Als je dat met kolom B wil doen, dan kan hij hem automatisch doortrekken tot aan het einde van de gegevens in kolom A. Anders niet. Op de rechter onderhoek van de cel die je wil doortrekken gaan staan, en dan dubbel klikken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:32 schreef Laser. het volgende:
Jaaa top! werkt! Dankjewel!
Ik heb nog 1 klein vraagje.
Ik kan de formule op andere cellen toepassen door op dat plusje te klikken en naar beneden te slepen. Is er een simpele manier om te zorgen dat ie dat op ALLE volgende cellen toepast? Ik kan natuurlijk ook gewoon naar 99999 scrollen maar toch... :/
1 | Sheet1.Range("A1:A200") = Sheet1.Range("A1:A200").Value |
1 2 3 4 5 6 | 'Workbooks("Scan").Worksheets("scan").Activate 'Range("A2").CurrentRegion.Copy 'Windows("Template").Activate 'Worksheets("kopie").Activate 'Range("C1").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _ :=False, Transpose:=False |
1 2 3 | Workbooks("Scan").Worksheets("scan").Range("A2").CurrentRegion _ = Workbooks("Template").Worksheets("kopie") _ .Range("C1").Value |
Dat dacht ik eerst ook, maar toen ik het had omgewisseld kreeg ik ook geen resultaat (de data blijft dan in ieder geval wel staan in de scan, dus er zit wel verbetering in), dus kennelijk ligt het probleem ergens anders. Ik kan ook alleen maar voorbeelden vinden die werken binnen dezelfde workbook maar alleen in andere sheets, terwijl ik werk tussen verschillende workbooks. Ik kan alleen de fout niet vinden.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:15 schreef Stickers het volgende:
Als ik af ga op de originele code, lijkt het erop dat je in de nieuwe code het doel en de bron omgewisseld hebt
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Dim rngSource As Range, rngGoal As Range Set rngSource = Workbooks("scan").Worksheets("scan").Range("a2").CurrentRegion With rngSource Set rngGoal = Workbooks("template").Worksheets("kopie") _ .Range(Cells(3, 1), Cells(.Rows.Count, .Columns.Count)) End With rngGoal.Value = rngSource.Value |
De grootte van de bron is inderdaad dynamisch (vandaar de currentregion).quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:52 schreef Stickers het volgende:
Bij mij werkt het wel tussen verschillende werkbladen. Ik ga er vanuit dat de bron dynamisch is en een vast bereik niet zal werken. In zo'n geval zou je currentregion kunnen toewijzen aan een range, het doelbereik moet echter gelijk zijn aan de bron, anders krijg je meerdere keren #N/B te zien of data wordt niet volledig overgenomen.
Onderstaande kan een oplossing zijn, meer code dan voorheen, maar goed je gebruikt het klembord hiermee niet
[ code verwijderd ]
Je kan je code natuurlijk voorzien van comments zodat anderen makkelijker snappen wat er staatquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:50 schreef kipptje het volgende:
[..]
De grootte van de bron is inderdaad dynamisch (vandaar de currentregion).
Het moeilijk hieraan vind ik vooral dat je niet kan zien in welk gedeelte van de code er iets niet goed staat. Als je gewoon gaat F8'en dan kom je bij die regel en dan is het klaar. Heel frustrerend.
Wel raar trouwens dat de code het bij jou wel gewoon doet. Wat ik trouwens merk is dat in de oude code soms "Windows" wordt gebruikt in plaats van "Workbooks". Zit daar nog een verschil in?
Ik wil eigenlijk proberen de code zo simpel mogelijk te houden gezien strakjes anderen er ook mee gaan werken (en de kennis op gemiddeld niveau ligt). Ik ben zelf ook nog lerende maar de code die ik had zag er simpel uit... maar ja, dan moet het wel werken
Ga ik ook zeker doen hoorquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je kan je code natuurlijk voorzien van comments zodat anderen makkelijker snappen wat er staat
Leg ze uit hoe je moet printen. Het zal de eerste excelnoob niet zijn die 1000 pagina's uit de printer jast.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:43 schreef sylvesterrr het volgende:
Mij is gevraagd om aan collega's een Excel workshop te geven. Het gros van hen kan nog net een draaitabel maken, mits de data zich daartoe leent.
Het doel is om hen kennis te laten maken met Excel, de mogelijkheden (en onmogelijkheden) uit te leggen. Denk hierbij aan eenvoudige formules (count, sumifs, countifs, vlookup, hlookup, if etc), draaitabellen, grafieken, (voorwaardelijke) opmaak e.d.
Ik mag de cursisten 6 uurtjes (incl. lunch) lastigvallen.
Nog suggesties?
En vergeet de named ranges nietquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Leg ze uit hoe je moet printen. Het zal de eerste excelnoob niet zijn die 1000 pagina's uit de printer jast.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Leg ze uit hoe je moet printen. Het zal de eerste excelnoob niet zijn die 1000 pagina's uit de printer jast.
en hoe je met de optie page break layout van de view ribbon kunt zien en aanpassen hoe de pagina indeling is. Extra page breaks kan men toevoegen met de knop breaks in de page layout ribbonquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Leg ze uit hoe je moet printen. Het zal de eerste excelnoob niet zijn die 1000 pagina's uit de printer jast.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | A1 - Voornaam A2 - Achternaam A3 - E-mailadres A4 - Adres A5 - Postcode A6 - A7 - Voornaam A8 - Achternaam A9 - E-mailadres A10 - Adres A11 - Postcode A12 - A13 - ... |
1 2 3 | A1 - [Voornaam] A2 - [Achternaam] A3 - [e-mailadres] - ... B1 - [Voornaam] B2 - [Achternaam] B3 - [e-mailadres] - ... C1 - [Voornaam] C2 - [Achternaam] C3 - [e-mailadres] - ... |
je nieuwe code kopieert de waarde van cel C1 van je template naar alle cellen in de current range van je scanquote:
True, Snickers gaf dat ook al aan. Ik had de bron en doel dus omgedraaid maar er gebeurt nog steeds niks. Je ziet excel even denken en aan het eind is er niks gebeurt. Had op zijn minst bedacht dat je de selectie wel ziet maar zelfs dat niet....quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:32 schreef Deetch het volgende:
[..]
je nieuwe code kopieert de waarde van cel C1 van je template naar alle cellen in de current range van je scan
Dat zou het kunnen zijn. Probeer eens door maar 1 cel te selecteren als current region?quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:34 schreef kipptje het volgende:
[..]
True, Snickers gaf dat ook al aan. Ik had de bron en doel dus omgedraaid maar er gebeurt nog steeds niks. Je ziet excel even denken en aan het eind is er niks gebeurt. Had op zijn minst bedacht dat je de selectie wel ziet maar zelfs dat niet....
Komt het misschien omdat het doel niet even groot is als de bron?
De opmaak en de nummering van je laatste ding lijken niet helemaal te kloppen met hoe Excel dit doet. Excel gebruikt ABC voor de kolommen en getallen voor de rijen. Jij hier andersomquote:Op dinsdag 2 september 2014 13:30 schreef ILCILA het volgende:
Hallo allemaal, zojuist een document gekregen waar ik even geen idee heb hoe ik het volgende kan doen.
De data is op dit moment als volgt weergegeven:
[ code verwijderd ]
Op deze wijze zijn er circa 1800 personen weergegeven in 1 kolom.
Wat ik graag zou willen dat er per persoon 1 rij wordt gemaakt met:
[ code verwijderd ]
Iemand een idee hoe dit eenvoudig gedaan kan worden?
Volgens mij bedoel je hier de invoegtoepassingen:quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:51 schreef Frixel het volgende:
Hoi,
Omdat er een nieuwe versie van Excel op mijn PC kwam(was 2003 en is 2007 geworden) heb ik mijn macro`s bewaard dmv de file personal.xls te verplaatsen naar een map op een ander schijf.
Inmiddels is de andere versie geïnstalleerd en heb ik de personal.xls verplaatst naar C:\Users\vrouw\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART.
Echter als ik nu een macro wil draaien kijkt die steeds naar de andere locatie op de andere disk waar de personal niet meer staat natuurlijk.
Als ik in de VBA editor kijk zie ik daar wel de personal.xls staan.
Is er ergens een verwijzing in Excel waar een verwijzing staat waar Excel naar moet kijken voor de de personal.xls?
Een nieuwe serie toevoegen met twee puntenquote:Op vrijdag 5 september 2014 10:38 schreef Sometimes het volgende:
Ik hou een eenvoudig Excel document bij met metingen op datum. Deze metingen worden in een ander tabblad weergegeven in een grafiek.
Nu wil ik graag een lijn met vaste meetwaarde toevoegen (om snel visueel te hebben wanneer de metingen te hoog zijn of waren). Ik kan alleen niet vinden hoe ik dat doe...
Office 2010 Nederlands
Horizontale as: datums
Verticale as: metingen
Kan iemand me op weg helpen?
Ja!quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:02 schreef Deetch het volgende:
[..]
Een nieuwe serie toevoegen met twee punten
begindatum (eerste meetdatum bijv.), vaste meetwaarde
einddatum (in de toekomst), vaste meetwaarde
ISLEEG() kan maar 1 cel tegelijk controleren.quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:43 schreef Sovjet het volgende:
Ik gebruik de onderstaande formule om het gemiddelde uit te rekenen van ingevulde cellen van een rij.
=ALS(ISLEEG(D2:G2);0;GEMIDDELDE (D2:G2))
Als er nu 1 of meer van de cellen zijn ingevuld geeft hij keurig het gemiddelde aan van de ingevulde cellen. Echter als alle cellen leeg zijn geeft hij de error:
#DEEL/0!
Dit terwijl hij gewoon "0" hoort te weergeven. Weet iemand waarom ik dit krijg? En hoe ik dit eventueel kan oplossen?
Ik heb EN versie 2010 en daarin heb je ook de functie IsRangeEmpty() die checkt of een heel bereik leeg is. Je zou ook de volgende functie kunnen gebruiken:quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:43 schreef Sovjet het volgende:
Ik gebruik de onderstaande formule om het gemiddelde uit te rekenen van ingevulde cellen van een rij.
=ALS(ISLEEG(D2:G2);0;GEMIDDELDE (D2:G2))
Als er nu 1 of meer van de cellen zijn ingevuld geeft hij keurig het gemiddelde aan van de ingevulde cellen. Echter als alle cellen leeg zijn geeft hij de error:
#DEEL/0!
Dit terwijl hij gewoon "0" hoort te weergeven. Weet iemand waarom ik dit krijg? En hoe ik dit eventueel kan oplossen?
conditional format, voorwaardelijk opmaak.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:44 schreef frans1969 het volgende:
Ik heb een vraagje en weet niet of dit de juiste plek is.
Ik heb een bestand en ik heb in kolom J10 t/m J100 een gegevensvalidatie zitten met (ja,nee en Gereed), nu wil ik dat als ik 1 van deze validaties kies de gehele rij een kleur krijgt.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?
Hmm, een COUNT (of afgeleiden) telt een aantal cellen, en in jouw geval mdan met een voorwaarde. Dus niet de inhoud. Dus hoezo kun je niet countif(b1:b10;"blabla") doen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:29 schreef Speculant. het volgende:
Ik zou het volgende willen doen:
veld A1 bevat de waarde B1
veld A2 bevat de waarde B10
countif( waarde uit A1 : waarde uit A2;"blabla")
Is zoiets mogelijk in excel en zoja hoe doe je dat?
Dat kan maar dat is te omslachtig aangezien ik met 10 countif functies werk. Dan moet ik dat 10x aanpassen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:37 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Hmm, een COUNT (of afgeleiden) telt een aantal cellen, en in jouw geval mdan met een voorwaarde. Dus niet de inhoud. Dus hoezo kun je niet countif(b1:b10;"blabla") doen.
Ik heb het idee dat je wat anders wil dan waar de count functie geschikt voor is? Heb je een uitgebreider voorbeeld?
=VERT.ZOEKEN(C9;A1:B4;2;ONWAAR)quote:Op zondag 14 september 2014 21:51 schreef habitue het volgende:
Ok ik heb dus 2 kolommen:
KolomA KolomB
1 verf
2 muur
3 schaar
4 helm
etc etc.
Nu wil ik op een ander tabblad als ik 3 invul in een kolom er automatisch schaar achter komt te staan of als ik 2 invul er automatisch muur komt te staan etc. Hoe doe ik dit?
Top, gelukt. Thnxquote:Op zondag 14 september 2014 21:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
=VERT.ZOEKEN(C9;A1:B4;2;ONWAAR)
C9 is de cel waar je het nummer invult (dus 2,3 etc)
A1:B4: is het zoekveld, dus in dit geval 1 t/m helm -> dit nog even veranderen naar het juiste blad uiteraard
2 is kolomindexgetal, dat is hetgeen hij weer moet geven (schaar, muur)
Staan alle artikelnummers in dezelfde kolom/rij?quote:Op woensdag 17 september 2014 16:04 schreef Danter het volgende:
Ok er moet een oplossing voor zijn maar het wil niet lukken..
Voor mijn werk wil ik waardes vanuit een excel aan een ander excel toevoegen via verticaal zoeken.. geen probleem zou je denken maar de persoon die de excel met de data aan mij heeft aangeleverd die was even vergeten om voor de 0 een ' te typen of door gewoon die hele kolom op celeigenschap tekst te zetten. Hierdoor missen alle artikelnummers een 0 ervoor .. het gaat hier om 10.000+ artikelen dus het er handmatig bijzetten is geen optie..
is er een manier om dit in excel snel aan te passen of zal ik echt iemand moeten vragen om handmatig overal een 0 voor te zetten?
Alvast bedankt!
Held! Bedankt Ik wist dat het simpel moest zijnquote:Op woensdag 17 september 2014 16:16 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Staan alle artikelnummers in dezelfde kolom/rij?
Want dan kan je een kolom/rij toevoegen en dan:
Stel in A1 staat artikelnummer 1234.
Je voegt kolom B toe.
In B1 zet je de formule =0&A1
B1 laat dan 01234 zien.
En dan de formule doortrekken.
Nog een vraagje, dit is allemaal prima gelukt.quote:Op zondag 14 september 2014 21:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
=VERT.ZOEKEN(C9;A1:B4;2;ONWAAR)
C9 is de cel waar je het nummer invult (dus 2,3 etc)
A1:B4: is het zoekveld, dus in dit geval 1 t/m helm -> dit nog even veranderen naar het juiste blad uiteraard
2 is kolomindexgetal, dat is hetgeen hij weer moet geven (schaar, muur)
In je zoekvenster de Opties openklikken.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:59 schreef habitue het volgende:
[..]
Nog een vraagje, dit is allemaal prima gelukt.
Maar ik heb nu een hele kolom met de VERT.ZOEKEN functie en daar komt dan de tekst uit de tabel te staan. Maar als ik dan control+F doe op bijvoorbeeld verf, kom ik alleen uit bij de tabel waar verf 1 keer in staat. Maar ik wil ook verf kunen vinden in de VERT.ZOEKEN kolom, hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ah top. Thnx.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:35 schreef snabbi het volgende:
[..]
In je zoekvenster de Opties openklikken.
Zorg dat de onderste optie "Zoeken in" staat op "Waarden" ipv "Formules"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |