ooh! Nog nooit gehoord maar lekker dan zeg,brrrquote:Op donderdag 26 juni 2014 13:33 schreef Globali het volgende:
[..]
Er was wel ooit een vrouw die werkte voor de FBI (helderziend) die men echt heeft geprobeerd te vermoorden. Blijkbaar zat zij er te dicht bij. Ik geloof er verder niet in.
Je kan die trail ook missen. En dan? Dan ben je in paniek en maak je domme fouten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar dat is juist mijn punt. Als ik op de Veluwe verdwaal (of gewoon de weg niet weet) en ik blijf stug ongeveer dezelfde kant oplopen (beetje richtingsgevoel) dan loop ik óf tegen een verharde weg aan óf tegen bebouwing. In zo'n gebied zou je dan bijvoorbeeld een rivier kunnen gaan volgen tot je weer een trail tegenkomt. Als dat verdwalen opgaat voor bepaalde stukken dan kan je die bepaalde stukken dus ook weer uitlopen al doe je er een dag over (wat niet waarschijnlijk lijkt).
Wat die gids aangaf is dat je altijd wel mensen tegenkomt op een trail in dat gebied. Zie ook het blog dat ik eerder linkte over de trail pianisto zelf waar de schrijver 2 jonge lokale meisjes, een vriendelijke lokale boer, een Canadese vrouw en een groep toeristen met een gids tegen kwam bij het lopen van die trail.
Van uitgaande dat er sprake is geweest van een ongeval waarbij één van beiden gewond raakte, is het niet logisch zoals hier soms gespeculeerd wordt, dat de ander daar bij bleef tot ze overleden door uitputting/dorst/honger. Dan gaat toch iedereen vroeg of laat 'zwerven' opzoek naar hulp? En dan kom je dus een weg of trail tegen en als je die dan gaat volgen dan kom je dus vroeg of laat iemand tegen. De verschillende resten zijn ook redelijk dicht bij elkaar gevonden.
Het is dus niet logisch (maar wel mogelijk) dat zij niet gelijk en tegelijk aan iets overleden zijn. Daarom dacht die gids aan een misdaad/derde. De kans dat beide meisjes tegelijk dusdanig gewond raakten door een ongeval dat zij zich niet meer konden verplaatsen naar een weg/trail is gewoon niet groot. Daarvoor wordt dan naar de rivier gewezen. Maar ze moeten de rivier 3 maal overgestoken hebben, het was droog in die periode én bij hoogwater verdwijnen die oversteken zoals op die video ook onder water wat een oversteek onmogelijk maakt. Zo wild en diep was de rivier toen dus niet; knie diep.
Dat vraag ik ook de hele tijd. Ze praat er wel over alsof het een aanwijzing ergens voor is, maar ik snap het niet, zie de begrenzing die die hoek vormt (rotsen? water? landbouwgrond?) niet.quote:
Ik geloof er persoonlijk niet in. Dit was wel raar. Maar goed. Het is bewezen dat cold reading goed kan werken. Kijk naar Derren Brown.quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:36 schreef Kaugummi het volgende:
[..]
ooh! Nog nooit gehoord maar lekker dan zeg,brrr![]()
Ik geloof wel in het''paranormale'' heb zelf al wat dingen beleefd.. (en nee niet met ouija borden oid) En ik ben ook geen ''vliegerig'' persoon voordat mensen dat denken![]()
Ik heb geen enkel idee wat ze dachten... Ik kan mij alleen voorstellen dat verdwalen heel makkelijk gaat als je de trail verlaat. Dat is het enige.quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar waarom zouden twee van die meiden dan doorlopen? Ze waren al moe van 30 minuten dat andere pad opgaan.
Jij had een gids bij je, neem ik aan?
Tja, vraag is dan of die twee meiden idd wat common sense in de wind sloegen of dat er iets anders is gebeurd...quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:41 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel idee wat ze dachten... Ik kan mij alleen voorstellen dat verdwalen heel makkelijk gaat als je de trail verlaat. Dat is het enige.
Wij hadden inderdaad een gids bij ons. Ik zou het niet zonder hebben gedaan. Gevalletje common sense...
Overigens, wij zijn op een gegeven moment omgedraaid en terug gegaan wilden wij voor duister terug zijn.
Het begin van de trail laat je in de waan dat het allemaal reuze meevalt... Er zitten stukjes bij dat je toch blij bent dat je niet bent uitgegleden en 4-5 meter naar beneden glijdt/valt als groep zijnde...
Elk land heeft zijn gevaarlijke gekken. Wie had kunnen bedenken dat je weleens doodgereden kon worden wanneer je bij een dranghek met een massa mensen naar de koningin gaat kijken? Toch zijn er mensen zo overleden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:25 schreef Globali het volgende:
[..]
Men ging lopen. Dat is volgens mij bekend. De kans dat je dan een Panamese seriemoordenaar tegenkomt is vrij klein lijkt mij.
quote:Een 35-jarige Nederlandse toeriste uit Hilversum, is zondag in Turkije ontvoerd, verkracht en in een ravijn gegooid. Haar stoffelijk overschot is donderdag geborgen
quote:De Turkse autoriteiten lieten woensdag weten dat drie Nederlandse en een Georgische vrouw door vier Turkse mannen waren ontvoerd in de Zuidturkse badplaats Alanya. Nadat de mannen hun slachtoffers hadden verkracht, sneden zij hun keel door of poogden hen te wurgen. Daarna gooiden ze de vrouwen in een ravijn. De Georgische en een van de Nederlandse vrouwen overleefden dit niet.
Deze meisjes in Panama waren moe, wilden terug naar hun kamer en stelden vragen over een taxi of een busje. De laatste keer dat zij gezien zijn zaten ze daar op te wachten. Het is dus niet uit te sluiten dat zij bij de verkeerde in zijn gestapt. Daarnaast is niet iedere moordenaar een seriemoordenaar. Het kan ook, net als in Turkije, gaan om een uit de hand gelopen verkrachting. Dat er geen geld of goederen zijn gestolen kan dan ook zijn om geen sporen met zich mee te nemen die naar de meisjes kunnen wijzen.quote:De vrouwen waren zondag onderweg in een Dolmu, een Turkse bustaxi, waarin ook de vier mannen zaten, onder wie de chauffeur. Hij reed van Alanya naar de Gökbel-vlakte, twintig kilometer verderop. Daar speelde het drama zich af..
Helemaal mee eens, echter je hebt te maken met de continental divide.quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar dat is juist mijn punt. Als ik op de Veluwe verdwaal (of gewoon de weg niet weet) en ik blijf stug ongeveer dezelfde kant oplopen (beetje richtingsgevoel) dan loop ik óf tegen een verharde weg aan óf tegen bebouwing. In zo'n gebied zou je dan bijvoorbeeld een rivier kunnen gaan volgen tot je weer een trail tegenkomt. Als dat verdwalen opgaat voor bepaalde stukken dan kan je die bepaalde stukken dus ook weer uitlopen al doe je er een dag over (wat niet waarschijnlijk lijkt).
Wat die gids aangaf is dat je altijd wel mensen tegenkomt op een trail in dat gebied. Zie ook het blog dat ik eerder linkte over de trail pianisto zelf waar de schrijver 2 jonge lokale meisjes, een vriendelijke lokale boer, een Canadese vrouw en een groep toeristen met een gids tegen kwam bij het lopen van die trail.
Van uitgaande dat er sprake is geweest van een ongeval waarbij één van beiden gewond raakte, is het niet logisch zoals hier soms gespeculeerd wordt, dat de ander daar bij bleef tot ze overleden door uitputting/dorst/honger. Dan gaat toch iedereen vroeg of laat 'zwerven' opzoek naar hulp? En dan kom je dus een weg of trail tegen en als je die dan gaat volgen dan kom je dus vroeg of laat iemand tegen. De verschillende resten zijn ook redelijk dicht bij elkaar gevonden.
Het is dus niet logisch (maar wel mogelijk) dat zij niet gelijk en tegelijk aan iets overleden zijn. Daarom dacht die gids aan een misdaad/derde. De kans dat beide meisjes tegelijk dusdanig gewond raakten door een ongeval dat zij zich niet meer konden verplaatsen naar een weg/trail is gewoon niet groot. Daarvoor wordt dan naar de rivier gewezen. Maar ze moeten de rivier 3 maal overgestoken hebben, het was droog in die periode én bij hoogwater verdwijnen die oversteken zoals op die video ook onder water wat een oversteek onmogelijk maakt. Zo wild en diep was de rivier toen dus niet; knie diep.
Men is midden in de natuur gevonden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Elk land heeft zijn gevaarlijke gekken. Wie had kunnen bedenken dat je weleens doodgereden kon worden wanneer je bij een dranghek met een massa mensen naar de koningin gaat kijken? Toch zijn er mensen zo overleden.
Het is dus gewoon niet uit te sluiten dat ze vermoord zijn.
Als je in een taxibusje stapt in Turkije verwacht je zoiets toch ook niet:
http://www.volkskrant.nl/(...)chting-vrouwen.dhtml
[..]
[..]
[..]
Deze meisjes in Panama waren moe, wilden terug naar hun kamer en stelden vragen over een taxi of een busje. De laatste keer dat zij gezien zijn zaten ze daar op te wachten. Het is dus niet uit te sluiten dat zij bij de verkeerde in zijn gestapt. Daarnaast is niet iedere moordenaar een seriemoordenaar. Het kan ook, net als in Turkije, gaan om een uit de hand gelopen verkrachting. Dat er geen geld of goederen zijn gestolen kan dan ook zijn om geen sporen met zich mee te nemen die naar de meisjes kunnen wijzen.
Het kan, het kan en is nog niet uitgesloten. Het kan ook iets heel anders zijn.
Dat hoeft niet eens. Als aaseters de lichamen vinden dan kunnen die ze uit elkaar hebben getrokken en versleept hebben. Juist katachtigen eten ook weleens aas en slepen dat indien mogelijk mee naar een veilige plek (in een boom) uit de buurt van andere resten om te voorkomen dat ze met andere aaseters moeten gaan vechten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:31 schreef Jezus9 het volgende:
En die vent een dwaalspoor met die resten heeft gemaakt door ze vlak bij een rivier te leggen overal, je kan ook daar met de auto komen had iemand hier uitgezocht. Misschien zijn ze daar nooit geweest. Laten we wachten op de locatie-gegevens van de tel.
Was jij niet ook degene die zei dat je het pad op die video bij een oversteek kon missen? Echt.. dan heb je een hele sterke bril nodig, zeker als je er naar zoekt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:36 schreef Globali het volgende:
[..]
Je kan die trail ook missen. En dan? Dan ben je in paniek en maak je domme fouten.
Dat is inderdaad een reële mogelijkheid, ik noem maar mijn eigen kijk op de zaak hé. Alleen het hele ding is: genoeg overledenen werden gevonden in zulke bloedhete jungles (waar ook zulke dieren leven) genoeg gevallen die met hun gehele lichaam werden terug gevonden, niet in resten. Ook werden dan altijd i.i.g de kleren terug gevonden, dieren eten weliswaar mensen maar geen kleren op, kleren vind je zelfs in de woestijn nog jaren later terug.quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:54 schreef Ouder1 het volgende: Dat hoeft niet eens. Als aaseters de lichamen vinden dan kunnen die ze uit elkaar hebben getrokken en versleept hebben. Juist katachtigen eten ook weleens aas en slepen dat indien mogelijk mee naar een veilige plek (in een boom) uit de buurt van andere resten om te voorkomen dat ze met andere aaseters moeten gaan vechten.
Nee. Het verdere pad wel. Dat gaf iemand ook aan. Iemand die het pad gelopen heeft.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Was jij niet ook degene die zei dat je het pad op die video bij een oversteek kon missen? Echt.. dan heb je een hele sterke bril nodig, zeker als je er naar zoekt.
Maar laat je dan de gegevens dat ze het laatst gezien zijn NA een wandeling terwijl ze vermoeid waren en naar hun kamer wilden, vroegen of ze beter een taxi of (OV)busje konden nemen, niet volledig buiten beschouwing?quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:41 schreef Mystic_HBC het volgende:
Ik heb geen enkel idee wat ze dachten... Ik kan mij alleen voorstellen dat verdwalen heel makkelijk gaat als je de trail verlaat. Dat is het enige.
Het gaat om werkelijkheid en kans. Maar hoeveel mensen hier hebben werkelijk ervaring met jungle?quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:03 schreef Parzival het volgende:
denk dat als het al een misdaad geweest zou kunnen zijn.. dat ze dat niet gaan zeggen.. PR technisch is dat niet zo lekker..
1: Meisjes zijn vermoord, het is hier heel gevaarlijk!
2: Meisjes zijn verdwaald, altijd een gids meenemen
dat laatste lijkt me wat beter voor de economie
Tja, denkt zo'n meisje natuurlijk dat ze onder die waterval mooi de FA reclame kan naspelen... en dan raakt ze nog verder verwijderd van het pad... (staan er btw bordjes naast het pad?)quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:01 schreef Mystic_HBC het volgende:
Dat ziet er ongeveer zo uit... 5 minuten van het pad af...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is iets anders. Maar als je het echt kent weet je dat het de weg kwijtraken erg snel gebeurt. Ik heb vaak gelopen in dat soort gebieden. Als de gids wegrent ben je fucked.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:05 schreef Parzival het volgende:
ik heb ervaring met de jungle van de snelweg..
maar zelfs hier leer je.. ALTIJD water meenemen.. zonder water op stap gaan is gewoon not done
(warm land)
Dieren komen vanaf een km af op lijken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:08 schreef Parzival het volgende:
Maar als het echt vermoord/opruimen was geweest, dan had je toch meer van die voet moeten vinden.. of iig sporen van geweld op die voet?
lijkt me niet dat je iemand vermoord, en dan wacht tot het lichaam uiteenvalt om daarna een los stukje voet ergens neer te gooien...
dan zou je eerder verwachten dat de voet erafgezaagd is (met schoen) en dat zou weer sporen nalaten..
Nee, je denkt een stroompje te volgen om een trail tegen te komen waarmee je uit onbegaanbaar gebied zonder paden komt en kans hebt mensen tegen te komen die je kunnen helpen. Het volgen van een stroompje is dan om te voorkomen dat je in cirkels rond blijft lopen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:50 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, echter je hebt te maken met de continental divide.
Je denkt een stroompje te volgen richting Boquete. Maar 10 km verderop stromen ze totaal de andere kant op naar de Caraibische zee... Laat daar nu zich 60-80 km dichte oerwoud bevinden...
Een klein foutje in de Jungle en het wordt je fataal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |