De koran spreekt zelf over het ontstaan van verschillende stromingen en dat het normaal is of iets in die trant.quote:Op zondag 29 juni 2014 03:33 schreef GVU het volgende:
[..]
Indo
Maar er moet toch gewoon 1 richtlijn zijn? We zijn toch allemaal moslim?
ja?quote:Op zondag 29 juni 2014 03:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
heulemaal niet, zie je mij ergens labiel doen
ik heb zo'n zin in baklava nu
quote:Op zondag 29 juni 2014 03:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
heulemaal niet, zie je mij ergens labiel doen
quote:
de vele afslachtingen op deze aarde vinden plaats tussen moslims; ik vond het zo lief dat je 'we zijn toch allemaal moslim' zeiquote:
Ze zien die andere niet als moslims dus kan je gewoon zeggen 'we zijn toch allemaal moslims'.quote:Op zondag 29 juni 2014 03:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
de vele afslachtingen op deze aarde vinden plaats tussen moslims; ik vond het zo lief dat je 'we zijn toch allemaal moslim' zei
was het niet op dezelfde tijd beginnen met ramadan/sahur/iftar maar een groot probleem
wat eet je tijdens sahur dan?quote:Op zondag 29 juni 2014 03:44 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
ja?
Ik ook nu door jou. Ik ga trouwens wel wat afvallensuiker inname geminimaliseerd en alleen water.
basis dingen: water/groente/fruit/proteine/walnoten.quote:
geen brood en zo?quote:Op zondag 29 juni 2014 03:50 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
basis dingen: water/groente/fruit/proteine/walnoten.
was dat maar het grootste euvelquote:Op zondag 29 juni 2014 03:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
de vele afslachtingen op deze aarde vinden plaats tussen moslims; ik vond het zo lief dat je 'we zijn toch allemaal moslim' zei
was het niet op dezelfde tijd beginnen met ramadan/sahur/iftar maar een groot probleem
nee is veeeel. Ik at laatst ergens baklava en die was zo vers dat het 'crunchy' was.quote:Op zondag 29 juni 2014 03:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
geen brood en zo?
klinkt zo magertjeshetzelfde als je wil worden
succes
vreemde mannen kusjes geven is zooooo, haramquote:
Je kan het boek op vele manieren uitleggen.quote:Op zondag 29 juni 2014 03:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De koran spreekt zelf over het ontstaan van verschillende stromingen en dat het normaal is of iets in die trant.
Alleen die Turken doen het anders. Alternatievelingen. Rest volgt gewoon Fajr.quote:Op zondag 29 juni 2014 03:37 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit geweten tot nu toe dat er zelfs hier de meningen over verschillen. Ik volg gewoon hoe het in Egypte gedaan wordt.Dus niet echt bepaald mocro
Ben benieuwd naar de andere nationaliteiten hier en hoe zij het doen.
quote:Op zondag 29 juni 2014 07:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen die Turken doen het anders. Alternatievelingen. Rest volgt gewoon Fajr.
quote:In his Tafsir v. 1, p. 276, Ibn Kathir related that the companions were lenient on taking the pre-fast breakfast with its time nearing fajr. From them Ibn Kathir cited Abu Bakr, ‘Umar, ‘Ali, Ibn Mas’ud, Hudhayfah, Abu Hurayrah, Ibn ‘Umar, Ibn ‘Abbas, and Zayd b. Thabit.
When fajr enters, one needs to abstain from the fast’s invalidators [mufattirat: eating, drinking, and sex]. This is the opinion of Imams Shafi’i, Abu Hanifah, Malik, Ahmad, and the majority. (Sharh al-Muhadhdhab v. 6, p. 304) This view is supported by what Imam Muslim related in his Sahih v. 7, p. 202 on the authority of Ibn ‘Umar that the Prophet (sallaAllahu alayhie wa sallam) said,
إن بلالا يؤذن بليل فكلوا واشربوا حتى تسمعوا تأذين ابن أم مكتوم
“Verily, Bilal gives the adhan at night, so eat and drink until you hear Ibn Umm Maktum giving adhan.”
Thus, Bilal gave the first adhan; and then, Ibn Umm Maktum called it at the first of tulu’ al-fajr. Furthermore, eating and drinking took place between the two; while Ibn Umm Maktum’s was the one by which people knew to stop.
There is another view related from Hudhayfah and others that they considered the time to be slightly later. In Sharh al-Muhadhdhab v. 3, p. 45, in the discussion on prayer times, Imam Nawawi related from Shaykh Abu Hamid that according to Hudhayfah, Abu Musa al-Ash’ari, Abu Mijlaz, and A’mash night extends until tulu’ al-shams; and accordingly, the fajr prayer is a nighttime prayer and one fasting may eat until tulu’ al-shams as well.
The second view is supported by what Imam Ahmad related in his Musnad v. 38, p. 382 from Zirr b. Hubaysh,
قال تسحرت ثم انطلقت إلى المسجد فمررت بمنزل حذيفة بن اليمان فدخلت عليه فأمر بلقحة فحبلت وبقدر فسخنت ثم قال ادن فكل فقلت إني أريد الصوم فقال وأنا أريد الصوم فأكلنا وشربنا ثم أتينا المسجد فأقيمت الصلاة ثم قال حذيفة هكذا فعل رسول الله صلى الله عليه وسلم قلت أبعد الصبح قال نعم هو الصبح غير أن لم تطلع الشمس
“He [Zirr] said, ‘I ate my pre-fast breakfast and then set out for the mosque. I passed by Hudhayfah’s house, and entered upon him. He ordered a bite to eat and said, ‘Come and eat.’ I replied that I wanted to fast. And he stated in return that he intended the same. So we ate and drank and then went to the mosque. The prayer was performed. Then, Hudayfah said, ‘Allah’s Messenger (sallaAllahu alayhie wa sallam) acted in this manner.’ I said, ‘Is it after subh?’ He replied, ‘Indeed, it is subh besides that the sun has not risen.’”
In Ithaf v. 3, p. 98, Busayri mentioned that Abu Ya’la narrated it and its narrators are thiqat. Similarly, Nasa’i and Ibn Majah (the wording is Nasai’s) related on the authority of Zirr,
قلت لحذيفة أي ساعة تسحرت مع رسول الله صلى الله عليه وسلم قال هو النهار إلا أن الشمس لم تطلع
“I said to Hudhayfah, ‘At which time did you have the pre-fast breakfast with Allah’s Messenger (sallaAllahu alayhie wa sallam)?’ He replied, ‘It was day except for that the sun had not risen.’”
Some have interpreted Hudhayfah’s hadiths. Some said that they are abrogated. Some said that they are specific to a case of one uncertain of whether or not fajr has entered. Furthermore, even if taking the hadith on its zahir, the first hadith from Hudhayfah seems to have happened outside of Ramadan as both Zirr and Hudhayfah expressed that they were intending to fast, while in Ramadan there is no option but to fast.
According to the Four Schools the time is as stated in the first view above, the fatwa is on that; while we can see that the other view does have a basis as well, while probably not for Ramadan. The Shafiyyah do relate a wajh marjuh that staying away from the fast’s invalidators is not stipulated from the first of the day, as indicated to Imam Nawawi in Minhaj v. 2, p. 150,
Imsaak "onthouding van...". Dat is voor zover ik weet het laatste moment dat je kunt eten.quote:Op zondag 29 juni 2014 03:23 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dit zijn de tijden die je ongeveer kunt volgen. Het zijn de tijden die bij Enschede horen.
[ afbeelding ]
Je mag tot de tijdstip eten dat bij Sobh hoort. Sobh is een andere benaming voor Fajr. Als je dichtbij Amsterdam woont, kun je er 5 minuten bovenop gooien.
Tijden van de Turken, volgens Diyanet[1/2]: http://www.diyanet.nl/2014-yili-imsakiye-vakitleri/.quote:Op zondag 29 juni 2014 07:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ik dit zo bekijk:quote:Op zondag 29 juni 2014 07:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
misschien (weet het ook niet hoorquote:Op zondag 29 juni 2014 09:39 schreef Stimorol- het volgende:
Ik begrijp het niet.
Waarom houden jullie je vast aan boekjes? Het is toch logisch te eten tot de zon op komt en het vasten te verbreken als de zon ondergaat? Waarom een boek met tijden volgen?
Of je goed doet is aan Allahquote:Op zondag 29 juni 2014 10:08 schreef BrandX het volgende:
[..]
misschien (weet het ook niet hoor) om met familie en geliefden die op andere (wereld-)plekken wonen tegelijkertijd te vasten, in een soort van eensgezindheid?
Of mss simpelweg om discussie te voorkomen of je het wel ''goed'' gedaan hebt, en je wel echt braaf aan het vasten hebt gehouden.
Ben benieuwd wat het echte antwoord is
ja dat snap ikquote:Op zondag 29 juni 2014 10:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Of je goed doet is aan Allah
De Koran vermeldt gewoon eten tot zonsopgang/na zonsondergang, daarom vind ik het altijd zo krom om te luisteren naar boekjes die allemaal iets anders claimen of gemeenschappen die van alles en nog wat net anders doen.
Ik snap je eerste opmerking niet..quote:Op zondag 29 juni 2014 10:15 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja dat snap ik.
maar het gedoe met boekjes draait volgens mij om de keuze welke zonsopgang en zonsondergang je volgt. Je kan die van je eigen/huidige land nemen, maar je kan die ook nemen van je eigenlijke oorsprong. Tis wat dat betreft volgens mij net wat je zelf wilt.
Wel denk ik dat de islamitische gemeenschap waar je onderdeel van bent daar invloed op zal hebben. Mss ook wel omdat je met die gehele gemeenschap dezelfde tijden aan wil houden om ook gezamelijk alle andere vieringen/gebruiken die er wel of niet bij horen te kunnen doen zonder discussie over tijden enzo?
Nou ja ik weet dat hier op de boksschool er jongens zijn die de tijdstippen van de zon in Nederland volgen, maar ook die er van hun thuisland volgen (Marokko, Turkije, Iran en een Algerijn).quote:Op zondag 29 juni 2014 10:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik snap je eerste opmerking niet..Mij lijkt het enigszins vreemd als ik hier vast de tijden uit TR te volgen. Zou wel magisch zijn! Daar eten ze best vroeg namelijk 😊 Dat mag volgens mij niet.
Al die verschillen in de Islam, vind het hinderlijk
zijn die laatsten niet gewoon gemakzuchtig bezig?quote:Op zondag 29 juni 2014 10:23 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nou ja ik weet dat hier op de boksschool er jongens zijn die de tijdstippen van de zon in Nederland volgen, maar ook die er van hun thuisland volgen (Marokko, Turkije, Iran en een Algerijn).
hoe bedoel je?quote:Op zondag 29 juni 2014 10:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
zijn die laatsten niet gewoon gemakzuchtig bezig?
Sugar rush!quote:Op zondag 29 juni 2014 09:57 schreef Stimorol- het volgende:
Mensen die ontbijten met baklava... wat doe je je lichaam aan man. Lekker straks brak worden en een droge stinkbek
de kantjes er af lopenquote:
mjah, all in the eye of the beholder denk ik. Als ze nog in Marokko hadden gewoond hadden ze deze tijden toch ook gehad, en was het dan ook gemakzuchtig geweestquote:Op zondag 29 juni 2014 10:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
de kantjes er af lopen
de gemakkelijkste weg volgen
In Marokko wordt het eerder donker nu dan in nederland, dus Ramadan is daar volgens mijn bovenburen minder zwaar ondanks dat het daar warmer is
Laatst nog een paar kilo baklava uit Libanon toegestuurdquote:
Dank jequote:Op zondag 29 juni 2014 10:06 schreef BrandX het volgende:
Ramadan mubarak voor iedereen die vandaag start
Ik vind maar weinig baklava lekker, ik hou niet zo van het mierzoete.quote:Op zondag 29 juni 2014 10:40 schreef darkmond het volgende:
[..]
Dank je
Nu al trek door die baklava foto's
ik weet niet hoeveel het scheelt maar volgens mij behoorlijk.quote:Op zondag 29 juni 2014 10:35 schreef BrandX het volgende:
[..]
mjah, all in the eye of the beholder denk ik. Als ze nog in Marokko hadden gewoond hadden ze deze tijden toch ook gehad, en was het dan ook gemakzuchtig geweestEn hoeveel scheelt het? Vast geen uren.
Dat is Turkse baklava ook vaakquote:Op zondag 29 juni 2014 10:40 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik vind maar weinig baklava lekker, ik hou niet zo van het mierzoete.
mbt het vetgedrukte is wel erg kortzichtig hoorquote:Op zondag 29 juni 2014 10:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik weet niet hoeveel het scheelt maar volgens mij behoorlijk.
Als ze graag de Marokkaanse tijden willen aanhouden dan gaan ze toch naar Marokko? Ik neem aan dat er velen gaan vertrekken als de schoolvakanties hier volgende week beginnen.
Ik ben zelf uiteraard geen moslim, maar als je hier bij daglicht gaat eten omdat er ergens anders in de wereld op dat moment wel donker is dan ben je een beetje krom bezig volgen mij.
Probeer de Arabische varianten (Lebanon, Syrie, Irak bv.) veel minder suiker (shira).quote:Op zondag 29 juni 2014 10:40 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik vind maar weinig baklava lekker, ik hou niet zo van het mierzoete.
quote:Op zondag 29 juni 2014 10:43 schreef darkmond het volgende:
[..]
Dat is Turkse baklava ook vaakBij Libanese wordt in veel soorten echt veel minder suiker gebruikt.
Kan er daarom echt super veel van eten voor ik misselijk word en spijt krijg
quote:Op zondag 29 juni 2014 11:01 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Probeer de Arabische varianten (Lebanon, Syrie, Irak bv.) veel minder suiker (shira).
Mijn moeder zei tot 3.20 de tijd...toen stopte ik dus ook met eten. Serieus, hoezo al die verschillenquote:Op zondag 29 juni 2014 02:46 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
neem tot 3.59 de tijd. het is niet logisch dat het om 3.05 is.
Is nogal moeilijk te zien helaasquote:Op zondag 29 juni 2014 11:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Kijken naar hoe laat de zon opkomt in de stad waar jij woont lijkt mij het meest juist.
Kan je dit eens citeren dan?quote:Op zondag 29 juni 2014 10:13 schreef Stimorol- het volgende:
De Koran vermeldt gewoon eten tot zonsopgang/na zonsondergang
Zoals ik het hierboven zei, het staat hier.quote:
quote:Hier staat precies in de koran wanneer je hoort te vasten: http://quran.com/2/187 [Baqarah:Verz187]
Zie jij hier ook maar iets over zonsopgang/ondergang?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:00 schreef rakotto het volgende:
[..]
Zoals ik het hierboven zei, het staat hier.
[..]
Moet ik per se gaan verwijzen naar wat berekeningen die erin staan of kun je logisch nadenken?quote:
Je mag zelfs top secret NASA recordings er bij halen met de scherpste opnames, ik vroeg je heel concreet waar er in de Koran er wordt gesproken over zonsbewegingen en vasten.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Moet ik per se gaan verwijzen naar wat berekeningen die erin staan of kun je logisch nadenken?
Ik interpreteer die vers zo. Beetje logisch nadenkenden ook.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je mag zelfs top secret NASA recordings er bij halen met de scherpste opnames, ik vroeg je heel concreet waar er in de Koran er wordt gesproken over zonsbewegingen en vasten.
And eat and drink until the white thread of dawn becomes distinct to you from the black thread [of night]. Then complete the fast until the sunset.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zie jij hier ook maar iets over zonsopgang/ondergang?
Jouw probleem is dat je een vertaling van een vers interpreteert, interpretatie van een interpretatie, met beetje logisch nadenken, zou je dat moeten bevatten.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:10 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik interpreteer die vers zo. Beetje logisch nadenkenden ook.
Jij niet. Sws vind ik jou lachwekkend dus jouw kennis/kunde boeit me niet
Lees het Arabische.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:10 schreef rakotto het volgende:
[..]
And eat and drink until the white thread of dawn becomes distinct to you from the black thread [of night]. Then complete the fast until the sunset.
Het sarcasme niet begrijpen van mijn postquote:Op zondag 29 juni 2014 12:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat je een vertaling van een vers interpreteert, interpretatie van een interpretatie, met beetje logisch nadenken, zou je dat moeten bevatten.
Overigens strooide ik niet met 'kennis' ik vroeg je mij te verrijken met jouw kennis.
Wat betreft, lachwekkend, jij bent diegene die hier 'Insallah' riep op dat al die moslims die vasten mogen verhongeren. Beetje zelf-inzicht zou wel sieren.
Leer wat sarcasme is.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het sarcasme niet begrijpen van mijn postNvm doe je ding.
Ik ben hartstikke rustig, alleen je snapt wel dat deze verzen niet zo concreet geformuleerd zijn als jij eerder vermeld mag ik hopen, als gevolg daarvan dat er ook meerdere benaderingen en berekeningen zijn gekoppeld hieraan?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:20 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee. Je hoeft me niet te snappen.
Je bent vastende, doe eens rustig. Aju.
Ik doel niet op een specifiek iemand, ik doel niet op jou. Zo belangrijk ben je niet...quote:Op zondag 29 juni 2014 12:21 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik vast niet. Bemoei je er niet mee. Zo fokken TS en ik.
Je spreekt alsof je niet weet dat ik geen nuance ken.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben hartstikke rustig, alleen je snapt wel dat deze verzen niet zo concreet geformuleerd zijn als jij eerder vermeld mag ik hopen, als gevolg daarvan dat er ook meerdere benaderingen en berekeningen zijn gekoppeld hieraan?
Het idee van een forum is dat je juist verschilt / wisselt van meningquote:Op zondag 29 juni 2014 12:22 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ik doel niet op een specifiek iemand, ik doel niet op jou. Zo belangrijk ben je niet...
Ik bemoei me nergens mee. Maar als jij op een forum gaat discussiëren kun je het nodige verwachten. Arrogantie ten top.
Los van wat jij er in leest, was dat laatste dus echt een vraag.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je spreekt alsof je niet weet dat ik geen nuance ken.
Ik wil geen discussie met je aan. Echt. Nog liever met zg dan met jou
Ja inderdaad. Maar als iemand dan iets post, wordt er gezegd dat je je er niet mee moet bemoeien?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het idee van een forum is dat je juist verschilt / wisselt van mening?
Ah zo bedoel je het.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:25 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Maar als iemand dan iets post, wordt er gezegd dat je je er niet mee moet bemoeien?
Anders moet ze maar DMen of zo... En dan heeft ze het ook nog fout met die nutteloze vertaling
OMG. Luister van Trigger kan ik een godsdienst les hebben, van jouw sorry ass niet. Gtfo man.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:25 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Maar als iemand dan iets post, wordt er gezegd dat je je er niet mee moet bemoeien?
Anders moet ze maar DMen of zo... En dan heeft ze het ook nog fout met die nutteloze vertaling
Ik gaf nergens godsdienst les, ben je beta analfabeet of zo.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:26 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
OMG. Luister van Trigger kan ik een godsdienst les hebben, van jouw sorry ass niet. Gtfo man.
Weyoooo deze man.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:28 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ik gaf nergens godsdienst les, ben je beta analfabeet of zo.
Als je twijfelt pak je gewoon de andere kalender met een vroegere tijd voor imsak, zekere voor het onzekere?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:28 schreef Mathemaat het volgende:
Snapt iemand de tijden op de Ramadankalender van Diyanet?
Dat doe ik al, maar ik vroeg het me gewoon af.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:32 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als je twijfelt pak je gewoon de andere kalender met een vroegere tijd voor imsak, zekere voor het onzekere?
wa kolo, wa shrabo hata, yatabayen lakom alkheit alabyad men elkheit al aswad min el fajr, soma atemo alseyam ela alleilquote:
Ah ok. Dinayet heeft op de website geen inzage in hoe zij tot die berekeningen komen? Ergens bij apart kopje ofzo? Of wellicht de fatwa-sectie (als ze die hebben)?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:36 schreef Mathemaat het volgende:
Dat doe ik al, maar ik vroeg het me gewoon af.
Mijn moeder vertelde me dat haar vader in onwetendheid toentertijd ook letterlijk draadjes paktequote:Op zondag 29 juni 2014 12:39 schreef rakotto het volgende:
[..]
wa kolo, wa shrabo hata, yatabayen lakom alkheit alabyad men elkheit al aswad min el fajr, soma atemo alseyam ela alleilGrof geschreven.
Drink en eet totdat de witte draad zichtbaar wordt in de zwarte draad van de fajr. En vast tot avond/nacht.
Dus? Wat is het dat je wilt weten?
Precies, magharib Al-Shams komt er nergens in terug, until sunset is dan ook een foutieve vertaling, er wordt geen rol toegeschreven aan de zon in die verzen, maar het benaderen van een periode er na. Iets wat altijd vanaf de tijd van de Imams altijd al met verschillende berekeningen is benaderd.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:39 schreef rakotto het volgende:
[..]
wa kolo, wa shrabo hata, yatabayen lakom alkheit alabyad men elkheit al aswad min el fajr, soma atemo alseyam ela alleilGrof geschreven.
Drink en eet totdat de witte draad zichtbaar wordt in de zwarte draad van de fajr. En vast tot avond/nacht.
Dus? Wat is het dat je wilt weten?
Wat snap je er niet aan dan? Hoe ze aan de berekeningen komen?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:36 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat doe ik al, maar ik vroeg het me gewoon af.
Die komma's kloppen dan ook nietquote:Op zondag 29 juni 2014 12:44 schreef Triggershot het volgende:
Overigens staat er eet en drink, niet drink en eet.
Vertaler was vergeten dat we van rechts naar links lezen?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:44 schreef Triggershot het volgende:
Overigens staat er eet en drink, niet drink en eet.
Jawel, dat was gewoon pesten.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:45 schreef darkmond het volgende:
[..]
Die komma's kloppen dan ook nietik denk dat 't wel duidelijk is.
Hoe ze de berekeningen rechtvaardigen, want ze gaan uit van een hoek van 8 á 9 graden (de hoek dat de zon maakt met de horizon) en dat is naar mijn ervaring te klein voor fadjr.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat snap je er niet aan dan? Hoe ze aan de berekeningen komen?
Mogen we dan niet juist overdag eten?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:45 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Vertaler was vergeten dat we van rechts naar links lezen?
Ze moeten er toch op verdienen. En dan is veel water en suiker een goed idee.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:49 schreef Bortecinem het volgende:
De baklava hier lijkt voor geen meter op de baklava die ik in TR eet. Die in TR (Adana) is ook minder zoet en je kunt er meer van eten. Ze zijn een stuk kleiner en iets minder zacht (meer aan de knapperige kant) dan de baklava hier, die vaak zompig is.
Grappig die in TR vind ik echt goor. Hier zijn ze lekker nattig en zoetquote:Op zondag 29 juni 2014 12:49 schreef Bortecinem het volgende:
De baklava hier lijkt voor geen meter op de baklava die ik in TR eet. Die in TR (Adana) is ook minder zoet en je kunt er meer van eten. Ze zijn een stuk kleiner en iets minder zacht (meer aan de knapperige kant) dan de baklava hier, die vaak zompig is.
Ik vind alleen die handgemaakte van mijn moeder lekker.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:52 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Grappig die in TR vind ik echt goor. Hier zijn ze lekker nattig en zoet
De discussie ging ook niet om wanneer je mocht eten, maar om wanneer je moest stoppen met eten. En drinken.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Precies, magharib Al-Shams komt er nergens in terug, until sunset is dan ook een foutieve vertaling, er wordt geen rol toegeschreven aan de zon in die verzen, maar het benaderen van een periode er na. Iets wat altijd vanaf de tijd van de Imams altijd al met verschillende berekeningen is benaderd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |