abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141622913
Ook zoiets wat achteraf niet bekend is geworden: een paar topics eerder hier sprak iemand erover dat een paar mannen waren opgepakt, nooit meer wat van gehoord. Bleek dit een broodje aap achteraf?

Jammer dat Peter R. de Vries is gestopt met z'n programma, die zou wel van wanten weten en écht tot de bodem gaan. Ik blijf Peter de beste misdaadverslaggever aller tijden vinden.
pi_141622936
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb het besproken met een Spaanse ex-collega van mij en hij zegt dat die vertaling klopt; nabij/in het gebied van, niet in/naast.
Waar zijn de originele beelden waar hij dat op baseert?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141622948
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:12 schreef Jezus9 het volgende:
Ook zoiets wat achteraf niet bekend is geworden: een paar topics eerder hier sprak iemand erover dat een paar mannen waren opgepakt, nooit meer wat van gehoord. Bleek dit een broodje aap achteraf?
Nee, ongerelateerd; illegale gouddelvers.

quote:
Jammer dat Peter R. de Vries is gestopt met z'n programma, die zou wel van wanten weten en écht tot de bodem gaan. Ik blijf Peter de beste misdaadverslaggever aller tijden vinden.
Helemaal mee eens. _O_
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_141623022
Interessant om te lezen hoe intensief mensen zich met deze zaak bezig houden! :o
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_141623115
Ik ben benieuwd of ze nog andere delen van hun botten en kleding zullen vinden. Ik vind het nog maar bar weinig van 2 meisjes.
1 voet van de 4
1 heupbeen van de 4
2 schoenen

Waar is de rest? schedels, overige botten...
shirtjes, broeken, ondergoed.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_141623128
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende: Helemaal mee eens. _O_
Inderdaad. Hij houdt zich momenteel bezig met de vermissing van Henry de Vries, ben bang hij deze zaak niet gaat onderzoeken.

Die antropoloog (bron: http://www.hartvannederla(...)aak-panama-de-gaten/) zegt dat aan de hand van de botten toch wel het één en ander kan worden opgemaakt, alleen niet als het maar een paar botten zijn.
pi_141623407
Even de rivier en bedding verduidelijken:

De Changuinola in de bovenloop:
• grote stenen in de rivierbedding (die nu dus ook rivier is)
• water staat hoog; de rivier staat vol; de bedding is bedekt met de rivier

De Changuinola meer stroomafwaarts:
• water staat laag
• rivierbedding (de stenen) is rechts goed te zien
• ook waar de rivierbedding stopt en de oever begint (gras)

De Changuinola met een bocht in de rivier:
• water staat laag
• deel rivierbedding is goed te zien; zand
• dat betekent dat het nog verder stroomafwaarts is (zand is fijner dan rotsen)
• de oever (boven/buiten de rivierbedding dus) is links goed te zien

De foto's van de vondsten van de schoenen en resten laten een grassig gedeelte zien. Dat zou betekenen dat het naast de rivierbedding is gevonden. Die rivier overstroomt wel eens (zeker na zware regens die in het gebied sinds 4 april veel voorkomen) over en zou dan de resten in het gras afgezet kunnen hebben waarna het waterpeil weer daalde en de rivier niet opnieuw die resten wist mee te voeren.

vrijdag 27 juni 2014 @ 18:30:02 #108
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141623442
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:55 schreef jackie12 het volgende:
vraagjes maar weer,

1 zijn er gevallen bekend in van de afgelopen jaren waar mensen zijn aangevallen door wilde dieren in dit stuk van Panama ?
2 De pianiste trail is zo te lezen een route die behoorlijk vaak bewandeld wordt, Is het ook bekend of er op de plek waar de rugzak is aangetroffen er in de dagen na de verdwijning ook andere mensen geweest zijn?
3 hoe "druk" is het uberhaupt langs deze rivier. Komen er ook vaak inheemse mensen of heel sporadisch
3. Volgens JvdH komen er geregeld mensen en is het toch wat raar dat ze niemand tegen het lijf zijn gelopen toen ze daar ronddoolden. Ik ben even kwijt of het inheemse dorpje nou een paar km onder de vindplaats van de rugzak lag of een paar km onder de vindplaats van een van de schoenen.
pi_141623469
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:19 schreef Injetta het volgende:
Ik ben benieuwd of ze nog andere delen van hun botten en kleding zullen vinden. Ik vind het nog maar bar weinig van 2 meisjes.
1 voet van de 4
1 heupbeen van de 4
2 schoenen

Waar is de rest? schedels, overige botten...
shirtjes, broeken, ondergoed.
Bar weinig?? Ik vind het nog knap dat ze dit uberhaupt gevonden hebben. In 2,5 maand bij een meermalen overstromende rivier is het toch logisch dat de delen gefragmenteerd over het gebied liggen?

Los van dieren en vooral vogels die kunnen gaan slepen met een lichaam als het nog niet zo lang overleden is (dat klimaat helpt mee met de ontbinding en dus 'tegen' dieren; die lusten dat niet meer na 2+ dagen in 30-36 graden...).

pi_141623488
ik heb het al een keer eerder gevraagd maar nog geen antwoord op gehad. Is er dicht in de buurt van de rugzak ook ergens een hoge waterval?
pi_141623495
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:30 schreef Marrije het volgende:
Ik ben even kwijt of het inheemse dorpje nou een paar km onder de vindplaats van de rugzak lag of een paar km onder de vindplaats van een van de schoenen.
Dat laatste. Dat is die stuwdam.

In de "buurt" van de rugzak staan alleen losse huisjes waar inheemsen wonen.

pi_141623516
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:31 schreef jackie12 het volgende:
ik heb het al een keer eerder gevraagd maar nog geen antwoord op gehad. Is er dicht in de buurt van de rugzak ook ergens een hoge waterval?
"dicht in de buurt", hoe ver bedoel je dat?
Er zijn veel watervallen daar, hoe "hoog" moet ie zijn?
Waar wil je naartoe met je vraag? :)

vrijdag 27 juni 2014 @ 18:34:33 #113
121116 Astasha
Fear me !
pi_141623569
quote:

Je bedoelt Peter R de Vries, de man die de moord op Kennedy en de verdwijning van Natalee Holloway heeft opgelost?

:') :') :')

Peter R de Vries :') :')
Cosmo Bier
Het doodgaan op het hoogtepunt van je carriere is garantie voor eeuwige roem.
pi_141623578
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"dicht in de buurt", hoe ver bedoel je dat?
Er zijn veel watervallen daar, hoe "hoog" moet ie zijn?
Waar wil je naartoe met je vraag? :)
Zit hard op te denken hoe ze dan wel een ongeluk kunnen hebben gehad. Uitgegleden bij het oversteken van de rivier, mee in de stroomversnelling en te pletter vallen van een waterval.
Maar ja dan klopt de rugzak weer niet...
pi_141623607
Peter R de vries :')
En dan zeggen ze hier dat,dat paranormale programma van wat ik zei een paar topics terug in scene gezet is.
:') :') :') :') :')
pi_141623620
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:34 schreef Astasha het volgende:

[..]

Je bedoelt Peter R de Vries, de man die de moord op Kennedy en de verdwijning van Natalee Holloway heeft opgelost?

:') :') :')

Peter R de Vries :') :')
die de onschuld van de parkmoord in Rotterdam heeft bewezen, Joram een schuldbekentenis heeft laten doen in een auto, de puutense moordzaak warm heeft gehouden. Idd DIE Peter R de Vries
pi_141623625
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:35 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Zit hard op te denken hoe ze dan wel een ongeluk kunnen hebben gehad. Uitgegleden bij het oversteken van de rivier, mee in de stroomversnelling en te pletter vallen van een waterval.
Maar ja dan klopt de rugzak weer niet...
Dat was de eerste theorie over die rugzak; meegesleept door de rivier.

De perfecte staat van de zonnebrillen, geen berichten over gebroken smartphones en camera's en als je die bovenloop van de rivier bekijkt, doet absoluut niet vermoeden dat die rugzak door de rivier is getransporteerd (dan zouden die dingen allang stuk zijn, zeker na 4 april toen het noodweer begon).

pi_141623636
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:34 schreef Astasha het volgende: Je bedoelt Peter R de Vries, de man die de moord op Kennedy en de verdwijning van Natalee Holloway heeft opgelost? : ' ) Peter R de Vries : ' )
Zelfs de aller, aller beste op aarde kunnen niet álle zaken oplossen, hij heeft wel degelijk veel goed werk verricht (Puttense moordzaak, hij zat goed bij die moord in Venray, moeder van Holloway naar de waarheid geholpen) het echter gerechtelijk oplossen, daarvoor heb je bewijs voor nodig, al ben je de beste op aarde dat ligt gewoon vaak wat gecompliceerder, alsnog heeft hij vaak de waarheid achterhaald bleek achteraf, keihard gevochten en zich eindeloos verdiept in dossiers.
pi_141623645
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:36 schreef Kaugummi het volgende:
Peter R de vries :')
En dan zeggen ze hier dat,dat paranormale programma van wat ik zei een paar topics terug in scene gezet is.
Een vakman die dag en nacht doorwerkt om zaken rond te krijgen en BEWEZEN heeft daar goed in te zijn versus een of andere paranormaal die nog nooit iets bewezen heeft maar naieve kijkers makkelijk om de tuin leidt.

Inderdaad:

pi_141623677
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een vakman die dag en nacht doorwerkt om zaken rond te krijgen en BEWEZEN heeft daar goed in te zijn versus een of andere paranormaal die nog nooit iets bewezen heeft maar naieve kijkers makkelijk om de tuin leidt.

Inderdaad:
Hun hebben ook een zaak opgelost van een meisje/vrouw hoor :{w :') Ik heb geen zin die aflevering op te zoeken want er zijn er zoveel.
pi_141623679
we hebben het constant over aaseters op het land. Als die meiden in de rivier terecht zijn gekomen kan het dan ook niet heel goed mogelijk zijn dat ze in 2 1/2 maand tijd opgepeuzeld zijn door de vissen?
pi_141623758
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:39 schreef Kaugummi het volgende:

[..]

Hun hebben ook een zaak opgelost van een meisje/vrouw hoor :{w :') Ik heb geen zin die aflevering op te zoeken want er zijn er zoveel.
"hun hebben" :')

Ze hebben 1 zaak opgelost? Ja? En die was nooit opgelost zonder die "zieners"?

Je zit in dit topic over paranormale boeven te praten.

WAAROM HEBBEN ZIJ LISANNE EN KRIS DAN NIET GEVONDEN? :')
En hoeveel zaken heeft Peter R. de Vries al opgelost?? Daar heb je je antwoord. :*

pi_141623761
Het wemelt er van de nederzettingen, toch vreemd als poema's daar zo op de loer liggen...
I´m back.
pi_141623763
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:39 schreef jackie12 het volgende: Als die meiden in de rivier terecht zijn gekomen kan het dan ook niet heel goed mogelijk zijn dat ze in 2 1/2 maand tijd opgepeuzeld zijn door de vissen?
Denk ik niet, soms werden lijken nog jaren later terug in water gevonden, ook in tropische klimaten.
pi_141623810
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:39 schreef jackie12 het volgende:
we hebben het constant over aaseters op het land. Als die meiden in de rivier terecht zijn gekomen kan het dan ook niet heel goed mogelijk zijn dat ze in 2 1/2 maand tijd opgepeuzeld zijn door de vissen?
Ik neem niet aan dat ze 2,5 maand precies in de rivier (het stromende gedeelte dus) gelegen hebben, maar ja, vissen zullen er ook zitten. Geen piranha's trouwens, die komen voor in Zuid-Amerika en in veel rustiger water.

pi_141623828
Ik heb trouwens die rivieren eens bekeken op foto's en filmpjes en ik vind de 'immense kracht' waar overal over gepraat word enorm meevallen, het was die dag overigens ook nog eens goed weer. Er zijn daar tal aan mensen gaan zwemmen, nooit iemand omgekomen. Ook blijken de ongelukken in dat gebied reuze mee te vallen las ik van een inwoner.
pi_141623854
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En hoeveel zaken heeft Peter R. de Vries al opgelost?? Daar heb je je antwoord. :*
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hun zijn geen zieners hun communiceren of proberen het met een apparaat wat met whitenoise/radio signalen geeft. EN met die aflevering die ik bedoel heeft die vrouw woorden gezegd over hoe ze vermoord was etc. en HUN zijn 3 personen.
pi_141623867
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:45 schreef Jezus9 het volgende:
Ik heb trouwens die rivieren eens bekeken op foto's en filmpjes en ik vind de 'immense kracht' waar overal over gepraat word enorm meevallen, het was die dag overigens ook nog eens goed weer. Er zijn daar tal aan mensen gaan zwemmen, nooit iemand omgekomen. Ook blijken de ongelukken in dat gebied reuze mee te vallen las ik van een inwoner.
Welk gebied en in de bovenloop (1e plaatje, zie hoe ruig) of benedenloop (kalm stromend water)?

Bekijk de kaartjes en je ziet dat de rivier waar die rugzak gevonden is aardig steil is en dus snel stroomt en dus rotsen en geen zand afzet.

vrijdag 27 juni 2014 @ 18:47:20 #129
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_141623882
Een kompas van een smartphone werkt zelfstandig, dus ook in vliegtuigmodus.
Een paar blikken erop en je kunt steeds eenzelfde richting aanhouden, met enig overleg.

Zo hoef je echt niet te verdwalen, zeker niet als je maar 5 kilometer van Boquete af bent, bij twijfels over de route.
pi_141623889
Misschien is het wel een valse informatie bijv dat de botten niet vn hun zijn maar dat panama doet alsof ik vertrouw die dna dingen niet , die vader van die verdwenen brit ook nie
br@m
pi_141623919
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:46 schreef Kaugummi het volgende:

[..]

[..]

Hun zijn geen zieners hun communiceren of proberen het met een apparaat wat met whitenoise/radio signalen geeft. EN met die aflevering die ik bedoel heeft die vrouw woorden gezegd over hoe ze vermoord was etc.
"hun zijn". Echt, hoe kom je erop. Zij zijn en Zij hebben. :*

Ja, leuk, maar die TRU-dingen hebben NIET deze zaak opgelost. Daar hadden ze verdomme 2.5 maand voor.

Marrije hier kwam ook al met een of andere ziener aan, die had het over een koffieveld. Ja, duh, Durans Coffee ligt aan het begin van de El Pianista.

Een koffieveld in Panama "zien" is niet echt paranormaal, wel?

pi_141623943
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:47 schreef Perico het volgende:
Een kompas van een smartphone werkt zelfstandig, dus ook in vliegtuigmodus.
Een paar blikken erop en je kunt steeds eenzelfde richting aanhouden, met enig overleg.

Zo hoef je echt niet te verdwalen, zeker niet als je maar 5 kilometer van Boquete af bent, bij twijfels over de route.
Mijn ervaring is dat smartphones een belachelijk slechte batterij hadden en ze daar 's avonds niets meer aan hadden. Maar misschien hadden ze een extra goede batterij in hun iPhone en Samsung Galaxy, dat kan.

Al acht ik de dames niet in staat een kompas te gebruiken, als ze die app al op hun telefoon hebben (vermoed van niet).

pi_141623948
Over dat verdwalen... ze hadden route-kaarten bij zich! (ook informatie, alles over dat pad en wegen op hun laptop opgezocht, is overal nog gezegd in de media) ze hadden dus informatie over de wegen. Geen kaart teruggevonden weliswaar maar die kan er door die daders uitgehaald zijn want dan zou een verdwaal-scenario al aannemelijker lijken.

In dat verdwaal-scenario geloof ik hoe dan ook niet, een ongeluk zou opzich wel degelijk kunnen maar 2 tegelijkertijd?
pi_141624019
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:50 schreef Jezus9 het volgende:
Over dat verdwalen... ze hadden route-kaarten bij zich!
:o hoe weet je dat??

quote:
Geen kaart teruggevonden weliswaar maar die kan er door die daders uitgehaald zijn want dan zou een verdwaal-scenario al aannemelijker lijken.
Welke "daders"?

Waarom niet gewoon ALS ze een kaart bij zich hadden (wat ik niet geloof tot ik een duidelijke bron zie/hoor) gewoon de kaart in hun hand gehouden en toen 'verongelukt'/whatever gebeurtenis waardoor ze omkwamen/van de rugzak vandaan waren, en op het moment supreme verliezen?

pi_141624083
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:42 schreef Ryan3 het volgende:
Het wemelt er van de nederzettingen,
Het is toch aardig dunbevolkt daar. En veel valleien van al die armen van de Changuinola die volstromen en weer zakken.

quote:
toch vreemd als poema's daar zo op de loer liggen...
Dat is dan ook vreemd en uitgebreid aan bod geweest in dit topic.

De kans dat je een grote kat tegenkomt daar is nihil.

pi_141624133
quote:

Ik zit daar ook wel op te wachten eigelijk ! :Y ^O^
Zou het wel interessant vinden als hij een uitzending van 1,5 zou willen maken met alle mogelijke opties van wat er gebeurd kan zijn.
Mischien kan hij dan ook samen met een gids de wandeling gaan maken die de meiden mogelijk hebben gedaan tot de rivier. Zo krijgen wij hier in Nederland mischien ook een beter beeld van wat die jungle in Panama voorstelt en of het logisch is dat ze verdwaald zijn.
Laat Peter R maar eenmalig terug komen met zijn programma !

[ Bericht 0% gewijzigd door forzaudinese op 27-06-2014 19:06:29 ]
pi_141624136
Matador van ons allen geef je veruit de meeste informatie dmv kaarten en geef je opzich ook hele goede analyses over de jungle en andere dingen. Chapeau! echt waar

Jij bent van mening dat de meiden slecht voorbereid toch aan de trail zijn begonnen en verdwaald zijn en zelfs al in de eerste nacht zijn overleden door een ongeluk.
Ben je het wel met me eens dat ze , als ze ongeluk hebben gehad, dat dat dan gebeurd moet zijn bij de vindplaats van de rugzak? En aan wat voor een ongeluk zit je dan te denken dat ze alle 2 sterven?
pi_141624152
wat zijn de exacte GE coördinaten waar de tas gevonden is ? Tia
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141624153
Er zitten ook drugskartels in dat gebied, die willen geen pottenkijkers.
pi_141624398
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:56 schreef jackie12 het volgende:
Matador van ons allen geef je veruit de meeste informatie dmv kaarten en geef je opzich ook hele goede analyses over de jungle en andere dingen. Chapeau! echt waar
Dank, ik ben trouwens geen jungle-expert ofzo. Wel geoloog met veel veldervaring. :)

quote:
Jij bent van mening dat de meiden slecht voorbereid toch aan de trail zijn begonnen en verdwaald zijn en zelfs al in de eerste nacht zijn overleden door een ongeluk.
Ben je het wel met me eens dat ze , als ze ongeluk hebben gehad, dat dat dan gebeurd moet zijn bij de vindplaats van de rugzak? En aan wat voor een ongeluk zit je dan te denken dat ze alle 2 sterven?
Ja, juist door die rugzak. Ik ga uit van de data en probeer daar een scenario van te maken. Daarom kan ik ook geen misdrijf zien omdat ik er geen aanwijzingen voor zie.

Wat voor ongeluk weet ik niet.

De grootste risico's (mijn inschatting als relatieve leek, ik ben daar niet geweest, nog, wil er ook heeel graag kijken en die routes lopen):

• terrein - gaten, kuilen, takken, stroomversnellingen, etc. etc.
• weer/klimaat - temperatuursverschillen en mochten ze nog geleefd hebben op vrijdag 4 april dan ook het noodweer/onweer
• kleine dieren (geen poema's of jaguars), giftige dieren (met name slangen), maar ook muggen die ziektes kunnen overbrengen, bloedzuigers, teken, spinnen, giftige rupsen komen er voor, etc. etc.
dit alles versterkt door:
• duisternis - je ziet echt geen hand voor ogen want er is geen lichtbron (~nieuwe maan)
• oververmoeidheid/zwakte/ziekte - als Lisanne of Kris er echt "ziekjes" uitzag volgens de getuige uit de OP, kan dat een sterk beinvloedende factor zijn

Op zich grote risico's in intensiteit maar juist heel klein in frequentie (dus kans):
• grote katachtigen (poema, jaguar, ocelot)
• menselijke moordenaars

pi_141624427
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:56 schreef Jezus9 het volgende:
Er zitten ook drugskartels in dat gebied, die willen geen pottenkijkers.
Je roept de hele tijd dingen, maar komt maar niet met bronnen. Dan is het makkelijk speculeren natuurlijk.

Hoe kom je erbij dat in dát gebied drugskartels actief zijn? En waarom zou een drugskartel dat 2 meiden vermoordt geen geld en waardevolle spullen meenemen?

vrijdag 27 juni 2014 @ 19:07:25 #142
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141624472
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat laatste. Dat is die stuwdam.

In de "buurt" van de rugzak staan alleen losse huisjes waar inheemsen wonen.
ok, duidelijk, dank je
pi_141624553
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

ok, duidelijk, dank je
Iets van 3,2-3,5 km tot de eerste vondsten vanaf Punta Blanca (zie kaartje in de spoiler in de OP).

De rugzak lag iets van 30-35 km (of meer; langs de rivier) stroomopwaarts, en dat was weer ~6 km (hemelsbreed) na de bergpas/top van 1850 m.

pi_141624706
Wat is nu jullie doel eigenlijk?
pi_141624783
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:15 schreef margaretha_01 het volgende:
Wat is nu jullie doel eigenlijk?
Verschilt voor iedereen lijkt me.

Ik vind het interessant die puzzel op proberen te lossen, al zijn de stukjes wel erg klein en ver uit elkaar. ;)

vrijdag 27 juni 2014 @ 19:17:38 #146
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141624786
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Iets van 3,2-3,5 km tot de eerste vondsten vanaf Punta Blanca (zie kaartje in de spoiler in de OP).

De rugzak lag iets van 30-35 km (of meer; langs de rivier) stroomopwaarts, en dat was weer ~6 km (hemelsbreed) na de bergpas/top van 1850 m.
dat waar ze die taallessen gevolgd hebben, in boca, dat is een plaatsje op een eiland toch? Dat ligt, op een kaartje te zien (als ik me goed herinner) in dezelfde rivier als waar ze langs gelopen zijn. Alleen dan verder noord. Misschien dachten ze door stroomafwaarts te lopen dat ze daar uit zouden komen...?
pi_141624836
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:17 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat waar zedietaallessen gevolgdhebben, in boca, dat is een plaatsje op een eiland toch? Dat ligt, op een kaartje te zien (als ik me goed herinner) in dezelfde rivier als waar ze langs gelopen zijn. Alleen dan verder noord. Misschien dachten ze door stroomafwaarts te lopen dat ze daar uit zouden komen...?
Ja, maar dat is veel verder weg. Die Changuinola mondt inderdaad uit niet ver van de Bocas del Toro (eilanden).

Waarom zou je zonder rugzak in volledig onbekend en gevaarlijk (terrein en dieren, niet; mensen) gebied naar je eerdere hostel lopen?

pi_141624858
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Verschilt voor iedereen lijkt me.

Ik vind het interessant die puzzel op proberen te lossen, al zijn de stukjes wel erg klein en ver uit elkaar. ;)
't is ook wel interessant. :) Alleen zonder nieuwe input blijf iedereen een beetje met dezelfde opties dwalen!

maar ga vooral door met discussiëren! ;) Wie weet komt ooit het hele verhaal nog naar boven en heeft een van jullie het inderdaad bij het rechte eind!
pi_141624934
Hmmm Matador heeft na het zien van deze beelden de beste kaarten in handen denk ik.
Alhoewel......blijf toch een beetje eigenwijs!
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:22:47 #151
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141624946
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, maar dat is veel verder weg. Die Changuinola mondt inderdaad uit niet ver van de Bocas del Toro (eilanden).

Waarom zou je zonder rugzak in volledig onbekend en gevaarlijk (terrein en dieren, niet; mensen) gebied naar je eerdere hostel lopen?
Nee, niet zonder rugzak, dat ze niet doorhadden dat de ergens dus niet noord liepen richting bocas maar zuid richting het dorpje (paar km bij die vindplaats van de schoen vandaan). In beginsel nog met rugzak.
pi_141624949
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:20 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

't is ook wel interessant. :) Alleen zonder nieuwe input blijf iedereen een beetje met dezelfde opties dwalen!

maar ga vooral door met discussiëren! ;) Wie weet komt ooit het hele verhaal nog naar boven en heeft een van jullie het inderdaad bij het rechte eind!
Ja, we lopen in dezelfde kringetjes als Kris en Lisanne.

Ik zou graag bronnen zijn voor de beweringen:
• er waren drugskartels actief in het gebied
• de meiden hadden routekaarten (wandelkaarten?) bij zich
• de meiden waren moe en wilden naar huis - integendeel, ze zijn de El Pianista nog opgelopen nadat ze de Alto Lino eventjes (~15 min) geprobeerd hadden

pi_141625020
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:22 schreef jackie12 het volgende:
Hmmm Matador heeft na het zien van deze beelden de beste kaarten in handen denk ik.
Alhoewel......blijf toch een beetje eigenwijs!
Ik ben er nog mee bezig, dank voor de link.

Na een paar seconden al een nieuwe getuige; een man in een boerderij heeft de meiden zien passeren. Helaas komt die getuige niet aan het woord. -O-

pi_141625035
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:22 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nee, niet zonder rugzak, dat ze niet doorhadden dat de ergens dus niet noord liepen richting bocas maar zuid richting het dorpje (paar km bij die vindplaats van de schoen vandaan). In beginsel nog met rugzak.
Ik snap je niet, sorry. :@

vrijdag 27 juni 2014 @ 19:26:34 #155
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141625079
quote:
zeer interessant en de man die daar in die (begin van de)) jungle woont heeft ze dus dat pad op naar boven zien gaan. Daar hadden ze mooi uitzicht. Daar hadden ze moeten omkeren en terug moeten gaan, dat hebben ze niet gedaan, ze zijn doorgelopen. Verder het pad op. Een pad met links,rechts en voor alleen maar bomen. Twee dagen lopen voor een kenner naar de plek waar de tas is gevonden.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:26:52 #156
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_141625090
Als het geen misdrijf was, hoe is het dan te verklaren dat beide zijn omgekomen?
De resten zijn bij elkaar gevonden, een ongeluk waardoor beiden gedood zijn?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_141625139
Het is duidelijk aan dat filmpje dat ze simpelweg het verkeerde doorgangetje hebben genomen bovenop de berg. Het gangetje door de struiken naar Boquete lijkt als twee druppels water op dat gangetje dat de andere kant op gaat en dat zij hebben genomen. Waarschijnlijk hebben ze eerst een lange rustpauze gehad daar bovenop - ziet er ook veilig uit, prettig om even een dutje te doen, of misschien de hele nacht als de duisternis al was ingevallen - en dan word je wakker en tja, welk doorgangetje was het ook alweer? Er staat geen bord daar!
pi_141625144
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:26 schreef Marrije het volgende:
Twee dagen lopen voor een kenner naar de plek waar de tas is gevonden.
Nee! dat is naar de resten en schoenen, niet naar de rugzak (40 km ipv 6).

Die rugzak is op ~ 8 uur lopen vanaf Boquete voor een kenner gevonden.

pi_141625161
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank, ik ben trouwens geen jungle-expert ofzo. Wel geoloog met veel veldervaring. :)

[..]

Ja, juist door die rugzak. Ik ga uit van de data en probeer daar een scenario van te maken. Daarom kan ik ook geen misdrijf zien omdat ik er geen aanwijzingen voor zie.

Wat voor ongeluk weet ik niet.

De grootste risico's (mijn inschatting als relatieve leek, ik ben daar niet geweest, nog, wil er ook heeel graag kijken en die routes lopen):

• terrein - gaten, kuilen, takken, stroomversnellingen, etc. etc.
• weer/klimaat - temperatuursverschillen en mochten ze nog geleefd hebben op vrijdag 4 april dan ook het noodweer/onweer
• kleine dieren (geen poema's of jaguars), giftige dieren (met name slangen), maar ook muggen die ziektes kunnen overbrengen, bloedzuigers, teken, spinnen, giftige rupsen komen er voor, etc. etc.
dit alles versterkt door:
• duisternis - je ziet echt geen hand voor ogen want er is geen lichtbron (~nieuwe maan)
• oververmoeidheid/zwakte/ziekte - als Lisanne of Kris er echt "ziekjes" uitzag volgens de getuige uit de OP, kan dat een sterk beinvloedende factor zijn

Op zich grote risico's in intensiteit maar juist heel klein in frequentie (dus kans):
• grote katachtigen (poema, jaguar, ocelot)
• menselijke moordenaars
Ja dit zijn zo ongeveer alle mogelijke opties die er zijn Sherlock. Ik ga voor de laatste.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141625162
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:28 schreef Loekie1 het volgende:
Er staat geen bord daar!
En dan raken de VINEXtoeristen in de war natuurlijk.

vrijdag 27 juni 2014 @ 19:29:40 #161
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141625175
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik snap je niet, sorry. :@
op het moment dat ze dachten verdwaald te zijn kozen ze voor langs de rivier blijven lopen, stroomafwaarts, zodat ze bij boca uit zouden komen. Niet door hebbende dat ze niet richting het noorden liepen maar richting het zuiden.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:29:57 #162
244933 trovey
Nachtoele
pi_141625184
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:26 schreef Oud_student het volgende:
Als het geen misdrijf was, hoe is het dan te verklaren dat beide zijn omgekomen?
De resten zijn bij elkaar gevonden, een ongeluk waardoor beiden gedood zijn?
Of ze zijn bij elkaar gebleven omdat ze elkaar niet achter wilden laten en zijn zo samen gestorven door uitputting of wat dan ook. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_141625217
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dan raken de VINEXtoeristen in de war natuurlijk.
Ik dacht het wel, belachelijk dat daar niet even een bordje staat.
pi_141625222
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:29 schreef Marrije het volgende:

[..]

op het moment dat ze dachten verdwaald te zijn kozen ze voor langs de rivier blijven lopen, stroomafwaarts, zodat ze bij boca uit zouden komen. Niet door hebbende dat ze niet richting het noorden liepen maar richting het zuiden.
Jij denkt dus echt dat hun doel was om zonder ervaring en in hun korte broekje en met kleine flesje(s?) water 'eventjes' naar Bocas te lopen? Die 83 dollar waren dan voor de veerboot?

pi_141625234
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:30 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik dacht het wel, belachelijk dat daar niet even een bordje staat.
QED.

Ga alsjeblieft nooit de "jungle" in. :X

pi_141625253
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik kan geen spaans maar bij de ondertiteling stond de spullen en niet de schoenen en menselijke resten.
Je weet zeker dat met 2 dagen lopen hij dat bedoelde en niet de plek van de rugzak?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:32:46 #167
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141625276
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh.
Die vrouw zegt, hun rugzak en schoenen werden uiteindelijk kilometers verderop gevonden.
Dan komt er een ondertiteling dat de rivier waar de spullen gevonden zijn op twee dagen afstand lopen ligt.
Maar dieondertiteling klopt dus niet?
pi_141625290
Helemaal als ze even een dutje hebben gedaan en toen in de halfduisternis het juiste gangetje moesten nemen. In het donker herken je niets, je loopt door en pas als het licht wordt zie je dat je helemaal verkeerd bent.
pi_141625293
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 27 juni 2014 19:26 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
De resten zijn bij elkaar gevonden
Min of meer:

S2 (schoen Lisanne + bekken Kris) ligt een paar kilometer stroomafwaarts van waar Kris' schoen (S1) is gevonden.

Logisch is dan te veronderstellen dat de rivier de resten verplaatst heeft. Zoniet, hoe komt Kris' schoen dan stroomopwaarts terecht?

vrijdag 27 juni 2014 @ 19:34:21 #170
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141625311
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij denkt dus echt dat hun doel was om zonder ervaring en in hun korte broekje en met kleine flesje(s?) water 'eventjes' naar Bocas te lopen? Die 83 dollar waren dan voor de veerboot?
nee, blijkbaar ben ik niet duidelijk.
Ik denk niet dat bocas hun doel was, ik denk dat dat het werd nadat ze door hadden dat ze verdwaald waren. Terug naar een punt langs de rivier waarvan ze wisten dat het er moest zijn.
pi_141625312
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik kan geen spaans maar bij de ondertiteling stond de spullen en niet de schoenen en menselijke resten.
Je weet zeker dat met 2 dagen lopen hij dat bedoelde en niet de plek van de rugzak?
Zie de kaartjes. In 2 dagen kan je wel ~40 km lopen.
Die rugzak lag op ~ 11 km van Boquete en ~ 6-7 km vanaf dat uitzichtpunt wat ze laten zien (waar dat precies is op de kaart weet ik niet; jij?)

pi_141625348
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:34 schreef Marrije het volgende:

[..]

nee, blijkbaar ben ik niet duidelijk.
Ik denk niet dat bocas hun doel was, ik denk dat dat het werd nadat ze door hadden dat ze verdwaald waren. Terug naar een punt langs de rivier waarvan ze wisten dat het er moest zijn.
Ja? liever 75 km doorlopen door onherbergzaam gebied zonder enig richtinggevoel in plaats van ~11 km teruglopen en gewoon in je eigen bedje slapen?

vrijdag 27 juni 2014 @ 19:38:16 #173
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141625433
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja? liever 75 km doorlopen door onherbergzaam gebied zonder enig richtinggevoel in plaats van ~11 km teruglopen en gewoon in je eigen bedje slapen?
nadat ze verdwaald waren... Ze wisten de weg terug van 11 km dus niet. Ook niet hoe daar te komen. Het enige wat ze hadden was de rivier, dus dan die maar volgen (stroomafwaarts) naar een punt waarvan je weet dat het aan de rivier moet liggen.
pi_141625462
"Kris en Lisanne hadden hier de weg terug moeten nemen"

http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:39:55 #175
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141625476
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie de kaartjes. In 2 dagen kan je wel ~40 km lopen.
Die rugzak lag op ~ 11 km van Boquete en ~ 6-7 km vanaf dat uitzichtpunt wat ze laten zien (waar dat precies is op de kaart weet ik niet; jij?)
dan zit diegids ernaast of klopt de vertaling niet?
pi_141625481

Dit soort riviertjes moet je over als je aan de zuidkant van de kam bent beland.

Zouden de meiden bij het eerste riviertje niet hebben gedacht; hee, hier moeten we niet heen, laten we omkeren??

Een van de schoenen (ik denk die van Lisanne, met een deel voet er nog in dus) werd dus niet in die rivierbedding, maar ernaast gevonden.

Kan of door dieren of door de overstromende rivier (na zware regenval) daar terechtgekomen zijn.

pi_141625517
pi_141625563
Leuk! Frames van filmpjes posten!
pi_141625568
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:39 schreef El_Matador het volgende: Een van de schoenen (ik denk die van Lisanne, met een deel voet er nog in dus) werd dus niet in die rivierbedding, maar ernaast gevonden.
En jij was degene die constant pertinent pretendeerde in en bij de rivier... IN de rivierbedding schreef je nog letterlijk terwijl je ander wees op fout te zitten. Blijkt nu inderdaad NABIJ de rivier zoals wij al zeiden. Matador, je neemt anderen wel constant kwalijk ze hun informatie niet checken maar je doet het zelf amper om je eigen scenario maar hoog te houden. Ik vind je nogal kinderachtig bezig. Maar het zal je vergeven worden... té lang doorgehaald waarschijnlijk vannacht?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:43:39 #180
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141625597
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:42 schreef danos het volgende:
Leuk! Frames van filmpjes posten!
nou ja op zich wel aardig voor mensen die niet in de gelegenheid zijn om die filmjes te kijken en wel nieuwsgierig zijn.
pi_141625599
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

dan zit diegids ernaast of klopt de vertaling niet?
Nee, de vertaling is slordig. En klopt niet met de kaartjes, maar dat was al duidelijk aan het NOS-plaatje. Die heb ik uit de OP gehaald omdat ie fout is; waar staat dat het de vindplaats van de rugzak is, zijn daar nu juist die schoenen gevonden:

pi_141625640
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef Marrije het volgende:

[..]

nou ja op zich wel aardig voor mensen die niet in de gelegenheid zijn om die filmjes te kijken en wel nieuwsgierig zijn.
Ja je kan ook de gesprekken uitschrijven voor de doven :')
pi_141625649
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

En jij was degene die constant pertinent pretendeerde in en bij de rivier... IN de rivierbedding schreef je nog letterlijk terwijl je ander wees op fout te zitten. Blijkt nu inderdaad NABIJ de rivier zoals wij al zeiden. Matador, je neemt anderen wel constant kwalijk ze hun informatie niet checken maar je doet het zelf amper om je eigen scenario maar hoog te houden. Ik vind je nogal kinderachtig bezig. Maar het zal je vergeven worden... té lang doorgehaald waarschijnlijk vannacht?
Ik heb niet gezegd vast en zeker in de rivierbedding, ik heb het verschil tussen rivier, rivierbedding en oever proberen uit te leggen.

Doe ermee wat je wil.

En waar blijven de bronnen voor jouw beweringen? Wandelkaarten hadden ze bij zich? Waarom ben jij de eerste die daarmee komt; hoe kom je daarbij?

vrijdag 27 juni 2014 @ 19:45:42 #184
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141625667
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:44 schreef danos het volgende:

[..]

Ja je kan ook de gesprekken uitschrijven voor de doven :')
Dat zou helemaal aardig zijn!
pi_141625671
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, de vertaling is slordig. En klopt niet met de kaartjes, maar dat was al duidelijk aan het NOS-plaatje. Die heb ik uit de OP gehaald omdat ie fout is; waar staat dat het de vindplaats van de rugzak is, zijn daar nu juist die schoenen gevonden:

[ afbeelding ]
en de rugzak dus vlakbij het stuwmeer ?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:46:57 #186
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141625716
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ik ben wel benieuwd naar de goede vertaling...
pi_141625736
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd vast en zeker in de rivierbedding, ik heb het verschil tussen rivier, rivierbedding en oever proberen uit te leggen.

Doe ermee wat je wil.

En waar blijven de bronnen voor jouw beweringen? Wandelkaarten hadden ze bij zich? Waarom ben jij de eerste die daarmee komt; hoe kom je daarbij?
Je hebt idd weinig vast en zeker gezegd, je hebt alles alleen wel 300x herhaald en maakt soms andere suggesties belachelijk op een dedaine manier. En dat ieder topic weer :')
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:48:04 #188
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_141625752
Nu ik ook het filmpje heb gezien weet ik het voor mezelf zeker. De arme schaapjes zijn gewoon keihard verdwaald en hebben het verkeerde weggetje terug genomen.

Hoe lang gaat deze reeks nog door?? Waar zitten we in december op? Deel 432?
Gaap Goals rulezzz!
pi_141625762
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:45 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

en de rugzak dus vlakbij het stuwmeer ?
Volgens die gekke NOS wel ja. Maar dat klopt dus niet, dat zijn de schoenen. De rugzak is veeeel dichterbij Boquete gevonden.

Die vertaling klopt trouwens wel (net teruggekeken); hij zegt "de spullen" (las cosas), maar dat is niet erg precies. De rugzak en de schoenen zijn op totaal andere plekken gevonden vele kilometers van elkaar vandaan.

pi_141625797
Er was nog een zak met afval gevonden ook?
I´m back.
pi_141625827
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:46 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik ben wel benieuwd naar de goede vertaling...
De vertaling klopt, de uitspraak van de gids zelf is slordig. Hij heeft het over "de spullen zijn kilometers hiervandaan gevonden".

Dat is zo, maar niet op dezelfde plek. De rugzak op een kilometer of 6-7 en de schoenen en resten op 30-35 km (!).

pi_141625843
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:49 schreef Ryan3 het volgende:
Er was nog een zak met afval gevonden ook?
Bedoel je die zak met haren? Die bleken later niet van de meiden toch?

vrijdag 27 juni 2014 @ 19:51:34 #193
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141625867
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De vertaling klopt, de uitspraak van de gids zelf is slordig. Hij heeft het over "de spullen zijn kilometers hiervandaan gevonden".

Dat is zo, maar niet op dezelfde plek. De rugzak op een kilometer of 6-7 en de schoenen en resten op 30-35 km (!).
ok, als verzamelterm
pi_141625870
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En een paar blonde haren idd.
Maar dat was niet van hen dus?
I´m back.
pi_141625876
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

was van de reddingswerkers zelf :)
pi_141625938
maar kijk
dit Nos filmpje is ook pure speculatie
er is geen enkel bewijs dat ze bij de watervallen
rechtdoor zijn gegaan
pi_141625942
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:51 schreef Marrije het volgende:

[..]

ok, als verzamelterm
Ja, zonde dat dat slecht naar voren kwam.

Wel goed om dat uitzichtpunt te zien. En ja, dan lijkt het logisch dat ze het verkeerde pad genomen hebben. En als het donker is herken je niet veel. Maar als je bij de eerste rivier aankomt die totaal anders is dan waar je overheen gekomen bent, dan weet je toch dat je niet goed bent en terugmoet? Of ga je dan over die kabels de rivier oversteken?

pi_141625961
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:53 schreef StaceySinger het volgende:
maar kijk
dit Nos filmpje is ook pure speculatie
er is geen enkel bewijs dat ze bij de watervallen
rechtdoor zijn gegaan
"de watervallen"? Die heb ik niet gezien in het filmpje? Welke en waar bedoel je precies?

pi_141626059
tussen de 2 trail's liggen watervallen
pi_141626142
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:57 schreef StaceySinger het volgende:
tussen de 2 trail's liggen watervallen
Maar dat andere pad dat ze dus vanaf dat uitzichtpunt genomen hebben (kun je die screenshot niet voorleggen aan je contacten en vragen waar dat exact geweest is om het op een kaart te zetten? - bij nader inzien niet erg duidelijk, zie screenshot), dat is dan ineens de Sendero Culebra? Of is het El Pianista die nog doorloopt?

De NOS heeft er met gids "ruim 2 uur" over gedaan om boven te komen.

Logisch is dan dat de meiden daar bij zonsondergang waren en dan in het donker "terug"gingen. Waren zij de enigen daar op die top? Geen enkele andere toerist die die dagen in Boquete/El Pianista trail was, heeft die meiden op de top gezien?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')