• Foto's van de camera en resten zijn onderzocht - voorlopige conclusie (John van den Heuvel, RTL Boulevard ): enkele dagen rondgezworven tot de fatale dag • De meisjes schijnen niet geprobeerd hebben te bellen • Kris en Lisanne gingen totaal onvoorbereid op pad
Rivier de Changuinola, waar de rugzak en de resten zijn gevonden
Kamer Kris en Lisanne:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omgeving:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Verklarende kaartjes vindplaatsen, hellingen en afstanden:
• Locatie 1 - rugzak - 11 juni - rijstboertjes (~ 11 km van huis -vogelvlucht-) • Locatie 2 - schoenen en resten - 16 & 18 juni - zijn heel ver van de rugzak gevonden; 30+ kilometer in vogelvlucht ~ 45-50 km langs de rivier
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Ingrid Lommers, eigenaresse van de taalschool waar de meiden studeerden
• gids uit Boquete Feliciano Gonzalez: - Kris en Lisanne hadden met HEM de afspraak zaterdag 5 april de tocht naar de Volcán Barú (NIET; El Pianista!) te gaan lopen - boekingen, feesten en partijen - Maakte deel uit van eerdere zoekteams en van het team van 6 man dat de schoenen en resten vond (niet de rugzak)
~14:30-15:00 - 3 - Frank Abdiel Rosas - zag de meiden voorbij komen (~14:30-15:00) en het viel hem op dat 1 van de meiden er ziek uitzag. Kris droeg een zwarte lycra. Frank denkt, maar weet het niet zeker, dat ze een taxi hebben genomen terug naar Boquete.
tijd onbekend - 4 - Martina - vrouw die bloemen aan het planten was en Kris en Lisanne groette (zij groetten haar), de meiden waren alleen. Vrouw zag geen auto passeren.
~16:15 - 5 - Oliva de Kam - vrouw die de 2 meiden zag en waarschuwde NIET meer de berg op te gaan; te laat en het werd vroeg donker, 's middags begon het weer te betrekken. Lisanne droeg een korte broek en de meiden waren duidelijk niet uitgerust om op pad te gaan. Ze waarschuwde ze in het Spaans, maar de meiden begrepen het niet.
tijd onbekend - 6 - Lorenzo Gonzalez - lokale gids die ze op de El Pianista zou hebben gezien - dezelfde getuige als uit de TVN2-video- niet erg betrouwbare waarneming omdat hij ze niet goed zag
• zoekteam van 5 man naast Feliciano - vonden de schoenen en menselijke resten
• inheems echtpaar (geen foto) die de rugzak vonden toen ze rijst (!) wilden planten
• het was zonnig rond het middaguur op 1 april (geen slecht weer, dat komt pas een paar dagen later) • eerste trail die de meiden probeerden was de Sendero de Alto Lino (rond een uur of 14:00 kwamen ze daar aan, getuige in filmpje), Casa de Pedro, hier vroegen ze of dit de El Pianista trail was, de man zei van niet, meiden namen de trail (>45 min) toch en kwamen al na ~15 min terug
Op deze plek stond een dubbel bord wat de verwarring verklaart. Video is de bron voor de 6 getuigen hierboven.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===========================================================================
Ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
• Foto's van de camera en resten zijn onderzocht - voorlopige conclusie (John van den Heuvel, RTL Boulevard ): enkele dagen rondgezworven tot de fatale dag • De meisjes schijnen niet geprobeerd hebben te bellen • Kris en Lisanne gingen totaal onvoorbereid op pad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omgeving:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Verklarende kaartjes vindplaatsen, hellingen en afstanden:
[ afbeelding ][ afbeelding ] • Locatie 1 - rugzak - 11 juni - rijstboertjes (~ 11 km van huis -vogelvlucht-) • Locatie 2 - schoenen en resten - 16 & 18 juni - zijn heel ver van de rugzak gevonden; 30+ kilometer in vogelvlucht ~ 45-50 km langs de rivier
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
• Ingrid Lommers, eigenaresse van de taalschool waar de meiden studeerden
[ afbeelding ] • gids uit Boquete Feliciano Gonzalez: - Kris en Lisanne hadden met HEM de afspraak zaterdag 5 april de tocht naar de Volcán Barú (NIET; El Pianista!) te gaan lopen - boekingen, feesten en partijen - Maakte deel uit van eerdere zoekteams en van het team van 6 man dat de schoenen en resten vond (niet de rugzak)
[ afbeelding ] ~14:30-15:00 - 3 - Frank Abdiel Rosas - zag de meiden voorbij komen (~14:30-15:00) en het viel hem op dat 1 van de meiden er ziek uitzag. Kris droeg een zwarte lycra. Frank denkt, maar weet het niet zeker, dat ze een taxi hebben genomen terug naar Boquete.
[ afbeelding ] tijd onbekend - 4 - Martina - vrouw die bloemen aan het planten was en Kris en Lisanne groette (zij groetten haar), de meiden waren alleen. Vrouw zag geen auto passeren.
[ afbeelding ] ~16:15 - 5 - Oliva de Kam - vrouw die de 2 meiden zag en waarschuwde NIET meer de berg op te gaan; te laat en het werd vroeg donker, 's middags begon het weer te betrekken. Lisanne droeg een korte broek en de meiden waren duidelijk niet uitgerust om op pad te gaan. Ze waarschuwde ze in het Spaans, maar de meiden begrepen het niet.
[ afbeelding ] tijd onbekend - 6 - Lorenzo Gonzalez - lokale gids die ze op de El Pianista zou hebben gezien - dezelfde getuige als uit de TVN2-video- niet erg betrouwbare waarneming omdat hij ze niet goed zag
[ afbeelding ] • zoekteam van 5 man naast Feliciano - vonden de schoenen en menselijke resten
• inheems echtpaar (geen foto) die de rugzak vonden toen ze rijst (!) wilden planten
• het was zonnig rond het middaguur op 1 april (geen slecht weer, dat komt pas een paar dagen later) • eerste trail die de meiden probeerden was de Sendero de Alto Lino (rond een uur of 14:00 kwamen ze daar aan, getuige in filmpje), Casa de Pedro, hier vroegen ze of dit de El Pianista trail was, de man zei van niet, meiden namen de trail (>45 min) toch en kwamen al na ~15 min terug
Op deze plek stond een dubbel bord wat de verwarring verklaart. Video is de bron voor de 6 getuigen hierboven.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===========================================================================
Ouder nieuws:
SPOILER
Men heeft vast geprobeerd te bellen. Als er geen ontvangst is......
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Waarom waarschuwt elke site die gaat over het drinken van water uit de natuur duidelijk dat je het in elk geval eerst moet koken? Ook een vraag natuurlijk.
Omdat dat beter is, niemand ontkent dat. Betekent niet dat veel mensen met een beetje geluk nog weken kunnen leven van rivierwater.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever. - Headstrong to take on anyone.
Handelt niet in water. Het is een expert op watergebied. Daar heeft hij een lange studie voor moeten doen. Als ik hem spreek zal ik hem vragen wat precies de gevaren zijn en hoe dom je moet zijn 'wild' water te drinken.
Waarom waarschuwt elke site die gaat over het drinken van water uit de natuur duidelijk dat je het in elk geval eerst moet koken? Ook een vraag natuurlijk.
Omdat dat het veiligste is?
Wat nu als je geen keramische kookplaat in je backpack hebt? Wat dan? Dan maar niet drinken?
Godver, doe ik het toch he, die domme water"discussie".
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik neem ook altijd een pocketmicrogolf mee omdat ik dat een veiligere behandeling vind dan het slechts 15 minuten laten droogkoken.
Handelt niet in water. Het is een expert op watergebied. Daar heeft hij een lange studie voor moeten doen. Als ik hem spreek zal ik hem vragen wat precies de gevaren zijn en hoe dom je moet zijn 'wild' water te drinken.
Ja, als ik mijn tandarts vraag kan ik ook beter geen koffie en rode wijn drinken.
Op vrijdag 27 juni 2014 11:37 schreef Dven het volgende: Ik neem ook altijd een pocketmicrogolf mee omdat ik dat een veiligere behandeling vind dan het slechts 15 minuten laten droogkoken.
Gooi er zelf altijd wat chloor doorheen. 4 eetlepels op de liter is de vuistregel.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever. - Headstrong to take on anyone.
Gooi er zelf altijd wat chloor doorheen. 4 eetlepels op de liter is de vuistregel.
Ik doe niet zo moeilijk. Fles chloor aan je mond en adden. Slokjes water tussendoor voor de smaak.
Als het regent, en je gaat met je mond open naar boven kijken - mag dat?
Op vrijdag 27 juni 2014 11:39 schreef roos85 het volgende: Over dat flesje water, was dat zeker van de fotograaf of zijn dat speculaties?
Nee joh, dat was een domme opmerking hier.
Denk je dat "het bewijs" wordt opgeleukt met een waterflesje van de fotograaf? Waarom niet gelijk ook zijn dochter op de foto?
Altijd even checken of er geen ontplofte kerncentrale in de buurt is.
Nee. Dan komt er te veel Co2 in. Ook dodelijk.
kan je alle diploma's van je broer online zetten
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
Cursusje waterkoken met primitieve middelen. Doet het altijd goed op je CV
Altijd een poederblusser bij je als je op trektocht gaat. Je weet maar nooit.
Hoe komt JvdH eigenlijk aan die informatie over de foto's en het rondzwerven? Zijn er meer bronnen over die foto's en telefoons e.d.?
Verder raar dat men niet heeft geprobeerd te bellen of sms'en. Los van het feit dat er wellicht geen ontvangst was, slaat de telefoon toch op dat je een nummer probeert te bellen? Of blijft een sms proberen om zichzelf te verzenden? Ik zou denk ik zeker proberen iets achter te laten op wat voor manier dan ook. Via een foto, een sms, een audiologje op de telefoon... wat dan ook. Ik neem aan dat jeje einde voelt naderen (als je verdwaalt en steeds zwakker wordt).
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
Anders gaan jullie maar ergens een survivaltopic openen ofzo.
FOK!meet in Boquete en dan zelf kijken, Wie het langst overleeft wint een nacht met Yvonne/Feliciano (naar keuze).
Eh ja sorry, die zonnebrillen. Die zaten in de tas. Zou dat betekenen dat ze 's nachts zijn overvallen door iets (ongeluk, slang, whatever)?
Op vrijdag 27 juni 2014 11:43 schreef VaLkyRie het volgende: Hoe komt JvdH eigenlijk aan die informatie over de foto's en het rondzwerven? Zijn er meer bronnen over die foto's en telefoons e.d.?
Verder raar dat men niet heeft geprobeerd te bellen of sms'en. Los van het feit dat er wellicht geen ontvangst was, slaat de telefoon toch op dat je een nummer probeert te bellen? Of blijft een sms proberen om zichzelf te verzenden? Ik zou denk ik zeker proberen iets achter te laten op wat voor manier dan ook. Via een foto, een sms, een audiologje op de telefoon... wat dan ook. Ik neem aan dat jeje einde voelt naderen (als je verdwaalt en steeds zwakker wordt).
Als je ziet dat je geen ontvangst hebt probeer je het niet. Lijkt mij.
Op vrijdag 27 juni 2014 11:43 schreef VaLkyRie het volgende: Hoe komt JvdH eigenlijk aan die informatie over de foto's en het rondzwerven? Zijn er meer bronnen over die foto's en telefoons e.d.?
Daarom; altijd een mobiel wifipunt meenemen op trektocht.
Er is niet gezegd dat er niet is geprobeerd te bellen, maar grote kans dat die verdomde smartphones allang leeg waren.
Als je met zijn tweeën bent, kun je dan beter elkaars urine drinken, of beter je eigen urine?
Dat hangt van je lenigheid af lijkt me.
Dat vraag ik me ook af inderdaad. Beetje jammer dat Kwalbert en Winston er niet op door gingen, al valt van hun niet veel te verwachten.
quote:
Batterij leeg? Een andere reden kan ik niet bedenken waarom ze inderdaad niet hebben geprobeerd te bellen of smsen.
Als je met zijn tweeën bent, kun je dan beter elkaars urine drinken, of beter je eigen urine?
Zolang je het er maar keihard uitpijpt. Door de snelheid sterven de bacterien.
Als je ziet dat je geen ontvangst hebt probeer je het niet. Lijkt mij.
Nja, weet ik niet, wellicht niet bellen maar een sms of mail tikken ofzo zou ik wel doen denk ik. Of die sms komt een keertje door, of je telefoon wordt een keer gevonden. Ik gok dat je, zeker in de laatste fase, alleen nog maar denkt aan wat je achterlaat en hen nog iets mee wilt geven. Althans, zag dat regelmatig wel op I shouldn't be alive
Ik dacht dat ik de Golden Shower Boquete trektocht had besteld, maar helaas heb ik me vergist.
Nja, weet ik niet, wellicht niet bellen maar een sms of mail tikken ofzo zou ik wel doen denk ik. Of die sms komt een keertje door, of je telefoon wordt een keer gevonden. Ik gok dat je, zeker in de laatste fase, alleen nog maar denkt aan wat je achterlaat en hen nog iets mee wilt geven. Althans, zag dat regelmatig wel op I shouldn't be alive
Ik denk dat je op een gegeven ogenblik niet meer zo helder denkt.
Het zit er wel in dat ze de eerste nacht op de berg doorgebracht hebben en vlak voor de tweede nacht bij dat punt van die rugzak uitkwamen. Ze waren misschien gewond en moesten de nacht daar vertoeven, zwak en uitgeput en ze wisten dat ze dat misschien niet zouden overleven als er niet snel redding zou komen. Daarom hebben ze die tas daar op een zo opvallende mogelijk plek neergelegd.
Op vrijdag 27 juni 2014 11:48 schreef Loekie1 het volgende: Het zit er wel in dat ze de eerste nacht op de berg doorgebracht hebben en vlak voor de tweede nacht bij dat punt van die rugzak uitkwamen. Ze waren misschien gewond en moesten de nacht daar vertoeven, zwak en uitgeput en ze wisten dat ze dat misschien niet zouden overleven als er niet snel redding zou komen. Daarom hebben ze die tas daar op een zo opvallende mogelijk plek neergelegd.
Ja, dat zou je zeggen. Gezien de rugzak en alles netjes erin (camera in hoesje, GSMs netjes etc.) denk ik dus dat ze plotseling zijn overvallen door iets (terrein, beesten, whatever). Als je in paniek bent (of) aan het wandelen, heb je je rugzak op lijkt me.
Ja, dat is uitgelegd, om de vinders meteen op het idee van de twee meiden te brengen.
Beide telefoons ja. Handy. Kan je niet eens meer Snake spelen als je je s'nachts verveelt.
Ik denk dat je op een gegeven ogenblik niet meer zo helder denkt.
Kan inderdaad, of inderdaad batterijen leeg, of ze die tas is verloren geraakt bij het oversteken van een rivier... Tja, veel mogelijkheden.
Hoop dat er nog eens een redelijk beredeneerde theorie wordt geformuleerd door de onderzoekers. Je blijft in rondjes speculeren met de summiere informatie die er is.
Ja, dat is uitgelegd, om de vinders meteen op het idee van de twee meiden te brengen.
"uitgelegd". Ok.
Was het niet handiger geweest om terug te lopen, als je toch vinders wilde waarschuwen? Waarom op 780 m hoogte in de middle of fucking nowhere een rugzak als "bewijs" achterlaten om dan pas na 72 dagen gevonden te worden?
Het is midden in de jungle. En wat voor boodschap geeft het? Dat men er ooit was. Het lijkt meer op paniek. Misschien heeft men midden in de nacht die tas gewoon vergeten.
Kan inderdaad, of inderdaad batterijen leeg, of ze die tas is verloren geraakt bij het oversteken van een rivier... Tja, veel mogelijkheden.
Hoop dat er nog eens een redelijk beredeneerde theorie wordt geformuleerd door de onderzoekers. Je blijft in rondjes speculeren met de summiere informatie die er is.
Voor ouders, familie en vrienden is het wel belangrijk dat je weet wat er gebeurt is. Ook als het moord mocht zijn.
Het is midden in de jungle. En wat voor boodschap geeft het? Dat men er ooit was. Het lijkt meer op paniek. Misschien heeft men midden in de nacht die tas gewoon vergeten.
Er zaten twee bh's in. Dat is een heel duidelijke boodschap. Lijkt me heel bewust gedaan. En dat doe je als er snel redding nodig is, oftewel ze waren er slecht aan toe, misschien gewond.
Op vrijdag 27 juni 2014 11:50 schreef Dven het volgende: Kan je niet eens meer Snake spelen als je je s'nachts verveelt.
Dát lijkt me in dat gebied nou weer niet zo'n probleem...
Op vrijdag 27 juni 2014 11:52 schreef Loekie1 het volgende: Er zaten twee bh's in. Dat is een heel duidelijke boodschap. Lijkt me heel bewust gedaan.
Ja? Waarom?
Wellicht deden de meiden toen ze zo midden in de nacht verdwaald in de wildernis gingen slapen hun bh uit?
Op vrijdag 27 juni 2014 10:45 schreef Loekie1 het volgende: Is er ook een foto van die berg die ze opgeklommen zijn? Het lijkt me dat je eerder daar wilt overnachten dan beneden in de jungle. Volgende ochtend zo snel mogelijk bewoonde wereld opzoeken, dus de rivier stroomafwaarts volgen.
Misschien zijn dingen niet meer zo logisch op dat moment.
Ja, dan stretch het wel. Als je ALLE onlogische scenario's zou moeten meenemen...
quote:
Een tas met spullen neerleggen voor redders lijkt mij ook niet logisch.
Nee, lijkt me volslagen waanzin idd. Sowieso, wat is het doel? Als je gevonden wil worden kan je beter schreeuwen (altijd een megafoon in je uitrusting, je weet maar nooit).
Stel je eens voor, je wilt gevonden worden. Een rugtas op een opvallende plek. Je denkt na, als die gevonden wordt, komen ze dan op hun uit? Misschien denkt men wel.... etc etc, dat het zomaar een tas is, misschien wordt ie meegenomen en worden telefoon en camera verpatst, hoe weet men ook dat de tas van hun is geweest? Dan kom je op het idee van twee bh's. Ik vind het slim en waarschijnlijk heeft het zo nog gewerkt ook. Zonder de bh's, was die mevrouw niet zo snel op het idee van de twee verdwenen meisjes gekomen. En zou dat idee niet opgekomen zijn, dan zou de vinder het zeker vertellen aan anderen die dan wél op dat idee zouden komen.
Nee ze hadden hoogstwaarschijnlijk hun bikini aan onder hun shirt. Doen veel vrouwen tijdens een warme vakantie. Bh mee voor als je bikini nat is.
Goed punt ingebracht door de andere dames hier; waarom zijn er geen onderbroekjes gevonden dan?
Heeft 1 van de getuigen iets gezegd over hoeveel tassen ze bij zich hadden? Of denken jullie dat ze met 1 tas op pad waren aangezien er spullen van hun allebei in zaten?
Op vrijdag 27 juni 2014 11:56 schreef Loekie1 het volgende: die mevrouw niet zo snel op het idee van de twee verdwenen meisjes gekomen.
Welnee. Er hingen ook niet al 2,5 maand posters overal.
Ja, dan stretch het wel. Als je ALLE onlogische scenario's zou moeten meenemen...
[..]
Nee, lijkt me volslagen waanzin idd. Sowieso, wat is het doel? Als je gevonden wil worden kan je beter schreeuwen (altijd een megafoon in je uitrusting, je weet maar nooit).
Neem de inhoud mee en geef daarmee de richting aan die je bent opgegaan. Je laat niet een volle tas zo staan als baken. Maar als je in de war bent.....
Op vrijdag 27 juni 2014 11:56 schreef Loekie1 het volgende: Stel je eens voor, je wilt gevonden worden. Een rugtas op een opvallende plek. Je denkt na, als die gevonden wordt, komen ze dan op hun uit? Misschien denkt men wel.... etc etc, dat het zomaar een tas is, misschien wordt ie meegenomen en worden telefoon en camera verpatst, hoe weet men ook dat de tas van hun is geweest? Dan kom je op het idee van twee bh's. Ik vind het slim en waarschijnlijk heeft het zo nog gewerkt ook. Zonder de bh's, was die mevrouw niet zo snel op het idee van de twee verdwenen meisjes gekomen. En zou dat idee niet opgekomen zijn, dan zou de vinder het zeker vertellen aan anderen die dan wél op dat idee zouden komen.
Niet opvallend dus. Je probeert veel te ver door te denken. Vaak is iets heel simpel.
Op vrijdag 27 juni 2014 11:57 schreef sverbern het volgende: Heeft 1 van de getuigen iets gezegd over hoeveel tassen ze bij zich hadden? Of denken jullie dat ze met 1 tas op pad waren aangezien er spullen van hun allebei in zaten?
Daar was 1 vraag over, aan de laatste, de minst betrouwbare getuigenis (Lorenzo Gonzalez zag ze mogelijk in een flits, hij wist niet of en hoeveel tassen ze bij zich hadden).
Maar dat is makkelijk na te gaan; met hoeveel tassen vertrokken ze uit Nederland, hebben ze in Bocas of Boquete een rugzak erbij gekocht of niet?
Die waren er misschien ook in de tas maar zijn niet op de foto gezet? In de nieuwsberichten werd gesproken over "ondergoed".
Sowieso zat er misschien meer in de rugzak dan er op de foto stond.
Waterfilter?
In de praktijk leert men dat wanneer een meisje haar ondergoed flink warm is, dit juiste het moment is om hem uit te trekken.
Het vocht dat je eruit knijpt is namelijk veilig om te drinken.
Die waren er misschien ook in de tas maar zijn niet op de foto gezet? In de nieuwsberichten werd gesproken over "ondergoed".
Sowieso zat er misschien meer in de rugzak dan er op de foto stond.
Nee, dat lijkt me niet. Volgens mij heeft men juist geprobeerd om alles op de foto te krijgen. Toen die rugzak werd gevonden, wist men nog niet van de stoffelijke resten, dat kwam pas 5 en 7 dagen later...
En jij trekt waarschijnlijk nog geestelijke steun uit ondergoed.
Ik druk mijn snufferd er graag in ja. Maar graag niet zo offtopic gaan.
Ja, als je van dat scenario uitgaat wel. Niet als je uitgaat van bikini aan, lekker zwemmen en dan droge bh en broekje aan. Ook geen handdoek in die tas.
Lijkt me dus logischer dat ze die uitgedaan hebben toen ze gingen rusten. Wellicht werden ze in hun slaap verrast door het een of ander.
Welke aanwijzingen daarvoor had je dan willen hebben gezien de lichaamsresten die zijn gevonden? Is het nu echt zo moeilijk om te zeggen dat dat gewoon niet uit te sluiten is omdat er geen lichaamsdelen zijn gevonden waarop je daarvoor eventueel aanwijzingen zou kunnen vinden? Er zijn ook geen aanwijzingen voor 'verdwaald', 'gestorven door uitputting/dorst', 'slangenbeten of spinnenbeten' of 'ongeval'.
Ergo; er zijn geen concrete aanwijzingen voor welke doodsoorzaak dan ook. Dus kan je maar weinig uitsluiten behalve wellicht zaken als een trein of auto ongeluk.