abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141814003
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:10 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat een woeste rivier de lichamen "uitelkaar"kan hebben gehaald. En aangezien de meeste mensen denken dat ze omgekomen zijn door een ongeluk in de rivier gaat voor mij (vooralsnog) die vlieger niet op.
Dan moet je dus denken aan een ongeluk op het land. Maar ja wat voor een ongeluk dan waar ze beiden door komen te overlijden?? Ik kan er geen bedenken
Als het gaat om een ongeluk denk ik aan de rivier omdat dat idd het meest logische is om te kunnen verklaren dat ze tegelijk en bij elkaar zijn overleden.

Gaandeweg dit topic heb ik voor een ongeval het volgende scenario bedacht:
- Trail doorgelopen verlengde trail op.
- Bij gevaarlijke oversteek samen gevallen/de ander nagesprongen.
- Laagwater; hoofd tegen rots; snel overleden/verdronken in ondiep water (gelukkig geen lijdensweg!)
- Laagwater; lichamen bereikbaar voor aaseters + snelle ontbinding
- Hoogwater komt op en neemt resten en spullen mee
- Rivier zet resten en spullen af afhankelijk van stroming op verschillende stukken (ook bij hoogwater sneller en langzamer stromende gedeeltes),bochten, oevers, waarbij rugzak het verste komt want drijvend
- Eventueel aangespoelde resten weer opgepakt door aaseters en verder van rivier afgebracht.

Dat de rivier een rol heeft gespeeld in de verspreiding lijkt aannemelijk omdat de vondsten allen langs de rivier gevonden zijn en de tas het meest stroomafwaarts. Dat wil niet zeggen dat de rivier(bedding) de doodsoorzaak hoeft te zijn noch dat de rivier verantwoordelijk is voor de separatie van lichaamsdelen van het lichaam.
pi_141814132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:14 schreef sommeltje het volgende:
Maar wat ik zo opvallend vond in de eerste berichten over de vondst was dat de 'locals' dus kennelijk 'wisten' op welke plekken ze in de rivier naar overblijfselen van de meiden 'moesten' zoeken. Ik concludeer hieruit dat men dan kennelijk 'ervaring' met het afzetten van'(dierlijke) resten in deze rivier heeft. Want anders is het bijna onmogelijk om de welbekende 'speld in de hooiberg' terug te vinden.
Locals zijn vaak natuurmensen daar en die kennen de stromingen van de rivier; waar het harder stroomt, waar het langzamer stroomt, waar de rivier takken, boomstammen afzet, waar de rivier keien afzet en waar de rivier zand afzet. Zo kan je ook bedenken waar de rivier lichamen of lichaamsresten af zou zetten al is dat nog niet eerder voorgekomen.
pi_141814230
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik kan wel verschillende scenario's bedenken:

1. Meegesleurd door het water, vervolgens overleden door zwaar hoofdletsel, vervolgens op de kant gespoeld en opgegeten door aaseters en/of roofdieren.

2. Als 1, maar dan zwaar gewond i.p.v. direct overleden.

3. Tijdens hun slaap gedood door een roofdier, daarna opgegeten.
1 en 2 vallen al af omdat Jackie vraagt naar een ongeval op het land en dus juist niet in/bij het water.
3 schijnt volgens kenners erg onwaarschijnlijk omdat dat op geen enkele manier past bij het soort roofdieren dat daar voorkomt. Niet bij 1 persoon en al helemaal niet bij 2 personen tegelijk.
pi_141814252
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die zijpaadjes heb ik niet gezien. Het dichtgroeien als je op de pianista trail dichterbij de Mirador komt lijkt mij zeer onwaarschijnlijk gezien de berichtgeving dat er gemiddeld 80 mensen per dag die trail lopen. Dat zie je dus ook duidelijk op de grond; een uitgesleten pad. En zoals gezegd; de media toont nergens op de pianista een stuk(je) waar het pad niet duidelijk herkenbaar is.

Dan begin je over die autoweg en oude verbindingsweg. Dat klopt maar gaat niet over de pianista trail naar de Mirador maar over de trail die bij de Mirador begint en over de bergkam leidt.

Daarbij komt dat het mij lijkt dat die gidsen zeggen dat die trail die in het verlengde ligt van de pianista trail naar die gevaarlijke oversteekt leidt. Als dat zo is, is de kans aanwezig dat die meiden helemaal niet van het pad zijn afgeraakt alleen de verkeerde kant opgelopen zijn bij de Mirador; die andere trail op ipv terug via de pianista trail.
Op het eerste stuk (tot aan de Mirador) komen wel veel mensen, maar de trail als zodanig (het gedeelte 'pianista' bij Boquete is onderdeel van de oude verbindingsroute naar Bocas) schijnt eigenlijk helemaal niet meer (goed) onderhouden te worden. Ik heb dit gidsen in een van de filmpjes horen verklaren. Moeilijk, stijl, modderig, met snel wisselende temperatuur/weerschommelingen: het ene half uur zon, dan weer regen, richting naar de top kan het ook zeer koud zijn (met een koude wind worden). De mirador ligt op ca. 2000 meter (Boquete ligt een stuk lager). Die gidsen verklaren daarover dat het pad steeds meer 'jungle' wordt....
Nou weten we 1 ding zeker en dat is dat die Oliva de Kam verklaarde dat het die middag 'een lelijke' dag 'boven' zou worden. En dat de lucht 'opaque' was ( 'dicht' zat). Daar stel ik me dan vooral kou + mist/nevel bij voor.

Het kan in die omstandigheden zelfs heel goed dat ze hele mirador hierdoor gemist hebben, en doorgelopen zijn op 'het pad', zonder te weten dat ze niet meer in de richting van Boquete liepen... dus idd eens met jou laatste zin.

[ Bericht 0% gewijzigd door sommeltje op 02-07-2014 21:58:09 ]
pi_141814712
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:32 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Beter is om in de OP Alleen feiten te zetten .
Dus kaartjes waarvan je niet weet of de aangegeven plekken exact de juiste zijn> eraf.
Veel mensen zijn geneigd om de Op als waarheid aan te nemen.
_O_
pi_141814733
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:40 schreef WTrang het volgende:
-
Beer Grills vind ik niks aan..... die loopt met een team camara's/geluid & verzorging achter zich aan. Ik heb wel eens een aflevering gezien.... maar het is toch gezocht en verzonnen. In dat soort omstandigheden kom je als 'normale vakantieganger' normaal gesproken niet terecht. En als vrouw al helemaal niet.

Het verhaal van de Brit kende ik niet, en 'pakt' me ook nu niet.

Maar het verhaal van de meiden is heel herkenbaar: hoeveel jongeren gaan er niet elk jaar op een dergelijk 'gap year'? Hoeveel gaan er wel niet 'goede vrijwilligerswerken verrichten' in dergelijke landen? Wie heeft niet ooit de Lonely Planet gebruikt? En wie kent de waarschuwing 'laat altijd weten waar je naar toe gaat' niet? Wie is er niet wel eens verdwaald? Of heeft iets 'doms' gedaan? Hun verhaal is echt de absolute nachtmerrie van elke ouder.
Een soort modern sprookje van Roodkapje maar dan in het echt en met een verschrikkelijke afloop.

Waarom vind ik het ene boek wel, en het andere boek niet leuk? Is lezen dan tijdverspilling?

[ Bericht 12% gewijzigd door Specularium op 02-07-2014 14:40:17 ]
pi_141815723
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dus - omdat er destijds niet zo uitgebreid is gediscusieerd over de vermiste Brit, mogen we dat nu ook niet doen?
Is best uitgebreid over hem bericht, maar niet in Nederland. Er wordt in Engeland ook niets gezegd op het journaal over deze meisjes.
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:30:02 #110
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141815744
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:29 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Is best uitgebreid over hem bericht, maar niet in Nederland. Er wordt in Engeland ook niets gezegd op het journaal over deze meisjes.
Wat een rechtsongelijkheid!
pi_141815787
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Wat een rechtsongelijkheid!
Ach welNee joh, is doodnormaal. Niemand kan het iets schelen verder namelijk.
pi_141816245
Troep weggehaald.
  woensdag 2 juli 2014 @ 16:18:40 #113
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141819357
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:41 schreef Specularium het volgende:
Troep weggehaald.
Dood in de pot.
pi_141819429
vanuit een andere hoek

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141820536
Mooi kaartje Stacey! Op de één of andere manier vind ik het makkelijker en logischer om vanaf deze hoek naar de vondsten en pad te kijken. Wellicht omdat het "logischer" is dat vlaggetje rugzak eerder is dan vlaggetje "remains" :?
pi_141820949
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 16:56 schreef MidnightB00m het volgende:
Mooi kaartje Stacey! Op de één of andere manier vind ik het makkelijker en logischer om vanaf deze hoek naar de vondsten en pad te kijken. Wellicht omdat het "logischer" is dat vlaggetje rugzak eerder is dan vlaggetje "remains" :?
je kijkt vanaf de rivier terug richting Boquete
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141820954
OntBINDing, de naam zegt het al he? Alles wat gebonden is wordt ontbonden. Het is 2,5 maand na dato
  woensdag 2 juli 2014 @ 17:08:55 #118
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141820975
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 16:20 schreef StaceySinger het volgende:
vanuit een andere hoek

[ afbeelding ]
ik denk niet dat het haalbaar is, maar het zou handig zijn om te weten op welke plekken een oversteek van de rivier met kabel is.
pi_141821038
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 17:08 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik denk niet dat het haalbaar is, maar het zou handig zijn om te weten op welke plekken een oversteek van de rivier met kabel is.
Die oversteek plaatsen zijn via GE niet te vinden hoor
is vaak een touw of kabeltje en een paar planken
  woensdag 2 juli 2014 @ 17:14:46 #120
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141821169
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 17:10 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Die oversteek plaatsen zijn via GE niet te vinden hoor
is vaak een touw of kabeltje en een paar planken
maar jij hebt toch contact met de locals? ;)
neh, vandaar dat ik zeg: ik denk niet dat het haalbaar is
pi_141821367
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 17:14 schreef Marrije het volgende:

[..]

maar jij hebt toch contact met de locals? ;)
neh, vandaar dat ik zeg: ik denk niet dat het haalbaar is
ja nog erger>> ik heb Nu contact met mensen uit Boquete

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 02-07-2014 17:29:53 ]
pi_141822066
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 17:20 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja nog erger>> ik heb Nu contact met mensen uit Boquete
Oké, interessant!
pi_141823018
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:49 schreef sommeltje het volgende:

[..]

Op het eerste stuk (tot aan de Mirador) komen wel veel mensen, maar de trail als zodanig (het gedeelte 'pianista' bij Boquete is onderdeel van de oude verbindingsroute naar Bocas) schijnt eigenlijk helemaal niet meer (goed) onderhouden te worden. Ik heb dit gidsen in een van de filmpjes horen verklaren. Moeilijk, stijl, modderig, met snel wisselende temperatuur/weerschommelingen: het ene half uur zon, dan weer regen, richting naar de top kan het ook zeer koud zijn (met een koude wind worden). De mirador ligt op ca. 2000 meter (echt een stuk lager dan Boquete). Die gidsen verklaren daarover dat het pad steeds meer 'jungle' wordt....
Nou weten we 1 ding zeker en dat is dat die Oliva de Kam verklaarde dat het die middag 'een lelijke' dag 'boven' zou worden. En dat de lucht 'opaque' was ( 'dicht' zat). Daar stel ik me dan vooral kou + mist/nevel bij voor.

Het kan in die omstandigheden zelfs heel goed dat ze hele mirador hierdoor gemist hebben, en doorgelopen zijn op 'het pad', zonder te weten dat ze niet meer in de richting van Boquete liepen... dus idd eens met jou laatste zin.
Hey sommeltje, dank voor de links, nu ff een FOK!break, en ik ga het erna doornemen.

De Mirador is mij niet precies bekend waar ie ligt, maar 2000 meter lijkt me sterk. De routes naar de rugzak vanaf de Pianista lopen over een kam van ongeveer 1850-1900 m.

De Mirador moet lager op de helling zijn dan de top, want je "hebt een prachtig uitzicht over Boquete en kan de Pacifische Oceaan zien liggen" en er wordt niet gerept over beide oceanen kunnen zien liggen, wat je vanaf de top zou moeten kunnen.

Algemeen

De kaartjes geven de stand van zaken van het moment hier en gezien de snelheid van het topic, de reflectie die we met zijn allen geven en de vele uren van hard werk van een aantal hier is de OP m.i. dynamisch genoeg om kaartjes die de huidig bekende feiten in kaart brengen erin te hebben. Een disclaimer erin over de waarde van de kaartjes lijkt me een prima oplossing.

Het is voor velen nog steeds onduidelijk hoe het nou zit met die waterscheiding en het verdwalen. Gelukkig heeft de NOSvideo flink wat duidelijk gemaakt, maar het zijn echt 2 verschillende gebieden/provincies; daar waar men gezocht heeft (Chiriqui) en daar waar Lisanne en Kris zijn gevonden (Bocas del Toro).

Zonder kaartje is dat echt onmogelijk te visualiseren, zeker in deze rivier'jungle' wat het stroomgebied van de Changuinola vormt.

Stacey, over de kaartjes: De vindplaats van de rugzak op ~7-10 km vanaf de Mirador is coherent met:
• gevonden in Alto Romero - correcte nieuwsberichten
• gevonden op 8 uur lopen vanaf Boquete - door Feliciano (~5 uur vanaf Mirador)
• gevonden bij de monding van de lokaal zo genoemde Rio Culebra - dat is de arm die op het kaartje van miura van rechts (oost) naar de rugzak (noordwest) stroomt

Ik zag welke monding jij gebruikte, maar die is gezien het onherbergzame terrein echt te ver van het "gehucht" Alto Romero vandaan. Het is niet te lopen in 5 uur, zoals Feliciano deed.
Die monding was wel dichterbij Boquete dan de oude, verkeerde met de Culubré (die NOS, Volkskrant en RTL in kaart brachten).

Ja, de "feiten" zijn diffuus, maar het is nu eenmaal verdomd moeilijk te scheiden wat nu echt feiten zijn en de feiten die de media verspreiden zijn tegenstrijdig.

Mij lijkt het dan juist goed die tegenstrijdige berichten te noemen, zodat we een overzicht hebben en later, met meer informatie de juiste eruitpikken/de rest vervangen. Met name primaire data, live op video, is het beste. Dat om vertaalfouten, interpretatiefouten en alle kopieen en aanpassingen daarvan (journalistiek) te verkleinen; je kan met je eigen ogen zien wat er aan de hand is.

Dat is de reflectie die hier plaatsvindt, met een paar tiental mensen die meedenken. De OP is slechts een resultaat daarvan; een samenvatting van wat we tot nu toe weten of denken te weten.

In een zaak als dit met vele malen meer vragen dan antwoorden is een OP (verzameling nuttige informatie en laatste nieuwsupdates) nou eenmaal dynamisch en aan verandering onderhevig.

Zaak

Bij een scenario waar geen derden bij betrokken zijn (iets dat volgens de nieuwsberichten "de ouders het eerst willen uitsluiten/onderzoeken") zijn en blijven er 4 opties hoe je het wendt of keert, de 4 in het onderste kaartje uit de OP.

De media lijken te suggereren dat de meiden samen met de rugzak in de rivier zijn gevallen en de rugzak dus verder is afgedreven door dezelfde rivier dan de lichamen.

Ik blijf dat moeilijk te geloven vinden, maar dat is optie 4; het plaatje rechtsonder.

In alle gevallen waar de rugzak in situ is, zijn de meiden dus van de rugzak weggelopen, iets wat ik ook heel raar vind.

Wat Ouder zegt over drijvende rugzakken in een rivier is waar; zolang het blijft drijven, kan het de rotsen ontwijken.
Statistisch gezien is de kans dat een rugzak een laagstaande rivier ongeschonden overleeft, veel kleiner dan bij hoogwater. Simpelweg minder rotsen om tegenaan te botsen als het water hoog staat.
Ook de afstand maakt uit (en wederom, daarom die kaartjes).

Hoe langer de afstand, hoe meer kans op schade.
Hoe langer de tijdsduur van transport, hoe meer kans op schade.

In 72 dagen kan de rugzak natuurlijk makkelijk wat kilometers in een sterk in waterpeil wisselende tropische regenrivier afleggen. De vraag blijft of alles (als er schade zou zijn hadden we dat echt wel in de media gehoord) dan in een simpel rugzakje (geen beschermde trekrugzak, zie foto's) ongeschonden kan blijven.

Voordat je over misdrijven kan speculeren (en helemaal zonder verdachten op het oog -Panamese politie-), zijn en blijven er voor mij, en het lijkt me dat dat voor iedereen hier geldt, 3 fundamentele vragen waar de antwoorden onduidelijk op zijn:
1 - waarom gingen Kris en Lisanne zo laat nog naar boven? - zonsondergang op de Mirador is het enige wat ik me kan voorstellen, meer serieuze antwoorden zou goed zijn
2 - waarom hebben ze niet gemerkt dat ze het "verkeerde" pad namen? (het is gewoon de El Pianista die doorloopt, na het rustpunt Mirador), in het pikkedonker - ik kan me niet voorstellen dat je dat niet merkt na max een half uur, en dat je dan zeker geen volslagen onbekende rivieren gaat oversteken
3 - wat is er gebeurd dat de resten en rugzak zo 'ver' (het valt nog best mee in km's) van elkaar zijn gevonden; welke van de slechts 4 mogelijke opties is het meest logisch?

Break

Zoals gezegd, ik neem nu even een FOK!break want er is veel teveel werk dat ik heb uitgesteld door deze veel te boeiende zaak.

Tot later een keer, succes met de waarheidsvinding.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141823108
Zometeen, bij 1 vandaag, een item over het fototoestel en de foto's.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_141823853
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 18:21 schreef Montagui het volgende:
Zometeen, bij 1 vandaag, een nietszeggend item over het fototoestel en de foto's.
Fyp
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141823854
quote:
Spannend. Kan helaas niet kijken. Keep us updated.

Bedankt voor alle boeiende posts weer iedereen.
pi_141823945
quote:
Niet helemaal waar. Meer over welke mogelijkheden het NFI heeft om data veilig te stellen. Niets concreets over deze zaak uiteraard.
pi_141825469
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 16:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dood in de pot.
Er staat alleen nog steeds 2x nr "6" op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Simba op 02-07-2014 19:49:00 ]
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_141825623
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:41 schreef Specularium het volgende:
Troep weggehaald.
Je bent zo'n 35 topics vergeten :{w
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141826520
nog wat- op iedere Iphone zit toch een Kompas ?
pi_141826885
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 18:48 schreef alpeko het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Meer over welke mogelijkheden het NFI heeft om data veilig te stellen. Niets concreets over deze zaak uiteraard.
Ik vind het wel een verhelderende uitzending.

http://www.eenvandaag.nl/(...)ng_van_het_onderzoek

Eindelijk een duidelijker plaatje van waar de sporen nu echt gevonden zijn. (Wie maakt er een jpg van dat beeld?) Eindelijk ook een duidelijkere afstand: 20 km van de plek waar ze voor het laatst zijn gezien (onduidelijk of ze Olivia de Kam bedoelen of die boer langs de pianista hoger op.

Een duidelijke uitspraak door het onderzoeksteam dat die afstand te groot is om aan te nemen dat ze die zelf hebben overbrugt.

Zichtbare schade aan de telefoons en de camera (maar zijn dat echt die van de meiden? Lijkt er wel op maar wordt niet gezegd) (Wie maakt er een jpg ?)

Er wordt gezegd dat de getuigenissen soms tegenstrijdig zijn ook qua tijdstippen. Dat lag dus niet aan ons.

De resten zijn gevonden vlakbij Boca del Toro, 21 km van Boquet waar veel paden samen komen en het terrein gevaarlijk is.

Het wordt moeilijk om vast te stellen hoelang de botten daar hebben gelegen vanwege het klimaat en de flora en fauna.
De rugtas is gevonden langs de rivier. Wellicht zijn de telefoons nat geworden.

Bevreemdend is dat de onderzoeker praat alsof er nog met het onderzoek van de telefoons en de camera begonnen moet worden (zijn die 2 telefoons en die camera die in beeld bij hem liggen dan wel van de meiden??)
  Moderator / Miss SHO woensdag 2 juli 2014 @ 20:20:40 #132
22592 crew  Ole
pi_141827005
Volgens mij zijn die nog in Panama. Dit was volgens mij gewoon beeldvulling
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_141827014
Gewoon even rekenend:

20 km van waar ze het laatst gezien zijn.
21 km van Boquet.

1 km op de trail van 2,5 km op weg voor het laatst gezien?
pi_141827101
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind het wel een verhelderende uitzending.

http://www.eenvandaag.nl/(...)ng_van_het_onderzoek

Eindelijk een duidelijker plaatje van waar de sporen nu echt gevonden zijn. (Wie maakt er een jpg van dat beeld?) Eindelijk ook een duidelijkere afstand: 20 - 21 km van de plek waar ze voor het laatst zijn gezien (onduidelijk of ze Olivia de Kam bedoelen of die boer langs de pianista hoger op.

Een duidelijke uitspraak door het onderzoeksteam dat die afstand te groot is om aan te nemen dat ze die zelf hebben overbrugt.

Zichtbare schade aan de telefoons en de camera (maar zijn dat echt die van de meiden? Lijkt er wel op maar wordt niet gezegd)

Er wordt gezegd dat de getuigenissen soms tegenstrijdig zijn ook qua tijdstippen. Dat lag dus niet aan ons.

De resten zijn gevonden vlakbij Boca del Toro, 21 km van Boquet waar veel paden samen komen en het terrein gevaarlijk is.

Het wordt moeilijk om vast te stellen hoelang de botten daar hebben gelegen vanwege het klimaat en de flora en fauna.
De rugtas is gevonden langs de rivier. Wellicht zijn de telefoons nat geworden.

Bevreemdend is dat de onderzoeker praat alsof er nog met het onderzoek van de telefoons en de camera begonnen moet worden (zijn die 2 telefoons en die camera die in beeld bij hem liggen dan wel van de meiden??)
Ik vond het geen goede uitzending. Het kaartje dat ze lieten zien, duidt op een locatie bij de Rio Culubre, waarvan Eva Wiessing zelf heeft gezegd dat dat een misverstand is. Bovendien is de locatie op het kaartje 35 km van waar ze het laatste gezien zijn, niet 21 km. Die 21 km is overigens weer van een oude Panamese uitzending. Het kaartje wijkt ook weer af van het NOS-journaal van 27 juni. Daar werd een locatie 10 km stroomopwaarts getoond.
Verder zaten er fouten in de ondertiteling. Zo werd er gezegd "gevonden in/bij de Rio Culebra in het district (provincie) Bocas del Toro." Dit werd ondertiteld met gevonden in de "Rio Culebra bij Bocas del Toro".
pi_141827152
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:20 schreef Ole het volgende:
Volgens mij zijn die nog in Panama. Dit was volgens mij gewoon beeldvulling
quote:
Het NFI onderzoekt nu de mobiele telefoons en de digitale camera. Wat kunnen deze apparaten vertellen over de laatste weken, de laatste uren van het tweetal?
Zit het NFI dan in Panama of hebben ze daar mensen heen gestuurd?
quote:
In EenVandaag spreken we met Jaap Jan Visser van Kroll Ontrack over welke data er van de telefoons en camera af te halen zijn, zelfs als de apparatuur beschadigd is.
Aha. Als ik het goed begrijp werkt die beste man dus niet eens bij NFI. Wel een blamage om dan zelfs zo op die beschadiging in te zoemen!! :( :(
pi_141827176
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:07 schreef StaceySinger het volgende:
nog wat- op iedere Iphone zit toch een Kompas ?
Ja, maar wil je daar wat aan hebben dan moet je wel:
- Daar aan denken en weten dat je telefoon die heeft
- Een idee hebben welke kant je op moet, iets dat veel mensen niet hebben
- Op een locatie zijn waar je er wat aan hebt. Op de Mirador moet je het pad in Noordwestelijke richting hebben op beneden te komen, terwijl Boquete ZZW van je ligt.
- Geen lege telefoonbatterij hebben
pi_141827233
1 vandaag gaf dit als vindplaats op

pi_141827359
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:23 schreef miura het volgende:
Die 21 km is overigens weer van een oude Panamese uitzending.
Is die bewezen foutief dan? Dit was de woordvoerster van de familie. Kunnen we zelfs haar dan niet op de feiten vertrouwen? Of is dit een aanwijzing dat we gewoon van die 21 km uit kunnen gaan?

En die opmerking dat het onmogelijk lijkt dat ze die afstand zelf hebben overbrugt lijkt me ook belangrijk. Net als dat daar (bij die vindplaats) veel paden samen komen.
pi_141827383
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:27 schreef StaceySinger het volgende:
1 vandaag gaf dit als vindplaats op

[ afbeelding ]
En als je dat op jouw oude plaatje legt? Hoe ziet dat er dan uit?
pi_141827402
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En als je dat op jouw oude plaatje legt? Hoe ziet dat er dan uit?
1 vandaag zit 20 km verderop
pi_141827587
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

1 vandaag zit 20 km verderop
En hoever zit jij in je plaatje tussen de vondsten en Boquet?
pi_141827751
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En hoever zit jij in je plaatje tussen de vondsten en Boquet?
22 km vanaf Boquete tot aan vindplaats op mijn kaartje
42 km vanaf Boquete tot aan vindplaats volgens 1 vandaag
pi_141827861
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:38 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

22 km vanaf Boquete tot aan vindplaats op mijn kaartje
42 km vanaf Boquete tot aan vindplaats volgens 1 vandaag
Nee, volgens het kaartje van 1 vandaag volgens jou.

1 vandaag zegt 21 km vanaf Boquet.

Proef ik hier nu 'kaartjes-nijd'? :? :? :X
  woensdag 2 juli 2014 @ 20:41:29 #144
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141827891
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:40 schreef Ouder1 het volgende:

ik niet hoor
pi_141827913
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Is die bewezen foutief dan? Dit was de woordvoerster van de familie. Kunnen we zelfs haar dan niet op de feiten vertrouwen? Of is dit een aanwijzing dat we gewoon van die 21 km uit kunnen gaan?

En die opmerking dat het onmogelijk lijkt dat ze die afstand zelf hebben overbrugt lijkt me ook belangrijk. Net als dat daar (bij die vindplaats) veel paden samen komen.
Wat is bewezen fout? Wel zeer onlogisch:
- Bijna alle media rapporteren een locatie in de buurt van Alto Romero, dat zo'n 4 km lopen vanaf de top van het Pianista pad is (Mirador). 4 km is dus Alto Romero, niet vindplaatsen.
- Vanaf Alto Romero is de vindplaats van de rugzak in 4 uur te bereiken (10:30 begin, 14:30 aankomst).
- Dat niet een heel moeilijk en ondoordringbaar deel van de rivier is, wat wel wordt genoemd.
- Het waarschijnlijk te maken heeft met een verwisseling van de Rio Culebra met de Rio Culubre. Culebra is wat hoofd OM en zoekteam zeggen, media heeft vaak abusievelijk Culubre overgenomen, omdat Culebra nergens op de kaart te vinden is. Culebra is een bijnaam voor een deel van de Rio Changuinola (en die slang betekent).

Dus tja... Mij lijkt het zeer aannemelijk dat de locaties 21 km ver weg en in 1vandaag-kaartje (35 km weg) fout zijn.
pi_141827966
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, volgens het kaartje van 1 vandaag volgens jou.

1 vandaag zegt 21 km vanaf Boquet.

kijk maar vanaf Boquete tot aan vindplaats 1 vandaag is 40.6 kilometer

Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 20:46:24 #147
42184 crew  DaMart
pi_141828076
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zichtbare schade aan de telefoons en de camera (maar zijn dat echt die van de meiden? Lijkt er wel op maar wordt niet gezegd) (Wie maakt er een jpg ?)
Volgens mij waren dat andere apparaten, om te laten zien wat ze nog kunnen als een telefoon of camera zo zwaar beschadigd is :).
pi_141828231
1vandaag heeft het wel over gevonden kleding resten
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 20:51:50 #149
42184 crew  DaMart
pi_141828302
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:50 schreef StaceySinger het volgende:
1vandaag heeft het wel over gevonden kleding resten
Bedoelden ze daar niet gewoon de schoenen mee?
pi_141828610
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:51 schreef DaMart het volgende:

[..]

Bedoelden ze daar niet gewoon de schoenen mee?
eind vh filmpje
zegt ie <> alleen de kleding resten en de botten
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 21:00:23 #151
42184 crew  DaMart
pi_141828640
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

eind vh filmpje
zegt ie <> alleen de kleding resten en de botten
Ja, maar schoenen en sokken zijn ook kleding toch? ;).
pi_141830022
• 1Vandaag gebruikt dezelfde vindplaats als onze vorige, foutieve vindplaats, die dus ~40 km van Boquete en vlakbij de stuwdam en Punta Blanca ligt - Google Earth flight:

• Stacey's vindplaats is consistent met 21 km in vogelvlucht (maar die 8 uur lopen lijkt me dan echt veel te weinig voor zo'n afstand)

• Miura's vindplaats is consistent met ~21 km over land? (~8 uur lopen)

Nog iets: de zonsondergang. Met Google Earth kan je de dag en tijd instellen en krijg je het volgende:

17:15 ~1 uur op de Pianista, na getuige Oliva:

17:45 ~1,5 uur aan het wandelen

18:15 ~2 uur aan het wandelen - Mirador?

18:35 - zonsondergang

18:55 - pikkedonker

En in dat donker zou je hier moeten oversteken?? - locatie foto's onbekend:

Goed, verder op break, wilde even die uitzending gezien hebben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141830222
quote:
11s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:28 schreef El_Matador het volgende:
• 1Vandaag gebruikt dezelfde vindplaats als onze vorige, foutieve vindplaats, die dus ~40 km van Boquete en vlakbij de stuwdam en Punta Blanca ligt - Google Earth flight:

[ afbeelding ]

• Stacey's vindplaats is consistent met 21 km in vogelvlucht (maar die 8 uur lopen lijkt me dan echt veel te weinig voor zo'n afstand)

[ afbeelding ]

• Miura's vindplaats is consistent met ~21 km over land? (~8 uur lopen)

Nog iets: de zonsondergang. Met Google Earth kan je de dag en tijd instellen en krijg je het volgende:

17:15 ~1 uur op de Pianista, na getuige Oliva:

[ afbeelding ]

17:45 ~1,5 uur aan het wandelen

[ afbeelding ]

18:15 ~2 uur aan het wandelen - Mirador?

[ afbeelding ]

18:35 - zonsondergang

[ afbeelding ]

18:55 - pikkedonker

[ afbeelding ]

En in dat donker zou je hier moeten oversteken?? - locatie foto's onbekend:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Goed, verder op break, wilde even die uitzending gezien hebben.
Hey El_Matador wb w/ *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')