Wel heel logisch aangezien ik heel weinig mensen ken die juichen om de verrijking van deze cultuur en hun aanhangers.quote:Geert Wilders laat wederom eens wat van zich horen via zijn favoriete medium Twitter. Hij twitterde een stukje peiling van Maurice de Hond. De stelling was dat de islamitische cultuur niet bij Nederland hoort. 65 procent was het daar mee eens.
Verrassend was niet zozeer dat 100 procent van de PVV'ers het daar mee eens is maar dat ook onder de anti-PVV partijen er fors positief gescoord wordt op deze stelling.
Op pvv.nl is de gehele peiling gepubliceerd. Daar trekt Wilders ook de conclusie dat het glashelder is dat Nederlanders een veiliger Nederland willen, zonder Syriegangers.
En van welke bevolkingsgroep zeggen mensen dat wel?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:46 schreef driemie het volgende:
Eigenlijk ken ik niemand die zegt: "ja die marokkanen (moslims) zijn echt leuk joh, wou dat er meer van waren in nederland"
alles nuance het raam uit fuck it het moet wel in de Televaag kunnenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:52 schreef DonJames het volgende:
En wat waren de percentages voor dezelfde vraag, maar dan met "Amerikaanse", "Mediterrane" of voor mijn part "Duitse" in plaats van "Islamitische"?
Echt weer zo'n nietszeggend "onderzoek" speciaal voor mensen met een beperkt intellect.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:52 schreef DonJames het volgende:
En wat waren de percentages voor dezelfde vraag, maar dan met "Amerikaanse", "Mediterrane" of voor mijn part "Duitse" in plaats van "Islamitische"?
Echt weer zo'n nietszeggend "onderzoek" speciaal voor mensen met een beperkt intellect.
wat zeg jij?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:54 schreef corehype het volgende:
Dan vind ik ook dat wij NL-ers een keer de originele taal in Indonesie, Suriname en co moeten leren en geen Sinterklaas meer vieren in de VS
Soberso wtf blackface vieren in de VS
Wat lul je man?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:54 schreef corehype het volgende:
Dan vind ik ook dat wij NL-ers een keer de originele taal in Indonesie, Suriname en co moeten leren en geen Sinterklaas meer vieren in de VS
Nederlanders?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
En van welke bevolkingsgroep zeggen mensen dat wel?
Ik denk dat westerse culturen eerder op elkaar aansluiten dan westerse met islamitische en oosterse.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:52 schreef DonJames het volgende:
HEE, DOE FF NIET ZO GENUANCEERD OK? ANDERS SNAP IK HET NIET MEERquote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:00 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik denk dat westerse culturen eerder op elkaar aansluiten dan westerse met islamitische en oosterse.
Maar het onderzoek had wel uitgebreider gemogen ja
duitsers, italianen, spanjaarden, amerikanen, indo's, chinezen, etc.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
En van welke bevolkingsgroep zeggen mensen dat wel?
Nou dat heb ik een Nederlander nog nooit horen zeggen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:03 schreef driemie het volgende:
[..]
duitsers, italianen, spanjaarden, amerikanen, indo's, chinezen, etc.
Zeg maar de groepen die zich wel gewoon aanpassen en versmelten in de samenleving.
Chinezen die versmelten in de samenleving? Ja?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:03 schreef driemie het volgende:
[..]
duitsers, italianen, spanjaarden, amerikanen, indo's, chinezen, etc.
Zeg maar de groepen die zich wel gewoon aanpassen en versmelten in de samenleving.
ts bedoelt dat ze goedkoop patat frituren.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Chinezen die versmelten in de samenleving? Ja?
Wat een jankerdjestopicquote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:58 schreef corehype het volgende:
[..]
KLB / Waarom Nederland een strontland is...
jonge generaties ja.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval geen last van zequote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je ziet ze inderdaad volledig in de Nederlandse politiek, literatuur/kunst, muziek etc. versmelten.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:05 schreef driemie het volgende:
[..]
jonge generaties ja.
De oude waren alleen bezig met zaak opbouwen en hun kind te motiveren te studeren.
Die kinderen van chinese migranten zijn 100% geïntegreerd.
Maar o wee als ze correct ABN praten als ze je bestelling opnemenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:05 schreef driemie het volgende:
[..]
Die kinderen van chinese migranten zijn 100% geïntegreerd.
En irl ben je nooit een kleurtje tegengekomen in je gehuchtquote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:06 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval geen last van ze![]()
Islamieten houden er nogal een schreeuwcultuurtje op na
Ze willen in ieder geval werken en staan niet bij de sociale dienst te bedelen. Of schieten juweliers overhoop, jatten tasjes van oude vrouwtjes en hebben wel respect voor vrouwen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wel eens met een bellende Chinese vrouw van middelbare leeftijd in 1 ruimte geweest? Dat overtreft alles, opstijgende vliegtuigen klinken comfortabelerquote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:06 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Zal nimmer gebeuren. Het is een inherent onderdeel van de maatschappij geworden.quote:
Moet jij eens opletten.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zal nimmer gebeuren. Het is een inherent onderdeel van de maatschappij geworden.
Ik woon gewoon in Amsterdam vriendquote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:08 schreef corehype het volgende:
[..]
En irl ben je nooit een kleurtje tegengekomen in je gehucht
Dat doe ik met enige regelmaat. Kijk maar eens om je heen. Overal lieve dames met hoofddoekjes, islamitische scholen, moskee hier en daar.quote:
Nee ik kan niet zeggen dat ik die ervaring heb meegemaaktquote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:09 schreef n8n het volgende:
[..]
wel eens met een bellende Chinese vrouw van middelbare leeftijd in 1 ruimte geweest? Dat overtreft alles, opstijgende vliegtuigen klinken comfortabeler
Vmbo'ers ook. Horen die nu ook niet bij Nederland?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:06 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dit.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:52 schreef DonJames het volgende:
moet je eens zien hoe snel moslims verdwijnen en een bulldozer een moskee plat beukt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat doe ik met enige regelmaat. Kijk maar eens om je heen. Overal lieve dames met hoofddoekjes, islamitische scholen, moskee hier en daar.
Vmbo'rs nemen dat allemaal over natuurlijkquote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Vmbo'ers ook. Horen die nu ook niet bij Nederland?
Totdat het een 'Marokkaan' is die steekt natuurlijk, dan zijn het altijd weer de 'Marokkanen'.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:14 schreef Nederlandsche het volgende:
[..]
Ik wil d'r met plezier een paar hier een daar neersteken hoor
Jij denkt dat door een moskee plat te bulldozeren, moslims verdwijnen? Hehe, wat een fantasie heb je. Zelfde fantasie als die gasten die denken dat een varkenskop moslims zal tegenhouden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:16 schreef driemie het volgende:
[..]
moet je eens zien hoe snel moslims verdwijnen en een bulldozer een moskee plat beukt.
Zijn al meerdere serieuze voorspellingen gedaan dat er een burgeroorlog in europa komt. En dat zal echt niet gaan tussen autochtonen en chinezen
Blijft ook gewoon staan voor de archieven.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Overigens is de d/t-fout in de TT wel typerend.
Komt omdat er van die domme PVV'ertjes zijn die de schuld altijd bij een ander moeten leggen en alleen maar kunnen janken zonder met oplossingen te komen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:16 schreef driemie het volgende:
Zijn al meerdere serieuze voorspellingen gedaan dat er een burgeroorlog in europa komt. En dat zal echt niet gaan tussen autochtonen en chinezen![]()
Precies.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Staat TS toch nog lekker extra voor lul?
Deze manquote:
Omdat je nu halve maatregelen neemt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
leer jij eerst motorrijden ipv te vallen als je eens een paard passeertquote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jij moet dus verplicht 2 zenders kijken van je vriendin.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:39 schreef Basp1 het volgende:
Welk percentage vind de tokkie cultuur wel bij NL passen?
Aangezien we overspoeld worden met tokkie programma's over de barbies en roy donders moet dat toch wel minstens 80% zijn.
tv kijken is sowieso al een hersenloze bezigheid, niet geheel onverwacht dat Tokkies er veelvuldig gebruik van maken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:39 schreef Basp1 het volgende:
Welk percentage vind de tokkie cultuur wel bij NL passen?
Aangezien we overspoeld worden met tokkie programma's over de barbies en roy donders moet dat toch wel minstens 80% zijn.
Sinds Geert.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:46 schreef Morrigan het volgende:
Sinds wanneer is religie ook een cultuur?
Oh, dat kan zeker wel werken hoor.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt dat door een moskee plat te bulldozeren, moslims verdwijnen? Hehe, wat een fantasie heb je. Zelfde fantasie als die gasten die denken dat een varkenskop moslims zal tegenhouden.
Turst me, dat gaat in dit geval zeker niet werken. Je mag het proberen hoor. Ik kan je alleen garanderen dat het afbreken van een moskee niet zal leiden tot assimilatie.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh, dat kan zeker wel werken hoor.
Dat de Polen in West-Duitsland (die daar in de mijnen kwamen werken) en de Indonesiërs in Nederland zo geassimileerd zijn, daar hebben hardhandige overheidspesterijen een flinke rol in gehad.
Je verwart integratie met assimilatie.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:54 schreef corehype het volgende:
Je doet hier luchtig over maar dat is wel de kern van het probleem.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:07 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Voor de rest is de Chinese gemeenschap zo afgezonderd van de rest van Nederland dat je amper van integratie kunt spreken. Ze schoppen geen stennis op straat, daarom vind iedereen het goed
Bij extremisten niet nee.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Turst me, dat gaat in dit geval zeker niet werken. Je mag het proberen hoor. Ik kan je alleen garanderen dat het afbreken van een moskee niet zal leiden tot assimilatie.
Religie is geen cultuur, maar vanuit religie wordt wel bepaald hoe je woont, leeft en werkt. Kortom, religie bepaalt je cultuur.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:46 schreef Morrigan het volgende:
Sinds wanneer is religie ook een cultuur?
Het is wel interessant dat je dit zegt. Want welke moslims en hoeveel hebben er volgens jouw hier in Nederland een zodanige kronkel in hun kop dat ze vaak stennis schoppen. En in hoeverre heeft hun cultuur daarmee te maken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je doet hier luchtig over maar dat is wel de kern van het probleem.
Nederland is tolerant (ja echt): zolang je geen stennis schopt is het goed.
Veel moslims hebben echter een kronkel in hun hoofd die ervoor zorgt dat ze vaak stennis schoppen.
Normale mensen zullen zich met hand en tand verzetten tegen dergelijke fascistische taferelen. En reken maar dat het ook zal gebeuren. Er zal vervolgens het tegenovergestelde van assimilatie plaatsvinden, volledige segregatie.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij extremisten niet nee.
Maar normale mensen willen toch in de eerste plaats gewoon een huisje-boompje-beestje, en zullen zich best willen assimileren als dat daarvoor nodig is.
(Natuurlijk zal het nooit zo ver komen want zo'n beleid zou lijnrecht tegen alle mensenrechten in gaan, maar goed.)
Ik weet niet of ze stennis schoppen omdat ze moslim zijn, maar het zijn wel vaak moslims die stennis schoppen, hetgeen zich uit in relatief hoge criminaliteit en sociaal-economische achterstand. Hun cultuur heeft daar alles mee te maken, gedrag is een combinatie van nature en nurture.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is wel interessant dat je dit zegt. Want welke moslims en hoeveel hebben er volgens jouw hier in Nederland een zodanige kronkel in hun kop dat ze vaak stennis schoppen. En in hoeverre heeft hun cultuur daarmee te maken.
Het zijn vooral jongeren die stennis schoppen. Van oudere kerels die de hele week in de moskee hangen, heb ik geen last.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:08 schreef TC03 het volgende:
Veel moslims hebben echter een kronkel in hun hoofd die ervoor zorgt dat ze vaak stennis schoppen.
Eh, nee. De geschiedenis laat zien van niet. Ik weet dat het een cynische constatering is, maar toch is het zo.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Normale mensen zullen zich met hand en tand verzetten tegen dergelijke fascistische taferelen. En reken maar dat het ook zal gebeuren.
Ja in Marokko is het normaal om stennis te schoppen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze stennis schoppen omdat ze moslim zijn, maar het zijn wel vaak moslims die stennis schoppen, hetgeen zich uit in relatief hoge criminaliteit en sociaal-economische achterstand. Hun cultuur heeft daar alles mee te maken, gedrag is een combinatie van nature en nurture.
Je geeft geen enkel argument om je stelling te bewijzen. Interessant is dat je die link niet maakt of durft te maken met bijvoorbeeld criminelen uit het Oostblok of onze voormalige kolonies. Interessant is dat Antillianen over het algemeen crimineler zijn dan moslims bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze stennis schoppen omdat ze moslim zijn, maar het zijn wel vaak moslims die stennis schoppen, hetgeen zich uit in relatief hoge criminaliteit en sociaal-economische achterstand. Hun cultuur heeft daar alles mee te maken, gedrag is een combinatie van nature en nurture.
Dat zeg ik niet. Daarnaast is het geen goed punt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja in Marokko is het normaal om stennis te schoppen.
Goed punt.
De geschiedenis wijst uit van wel. Ik denk dat de huidige situatie in Irak het een en ander laat zien - maar ook in het verleden, Frankrijk (Algerije). Nogmaals, je experimentje werkt louter in bepaalde gevallen in bepaalde omstandigheden. In de praktijk zal het altijd voor bloedige conflicten zorgen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:12 schreef Igen het volgende:
Eh, nee. De geschiedenis laat zien van niet. Ik weet dat het een cynische constatering is, maar toch is het zo.
Ga bijv. voor de Koerden maar eens na, hoeveel andere volkeren in Turkije wél onder dwang succesvol zijn geassimileerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |