Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Dat gezeur die eerste paar dagen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:43 schreef Slayage het volgende:
hoofdpijn van de eerste paar dagen altijd
na die eerste paar dagen ben je te moe om te zeurenquote:
Zou dat het zijn?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
na die eerste paar dagen ben je te moe om te zeuren
eigelijk is het, eerste fase lichaam moet zich aanpassen, dus veel klachten, tweede fase past lichaam zich aan en gaat het redelijk derde fase tegen het einde van de maand, ben je gewoon te moe voor wat dan ook dus ook om te klagenquote:
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:57 schreef rakotto het volgende:
Het is wel vaak een opluchting wanneer ramadan afgelopen isIn de zomer dan.
Zullen we na de ramadan samen bici bici eten en şalgam drinken? 's Avonds naar Menderes. Ook een keertje langs küçük saat en büyük saat en merkez park en zo. 😏quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nooit weggeweest eigenlijk. Wie ben jij?
Owhhh hemsooo.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zullen we na de ramadan samen bici bici eten en şalgam drinken? 's Avonds naar Menderes. Ook een keertje langs küçük saat en büyük saat en merkez park en zo. 😏
Tijdens de winter is het best leuk en erg te doen hoor.quote:
Spannend toch.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:47 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
wat een verschrikkelijke wedstrijd is dit.
wat had je op vanmorgen?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:08 schreef TheMagnificent het volgende:
Laatste uurtje en mijn hoofd is nu toch wel een stuk minder helder. De spanning van de wedstrijd was ook vrij energieverbuikend.
veeeeeel beter te doen, zeker en minder een opgave en veel gezelliger in de zin dat je , alles samen kan doen met familie/vrienden, immers eten om 1800 uur kan je overal heen en iedereen uitnodigen, om vervolgens samen tervih te gaan en eventueel daarna nog een bakkie te doen thuisquote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:42 schreef rakotto het volgende:
[..]
Tijdens de winter is het best leuk en erg te doen hoor.
die trap op de lat de allerlaatste minuut van de verlenging van chiliquote:
een uurquote:
Sterkte. Bedenk maar zo, vandaag is het de langste dag! Straks zal het allemaal iets korter duren.quote:
hoeveel seconde korter morgen?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:19 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Sterkte. Bedenk maar zo, vandaag is het de langste dag! Straks zal het allemaal iets korter duren.Mooi vooruitzicht nietwaar?!
kliekjes van eergisterenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat gaan jullie vanavond eten?
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Elke seconde is er een! Denk aan mensen die in acute situaties zitten alles.
Ga morgen beginnen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:22 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Eitje, warme pitabroodjes (met beleg), salade, etc. Ontbijtachtig dus. Wat jij?
en dagen maken van 13 uurquote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:47 schreef theunderdog het volgende:
Echte diehard moslims/moslima,s gaan gewoon tijdens de ramadan nog keihard sporten,werken enz..
EERgisteren?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
kliekjes van eergisterenbloemkool, brocolli, tatas
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
EERgisteren?
Moruk... tis eerste dag, open t met iets vers.
morukquote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
EERgisteren?
Moruk... tis eerste dag, open t met iets vers.
ik kook nooit tutquote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:07 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dan moet je leren afmeten. Jij zeker Kayserili he.
Tuurlijk. Straks mooi zwemmen en zonnen op de lege stranden van Alexandrië tijdens ramadanquote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:47 schreef theunderdog het volgende:
Echte diehard moslims/moslima,s gaan gewoon tijdens de ramadan nog keihard sporten,werken enz..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg me dat dit ergens in Nederland te verkrijgen is. Al kun je het natuurlijk ook eenvoudig zelf maken, zo te zien.quote:
Ja, overdag niet eten.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
Iemand nog voornemens voor deze maand?
Haha, bedoel meer als in: fair op tijd verrichten en het daarna ook volhouden? Strikter in het bidden? Dragen van hijaab of baard laten staan.quote:
Afvallen, buikje weg proberen te krijgen. Hoe weet ik nietquote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
Iemand nog voornemens voor deze maand?
Oefeningen?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:51 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Afvallen, buikje weg proberen te krijgen. Hoe weet ik niet
Geen idee, deze heb ik alleen in supermarkten in KSA zien liggen....en nog honderden andere soorten.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:47 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zeg me dat dit ergens in Nederland te verkrijgen is. Al kun je het natuurlijk ook eenvoudig zelf maken, zo te zien.
Fitnessenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:51 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Afvallen, buikje weg proberen te krijgen. Hoe weet ik niet
Helemaal alleen?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:42 schreef rakotto het volgende:
[..]
Tuurlijk. Straks mooi zwemmen en zonnen op de lege stranden van Alexandrië tijdens ramadan
bagels and beans. Minus de walnoot. Maar die moet je er zelf in proppenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:47 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zeg me dat dit ergens in Nederland te verkrijgen is. Al kun je het natuurlijk ook eenvoudig zelf maken, zo te zien.
Non-stop slapen?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:00 schreef Aloulou het volgende:
Nog meer mensen die opblijven tot suhur (laatste moment dat je mag eten voor zonsopgang)?
Of slapen mensen hier en staan ze op? Of slapen gewoon door
Opblijven, anders ga ik geheid geen fajr bidden.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:00 schreef Aloulou het volgende:
Nog meer mensen die opblijven tot suhur (laatste moment dat je mag eten voor zonsopgang)?
Nee, alleen uiteindelijk is het tussen jou en god.quote:
Op je tanden bijten man! Het lukt welquote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:04 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
fokt op
zou ik niet kunnen
Ik eet elke dag 10 frikandellen ofzo
Is het voor jou eigenlijk 'niet mogen' of echt 'niet willen'?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, alleen uiteindelijk is het tussen jou en god.
Maar in principe wordt er afgeraden zover ik weet.
gelukkig hoef ik het niet. ben Christen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:09 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Op je tanden bijten man! Het lukt wel
opblijven, anders krijg ik niets naar binnen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:00 schreef Aloulou het volgende:
Ik eet snachts niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:00 schreef Aloulou het volgende:
Je vast 24hours?quote:
Wilde gisteren opblijven tot suhur, maar donderde een uur ervoor alsnog in slaap. Gevolg: brak en gedesoriënteerd, en het duurde even voordat ik überhaupt wilde eten. Had nergens trek in, heb alleen broodjes hageslag naar binnen (kunnen) werken..quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:00 schreef Aloulou het volgende:
Ah ok. Als het kan met werk blijf ik altijd wakker tot suhur. Maar dat komt ook omdat ik sowieso nooit voor 1 uur s'nachts slaap (nachtmens). Beetje documentaires/programma's online (terug)kijken, lezen, muziek luisteren etc. Chillmode.quote:
leuk om te horenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:27 schreef Peunage het volgende:
Voor de meeste sjiitische moslims in Europa is het maandag btw.
Vanzelfsprekend houden de (meeste) Turken zich aan kalenders van Turkse instanties, zoals Diyanet, dus beginnen ze op zaterdag.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:24 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
dat geldt toch alleen als je in turkije bent?
Opgezwollen voeten? Niet bij de Turkse moskee hoor. Binnen een half uur klaar.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:18 schreef Aloulou het volgende:
Nog mensen hier die weleens tarawih-gebed in de Moskee gaan bidden in Ramadan?
Vanavond is het in dat geval met opgezwolle voeten thuiskomen
Er zijn bepaalde leefregels binnen de islam. Maar zoals ik al zei: uiteindelijk is het tussen jou en God.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:09 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Is het voor jou eigenlijk 'niet mogen' of echt 'niet willen'?
Er wordt namelijk veel gezegd 'ik mag dit niet, dat niet, zus niet, zo niet', maar bij ergens in geloven hoort toch ook dat je gelooft dat bepaalde zaken niet goed zijn, en geloof is (in ieder geval voor mij) geen regels die je jezelf oplegt, maar gewoon je levenswijze aanpassen aan wat je gelooft.
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:27 schreef Peunage het volgende:
Voor de meeste sjiitische moslims in Europa is het maandag btw.
Mijn buurman switchte zijn diensten altijd zodat ie nacht had die slimmerd. Vond ie beter met Ramadan.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:31 schreef Bortecinem het volgende:
Wel fijn dat ik nachtdienst heb deze week.
Klinker sjiieten doen dit toch ook niet. Toen ik vastte en zo verbood oma dit altijd. Na 12u 's nachts werd er niet gegeten.quote:
oh... nou misschien weet ik daarom niet wat ik nu moet gaan eten. Het is gewoon voor mij al bepaaldquote:Op zondag 29 juni 2014 00:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Klinker sjiieten doen dit toch ook niet. Toen ik vastte en zo verbood oma dit altijd. Na 12u 's nachts werd er niet gegeten.
Pita met hummus en watermeloen er na zou ik doenquote:Op zondag 29 juni 2014 00:50 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
oh... nou misschien weet ik daarom niet wat ik nu moet gaan eten. Het is gewoon voor mij al bepaaldgetekend voor het leven
Dat is toch flauw en krom?quote:Op zondag 29 juni 2014 00:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mijn buurman switchte zijn diensten altijd zodat ie nacht had die slimmerd. Vond ie beter met Ramadan.
humus is opquote:Op zondag 29 juni 2014 00:52 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Pita met hummus en watermeloen er na zou ik doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |