zaak uiteraard.quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:21 schreef Montagui het volgende:
Zometeen, bij 1 vandaag, een item over het fototoestel en de foto's.
Er staat alleen nog steeds 2x nr "6" op.quote:
Je bent zo'n 35 topics vergetenquote:
Ik vind het wel een verhelderende uitzending.quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Meer over welke mogelijkheden het NFI heeft om data veilig te stellen. Niets concreets over deze zaak uiteraard.
Ik vond het geen goede uitzending. Het kaartje dat ze lieten zien, duidt op een locatie bij de Rio Culubre, waarvan Eva Wiessing zelf heeft gezegd dat dat een misverstand is. Bovendien is de locatie op het kaartje 35 km van waar ze het laatste gezien zijn, niet 21 km. Die 21 km is overigens weer van een oude Panamese uitzending. Het kaartje wijkt ook weer af van het NOS-journaal van 27 juni. Daar werd een locatie 10 km stroomopwaarts getoond.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind het wel een verhelderende uitzending.
http://www.eenvandaag.nl/(...)ng_van_het_onderzoek
Eindelijk een duidelijker plaatje van waar de sporen nu echt gevonden zijn. (Wie maakt er een jpg van dat beeld?) Eindelijk ook een duidelijkere afstand: 20 - 21 km van de plek waar ze voor het laatst zijn gezien (onduidelijk of ze Olivia de Kam bedoelen of die boer langs de pianista hoger op.
Een duidelijke uitspraak door het onderzoeksteam dat die afstand te groot is om aan te nemen dat ze die zelf hebben overbrugt.
Zichtbare schade aan de telefoons en de camera (maar zijn dat echt die van de meiden? Lijkt er wel op maar wordt niet gezegd)
Er wordt gezegd dat de getuigenissen soms tegenstrijdig zijn ook qua tijdstippen. Dat lag dus niet aan ons.
De resten zijn gevonden vlakbij Boca del Toro, 21 km van Boquet waar veel paden samen komen en het terrein gevaarlijk is.
Het wordt moeilijk om vast te stellen hoelang de botten daar hebben gelegen vanwege het klimaat en de flora en fauna.
De rugtas is gevonden langs de rivier. Wellicht zijn de telefoons nat geworden.
Bevreemdend is dat de onderzoeker praat alsof er nog met het onderzoek van de telefoons en de camera begonnen moet worden (zijn die 2 telefoons en die camera die in beeld bij hem liggen dan wel van de meiden??)
quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:20 schreef Ole het volgende:
Volgens mij zijn die nog in Panama. Dit was volgens mij gewoon beeldvulling
Zit het NFI dan in Panama of hebben ze daar mensen heen gestuurd?quote:Het NFI onderzoekt nu de mobiele telefoons en de digitale camera. Wat kunnen deze apparaten vertellen over de laatste weken, de laatste uren van het tweetal?
Aha. Als ik het goed begrijp werkt die beste man dus niet eens bij NFI. Wel een blamage om dan zelfs zo op die beschadiging in te zoemen!!quote:In EenVandaag spreken we met Jaap Jan Visser van Kroll Ontrack over welke data er van de telefoons en camera af te halen zijn, zelfs als de apparatuur beschadigd is.
Ja, maar wil je daar wat aan hebben dan moet je wel:quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:07 schreef StaceySinger het volgende:
nog wat- op iedere Iphone zit toch een Kompas ?
Is die bewezen foutief dan? Dit was de woordvoerster van de familie. Kunnen we zelfs haar dan niet op de feiten vertrouwen? Of is dit een aanwijzing dat we gewoon van die 21 km uit kunnen gaan?quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:23 schreef miura het volgende:
Die 21 km is overigens weer van een oude Panamese uitzending.
En als je dat op jouw oude plaatje legt? Hoe ziet dat er dan uit?quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:27 schreef StaceySinger het volgende:
1 vandaag gaf dit als vindplaats op
[ afbeelding ]
1 vandaag zit 20 km verderopquote:Op woensdag 2 juli 2014 20:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En als je dat op jouw oude plaatje legt? Hoe ziet dat er dan uit?
22 km vanaf Boquete tot aan vindplaats op mijn kaartjequote:Op woensdag 2 juli 2014 20:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En hoever zit jij in je plaatje tussen de vondsten en Boquet?
Nee, volgens het kaartje van 1 vandaag volgens jou.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
22 km vanaf Boquete tot aan vindplaats op mijn kaartje
42 km vanaf Boquete tot aan vindplaats volgens 1 vandaag
Wat is bewezen fout? Wel zeer onlogisch:quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Is die bewezen foutief dan? Dit was de woordvoerster van de familie. Kunnen we zelfs haar dan niet op de feiten vertrouwen? Of is dit een aanwijzing dat we gewoon van die 21 km uit kunnen gaan?
En die opmerking dat het onmogelijk lijkt dat ze die afstand zelf hebben overbrugt lijkt me ook belangrijk. Net als dat daar (bij die vindplaats) veel paden samen komen.
kijk maar vanaf Boquete tot aan vindplaats 1 vandaag is 40.6 kilometerquote:Op woensdag 2 juli 2014 20:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, volgens het kaartje van 1 vandaag volgens jou.
1 vandaag zegt 21 km vanaf Boquet.
Proef ik hier nu 'kaartjes-nijd'?![]()
![]()
Volgens mij waren dat andere apparaten, om te laten zien wat ze nog kunnen als een telefoon of camera zo zwaar beschadigd isquote:Op woensdag 2 juli 2014 20:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zichtbare schade aan de telefoons en de camera (maar zijn dat echt die van de meiden? Lijkt er wel op maar wordt niet gezegd) (Wie maakt er een jpg ?)
Bedoelden ze daar niet gewoon de schoenen mee?quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:50 schreef StaceySinger het volgende:
1vandaag heeft het wel over gevonden kleding resten
eind vh filmpjequote:Op woensdag 2 juli 2014 20:51 schreef DaMart het volgende:
[..]
Bedoelden ze daar niet gewoon de schoenen mee?
Ja, maar schoenen en sokken zijn ook kleding toch?quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
eind vh filmpje
zegt ie <> alleen de kleding resten en de botten
Hey El_Matador wbquote:Op woensdag 2 juli 2014 21:28 schreef El_Matador het volgende:
• 1Vandaag gebruikt dezelfde vindplaats als onze vorige, foutieve vindplaats, die dus ~40 km van Boquete en vlakbij de stuwdam en Punta Blanca ligt - Google Earth flight:
[ afbeelding ]
• Stacey's vindplaats is consistent met 21 km in vogelvlucht (maar die 8 uur lopen lijkt me dan echt veel te weinig voor zo'n afstand)
[ afbeelding ]
• Miura's vindplaats is consistent met ~21 km over land? (~8 uur lopen)
Nog iets: de zonsondergang. Met Google Earth kan je de dag en tijd instellen en krijg je het volgende:
17:15 ~1 uur op de Pianista, na getuige Oliva:
[ afbeelding ]
17:45 ~1,5 uur aan het wandelen
[ afbeelding ]
18:15 ~2 uur aan het wandelen - Mirador?
[ afbeelding ]
18:35 - zonsondergang
[ afbeelding ]
18:55 - pikkedonker
[ afbeelding ]
En in dat donker zou je hier moeten oversteken?? - locatie foto's onbekend:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed, verder op break, wilde even die uitzending gezien hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |