Colombia is uiteindelijk tweede geworden in de kwalificatie achter Argentinië. Tegen Uruguay uit 2-0 verloren en daarvoor 4-0 thuis gewonnen. Suárez ontbreekt nu bij Uruguay, maar Falcao ontbreekt al het hele toernooi bij Colombia en toch hebben ze drie keer gewonnen (in een makkelijke poule).quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ik zag ze ook niet ver komen, maar ze hebben een steengoeie keeper. Costa Rica is een mazzeltje, geen blijvertje.
[..]
Ja, dat hoop ik dus niet zeg. Walgelijk zou dat zijn.
In september 2012 won Colombia met 4-0 van Uruguay, ik heb die wedstrijd toen bij een klant gezien waar ik cursus gaf (die middag dus niet). Waanzinnige pot.
Arbitrage is vrij matig dit WK en lijkt vooralsnog licht in het voordeel te werken van de Zuid-Amerikaanse landen. Je kan het Uruguay niet kwalijk nemen, als Robben had gebeten en we zouden zijn schorsing met 1 wedstrijd kunnen uitstellen door in beroep te gaan waren 15 miljoen van de 16.8 miljoen mensen in Nederland daar ook voor.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ziek dat dat mag he? Gewoon in beroep gaan en nog eventjes doorbijten alsof er niets aan de hand is.
Echt walgelijk, Italie is keihard genaaid. En Miss Escobar wilde Colombia-Italië (deels Italiaanse afkomst) zo graag. Eerste keer ooit.
Edit: Suarez speelt inderdaad niet tegen Colombiaquote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:30 schreef heiden6 het volgende:
Suárez ontbreekt nu bij Uruguay, maar Falcao ontbreekt al het hele toernooi bij Colombia en toch hebben ze drie keer gewonnen (in een makkelijke poule).
Ik denk dat Colombia sterker is en doorgaat.
Eerste zeker, en dat is nog zwak uitgedrukt; onterechte penalties, terechte penalties niet gegeven, onterechte rode kaarten (Italie) en anderen die gewoon mogen bijten.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Arbitrage is vrij matig dit WK en lijkt vooralsnog licht in het voordeel te werken van de Zuid-Amerikaanse landen. Je kan het Uruguay niet kwalijk nemen, als Robben had gebeten en we zouden zijn schorsing met 1 wedstrijd kunnen uitstellen door in beroep te gaan waren 15 miljoen van de 16.8 miljoen mensen in Nederland daar ook voor.
Ik kan hier niets in vinden over schorsingen, dus ik heb geen idee of de schorsing uitgesteld kan worden als er bezwaar gemaakt wordt door Uruguay en de FIFA zo traag is dat dit pas volgende week behandeld wordt.quote:
Ik snap die haat op België ook niet echt. Als Nederland geen kampioen wordt, dan gun ik het België van harte, zolang het niet over de rug van Nederland is.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:43 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Mooi, kan ik het eigenlijk alleen maar mee eens zijn. Wedstrijdpeil was enorm pover en daar mag je best (en liefst) kritisch over zijn. Met deze spelers kan én moet het gewoon beter, geen discussie over mogelijk. Kritiek lezen vind ik dan ook geen probleem, aangezien ik me er meestal gewoon in kan vinden.
Enige waar ik me heel hard aan stoor is wat jij 'gratuit afzeiken' noemt, een treffende beschrijving overigens. Natuurlijk heb je zulke mensen overal & vraag je er ook om als je hier gaat roepen dat België wereldkampioen wordt of iets dergelijks, maar ik vind dat het aantal mensen dat zich zo uit hier nogal hoog is. Kan aan mij liggen, maar zelfs op de voorgaande post krijg je dan meteen een antwoord waar de frustratie van afdruipt. Selectief lezen, ontwijkend antwoorden en lekker afzeiken lijkt bij sommigen de norm als het over België gaat. Vraag je toch af waarom, we zijn toch maar die kleine zuiderburen![]()
Maar goed, hopelijk wordt het beter in de 8ste finales![]()
Over dat laatste; dat is zeker flauw en daar ben ik me van bewust. Waarschijnlijk denk ik daar straks alweer anders over. Ben niet het type dat graag z'n gelijk haalt op anderen maar als je constant gezeik moet lezen dan wilt dat wel eens gebeuren dat ik er wel van geniet als het eens gebeurt (als dat niet te gek uitgelegd is).
En nu tijd om te gaan slapen
Ja en je hebt gelijk. Hij mag niet spelen tegen Colombiaquote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik kan hier niets in vinden over schorsingen, dus ik heb geen idee of de schorsing uitgesteld kan worden als er bezwaar gemaakt wordt door Uruguay en de FIFA zo traag is dat dit pas volgende week behandeld wordt.
http://www.fifa.com/mm/do(...)fwcbrazil2014_en.pdf
Heb jij ergens meer info gevonden?
Kort samengevat: Hij mag in beroep gaat maar in dat geval wordt alleen zijn boete uitgesteld, zijn schorsing niet. Dat betekent dus dat het zeker is dat hij dit WK geen wedstrijd meer speelt.quote:If Suárez appeals the decision, the appeal will only delay his payment of the fine, FIFA said; it will not delay his suspension. So Uruguay, which faces Colombia in a Round of 16 match on Saturday in Rio, will be without its top player for the rest of the tournament and beyond.
quote:Het betekent dat Uruguay zijn belangrijkste speler moet missen in de achtste finale tegen Colombia (zaterdag 22.00 uur) en in een eventueel vervolg van het toernooi. Suarez kan wel in beroep gaan tegen zijn schorsing, maar zijn straf wordt niet opgeschort hangende de beroepszaak.
Goed nieuws voor zowel de vrede als het voetbal.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja en je hebt gelijk. Hij mag niet spelen tegen Colombia
[..]
Kort samengevat: Hij mag in beroep gaat maar in dat geval wordt alleen zijn boete uitgesteld, zijn schorsing niet. Dat betekent dus dat het zeker is dat hij dit WK geen wedstrijd meer speelt.
Ik las al berichten inclusief foto's dat Suárez afscheid had genomen van de ploeg en staf en terug zou vliegen naar Uruguay. DAt zou hij natuurlijkniet doen als er nog een kans was dat hij in actie kon komen op het WK.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja en je hebt gelijk. Hij mag niet spelen tegen Colombia
[..]
Kort samengevat: Hij mag in beroep gaat maar in dat geval wordt alleen zijn boete uitgesteld, zijn schorsing niet. Dat betekent dus dat het zeker is dat hij dit WK geen wedstrijd meer speelt.
Waarom in vredesnaam? Als ik kijk naar de selectie zie ik een paar Ajacieden, waaronder Vertonghen (quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:42 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Ik snap die haat op België ook niet echt. Als Nederland geen kampioen wordt, dan gun ik het België van harte, zolang het niet over de rug van Nederland is.
Het is wel triest eigenlijk. Kijk je vier jaar lang uit naar een toernooi in je eigen werelddeel, plaats je je na veel pijn en moeite en playoffs voor het WK, speel je vervolgens het seizoen van je leven en mag je na de groepsfase naar huis. Terwijl dan het WK eigenlijk pas echt begint.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik las al berichten inclusief foto's dat Suárez afscheid had genomen van de ploeg en staf en terug zou vliegen naar Uruguay. DAt zou hij natuurlijkniet doen als er nog een kans was dat hij in actie kon komen op het WK.
Ik zeg niet dat Mexico makkelijk wordt in tegendeel. Maar daar tegenover staat wel dat het niet onmogelijk is om van Mexico te kunnen winnen. Ik denk voor Oranje perfect, niet een tegenstander om te onderschatten (daar heeft men wel eens last van) en een tegenstander dat durft te voetballen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 02:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klopt niet. Mexico heeft een hele goede ploeg, niveau Chili. Ze waren gelijkwaardig een Brazilië. Ik speel liever een achtste finale tegen Duitsland dan tegen Mexico. Als we de kwartfinale halen dan krijg je hoe dan ook een tegenstander die op alle fronten minder is dan Nederland. In de halve finale zal je wellicht te maken krijgen met Argentinië die toch steeds beter gaat spelen.
Maar goed als je in de halve finale verliest van Argentinië dan heb je het over het algemeen heel goed gedaan.
Triest voor de rest van de ploeg en de fans ja.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is wel triest eigenlijk. Kijk je vier jaar lang uit naar een toernooi in je eigen werelddeel, plaats je je na veel pijn en moeite en playoffs voor het WK, speel je vervolgens het seizoen van je leven en mag je na de groepsfase naar huis. Terwijl dan het WK eigenlijk pas echt begint.
In eerste instantie waren de meeste hier pro-België, totdat ze ineens een grote bek kregen, riepen dat ze wereldkampioen gingen worden en over het algemeen naast hun schoenen gingen lopen. Als die grootpraats gerechtvaardigd was had men dat hier wel toegegeven, maar België speelt tot dusver als een natte krant, gewoon echt om te janken zo slecht. Dat weten ze in België ook trouwens. Maar goed ze winnen dus er is nog geen paniek.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:42 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Ik snap die haat op België ook niet echt. Als Nederland geen kampioen wordt, dan gun ik het België van harte, zolang het niet over de rug van Nederland is.
Dat idd. Ik wil om die reden liever tegen Costa Rica dan tegen Griekenland, maar ik vrees dat na de 8e finale de droom van de enige Colombiaanse coach over op het WK (na de uitschakelingen van Ecuador en Honduras) voorbij is...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 03:48 schreef MakkieR het volgende:
en een tegenstander dat durft te voetballen.
Wie keepte er dan tegen.... Colombia?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:12 schreef Belgosome het volgende:
Met Courtois verloor België nog nooit.
Okquote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:12 schreef Belgosome het volgende:
Ik hoop dat niemand geld op VS zet. België is momenteel onklopbaar. VS gaat da echt ni verbreken. Ze spelen slecht Ma verdedigent staan ze sterk. Met Courtois verloor België nog nooit. Daarbij won vorig jaar belgie met 4-1 van VS
Ik doe nooit mee met wedden voor geld, maar zou je dan niet juist mensen moeten aansporen hun geld op de VS te zetten (het voetbalteam dan, niet de bankenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:12 schreef Belgosome het volgende:
Ik hoop dat niemand geld op VS zet. België is momenteel onklopbaar.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:11 schreef Lothiriel het volgende:
Ik hoop nu écht nog méér dat België wint van de VS om de frustraties naderhand hier te kunnen lezen
quote:Dus los van dat België m'n land is, is er weinig reden om aan te nemen dat de VS eventjes los gaat winnen van België. Iedereen die dat beweert had gewoon gehoopt dat België eruit zou vliegen met 0 punten om dan lekker hatelijk te kunnen doen![]()
quote:Heb ik ook weer m'n zegje gedaan, opmerkingen ed; graag maar hou het net als ik beleefd en zonder schreeuwerige toon
Huh? Hoe?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:27 schreef superworm het volgende:
[..]
Hebben ze al minstens 2 wedstrijden gedaan dus die zullen wel de kwart- en halve finale in worden geholpen ja.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:07 schreef Shreyas het volgende:
Zaterdag 28 juni 18:00 in Belo Horizonte onder leiding van Howard Webb (EN)
Brazilië
Zaterdag 28 juni 22:00 in Rio de Janeiro onder leiding van Björn Kuipers (NL)
Uruguay
Zondag 29 juni 18:00 in Fortaleza
Nederland
Zondag 29 juni 22:00 in Recife
Costa Rica
Maandag 30 juni 18:00 in Brasilia
Frankrijk
Maandag 30 juni 22:00 in Porto Alegre
Duitsland
Dinsdag 1 juli 18:00 in São Paulo
Argentinië
Dinsdag 1 juli 22:00 in Salvador
Verenigde Staten
Dus wie gaan er door, welke achtste finale wordt het leukst, welke wordt het saaist. Zeg het maar jongens
Als we de halve finale halen zou het één van de beste WK's in de historie van het Nederlands elftal zijn. En dat terwijl dit misschien één van de slechtste generaties is, althans dat werd van tevoren beweerd.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 02:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klopt niet. Mexico heeft een hele goede ploeg, niveau Chili. Ze waren gelijkwaardig een Brazilië. Ik speel liever een achtste finale tegen Duitsland dan tegen Mexico. Als we de kwartfinale halen dan krijg je hoe dan ook een tegenstander die op alle fronten minder is dan Nederland. In de halve finale zal je wellicht te maken krijgen met Argentinië die toch steeds beter gaat spelen.
Maar goed als je in de halve finale verliest van Argentinië dan heb je het over het algemeen heel goed gedaan.
Dit ziet er wel goed uit. Denk alleen dat Duitsland wel wint van Frankrijk.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
Brazilië - Chili
Colombia - Uruguay
Nederland - Mexico
Costa Rica - Griekenland
Frankrijk - Nigeria
Duitsland - Algerije
Argentinië - Zwitserland
België - Verenigde Staten
Brazilië - Colombia
Nederland - Costa Rica![]()
Frankrijk - Duitsland
België - Argentinië
Brazilië - Frankrijk
Argentinië - Nederland
Brazilië - Argentinië
Liever in de achtste finale tegen Duitsland? Je bent niet goed bij je appelquote:Op vrijdag 27 juni 2014 02:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |