Ik betaal namelijk momenteel ook veelste veel qua energiekosten en ik bewoon mijn woning nu een maand of 4; twee jaar lang hebben we die woning verbouwd.quote:
Als je van die 3 maanden in de laatste 2½ maand bijna net zoveel gas hebt gebruikt als wij, dan snap ik wel dat hun berekening (die vast rekening houdt met graaddagen) beduidend hoger uitkomt dan die ¤ 78 die je in gedachten had.quote:
Maar dat zal ook geen 150euro per maand gaan schelen.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:11 schreef Leandra het volgende:
Als je in de afgelopen 2½ maand 113m³ gas hebt gebruikt dan ga je over een heel jaar simpelweg niet uitkomen met je huidige maandbedrag.
Mwah.... ik kom toch op een totaalverbruik van zo'n 1.900m³ aan gas uit over het hele jaar, en dan heb ik in vrijwel dezelfde periode maar 27m³ meer verbruikt.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:22 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Maar dat zal ook geen 150euro per maand gaan schelen.
113m3 verbruik in 2.5maand. Dat is 45.2m3 per maand. Doe dat maal 12 en je komt op net 543m3 uit. Mijn verbruik zit ergens rond de 900m3 gas en 2900kWh electra per jaar. Maand bedrag net iets onder de 100e/maand.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:25 schreef Leandra het volgende:
Mwah.... ik kom toch op een totaalverbruik van zo'n 1.900m³ aan gas uit over het hele jaar, en dan heb ik in vrijwel dezelfde periode maar 27m³ meer verbruikt.
Het scheelt waarschijnlijk geen ¤ 150,= maar een maandbedrag van ¤ 78 is iig veel te laag.
Het is de grootste nonsens om het mafia te noemen. Ik werk niet voor Essent maar heb wel lange tijd in de energiesector gewerkt. Voorschotbedragen worden aangepast aan verbruik en de groei/afname in het verbruik doorgerekend naar een toekomstige inschatting en verrekend met de dan geldende tarieven.quote:Op maandag 30 juni 2014 19:04 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Je kunt ook zelf geld apart zetten (en daar nog rente over vangen); daar heb je geen maffia zoals Essent voor nodig.
Maar u werkt bij Essent begrijp ik?
En inderdaad, wanneer je net op een adres woont dan zal er naar de historiek van de woning worden gekeken. Een berekening moet namens ergens vandaan komen en de historiek is dan de meest 'veilige' oplossing. Wanneer je denkt dat dit niet correct is, dan volstaat een simpel belletje om dit op te lossen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 08:57 schreef kovenant het volgende:
energie boer bekijkt wat er gemiddeld over X aantal jaar is verbruikt op een adres.
het boeit hun geen fluit dat jij er net 3 maanden woont
voorheen werd er XX verbruikt en dat is ongeveer hetgeen wat jij gaat betalen in voorschot.
Want van 10 april tot 30 juni gebruik je gemiddeld net zoveel als de rest van het jaar?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 08:53 schreef _Arthur het volgende:
[..]
113m3 verbruik in 2.5maand. Dat is 45.2m3 per maand. Doe dat maal 12 en je komt op net 543m3 uit. Mijn verbruik zit ergens rond de 900m3 gas en 2900kWh electra per jaar. Maand bedrag net iets onder de 100e/maand.
Dat is toch geheel niet makkelijk dan reken je in de winter 200% af van wat je in de zomer verbruikt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:05 schreef Dven het volgende:
Maar goed, ik ben blij dat ik in ieder geval maandelijks een afrekening heb.
Hoogste wat ik afgelopen winter heb moeten betalen is zo'n 40 euro (voor GWE) dus dat valt prima meequote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is toch geheel niet makkelijk dan reken je in de winter 200% af van wat je in de zomer verbruikt.
Zijn de kosten in dat land waar je woont zo laag. Dat is ongeveer het maandbedrag wat ik alleen al kwijt ben aan aansluit en leveringskosten.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoogste wat ik afgelopen winter heb moeten betalen is zo'n 40 euro dus dat valt prima mee
Katten zijn toch van zulke zelfstandige beesten?quote:Op maandag 30 juni 2014 19:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ben je maar zo weinig thuis? Ook niet leuk voor je katten.
'szomers woon ik vrijstaand en verbruik ik enkel op de heel hete dagen wat airco in de slaapkamer vlak voor het slapen gaan. In de winter ga ik naar een appartement dat goed geisoleerd is. Er lopen wat verwarmingsbuizen onder het appartement door dus vaak moet ik als het erg koud is juist de ramen even openen om het af te koelen. Hele winter geen verwarming aangehadquote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn de kosten in dat land waar je woont zo laag. Dat is ongeveer het maandbedrag wat ik alleen al kwijt ben aan aansluit en leveringskosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |