Zelf kijk ik altijd heel graag naar andermans klussen, projecten, inrichtingen etc...
Dus daarom dacht ik "
waarom zou ik zelf niet ook eens zo'n topic maken?"
Nou, bij deze dus

Ik vind het best moeilijk om een nette tekst te typen, dus laat ik maar gewoon ergens beginnen.
Vorig jaar (begin 2013) heb ik in het zuiden des lands een nieuwbouwhuis gekocht. Aangezien dit mijn "eerste echte eigen woning" is kan ik hier loos gaan hoe ik maar wil

Ik kan nu eindelijk al mijn hobby's goed tot uiting brengen: elektronica, ICT, home automation, audio/video, etc... alles ga ik hier (uiteraard op zijn tijd) in t
huisbrengen.
[edit]
Het begint bij de voordeur: daar heb ik een RVS plaat laten maken met naam + huisnr. erop. Zelf heb ik daar (RGB) LED-verlichting achter gemaakt die ik met een remote kan bedienen:
![naambordje1.jpg]()
![naambordje2.jpg]()
![naambordje3.jpg]()
![naambordje4.jpg]()
[/edit]
Er is redelijk wat plaats, dus ik hoef gelukkig niet te "kiezen" of ik dit of dat wel of niet in een kamer ga maken. Er komt gewoon een dedicated hobbyruimte en een dedicated home theater!

Er zaten nog geen keuken of badkamers in (al staan deze wel op de tekening). Deze heb ik (met wat hulp) afgelopen jaar erin gemaakt. Met de badkamer op de eerste etage ben ik bijna klaar, dus daar zal ik straks ook wat foto's van posten. (is dus wel nog een beetje "work-in-progress")
[edit]
Alvast een foto op de telefoon gevonden! Sinds gisteren zit het verlaagd plafond van de badkamer er in:
![badkamer_plafond_erin.jpg]()
Ein-de-lijk

ik heb bijna een jaar lang naar een plafond moeten kijken met alleen het ijzer raamwerk v/h verlaagd plafond. Nu met die (al zijn het groene) platen erop ziet 't er meteen een stuk beter uit

Heel gek natuurlijk, want voor een buitenstaander is dit uiteraard nog shitzooi.. En terecht! Maar ik ben d'r alvast blij mee

[/edit]
Misschien is het handig om eerst de plattegronden te laten zien. Er zijn namelijk wat kamers waar ik het e.e.a. uit wil slopen en erbij wil maken en ik zou het leuk vinden om ook jullie ideeën hieromtrent te horen, want er zitten vast dingen bij waar ik niet goed over nagedacht heb...
Hierbij de plattegronden:
![onderverdieping.jpg]()
![eersteverdieping.jpg]()
![tweedeverdieping.jpg]()
De huidige indeling is als volgt:
* Onder verdieping: hal, toilet, woonkamer, keuken en muurkast
* Eerste verdieping: overloop, slaapkamer (in slaapkamer 1), kantoortje (in slaapkamer 3) en hobbykamer (in slaapkamer 2)
* Tweede verdieping: overloop, berging/washok, slaapkamer 4 + 5 staan nog vol met spul van de verhuizing en worden gewoon een beetje als "berging" gebruikt
Ik wil hier echter op zeer korte termijn verandering in gaan brengen. Mijn huidige slaapkamer wil ik gaan gebruiken als een soort "home theater". Hier komen relaxe banken te staan, een beamer, audio/video etc.. alles om lekker van films en games te genieten

(van deze ruimte heb ik dus altijd al gedroomd, dus ik zal hier veel tijd, moeite en geld in gaan steken)
Vervolgens wil ik "slaapkamer 5" gaan ombouwen tot mijn nieuwe slaapkamer. Er gaan wat muurtjes weg en er komen wat nieuwe muurtjes bij. Dit zal ik later allemaal nog beter uitleggen met tekeningen en foto's. Ik zal sowieso straks wat meer foto's posten van alles, dan wordt het vast allemaal veel duidelijker.
Verder probeer ik dus van alle noemenswaardige veranderingen, projectjes, ideeën etc... genoeg foto's (en eventueel video's) te maken zodat er ook wat te kijken valt

Aangezien ik inmiddels "al" een jaar hier woon heb ik al wat foto's verzameld, dus deze zal ik straks (zodra ik thuis ben) direct posten.
Hopelijk hebben jullie nog goede ideeën, tips, op/aanmerkingen, etc... ik sta overal voor open en leer graag wat bij!
Alvast bedankt voor de reacties!
Greetz,
Atmoz