Hij pakt een paar biertjes en gaat via de noodglijbaan uit het vliegtuig. Hij pakt de auto en rijdt naar huis. Daar wordt hij anderhalf uur later gearresteerd.quote:"I've been in this business 20 years. And that's it, I'm done."
Enola Gay was vernoemd naar de moeder van piloot Paul Warfield Tibbets.quote:
hele verhaal in de bronquote:Steel mill worker reveals blocking view of U.S. aircraft on day of Nagasaki atomic bombing
KITAKYUSHU, Fukuoka -- As the 69th anniversary of the Nagasaki atomic bombing approaches, a former mill worker in the present-day city of Kitakyushu, Fukuoka Prefecture, spoke about his untold story on how he burned coal tar to block the view of U.S. aircraft as they were about to drop the A-bomb on the city.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:19 schreef Nemephis het volgende:
Enola Gay was vernoemd naar de moeder van piloot Paul Warfield Tibbets.
quote:...genaamd Enola Gay (genoemd naar de moeder van piloot Paul Tibbets; en op de romp geverfd op 5 augustus)
quote:Theodore van Kirk was het langs levende bemanningslid van Enola Gay. Hij is nog geen twee weken geleden overleden.
quote:De laatste overlevende van de Enola Gay crew; navigator Theodore Van Kirk, overleed enkele dagen geleden op 28 juli 2014 op 93-jarige leeftijd.
Staat me bij dat tussen 2016 en 2020 de 747-400 Combi's de KLM vloot gaan verlaten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 01:49 schreef MrStalin het volgende:
Deze week met de PH-BFA gevlogen, die is dus al ruim 25 jaar oudIk neem aan dat die 747's redelijk binnenkort vervangen gaan worden ?
Nee, dreamliner is een midrange kist, gaan ook veel minder pax in dan de 747.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Staat me bij dat tussen 2016 en 2020 de 747-400 Combi's de KLM vloot gaan verlaten.
Maar of er nou al een definitieve keuze is gemaakt voor vervangende toestelling weet ik niet? A359? B789?
Oh, daar ben ik stiekem wel een beetje blij meequote:Op maandag 11 augustus 2014 10:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, dreamliner is een midrange kist, gaan ook veel minder pax in dan de 747.
777 is de vervanging.
Jup.quote:Op maandag 11 augustus 2014 01:49 schreef MrStalin het volgende:
Deze week met de PH-BFA gevlogen, die is dus al ruim 25 jaar oudIk neem aan dat die 747's redelijk binnenkort vervangen gaan worden ?
En hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:50 schreef MrStalin het volgende:
Overigens wel jammer dat je straks, ook met de uitfasering van de MD-11, alleen nog maar tweemotorige toestellen overhoudt. Dat er dan meer 777's voor terug komen maakt het weer een beetje goed
Voor enkele routes zou het wellicht kunnen, maar je wilt flexibel zijn en deze ook op andere routes kunnen inzetten. Anders zit je met een kleine sub-vloot wat relatief duur is. LA/SF bijvoorbeeld kost je al een kist of 4-5 wil je hier een dagelijkse rotatie op zetten. Dan kan je hiervoor beter -bijvoorbeeld- een 77W op inzetten, iets kleiner maar wordt ook op andere routes ingezet die geen megajumbo nodig hebben zodat je beter door het netwerk kan roteren met je kisten. Cockpit/cabinepersoneel is al getrained voor de 777-200/300, TD is bekend met het type etc. En de A380 schijnt niet de meest ideale kist te zijn om ook nog wat cargo op mee te nemen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:41 schreef MaxMark het volgende:
Ik ben niet gehinderd door al te veel kennis van slim vliegtuiginkoop voor de vloot, maar vraag me dit toch af:
Ik hoor/lees altijd dat het voor KLM niet uit kan om A380's aan te schaffen, want die komen dan niet vol. Maar als er vanuit bijvoorbeeld Frankfurt, Londen en Parijs (dus alles om ons heen) volle A380's naar de westkust van Amerika (LA/SF) vliegen, waarom zou dat dan niet uitkunnen voor KLM vanaf Amsterdam?
Voor Londen en Parijs kan ik direct vertellen dat daar de markt veel groter is.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:41 schreef MaxMark het volgende:
Ik ben niet gehinderd door al te veel kennis van slim vliegtuiginkoop voor de vloot, maar vraag me dit toch af:
Ik hoor/lees altijd dat het voor KLM niet uit kan om A380's aan te schaffen, want die komen dan niet vol. Maar als er vanuit bijvoorbeeld Frankfurt, Londen en Parijs (dus alles om ons heen) volle A380's naar de westkust van Amerika (LA/SF) vliegen, waarom zou dat dan niet uitkunnen voor KLM vanaf Amsterdam?
Ja, ik zou ook wel een A380 in KLM-kleuren willen zien; maar dat zie ik niet gebeuren.quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:35 schreef MaxMark het volgende:
Bedankt voor de (uitgebreide) uitleg, heren![]()
Nou ja; over een paar jaar komen er een (relatief) flink aantal op de 2e-handsmarkt.quote:Toch jammer, maar om het alleen als prestige-object aan te schaffen is ook weer zo wat he
Blijkt uiteindelijk om LN 5030 t/m 5035 te gaan. T/m 5045 heeft alles al een FF gehad, behalve 5030-5035.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:17 schreef Iemand91 het volgende:
- De 737 fuselages die in een rivier terecht kwamen nadat de trein was ontspoord op 3 juli?
Had ik het toch goed (had alleen 2 extra kisten gedaanquote:Op maandag 11 augustus 2014 22:18 schreef OEM het volgende:
Blijkt uiteindelijk om LN 5030 t/m 5035 te gaan. T/m 5045 heeft alles al een FF gehad, behalve 5030-5035.
http://boeing-test-flights.blogspot.nl/
http://www.planespotters.(...)737NG/index.php?p=51
Bronquote:Emirates flight EK237 suffered a fire in the number 1 engine on landing at Boston. The fire was quickly extinguished. None of the flight’s 349 passengers or 18 crew members was injured.
The plane was then towed to the gate.
bron: Omroep Brabantquote:Historisch vliegtuig zakt door landingsgestel op vliegbasis Gilze-Rijen, bemanning ongedeerd
RIJEN - Een historisch vliegtuig is woensdagmiddag bij de landing op vliegbasis Gilze-Rijen door het linker landingsgestel gegaan. Bij de crash raakte niemand gewond. Dat heeft een woordvoerder van de vliegbasis gezegd.
Het vliegtuig, een Fokker S-11 uit 1950, landde rond half één op de vliegbasis. Door nog onbekende oorzaak brak het landingsgestel aan de linkerzijde af.
Geen gewonden
De twee bemanningsleden konden ongedeerd het vliegtuig verlaten. In de Fokker S-11 is geen plaats voor passagiers.
De vliegbasis is na de crash het ongeval een half uur gesloten voor al het vliegverkeer. Rond één uur ging de vliegbasis weer open voor helikopters.
Onderzoek naar oorzaak
Een onderzoekteam bekijkt hoe het landingsgestel heeft kunnen afbreken.
Het lesvliegtuig van vlak na de Tweede Wereldoorlog is van de stichting Koninklijke Luchtmacht Historische Vlucht. De stichting is op de vliegbasis gevestigd.
Staat op Wikipedia en alleen op de Engelse versie van het artikel ook. Als 't idd waar is lijkt dat me wel amusant om me te maken op je vlucht.quote:King Willem-Alexander has a Fokker 70/100 type rating and is often seen as pilot on these trips. To keep his licence current he sometimes flies with KLM Cityhopper on scheduled flights.
Is inderdaad waar en algemeen bekend. Je zal er echter als passagier weinig van merken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:19 schreef LintuxCx het volgende:
Grappig trouwens:
[..]
Staat op Wikipedia en alleen op de Engelse versie van het artikel ook. Als 't idd waar is lijkt dat me wel amusant om me te maken op je vlucht.
Als W.A. van Buuren van de Flight Deck het weer en vlieghoogte etc. vertelt, dan weet je dat het hem weleens kon zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:21 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Is inderdaad waar en algemeen bekend. Je zal er echter als passagier weinig van merken.
Ben wel benieuwd hoe hij dat straks gaat doen als alle Fokkers uit de vloot zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:19 schreef LintuxCx het volgende:
Grappig trouwens:
Staat op Wikipedia en alleen op de Engelse versie van het artikel ook. Als 't idd waar is lijkt dat me wel amusant om me te maken op je vlucht.
Is de vervanger van de Fokker eigenlijk al bekend en wanneer deze gaan komen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:52 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe hij dat straks gaat doen als alle Fokkers uit de vloot zijn.
Ik geloof dat ze nog naar verschillende toestellen aan het kijken zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:02 schreef boriq het volgende:
Is de vervanger van de Fokker eigenlijk al bekend en wanneer deze gaan komen?
Ah, inderdaad met vier fabrikanten aan het tafeltje.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze nog naar verschillende toestellen aan het kijken zijn.
Ook las ik ergens dat ze dit jaar nog willen beslissen maar het fijne weet ik daar niet van.
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)e-geland-op-schipholquote:Maar er wordt druk onderhandeld over de aanschaf van meer nieuwe regionale toestellen ter vervanging van negentien Fokker 70's waarmee KLM Cityhopper nog vliegt. "We zijn met vier fabrikanten in onderhandeling: Bombardier, Embraer, ATR en Mitsubishi. Eind dit jaar nemen we een besluit over de vervanging van de Fokker 70. En dat is alles wat ik daar nu over wil zeggen", besluit Kreiken.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:52 schreef Iemand91 het volgende:
Voor morgen en overmorgen moeten jullie het even zonder geschiedenis-posts doen.
E175 kost je net zoveel als de E190, alleen dan 20 stoelen minder. Kan je beter gewoon de E190 pakken, kan je evt. die extra stoelen ook nog vullenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:36 schreef boriq het volgende:
[..]
Ah, inderdaad met vier fabrikanten aan het tafeltje.
[..]
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)e-geland-op-schiphol
Als ik zo kijk verwacht ik zelf Embraer met de E175(E2) als grootste kanshebber, wegens de gelijkheid met de E190, maar aan het einde van het jaar weten we waarschijnlijk meer
Ik ging er vanuit dat die een stuk duurder was.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:24 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
E175 kost je net zoveel als de E190, alleen dan 20 stoelen minder. Kan je beter gewoon de E190 pakken, kan je evt. die extra stoelen ook nog vullen
Voor een E170 zo'n $11 - 26 miljoen of $125.000-225.000 p/maand.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:30 schreef boriq het volgende:
Ik ging er vanuit dat die een stuk duurder was.
Daar was ik trouwens nog wel benieuwd naar, wat moet je meenemen voor zo'n embraer?
Nog geen 10k per dag? Heb je ergens een leuke catalogus? Even shoppenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Voor een E170 zo'n $11 - 26 miljoen of $125.000-225.000 p/maand.
Voor een E190 zo'n $16.5 - 33 miljoen of $165.000-290.000 p/maand.
Houd er wel rekening mee dat de E190 zwaarder is, en dus meer brandstof gebruikt. Als je die 20 extra stoelen niet vol krijgt kan het dus aantrekkelijker zijn om voor de E175 te kiezen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:24 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
E175 kost je net zoveel als de E190, alleen dan 20 stoelen minder. Kan je beter gewoon de E190 pakken, kan je evt. die extra stoelen ook nog vullen
Je hebt me overtuigd, het wordt de E175quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:17 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Houd er wel rekening mee dat de E190 zwaarder is, en dus meer brandstof gebruikt. Als je die 20 extra stoelen niet vol krijgt kan het dus aantrekkelijker zijn om voor de E175 te kiezen.
Vervanger.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:58 schreef Sunri5e het volgende:
Die 2 zijn een vervanger van iets wat eruit gaat of is het gewoon extra?
Jawel hoor. Zelfde cabin-width als een 777-300ER.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:58 schreef Sunri5e het volgende:
343 in een 777-2 gaat toch nooit passen?
Hmm oke. Zelf nog nooit in een 777-300 gezeten. Wel in een 200 maar ik had nou niet echt het idee dat daar nog een rij stoelen bij zou passen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Zelfde cabin-width als een 777-300ER.![]()
De hele 777 serie is even breed; alleen de komende -8X en -9X worden van binnen 10 cm. breder.
Aan Emirates hebben we die 3-4-3 te danken in 777's, die zijn ermee begonnen. Foto uit 2000 (777-200ER):quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:07 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hmm oke. Zelf nog nooit in een 777-300 gezeten. Wel in een 200 maar ik had nou niet echt het idee dat daar nog een rij stoelen bij zou passen.
Een 3-3 upperdeck 747? Welke maatschappij was dat?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:12 schreef Tinos85 het volgende:
Toch een stuk krapper dan de 3-3 upperdeck 747 op de heenweg.
Gek he?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:12 schreef Tinos85 het volgende:
Toch een stuk krapper dan de 3-3 upperdeck 747 op de heenweg.
Moet ie wel opschietenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:22 schreef Sunri5e het volgende:
Ik geef de eer aan Iemand91 om het 8e topic van deze reeks te mogen openen
Ik vlieg nog altijd een stuk liever met Iberia naar Buenos Aires (A340, 2-4-2) dan met KL (777)quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:17 schreef Iemand91 het volgende:
(Hell; als het 11-abreast in de A380 doorgaat zit je daar nog net zo goed/beter als in hun 777-300ER)
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:22 schreef Sunri5e het volgende:
Ik geef de eer aan Iemand91 om het 8e topic van deze reeks te mogen openen
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |