Als je dat met kolom B wil doen, dan kan hij hem automatisch doortrekken tot aan het einde van de gegevens in kolom A. Anders niet. Op de rechter onderhoek van de cel die je wil doortrekken gaan staan, en dan dubbel klikken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:32 schreef Laser. het volgende:
Jaaa top! werkt! Dankjewel!
Ik heb nog 1 klein vraagje.
Ik kan de formule op andere cellen toepassen door op dat plusje te klikken en naar beneden te slepen. Is er een simpele manier om te zorgen dat ie dat op ALLE volgende cellen toepast? Ik kan natuurlijk ook gewoon naar 99999 scrollen maar toch... :/
1 | Sheet1.Range("A1:A200") = Sheet1.Range("A1:A200").Value |
1 2 3 4 5 6 | 'Workbooks("Scan").Worksheets("scan").Activate 'Range("A2").CurrentRegion.Copy 'Windows("Template").Activate 'Worksheets("kopie").Activate 'Range("C1").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _ :=False, Transpose:=False |
1 2 3 | Workbooks("Scan").Worksheets("scan").Range("A2").CurrentRegion _ = Workbooks("Template").Worksheets("kopie") _ .Range("C1").Value |
Dat dacht ik eerst ook, maar toen ik het had omgewisseld kreeg ik ook geen resultaat (de data blijft dan in ieder geval wel staan in de scan, dus er zit wel verbetering in), dus kennelijk ligt het probleem ergens anders. Ik kan ook alleen maar voorbeelden vinden die werken binnen dezelfde workbook maar alleen in andere sheets, terwijl ik werk tussen verschillende workbooks. Ik kan alleen de fout niet vinden.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:15 schreef Stickers het volgende:
Als ik af ga op de originele code, lijkt het erop dat je in de nieuwe code het doel en de bron omgewisseld hebt
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Dim rngSource As Range, rngGoal As Range Set rngSource = Workbooks("scan").Worksheets("scan").Range("a2").CurrentRegion With rngSource Set rngGoal = Workbooks("template").Worksheets("kopie") _ .Range(Cells(3, 1), Cells(.Rows.Count, .Columns.Count)) End With rngGoal.Value = rngSource.Value |
De grootte van de bron is inderdaad dynamisch (vandaar de currentregion).quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:52 schreef Stickers het volgende:
Bij mij werkt het wel tussen verschillende werkbladen. Ik ga er vanuit dat de bron dynamisch is en een vast bereik niet zal werken. In zo'n geval zou je currentregion kunnen toewijzen aan een range, het doelbereik moet echter gelijk zijn aan de bron, anders krijg je meerdere keren #N/B te zien of data wordt niet volledig overgenomen.
Onderstaande kan een oplossing zijn, meer code dan voorheen, maar goed je gebruikt het klembord hiermee niet
[ code verwijderd ]
Je kan je code natuurlijk voorzien van comments zodat anderen makkelijker snappen wat er staatquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:50 schreef kipptje het volgende:
[..]
De grootte van de bron is inderdaad dynamisch (vandaar de currentregion).
Het moeilijk hieraan vind ik vooral dat je niet kan zien in welk gedeelte van de code er iets niet goed staat. Als je gewoon gaat F8'en dan kom je bij die regel en dan is het klaar. Heel frustrerend.
Wel raar trouwens dat de code het bij jou wel gewoon doet. Wat ik trouwens merk is dat in de oude code soms "Windows" wordt gebruikt in plaats van "Workbooks". Zit daar nog een verschil in?
Ik wil eigenlijk proberen de code zo simpel mogelijk te houden gezien strakjes anderen er ook mee gaan werken (en de kennis op gemiddeld niveau ligt). Ik ben zelf ook nog lerende maar de code die ik had zag er simpel uit... maar ja, dan moet het wel werken
Ga ik ook zeker doen hoorquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je kan je code natuurlijk voorzien van comments zodat anderen makkelijker snappen wat er staat
Leg ze uit hoe je moet printen. Het zal de eerste excelnoob niet zijn die 1000 pagina's uit de printer jast.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:43 schreef sylvesterrr het volgende:
Mij is gevraagd om aan collega's een Excel workshop te geven. Het gros van hen kan nog net een draaitabel maken, mits de data zich daartoe leent.
Het doel is om hen kennis te laten maken met Excel, de mogelijkheden (en onmogelijkheden) uit te leggen. Denk hierbij aan eenvoudige formules (count, sumifs, countifs, vlookup, hlookup, if etc), draaitabellen, grafieken, (voorwaardelijke) opmaak e.d.
Ik mag de cursisten 6 uurtjes (incl. lunch) lastigvallen.
Nog suggesties?
En vergeet de named ranges nietquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Leg ze uit hoe je moet printen. Het zal de eerste excelnoob niet zijn die 1000 pagina's uit de printer jast.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Leg ze uit hoe je moet printen. Het zal de eerste excelnoob niet zijn die 1000 pagina's uit de printer jast.
en hoe je met de optie page break layout van de view ribbon kunt zien en aanpassen hoe de pagina indeling is. Extra page breaks kan men toevoegen met de knop breaks in de page layout ribbonquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Leg ze uit hoe je moet printen. Het zal de eerste excelnoob niet zijn die 1000 pagina's uit de printer jast.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | A1 - Voornaam A2 - Achternaam A3 - E-mailadres A4 - Adres A5 - Postcode A6 - A7 - Voornaam A8 - Achternaam A9 - E-mailadres A10 - Adres A11 - Postcode A12 - A13 - ... |
1 2 3 | A1 - [Voornaam] A2 - [Achternaam] A3 - [e-mailadres] - ... B1 - [Voornaam] B2 - [Achternaam] B3 - [e-mailadres] - ... C1 - [Voornaam] C2 - [Achternaam] C3 - [e-mailadres] - ... |
je nieuwe code kopieert de waarde van cel C1 van je template naar alle cellen in de current range van je scanquote:
True, Snickers gaf dat ook al aan. Ik had de bron en doel dus omgedraaid maar er gebeurt nog steeds niks. Je ziet excel even denken en aan het eind is er niks gebeurt. Had op zijn minst bedacht dat je de selectie wel ziet maar zelfs dat niet....quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:32 schreef Deetch het volgende:
[..]
je nieuwe code kopieert de waarde van cel C1 van je template naar alle cellen in de current range van je scan
Dat zou het kunnen zijn. Probeer eens door maar 1 cel te selecteren als current region?quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:34 schreef kipptje het volgende:
[..]
True, Snickers gaf dat ook al aan. Ik had de bron en doel dus omgedraaid maar er gebeurt nog steeds niks. Je ziet excel even denken en aan het eind is er niks gebeurt. Had op zijn minst bedacht dat je de selectie wel ziet maar zelfs dat niet....
Komt het misschien omdat het doel niet even groot is als de bron?
De opmaak en de nummering van je laatste ding lijken niet helemaal te kloppen met hoe Excel dit doet. Excel gebruikt ABC voor de kolommen en getallen voor de rijen. Jij hier andersomquote:Op dinsdag 2 september 2014 13:30 schreef ILCILA het volgende:
Hallo allemaal, zojuist een document gekregen waar ik even geen idee heb hoe ik het volgende kan doen.
De data is op dit moment als volgt weergegeven:
[ code verwijderd ]
Op deze wijze zijn er circa 1800 personen weergegeven in 1 kolom.
Wat ik graag zou willen dat er per persoon 1 rij wordt gemaakt met:
[ code verwijderd ]
Iemand een idee hoe dit eenvoudig gedaan kan worden?
Volgens mij bedoel je hier de invoegtoepassingen:quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:51 schreef Frixel het volgende:
Hoi,
Omdat er een nieuwe versie van Excel op mijn PC kwam(was 2003 en is 2007 geworden) heb ik mijn macro`s bewaard dmv de file personal.xls te verplaatsen naar een map op een ander schijf.
Inmiddels is de andere versie geļnstalleerd en heb ik de personal.xls verplaatst naar C:\Users\vrouw\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART.
Echter als ik nu een macro wil draaien kijkt die steeds naar de andere locatie op de andere disk waar de personal niet meer staat natuurlijk.
Als ik in de VBA editor kijk zie ik daar wel de personal.xls staan.
Is er ergens een verwijzing in Excel waar een verwijzing staat waar Excel naar moet kijken voor de de personal.xls?
Een nieuwe serie toevoegen met twee puntenquote:Op vrijdag 5 september 2014 10:38 schreef Sometimes het volgende:
Ik hou een eenvoudig Excel document bij met metingen op datum. Deze metingen worden in een ander tabblad weergegeven in een grafiek.
Nu wil ik graag een lijn met vaste meetwaarde toevoegen (om snel visueel te hebben wanneer de metingen te hoog zijn of waren). Ik kan alleen niet vinden hoe ik dat doe...
Office 2010 Nederlands
Horizontale as: datums
Verticale as: metingen
Kan iemand me op weg helpen?
Ja!quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:02 schreef Deetch het volgende:
[..]
Een nieuwe serie toevoegen met twee punten
begindatum (eerste meetdatum bijv.), vaste meetwaarde
einddatum (in de toekomst), vaste meetwaarde
ISLEEG() kan maar 1 cel tegelijk controleren.quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:43 schreef Sovjet het volgende:
Ik gebruik de onderstaande formule om het gemiddelde uit te rekenen van ingevulde cellen van een rij.
=ALS(ISLEEG(D2:G2);0;GEMIDDELDE (D2:G2))
Als er nu 1 of meer van de cellen zijn ingevuld geeft hij keurig het gemiddelde aan van de ingevulde cellen. Echter als alle cellen leeg zijn geeft hij de error:
#DEEL/0!
Dit terwijl hij gewoon "0" hoort te weergeven. Weet iemand waarom ik dit krijg? En hoe ik dit eventueel kan oplossen?
Ik heb EN versie 2010 en daarin heb je ook de functie IsRangeEmpty() die checkt of een heel bereik leeg is. Je zou ook de volgende functie kunnen gebruiken:quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:43 schreef Sovjet het volgende:
Ik gebruik de onderstaande formule om het gemiddelde uit te rekenen van ingevulde cellen van een rij.
=ALS(ISLEEG(D2:G2);0;GEMIDDELDE (D2:G2))
Als er nu 1 of meer van de cellen zijn ingevuld geeft hij keurig het gemiddelde aan van de ingevulde cellen. Echter als alle cellen leeg zijn geeft hij de error:
#DEEL/0!
Dit terwijl hij gewoon "0" hoort te weergeven. Weet iemand waarom ik dit krijg? En hoe ik dit eventueel kan oplossen?
conditional format, voorwaardelijk opmaak.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:44 schreef frans1969 het volgende:
Ik heb een vraagje en weet niet of dit de juiste plek is.
Ik heb een bestand en ik heb in kolom J10 t/m J100 een gegevensvalidatie zitten met (ja,nee en Gereed), nu wil ik dat als ik 1 van deze validaties kies de gehele rij een kleur krijgt.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?
Hmm, een COUNT (of afgeleiden) telt een aantal cellen, en in jouw geval mdan met een voorwaarde. Dus niet de inhoud. Dus hoezo kun je niet countif(b1:b10;"blabla") doen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:29 schreef Speculant. het volgende:
Ik zou het volgende willen doen:
veld A1 bevat de waarde B1
veld A2 bevat de waarde B10
countif( waarde uit A1 : waarde uit A2;"blabla")
Is zoiets mogelijk in excel en zoja hoe doe je dat?
Dat kan maar dat is te omslachtig aangezien ik met 10 countif functies werk. Dan moet ik dat 10x aanpassen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:37 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Hmm, een COUNT (of afgeleiden) telt een aantal cellen, en in jouw geval mdan met een voorwaarde. Dus niet de inhoud. Dus hoezo kun je niet countif(b1:b10;"blabla") doen.
Ik heb het idee dat je wat anders wil dan waar de count functie geschikt voor is? Heb je een uitgebreider voorbeeld?
=VERT.ZOEKEN(C9;A1:B4;2;ONWAAR)quote:Op zondag 14 september 2014 21:51 schreef habitue het volgende:
Ok ik heb dus 2 kolommen:
KolomA KolomB
1 verf
2 muur
3 schaar
4 helm
etc etc.
Nu wil ik op een ander tabblad als ik 3 invul in een kolom er automatisch schaar achter komt te staan of als ik 2 invul er automatisch muur komt te staan etc. Hoe doe ik dit?
Top, gelukt. Thnxquote:Op zondag 14 september 2014 21:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
=VERT.ZOEKEN(C9;A1:B4;2;ONWAAR)
C9 is de cel waar je het nummer invult (dus 2,3 etc)
A1:B4: is het zoekveld, dus in dit geval 1 t/m helm -> dit nog even veranderen naar het juiste blad uiteraard
2 is kolomindexgetal, dat is hetgeen hij weer moet geven (schaar, muur)
Staan alle artikelnummers in dezelfde kolom/rij?quote:Op woensdag 17 september 2014 16:04 schreef Danter het volgende:
Ok er moet een oplossing voor zijn maar het wil niet lukken..
Voor mijn werk wil ik waardes vanuit een excel aan een ander excel toevoegen via verticaal zoeken.. geen probleem zou je denken maar de persoon die de excel met de data aan mij heeft aangeleverd die was even vergeten om voor de 0 een ' te typen of door gewoon die hele kolom op celeigenschap tekst te zetten. Hierdoor missen alle artikelnummers een 0 ervoor .. het gaat hier om 10.000+ artikelen dus het er handmatig bijzetten is geen optie..
is er een manier om dit in excel snel aan te passen of zal ik echt iemand moeten vragen om handmatig overal een 0 voor te zetten?
Alvast bedankt!
Held! Bedankt Ik wist dat het simpel moest zijnquote:Op woensdag 17 september 2014 16:16 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Staan alle artikelnummers in dezelfde kolom/rij?
Want dan kan je een kolom/rij toevoegen en dan:
Stel in A1 staat artikelnummer 1234.
Je voegt kolom B toe.
In B1 zet je de formule =0&A1
B1 laat dan 01234 zien.
En dan de formule doortrekken.
Nog een vraagje, dit is allemaal prima gelukt.quote:Op zondag 14 september 2014 21:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
=VERT.ZOEKEN(C9;A1:B4;2;ONWAAR)
C9 is de cel waar je het nummer invult (dus 2,3 etc)
A1:B4: is het zoekveld, dus in dit geval 1 t/m helm -> dit nog even veranderen naar het juiste blad uiteraard
2 is kolomindexgetal, dat is hetgeen hij weer moet geven (schaar, muur)
In je zoekvenster de Opties openklikken.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:59 schreef habitue het volgende:
[..]
Nog een vraagje, dit is allemaal prima gelukt.
Maar ik heb nu een hele kolom met de VERT.ZOEKEN functie en daar komt dan de tekst uit de tabel te staan. Maar als ik dan control+F doe op bijvoorbeeld verf, kom ik alleen uit bij de tabel waar verf 1 keer in staat. Maar ik wil ook verf kunen vinden in de VERT.ZOEKEN kolom, hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ah top. Thnx.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:35 schreef snabbi het volgende:
[..]
In je zoekvenster de Opties openklikken.
Zorg dat de onderste optie "Zoeken in" staat op "Waarden" ipv "Formules"
aantallen.alsquote:Op maandag 22 september 2014 08:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Hulpkolom erbij:
(ik weet niet wat countifs in het Nederlands is...).
Hij geeft in z'n edit aan dat hij wil zoeken op twee kolommen. Anders is countif inderdaad voldoende.quote:Op maandag 22 september 2014 23:44 schreef snabbi het volgende:
[..]
aantallen.als
Of aangezien hier 1 kolom gevraagd wordt kan je ook met aantal.als of countif volstaan.
Ik heb laatste op mijn werk een macro gemaakt waarbij de data van een website ververst wordt als de file geopend wordt, maar of dat stukje macro dan ook met dat azure verversen werkt is dan de vraag, morgen post ik wel het stukje code.quote:Op dinsdag 23 september 2014 16:54 schreef qu63 het volgende:
Werkt er iemand met data uit Azure Marketplace? Ik gebruik nu deze plugin voor Excel, maar ik krijg niet bij t openen de nieuwste dataset.. Iemand een idee hoe ik dat wel voor elkaar kan krijgen? Of een andere plugin/manier?
Excel 2007, NL btw..
-edit- Macro of andere plugins maakt mij niet uit, als ik de data bij t openen maar ververs
Thanks! De api van azure spuugt t uit als atom-feed, dus dat zou ik ook op die manier moeten kunnen verwerken en in een tabel proppen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb laatste op mijn werk een macro gemaakt waarbij de data van een website ververst wordt als de file geopend wordt, maar of dat stukje macro dan ook met dat azure verversen werkt is dan de vraag, morgen post ik wel het stukje code.
Ja, vandaar dus de toevoeging dat ik 2007 hebquote:Vanaf excel 2010 kun je ook powerpivot gebruiken die wel wat beter met data refresh zou om moeten gaan.
Top, bedankt! En de andere user die ook geantwoord had ook natuurlijk.quote:Op maandag 22 september 2014 23:44 schreef snabbi het volgende:
[..]
aantallen.als
Of aangezien hier 1 kolom gevraagd wordt kan je ook met aantal.als of countif volstaan.
Volgens mij moet het dit stukje code zijnquote:Op dinsdag 23 september 2014 18:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
Thanks! De api van azure spuugt t uit als atom-feed, dus dat zou ik ook op die manier moeten kunnen verwerken en in een tabel proppen.
[..]
Ja, vandaar dus de toevoeging dat ik 2007 heb
Op mijn import sheet staan de koppelingen met de webpagina.quote:Sub Auto_Open()
'hier onder de regels om de webpagina te refreshen
Sheets("Import").Select
ActiveWorkbook.RefreshAll
DoEvents
Hoe zit die import sheet in elkaar dan?quote:Op woensdag 24 september 2014 12:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij moet het dit stukje code zijn
[..]
Op mijn import sheet staan de koppelingen met de webpagina.
Ik heb dit stukje code ook maar ergens vandaan gekopieerd, de doevnts staat er volgen mij bij om te wachten tot de refresh klaar is.
optie 3 is de naam van de named range?quote:Op woensdag 24 september 2014 13:47 schreef Biefstuk het volgende:
In Excel 2010 wil ik graag na het kiezen van een dropdown list optie, een named range listen. Dus ik kies optie 3 in de dropdown list, en in de cellen eronder wil ik informatie uit een ander tabblad weergeven. Iemand een idee welke formule ik hiervoor moet gebruiken?
Ter verduidelijking: ik heb nu 2 droplists die dependant zijn. Stappen gevolgd op deze pagina (http://www.excel-easy.com/examples/dependent-drop-down-lists.html). Wanneer ik bijvoorbeeld Pizza -> California heb gekozen, wil ik de ingrediėnten van California in de cellen eronder. Als ik New Yorker kies, wil ik de ingredienten van New Yorker.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:09 schreef qu63 het volgende:
[..]
optie 3 is de naam van de named range?
Jup.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:33 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Ter verduidelijking: ik heb nu 2 droplists die dependant zijn. Stappen gevolgd op deze pagina (http://www.excel-easy.com/examples/dependent-drop-down-lists.html). Wanneer ik bijvoorbeeld Pizza -> California heb gekozen, wil ik de ingrediėnten van California in de cellen eronder. Als ik New Yorker kies, wil ik de ingredienten van New Yorker.
Begrijp je waar ik heen wil?
Mijn import sheet is een sheet welke een koppeling naar een website heeft en daar de gegevens vandaan haalt.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:07 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hoe zit die import sheet in elkaar dan?
-edit- Hmz, ik kan van mijn handelingen natuurlijk ook een macro maken. Eerst de sheet leeg maken (of verwijderen en weer toevoegen) en dan vullen dmv die plugin..
Hoe heb je die koppeling gemaakt?quote:Op woensdag 24 september 2014 16:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mijn import sheet is een sheet welke een koppeling naar een website heeft en daar de gegevens vandaan haalt.
Gewoon wat er hier onder staat
[ afbeelding ]
In het gegevensmenu in het screenshot bovenin zie je aan de linkerkant wat grijze vakjes 1 daarvan is van van web en daarmee heb ik dan de koppeling gemaakt. In dit geval hebben we hier wat silo's welke een webpagina hebben waar de niveau's worden weergegeven, men wou graag het dagelijks "automagisch" bijhouden en er wat grafieken van maken.quote:Op woensdag 24 september 2014 17:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hoe heb je die koppeling gemaakt?
In mijn geval gaat t om bijna 10.000 rijen, misschien dat ik toch maar een andere manier moet gaan zoeken..
Thanks!quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In het gegevensmenu in het screenshot bovenin zie je aan de linkerkant wat grijze vakjes 1 daarvan is van van web en daarmee heb ik dan de koppeling gemaakt. In dit geval hebben we hier wat silo's welke een webpagina hebben waar de niveau's worden weergegeven, men wou graag het dagelijks "automagisch" bijhouden en er wat grafieken van maken.
Bij het gegevensmenu en de knop andere bronnen zou je ook een koppeling met een sql server moeten kunnen maken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:51 schreef qu63 het volgende:
[..]
Thanks!
Ondertussen maar besloten om het via php en mysql te doen. Op die manier kan ik de gegevens ook nog verrijken en al filteren voordat ze in mn databse terecht komen. Thanks voor t meedenken iig!
Jup, maar de originele bron is een json-feed afkomstig van Microsoft's Azure Datamarket. En Excel slikt geen JSON voor zover ik weet..quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij het gegevensmenu en de knop andere bronnen zou je ook een koppeling met een sql server moeten kunnen maken.
Jup, en het werkt nu al bijna helemaal naar tevredenheidquote:Maar goed zoals veel automatisering zijn er vele methodieken die het resultaat opleveren waar je naar op zoek bent.
1 | =DATE(dag;maand;jaar) + TIME(uur;minuut;seconde) |
=als(vert.zoeken(b2;$A$2:$A$99);waar;onwaar)quote:Op zondag 28 september 2014 23:28 schreef einschtein het volgende:
Ik heb 2 kolommen.
Kolom A: iedere cel (met uitzondering van regel 1) is een dropdown-menu, die de info haalt uit kolom B.
Kolom B: een simpele lijst, met uitzondering van regel 1, onder elkaar.
Nu wil ik dat in kolom B, een cel groen gekleurd wordt wanneer die in kolom A gebruikt wordt en rood gekleurd wanneer die in kolom B niet gebruikt wordt.
Nu weet ik dat ik Conditioning Formatting moet gebruiken en daarna een custom rule moet invullen. Maar ik kom er maar niet uit, welke custom rule ik dan moet gebruiken/fabriceren.
Ik zou verwachten dat je nog een ISFOUT er in moet verwerken om eventuele errors af te vangen. Iets als =ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A2;B:B;1;ONWAAR));ONWAAR;WAAR)quote:Op zondag 28 september 2014 23:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
=als(vert.zoeken(b2;$A$2:$A$99);waar;onwaar)
(gok ik)
Het afvangen van de fout wordt door waar; onwaar gedaan.quote:Op zondag 28 september 2014 23:42 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik zou verwachten dat je nog een ISFOUT er in moet verwerken om eventuele errors af te vangen. Iets als =ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A2;B:B;1;ONWAAR));ONWAAR;WAAR)
Als E2 maar 2 opties heeft (ja/nee) kan dit:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:20 schreef Haagie145 het volgende:
Ik ben momenteel bezig in een excel 2010 (engelse versie) en ik kom er niet uit welke formule ik moet gebruiken. Dit is de situatie waar ik in zit en ik hoop dat jullie hem gelijk begrijpen:
Ik wil een cel laten kiezen tussen 2 waardes ( 0 of een ander getal) afhankelijk van het woord wat in een andere cel in een andere kolom staat.
Even concreet:
Als cel E2 de tekst Ja aangeeft moet cel Q2 automatisch 0 (nul) aangeven, maar als er in cel E2 de tekst Nee staat, dan moet cel Q2 de waarde overnemen van cel N2.
Het zou natuurlijk nog mooier zijn als ik in de Nee variant niet de verwijzing naar cel N2 hoef te maken maar gelijk onderstaande formule kan gebruiken.
[ 4-(COUNTBLANK(Tabel1[@[Resource name 1 Submitted Candidate 1]:[Resource name 4 Submitted Candidate 4]])) ]
Wie kan mij helpen?
Crapquote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:26 schreef Janneke141 het volgende:
In Q2 komt
=IF(E2="Ja";0;N2)
En op de plaats waar hier N2 staat kun je ook de formule zetten die er in N2 staat, natuurlijk.
Zoek de 2 verschillen.quote:
De puntkomma'squote:
Ben geen expert in Excel, dus weet niet precies hoe die SUMIFS functie werkt. Wat in ieder geval werkt is dit: zet in een celquote:Op maandag 13 oktober 2014 23:07 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik zit al bijna de hele dag te puzzelen, maar ik kom er niet uit:
In kolom A en B staan bedragen. Ik wil een SUMIFS/SOMMEN.ALS functie loslaten op kolom B, waarbij alleen de waardes moeten worden opgeteld waar de waarde in kolom B minimaal 10% van de waarde op dezelfde regel in kolom A is.
Het lijkt zo simpel maar ik krijg het niet voor elkaar, heeft iemand een idee?
Ik kan trouwens geen hulpkolom toevoegen aan de sheet, omdat kolom A en B in werkelijkheid in een alleen-lezen werkblad op een server staan.
1 | =IF(B1>=A1*0,1; B1) |
=SOMPRODUCT((B:B>0,1*A:A)*B:B)quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:07 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik zit al bijna de hele dag te puzzelen, maar ik kom er niet uit:
In kolom A en B staan bedragen. Ik wil een SUMIFS/SOMMEN.ALS functie loslaten op kolom B, waarbij alleen de waardes moeten worden opgeteld waar de waarde in kolom B minimaal 10% van de waarde op dezelfde regel in kolom A is.
Het lijkt zo simpel maar ik krijg het niet voor elkaar, heeft iemand een idee?
Ik kan trouwens geen hulpkolom toevoegen aan de sheet, omdat kolom A en B in werkelijkheid in een alleen-lezen werkblad op een server staan.
Inderdaad, die vlieger ging niet opquote:Op maandag 13 oktober 2014 23:25 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
edit: Of wacht, is dit wat je bedoelt met een hulpkolom
Dit is 'm, super bedankt!quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:25 schreef snabbi het volgende:
[..]
=SOMPRODUCT((B:B>0,1*A:A)*B:B)
Wat je eigenlijk doet is het volgende:
(B:B>0,1*A:A) -> dit levert een lijst van 1'en en 0'en. wanneer B groter is dan 10% van A dan is het een 1 anders een 0.
*B:B -> aangezien je een product maakt van 1 of 0 met de waarde in B tel je alleen de waarden op wanneer aan de eerste voorwaarde is voldaan.
Ja leuk. Maar kan ook laten staan plus oplossing?quote:
Alles in kleine letters:quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:11 schreef qltel het volgende:
Ik heb een Excel-sheet met namen en email-adressen erin. Helaas staat alles in hoofdletters. De email-adressen moeten helemaal in kleine letters omgezet worden en de namen met een hoofdletter en verder in kleine letters. Helaas lukt me dat niet..
Nu heb ik dat al eens gedaan en toen ging het door heel die rij met namen te selecteren en in de lege kolom ernaast de eerste naam goed te typen of zoiets.. Het is alweer een jaartje geleden. Iemand die weet wat ik bedoel en/of hoe ik dit handig en snel doe?
Proper is nieuw voor mij!quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:21 schreef sylvesterrr het volgende:
Ervan uitgaande dat in kolom A en B respectievelijk de namen en e-mailadressen staan, en de lijst vanaf rij 2 begint:
Cel C2: =LOWER(A2)
Cel D2: =PROPER(B2)
Doortrekken naar beneden. Kolommen C & D kopiėren en als waarde/values plakken in A&B. Tadaa.
http://office.microsoft.c(...)5&origin=HP003056119quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
Proper is nieuw voor mij!
En verder nutteloos, want ik heb nog Excel 2007..
Hmm, en volgens deze site ook in 2007: http://www.dummies.com/ho(...)07s-upper-lower.htmlquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:02 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
http://office.microsoft.c(...)5&origin=HP003056119
Volgens deze pagina bestaat deze functie ook in Excel 2003?
In office 95 was zelfde de visual basic omgeving vertaald:quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Wie heeft ooit bedacht dat die functienamen vertaald moeten worden? Echt irritant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |