SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Zat, deze was wel een euro p/f duurder, maar evengoed maar een tientje voor 6 flessen. Fraumuzas bestelt nu ook nog een doos op 't adres van schoonmamsquote:Op zaterdag 28 juni 2014 09:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
Kon je er nog meer kiezen dan![]()
![]()
Dat ga ik ook nog even doen inderdaad.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 09:37 schreef muzas het volgende:
[..]
Zat, deze was wel een euro p/f duurder, maar evengoed maar een tientje voor 6 flessen. Fraumuzas bestelt nu ook nog een doos op 't adres van schoonmams![]()
Zit er aan te twijfelen om er bij de buren 1 te bestellen, hun een fles te geven als dank![]()
Of is dat een bietje aso?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Je wordt al een echte wielrenner: eerst het bord (fles) van de buren leegeten (drinken) en dan aan dat van jezelf beginnen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 09:41 schreef kanovinnie het volgende:
Zit er aan te twijfelen om er bij de buren 1 te bestellen, hun een fles te geven als dank![]()
Of is dat een bietje aso?![]()
Ik ook, drink eigenlijk geen wijn maar het kan altijd nog door het etenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 09:30 schreef muzas het volgende:
Casa Safra Terra Alta DO Gran Reserva 2006
Had een iets aantrekkelijkere beschrijving in mijn ogen.ben benieuwd
![]()
Voor een tientje kan ik me daar geen buil aan vallen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ook ff besteld, al denk ik niet dat we wat krijgen...bedankt voor de tip Kano!Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Vandaag rust, morgen heuvelrug met de dinsdagdames en gripperquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vanavond misschien een koersje in Workum. Als ik nog wat moraal krijg.
Morgen met m'n broertje fietsen. Hij wil ook dolgraag fietsen dus heb m'n oude fiets voor hem opgebouwd.![]()
gewoon rijden tip #19, harden the fuck up!quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:43 schreef Tommeke het volgende:
Vanavond misschien een koersje in Workum. Als ik nog wat moraal krijg.
Morgen met m'n broertje fietsen. Hij wil ook dolgraag fietsen dus heb m'n oude fiets voor hem opgebouwd.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vanavond misschien even kijken in Workum, morgenochtend even rustig rondje. Verder beetje rustig aan doen.
![]()
Als ik daar rij wil ik ook goed rijden. Dat rondje ligt me wel. Vanmiddag maar ff een paar uurtjes tukken en dan ff zien.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
gewoon rijden tip #19, harden the fuck up!![]()
damn damn damn... heb jij een ritje gemist zeg! Vanuit de start reed er een groep weg van +/- uiteindelijk 20 a 25 man.. hele koers niet terug gezien...quote:
En in peloton reden Annette Gerritsen, Laurien van Riessen en Diana Valkenburg mee.... Heerlijke billetjes om achter te zitten zeg!!
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Kano, ik heb wel genoeg aan een extra trui en vind het geen probleem, maar moeder de vrouw heeft ook zo haar wensen.
Vandaag triathlon gehad, nog niet helemaal hersteld van 2 halven en het ging dan ook niet echt lekker. Totaal geen energie.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Wat zijn dat voor hippe sokken?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:34 schreef LethalP het volgende:
Denk je je benen maar ff in te smeren want regen voorspelt, geen regen..
[ afbeelding ]![]()
ik heb niets gemist hoor. Mooie middag gehad dus nergens over te klagen. Hoeveelste was je? En hoe ging 't?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:29 schreef the_critic het volgende:
[..]
damn damn damn... heb jij een ritje gemist zeg! Vanuit de start reed er een groep weg van +/- uiteindelijk 20 a 25 man.. hele koers niet terug gezien...
En in peloton reden Annette Gerritsen, Laurien van Riessen en Diana Valkenburg mee.... Heerlijke billetjes om achter te zitten zeg!!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik ga morgen mijn eerste 100km rijden, heeft iemand nog tips bijv. qua eten, of andere dingen waar ik op moet letten?![]()
normaal ontbijten. Ik zou zeggen 4 eetdingen mee(rpen/koeken/bananen oid) en je komt er wel door. Goed eten en drinken. Dus om de 20 km iets naar binnen qua voeding en gewoon lekker drinken.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:51 schreef tweemeter het volgende:
Ik ga morgen mijn eerste 100km rijden, heeft iemand nog tips bijv. qua eten, of andere dingen waar ik op moet letten?
Geen zorgen,, 100 km is goed te doen!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
En natuurlijk 30 gemiddeld HAHAHAHAOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
ben je er morgen bij trouwens?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:29 schreef the_critic het volgende:
[..]
damn damn damn... heb jij een ritje gemist zeg! Vanuit de start reed er een groep weg van +/- uiteindelijk 20 a 25 man.. hele koers niet terug gezien...
En in peloton reden Annette Gerritsen, Laurien van Riessen en Diana Valkenburg mee.... Heerlijke billetjes om achter te zitten zeg!!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Team Danoontje Activia.. lekkere hapjes!quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik heb niets gemist hoor. Mooie middag gehad dus nergens over te klagen. Hoeveelste was je? En hoe ging 't?
Ja hoor ging me makkelijk af. Kon mijn kopbeurten doen, meespringen met uitlooppogingen, Makkelijk achterin weer ff wat op adem komen.. prima. Was 3e keer nu, maar zeker erg leuk. Binnenkort ook maar eens een keer op nedereindse berg eens meekijken. Kijken of dat beetje vergelijkbaar is..everyone's a critic...
even you ! !![]()
nee morgen pas ik...quote:
lekker ochtendje met gezin... en dan in de middag mag ik lekker wielrennen kijken, en in de avond kijkt zij dan naar de voetbaleveryone's a critic...
even you ! !![]()
Aightquote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
normaal ontbijten. Ik zou zeggen 4 eetdingen mee(rpen/koeken/bananen oid) en je komt er wel door. Goed eten en drinken. Dus om de 20 km iets naar binnen qua voeding en gewoon lekker drinken.
Geen zorgen,, 100 km is goed te doen!Lijkt me sterk dat het gaat lukkenquote:Zorg eerst wel dat ik het gewoon haal.
![]()
Elke 20km iets eten? Da's wel veel, hoor.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
normaal ontbijten. Ik zou zeggen 4 eetdingen mee(rpen/koeken/bananen oid) en je komt er wel door. Goed eten en drinken. Dus om de 20 km iets naar binnen qua voeding en gewoon lekker drinken.
Geen zorgen,, 100 km is goed te doen!![]()
voorkomt ondervoeding. Als je op 20/40/60/80 km iets eet red je het prima. Hoeft niet perse maar beter 1 ding teveel dan te weinig lijkt me.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:48 schreef cafca het volgende:
[..]
Elke 20km iets eten? Da's wel veel, hoor.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Om de 20km wat eten? Dan kom je dikker van de fiets. Eerste 2uur hoef je niks te eten. laatste 1,5u een banaantje en een reepje en je bent er!Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Maakt het dan niet uit dat ik een veel mindere conditie heb dan jullie? Dat ik daardoor meer verbruik? (Ik heb hier geen verstand van)
![]()
eerste 50km zou je in principe inderdaad prima op je "ontbijt" moeten kunnen redden. Daarna gewoon inderdaad regelmatig eten. Je bent zo een afstand niet gewend, dus suikers zijn fijn. En je kent ook je eigen lichaam niet voldoende om in te schatten of je veel of weinig eten nodig gaat hebben. In toekomst ontdek je vanzelf wel hoeveel je zelf nodig hebt. Wel is het, zoals kano zegt.. beter teveel eten, dan te weinig. Zou jammer zijn als je een hongerklop krijgt, je eerste keer 100km. Dat nodigt niet uit om een volgende keer dan weer ver te gaan fietsen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:06 schreef tweemeter het volgende:
Maakt het dan niet uit dat ik een veel mindere conditie heb dan jullie? Dat ik daardoor meer verbruik? (Ik heb hier geen verstand van)
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Nee hoor voor een rit van 100 km eet ik ook minimaal 3-4 dingen. Het zal wel per persoon verschillen denk ik.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:06 schreef tweemeter het volgende:
![]()
Hoeveel fiets je meestal, en wat neem je dan aan eten mee?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:06 schreef tweemeter het volgende:
![]()
Ik heb zelf vaak dat als ik de 150km ben gepasseerd dat ik dan echt vaak moet bijtanken. Dan gaat er elke 15km wel wat naar binnen. Doe ik 200km dan neem ik een rugtas(je) mee met 5-7 snelle jelle's en 12 sneeën brood en dat gaat meestal ook wel op dan.![]()
Ik ben nu aan het opbouwen want ik begin nog maar net. Uiteindelijk wil ik rond de 21e 160 kilometer kunnen fietsen. Tot nu toe heb ik gewoon water en muesli-repen mee gehad. Ik merk wel dat mijn benen bij het kleinste heuveltje al snel zuur(?) voelen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Hoeveel fiets je meestal, en wat neem je dan aan eten mee?![]()
Ja, het verschilt inderdaad van persoon tot persoon. Als je nu op 50km 2 mueslirepen eet, zou ik voor de 100km net iets meer dan 2x zo veel meenemen, eventueel aangevuld met een banaan of iets met snelle suikers (dextrose)
Verder voldoende drinken, en om die verzuring tegen te gaan iets langzamer fietsen.![]()
dan rij je te snel denk ik. Gewoon wat minder hard trappen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:28 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Ik ben nu aan het opbouwen want ik begin nog maar net. Uiteindelijk wil ik rond de 21e 160 kilometer kunnen fietsen. Tot nu toe heb ik gewoon water en muesli-repen mee gehad. Ik merk wel dat mijn benen bij het kleinste heuveltje al snel zuur(?) voelen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:34 schreef cafca het volgende:
Ja, het verschilt inderdaad van persoon tot persoon. Als je nu op 50km 2 mueslirepen eet, zou ik voor de 100km net iets meer dan 2x zo veel meenemen, eventueel aangevuld met een banaan of iets met snelle suikers (dextrose)
Verder voldoende drinken, en om die verzuring tegen te gaan iets langzamer fietsen.Bedanktquote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
dan rij je te snel denk ik. Gewoon wat minder hard trappen.Ik heb er voor gezorgd dat de heuvels aan het begin van mijn rit zitten (Arnhem - Apeldoorn - Zutphen - Doesburg - Arnhem) dus dan rijd ik daar wel iets langzamer.
De laatste keer (80 km) had ik een hoge brug aan het einde van mijn rit zitten en ging ik dood omdat ik niet ingehaald wilde worden door een oud vrouwtje op een omafiets, dat doe ik ook even niet meer.![]()
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:28 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Ik merk wel dat mijn benen bij het kleinste heuveltje al snel zuur(?) voelen.
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Misschien eens een tijdje met een hartslagmeter rijden en verdiepen in hoe je daarme rijdt. Jezelf elke keer over de flos rijden om de 30 gemiddeld te halen werkt alleen maar averechts imho.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
dan rij je te snel denk ik. Gewoon wat minder hard trappen.
En hoe hoger je qua hartslag zit des te meer energie je gebruikt, open deur maar ja...
Qua eten denk ik meer in tijd dan in afstand, elk half uur een beetje eten zodat je je energie gelijkmatig kan verdelen lijkt me handiger. Goed kauwen zodat het gelijkmatig in je bloed komp, zoals van kooten en de bie ooit vertelden
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Ik heb een hartslagmeter.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:59 schreef forty-two het volgende:
[..]
Misschien eens een tijdje met een hartslagmeter rijden en verdiepen in hoe je daarme rijdt. Jezelf elke keer over de flos rijden om de 30 gemiddeld te halen werkt alleen maar averechts imho.
En hoe hoger je qua hartslag zit des te meer energie je gebruikt, open deur maar ja...
Qua eten denk ik meer in tijd dan in afstand, elk half uur een beetje eten zodat je je energie gelijkmatig kan verdelen lijkt me handiger. Goed kauwen zodat het gelijkmatig in je bloed komp, zoals van kooten en de bie ooit vertelden
Maar dit was op een haast vlakke rit (van 80 kilometer).![]()
Voor een rit van bijna 3 uur zit je veel te hoog in je hartslag... Tenminste als de zones die daar staan kloppen en het geen wedstrijd was...quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:18 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Ik heb een hartslagmeter.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar dit was op een haast vlakke rit (van 80 kilometer).3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899![]()
Nouja ik weet niet precies of die zones kloppen. Ik heb mijn rust hartslag ingevuld in Strava en volgens berekend hij dan iets (meen ik).quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:22 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Voor een rit van bijna 3 uur zit je veel te hoog in je hartslag... Tenminste als de zones die daar staan kloppen en het geen wedstrijd was...
(Ik zal waarschijnlijk heel vaak dom overkomen, maar ik kom net om de hoek kijken en moet nog veel leren volgens mij)
![]()
Zoals superweber zegt, best hoog.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:18 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Ik heb een hartslagmeter.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar dit was op een haast vlakke rit (van 80 kilometer).
En mogelijk te weinig gedronken, als bij elk klimmetje het zuur je de oren uitspuit... Je lichaam is die inspanning nog niet gewend.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Wat is een goede hartslag dan?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:27 schreef forty-two het volgende:
[..]
Zoals superweber zegt, best hoog.
En mogelijk te weinig gedronken, als bij elk klimmetje het zuur je de oren uitspuit... Je lichaam is die inspanning nog niet gewend.
Nouja die verzuring krijg ik ook heel snel aan het begin van een rit als ik maar 30km rijd. Dus aan het weinige drinken zal het wel niet liggen, ik zal wel te snel willen dan.![]()
Trouwens, wijndrinkers, er zijn nog 2 kortingscodes van 20 euro
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Je zult je maximum hartslag, of je anaerobe drempel moeten bepalen om een beetje een reële inschatting te kunnen maken. Dat kun je doen via een sporttest, of de hartslag bij het tempo wat je een uur kunt volhouden. Het laatste is minder nauwkeurig, maar als indicatie is het goed te gebruiken. Het is uiteindelijk ook geen exacte wetenschap...quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:25 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Nouja ik weet niet precies of die zones kloppen. Ik heb mijn rust hartslag ingevuld in Strava en volgens berekend hij dan iets (meen ik).
(Ik zal waarschijnlijk heel vaak dom overkomen, maar ik kom net om de hoek kijken en moet nog veel leren volgens mij)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899![]()
Op basis van je plaatje lijkt zone Z2 wel ok wat mij betreft. Dus tussen de 112 en 148, maar al die waardes kunnen mogelijk veranderen als je je anaerobe drempel/max hartslag gaat bepalen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:29 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Wat is een goede hartslag dan?
Nouja die verzuring krijg ik ook heel snel aan het begin van een rit als ik maar 30km rijd. Dus aan het weinige drinken zal het wel niet liggen, ik zal wel te snel willen dan.3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899![]()
Ik heb niet echt het idee dat ik mezelf afbeul ondanks dat jullie zeggen dat ik te snel rijd als je naar mijn hartslag kijkt. Ik ben nooit echt buiten adem en kon in de laatste 20 kilometer ook makkelijk sneller rijden (deed ik dan ook).quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:35 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je zult je maximum hartslag, of je anaerobe drempel moeten bepalen om een beetje een reële inschatting te kunnen maken. Dat kun je doen via een sporttest, of de hartslag bij het tempo wat je een uur kunt volhouden. Het laatste is minder nauwkeurig, maar als indicatie is het goed te gebruiken. Het is uiteindelijk ook geen exacte wetenschap...
Als jullie in die zones 80 kilometer rijden voelen jullie je dan ook echt afgebeuld?![]()
In D2, waar het op lijkt dat je zit, hoef je niet buiten adem te zijn. De meeste toerfietsers rijden onbewust in D2. Die willen gewoon lekker doorfietsen om hoog gemiddelde en omdat dat goed voelt. Met D1 kom je toch meer thuis met het idee niet zoveel te hebben gedaan.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
@tweemeter, kijk hier eens http://doefiets.nl/training/basisprincipes/trainen-op-hartslag
Heeft mij behoorlijk inzicht gegeven in wat ik aan het doen ben op de fiets.![]()
tot wanneer zijn die dingen geldig?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:31 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens, wijndrinkers, er zijn nog 2 kortingscodes van 20 euro![]()
Interessant.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:53 schreef keesfietst het volgende:
@tweemeter, kijk hier eens http://doefiets.nl/training/basisprincipes/trainen-op-hartslag
Heeft mij behoorlijk inzicht gegeven in wat ik aan het doen ben op de fiets.
Dus als ik morgen ga fietsen zou ik volgens jullie op 148 moeten fietsen ongeacht van snelheid etc.?Is D2 148-166 bij mij?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:52 schreef Patroon het volgende:
In D2, waar het op lijkt dat je zit, hoef je niet buiten adem te zijn. De meeste toerfietsers rijden onbewust in D2. Die willen gewoon lekker doorfietsen om hoog gemiddelde en omdat dat goed voelt. Met D1 kom je toch meer thuis met het idee niet zoveel te hebben gedaan.![]()
Geen idee.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Precies 148 gaat niet lukken. Probeer het dan tussen 140 en 150 te houden. Maar ik heb er verder geen verstand van. Snelheid en hartslag heeft niets met elkaar te maken.... soms rij ik 45 met hartslag 130, andere keer rij ik 33 met hartslag 150.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:57 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Interessant.
Dus als ik morgen ga fietsen zou ik volgens jullie op 148 moeten fietsen ongeacht van snelheid etc.?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Terwijl je in D1 juist goed werk doetquote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:52 schreef Patroon het volgende:
In D2, waar het op lijkt dat je zit, hoef je niet buiten adem te zijn. De meeste toerfietsers rijden onbewust in D2. Die willen gewoon lekker doorfietsen om hoog gemiddelde en omdat dat goed voelt. Met D1 kom je toch meer thuis met het idee niet zoveel te hebben gedaan.
Ik vind die zones op strava sowieso raar ingedeeld.
Het is handiger om eens op www.doefiets.nl te kijken (al vaker genoemd natuurlijk) ipv gelijk in een dure sporttest te investeren. Met karvonen kom je in het begin een heel eind. Wat kees zegt.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Site is plat gvd. Ik wil ook 6 flessen voor 5 euro!quote:2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Net deed ie 't nog!quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Site is plat gvd. Ik wil ook 6 flessen voor 5 euro!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Gelukkig niets terechtgekomen van regen voorspellingen die ze voor vandaag hadden, dus vanmiddag ritje naar Den-Helder.
Daar aangekomen besloten de boot maar eens te nemen naar Texel om daar eens rond te kijken.
Achteraf had ik beter even op een kaart kunnen kijken, want wel 4 keer weg ingeslagen die doodlopend was. (richting strand, hoopte steeds weg door de duinen te vinden)
Er loopt ook niet echt weg rondom het eiland ofzo helaas, uiteindelijk leuk fietspad door de duinen gevonden en ff lekker doorgetrapt
http://www.strava.com/activities/159235844![]()
Volgens doefiets.nl is mijn D2 151-166.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:00 schreef forty-two het volgende:
[..]
Terwijl je in D1 juist goed werk doet
Ik vind die zones op strava sowieso raar ingedeeld.
Het is handiger om eens op www.doefiets.nl te kijken (al vaker genoemd natuurlijk) ipv gelijk in een dure sporttest te investeren. Met karvonen kom je in het begin een heel eind. Wat kees zegt.![]()
Dat kan ik zo niet zeggen. Kijk ff op die site. 148 kan nog prima D1 zijn, maar 166 is vaak al D2. Maar dit verschilt per persoon.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:57 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Interessant.
Dus als ik morgen ga fietsen zou ik volgens jullie op 148 moeten fietsen ongeacht van snelheid etc.?
[..]
Is D2 148-166 bij mij?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Jij bent echt niet goed in je bovenkamerquote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:04 schreef ddx het volgende:
Gelukkig niets terechtgekomen van regen voorspellingen die ze voor vandaag hadden, dus vanmiddag ritje naar Den-Helder.
Daar aangekomen besloten de boot maar eens te nemen naar Texel om daar eens rond te kijken.
Achteraf had ik beter even op een kaart kunnen kijken, want wel 4 keer weg ingeslagen die doodlopend was. (richting strand, hoopte steeds weg door de duinen te vinden)
Er loopt ook niet echt weg rondom het eiland ofzo helaas, uiteindelijk leuk fietspad door de duinen gevonden en ff lekker doorgetrapt
[ afbeelding ]
http://www.strava.com/activities/159235844
Site is hier niet down buzz.
Vanmiddag Merlot gekocht. Iemand nog goede tip voor andere lekkere rode wijn?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Geen idee. ik heb 2 willekeurige van 6 euro/fles gepakt.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:10 schreef Patroon het volgende:
Site is hier niet down buzz.
Vanmiddag Merlot gekocht. Iemand nog goede tip voor andere lekkere rode wijn?
Cortemaggio - Corvina Verona IGT
Domaine du Clos des Cypres Costières de Nîmes AOP
In totaal 18 flessen wijn voor 36 euro..... Prijs/kwaliteitverhouding is nu al ongekend!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Snap ik, ik vind het nogal natte vinger werk. Ik zal wel proberen om op 155 te blijven en dan te kijken hoe dat gaat.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat kan ik zo niet zeggen. Kijk ff op die site. 148 kan nog prima D1 zijn, maar 166 is vaak al D2. Maar dit verschilt per persoon.![]()
Het is vrij eenvoudig hoorquote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:15 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Snap ik, ik vind het nogal natte vinger werk. Ik zal wel proberen om op 155 te blijven en dan te kijken hoe dat gaat.![]()
Wat vind je nattevingerwerk eraan?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nouja waar die zones liggen bij jezelf en wat dan het beste is om te doen. Maar het probleem zal wel zijn dat ik niet zo'n mooie sporttest kan doen om het precies te bepalen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is vrij eenvoudig hoor![]()
Wat vind je nattevingerwerk eraan?![]()
Heb ik ook nooit gedaan. Ik weet dat mijn omslagpunt op ongeveer 170 ligt. Dit heb ik tijdens EgmondPierEgmond een keer een hele tijd gereden. Aan de hand daarvan gok ik mijn hartslagzone's ongeveer.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:19 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Nouja waar die zones liggen bij jezelf en wat dan het beste is om te doen. Maar het probleem zal wel zijn dat ik niet zo'n mooie sporttest kan doen om het precies te bepalen.
Lees je gewoon even in via die linkjes. Er zijn genoeg manieren om je omslagpunt te bepalen. En als je daar geen zin in hebt is het ook prima, maar dan niet jankzakken dat je zware benen heb als je een dijk op moet "klimmen"Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Je moet zone pakken. 1 hartslag lukt niet. 151 begint D2 zei je. Doe dan 130-150 bij duurrit.
Mijn D1 is 140-159. Als ik in D1 fiets zit hij meestal op 140-150.
Nu zal je dan geen 30gem halen denk ik, maar na jaartje ofzo zal je zien dat je 30 rijdt in D1.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik zal er op letten en morgen verslag uitbrengen zonder mijn gemiddelde snelheid te benoemenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:22 schreef Patroon het volgende:
Je moet zone pakken. 1 hartslag lukt niet. 151 begint D2 zei je. Doe dan 140-150 bij duurrit.
Nu zal je dan geen 30gem halen denk ik, maar na jaartje ofzo zal je zien dat je 30 rijdt in D1.!.
![]()
Ik rij heel veel in D1, soms D2 en zelden D3 eigenljikOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wat ik trouwens ook echt gaaf vind is dat een kennis van me sinds dit jaar altijd met zijn zoontje fietst. Voorheen reed hij 30 tot 35 gemiddeld en nu zie ik 'm nauwelijks meer boven de 25 uitkomen. Vind ik ook wel knap dat je die omslag kan maken.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
D1, beetje D2 en het komt goed.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:33 schreef tweemeter het volgende:
Bedankt voor jullie uitleg allemaalZal morgen niet te snel gaan en zorgen dat ik binnen D1 blijf.
Precies. En op tijd naar bed. Dat ook.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:35 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Ja precies, maar gewoon algemeen wat minder snel willen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Oké mama.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Precies. En op tijd naar bed. Dat ook.![]()
Dit is onpatroons lief. Zit W te dicteren wat je moet typen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Yes, nu weer wel. 3 adressen is toch 60 euries korting.quote:2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
wanneer upload je ze?quote:Op zondag 29 juni 2014 00:08 schreef ddx het volgende:
Iemand idee waarom instragram foto's in verkeerde volgorde op strava komen ?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
dan kan je ook 9 keer bestellen. Er zijn 3 kortingscodes he?quote:Op zondag 29 juni 2014 00:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Yes, nu weer wel. 3 adressen is toch 60 euries korting.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
En morgen ff je wielen op een platte kant controleren, want een stoep op of afknallen vinden ze nooit zo leuk. Trusten!quote:Op zondag 29 juni 2014 00:44 schreef muzas het volgende:
Racefiets als stadsfiets gebruiktZit toch niet lekker na wat speciaalbiertjes
![]()
Was wel snel thuis.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ha! ach, zal wel meevallen. Vond t wel mooi dat ik m van de kroegbaas achter de bar mocht zettenquote:Op zondag 29 juni 2014 00:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En morgen ff je wielen op een platte kant controleren, want een stoep op of afknallen vinden ze nooit zo leuk. Trusten!Met mn pme sneakers op spdsl-pedalen is alleen geen goede combi
![]()
M'n trouwe opoefiets is dus kapot. Dus moet maar eens marktplaats afstruinen voor een vervanger.![]()
Ik heb nog wel een step voor je in de aanbieding, een mooie gele, een mooi bod en hij is voor jou, alleen nog even de banden oppompen en hij is voor jou en gaan met die banaanquote:Op zondag 29 juni 2014 00:58 schreef muzas het volgende:
[..]
Ha! ach, zal wel meevallen. Vond t wel mooi dat ik m van de kroegbaas achter de bar mocht zettenMet mn pme sneakers op spdsl-pedalen is alleen geen goede combi
![]()
M'n trouwe opoefiets is dus kapot. Dus moet maar eens marktplaats afstruinen voor een vervanger.![]()
jij zocht nog een wielerdoel he? Volgend jaar ivo's 200?quote:Op zondag 29 juni 2014 00:58 schreef muzas het volgende:
[..]
Ha! ach, zal wel meevallen. Vond t wel mooi dat ik m van de kroegbaas achter de bar mocht zettenMet mn pme sneakers op spdsl-pedalen is alleen geen goede combi
![]()
M'n trouwe opoefiets is dus kapot. Dus moet maar eens marktplaats afstruinen voor een vervanger.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Je vond 100K ook ver. En 150K ook. En dat is ook gelukt
Fiets ze zo kano! Ik zit net lekker aan het ontbijt met de slapen-blijvers, maar na die 8 gangen van gisteravond hebben we allemaal niet zo'n honger![]()
Man man wat een lekker sjiek BBQ gebeuren was dat. Op de huid gegrilde vis met aan tafel bouillon eroverheen, Chili con carne en chicken fajitas in twee verschillende tortilla's (met Mexicaanse en nl vlaggetjes erin geprikt), een hele grote rol rundvlees met chimichurri marinade, kleine burgertjes, ter plekke vers gemaakt kardemom ijs, en als afsluiter caipirinha's!![]()
![]()
Van 6 tot 2 zitten tafelen en daarna nog tot 4 uur bij de kachel. Maar zometeen wel fietsen he.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |