Bijna kinderlijk naïef, die Pokkelmans.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ik woon toch niet in mijn bedrijf? En ik woon zeker niet in mijn oceaan die ik volstort met chemisch en radioactief afval zodat ik miljardair word.
Het middel is erger dan de kwaal.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is er in vredesnaam schadelijk aan de Jeugdzorg?
Volgens deze redenering zou vervuiling nu ook niet kunnen bestaan.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, maar het is jouw eigendom, dus het behoort tot jouw vermogen. Dat volstorten met afval zou een gigantische mindering op de waarde daarvan vormen.
Het is een beetje zo'n "En dan koop ik de hele planeet op en maak ik hem kapot" redenering.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Wat is precies schadelijk aan de Jeugdzorg?quote:
Nee dat zeg ik niet. Ik heb gesteld dat, aangezien ruimte voor afval door particuliere eigenaren beschikbaar moet worden gesteld, en er een marktwerking is, de afval beter gealloceerd zal worden.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens deze redenering zou vervuiling nu ook niet kunnen bestaan.
Dus voor een visser is het gunstig als fabrieken het water vervuilen zodat de vissen dood gaan?quote:Op zondag 29 juni 2014 15:01 schreef Pokkelmans het volgende:
Omdat een lagere visstand hogere prijzen betekent?
'Ja ik heb hem toch gekocht?'quote:Op zondag 29 juni 2014 15:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, maar het is jouw eigendom, dus het behoort tot jouw vermogen. Dat volstorten met afval zou een gigantische mindering op de waarde daarvan vormen.
Het is een beetje zo'n "En dan koop ik de hele planeet op en maak ik hem kapot" redenering.
Net zo min als dat het voor een schaapsherder gunstig is dat zijn kudde wordt aangevreten door wolven.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus voor een visser is het gunstig als fabrieken het water vervuilen zodat de vissen dood gaan?
Wat maakt dat nou uit? Die oceaan is verder waardeloos voor mij, behalve om afval in te storten.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat is het precies. Als ik daar nou voordeel bij denk te hebben?quote:Het is een beetje zo'n "En dan koop ik de hele planeet op en maak ik hem kapot" redenering.
Als het goedkoper is om je afval ergens te dumpen, wat weerhoudt een bedrijf dan dat te doen?quote:Op zondag 29 juni 2014 15:11 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Ik heb gesteld dat, aangezien ruimte voor afval door particuliere eigenaren beschikbaar moet worden gesteld, en er een marktwerking is, de afval beter gealloceerd zal worden.
Omdat je er altijd een private eigenaar mee benadeeld. 100% uitbannen is onmogelijk maar als journalisten hun werk weer serieus gaan nemen en het publiek wijzen op wie de vervuilers zijn dan kan Men via een kopers boycot verbeteringen afdwingen. Moedwillig vervuilen is een daad van agressie. Iedere bestuurder hoofdelijk aansprakelijk maken voor de misdaden van het bedrijf wat hij leidt.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:04 schreef KoosVogels het volgende:
Beste Tiger, ik ben nog steeds benieuwd waarom vervuiling zou verdwijnen als de overheid wordt opgedoekt.
Ik heb genoeg ruimte in mijn oceaan.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:11 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Ik heb gesteld dat, aangezien ruimte voor afval door particuliere eigenaren beschikbaar moet worden gesteld, en er een marktwerking is, de afval beter gealloceerd zal worden.
Maar dat drijft de prijs lekker op.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Net zo min als dat het voor een schaapsherder gunstig is dat zijn kudde wordt aangevreten door wolven.
Nu gebeurt dat toch ook? Of worden bedrijven daartoe gedwongen door overheden?quote:Op zondag 29 juni 2014 15:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Maak dan de planeet van iemand anders kapot. Dit is een beetje schijten in je eigen soep.
Je kent duidelijk je klassiekers niet.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Maak dan de planeet van iemand anders kapot. Dit is een beetje schijten in je eigen soep.
Als de soep niet meer lekker is stop ik met eten. Nog steeds je planeet naar de klote.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Lees mijn vorige antwoord. Professionele hulpverlening op die manier is bet slechtste wat de staat heeft voortgebracht. Problematiek in het gezin is een taak voor de directe omgeving.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Wat is precies schadelijk aan de Jeugdzorg?
Wie wordt benadeeld? Wiens eigendom is de oceaan?quote:Op zondag 29 juni 2014 15:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Omdat je er altijd een private eigenaar mee benadeeld. 100% uitbannen is onmogelijk maar als journalisten hun werk weer serieus gaan nemen en het publiek wijzen op wie de vervuilers zijn dan kan Men via een kopers boycot verbeteringen afdwingen. Moedwillig vervuilen is een daad van agressie. Iedere bestuurder hoofdelijk aansprakelijk maken voor de misdaden van het bedrijf wat hij leidt.
Blablablabla holle kreten.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Lees mijn vorige antwoord. Professionele hulpverlening op die manier is bet slechtste wat de staat heeft voortgebracht. Problematiek in het gezin is een taak voor de directe omgeving.
Dat klinkt heel schattig maar zo werkt het in de praktijk vaak niet natuurlijk.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Lees mijn vorige antwoord. Professionele hulpverlening op die manier is bet slechtste wat de staat heeft voortgebracht. Problematiek in het gezin is een taak voor de directe omgeving.
Indirect wel. Dat is de enige partij die koste wat kost de economie altijd wil laten groeien.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu gebeurt dat toch ook? Of worden bedrijven daartoe gedwongen door overheden?
Dus je bent tegen een democratische staat ?quote:Op zondag 29 juni 2014 14:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ben een grote voorstander van democratie behalve daar waar die ingrijpt in mijn persoonlijke levenssfeer. Bijvoorbeeld door mij dwingend voor de schrijven hoe ik mijn kind moet opvoeden en moet laten onderwijzen. Hoe ik me moet verzekeren en waartegen.
Op kleine schaal is democratie een prima systeem. Werkt prima in een VVE, de voetbalclub of op wijkniveau.
Niet met een staat die zoiets als jeugdzorg uitbraakt. Participeren is jaren verboden geweest.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat klinkt heel schattig maar zo werkt het in de praktijk vaak niet natuurlijk.
Heel anders dan bedrijven, die niets geven om economische groei.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Indirect wel. Dat is de enige partij die koste wat kost de economie altijd wil laten groeien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |