Waar zijn de originele beelden waar hij dat op baseert?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb het besproken met een Spaanse ex-collega van mij en hij zegt dat die vertaling klopt; nabij/in het gebied van, niet in/naast.
Nee, ongerelateerd; illegale gouddelvers.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:12 schreef Jezus9 het volgende:
Ook zoiets wat achteraf niet bekend is geworden: een paar topics eerder hier sprak iemand erover dat een paar mannen waren opgepakt, nooit meer wat van gehoord. Bleek dit een broodje aap achteraf?
Helemaal mee eens.quote:Jammer dat Peter R. de Vries is gestopt met z'n programma, die zou wel van wanten weten en écht tot de bodem gaan. Ik blijf Peter de beste misdaadverslaggever aller tijden vinden.
Inderdaad. Hij houdt zich momenteel bezig met de vermissing van Henry de Vries, ben bang hij deze zaak niet gaat onderzoeken.quote:
3. Volgens JvdH komen er geregeld mensen en is het toch wat raar dat ze niemand tegen het lijf zijn gelopen toen ze daar ronddoolden. Ik ben even kwijt of het inheemse dorpje nou een paar km onder de vindplaats van de rugzak lag of een paar km onder de vindplaats van een van de schoenen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:55 schreef jackie12 het volgende:
vraagjes maar weer,
1 zijn er gevallen bekend in van de afgelopen jaren waar mensen zijn aangevallen door wilde dieren in dit stuk van Panama ?
2 De pianiste trail is zo te lezen een route die behoorlijk vaak bewandeld wordt, Is het ook bekend of er op de plek waar de rugzak is aangetroffen er in de dagen na de verdwijning ook andere mensen geweest zijn?
3 hoe "druk" is het uberhaupt langs deze rivier. Komen er ook vaak inheemse mensen of heel sporadisch
Bar weinig?? Ik vind het nog knap dat ze dit uberhaupt gevonden hebben. In 2,5 maand bij een meermalen overstromende rivier is het toch logisch dat de delen gefragmenteerd over het gebied liggen?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:19 schreef Injetta het volgende:
Ik ben benieuwd of ze nog andere delen van hun botten en kleding zullen vinden. Ik vind het nog maar bar weinig van 2 meisjes.
1 voet van de 4
1 heupbeen van de 4
2 schoenen
Waar is de rest? schedels, overige botten...
shirtjes, broeken, ondergoed.
Dat laatste. Dat is die stuwdam.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:30 schreef Marrije het volgende:
Ik ben even kwijt of het inheemse dorpje nou een paar km onder de vindplaats van de rugzak lag of een paar km onder de vindplaats van een van de schoenen.
"dicht in de buurt", hoe ver bedoel je dat?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:31 schreef jackie12 het volgende:
ik heb het al een keer eerder gevraagd maar nog geen antwoord op gehad. Is er dicht in de buurt van de rugzak ook ergens een hoge waterval?
Je bedoelt Peter R de Vries, de man die de moord op Kennedy en de verdwijning van Natalee Holloway heeft opgelost?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:12 schreef Jezus9 het volgende:
Jammer dat Peter R. de Vries is gestopt met z'n programma, die zou wel van wanten weten en écht tot de bodem gaan. Ik blijf Peter de beste misdaadverslaggever aller tijden vinden.
Zit hard op te denken hoe ze dan wel een ongeluk kunnen hebben gehad. Uitgegleden bij het oversteken van de rivier, mee in de stroomversnelling en te pletter vallen van een waterval.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"dicht in de buurt", hoe ver bedoel je dat?
Er zijn veel watervallen daar, hoe "hoog" moet ie zijn?
Waar wil je naartoe met je vraag?
die de onschuld van de parkmoord in Rotterdam heeft bewezen, Joram een schuldbekentenis heeft laten doen in een auto, de puutense moordzaak warm heeft gehouden. Idd DIE Peter R de Vriesquote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:34 schreef Astasha het volgende:
[..]
Je bedoelt Peter R de Vries, de man die de moord op Kennedy en de verdwijning van Natalee Holloway heeft opgelost?
![]()
![]()
![]()
Peter R de Vries![]()
Dat was de eerste theorie over die rugzak; meegesleept door de rivier.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:35 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Zit hard op te denken hoe ze dan wel een ongeluk kunnen hebben gehad. Uitgegleden bij het oversteken van de rivier, mee in de stroomversnelling en te pletter vallen van een waterval.
Maar ja dan klopt de rugzak weer niet...
Zelfs de aller, aller beste op aarde kunnen niet álle zaken oplossen, hij heeft wel degelijk veel goed werk verricht (Puttense moordzaak, hij zat goed bij die moord in Venray, moeder van Holloway naar de waarheid geholpen) het echter gerechtelijk oplossen, daarvoor heb je bewijs voor nodig, al ben je de beste op aarde dat ligt gewoon vaak wat gecompliceerder, alsnog heeft hij vaak de waarheid achterhaald bleek achteraf, keihard gevochten en zich eindeloos verdiept in dossiers.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:34 schreef Astasha het volgende: Je bedoelt Peter R de Vries, de man die de moord op Kennedy en de verdwijning van Natalee Holloway heeft opgelost? : ' ) Peter R de Vries : ' )
Een vakman die dag en nacht doorwerkt om zaken rond te krijgen en BEWEZEN heeft daar goed in te zijn versus een of andere paranormaal die nog nooit iets bewezen heeft maar naieve kijkers makkelijk om de tuin leidt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:36 schreef Kaugummi het volgende:
Peter R de vries![]()
En dan zeggen ze hier dat,dat paranormale programma van wat ik zei een paar topics terug in scene gezet is.
![]()
![]()
![]()
![]()
Hun hebben ook een zaak opgelost van een meisje/vrouw hoorquote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een vakman die dag en nacht doorwerkt om zaken rond te krijgen en BEWEZEN heeft daar goed in te zijn versus een of andere paranormaal die nog nooit iets bewezen heeft maar naieve kijkers makkelijk om de tuin leidt.
Inderdaad:
![]()
![]()
![]()
![]()
"hun hebben"quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:39 schreef Kaugummi het volgende:
[..]
Hun hebben ook een zaak opgelost van een meisje/vrouw hoor![]()
Ik heb geen zin die aflevering op te zoeken want er zijn er zoveel.
Denk ik niet, soms werden lijken nog jaren later terug in water gevonden, ook in tropische klimaten.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:39 schreef jackie12 het volgende: Als die meiden in de rivier terecht zijn gekomen kan het dan ook niet heel goed mogelijk zijn dat ze in 2 1/2 maand tijd opgepeuzeld zijn door de vissen?
Ik neem niet aan dat ze 2,5 maand precies in de rivier (het stromende gedeelte dus) gelegen hebben, maar ja, vissen zullen er ook zitten. Geen piranha's trouwens, die komen voor in Zuid-Amerika en in veel rustiger water.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:39 schreef jackie12 het volgende:
we hebben het constant over aaseters op het land. Als die meiden in de rivier terecht zijn gekomen kan het dan ook niet heel goed mogelijk zijn dat ze in 2 1/2 maand tijd opgepeuzeld zijn door de vissen?
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"hun hebben"
Ze hebben 1 zaak opgelost? Ja? En die was nooit opgelost zonder die "zieners"?
Je zit in dit topic over paranormale boeven te praten.
WAAROM HEBBEN ZIJ LISANNE EN KRIS DAN NIET GEVONDEN?
En hoeveel zaken heeft Peter R. de Vries al opgelost?? Daar heb je je antwoord.
Hun zijn geen zieners hun communiceren of proberen het met een apparaat wat met whitenoise/radio signalen geeft. EN met die aflevering die ik bedoel heeft die vrouw woorden gezegd over hoe ze vermoord was etc. en HUN zijn 3 personen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"hun hebben"
Ze hebben 1 zaak opgelost? Ja? En die was nooit opgelost zonder die "zieners"?
Je zit in dit topic over paranormale boeven te praten.
WAAROM HEBBEN ZIJ LISANNE EN KRIS DAN NIET GEVONDEN?
En hoeveel zaken heeft Peter R. de Vries al opgelost?? Daar heb je je antwoord.
Welk gebied en in de bovenloop (1e plaatje, zie hoe ruig) of benedenloop (kalm stromend water)?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:45 schreef Jezus9 het volgende:
Ik heb trouwens die rivieren eens bekeken op foto's en filmpjes en ik vind de 'immense kracht' waar overal over gepraat word enorm meevallen, het was die dag overigens ook nog eens goed weer. Er zijn daar tal aan mensen gaan zwemmen, nooit iemand omgekomen. Ook blijken de ongelukken in dat gebied reuze mee te vallen las ik van een inwoner.
"hun zijn". Echt, hoe kom je erop. Zij zijn en Zij hebben.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:46 schreef Kaugummi het volgende:
[..]
[..]
Hun zijn geen zieners hun communiceren of proberen het met een apparaat wat met whitenoise/radio signalen geeft. EN met die aflevering die ik bedoel heeft die vrouw woorden gezegd over hoe ze vermoord was etc.
Mijn ervaring is dat smartphones een belachelijk slechte batterij hadden en ze daar 's avonds niets meer aan hadden. Maar misschien hadden ze een extra goede batterij in hun iPhone en Samsung Galaxy, dat kan.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:47 schreef Perico het volgende:
Een kompas van een smartphone werkt zelfstandig, dus ook in vliegtuigmodus.
Een paar blikken erop en je kunt steeds eenzelfde richting aanhouden, met enig overleg.
Zo hoef je echt niet te verdwalen, zeker niet als je maar 5 kilometer van Boquete af bent, bij twijfels over de route.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:50 schreef Jezus9 het volgende:
Over dat verdwalen... ze hadden route-kaarten bij zich!
Welke "daders"?quote:Geen kaart teruggevonden weliswaar maar die kan er door die daders uitgehaald zijn want dan zou een verdwaal-scenario al aannemelijker lijken.
Het is toch aardig dunbevolkt daar. En veel valleien van al die armen van de Changuinola die volstromen en weer zakken.quote:
Dat is dan ook vreemd en uitgebreid aan bod geweest in dit topic.quote:toch vreemd als poema's daar zo op de loer liggen...
Ik zit daar ook wel op te wachten eigelijk !quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:12 schreef Jezus9 het volgende:
Ook zoiets wat achteraf niet bekend is geworden: een paar topics eerder hier sprak iemand erover dat een paar mannen waren opgepakt, nooit meer wat van gehoord. Bleek dit een broodje aap achteraf?
Jammer dat Peter R. de Vries is gestopt met z'n programma, die zou wel van wanten weten en écht tot de bodem gaan. Ik blijf Peter de beste misdaadverslaggever aller tijden vinden.
Dank, ik ben trouwens geen jungle-expert ofzo. Wel geoloog met veel veldervaring.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:56 schreef jackie12 het volgende:
Matador van ons allen geef je veruit de meeste informatie dmv kaarten en geef je opzich ook hele goede analyses over de jungle en andere dingen. Chapeau! echt waar
Ja, juist door die rugzak. Ik ga uit van de data en probeer daar een scenario van te maken. Daarom kan ik ook geen misdrijf zien omdat ik er geen aanwijzingen voor zie.quote:Jij bent van mening dat de meiden slecht voorbereid toch aan de trail zijn begonnen en verdwaald zijn en zelfs al in de eerste nacht zijn overleden door een ongeluk.
Ben je het wel met me eens dat ze , als ze ongeluk hebben gehad, dat dat dan gebeurd moet zijn bij de vindplaats van de rugzak? En aan wat voor een ongeluk zit je dan te denken dat ze alle 2 sterven?
Je roept de hele tijd dingen, maar komt maar niet met bronnen. Dan is het makkelijk speculeren natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:56 schreef Jezus9 het volgende:
Er zitten ook drugskartels in dat gebied, die willen geen pottenkijkers.
ok, duidelijk, dank jequote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat laatste. Dat is die stuwdam.
In de "buurt" van de rugzak staan alleen losse huisjes waar inheemsen wonen.
Iets van 3,2-3,5 km tot de eerste vondsten vanaf Punta Blanca (zie kaartje in de spoiler in de OP).quote:
Verschilt voor iedereen lijkt me.quote:
dat waar ze die taallessen gevolgd hebben, in boca, dat is een plaatsje op een eiland toch? Dat ligt, op een kaartje te zien (als ik me goed herinner) in dezelfde rivier als waar ze langs gelopen zijn. Alleen dan verder noord. Misschien dachten ze door stroomafwaarts te lopen dat ze daar uit zouden komen...?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Iets van 3,2-3,5 km tot de eerste vondsten vanaf Punta Blanca (zie kaartje in de spoiler in de OP).
De rugzak lag iets van 30-35 km (of meer; langs de rivier) stroomopwaarts, en dat was weer ~6 km (hemelsbreed) na de bergpas/top van 1850 m.
Ja, maar dat is veel verder weg. Die Changuinola mondt inderdaad uit niet ver van de Bocas del Toro (eilanden).quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat waar zedietaallessen gevolgdhebben, in boca, dat is een plaatsje op een eiland toch? Dat ligt, op een kaartje te zien (als ik me goed herinner) in dezelfde rivier als waar ze langs gelopen zijn. Alleen dan verder noord. Misschien dachten ze door stroomafwaarts te lopen dat ze daar uit zouden komen...?
't is ook wel interessant.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verschilt voor iedereen lijkt me.
Ik vind het interessant die puzzel op proberen te lossen, al zijn de stukjes wel erg klein en ver uit elkaar.
Nee, niet zonder rugzak, dat ze niet doorhadden dat de ergens dus niet noord liepen richting bocas maar zuid richting het dorpje (paar km bij die vindplaats van de schoen vandaan). In beginsel nog met rugzak.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar dat is veel verder weg. Die Changuinola mondt inderdaad uit niet ver van de Bocas del Toro (eilanden).
Waarom zou je zonder rugzak in volledig onbekend en gevaarlijk (terrein en dieren, niet; mensen) gebied naar je eerdere hostel lopen?
Ja, we lopen in dezelfde kringetjes als Kris en Lisanne.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:20 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
't is ook wel interessant.Alleen zonder nieuwe input blijf iedereen een beetje met dezelfde opties dwalen!
maar ga vooral door met discussiëren!Wie weet komt ooit het hele verhaal nog naar boven en heeft een van jullie het inderdaad bij het rechte eind!
Ik ben er nog mee bezig, dank voor de link.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:22 schreef jackie12 het volgende:
Hmmm Matador heeft na het zien van deze beelden de beste kaarten in handen denk ik.
Alhoewel......blijf toch een beetje eigenwijs!
Ik snap je niet, sorry.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nee, niet zonder rugzak, dat ze niet doorhadden dat de ergens dus niet noord liepen richting bocas maar zuid richting het dorpje (paar km bij die vindplaats van de schoen vandaan). In beginsel nog met rugzak.
zeer interessant en de man die daar in die (begin van de)) jungle woont heeft ze dus dat pad op naar boven zien gaan. Daar hadden ze mooi uitzicht. Daar hadden ze moeten omkeren en terug moeten gaan, dat hebben ze niet gedaan, ze zijn doorgelopen. Verder het pad op. Een pad met links,rechts en voor alleen maar bomen. Twee dagen lopen voor een kenner naar de plek waar de tas is gevonden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:18 schreef jackie12 het volgende:
http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html
heel interessant
Nee! dat is naar de resten en schoenen, niet naar de rugzak (40 km ipv 6).quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:26 schreef Marrije het volgende:
Twee dagen lopen voor een kenner naar de plek waar de tas is gevonden.
Ja dit zijn zo ongeveer alle mogelijke opties die er zijn Sherlock. Ik ga voor de laatste.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank, ik ben trouwens geen jungle-expert ofzo. Wel geoloog met veel veldervaring.
[..]
Ja, juist door die rugzak. Ik ga uit van de data en probeer daar een scenario van te maken. Daarom kan ik ook geen misdrijf zien omdat ik er geen aanwijzingen voor zie.
Wat voor ongeluk weet ik niet.
De grootste risico's (mijn inschatting als relatieve leek, ik ben daar niet geweest, nog, wil er ook heeel graag kijken en die routes lopen):
• terrein - gaten, kuilen, takken, stroomversnellingen, etc. etc.
• weer/klimaat - temperatuursverschillen en mochten ze nog geleefd hebben op vrijdag 4 april dan ook het noodweer/onweer
• kleine dieren (geen poema's of jaguars), giftige dieren (met name slangen), maar ook muggen die ziektes kunnen overbrengen, bloedzuigers, teken, spinnen, giftige rupsen komen er voor, etc. etc.
dit alles versterkt door:
• duisternis - je ziet echt geen hand voor ogen want er is geen lichtbron (~nieuwe maan)
• oververmoeidheid/zwakte/ziekte - als Lisanne of Kris er echt "ziekjes" uitzag volgens de getuige uit de OP, kan dat een sterk beinvloedende factor zijn
Op zich grote risico's in intensiteit maar juist heel klein in frequentie (dus kans):
• grote katachtigen (poema, jaguar, ocelot)
• menselijke moordenaars
En dan raken de VINEXtoeristen in de war natuurlijk.quote:
op het moment dat ze dachten verdwaald te zijn kozen ze voor langs de rivier blijven lopen, stroomafwaarts, zodat ze bij boca uit zouden komen. Niet door hebbende dat ze niet richting het noorden liepen maar richting het zuiden.quote:
Of ze zijn bij elkaar gebleven omdat ze elkaar niet achter wilden laten en zijn zo samen gestorven door uitputting of wat dan ook.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:26 schreef Oud_student het volgende:
Als het geen misdrijf was, hoe is het dan te verklaren dat beide zijn omgekomen?
De resten zijn bij elkaar gevonden, een ongeluk waardoor beiden gedood zijn?
Ik dacht het wel, belachelijk dat daar niet even een bordje staat.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dan raken de VINEXtoeristen in de war natuurlijk.
Jij denkt dus echt dat hun doel was om zonder ervaring en in hun korte broekje en met kleine flesje(s?) water 'eventjes' naar Bocas te lopen? Die 83 dollar waren dan voor de veerboot?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
op het moment dat ze dachten verdwaald te zijn kozen ze voor langs de rivier blijven lopen, stroomafwaarts, zodat ze bij boca uit zouden komen. Niet door hebbende dat ze niet richting het noorden liepen maar richting het zuiden.
QED.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:30 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik dacht het wel, belachelijk dat daar niet even een bordje staat.
Ik kan geen spaans maar bij de ondertiteling stond de spullen en niet de schoenen en menselijke resten.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee! dat is naar de resten en schoenen, niet naar de rugzak (40 km ipv 6).
Die rugzak is op ~ 8 uur lopen vanaf Boquete voor een kenner gevonden.
Oh.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee! dat is naar de resten en schoenen, niet naar de rugzak (40 km ipv 6).
Die rugzak is op ~ 8 uur lopen vanaf Boquete voor een kenner gevonden.
Min of meer:quote:[b]Op vrijdag 27 juni 2014 19:26 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
De resten zijn bij elkaar gevonden
nee, blijkbaar ben ik niet duidelijk.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij denkt dus echt dat hun doel was om zonder ervaring en in hun korte broekje en met kleine flesje(s?) water 'eventjes' naar Bocas te lopen? Die 83 dollar waren dan voor de veerboot?
Zie de kaartjes. In 2 dagen kan je wel ~40 km lopen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik kan geen spaans maar bij de ondertiteling stond de spullen en niet de schoenen en menselijke resten.
Je weet zeker dat met 2 dagen lopen hij dat bedoelde en niet de plek van de rugzak?
Ja? liever 75 km doorlopen door onherbergzaam gebied zonder enig richtinggevoel in plaats van ~11 km teruglopen en gewoon in je eigen bedje slapen?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
nee, blijkbaar ben ik niet duidelijk.
Ik denk niet dat bocas hun doel was, ik denk dat dat het werd nadat ze door hadden dat ze verdwaald waren. Terug naar een punt langs de rivier waarvan ze wisten dat het er moest zijn.
nadat ze verdwaald waren... Ze wisten de weg terug van 11 km dus niet. Ook niet hoe daar te komen. Het enige wat ze hadden was de rivier, dus dan die maar volgen (stroomafwaarts) naar een punt waarvan je weet dat het aan de rivier moet liggen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja? liever 75 km doorlopen door onherbergzaam gebied zonder enig richtinggevoel in plaats van ~11 km teruglopen en gewoon in je eigen bedje slapen?
dan zit diegids ernaast of klopt de vertaling niet?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zie de kaartjes. In 2 dagen kan je wel ~40 km lopen.
Die rugzak lag op ~ 11 km van Boquete en ~ 6-7 km vanaf dat uitzichtpunt wat ze laten zien (waar dat precies is op de kaart weet ik niet; jij?)
En jij was degene die constant pertinent pretendeerde in en bij de rivier... IN de rivierbedding schreef je nog letterlijk terwijl je ander wees op fout te zitten. Blijkt nu inderdaad NABIJ de rivier zoals wij al zeiden. Matador, je neemt anderen wel constant kwalijk ze hun informatie niet checken maar je doet het zelf amper om je eigen scenario maar hoog te houden. Ik vind je nogal kinderachtig bezig. Maar het zal je vergeven worden... té lang doorgehaald waarschijnlijk vannacht?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:39 schreef El_Matador het volgende: Een van de schoenen (ik denk die van Lisanne, met een deel voet er nog in dus) werd dus niet in die rivierbedding, maar ernaast gevonden.
nou ja op zich wel aardig voor mensen die niet in de gelegenheid zijn om die filmjes te kijken en wel nieuwsgierig zijn.quote:
Nee, de vertaling is slordig. En klopt niet met de kaartjes, maar dat was al duidelijk aan het NOS-plaatje. Die heb ik uit de OP gehaald omdat ie fout is; waar staat dat het de vindplaats van de rugzak is, zijn daar nu juist die schoenen gevonden:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
dan zit diegids ernaast of klopt de vertaling niet?
Ja je kan ook de gesprekken uitschrijven voor de dovenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou ja op zich wel aardig voor mensen die niet in de gelegenheid zijn om die filmjes te kijken en wel nieuwsgierig zijn.
Ik heb niet gezegd vast en zeker in de rivierbedding, ik heb het verschil tussen rivier, rivierbedding en oever proberen uit te leggen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
En jij was degene die constant pertinent pretendeerde in en bij de rivier... IN de rivierbedding schreef je nog letterlijk terwijl je ander wees op fout te zitten. Blijkt nu inderdaad NABIJ de rivier zoals wij al zeiden. Matador, je neemt anderen wel constant kwalijk ze hun informatie niet checken maar je doet het zelf amper om je eigen scenario maar hoog te houden. Ik vind je nogal kinderachtig bezig. Maar het zal je vergeven worden... té lang doorgehaald waarschijnlijk vannacht?
Dat zou helemaal aardig zijn!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:44 schreef danos het volgende:
[..]
Ja je kan ook de gesprekken uitschrijven voor de doven
en de rugzak dus vlakbij het stuwmeer ?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, de vertaling is slordig. En klopt niet met de kaartjes, maar dat was al duidelijk aan het NOS-plaatje. Die heb ik uit de OP gehaald omdat ie fout is; waar staat dat het de vindplaats van de rugzak is, zijn daar nu juist die schoenen gevonden:
[ afbeelding ]
ik ben wel benieuwd naar de goede vertaling...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, de vertaling is slordig. En klopt niet met de kaartjes, maar dat was al duidelijk aan het NOS-plaatje. Die heb ik uit de OP gehaald omdat ie fout is; waar staat dat het de vindplaats van de rugzak is, zijn daar nu juist die schoenen gevonden:
[ afbeelding ]
Je hebt idd weinig vast en zeker gezegd, je hebt alles alleen wel 300x herhaald en maakt soms andere suggesties belachelijk op een dedaine manier. En dat ieder topic weerquote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd vast en zeker in de rivierbedding, ik heb het verschil tussen rivier, rivierbedding en oever proberen uit te leggen.
Doe ermee wat je wil.
En waar blijven de bronnen voor jouw beweringen? Wandelkaarten hadden ze bij zich? Waarom ben jij de eerste die daarmee komt; hoe kom je daarbij?
Volgens die gekke NOS wel ja. Maar dat klopt dus niet, dat zijn de schoenen. De rugzak is veeeel dichterbij Boquete gevonden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:45 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
en de rugzak dus vlakbij het stuwmeer ?
De vertaling klopt, de uitspraak van de gids zelf is slordig. Hij heeft het over "de spullen zijn kilometers hiervandaan gevonden".quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd naar de goede vertaling...
Bedoel je die zak met haren? Die bleken later niet van de meiden toch?quote:
ok, als verzameltermquote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De vertaling klopt, de uitspraak van de gids zelf is slordig. Hij heeft het over "de spullen zijn kilometers hiervandaan gevonden".
Dat is zo, maar niet op dezelfde plek. De rugzak op een kilometer of 6-7 en de schoenen en resten op 30-35 km (!).
En een paar blonde haren idd.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bedoel je die zak met haren? Die bleken later niet van de meiden toch?
was van de reddingswerkers zelfquote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bedoel je die zak met haren? Die bleken later niet van de meiden toch?
Ja, zonde dat dat slecht naar voren kwam.quote:
"de watervallen"? Die heb ik niet gezien in het filmpje? Welke en waar bedoel je precies?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:53 schreef StaceySinger het volgende:
maar kijk
dit Nos filmpje is ook pure speculatie
er is geen enkel bewijs dat ze bij de watervallen
rechtdoor zijn gegaan
Maar dat andere pad dat ze dus vanaf dat uitzichtpunt genomen hebben (kun je die screenshot niet voorleggen aan je contacten en vragen waar dat exact geweest is om het op een kaart te zetten? - bij nader inzien niet erg duidelijk, zie screenshot), dat is dan ineens de Sendero Culebra? Of is het El Pianista die nog doorloopt?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:57 schreef StaceySinger het volgende:
tussen de 2 trail's liggen watervallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |