abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141758652
Originele OP:

quote:
Je leest nu veel over het smerige ISIS-tuig in Irak en Syrië. Maar ik heb die lui doodleuk op Koningsdag in Den Haag zien flyeren (Schilderswijk en Centrum). Categorie pluisbaardige twintigers, semi-intellectuele brilletjes, slecht passende jurkbroek.
Allemaal droegen ze schoudertassen met dit logo:

Ik vond ze er toen al eng uitzien, stelletje moslimpiraten, maar ik kon het logo niet lokaliseren. Nu herken ik het. :r.

Mag dat gewoon? Wat gebeurt er eigenlijk als je met een swastika op je jas uittreksels van Mein Kampf uitdeelt op straat? Dan is dit toch ongeveer hetzelfde?
pi_141758687
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:35 schreef Loekie1 het volgende:
Met geestelijk dode mensen begin je niets. Opruimen is het enige wat werkt. Eens zal het gezonde deel van de mensheid dit inzien.
Ik ben niet zo voor haatzaaien en hard ingrijpen, maar ik zie geen andere mogelijkheid met dit soort mensen. Maar het liefst zou ik ze deporteren naar het land waar zij zo trots op zijn. Ik snap niet zo goed wat ze hier moeten als wij zo verwerpelijk zijn. Dan ben je gewoon niet gewenst.

Ik snap ook niet dat er mensen zijn die dit soort lui willen laten terugkeren. Wat moeten we er mee?
pi_141758699
pi_141758721
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Denk dat bij mensen als Mohammed B. TBS ook niet werkt. Extremistisch geloof is natuurlijk een waanidee, denken dat je na je dood beloond wordt voor je daden. Dat stamp je er niet uit met jaren TBS. En waarom zou je dat ook willen? Worden ze ooit productieve modelburgers die niet gevoelig zijn voor dit soort haatpraat?
Het hoeft ook niet te werken, het is om randfiguren uit de samenleving te houden.
pi_141758794
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Het hoeft ook niet te werken, het is om randfiguren uit de samenleving te houden.
Dan kun jue ze net zo goed om het leven brengen. Als iemand nooit meer aan de samenleving kan deelnemen, waarom ze dan "behandelen"? En dan valt het voor andere "geesteszieken" nog te verdedigen dat er misschien nog hoop aan de horizon gloort, of dat ze kwaliteit van leven kunnen hebben in de beperkingen van TBS. Maar een haatzaaier die vindt dat alle ongelovigen dood moeten en verwacht dat er een hiernamaals is waarin hij wordt beloond voor het vermoorden van die ongelovigen, die wil je toch zelfs niet in TBS hebben?
pi_141758819
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben niet zo voor haatzaaien en hard ingrijpen, maar ik zie geen andere mogelijkheid met dit soort mensen. Maar het liefst zou ik ze deporteren naar het land waar zij zo trots op zijn. Ik snap niet zo goed wat ze hier moeten als wij zo verwerpelijk zijn. Dan ben je gewoon niet gewenst.

Ik snap ook niet dat er mensen zijn die dit soort lui willen laten terugkeren. Wat moeten we er mee?
Nogmaals, mensen gaan totaal voorbij aan het feit dat een aanzienlijk deel van ISIS aanhangers in het westen uit mislukkelingen, TBS gevallen en opportunisten bestaat. ISIS acties zijn wereldwijd meermaals veroordeeld door Salafistische 'denk-tanks' en ISIS is nu in een bloedige strijd met Al-Nusra (een al-Kaida offshoot) verwikkeld.

Deze zogenaamde 'extremisten' gebruiken de ISIS dekmantel om uiting te geven aan hun psychotische tendenties en hun socio-economisch falen in het westen te maskeren.
pi_141758821
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:35 schreef Loekie1 het volgende:
Met geestelijk dode mensen begin je niets. Opruimen is het enige wat werkt. Eens zal het gezonde deel van de mensheid dit inzien.
Als in georganiseerd oppakken en executeren?
pi_141758824
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:48 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dan kun jue ze net zo goed om het leven brengen. Als iemand nooit meer aan de samenleving kan deelnemen, waarom ze dan "behandelen"? En dan valt het voor andere "geesteszieken" nog te verdedigen dat er misschien nog hoop aan de horizon gloort, of dat ze kwaliteit van leven kunnen hebben in de beperkingen van TBS. Maar een haatzaaier die vindt dat alle ongelovigen dood moeten en verwacht dat er een hiernamaals is waarin hij wordt beloond voor het vermoorden van die ongelovigen, die wil je toch zelfs niet in TBS hebben?
Omdat wij hebben besloten hier geen mensen voor straf af te maken.

Daar zit ook het grote verschil met ISIS.
pi_141758836
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:44 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Damn, die straat'versiering'... Je zou er maar wonen. :{
pi_141758856
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dan trek je dus uiteindelijk aan het kortste eind.

Er valt niet te praten met moslimfanaten.
pi_141758865
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Spuitje geven. Of sluit ze anders op, op een afgelegen eiland waar ze niks kunnen uitrichten. Risico is wel dat ze dan bevrijd worden door medestanders.
pi_141758935
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

quote:
Ik snap niet zo goed wat ze hier moeten als wij zo verwerpelijk zijn.
Ze hebben het hier in alle opzichten veel beter dan daar.

Maar van mij mogen ze allemaal enkele reis naar hun hemels paradijs.

Wedden dat ze het niet doen want....juist ja.
pi_141758952
quote:
[ afbeelding ]
Is deze echt?
pi_141758965
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Echter, hoe vaker ik nadenk over wat te doen met moslimextremisten, hoe meer ik tot de conclusie kom dat de enige optie is om ze om het leven te brengen, want je kunt niet met ze redeneren. Dan kun je ze wel een level lang opsluiten in beperkingen, maar dan nog bestaat het gevaar dat ze iemand anders om het leven brengen omdat ze denken daarvoor beloond te worden in het hiernamaals.
pi_141758996
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan trek je dus uiteindelijk aan het kortste eind.

Er valt niet te praten met moslimfanaten.
Ik heb het over die jongens die hier terugkeren.

Die kun je niet zomaar een spuitje gaan geven.
pi_141759022
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:49 schreef Autodefensa het volgende:

[..]

Nogmaals, mensen gaan totaal voorbij aan het feit dat een aanzienlijk deel van ISIS aanhangers in het westen uit mislukkelingen, TBS gevallen en opportunisten bestaat. ISIS acties zijn wereldwijd meermaals veroordeeld door Salafistische 'denk-tanks' en ISIS is nu in een bloedige strijd met Al-Nusra (een al-Kaida offshoot) verwikkeld.

Deze zogenaamde 'extremisten' gebruiken de ISIS dekmantel om uiting te geven aan hun psychotische tendenties en hun socio-economisch falen in het westen te maskeren.
Dat snap ik, maar dit is toch niet cultuurgebonden? Waarom gaan psychotische blanke Nederlanders dan niet massaal naar Syrië? Of sluiten ze zich massaal aan bij een maffe christelijke sekte?
pi_141759024
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik heb het over die jongens die hier terugkeren.

Die kun je niet zomaar een spuitje gaan geven.
Wat mij betreft wel maar mooi alternatief : gewoon onmiddellijk levenslang opsluiten zonder kans op vroegtijdige vrijlating, verlof of gratie.
pi_141759040
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

In sommige gevallen lijkt mij die optie de beste.
pi_141759069
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:49 schreef Autodefensa het volgende:

[..]

Mee eens.
pi_141759092
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:56 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dit is toch niet cultuurgebonden? Waarom gaan psychotische blanke Nederlanders dan niet massaal naar Syrië? Of sluiten ze zich massaal aan bij een maffe christelijke sekte?
Hoe kom jij daarbij?
pi_141759098
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:54 schreef Mystikvm het volgende:
Echter, hoe vaker ik nadenk over wat te doen met moslimextremisten, hoe meer ik tot de conclusie kom dat de enige optie is om ze om het leven te brengen, want je kunt niet met ze redeneren.
Volgens de definitie van extremist ben jij zelf een extremist.

Iemand met zeer radicale opvattingen, vooral op politiek [..] gebied.
-
pi_141759111
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe kom jij daarbij?
Doen ze dat wel dan? Ik weet het echt niet hoor, maar ik heb er nog niet veel over gehoord.
pi_141759140
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:00 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Doen ze dat wel dan? Ik weet het echt niet hoor, maar ik heb er nog niet veel over gehoord.
Iedereen is welkom bij ISIS, je moet alleen hun ideologie te delen.

Dan komt de rest vanzelf. ;)
pi_141759141
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:00 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Volgens de definitie van extremist ben jij zelf een extremist.

Iemand met zeer radicale opvattingen, vooral op politiek [..] gebied.
Dat is dan maar zo, denk ik. Ik heb er goed over nagedacht en zie geen andere optie.

Heb jij een beter voorstel? Waardoor deze mensen hun radicale ideeën laten varen en toch normaal kunnen deelnemen aan de maatschappij zonder haar jegens democratie? En zonder dat ze de illusie hebben dat ze beloond worden voor hem ombrengen van ongelovigen in het hiernamaals?
pi_141759169
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is dan maar zo, denk ik. Ik heb er goed over nagedacht en zie geen andere optie.

Heb jij een beter voorstel? Waardoor deze mensen hun radicale ideeën laten varen en toch normaal kunnen deelnemen aan de maatschappij zonder haar jegens democratie? En zonder dat ze de illusie hebben dat ze beloond worden voor hem ombrengen van ongelovigen in het hiernamaals?
Wat is het probleem met radicale ideeën?
pi_141759170
quote:

[..]

Ben ik ook benieuwd naar.
pi_141759219
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:57 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

In sommige gevallen lijkt mij die optie de beste.
Kan me er wel iets bij voorstellen, alleen moeten we met zijn allen wel die kant op willen?
Het is momenteel een rare tijd :{
pi_141759241
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:56 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er zijn Nederlanders die zich bekeren tot de Islam en van het ergste soort extremisten worden. Punt is dat het niet zozeer gaat waartoe iemand zich bekeert maar het feit dat iemand bereid is zijn 'leven' helemaal achter zich te laten en een paradigma te hanteren die haaks staat op zijn vroegere wereldbeeld.

De culturele factor voor moslims maakt het inderdaad makkelijker, maar het gaat mij te ver om 'moslimextremisten' preventief op te ruimen. Wat is een moslim extremist? Er zijn honderduizenden Christenen en Boedhhisten in Nederland met een minstens net zo dogmatisch wereldbeeld als hun moslimgeloofsgenoten. Er zijn salafisten, mensen die de Sharia nastreven, die geweld ten strengste afkeuren.

ISIS, met al haar bloedvergieten, plunderingen en wetteloosheid trekt eerder de randgevallen van een samenleving aan dan gedisciplineerde, orthodoxe moslims.
pi_141759248
quote:
Zodra ze een strafbaar feit plegen worden ze aangepakt net als ieder ander. Ze hebben geen aanslagen gepleegd in Nederland of ongelovigen om het leven gebracht, maar zijn richting Syrië gegaan.
-
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:05:56 #30
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_141759265
Wat hebben we toch een bak ellende binnengehaald.........dat hadden we in de jaren 70 toch ook niet kunnen denken. Niets ten nadele van de goedwillenden overigens.
Het frappante is steeds: Wilders roept wat, wordt verketterd en krijgt vervolgens wel steeds gelijk, zo erg is het al.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_141759323
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:05 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Wat hebben we toch een bak ellende binnengehaald.........dat hadden we in de jaren 70 toch ook niet kunnen denken. Niets ten nadele van de goedwillenden overigens.
Het frappante is steeds: Wilders roept wat, wordt verketterd en krijgt vervolgens wel steeds gelijk, zo erg is het al.
Ik heb Wilders niet nodig om vast te stellen dat het met dit land niet helemaal de goede kant op gaat.

Dat zag ik al aankomen voordat Pim en Geert van leer trokken.

Het gaat nu snel , dat wel ja.
pi_141759358
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kan me er wel iets bij voorstellen, alleen moeten we met zijn allen wel die kant op willen?
Het is momenteel een rare tijd :{
En soms een nare tijd.
pi_141759362
quote:
Wilders roept wat, wordt verketterd
Wilders wordt verketterd omdat ie een extremist is.
-
pi_141759404
quote:
Dit is eerder het gevolg van het beleid van Frans Timmermans en andere westerse landen om het Syrische regime koste wat kost omver te gooien. De politieke, humanitaire ( :') ), logistieke, financiele en indirect militaire steun die westerse landen aan de rebellen hebben geboden heeft geleid tot het ontstaan van dit soort moordlegioenen.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:10:44 #35
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_141759412
quote:
[ afbeelding ]
Ze zijn zo trots op hun organisatie dat ze niet eens herkenbaar in beeld willen worden gebracht.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_141760490
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:05 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Zodra ze een strafbaar feit plegen worden ze aangepakt net als ieder ander. Ze hebben geen aanslagen gepleegd in Nederland of ongelovigen om het leven gebracht, maar zijn richting Syrië gegaan.
Oh, ik ben ook niet bang. Hier heeeft men nog nooit een grote aanslag gepleegd, en de kans om de loterij te winnen is nog altijd groter dan dat je om het leven komt bij een aanslag. Het probleem zit er in dat je niets kunt in het strafsysteem met deze mensen. Straffen moet mijns inziens tot meer leiden dan alleen maar wraak. Deze mensen worden niet "beter". Ze zijn verblind door hun dogma's. Je kunt ze dus wel "straffen", maar het heeft geen zin.

Preventief opruimen lijkt me niet goed, dat kan alleen maar leiden tot willekeur. Maar preventief het land uitzetten lijkt me wel een werkbare oplossing, zeker omdat er een regio is waar ze maar al te graag heen gaan, getuige hun opvattingen.
pi_141760576
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:09 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Wilders wordt verketterd omdat ie een extremist is.
Een extremist met teveel sympathie voor de Joodse zaak. Dat maakt hem minstens zo erg. Mensen die politiek bedrijven op basis van geloofsovertuiging of sympathie voor een bepaalde geloofsstroming zijn altijd gevaarlijk omdat ze irrationeel kunnen handelen.
pi_141760741
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:44 schreef Mystikvm het volgende:
Maar preventief het land uitzetten lijkt me wel een werkbare oplossing, zeker omdat er een regio is waar ze maar al te graag heen gaan, getuige hun opvattingen.
Het land uitzetten op basis waarvan?

Ik vind het geen werkbare oplossing. Dit is niet eens een oplossing te noemen. Je verplaatst het probleem alleen maar. Waarom denk je dat het Nederlandse leger in Afghanistan of Mali zit?

Door mensen die geen strafbare feiten hebben gepleegd te deporteren creëer je alleen maar vijandigheid. Nederland is een exportland met heel veel belangen in het buitenland. Ook in het buitenland kunnen ze Nederlandse belangen treffen.
-
pi_141760744
quote:

[..]

Wie gelooft dan ook dat deze mensen aanslagen gaan plegen in NL.
pi_141760943
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:47 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Een extremist met teveel sympathie voor de Joodse zaak. Dat maakt hem minstens zo erg. Mensen die politiek bedrijven op basis van geloofsovertuiging of sympathie voor een bepaalde geloofsstroming zijn altijd gevaarlijk omdat ze irrationeel kunnen handelen.
Alleen heb ik , als ik moet kiezen , dan wel veel liever Wilders dan dit soort gehersenspoelde wezens.

En ik vind hem zeker niet zoals jij minstens even erg als deze lui.

Lui die ISIS verheerlijken en alles waar zij voor staan.
pi_141761032
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:52 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Het land uitzetten op basis waarvan?

Ik vind het geen werkbare oplossing. Dit is niet eens een oplossing te noemen. Je verplaatst het probleem alleen maar. Waarom denk je dat het Nederlandse leger in Afghanistan of Mali zit?

Door mensen die geen strafbare feiten hebben gepleegd te deporteren creëer je alleen maar vijandigheid. Nederland is een exportland met heel veel belangen in het buitenland. Ook in het buitenland kunnen ze Nederlandse belangen treffen.
Ik vind mijzelf een wereldburger en ik heb heel veel bezwaren tegen het deporteren van mensen. Marokkanen hun paspoort afnemen kan bijvoorbeeld écht niet. Vooral niet omdat die niet allemaal psychotisch religieus zijn, en dus echt wel te rehabiliteren.

Deze extremisten zijn niet ons probleem. Hun loyaliteit ligt niet bij Nederland of Europa. Hun loyaliteit ligt ergens anders. Als ze nu op rationele gronden te bewegen zijn om hun opvattingen te laten varen, dan heb je een basis waarop je kunt werken. In dit geval heb je te maken met een probleemgroep die dat altijd zal blijven. Dan lijkt deportatie naar het conflictgebied mij een onorthodoxe, maar noodzakelijke oplossing.

De enige twee andere mogelijkheden zijn levenslange opsluiting of ter dood brengen. Op basis van iemands opvattingen kan dat gewoon niet, hoe verschrikkelijk die opvattingen ook mogen zijn. Ze maar gewoon hun gang laten gaan leidt vroeg of laat tot bloedvergieten, en dan weet je dus dat dat volkomen vermijdbaar is geweest.

Dit is geen willekeurig terrorisme door "lone wolves" uitgevoerd. Een Tristan van der V. kun je je niet tegen wapenen. In dit geval weet men om wie het gaat. Mocht eentje ooit iets ernstigs uitvreten, dan zal het hele land over elkaar heen vallen. Dat had namelijk gewoon voorkomen kunnen worden.
pi_141761069
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:57 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Alleen heb ik , als ik moet kiezen , dan wel veel liever Wilders dan dit soort gehersenspoelde wezens.

En ik vind hem zeker niet zoals jij minstens even erg als deze lui.

Lui die ISIS verheerlijken en alles waar zij voor staan.
Wilders zorgt voor polarisatie. Wilders heeft evenmin redelijke en rationele argumenten. Dat maakt zijn opvatting gevaarlijk.
pi_141761111
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wilders zorgt voor polarisatie. Wilders heeft evenmin redelijke en rationele argumenten. Dat maakt zijn opvatting gevaarlijk.
Maar niet gelijk aan dit soort wezens.

Is mijn mening.
pi_141761118
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:00 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik vind mijzelf een wereldburger en ik heb heel veel bezwaren tegen het deporteren van mensen. Marokkanen hun paspoort afnemen kan bijvoorbeeld écht niet. Vooral niet omdat die niet allemaal psychotisch religieus zijn, en dus echt wel te rehabiliteren.

Deze extremisten zijn niet ons probleem. Hun loyaliteit ligt niet bij Nederland of Europa. Hun loyaliteit ligt ergens anders. Als ze nu op rationele gronden te bewegen zijn om hun opvattingen te laten varen, dan heb je een basis waarop je kunt werken. In dit geval heb je te maken met een probleemgroep die dat altijd zal blijven. Dan lijkt deportatie naar het conflictgebied mij een onorthodoxe, maar noodzakelijke oplossing.

De enige twee andere mogelijkheden zijn levenslange opsluiting of ter dood brengen. Op basis van iemands opvattingen kan dat gewoon niet, hoe verschrikkelijk die opvattingen ook mogen zijn. Ze maar gewoon hun gang laten gaan leidt vroeg of laat tot bloedvergieten, en dan weet je dus dat dat volkomen vermijdbaar is geweest.

Dit is geen willekeurig terrorisme door "lone wolves" uitgevoerd. Een Tristan van der V. kun je je niet tegen wapenen. In dit geval weet men om wie het gaat. Mocht eentje ooit iets ernstigs uitvreten, dan zal het hele land over elkaar heen vallen. Dat had namelijk gewoon voorkomen kunnen worden.
Volkomen mee eens.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:04:44 #45
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_141761187
quote:

[..]

Dan moet je ze oppakken voor terrorisme tegen de Syrische staat.
Anti-Turkije
pi_141761480
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:04 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Als je dit hard kunt maken dan lijkt me het een legitieme reden. Alleen zullen ze in de gevangenis waarschijnlijk nog erger radicaliseren en hebben ze alle tijd om te broeden op hun ideologie. Tegen de tijd dat ze vrijkomen zijn het emotioneel stabiele dertigers en dan zijn de rapen m.i. pas echt gaar.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:18:42 #47
421524 SadPanda
pi_141761686
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:13 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Als je dit hard kunt maken dan lijkt me het een legitieme reden. Alleen zullen ze in de gevangenis waarschijnlijk nog erger radicaliseren en hebben ze alle tijd om te broeden op hun ideologie. Tegen de tijd dat ze vrijkomen zijn het emotioneel stabiele dertigers en dan zijn de rapen m.i. pas echt gaar.
Van veel Syrië-gangers zijn wel filmpjes, foto's of ander bewijs.
Daarom moeten ze levenslang krijgen.
Anti-Turkije
pi_141761789
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:00 schreef Mystikvm het volgende:
Deze extremisten zijn niet ons probleem. Hun loyaliteit ligt niet bij Nederland of Europa.
Het zijn Nederlandse burgers, dus wel ons probleem. Hun loyaliteit ligt ook niet bij het Midden-Oosten of Latijns-Amerika.

quote:
Als ze nu op rationele gronden te bewegen zijn om hun opvattingen te laten varen, dan heb je een basis waarop je kunt werken.
Welke opvattingen moeten ze laten varen en waarom? Gedachtepolitie?

quote:
In dit geval heb je te maken met een probleemgroep die dat altijd zal blijven.
Heb je een glazen bol? Er zijn genoeg voorbeelden te noemen van radicalen die niet meer radicaal zijn.

quote:
Dan lijkt deportatie naar het conflictgebied mij een onorthodoxe, maar noodzakelijke oplossing.
Geen oplossing, zoals ik al eerder zei.

Je hebt dus de keuze om iemand met radicale opvattingen die verder niemand kwaad doet hier te houden of naar een conflictgebied te deporteren waar hij een militaire training krijgt en in staat wordt gesteld om professioneler anderen om het leven te brengen plus een intense haat jegens Nederland ontwikkelt door hoe hij behandeld is.

Jij kiest voor de tweede optie?

quote:
Mocht eentje ooit iets ernstigs uitvreten, dan zal het hele land over elkaar heen vallen. Dat had namelijk gewoon voorkomen kunnen worden.
Jouw oplossing is dus om diegene te deporteren, hij komt in een terreurkamp terecht ergens in het buitenland, maakt vanuit het buitenland plannen om Nederland aan te vallen (net zoals 9/11 ook vanuit het buitenland c.q. Afghanistan gepland is).
-
pi_141761811
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:04 schreef SadPanda het volgende:
Dat wordt momenteel niet gedaan omdat Syrië geen bondgenoot van Nederland is.
-
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:25:59 #50
421524 SadPanda
pi_141761964
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:21 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Dat wordt momenteel niet gedaan omdat Syrië geen bondgenoot van Nederland is.
Joh, ik geef alleen maar een reden waarop ze kan oppakken. Dat kan dus wel maar de regering wil dat blijkbaar niet.
Anti-Turkije
pi_141761995
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:21 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Het zijn Nederlandse burgers, dus wel ons probleem. Hun loyaliteit ligt ook niet bij het Midden-Oosten of Latijns-Amerika.
Nee, in dit geval de islamitische zaak

quote:
Welke opvattingen moeten ze laten varen en waarom? Gedachtepolitie?
Neuh, gewoon ongewenste ideologieën. Hebben we ook met nazisme. Je mag de Holocaust niet verheerlijken of ontkennen. Kan je ook het nodige van vinden, maar dat is ook gedachtepolitie. Ik zeg ook niet dat men dat niet mag vinden. Je mag het best vinden, je mag het alleen niet ten uitvoer brengen en je mag best dat soort ideeën ontmoedigen.

quote:
Heb je een glazen bol? Er zijn genoeg voorbeelden te noemen van radicalen die niet meer radicaal zijn.

Geloof is altijd een tijdbom. Zolang iemand nog in een god gelooft, kan je er niet van uitgaan dat ze nooit meer radicale ideeën er op na zullen houden. Dan nog, er hoeft er maar eentje te zijn die uit de bocht vliegt...

quote:
Geen oplossing, zoals ik al eerder zei.

Je hebt dus de keuze om iemand met radicale opvattingen die verder niemand kwaad doet hier te houden of naar een conflictgebied te deporteren waar hij een militaire training krijgt en in staat wordt gesteld om professioneler anderen om het leven te brengen plus een intense haat jegens Nederland ontwikkelt door hoe hij behandeld is.

Jij kiest voor de tweede optie?

Jouw oplossing is dus om diegene te deporteren, hij komt in een terreurkamp terecht ergens in het buitenland, maakt vanuit het buitenland plannen om Nederland aan te vallen (net zoals 9/11 ook vanuit het buitenland c.q. Afghanistan gepland is).
Waarom is dat tweede erger dan wanneer ze hier zitten? Waarom zouden ze niet gewoon op training gaan en weer terugkomen?
pi_141762221
Gedachtepolitie.

En dat in verband met dit soort gesjeesde en gehersenspoelde wezens.

Tjonge.
pi_141762233
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:26 schreef Mystikvm het volgende:
Nee, in dit geval de islamitische zaak
Ook daar kun je vraagtekens bij zetten, aangezien het alleen om hun smaakje van de islam gaat en niet alles wat islamitisch is.

quote:
Neuh, gewoon ongewenste ideologieën. Hebben we ook met nazisme. Je mag de Holocaust niet verheerlijken of ontkennen. Kan je ook het nodige van vinden, maar dat is ook gedachtepolitie. Ik zeg ook niet dat men dat niet mag vinden. Je mag het best vinden, je mag het alleen niet ten uitvoer brengen en je mag best dat soort ideeën ontmoedigen.
Ideeën ontmoedigen is iets anders dan deportatie.

quote:
Geloof is altijd een tijdbom. Zolang iemand nog in een god gelooft, kan je er niet van uitgaan dat ze nooit meer radicale ideeën er op na zullen houden. Dan nog, er hoeft er maar eentje te zijn die uit de bocht vliegt...
Je atheïstische onderbuik..

quote:
Waarom is dat tweede erger dan wanneer ze hier zitten? Waarom zouden ze niet gewoon op training gaan en weer terugkomen?
Omdat je bij de tweede optie iemand die radicale opvattingen heeft als het ware aanmoedigt om over te gaan op actie. Dat laatste gebeurt en bij terugkomst wordt diegene in de gaten gehouden.
-
pi_141762311
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:25 schreef SadPanda het volgende:
Joh, ik geef alleen maar een reden waarop ze kan oppakken. Dat kan dus wel maar de regering wil dat blijkbaar niet.
Waarom willen ze het niet? Omdat de val van Bashar al-Assad helemaal niet slecht is. En omdat het moeilijk is om te bewijzen dat men misdaden heeft gepleegd in Syrië.
-
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:39:22 #55
421524 SadPanda
pi_141762467
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:35 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Waarom willen ze het niet? Omdat de val van Bashar al-Assad helemaal niet slecht is. En omdat het moeilijk is om te bewijzen dat men misdaden heeft gepleegd in Syrië.
Omdat ze Syrië-gangers niet als een gevaar zien en terroristen in Syrië steunen.
Ze zijn/waren lid van een organisatie die aan terrorisme tegen de Syrische staat doet, dat zou voldoende moeten zijn.
Anti-Turkije
pi_141762575
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:33 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ook daar kun je vraagtekens bij zetten, aangezien het alleen om hun smaakje van de islam gaat en niet alles wat islamitisch is.
Maar of hun smaakje nu de juiste is of niet, doet er niet toe. De zaak waar zijn zich voor inzetten is een niet aardse zaak waar onmogelijk tegenop te redeneren is. Ze zullen daardoor altijd gelijk hebben, in hun ogen. Niets aan te doen, en het probleem is eigenlijk grensoverschrijdend. Maar ja, we hebben nu eenmaal te maken met landsgrenzen en nationalistische gevoelens, en daar kunnen we nog moeilijker omheen. Dus misschien is het een teken van totale wanhoop, maar in dit geval zie ik er niet veel problemen mee om het probleem elders over de schutting te gooien.

quote:
Ideeën ontmoedigen is iets anders dan deportatie.
Ik heb zo'n vermoeden dat een SIRE-campagne niet gaat helpen...

quote:
Je atheïstische onderbuik..
Maar rationeel perfect te onderbouwen. Wat honderdduizend van radicale gedachten teruggekomen mensen hebben bereikt kan teniet gedaan worden door slechts een enkele bekeerling.

quote:
Omdat je bij de tweede optie iemand die radicale opvattingen heeft als het ware aanmoedigt om over te gaan op actie. Dat laatste gebeurt en bij terugkomst wordt diegene in de gaten gehouden.
Waarom zouden we ze terug laten keren? Omdat het oneerlijk is om ze in de landen te laten waar deze kampen staan? Beter komt de focus te liggen op het opruimen van die kampen, dan op de symptoombestrijding van de gevolgen van die kampen.
pi_141762768
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:41 schreef Mystikvm het volgende:
Maar of hun smaakje nu de juiste is of niet, doet er niet toe. De zaak waar zijn zich voor inzetten is een niet aardse zaak waar onmogelijk tegenop te redeneren is.
Ze willen een eigen staat stichten, een aardse zaak.

quote:
Waarom zouden we ze terug laten keren? Omdat het oneerlijk is om ze in de landen te laten waar deze kampen staan?
Omdat je onschuldig bent totdat het tegendeel bewezen is?

quote:
Beter komt de focus te liggen op het opruimen van die kampen, dan op de symptoombestrijding van de gevolgen van die kampen.
Global War on Terror (GWOT) gemist?
-
pi_141762820
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:39 schreef SadPanda het volgende:
Ze zijn/waren lid van een organisatie die aan terrorisme tegen de Syrische staat doet, dat zou voldoende moeten zijn.
Rechter wil bewijs zien.
-
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:51:54 #59
421524 SadPanda
pi_141762954
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:48 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Rechter wil bewijs zien.
Waarvoor? Bewijs dat ze meevechten/lid waren/zijn van een organisatie die aan terrorisme doet is er vaak wel.
Anti-Turkije
pi_141763006
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:51 schreef SadPanda het volgende:
Waarvoor? Bewijs dat ze meevechten/lid waren/zijn van een organisatie die aan terrorisme doet is er vaak wel.
Als men over bewijs zou beschikken, dan zouden teruggekeerde Syriëgangers in de gevangenis zitten in plaats van vrij rondlopen en 24/7 in de gaten worden gehouden (wat veel moeilijker is dan hen alleen in een gevangenis te dumpen).
-
pi_141763031
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:46 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ze willen een eigen staat stichten, een aardse zaak.
Een speeltuin om hun ideeën op de vrije loop te laten. Je kunt ook niet anders verwachten, toch? Dan nog ligt de loyaliteit op een plek die niet de onze is. Ik voel mij niet heel erg verantwoordelijk voor de beslommeringen in het Midden-Oosten, ook al zie ik mij als wereldburger. Ik kom hier in de stad ook niet in het woonwagenkamp.

quote:
Omdat je onschuldig bent totdat het tegendeel bewezen is?
Daar zijn toch inlichtingendiensten voor? Om te kijken wie aan sightseeing in Damascus gaat doen, en wie er een training volgt in de zandbak?

quote:
Global War on Terror (GWOT) gemist?
Neuh. Zat me te bedenken dat de trainingskampen ook een symptoom zijn. Misschien moet de strijd nog meer naar voren gehaald worden, en moet er inderdaad gedacht worden aan het uitroeien van oppressieve, religieuze denkwijzen ;)

Wat ik daarmee wil zeggen is dat dit probleem niet uit te roeien is. Je moet er mee dealen. Of je moet het heel radicaal aanpakken. Onze westerse rechtsstaat is echter niet is staat dit probleem op te lossen, omdat het probleem niet onder de indruk is van de westerse rechtsstaat. De middenweg die jij voorstaat sorteert geen enkel effect.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:56:38 #62
421524 SadPanda
pi_141763118
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:53 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Als men over bewijs zou beschikken, dan zouden teruggekeerde Syriëgangers in de gevangenis zitten in plaats van vrij rondlopen en 24/7 in de gaten worden gehouden (wat veel moeilijker is dan hen alleen in een gevangenis te dumpen).
Je zegt net zelf dat ze dat niet willen.
Met 'organisatie die aan terrorisme doet' bedoelde ik terrorisme in Syrië tegen de Syrische staat.
Anti-Turkije
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:58:17 #63
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141763173
Enige wat binnen het juridische kader in Nederland haalbaar is is om de jihadi's die twee nationaliteiten hebben hun Nederlandse af te nemen zodra je bewijs rond hebt dat ze bij een van de strijdgroepen in Syrie meevechten. Maar indien ze dan geen youtubefilmpjes meer online zetten kan je dat ook moeilijk rondkrijgen.

Bij terugkomst kan de inlichtingendienst ze wel goed in de gaten houden en wellicht kan je wetgeving daarvoor ook versoepelen. Maar ik neem aan dat ze al een tijd goed worden gevolgd.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_141763226
ISIS wil de Kaaba platbombarderen. Ik ben benieuwd of onze polderjihadisten hier ook achter staan. :')
pi_141763329
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:54 schreef Mystikvm het volgende:
Een speeltuin om hun ideeën op de vrije loop te laten. Je kunt ook niet anders verwachten, toch? Dan nog ligt de loyaliteit op een plek die niet de onze is. Ik voel mij niet heel erg verantwoordelijk voor de beslommeringen in het Midden-Oosten, ook al zie ik mij als wereldburger. Ik kom hier in de stad ook niet in het woonwagenkamp.
Globalisering, global village, wat in een bergdorp in Afghanistan gebeurt heeft invloed op de veiligheid in New York. Jij geeft er niets om, maar de regering weet wel beter.

quote:
Daar zijn toch inlichtingendiensten voor? Om te kijken wie aan sightseeing in Damascus gaat doen, en wie er een training volgt in de zandbak?
Chaos en burgeroorlog in Syrië, duizenden Syriëgangers, en Syrië dat geen bondgenoot is en dus geen informatie deelt, maakt het werk van de inlichtingendiensten moeilijker.

quote:
Onze westerse rechtsstaat is echter niet is staat dit probleem op te lossen
Dit is dan het probleem, de zwakte van de westerse rechtsstaat wordt blootgelegd.
-
pi_141765440
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:02 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Dit is dan het probleem, de zwakte van de westerse rechtsstaat wordt blootgelegd.
En hoe kunnen we dat oplossen? Hoe kun je er voor zorgen dat je extremisme aan banden legt?
pi_141765664
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:59 schreef Mystikvm het volgende:
En hoe kunnen we dat oplossen? Hoe kun je er voor zorgen dat je extremisme aan banden legt?
Door je normen en waarden op iedereen van toepassing te laten zijn, ook op extremisten. Geen dubbele standaarden hanteren. Consistent zijn. Alle burgers gelijk behandelen. Vrijheid van meningsuiting geldt voor iedereen, etc.
-
pi_141765839
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:03 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Door je normen en waarden op iedereen van toepassing te laten zijn, ook op extremisten. Geen dubbele standaarden hanteren. Consistent zijn. Alle burgers gelijk behandelen. Vrijheid van meningsuiting geldt voor iedereen, etc.
Ik was er van overtuigd dat idioterie alleen bestreden kan worden met rationaliteit, en dat je dat soort argumenten dus gewoon toe moet staan. Bij religieus-extremistische opvattingen begin ik daar steeds meer aan te twijfelen.

Kortweg: als je een nationaal-socialist vertelt dat zijn ideologie haatdragend en smerig is, dan trapt hij je waarschijnlijk niet dood, want daar bereikt hij niets mee. Bij een moslimextremist staat er een beloning te wachten als hij mij dood maakt nadat ik zijn God heb ontkend. Daar valt niet mee te redeneren.
pi_141765996
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:08 schreef Mystikvm het volgende:
Bij een moslimextremist staat er een beloning te wachten als hij mij dood maakt nadat ik zijn God heb ontkend. Daar valt niet mee te redeneren.
Dat is dan vreemd aangezien in de Koran staat dat je zelf mag kiezen of je wilt geloven in God of niet, de consequentie van je keuze merk je in het hiernamaals. Ik denk niet dat ze mensen in Nederland gaan doden omdat ze niet in God geloven.
-
pi_141766177
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:11 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Dat is dan vreemd aangezien in de Koran staat dat je zelf mag kiezen of je wilt geloven in God of niet, de consequentie van je keuze merk je in het hiernamaals. Ik denk niet dat ze mensen in Nederland gaan doden omdat ze niet in God geloven.
Je zegt toch zelf dat er verschillende smaken zijn? Er zijn er echt wel die ongelovigen om willen leggen. Er zijn ook zat extremistische christenen die homo's het liefst dood zien. Kijk maar naar Uganda. Dat zoiets niet door elke kerk gepredikt wordt betekent niet dat iedereen het er mee eens is.

Het is goedkoop om te wijzen naar andere landen waar het is gaat, maar de schietpartij in het Joods museum is ook geen voorbeeld van naastenliefde en respecteren van vrije keuze. Heilige boeken staan nu eenmaal open voor vrije interpretatie. Het zijn geen wetboeken waarin elke vorm van ambiguïteit is verwijderd. Het is het woord van God, en die wegen zijn ondoorgrondelijk.
pi_141766842
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:16 schreef Mystikvm het volgende:
Je zegt toch zelf dat er verschillende smaken zijn? Er zijn er echt wel die ongelovigen om willen leggen. Er zijn ook zat extremistische christenen die homo's het liefst dood zien. Kijk maar naar Uganda. Dat zoiets niet door elke kerk gepredikt wordt betekent niet dat iedereen het er mee eens is.
Klopt. Maar je wilt mensen deporteren omdat er niet met hen valt te redeneren, dus waar baseer je het op dat ze mensen willen doden omdat ze niet in God geloven?

quote:
Het is goedkoop om te wijzen naar andere landen waar het is gaat, maar de schietpartij in het Joods museum is ook geen voorbeeld van naastenliefde en respecteren van vrije keuze. Heilige boeken staan nu eenmaal open voor vrije interpretatie. Het zijn geen wetboeken waarin elke vorm van ambiguïteit is verwijderd. Het is het woord van God, en die wegen zijn ondoorgrondelijk.
Ik denk niet dat dat een goed voorbeeld is. Werd de aanslag in Brussel gepleegd omdat men niet in God gelooft (grote kans dat zijn slachtoffers c.q. joden wel in God geloven)? Of denk je dat de dader zijn daad zal goedpraten door naar Israël te wijzen?
-
pi_141767315
Ze zijn wel voor een strenger rookbeleid :X

HaraldDoornbos twitterde op dinsdag 01-07-2014 om 13:08:18 ISIS (nu: Islamic State - IS) is geen vriend van de rokers. Pakjes sigaretten worden in brandgestoken in Syrie: http://t.co/mGfpy9zTE7 reageer retweet
pi_141775500
quote:
ISIS-leider roept alle moslims op te migreren naar kalifaat
Leider Abu Bakr al-Baghdadi van de Islamitische Staat van Irak en al-Sham (ISIS) heeft moslims wereldwijd opgeroepen te migreren naar het kalifaat dat zondag is uitgeroepen in Syrië en Irak.

Volgens Baghdadi is het de plicht van moslims om naar ''het huis van de islam'' te verhuizen. Hij riep moslimstrijders op om wraak te nemen vanwege misstanden tegen moslims wereldwijd.

ISIS-leider Abu Bakr al-Baghdadi is zelf tot kalief uitgeroepen van de 'Islamitische Staat'. Ook de naam van ISIS is officieel veranderd in ''Islamitische Staat''.

http://www.nu.nl/buitenla(...)greren-kalifaat.html
Ik vind dit best een goed plan. Moslims gaan nooit succesvol integreren in de westerse samenlevingen, dat levert alleen maar ellende op. Laat ze migreren naar hun eigen kalifaat.
pi_141776111
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 19:00 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind dit best een goed plan. Moslims gaan nooit succesvol integreren in de westerse samenlevingen, dat levert alleen maar ellende op. Laat ze migreren naar hun eigen kalifaat.
Twee problemen: het Westen zal geen Kalifaat toestaan, en zoals op Nieuwsuur te zien was, moslims die bijvoorbeeld richting Syrië willen vertrekken worden tegengehouden door de autoriteiten.
-
pi_141778210
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 19:00 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Het kalifaat bestaat niet, ze hebben illegaal stukken van Irak en Syrie ingepikt. Het is wel een goed idee om ze daar op een hoop te hebben, want aangezien ze alle niet-ISIS mensen in massagraven dumpen hoef je je niet schuldig te voelen als je er een atoombom op gooit.

Stelletje gestoorden ook bij Nieuwsuur gisteren zeg. Kent 'zelf' de berichten niet, halve mongool, direct oppakken en een enkeltje naar Guantanamo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nintex op 01-07-2014 19:56:53 ]
pi_141880749
quote:
Polderjihadisten: 'Laat ons gaan!'

Nederland moet moslimradicale jihadgangers niet tegenhouden, maar juist de kans geven hun paspoort in te leveren en te vertrekken.

Deze opmerkelijke oproep doen de Nederlandse Syriëstrijders, die momenteel in Aleppo verblijven. Hun woordvoerder Abu Mohammed, tevens maker van de documentaire ’Oh, Oh, Aleppo’ over de Hollandse jihadi’s in de verwoeste stad, zegt: „Jongens mogen niet weg van de Nederlandse overheid en worden teruggestuurd. Maar zij willen vrijwillig afstand nemen van hun Nederlandse nationaliteit, áls zij in ruil daarvoor onbelemmerd weg mogen naar bijvoorbeeld Syrië. De Nederlandse overheid houdt hen vast in Nederland en vervolgens wordt er over die jongens geklaagd.”

Abu Mohammed, die na vijf weken wachten in Syrië kon beginnen aan een drie maanden durende militaire training, zegt zich momenteel voor te bereiden op een grote veldslag. Volgens hem maken de Nederlandse jihadi’s geen deel uit van ISIS of Jabhat al Nusra. „Ik ben hier samen met nog wat Nederlandse en Engelse jongens als freelancers. We hebben geen leider, maar we doen met verschillende groepen mee. Momenteel zijn we onafhankelijk.”

Het cijfer van veertien dode Nederlandse Syriëgangers, dat de geheime dienst AIVD deze week bekend maakte, vervult hem met „jaloezie”. „Ik ben jaloers op ze. Dat is het hoogste wat iemand kan bereiken in de islam: het martelaarschap. Deze jongens hebben een enkeltje geboekt naar Syrië en het einddoel was om het martelaarschap te verkrijgen…ik ben jaloers op ze.”

Abu Mohammed ontkent dat Nederlandse jihadisten de intentie hebben om in Nederland aanslagen te plegen, iets wat Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en veiligheid (NCTV) Dick Schoof en de geheime dienst AIVD vrezen. „Ik heb hier nog nooit van jongens gehoord dat zij in Nederland iets willen gaan doen. Als wij dat hadden gewild, waren we niet naar Syrië gegaan. Dan hadden we dat wel eerder gedaan. Maar onze doelen, onze interesses liggen daar niet. Wij zijn hier gekomen om de moslims hier te helpen en de islamitische staat te verwezenlijken. Wij strijden voor de islamitische wetgeving en de islamitische staat.”

Volgens de polderjihadist „meet het Westen met twee maten”: „Als de overheid, de media, de AIVD spreekt over ISIS of de strijders hier, dan worden die altijd in één adem genoemd met mensenrechtenschendingen, massa-executies, en noem maar op. Maar welke definitie gebruik je? Eén raket van een drone of F16, die tien soldaten doodt, dat is dan toch ook ’massa-executie’? Maar omdat het een ’democratische’ raket’ is, hoor je niemand er meer over.”

Hij wil zich niet alleen uitspreken voor ISIS: „Wij steunen elke moslim die strijdt voor het woord van Allah. Noem het ISIS, noem het de drie musketiers, iedereen die strijdt opdat het woord van Allah het hoogste is, die kan onze steun krijgen.”

„Voor de een ben ik een terrorist. Voor de ander een vrijheidsstrijder. Als je die vraag stelt wie ik ben aan een Amerikaan of een doorsnee Nederlander of een VVD-er, dan zeggen ze: ’Hij draagt een baard, draagt zijn broekspijpen boven zijn enkel, schreeuwt Allah-Akbar als hij vuurt, dus is het een terrorist’. Ik hoop dat ik een lang leven tegemoet ga, vruchtbaar en in gehoorzaamheid van mijn schepper en dat ik voor veel nut kan zijn voor de islamitische gemeenschap. En natuurlijk dat ik met het martelaarschap mijn leven afsluit. Een kogel in mijn hoofd, ideaal einde voor mij.”

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)at_ons_gaan____.html
pi_141881058
Eens met de laatste zin.

Ps: Allah doorziet je egoistische veinzerij wel.
pi_141881404
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:39 schreef LelijKnap het volgende:
Eens met de laatste zin.

Ps: Allah doorziet je egoistische veinzerij wel.
Grappig ook dat die kerel in de video (Zie link telegraaf) zegt dat ze geen ISIS leden zijn, maar in een eerdere video zie je de ISIS vlag achter diezelfde gast hangen. 8)7

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2014 10:55:32 ]
pi_141881468
quote:
Abu Mohammed, die na vijf weken wachten in Syrië kon beginnen aan een drie maanden durende militaire training, zegt zich momenteel voor te bereiden op een grote veldslag. Volgens hem maken de Nederlandse jihadi’s geen deel uit van ISIS of Jabhat al Nusra

Wat voor vlag hangt daar dan op de achtergrond? :')

Lijkt toch verdacht veel op die van ISIS:

Ben het overigens wel met ze eens. Als ze willen gaan, paspoort inleveren en uitzetten. Why not?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2014 11:05:13 ]
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:05:14 #80
421524 SadPanda
pi_141881694
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat voor vlag hangt daar dan op de achtergrond? :')

Lijkt toch verdacht veel op die van ISIS:

[ afbeelding ]
Kan ook deze zijn:
https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Front_(Syria)#mediaviewer/File:Flag_of_the_Islamic_Front_(Syria)_(Black).svg
Anti-Turkije
pi_141881732
quote:
Nope. Kijk maar naar die soort van punten op de omgedraaide i. Het is de vlag die door ISIS wordt gebruikt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2014 11:07:23 ]
pi_141881776
Als er hier een aanslag komt is het de schuld van de huidige regering met hun softe aanpak, iedere terrorist krijgt onderdak.
pi_141882213
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:08 schreef DrDentz het volgende:
Als er hier een aanslag komt is het de schuld van de huidige regering met hun softe aanpak, iedere terrorist krijgt onderdak.
Misschien leidt een harde aanpak wel tot aanslagen....

Kan natuurlijk ook. Hoewel ik niet ben voor een softe aanpak van extremisten die een gevaar vormen.
pi_141889787
alexanderbakker twitterde op vrijdag 04-07-2014 om 15:01:37 Demonstrant zwaait met bord "Leve ISIS op naar Bagdad" http://t.co/gl2Yl24Y25 reageer retweet
pi_141890396
alexanderbakker twitterde op vrijdag 04-07-2014 om 15:05:46 Voorstanders en tegenstanders ISIS treffen elkaar schreeuwend in de Schilderswijk http://t.co/fnGUvflsYI reageer retweet
pi_141891189
megasupernieuws twitterde op vrijdag 04-07-2014 om 15:46:35 En opnieuw een anzichtkaart uit de Haagse Schilderswijk Mvg #Isis tav - @RPlasterk en @PolDenHaag http://t.co/T1liDIrZHY reageer retweet
pi_141894214
Dat krijg je ervan als de Amerikanen de War on Terror eenzijdig stopzetten. Tijd om Operation Infinite Justice (mooiere naam dan Enduring Freedom) weer wat leven in te blazen.
pi_141895915
quote:
[ afbeelding ]
Ik zou ook terrorist worden als mijn straat er zo uitzag
pi_141897220
Nederland heeft ergens in 2011 met veel poespas en kabaal ingestemd met een verbod op gelaatsbedekkende kleding. Waarom wordt dit dan niet gehandhaafd? Er waren waarschijnlijk meer dan genoeg agenten aanwezig. Zo had de staatskas een beetje gespekt kunnen worden met geld dat anders mogelijk aan hun ideologie gespendeerd zou worden.

Of vallen ze onder het kopje:
quote:
Uitgesloten van het verbod zijn ook evenementen zoals Sinterklaas en carnaval of als een burgemeester een ontheffing heeft verleend voor een bepaald evenement.
Als ze onder dat eerste gedeelte vallen snap ik het nog enigszins, ze lopen er tenslotte ook bij als een stel clowns. Lijkt me toch sterk dat een burgemeester een ontheffing op een verbod geeft voor dit soort feestjes.
pi_141897452
Vroeg me ook al af waarom gezichtsbedekkende kleding wordt toegestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2014 18:50:12 ]
pi_141897665
Gelukkig was er al eerder tegengeluid en nu kennelijk weer - vanuit de moslimgemeenschap. Ik moet dit even benadrukken.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 juli 2014 @ 18:58:06 #92
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_141897756
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:55 schreef Mutant01 het volgende:
Gelukkig was er al eerder tegengeluid en nu kennelijk weer - vanuit de moslimgemeenschap. Ik moet dit even benadrukken.
Dat zijn afvalligen :{w
Ik ben inmiddels overleden
pi_141898168
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:55 schreef Mutant01 het volgende:
Gelukkig wel.
pi_141898854
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vroeg me ook al af waarom gezichtsbedekkende kleding wordt toegestaan.
Het wordt meestal gebruikt bij overtredingen van bouwvoorschriften en dergelijke, maar is er toevallig iemand uit Den Haag (in verband met het vereiste dat je direct belanghebbende moet zijn) die zin heeft om een verzoek tot handhaving in te dienen bij de gemeente? :P

Er even van uitgaande dat dit bij dit soort overtredingen ook kan, verplicht je de gemeente wel leuk om met een reactie te komen.
pi_141923483
quote:
Den Haag is de jihadstad achter de duinen

Jihadisten hebben Den Haag omgedoopt tot 'jihadcity'. Met tenminste 200 aanhangers telt de Haagse groep radicale moslims net zo veel aanhangers als extreem rechts in heel Nederland. Bijna 10 jaar na de Hofstadgroep is de extreme islam terug in de stad. Groter dan ooit.

Het is november 2004 als leden van een Haags arrestatieteam in de Antheunisstraat in het Laakkwartier zien hoe een hand naar buiten steekt, door een kier in de deur die zij zojuist kapot hebben gebeukt. Ze horen een knal, voelen een keiharde klap. Jason W., lid van de beruchte Hofstadgroep, heeft zojuist een handgranaat naar buiten geslingerd. Het is een week na de moord op Theo van Gogh. Nederland maakt op keiharde wijze kennis met radicale moslims.

Bijna 10 jaar later richt de blik van de veiligheidsdiensten zich opnieuw op Den Haag. Het is de hofstad, stad van vrede en recht, maar ook de plaats die door polderjihadisten is omgedoopt tot 'jihadcity'. Uit geen andere stad vertrokken zoveel jongeren naar Syrië. Den Haag werd verlaten door 33 polderjihadisten, tientallen uit de omgeving volgden. Ter vergelijking: uit Amsterdam zijn ruim tien inwoners vertrokken.

Geen wonder dat juist Haagse polderjihadisten van zich laten horen, zoals met hun documentaire 'Oh oh Aleppo'. Daarmee geven ze een inkijkje in het leven van een strijder, in de titel verwijzend naar het 'Oh oh Den Haag' van Harrie Jekkers, maar misschien nog wel meer naar de televisiehit 'Oh oh Cherso', over de lotgevallen van echte Hagenezen op Kreta.

De Haagse beweging van nu is niet los te zien van de Hofstadgroep, zegt hoogleraar Edwin Bakker. Volgens de hoogleraar en directeur van het Center for Terrorism and Counterterrorism van de Universiteit Leiden zijn de huidige leiders van de Haagse jihadbeweging de meelopers van toen. 'Het zijn jongens die destijds te jong waren om mee te doen. Of die niet zijn opgepakt, omdat ze net niks hadden gedaan. Na de ontmanteling van de Hofstadgroep hebben ze zich gedeisd gehouden en zich georganiseerd. Nu zijn ze terug. Groter en gevaarlijker dan ooit.'

De kiem voor het Haags jihadisme wordt aan het begin van de jaren 2000 gelegd rond de As Soennah-moskee. Daar, aan de rand van de Schilderswijk, verspreidt de Syrische imam Fawaz met felle preken een ultra-orthodox gedachtegoed. Het is de man die Ayaan Hirschi Ali, én Theo van Gogh en andere 'tegenstanders' van de islam dood wenst. Fawaz wordt ongekend populair, vooral onder jongeren. Die stromen uit het hele land toe om naar Fawaz te luisteren en gelijkgestemden te ontmoeten. Bakker: 'In Den Haag gebeurde het, daar moest je zijn.'

Geïnspireerd door Fawaz komen groepjes jongeren bij elkaar, op straat en in huiskamers. Hier smeden ze plannen. Om niet alleen te praten of smeekbedes tot Allah te richten, maar om ook actie te ondernemen. De Syrische vluchteling Redouan al-Issar zet de leden van de Hofstadgroep buiten de moskee aan tot geweld. Ismail A. en Jason W. behoren tot zijn volgelingen, net als Mohammed B., die op 2 november 2004 Theo van Gogh vermoordt.

Ruim een week later klopt het arrestatieteam aan in het Laakkwartier, bij Ismail en Jason. De twee hebben plannen om een aanslag te plegen, blijkt uit door veiligheidsdiensten afgeluisterde gesprekken. Wat een simpele arrestatie moet worden, eindigt dramatisch als de handgranaat van W. een lid van het arrestatieteam ernstig verwondt aan zijn benen. Drie van zijn collega's raken lichtgewond. Pas na een urenlange belegering door een politiemacht worden de verdachten tot overgave gedwongen.

Er volgen meer aanhoudingen, de meeste in Den Haag. Vrijwel alle leden van de Hofstadgroep krijgen lange celstraffen. Onder enorme politieke druk schudt de As Soennah-moskee het radicale imago van zich af. Imam Fawaz moet het veld ruimen. Voor de buitenwereld lijkt de terroristische dreiging verdwenen. Maar niets is minder waar. Het zaadje is dan al geplant, zegt Bakker. Den Haag blijft voor jonge radicale moslims de hoofdstad van jihadistisch Nederland.

Sporadisch zijn er signalen, als jonge Haagse moslims worden opgepakt als zij op weg zijn naar landen als Tsjetsjenië en Somalië. Daar willen zij zich aansluiten bij islamitische strijders. Wat hen niet lukte, daarin zijn tientallen Hagenaars, maar ook Delftenaren en Zoetermeerders, de afgelopen 1,5 jaar wel geslaagd: ze sloten zich aan bij strijdgroepen als ISIS in Syrië.

De politie vermoedt dat de jongeren geronseld zijn in Den Haag. Door Murat Ö., inmiddels zelf omgekomen in Syrië. Ook de naam van Hagenaar Azzedine C., alias Abou Moussa, wordt veelvuldig genoemd.

Bakker schat dat de aanhang van Abou Moussa en enkele andere leiders in de Haagse jihadscene nu zo'n 200 man sterk is. Vergelijkbaar met de totale aanhang van extreem-rechts in heel Nederland. 'De oorlog in Syrië is het vliegwiel dat heeft gezorgd dat de Haagse groep veel sterker en groter heeft kunnen worden.' Bij de politie staat C. bovenaan de lijst met verdachte ronselaars. Zijn aanhouding bleef tot nu toe uit.

Abou Moussa en zijn aanhangers verzamelen zich vrijdagmiddag op een plein in de Haagse Schilderswijk. Abou Moussa houdt er een toespraak, roept op te vechten voor de geloofsgemeenschap. 'Alle ongelovigen zijn onze vijand! Dood aan Amerika! Dood aan Israel,' roepen de demonstranten. De politie kijkt op afstand toe. Ingrijpen zou het zetje kunnen zijn dat zorgt dat Den Haag ontploft.

Toch is er één omstander die stelling neemt tegen de groep woedende jongeren. Hij laat weten hoe één van zijn dierbaren overleed door de hand van de extremistische ISIS- beweging in Irak. Hij vertelt hoe het hem raakt de vlaggen en T-shirts van ISIS te zien, hier in Den Haag. Hij wordt overschreeuwd door de demonstranten. De man kan niet anders dan weglopen. Even later drukt Abou Moussa de islamitische toehoorders op het hart hoe de ongelovige Nederlanders naar hen kijken: 'Ze zullen jullie nooit accepteren.'

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)hter-de-duinen.dhtml
  zaterdag 5 juli 2014 @ 11:26:00 #96
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_141923604
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heb dit stukje zojuist in de krant gelezen. Men lijkt vanaf het begin al naïef te zijn geweest door die Syrische haat-imam daar jarenlang ongestoord te laten prediken.
Say what?
  zaterdag 5 juli 2014 @ 11:26:23 #97
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_141923614
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waarom rotten ze niet gelijk op en vangen ze een kogel met hun hoofd.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_141923622
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:26 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Heb dit stukje zojuist in de krant gelezen. Men lijkt vanaf het begin al naïef te zijn geweest door die Syische haat-imam daar jarenlang ongestoord te laten prediken.
Te tolerant idd.
pi_141923946
Dit zijn alleen al de 200 die in Den Haag zitten. Ik denk dat het aantal Jihadisten in Nederland al boven de 2000 of 3000 ligt als je er Rotterdam, Utrecht, Leiden, Amsterdam, Delft etc. erbij optelt en dan heb je nog degene die zelf niet actief meedoen, maar het wel toejuichen.
pi_141924125
Dit vond ik frappant:

quote:
Abou Moussa en zijn aanhangers verzamelen zich vrijdagmiddag op een plein in de Haagse Schilderswijk. Abou Moussa houdt er een toespraak, roept op te vechten voor de geloofsgemeenschap. 'Alle ongelovigen zijn onze vijand! Dood aan Amerika! Dood aan Israel,' roepen de demonstranten. De politie kijkt op afstand toe. Ingrijpen zou het zetje kunnen zijn dat zorgt dat Den Haag ontploft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Misschien leidt een harde aanpak wel tot aanslagen....

Kan natuurlijk ook. Hoewel ik niet ben voor een softe aanpak van extremisten die een gevaar vormen.
pi_141924142
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:43 schreef Nintex het volgende:
Dit zijn alleen al de 200 die in Den Haag zitten. Ik denk dat het aantal Jihadisten in Nederland al boven de 2000 of 3000 ligt als je er Rotterdam, Utrecht, Leiden, Amsterdam, Delft etc. erbij optelt en dan heb je nog degene die zelf niet actief meedoen, maar het wel toejuichen.
Zou goed kunnen. Door ze nu een podium te geven zullen zich er vast nog wel meer bij aan gaan sluiten.
pi_141924309
Voor het eerst dat ik het in grote lijnen eens ben met beroepsjoker Hans Jansen in zijn laatste column op GS.

quote:
De vergelijkingen tussen de islam en het christendom, zoals die dagelijks gemaakt worden, gaan mank. Dat komt doordat de islam geen plan-B heeft. De islam wil dat mensen leven volgens de voorschriften van de sharia. Dat is plan-A. Mensen leven nooit precies volgens de wet, en zeker niet volgens de sharia. De sharia is een studeerkamerrecht waarvan de islam leert dat het de wil van God is. Uitsluitend beroepsmoslims weten tot in detail hoe de sharia luidt. Zij moeten daarom steeds geraadpleegd worden, en ontlenen daaraan hun macht. Wie geen moslim is, ziet niets in de sharia (wie wel moslim is trouwens ook vaak niet). Maar plan-A eist van echte moslims dat ze ten strijde trekken tegen alle vormen van afwijzing van de sharia. Die strijd verandert het dagelijks leven van degenen op wie de pijlen van de sharia-strijders gericht zijn. De sharia-afwijzers willen liever geen terreur of oorlog – maar voor bloedvergieten is één partij die bloed wil vergieten, voldoende. Sharia-afwijzers reageren voornamelijk verstrooid op de sharia-strijders want ze vinden dat ze wel wat belangrijkers aan hun kop hebben dan zich tegen ordinair en plat geweld te verdedigen.

Hier gaat het mis, want sharia-fundamentalisten weigeren rekening te houden met het goedbedoelde pacifisme en de goedbedoelde tolerantie van sharia-afwijzers. In de ogen van de sharia is er over een sharia-afwijzer maar één ding van belang: hij wijst de sharia af, en moet dus verslagen worden. De methode doet er niet toe, elk middel dat bijdraagt aan de onderwerping van een sharia-afwijzer is volgens de sharia toegestaan.

Wat is het bezwaar tegen de sharia? Mensen kunnen het best geregeerd worden door wetten die passen bij hun technische ontwikkeling en hun sociale en persoonlijke prioriteiten. Dat betekent dat wetten voortdurend verouderen en voortdurend vernieuwd moeten worden. Die vernieuwingen moeten ontworpen worden door mensen die daartoe wettig bevoegd zijn, bijvoorbeeld omdat ze zijn gekozen. Wetgeving en wetsuitleg kan geen monopolie zijn van beroepsmoslims.

Examen afgelegd hebben aan een imam-opleiding, of een boek over de sharia geschreven hebben waarmee alle beroepsmoslims het eens zijn, dat is in een moderne open maatschappij niet voldoende om lid te worden van een wetgevend orgaan. Dus zal elk modern land de sharia als nationale wet moeten afwijzen.

Maar, de islam heeft geen plan-B. Als de sharia niet wordt toegepast, is dat volgens de letter van de sharia een reden om oorlog te gaan voeren. Wat moet er gebeuren als het met die oorlog om de een of andere reden niet wil opschieten? De sharia eist dan dat de afwezigheid van oorlog wordt gebruikt om voorbereidingen te treffen voor een nieuwe oorlog.

Psychologische oorlogsvoering en terreur, om de vijand te verzwakken en bang te maken, zijn goede voorbereidingen op die echte oorlog. Psychologische oorlogsvoering omvat neuzelarijen over islamofobie, multikul en diversiteit. Maar er is geen islamitisch plan-B voor de opbouw van een vreedzame wereld. Het enige plan is: invoering en toepassing van de sharia.

Ook het christendom begon met een plan-A: wachten op de wederkomst van Christus, die de levenden en de doden zou ‘oordelen’, dat wil zeggen dat er een eeuwigdurend rijk zou aanbreken waarin Christus zelf regeren zou, en alle slecht- en onrechtvaardigheid zou zijn uitgebannen. In theorie is dat hetzelfde ideaal als de sharia: een einde aan het onrecht en het kwaad. In de mist van de geschiedenis is het niet helemaal meer duidelijk hoe die eerste generaties christenen zich dit alles voorstelden. Maar zoiets moet het geweest zijn.

Langzamerhand bleek dat Christus niet terugkwam. Althans, nog niet. Hoe moest de resterende tijd, tot Christus ging regeren, opgevuld worden? Er ontwikkelde zich een vreedzaam plan-B. Mensen moesten elkaar gaan behandelen zoals ze zelf behandeld wilden worden. Alle vormen van menselijk leed dienden verzacht te worden. Daartoe was onderzoek en techniek nodig. Dat sloot goed aan bij wat de antieke Grieken en de Romeinen toch al dachten. Plan-B is een succes geworden, en heeft geleid tot de moderne techniek, wetenschap en verzorgingsstaat.

Een van de wezenlijke kenmerken van de westerse joods-christelijke cultuur is het bezit van een plan-B. De westerse cultuur is een plan-B. De islam heeft geen plan-B, en zo lang de islam geen plan-B heeft, zal de islam niet in de westerse cultuur passen, zelfs al zijn er moslims die met een persoonlijk plan-B werken, zoals nu al het geval is.

Omdat het hebben van een plan-B zo wezenlijk bij de post-christelijke maatschappij hoort, is het vreemd dat er geen plan-B lijkt te bestaan voor het moment dat er niet meer aan voorbij is te gaan dat de Euro en de Europese Unie mislukte experimenten zijn. Bovendien, experimenteren? Doe dat liever op kikkertjes, niet op een werelddeel.
pi_141924369
quote:
Gemeente Den Haag trekt 1,5 miljoen uit voor aanpak Syriëgangers

Binnenland

De gemeente Den Haag trekt bijna anderhalf miljoen euro uit om terugkerende Syriëgangers op te vangen en het vertrek van nieuwe jihadisten te voorkomen. Dat schrijft het AD vanmorgen.

De hofstad wil er de komende jaren 350 duizend euro per jaar aan uitgeven. Waar het geld precies aan wordt besteed wil de gemeente niet zeggen.
Dertig Haagse jihadstrijders naar Syrië vertrokken

De afgelopen jaren vertrokken ruim dertig Haagse jihadstrijders naar Syrië. Zes van hen zijn inmiddels teruggekeerd. Drie jongeren die naar Syrië wilden afreizen zijn tegengehouden en vermoedelijk zijn ook enkele Hagenaren bij de strijd om het leven gekomen.

De stad zit volgens de krant ook in zijn maag met zo’n tweehonderd radicalen die openlijk voor hun gedachtegoed uitkomen en steun betuigen aan de terreurgroep ISIS. De groep radicale moslims in Den Haag is daarmee ‘groter en gevaarlijker’ dan ooit. De politie en de veiligheidsdiensten zou ze ‘onmogelijk’ allemaal in de gaten kunnen houden. (Novum)

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)aanpak-syriegangers/
8)7

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2014 12:00:57 ]
  zaterdag 5 juli 2014 @ 12:06:02 #105
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_141924495
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit vond ik frappant:

[..]

[..]

Tsja, waarom denk je dat er geen militaire actie plaatsvindt tegen ISIS in Syrië of Irak? Het westen zal overspoeld worden met geweldsuitbarstingen bij het preventief ruimen van die lui. Best sneu voor de lokale bevolking daar, maar wel in eigenbelang.
Say what?
pi_141924717
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 12:06 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Tsja, waarom denk je dat er geen militaire actie plaatsvindt tegen ISIS in Syrië of Irak? Het westen zal overspoeld worden met geweldsuitbarstingen bij het preventief ruimen van die lui. Best sneu voor de lokale bevolking daar, maar wel in eigenbelang.
Dus laten we het groeien als een kwaadaardige tumor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2014 12:15:31 ]
  zaterdag 5 juli 2014 @ 12:20:36 #107
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_141924838
quote:

[..]

als ISIS daar de baas kan worden dan is er weer de oude Saddam situatie van Irak tegen Iran, goed voor het westen, veel wapens leveren

Prima dus
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_141924858
quote:
Geloven dat een steen en boom gaan praten :')
  zaterdag 5 juli 2014 @ 12:21:59 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_141924861
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 12:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dus laten we het groeien als een kwaadaardige tumor.
beter twee tumoren tegen elkaar , net als een heidebrand, die moet je blussen met een tegenbrand
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_141925872
quote:
"The Third World War must be fomented by taking advantage of the differences caused by the "agentur" of the "Illuminati" between the political Zionists and the leaders of Islamic World. The war must be conducted in such a way that Islam (the Moslem Arabic World) and political Zionism (the State of Israel) mutually destroy each other. Meanwhile the other nations, once more divided on this issue will be constrained to fight to the point of complete physical, moral, spiritual and economical exhaustion…We shall unleash the Nihilists and the atheists, and we shall provoke a formidable social cataclysm which in all its horror will show clearly to the nations the effect of absolute atheism, origin of savagery and of the most bloody turmoil. Then everywhere, the citizens, obliged to defend themselves against the world minority of revolutionaries, will exterminate those destroyers of civilization, and the multitude, disillusioned with Christianity, whose deistic spirits will from that moment be without compass or direction, anxious for an ideal, but without knowing where to render its adoration, will receive the true light through the universal manifestation of the pure doctrine of Lucifer, brought finally out in the public view. This manifestation will result from the general reactionary movement which will follow the destruction of Christianity and atheism, both conquered and exterminated at the same time." 4

Since the terrorist attacks of Sept 11, 2001, world events, and in particular in the Middle East, show a growing unrest and instability between Modern Zionism and the Arabic World. This is completely in line with the call for a Third World War to be fought between the two, and their allies on both sides. This Third World War is still to come, and recent events show us that it is not far off.
http://www.threeworldwars.com/albert-pike2.htm
-
  zaterdag 5 juli 2014 @ 12:58:30 #111
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_141925947
quote:
Dat moet je niet letterlijk nemen , je interpreteert het verkeerd.
Alleen de moslimgeleerden weten hoe het zit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141926123

JosHeymans twitterde op zaterdag 05-07-2014 om 12:54:06 Kansloze oproep Wilders voor debat NL-jihadstrijders. Is afgelopen woensdag al gehouden. Wilders was er niet. VVD/PvdA hebben er geen zin in reageer retweet
-
pi_141926266

DingDong. Hier volgt een bericht voor reizigers met bestemming Irak en Syrië. Uw speciale vlucht is zojuist gearriveerd op Schiphol (foto). U kunt eindelijk Nederland verlaten. Uw tickets, inflight maaltijden en extra drankjes worden betaald door touroperator Abu Bakr al-Baghdadi. Wegens overweldigende animo kunt u niet kiezen voor extra beenruimte en zijn er extra zitplaatsen in de cargo bay.

:')
-
pi_141926597
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 12:55 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

"The Third World War must be fomented by taking advantage of the differences caused by the "agentur" of the "Illuminati" between the political Zionists and the leaders of Islamic World. The war must be conducted in such a way that Islam (the Moslem Arabic World) and political Zionism (the State of Israel) mutually destroy each other. Meanwhile the other nations, once more divided on this issue will be constrained to fight to the point of complete physical, moral, spiritual and economical exhaustion…We shall unleash the Nihilists and the atheists, and we shall provoke a formidable social cataclysm which in all its horror will show clearly to the nations the effect of absolute atheism, origin of savagery and of the most bloody turmoil. Then everywhere, the citizens, obliged to defend themselves against the world minority of revolutionaries, will exterminate those destroyers of civilization, and the multitude, disillusioned with Christianity, whose deistic spirits will from that moment be without compass or direction, anxious for an ideal, but without knowing where to render its adoration, will receive the true light through the universal manifestation of the pure doctrine of Lucifer, brought finally out in the public view. This manifestation will result from the general reactionary movement which will follow the destruction of Christianity and atheism, both conquered and exterminated at the same time." 4

Since the terrorist attacks of Sept 11, 2001, world events, and in particular in the Middle East, show a growing unrest and instability between Modern Zionism and the Arabic World. This is completely in line with the call for a Third World War to be fought between the two, and their allies on both sides. This Third World War is still to come, and recent events show us that it is not far off.
http://www.threeworldwars.com/albert-pike2.htm
Mja.. NWO je gelooft er in of niet.
pi_141927741
quote:
Bashen van moslims door Wilders voedt het polderdjihadisme

column Een paar jaar geleden schreef ik in 'Doelwit Europa' dat veel djihadistische terroristen amateurs zijn die een complotje in elkaar proberen te prutsen. Het ontbrak hen aan ervaring en ze konden daarom nauwelijks een aanslag plannen. Die constatering is achterhaald. Syriëgangers hebben een geweldige leerschool doorlopen. Terugkeerders die aanslagen willen plegen, zijn daarom beter voorbereid. Dat maakt de nieuwe lichting djihadisten extra gevaarlijk.

Een deel van de oplossing van het probleem ligt dus in het matigen van de toon en het tegengaan van polarisatie. Dat kost niets

Hoezeer het djihadisme een probleem voor Nederland is bleek deze week toen zowel de AIVD als de NCTV de noodklok luidde. De aanwas van djihadisten heeft ertoe geleid dat de bezuinigingen op de AIVD deels worden teruggedraaid. Dat is mooi, maar het is de vraag of dat voldoende is.

Met dat geld kan de capaciteit voor het opsporen en volgen van teruggekeerde djihadisten uit Syrië en Irak op peil worden gehouden, maar dit is slechts een onderdeel van een brede aanpak. Die aanpak richt zich op tal van maatregelen, variërend van het nationaal en internationaal uitwisselen van gegevens, tot het actief belemmeren van uitreizen en het dwarsbomen van djihadistische uitingen op internet.

Prijs
Een van de belangrijkste actiepunten is het tegengaan van radicalisering. Want wie niet geradicaliseerd is, reist niet uit. Bij het tegengaan van radicalisering doet de overheid een beroep op moslimgroeperingen. Helaas is de weerbaarheid van moslims hier teruggelopen, zegt de AIVD.

De AIVD schrijft het in zijn deze week verschenen rapport over djihadisme in Nederland diplomatiek op: 'binnen de samenleving als geheel draagt toegenomen polarisering rond het thema islam bij aan de verminderde weerbaarheid'. In gewoon Nederlands staat hier: Nederland betaalt de prijs van jaren van moslims bashen.

Het aanhoudend wegzetten van moslims door politici als Wilders zorgt ervoor dat die groep steeds minder met Nederland te maken wil hebben. Dat is logisch. Wie stickers verspreidt met de tekst 'de islam is een leugen, Mohammed een crimineel en de Koran vergif' hoeft niet te rekenen op veel medewerking van gematigde moslims bij het tegengaan van radicalisering onder geloofsgenoten.

Verantwoordelijkheid
Zo'n tekst draagt juist bij aan radicalisering. Ook dat proces formuleert de AIVD diplomatiek. Volgens de inlichtingendienst kan polarisatie extremisten legitimeren en argumenten leveren tegen de gematigde krachten. Wederom in gewoon Nederlands: als sommige politici moslims blijven schofferen, is het niet gek dat extremisten vleugels krijgen en de onveiligheid in Nederland groter wordt.

Ik kan de reacties van sommigen op deze constatering wel inschatten: De Wijk is een moslimvriend die de schuld van het extremisme bij politici als Wilders legt, terwijl de schuld bij die verderfelijke islam ligt. Onzin. Moslims hebben een grote verantwoordelijkheid en dienen zich in Nederland uit te spreken tegen radicaliserende geloofsgenoten die zich van Nederland afkeren. Maar als moslims zich voortdurend weggezet voelen, is het niet vreemd dat ze steeds minder animo hebben in eigen kring orde op zaken te stellen.

Een deel van de oplossing van het probleem ligt dus in het matigen van de toon en het tegengaan van polarisatie. Dat kost niets, en is noodzakelijk nu we radicalisering meer dan ooit moeten tegengaan.

Bron: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)lderdjihadisme.dhtml
pi_141929384
quote:

[..]

Die militaire actie komt er zeker wel aan. mocht het niet van de VS zijn dan zal Rusland en Iran dat wel doen.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:23:17 #117
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_141929970
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:06 schreef Timdude het volgende:

[..]

Die militaire actie komt er zeker wel aan. mocht het niet van de VS zijn dan zal Rusland en Iran dat wel doen.
Rusland en Iran gaan geen legers Irak en Syrië in sturen om ISIS te verslaan. Veel meer dan militaire steun en advies aan Assad en Maliki doen ze niet. Iran zou in Irak nog wat kunnen doen als ISIS wel Bagdad en steden ten zuiden daarvan gaan aanvallen, maar dat is nog niet aan de orde.
Say what?
pi_141931526
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 12:58 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Dat moet je niet letterlijk nemen , je interpreteert het verkeerd.
Alleen de moslimgeleerden weten hoe het zit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo onzin? Of is in jouw ogen de Islam van ISIS de enige juist versie ofzo? :')
Allah Al Watan Al Malik
pi_141932900
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 12:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

8)7
Het is een groot ongeluk dat die mensen in mijn mooie stad wonen.

pi_141933424
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:54 schreef Gewas het volgende:

[..]

Het is een groot ongeluk dat die mensen in mijn mooie stad wonen.

[ afbeelding ]
NVU... dat is ook een clubje randdebielen. :')
pi_141933487
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

NVU... dat is ook een clubje randdebielen. :')
Maar die gaan tenminste niet naar een ver land om te vechten voor een denkbeeldige god. :P

Ben zelf geen NVU'er, vond alleen het plaatje mooi.
pi_141933571
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:12 schreef Gewas het volgende:

[..]

Maar die gaan tenminste niet naar een ver land om te vechten voor een denkbeeldige god. :P

Ben zelf geen NVU'er, vond alleen het plaatje mooi.
Nee, dat niet. Maar die gasten sporen ook voor geen meter.

zaterdag 5 juli 2014 @ 17:50:42 #123
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_141934988
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoezo onzin? Of is in jouw ogen de Islam van ISIS de enige juist versie ofzo? :')
Nee hoor , helemaal niet.
Maar ja , weet jij als moslim zijnde hoe je het wel moet interpreteren dan ?
pi_141935074
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:50 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik kan dat uitstekend voor mijzelf bepalen ja. Zo moeilijk is dat in mijn ogen allemaal niet. Maar deze lui willen hun hersens niet gebruiken en volgen lekker schaapachtig die randmongool in Irak. Pure losers die geen reet hebben kunnen bewerkstelligen in Nederland en dus zich maar op een ander doel richten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_141935417
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:50 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Als moslim
Moslim zijnde
Zijnde een moslim

Niet "als ... zijnde"
pi_141941279
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, dat niet. Maar die gasten sporen ook voor geen meter.

[ afbeelding ]
Ze lijken wel wat op die ISIS-stinkerds.
pi_141965020
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ze lijken wel wat op die ISIS-stinkerds.
Minder extreem in hun denkwijze
pi_141967602
Beelden van de pro-ISIS demonstratie in Den Haag:

http://omroepwest.bbvms.com/view/content_video/2334436.html
pi_141968162
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

Ik vraag me echt af wat die mensen in Nederland te zoeken hebben. :{
pi_141968261
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:01 schreef Gewas het volgende:

[..]

Terreur zaaien als de tijd er rijp voor is.
pi_141968285
deze gozers waren gewoon straatcriminelen die zichzelf een islamitische jasje hebben gegeven, kwa gedrag en manieren zijn ze gewoon hetzelfde als straatcriminelen.
pi_141970779
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

"Taxiiiiii naar de snackbar?" Ze mogen wel iets beter articuleren.
pi_141970869
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:01 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ze wonen hier en blazen straks de boel van binnenuit op als dat malle kalifaat de oorlog verklaard aan Amerika en Europa. :')
pi_141971017
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Terreur zaaien als de tijd er rijp voor is.
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 16:33 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ze wonen hier en blazen straks de boel van binnenuit op als dat malle kalifaat de oorlog verklaard aan Amerika en Europa. :')
Dit soort mensen zouden per direct opgepakt moeten worden. Als je zo anti-westers bent heb je niks in dit land te zoeken. Misschien ben ik dan weer intolerant maar ja.
pi_141971129
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 16:37 schreef Gewas het volgende:

[..]

[..]

Dit soort mensen zouden per direct opgepakt moeten worden. Als je zo anti-westers bent heb je niks in dit land te zoeken. Misschien ben ik dan weer intolerant maar ja.
We hebben het paard van Troje binnengehaald.

En onze Britse matties ook:

RayPyngotes twitterde op zondag 06-07-2014 om 17:07:54 Isis fighter al-Britani threatens executions in Trafalgar Square http://t.co/p5bRdbc05s Must qualify him for a free 9mm hole behind the ear. reageer retweet

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2014 17:16:06 ]
pi_141972924
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 16:37 schreef Gewas het volgende:

[..]

[..]

De Amerikanen hadden nooit de War on Terror eenzijdig op moeten geven. Domste fout die ze gemaakt hebben. Overigens moet 'tolerantie' grenzen kennen. Dit heeft niets meer met tolerantie te maken, in het Westen hebben we al die malle praat maar te gedogen en te accepteren, want cultuur, racisme, schuld, blah blah blah. Wij hebben echter geen enkele reden om tolerant te zijn tegen onze vijanden. Geldkranen dichtdraaien, het reizen onmogelijk maken, haat predikers opsluiten wegens het oproepen tot geweld en de voetsoldaten/propagandamongolen opsluiten als krijgsgevangen.

Geef ze vooral geen podium, zoals laatst bij nieuwsuur. Met sommige mensen valt geen normale discussie te voeren en zeker met dit volk niet. Je gaat hen niet op andere gedachte brengen, want ze denken met een 'heilige' oorlog bezig te zijn.
pi_141973098
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 16:41 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

We hebben het paard van Troje binnengehaald.

En onze Britse matties ook:

RayPyngotes twitterde op zondag 06-07-2014 om 17:07:54 Isis fighter al-Britani threatens executions in Trafalgar Square http://t.co/p5bRdbc05s Must qualify him for a free 9mm hole behind the ear. reageer retweet
Ik kan hier zo boos om worden. We leven hier in vrede en elk normaal mens wil dat zo houden. En dan heb je van die achterlijke baardapen. :r :r
pi_141973204
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:26 schreef Nintex het volgende:

[..]

De Amerikanen hadden nooit de War on Terror eenzijdig op moeten geven. Domste fout die ze gemaakt hebben. Overigens moet 'tolerantie' grenzen kennen. Dit heeft niets meer met tolerantie te maken, in het Westen hebben we al die malle praat maar te gedogen en te accepteren, want cultuur, racisme, schuld, blah blah blah. Wij hebben echter geen enkele reden om tolerant te zijn tegen onze vijanden. Geldkranen dichtdraaien, het reizen onmogelijk maken, haat predikers opsluiten wegens het oproepen tot geweld en de voetsoldaten/propagandamongolen opsluiten als krijgsgevangen.

Geef ze vooral geen podium, zoals laatst bij nieuwsuur. Met sommige mensen valt geen normale discussie te voeren en zeker met dit volk niet. Je gaat hen niet op andere gedachte brengen, want ze denken met een 'heilige' oorlog bezig te zijn.
een heilige oorlog voor een denkbeeldige god

Die mensen moeten gewoon naar het Midden-Oosten gestuurd worden en laat ze nooit meer terugkeren.

Dan kunnen alle normale mensen weer verder in dit land. ^)
pi_141973337
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:33 schreef Gewas het volgende:

[..]

een heilige oorlog voor een denkbeeldige god

Die mensen moeten gewoon naar het Midden-Oosten gestuurd worden en laat ze nooit meer terugkeren.

Dan kunnen alle normale mensen weer verder in dit land. ^)
Daar ben ik op tegen, want dan maak je ze daar sterker. We mogen Assad, Maliki, de Koning van Jordanie en Saudie Arabie niet opzadelen met het falen van onze overheden op integratie gebied. De Europese Jihadisten van 18-25 jaar hebben helemaal niets te zoeken daar en het maakt de boel alleen maar erger. Helden verhalen van het front houden de strijd ook hier levendig natuurlijk. Dus opsluiten en contact met de buitenwereld minimaliseren is de beste oplossing. Bij dat gevangenschap wel goed en respectvol behandelen, want anders maak je er weer martelaren van.
pi_142052248
kve52 twitterde op dinsdag 08-07-2014 om 16:55:16 Aanvullende vragen gestel nav Pro ISIS demonstratie in Den Haag. Behandeling morgen in de Algemene Raadscommissie http://t.co/EXoFUlVPdq reageer retweet
pi_142052409
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:36 schreef Nintex het volgende:

[..]

Daar ben ik op tegen, want dan maak je ze daar sterker. We mogen Assad, Maliki, de Koning van Jordanie en Saudie Arabie niet opzadelen met het falen van onze overheden op integratie gebied. De Europese Jihadisten van 18-25 jaar hebben helemaal niets te zoeken daar en het maakt de boel alleen maar erger. Helden verhalen van het front houden de strijd ook hier levendig natuurlijk. Dus opsluiten en contact met de buitenwereld minimaliseren is de beste oplossing. Bij dat gevangenschap wel goed en respectvol behandelen, want anders maak je er weer martelaren van.
Paar dagen varkens laten knuffelen. Ik heb gehoord dat dat zelfs de meest agressieve idioten in hippies verandert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')