abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141823854
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 18:21 schreef Montagui het volgende:
Zometeen, bij 1 vandaag, een item over het fototoestel en de foto's.
Spannend. Kan helaas niet kijken. Keep us updated.

Bedankt voor alle boeiende posts weer iedereen.
pi_141823945
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 18:21 schreef Montagui het volgende:
Zometeen, bij 1 vandaag, een item over het fototoestel en de foto's.
Niet helemaal waar. Meer over welke mogelijkheden het NFI heeft om data veilig te stellen. Niets concreets over deze zaak uiteraard.
pi_141825469
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 16:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dood in de pot.
Er staat alleen nog steeds 2x nr "6" op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Simba op 02-07-2014 19:49:00 ]
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_141825623
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:41 schreef Specularium het volgende:
Troep weggehaald.
Je bent zo'n 35 topics vergeten :{w
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141826520
nog wat- op iedere Iphone zit toch een Kompas ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141826885
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 18:48 schreef alpeko het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Meer over welke mogelijkheden het NFI heeft om data veilig te stellen. Niets concreets over deze zaak uiteraard.
Ik vind het wel een verhelderende uitzending.

http://www.eenvandaag.nl/(...)ng_van_het_onderzoek

Eindelijk een duidelijker plaatje van waar de sporen nu echt gevonden zijn. (Wie maakt er een jpg van dat beeld?) Eindelijk ook een duidelijkere afstand: 20 km van de plek waar ze voor het laatst zijn gezien (onduidelijk of ze Olivia de Kam bedoelen of die boer langs de pianista hoger op.

Een duidelijke uitspraak door het onderzoeksteam dat die afstand te groot is om aan te nemen dat ze die zelf hebben overbrugt.

Zichtbare schade aan de telefoons en de camera (maar zijn dat echt die van de meiden? Lijkt er wel op maar wordt niet gezegd) (Wie maakt er een jpg ?)

Er wordt gezegd dat de getuigenissen soms tegenstrijdig zijn ook qua tijdstippen. Dat lag dus niet aan ons.

De resten zijn gevonden vlakbij Boca del Toro, 21 km van Boquet waar veel paden samen komen en het terrein gevaarlijk is.

Het wordt moeilijk om vast te stellen hoelang de botten daar hebben gelegen vanwege het klimaat en de flora en fauna.
De rugtas is gevonden langs de rivier. Wellicht zijn de telefoons nat geworden.

Bevreemdend is dat de onderzoeker praat alsof er nog met het onderzoek van de telefoons en de camera begonnen moet worden (zijn die 2 telefoons en die camera die in beeld bij hem liggen dan wel van de meiden??)
  Moderator / Miss SHO woensdag 2 juli 2014 @ 20:20:40 #132
22592 crew  Ole
pi_141827005
Volgens mij zijn die nog in Panama. Dit was volgens mij gewoon beeldvulling
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_141827014
Gewoon even rekenend:

20 km van waar ze het laatst gezien zijn.
21 km van Boquet.

1 km op de trail van 2,5 km op weg voor het laatst gezien?
pi_141827101
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind het wel een verhelderende uitzending.

http://www.eenvandaag.nl/(...)ng_van_het_onderzoek

Eindelijk een duidelijker plaatje van waar de sporen nu echt gevonden zijn. (Wie maakt er een jpg van dat beeld?) Eindelijk ook een duidelijkere afstand: 20 - 21 km van de plek waar ze voor het laatst zijn gezien (onduidelijk of ze Olivia de Kam bedoelen of die boer langs de pianista hoger op.

Een duidelijke uitspraak door het onderzoeksteam dat die afstand te groot is om aan te nemen dat ze die zelf hebben overbrugt.

Zichtbare schade aan de telefoons en de camera (maar zijn dat echt die van de meiden? Lijkt er wel op maar wordt niet gezegd)

Er wordt gezegd dat de getuigenissen soms tegenstrijdig zijn ook qua tijdstippen. Dat lag dus niet aan ons.

De resten zijn gevonden vlakbij Boca del Toro, 21 km van Boquet waar veel paden samen komen en het terrein gevaarlijk is.

Het wordt moeilijk om vast te stellen hoelang de botten daar hebben gelegen vanwege het klimaat en de flora en fauna.
De rugtas is gevonden langs de rivier. Wellicht zijn de telefoons nat geworden.

Bevreemdend is dat de onderzoeker praat alsof er nog met het onderzoek van de telefoons en de camera begonnen moet worden (zijn die 2 telefoons en die camera die in beeld bij hem liggen dan wel van de meiden??)
Ik vond het geen goede uitzending. Het kaartje dat ze lieten zien, duidt op een locatie bij de Rio Culubre, waarvan Eva Wiessing zelf heeft gezegd dat dat een misverstand is. Bovendien is de locatie op het kaartje 35 km van waar ze het laatste gezien zijn, niet 21 km. Die 21 km is overigens weer van een oude Panamese uitzending. Het kaartje wijkt ook weer af van het NOS-journaal van 27 juni. Daar werd een locatie 10 km stroomopwaarts getoond.
Verder zaten er fouten in de ondertiteling. Zo werd er gezegd "gevonden in/bij de Rio Culebra in het district (provincie) Bocas del Toro." Dit werd ondertiteld met gevonden in de "Rio Culebra bij Bocas del Toro".
pi_141827152
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:20 schreef Ole het volgende:
Volgens mij zijn die nog in Panama. Dit was volgens mij gewoon beeldvulling
quote:
Het NFI onderzoekt nu de mobiele telefoons en de digitale camera. Wat kunnen deze apparaten vertellen over de laatste weken, de laatste uren van het tweetal?
Zit het NFI dan in Panama of hebben ze daar mensen heen gestuurd?
quote:
In EenVandaag spreken we met Jaap Jan Visser van Kroll Ontrack over welke data er van de telefoons en camera af te halen zijn, zelfs als de apparatuur beschadigd is.
Aha. Als ik het goed begrijp werkt die beste man dus niet eens bij NFI. Wel een blamage om dan zelfs zo op die beschadiging in te zoemen!! :( :(
pi_141827176
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:07 schreef StaceySinger het volgende:
nog wat- op iedere Iphone zit toch een Kompas ?
Ja, maar wil je daar wat aan hebben dan moet je wel:
- Daar aan denken en weten dat je telefoon die heeft
- Een idee hebben welke kant je op moet, iets dat veel mensen niet hebben
- Op een locatie zijn waar je er wat aan hebt. Op de Mirador moet je het pad in Noordwestelijke richting hebben op beneden te komen, terwijl Boquete ZZW van je ligt.
- Geen lege telefoonbatterij hebben
pi_141827233
1 vandaag gaf dit als vindplaats op

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141827359
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:23 schreef miura het volgende:
Die 21 km is overigens weer van een oude Panamese uitzending.
Is die bewezen foutief dan? Dit was de woordvoerster van de familie. Kunnen we zelfs haar dan niet op de feiten vertrouwen? Of is dit een aanwijzing dat we gewoon van die 21 km uit kunnen gaan?

En die opmerking dat het onmogelijk lijkt dat ze die afstand zelf hebben overbrugt lijkt me ook belangrijk. Net als dat daar (bij die vindplaats) veel paden samen komen.
pi_141827383
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:27 schreef StaceySinger het volgende:
1 vandaag gaf dit als vindplaats op

[ afbeelding ]
En als je dat op jouw oude plaatje legt? Hoe ziet dat er dan uit?
pi_141827402
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En als je dat op jouw oude plaatje legt? Hoe ziet dat er dan uit?
1 vandaag zit 20 km verderop
pi_141827587
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

1 vandaag zit 20 km verderop
En hoever zit jij in je plaatje tussen de vondsten en Boquet?
pi_141827751
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En hoever zit jij in je plaatje tussen de vondsten en Boquet?
22 km vanaf Boquete tot aan vindplaats op mijn kaartje
42 km vanaf Boquete tot aan vindplaats volgens 1 vandaag
pi_141827861
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:38 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

22 km vanaf Boquete tot aan vindplaats op mijn kaartje
42 km vanaf Boquete tot aan vindplaats volgens 1 vandaag
Nee, volgens het kaartje van 1 vandaag volgens jou.

1 vandaag zegt 21 km vanaf Boquet.

Proef ik hier nu 'kaartjes-nijd'? :? :? :X
  woensdag 2 juli 2014 @ 20:41:29 #144
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141827891
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:40 schreef Ouder1 het volgende:

ik niet hoor
pi_141827913
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Is die bewezen foutief dan? Dit was de woordvoerster van de familie. Kunnen we zelfs haar dan niet op de feiten vertrouwen? Of is dit een aanwijzing dat we gewoon van die 21 km uit kunnen gaan?

En die opmerking dat het onmogelijk lijkt dat ze die afstand zelf hebben overbrugt lijkt me ook belangrijk. Net als dat daar (bij die vindplaats) veel paden samen komen.
Wat is bewezen fout? Wel zeer onlogisch:
- Bijna alle media rapporteren een locatie in de buurt van Alto Romero, dat zo'n 4 km lopen vanaf de top van het Pianista pad is (Mirador). 4 km is dus Alto Romero, niet vindplaatsen.
- Vanaf Alto Romero is de vindplaats van de rugzak in 4 uur te bereiken (10:30 begin, 14:30 aankomst).
- Dat niet een heel moeilijk en ondoordringbaar deel van de rivier is, wat wel wordt genoemd.
- Het waarschijnlijk te maken heeft met een verwisseling van de Rio Culebra met de Rio Culubre. Culebra is wat hoofd OM en zoekteam zeggen, media heeft vaak abusievelijk Culubre overgenomen, omdat Culebra nergens op de kaart te vinden is. Culebra is een bijnaam voor een deel van de Rio Changuinola (en die slang betekent).

Dus tja... Mij lijkt het zeer aannemelijk dat de locaties 21 km ver weg en in 1vandaag-kaartje (35 km weg) fout zijn.
pi_141827966
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, volgens het kaartje van 1 vandaag volgens jou.

1 vandaag zegt 21 km vanaf Boquet.

kijk maar vanaf Boquete tot aan vindplaats 1 vandaag is 40.6 kilometer

Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 20:46:24 #147
42184 crew  DaMart
pi_141828076
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zichtbare schade aan de telefoons en de camera (maar zijn dat echt die van de meiden? Lijkt er wel op maar wordt niet gezegd) (Wie maakt er een jpg ?)
Volgens mij waren dat andere apparaten, om te laten zien wat ze nog kunnen als een telefoon of camera zo zwaar beschadigd is :).
pi_141828231
1vandaag heeft het wel over gevonden kleding resten
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 20:51:50 #149
42184 crew  DaMart
pi_141828302
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:50 schreef StaceySinger het volgende:
1vandaag heeft het wel over gevonden kleding resten
Bedoelden ze daar niet gewoon de schoenen mee?
pi_141828610
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:51 schreef DaMart het volgende:

[..]

Bedoelden ze daar niet gewoon de schoenen mee?
eind vh filmpje
zegt ie <> alleen de kleding resten en de botten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')