abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141573821
Als hij ze gewurgd heeft vind je op de rest van het lichaam geen sporen van geweld. En nogmaals, alsnog kunnen ze ERNA zijn opgepluist door dieren. Maar ook als dieren ze oppluizen moet er toch geweld op de botten zijn aangetroffen? Ook dat is er niet. Blijft raadselachtig allemaal.
pi_141573850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:53 schreef Globali het volgende:

[..]

Men is midden in de natuur gevonden.
Ik las ook dat de vindplaats per auto te bereiken/ te benaderen is.
pi_141573861
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat heb ik gemist dan.
  donderdag 26 juni 2014 @ 14:13:41 #104
54408 Parzival
Where it happens
pi_141573901
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:12 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat heb ik gemist dan.
ik ook.. zag er niet zo uit.. en dan lijkt me het weer van minder invloed..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_141573929
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:13 schreef Parzival het volgende:

[..]

ik ook.. zag er niet zo uit.. en dan lijkt me het weer van minder invloed..
Dat is het probleem. Er is geen werkelijk betrouwbare informatie.
pi_141573938
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:01 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een reële mogelijkheid, ik noem maar mijn eigen kijk op de zaak hé. Alleen het hele ding is: genoeg overledenen werden gevonden in zulke bloedhete jungles (waar ook zulke dieren leven) genoeg gevallen die met hun gehele lichaam werden terug gevonden, niet in resten. Ook werden dan altijd i.i.g de kleren terug gevonden, dieren eten weliswaar mensen maar geen kleren op, kleren vind je zelfs in de woestijn nog jaren later terug.

Echter waren er alleen botten/resten gevonden, maar de kleren spoorloos... ja behalve de BH´s IN de tas dan (wat overigens ook bewijst die dieren de kleren niet opeten en ook die kleren niet vergaan in dat klimaat, anders waren die BH´s toch ook vergaan?)
Dat heb ik hier idd ook eerder gevraagd. Waar zijn de kleren? Toen dachten enkele users dat katoen in die tijd al vergaan kon zijn (lijkt mij sterk).
Als er geen kleding gevonden is dan is het natuurlijk mogelijk dat ze geen kleding aan hadden.. Trek daaruit je conclusies..
pi_141573959
===========================================================================

Verklarende kaartjes vindplaatsen, hellingen en afstanden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn:

1 april 2014
• 13:00 - Lisanne en Kris zijn gezien in Boquete, vragend naar de El Pianista Trail - bron?
• 15:00 - De meiden zijn voor het laatst gezien op het laagste, vlakste deel van de El Pianista (oranje) - bron?

2 april:
• 9:00? - Lisanne en Kris hadden een afspraak met gids Feliciano Gonzalez om op woensdag 2 april naar een aardbeienboerderij en op zaterdag 5 april naar de Volcán Barú te gaan
• ochtend - alarm geslagen door hostel/familie en Feliciano om verdwenen meiden omdat ze niet op de afspraak verschenen

x april:
• Kris en Lisanne komen onder raadselachtige omstandigheden te overlijden

.
.
.

woensdag 11 juni - 72 dagen
• rugzak van 1 van de dames (wie?) gevonden - vinders - rijstboertjes uit Alto Romero

maandag 16 juni - 77 dagen
• schoen 1 (Lisanne) + bekkenbot (Kris) gevonden bij de uitmonding van de Culubré in de Changuinola - vinder: Team van 6 man, waaronder Feliciano Gonzalez

woensdag 18 juni - 79 dagen
• schoen 2 (Kris) gevonden, 1-5 km stroomopwaarts langs de Changuinola - vinder: Team van 6 man, waaronder Feliciano Gonzalez

Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):

Volgens Panamese media zijn er (nog) géén verdachten ("nadie en investigación")

• gids uit Boquete Feliciano Gonzalez (?):
- Kris en Lisanne hadden met HEM de afspraak de tocht naar de Volcan Baru (NIET; El Pianista!) te gaan lopen - boekingen, feesten en partijen
- Maakte deel uit van eerdere zoekteams en van het team van 6 man dat de schoenen en resten vond (niet de rugzak)

• de meiden zijn gezien op 1 april door verschillende getuigen:

ochtend - 1 - Sigrid, Duitse die in Boquete werkt

~14:00-14:15 - 2 - anonieme getuige (Casa Pedro)

~14:30-15:00 - 3 - Frank Abdiel Rosas - zag de meiden voorbij komen (~14:30-15:00) en het viel hem op dat 1 van de meiden er ziek uitzag. Kris droeg een zwarte lycra. Frank denkt, maar weet het niet zeker, dat ze een taxi hebben genomen terug naar Boquete.

tijd onbekend - 4 - Martina - vrouw die bloemen aan het planten was en Kris en Lisanne groette (zij groetten haar), de meiden waren alleen. Vrouw zag geen auto passeren.

~16:15 - 5 - Oliva de Kam - vrouw die de 2 meiden zag en waarschuwde NIET meer de berg op te gaan; te laat en het werd vroeg donker, 's middags begon het weer te betrekken. Lisanne droeg een korte broek en de meiden waren duidelijk niet uitgerust om op pad te gaan. Ze waarschuwde ze in het Spaans, maar de meiden begrepen het niet.

tijd onbekend - 6 - Lorenzo Gonzalez - lokale gids die ze op de El Pianista zou hebben gezien - dezelfde getuige als uit de TVN2-video- niet erg betrouwbare waarneming omdat hij ze niet goed zag

• zoekteam van 5 man naast Feliciano
- vonden de schoenen en menselijke resten

• inheems echtpaar (geen foto) die op de aangegeven plek (NOS-kaartje) de rugzak vonden toen ze rijst (!) wilden planten

Flora, fauna en klimaat:

Dierentuin
36 graden overdag, 22 's nachts in Boquete
zon op: 6:27, zon onder: 18:40
Nieuwe Maan was op 30 maart 13:45

Goede informatie:

John van den Heuvel, kort interview bij RTL Boulevard
• 26 mei 2014 - John van den Heuvel vanuit Panama - meisjes zouden een hele steile helling beklimmen, niet doorgegaan maar teruggekeerd en 'vermoedelijk' een of meerdere verkeerde personen tegengekomen
(es) Video waar Feliciano Gonzalez en de getuige langs de El Pianista aan het woord komen
- interessant, grootste deel heb ik kunnen vertalen:

Bekijk de video en lees de tekst ernaast, het is niet moeilijk te begrijpen, Spaans. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

• het was zonnig rond het middaguur op 1 april (geen slecht weer, dat komt pas een paar dagen later)
eerste trail die de meiden probeerden was de Sendero de Alto Lindo (rond een uur of 14:00 kwamen ze daar aan, getuige in filmpje), Casa de Pedro, hier vroegen ze of dit de El Pianista trail was, de man zei van niet, meiden namen de trail (>45 min) toch en kwamen al na ~15 min terug

Op deze plek stond een dubbel bord wat de verwarring verklaart. Video is de bron voor de 6 getuigen hierboven.

[ Bericht 9% gewijzigd door El_Matador op 26-06-2014 16:08:24 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141573988
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat heb ik hier idd ook eerder gevraagd. Waar zijn de kleren? Toen dachten enkele users dat katoen in die tijd al vergaan kon zijn (lijkt mij sterk).
Als er geen kleding gevonden is dan is het natuurlijk mogelijk dat ze geen kleding aan hadden.. Trek daaruit je conclusies..
Katoen vergaat niet totaal in drie maanden.
pi_141574017
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"de vindplaats"?

Er is niet 1 vindplaats:

De vindplaats van de schoenen zie je op dat screenshot; een glooiende grasvlakte.
De vindplaats van de rugzak is veeeel verder bergop (zie kaartjes) en heel anders, veel steiler (780 m hoog).

De schoenen en resten lagen dichterbij hun oude huis in Bocas del Toro dan bij hun nieuwe in Boquete!

===========================================================================

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

Verklarende kaartjes vindplaatsen, hellingen en afstanden:
SPOILER
Tijdlijn:

1 april 2014
• 13:00 - Lisanne en Kris zijn gezien in Boquete, vragend naar de El Pianista Trail - bron?
• 15:00 - De meiden zijn voor het laatst gezien op het laagste, vlakste deel van de El Pianista (oranje) - bron?

2 april:
• 9:00? - Lisanne en Kris hadden een afspraak met gids Feliciano Gonzalez om op woensdag 2 april naar een aardbeienboerderij en op zaterdag 5 april naar de Volcán Barú te gaan
• ochtend - alarm geslagen door hostel/familie en Feliciano om verdwenen meiden omdat ze niet op de afspraak verschenen

x april:
• Kris en Lisanne komen onder raadselachtige omstandigheden te overlijden

.
.
.

woensdag 11 juni - 72 dagen
• rugzak van 1 van de dames (wie?) gevonden - vinders - rijstboertjes uit Alto Romero

maandag 16 juni - 77 dagen
• schoen 1 (Lisanne) + bekkenbot (Kris) gevonden bij de uitmonding van de Culubré in de Changuinola - vinder: Team van 6 man, waaronder Feliciano Gonzalez

woensdag 18 juni - 79 dagen
• schoen 2 (Kris) gevonden, 1-5 km stroomopwaarts langs de Changuinola - vinder: Team van 6 man, waaronder Feliciano Gonzalez

Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):

Volgens Panamese media zijn er (nog) géén verdachten ("nadie en investigación")

[ afbeelding ]

• gids uit Boquete Feliciano Gonzalez (?):
- Kris en Lisanne hadden met HEM de afspraak de tocht naar de Volcan Baru (NIET; El Pianista!) te gaan lopen - boekingen, feesten en partijen
- Maakte deel uit van eerdere zoekteams en van het team van 6 man dat de schoenen en resten vond (niet de rugzak)

[ afbeelding ]

• zoekteam van 5 man naast Feliciano
- vonden de schoenen en menselijke resten

• inheems echtpaar (geen foto) die op de aangegeven plek (NOS-kaartje) de rugzak vonden toen ze rijst (!) wilden planten

Flora, fauna en klimaat:

Dierentuin
36 graden overdag, 22 's nachts in Boquete
zon op: 6:27, zon onder: 18:40
Nieuwe Maan was op 30 maart 13:45

Goede informatie:

John van den Heuvel, kort interview bij RTL Boulevard
• 26 mei 2014 - John van den Heuvel vanuit Panama - meisjes zouden een hele steile helling beklimmen, niet doorgegaan maar teruggekeerd en 'vermoedelijk' een of meerdere verkeerde personen tegengekomen
(es) Video waar Feliciano Gonzalez en de getuige langs de El Pianista aan het woord komen
- interessant, grootste deel heb ik kunnen vertalen:

Bekijk de video en lees de tekst ernaast, het is niet moeilijk te begrijpen, Spaans. :)

SPOILER
Niet moeilijk te begrijpen. Spaans. Als je het half begrijpt krijg je rare ideeen.
pi_141574036
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:11 schreef Jezus9 het volgende:
Als hij ze gewurgd heeft vind je op de rest van het lichaam geen sporen van geweld. En nogmaals, alsnog kunnen ze ERNA zijn opgepluist door dieren. Maar ook als dieren ze oppluizen moet er toch geweld op de botten zijn aangetroffen? Ook dat is er niet. Blijft raadselachtig allemaal.
Oppeuzelen, bedoel je? ;).
I´m back.
pi_141574081
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

waar las je dat ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141574166
Paar interessante posts tegen gekomen, thanks!

De staat van de rugzak komt niet overeen met de staat van de rest van de spullen die zijn aangetroffen... daarnaast is het ook op een totaal andere plek gevonden.
Bestaat er een kans dat de meisjes elkaar zijn kwijtgeraakt?
pi_141574192
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:08 schreef Parzival het volgende:
Maar als het echt vermoord/opruimen was geweest, dan had je toch meer van die voet moeten vinden.. of iig sporen van geweld op die voet?

lijkt me niet dat je iemand vermoord, en dan wacht tot het lichaam uiteenvalt om daarna een los stukje voet ergens neer te gooien...

dan zou je eerder verwachten dat de voet erafgezaagd is (met schoen) en dat zou weer sporen nalaten..
Daarom; aaseters.
pi_141574203
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:23 schreef MidnightB00m het volgende:
Paar interessante posts tegen gekomen, thanks!

De staat van de rugzak komt niet overeen met de staat van de rest van de spullen die zijn aangetroffen... daarnaast is het ook op een totaal andere plek gevonden.
Als de een is gaan zoeken naar hulp wel.
pi_141574230
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:20 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

waar las je dat ?
Hey, mijn nieuwe kaartjes gezien?

Bekijk de statistiek van de vondsten eens:

• 4 april-11 juni = 68 dagen = NIETS gevonden
• 11 juni - rugzak gevonden bij A, op ongeveer 11 km hemelsbreed van Boquete
• 16 juni (rugzak +5) = Schoen Lisanne + heupbot Kris, op ongeveer 41 km hemelsbreed van Boquete
• 18 juni (rugzak +7) = Schoen Kris, ongeveer 35-40 km van Boquete

Nu, is het niet raar dat die schoenen zo snel gevonden werden na de rugzak, maar niet door het onderszoeksteam van de autoriteiten maar door Feliciano en zijn mannen?

Het was niet dichtbij de rugzak, maar juist heel ver (~30 km). Het is wel dichtbij het eerstvolgende dorpje (Punta Blanca), maar net iets meer dan 3 km...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_141574239
En een ding van belang is het rustig blijven. Waar kom je vandaan?
pi_141574247
Ingrid Lommers van de taalschool heeft inmiddels de info over het pianistenpad van hun page verwijderd,maar daar staat wel nog de info over de Sendero Culebra trail,wat het verlengde van het pianistenpad is langs de rivier waar de zijrivier uitkomt of de rivier zelf waar de spullen gevonden zijn
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141574256
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:11 schreef Jezus9 het volgende:
De vraag is of ze dat dan als 'geweld' benoemen. Het is in zo'n gebied tenslotte een heel normaal gegeven dat allerhande dieren, van bacteriën en insecten tot kleine en grotere aaseters zich tegoed doen aan zo'n lijk.
  donderdag 26 juni 2014 @ 14:29:38 #119
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_141574310
Zelf geloof ik niet in verdwalen. Ik hou me vast aan wat de ouders bij Humberto Tan zeiden. Zij spraken over de Whatsapp berichten en de dagboeken die ze hebben ingezien.

De meiden wilden de tijd doden in de week tot het vrijwilligerswerk en planden later in de week tripjes naar de watervallen en de vulkaan. Maar deze eerste dag waarop ze verdwenen, wilden ze enkel even kennismaken met het gebied.

Even dat pad op, en nee geen rondwandeling maken... maar zoiets van, een uurtje heen en via hetzelfde pad weer terug. En die ouders hebben zelf ook dat pad gelopen... het was erg duidelijk, en na 45 minuten wordt het wel ietsje smaller, maar is het nog steeds duidelijk dat dit het pad was.

Ik heb zelf meer dan honderd tochten beschreven en ook uitgezet. Intuitief weet je als je een verkeerd zijpad hebt gekozen, dat te smal of niet platgetreden is. En dan loop je ook even terug.

Het was helemaal hun intentie niet om deze eerste dag een avontuur te beleven. Als de route hen niet duidelijk was, dan zouden ze zijn teruggegaan. Die mooie watervallen en vulkaan wilden ze voor later bewaren en ze hadden ook slechts spullen mee voor een uurtje of drie.

Ik sta ook achter de aanname dat ze gezien zijn, zittend langs de kant van de weg en dat iemand met kwade bedoelingen hen meenam, zoals die man die alle vondsten deed.

Voor degenen die zeggen: kans is klein, niets wijst op misdaad.. Tanja Groen verdween in 1993 bij het dorpje Gronsveld bij een groot bos. Voorheen en nadien is daar nooit iets gebeurd. Toch werd het haar noodlottig..
pi_141574349
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"de vindplaats"?

Er is niet 1 vindplaats:

De vindplaats van de schoenen zie je op dat screenshot; een glooiende grasvlakte.
De vindplaats van de rugzak is veeeel verder bergop (zie kaartjes) en heel anders, veel steiler (780 m hoog).

De schoenen en resten lagen dichterbij hun oude huis in Bocas del Toro dan bij hun nieuwe in Boquete!
Persoonlijk ga ik er van uit dat de lichamen oorspronkelijk bij de rugzak lagen (neergelegd of daar overleden). Dit geheel vanuit mijn visie (dus te bediscussiëren) dat het verspreiden door aaseters is gedaan en die hebben geen interesse in een rugzak waar geen eten in zit.
pi_141574393
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:29 schreef Perico het volgende:
Zelf geloof ik niet in verdwalen. Ik hou me vast aan wat de ouders bij Humberto Tan zeiden. Zij spraken over de Whatsapp berichten en de dagboeken die ze hebben ingezien.

De meiden wilden de tijd doden in de week tot het vrijwilligerswerk en planden later in de week tripjes naar de watervallen en de vulkaan. Maar deze eerste dag waarop ze verdwenen, wilden ze enkel even kennismaken met het gebied.

Even dat pad op, en nee geen rondwandeling maken... maar zoiets van, een uurtje heen en via hetzelfde pad weer terug. En die ouders hebben zelf ook dat pad gelopen... het was erg duidelijk, en na 45 minuten wordt het wel ietsje smaller, maar is het nog steeds duidelijk dat dit het pad was.

Ik heb zelf meer dan honderd tochten beschreven en ook uitgezet. Intuitief weet je als je een verkeerd zijpad hebt gekozen, dat te smal of niet platgetreden is. En dan loop je ook even terug.

Het was helemaal hun intentie niet om deze eerste dag een avontuur te beleven. Als de route hen niet duidelijk was, dan zouden ze zijn teruggegaan. Die mooie watervallen en vulkaan wilden ze voor later bewaren en ze hadden ook slechts spullen mee voor een uurtje of drie.

Ik sta ook achter de aanname dat ze gezien zijn, zittend langs de kant van de weg en dat iemand met kwade bedoelingen hen meenam, zoals die man die alle vondsten deed.

Voor degenen die zeggen: kans is klein, niets wijst op misdaad.. Tanja Groen verdween in 1993 bij het dorpje Gronsveld bij een groot bos. Voorheen en nadien is daar nooit iets gebeurd. Toch werd het haar noodlottig..
Goeie post. ^O^

De kans op misdaad is vele malen kleiner dan de kans op een ongeluk; simpel; de kans dat je een misdadiger tegenkomt in dit vredelievende gebied is kleiner dan dat het terrein je fataal wordt (onherbergzaam, gevaarlijk en gevaarlijke dieren -slangen, insecten, spinnen-).

Misdrijf is niet logisch omdat de rugzak zo intact is gevonden en relatief vlakbij Boquete.

pi_141574400
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:27 schreef StaceySinger het volgende:
Ingrid Lommers van de taalschool heeft inmiddels de info over het pianistenpad van hun page verwijderd,maar daar staat wel nog de info over de Sendero Culebra trail,wat het verlengde van het pianistenpad is langs de rivier waar de zijrivier uitkomt of de rivier zelf waar de spullen gevonden zijn
Culebra trailhead is on the right from the road to Alto Chiquiero about 1.4 km from the Bajo Mono road. Boquete.

http://www.fodors.com/wor(...)h2563210_hiking.html
pi_141574435
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:29 schreef Perico het volgende:

Goede post. ^O^

De rugzak + spullen zijn nu toch ook in Nederland voor onderzoek door het NFI? Misschien dat ze daarop nog iets van sporen kunnen vinden.
pi_141574440
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:23 schreef MidnightB00m het volgende:
Dan is het vreemd dat de schoen met resten van Lisanne is gevonden in de buurt van het bekken van Kris.
pi_141574460
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Persoonlijk ga ik er van uit dat de lichamen oorspronkelijk bij de rugzak lagen (neergelegd of daar overleden). Dit geheel vanuit mijn visie (dus te bediscussiëren) dat het verspreiden door aaseters is gedaan en die hebben geen interesse in een rugzak waar geen eten in zit.
Neergelegd??? Dat is dus vanaf Punta Blanca, het dorp waar je met de auto kan komen, iets van 33 km? Hemelsbreed dus langs de rivier veel verder.

De rugzak sluit het misdrijf bijna uit. Tenzij de meiden niet bij de tas waren toen ze 'overvallen' werden. Of ze hem juist achterlieten als spoor.

We hebben geen foto's van hoe de rugzak is gevonden want gebeurd door een lokaal echtpaar, niet door officiele onderzoekers.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')