Bij een cyclo rij je alleen, en bij een koers in teams, waarom dan bij een cyclo meer samenquote:Op woensdag 2 juli 2014 08:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ik weet ook niet meer waarvoor ik fiets. Eerst had ik het idee om flink wat koersjes te gaan rijden maar daar heb ik ook niet zoveel zin in. Die start to race clinic's zijn leuk, maar echt koersen zie ik toch niet zo zitten. Dan liever cyclo's. Ik heb het idee dat je het bij een cyclo toch meer samen doet dan dat het echt een koers is waar je in teams strijd (min of meer).
Dus nu maar gewoon fietsen omdat het kan.
Omdat je in een groep kan rijden?quote:Op woensdag 2 juli 2014 08:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bij een cyclo rij je alleen, en bij een koers in teams, waarom dan bij een cyclo meer samen
nav die link van die trek... Ding is zo licht dat ze extra gewichtjes achter de bidonhouden en in de bracket moeten stoppen om hem door de uci keuringen te krijgen hahaquote:
2008 belde.quote:Op woensdag 2 juli 2014 08:41 schreef the_critic het volgende:
[..]
nav die link van die trek... Ding is zo licht dat ze extra gewichtjes achter de bidonhouden en in de bracket moeten stoppen om hem door de uci keuringen te krijgen haha
[ afbeelding ]
Cyclo's zijn ook vooral leuk omdat je met je fietsmaatjes ergens heen gaat, weekje/weekend kamperen, pasta eten en sterke verhalen vertellen, misschien onder het genot van een klein jointje. En dan op de grote dag samen starten maar wel je eigen strijd leveren. S avonds weer sterke verhalen vertellen. En de dag erop naar huis.quote:Op woensdag 2 juli 2014 08:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ik weet ook niet meer waarvoor ik fiets. Eerst had ik het idee om flink wat koersjes te gaan rijden maar daar heb ik ook niet zoveel zin in. Die start to race clinic's zijn leuk, maar echt koersen zie ik toch niet zo zitten. Dan liever cyclo's. Ik heb het idee dat je het bij een cyclo toch meer samen doet dan dat het echt een koers is waar je in teams strijd (min of meer).
Dus nu maar gewoon fietsen omdat het kan.
Ja precies. Dat vind ik allemaal mooi. En ik ben goed in alles, wellicht in het fietsen nog wel het minste.quote:Op woensdag 2 juli 2014 08:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Cyclo's zijn ook vooral leuk omdat je met je fietsmaatjes ergens heen gaat, weekje/weekend kamperen, pasta eten en sterke verhalen vertellen, misschien onder het genot van een klein jointje. En dan op de grote dag samen starten maar wel je eigen strijd leveren. S avonds weer sterke verhalen vertellen. En de dag erop naar huis.
Nou zo slecht ben je daar niet in hoor. Alleen nog wat meer doseren bergop/langere klimmen. (Langer dan de amerongseberg dus)quote:Op woensdag 2 juli 2014 08:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja precies. Dat vind ik allemaal mooi. En ik ben goed in alles, wellicht in het fietsen nog wel het minste.
Maargoed, dit jaar geen tijd ervoor. En geen geld want dure vakantie. En volgend jaar huis kopen waarschijnlijk. Of dit jaar al. En dan word het ook even krapjes denk ik.
Haha ja tijdens die klim in chaufantaine dacht ik, mwah, 10%, ik ben snel boven.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou zo slecht ben je daar niet in hoor. Alleen nog wat meer doseren bergop/langere klimmen. (Langer dan de amerongseberg dus)
quote:Maar de bottomline is eigenlijk dat je nog een jaar met die uit elkaar vallende kraakbak wilt blijven doorrijden? Stel dan dat huis een jaartje uit, wel prioriteiten stellen hoor!!
Maar daarom ook juist een doel stellen, omdat je niet alleen dat lijf moet trainen maar ook je hoofd. Ik kan dit, ik wil dit, dit wordt m'n jaar! Als je de tour wilt winnen, dan weet je ook dat je heel hard zal moeten trainen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:01 schreef Patroon het volgende:
Eigenlijk is veel fietsen en presteren ook best psychologisch zwaar.
Ja, misschien komt het doordat ze te veel fietsen en het balans met andere dingen wat weg is.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Totaal geen probleem met motivatie. Ik snap er ook echt niks van. Heerlijk weer, lekker lang licht, hoe kan je nu geen zin hebben in fietsen als je simpelweg even uit het raam kijkt![]()
Dan nog de eifel cycling classic en een weekje fietsen in de bourgogne in September. Genoeg moois in het vooruitzicht.
Een cyclo is ook nogal een ander parkoers dan bij wedstrijden in NL.quote:Op woensdag 2 juli 2014 08:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bij een cyclo rij je alleen, en bij een koers in teams, waarom dan bij een cyclo meer samen
Geen last vanquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maar daarom ook juist een doel stellen, omdat je niet alleen dat lijf moet trainen maar ook je hoofd. Ik kan dit, ik wil dit, dit wordt m'n jaar! Als je de tour wilt winnen, dan weet je ook dat je heel hard zal moeten trainen.
Een jaar zonder doelen is dan een stuk moeilijker. Niet dat je geen lol in gewoon lekker fietsen kunt hebben hoor, maar op die momenten dat het koud of nat is, of je bent moe, of er is een ander leuk alternatief (BBQ-en, bierproeverij, feestje, zondagochtend-wip) dan geef je daar wel sneller aan toe. Tenminste, zo ervaar ik het.
30 augustus dacht ikquote:
Wat ben je van plan?quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wie heeft er een tas/koffer om z'n fiets in te vervoeren?
Blijkbaar is het verplicht om je fiets mee te mogen nemen in de TGV. Maar wil mn fiets volgend jaar ook meenemen in t vliegtuig dus moet wel stevig genoeg zijn om meerdere keren te gebruiken (niet zo'n fietsdoos dus).quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
30 augustus dacht ik
[..]
Wat ben je van plan?
Mwah ik zou voor in de TGV van een laken een fietszak makenquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Blijkbaar is het verplicht om je fiets mee te mogen nemen in de TGV. Maar wil mn fiets volgend jaar ook meenemen in t vliegtuig dus moet wel stevig genoeg zijn om meerdere keren te gebruiken (niet zo'n fietsdoos dus).
Maagd gespotquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:31 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Welles.
Fietsen en biertjes drinken. Rest is bijzaak.
Voor de TGV zou dat misschien nog kunnen, m'n fiets in een laken de band van Schiphol op zien gaan ga ik echt niet overlevenquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah ik zou voor in de TGV van een laken een fietszak maken
Ik ook niet, maar dan heb je een jaartje om op aanbiedingen te lettenquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor de TGV zou dat misschien nog kunnen, m'n fiets in een laken de band van Schiphol op zien gaan ga ik echt niet overleven
Welk gedeelte van 'de rest is bijzaak' begrijp je niet?quote:
De goedkoopste van bike-components.dequote:Op woensdag 2 juli 2014 09:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Welke? Zou jij zo'n tas kiezen of toch voor de (duurdere) harde koffer gaan?
Ik heb er eentje en m'n fiets heeft al een stuk of 15 vliegreizen erin overleeft.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ik meen wel eens gelezen te hebben dat zo'n hardcase ook niet alles is
Ik lees dat je bij zo'n hardcase vaak (veel) extra moet betalen en dat een tas gewoon als extra tas meevliegt. Maar goed, dat is voor 1 of 2 keer ook nog niet zo'n ramp als je fiets dan veel beter beschermd is.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ik meen wel eens gelezen te hebben dat zo'n hardcase ook niet alles is
Bij de meeste vliegmaatschappijen betaal je hetzelfde bij voor een fietstas of fietskoffer. Het is nl. odd-size luggage (of hoe ze dat ook noemen).quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik lees dat je bij zo'n hardcase vaak (veel) extra moet betalen en dat een tas gewoon als extra tas meevliegt. Maar goed, dat is voor 1 of 2 keer ook nog niet zo'n ramp als je fiets dan veel beter beschermd is.
Wel he?quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:46 schreef Hobbel_Rob het volgende:
Hier alle reacties lezen is bijna net zo leuk als fietsen zelf.
Beter dan wat 70% van de andere doet.quote:Gister eventjes naar mijn fiets laten kijken, stond inderdaad niet helemaal goed afgesteld (dit keer ook geen last van de knie!) en en daarna samen met de buurman (die een paar jaartjes ouder is) er op uit getrokken. Hij voor het eerst dit jaar weer op de fiets. 40 kilometer gefietst en lekker gebabbeld onderweg. Ook voor volgende week dinsdag weer afgesproken. Denk dat dat dus vaste prik gaat worden. Kan ik mooi op donderdagen wat intensiever werk gaan doen en in de weekenden het langere werk uit gaan bouwen! Lijkt het jullie realistisch om zo te starten voor een beginner?
Ik mis er nog een paar door de starnmeer chef.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:50 schreef keesfietst het volgende:
Ook maar weer eens een heatmap gemaakt van m'n ritjes. Heb Noord-Holland (boven het kanaal, daaronder is buitenland) bijna ingekleurd![]()
[ afbeelding ]
Sorry, moet bier drinken op een housewarmingquote:Op woensdag 2 juli 2014 10:01 schreef Gripper het volgende:
Wie van de ongemotiveerde prutsers heeft er zin in zondag een lange rit? Heuvelrug / Posbank enzo. Lekker ergens koffie&taart onderweg.
Moet ook nog een stukkie langs de kust doen op de mtb een keer, zodat ik de outlines compleet heb.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik mis er nog een paar door de starnmeer chef.
Verder, fraai werk hoor. Zo ver ben ik nog niet.
HVH-DH?quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:03 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Moet ook nog een stukkie langs de kust doen op de mtb een keer, zodat ik de outlines compleet heb.
Misschien, al komen zondag mijn schoonouders bbqen dus ik moet op tijd thuis zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:01 schreef Gripper het volgende:
Wie van de ongemotiveerde prutsers heeft er zin in zondag een lange rit? Heuvelrug / Posbank enzo. Lekker ergens koffie&taart onderweg.
Je bent zelfs verplicht om hem in bagagerek te leggen heb ik begrepen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Blijkbaar is het verplicht om je fiets mee te mogen nemen in de TGV. Maar wil mn fiets volgend jaar ook meenemen in t vliegtuig dus moet wel stevig genoeg zijn om meerdere keren te gebruiken (niet zo'n fietsdoos dus).
Met welke tool heb je die gemaakt ?quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:50 schreef keesfietst het volgende:
Ook maar weer eens een heatmap gemaakt van m'n ritjes.
Nou, niet in het rek, ze hebben een speciale ruimte tussen de wagons voor grotere koffers.quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:14 schreef ddx het volgende:
[..]
Je bent zelfs verplicht om hem in bagagerek te leggen heb ik begrepen.
En dan nog schijnen ze erg moeilijk te doen in de Thalys.
Nee sorry, niet zoveel motivatie momenteel. Ben wat down...quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:01 schreef Gripper het volgende:
Hier zo http://www.jonathanokeeffe.com/strava/map.phpquote:Op woensdag 2 juli 2014 10:16 schreef ddx het volgende:
[..]
Met welke tool heb je die gemaakt ?
raceshape is overgegaan naar strava premium
Je durft gewoon niet toe te geven dat je mijn tijd nooit zal evenaren, laat staan verbeteren op de Amerongse berg.quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee sorry, niet zoveel motivatie momenteel. Ben wat down...
Thalys doet helemaal niet moeilijk, als je maar je voorwiel er uit sloopt, de hele boel in een soort van tas stopt, en er ruimte is in het bagagerek, kan ie mee. Zijn er voor je al mensen met lompe grote tassen geweest, die het hele rek vol hebben gegooid? Jammer, pleur maar op met je vieze fiets..quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:14 schreef ddx het volgende:
[..]
Je bent zelfs verplicht om hem in bagagerek te leggen heb ik begrepen.
En dan nog schijnen ze erg moeilijk te doen in de Thalys.
Duidelijk te zien waar ik woonquote:Op woensdag 2 juli 2014 10:18 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Hier zo http://www.jonathanokeeffe.com/strava/map.php
Jij hebt nog best veel richting de posbank/heuvelrug gereden!quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:41 schreef ddx het volgende:
[..]
Duidelijk te zien waar ik woon
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:49 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ook een heatmap uitvergroting van de stad gemaakt jonges.
[ afbeelding ]
Die van ons lijken nog redelijk op elkaar. Die van Kees is toch wat meer ingevuld richting 't noorden en oostenquote:Op woensdag 2 juli 2014 10:47 schreef ddx het volgende:
Ja voor de afwisseling met polder best leuke omgeving om te fietsen.
Zie dat ik in Noord-Holland nog wel wat weggetjes te gaan heb trouwens :
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:49 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ook een heatmap uitvergroting van de stad gemaakt jonges.
[ afbeelding ]
Bij mij is dat een mooie driehoek gewordenquote:Op woensdag 2 juli 2014 11:01 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn woon-werk route is wel aardig zichtbaar in zo'n heatmap
http://labs.strava.com/flyby/quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:04 schreef poiuytr het volgende:
Iemand linkje van die optie op Strava om te zien wie er er waar nog meer aan het fietsen was op een bepaald tijdstip.
Weet niet, misschien, hoezo?quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:02 schreef Patroon het volgende:
Kaas, rij jij 23 juli de ronde van Maasdijk ook?
Ik ben dan in NL op vakantie en miss wil ik dat koersje ff meepakken.quote:
Ouwe broodrijder.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben dan in NL op vakantie en miss wil ik dat koersje ff meepakken.
Tis nogal een vliegrondje geloof ik, niet echt mijn rondje, maar mss als jij er bent doe ik wel mee en anders kom ik wel kijken.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben dan in NL op vakantie en miss wil ik dat koersje ff meepakken.
Snelrondje?quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tis nogal een vliegrondje geloof ik, niet echt mijn rondje, maar mss als jij er bent doe ik wel mee en anders kom ik wel kijken.
http://cyclingtips.com.au(...)m-a-baggage-handler/quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor de TGV zou dat misschien nog kunnen, m'n fiets in een laken de band van Schiphol op zien gaan ga ik echt niet overleven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |