abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:46:08 #1
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141479662
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

Over vriendjes en peuterlogica
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:47:18 #2
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141479681
Ik vraag het me wel eens af hoelang het hier nog gaat duren voordat we er echt mee aan de slag kunnen gaan, het zindelijk worden.
Wel heeft Roy echt intresse in de wc, en ik zet hem er dan ook gewoon zonder luier op en dan zie ik het wel.
Wat ons wel opvalt is dat het Roy dus werkelijk niks uitmaakt ofdat hij lang of kort met een vieze luier rond loopt. Hij geeft niks aan van ik heb iets in mijn luier zitten ofzo, en hij gaat er ook niet eerder van huilen oid.

Verder lijkt het zalfje behoorlijk goed te werken, ik zie voor het eerst geen vuurrode billen en de meeste plekken zijn ook weggetrokken :)
pi_141479871
Bar ik hoorde dat het idd geen nut heeft om een kind dat niet aangeeft te moeten proberen zindelijk te maken. Hoe lang het gaat duren, geen idee, dat vind ik moeilijk in te schatten.

Fijn, dat het zalfje goed helpt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:31:35 #4
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141480502
Pffff Rayen is weerrrr ziek, weer verkouden met koorts.
Gisteren de huisarts gebeld of ze zijn oren even wilden checken, maar nee hoor, ik moest het maar even aanzien. :{
Is gewoon verkouden met koorts normaal bij peuters?
Gisterochtend begon hij al met 38.1 en 's avonds was het 39.3

Fijn Bar dat het al veel is weggetrokken ^O^
Rayen 2½ jaar!
pi_141480567
Sofie wil niet plassen wanneer het ons juist goed uit komt. Dus hebben we al regelmatig de wc van de supermarkt opgezocht. Nu zeg ik tegen dr dat ze het nog even op moet houden.

Hier gaf sofie het ook echt niet aan. Maar met 3,5 vond ik t wel tijd worden eigenlijk. Dus even een weekje door gezet.
Plassen gaat prima. Ook in de nacht. Nu de rest nog.
*poef* nu is het weg
pi_141480593
Hier ook een snotterig jongetje (en ik snotter ook :') )

Wat betreft zindelijkheid, Cas kijkt er nog helemaal niet naar om. Wel is de inhoud van zijn luier interessant en wil hij altijd even kijken. En een schoonmoeder die mij loopt te pushen dat ik er nu toch echt wel mee bezig moet helpt ook niet mee ;) Ik heb 3 weken bouwvak dus we kijken wel eens of meneer het boeiend vindt, en anders lekker niet :6

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyntiaa op 24-06-2014 09:43:41 ]
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:46:02 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_141485680
TJ, vervelend zeg dat je niet even langs mag komen om te checken! Oorpijn gaat hier trouwens altijd gepaard met gegil, dus tegenwoordig zit ik er zelden naast. Heb je pcm gegeven?

Ik ben geloof ik niet zo aardig wb zindelijk worden :@ Nathan vond het op zich wel grappig, dat potje maar stiekem ook nog wel eng. Ik was zelf na een maand wel klaar met 2 kinderen in de luiers. Dus stickerboekje gekocht, potje neergezet, luier uit en onderbroekje aan. Plassen was binnen een paar dagen gepiept. Poepen ging veel lastiger. Tsja, en natplassen gebeurd, heb ik ook nooit een probleem van gemaakt, met een spuugbaby had ik toch al heel veel was dus die broekjes konden mooi mee. Wel eens gehoord dat een kind straf kreeg omdat het op een voor de moeder ongunstig tijdstip de broek natplaste, maar daar ben ikzelf absoluut geen voorstander van. Nu eigenlijk nooit meer een natte broek/nat bed. Wel regelmatig een boompje wat bewatert wordt.
Nathan is zelfs een keer met een medewerker van de appie mee naar boven naar de wc geweest :D . En bij ons in het centrum is bij de bieb een wc waar hij vaak naartoe gaat.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:47:38 #8
259886 pessie
pi_141485721
Oh en vanochtend werd hij opgehaald door de vader van een vriendje om te komen spelen, vraag ik "Nathan, moet je nog even plassen?", hij: "Nee hoor, dat kan ook wel bij vriendje zijn huis" _O-
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:14:13 #9
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141486636
Haha, lekker bijdehand!

Ik wil er ook wel vaart achter zetten. Ik moet er niet aan denken dat hij nog niet zindelijk is als hij naar de kleuterschool gaat, al duurt dat natuurlijk nog een jaar. En straf als hij nat is? Nooit! Ik ga er maar vanuit dat het geen opzet is. Eén keer heeft ventje uit dwarsigheid op het tapijt geplast, maar na mijn reactie denk ik dat hij dat nóoit meer zal doen ;)
pi_141486675
potje hebben wij hier nooit gedaan. hier was de truck alles of niets en langzaam opgebouwd. na twee weken ging hij zelf rennen naar de wc.
hij was wel eerder poep zindelijk dan plas zindelijk.
de nacht ging vanzelf een half jaar later.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:32:59 #11
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141489352
Oh ik zou nog voor iemand de anti-exceem rode billen creme opzoeken
Ben de naam vergeten :@
Maar hier is die dan
Miconazolnitraat en hydrocortison (dat is 1 tube he dus geen twee soorten ;) )
2x per dag dun aanbrengen
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:37:56 #12
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141489536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:32 schreef TimeJumper het volgende:
Oh ik zou nog voor iemand de anti-exceem rode billen creme opzoeken
Ben de naam vergeten :@
Maar hier is die dan
Miconazolnitraat en hydrocortison (dat is 1 tube he dus geen twee soorten ;) )
2x per dag dun aanbrengen
hèhè dit is waar we nu Roy mee insmeren :P
pi_141495389
Hier deels bezig met zindelijk worden, af en toe heeft hij interesse in het potje of wc, ooit lukt dat en ooit niet, ooit wil hij ook zo lang blijven zitten tot er wel iets komt(dat kan ooit gerust een uur zijn). Hij voelt het ook nog niet echt aan komen.

Maar de interesse begint dus te komen (en vooral bij oma wil hij graag op het potje want dan mag hij even Dora kijken op de tablet, en dat zit hij as we speak ook te doen zag ik net een foto voorbij komen :9 )
Waarschijnlijk in de zomer veel in de blote billen buiten lopen en potje in de buurt..
Boos worden zal ik ook niet doen als het mis gaat, ben alleen wel bang dat hij een keer poept/plast op de bank ofzo maar misschien moet ik dat ook maar los laten.. Laatst wel een keer mis op de tegelvloer toen hij eigenlijk op het potje zat en ik even buiten was, kwam ie me roepen 'mama poep' (met ook nog een klein spoor ;) )
Maar we zien wel wanneer het gaat lukken
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:33:01 #14
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141497874
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:37 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

hèhè dit is waar we nu Roy mee insmeren :P
Nou dan is het toch hetzelfde wat ze hadden.
Werkt als een tierelier toch ;)

Trouwens, toch nog naar de huisarts geweest, ik zat ernaast :@ geen oorontsteking. Nou ja gelukkig maar, nu weet ik het tenminste zeker ;)
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:18:23 #15
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141499878
Werkt helemaal top we zien er nu al bijna niks meer van ^O^

we zijn bezig om Roy te leren om zelf te eten en dan met name het zelf prikken met de vork. Maar dat is echt nog erg moeilijk voor hem.
wel mooi om te zien want hij gaat dan heel geconcentreerd tong uit zijn mond dat proberen en om vervolgens heel boos te worden omdat het niet lukt.

en het blokken bouwen gaat ineens niet meer,hij zet telkens er een blok naast of ervoor. Volgende week de oogarts maar weer eens bellen. Het lijkt namelijk alsof hij geen diepte ziet.
pi_141504691
TJ dank voor het navragen. Ik zal met L nog eens naar de ha gaan en bespreken welke zalf beter is of misschien toch eens die van jou proberen. Desnoods zelf weer naar de dermatologie.

Ik heb vandaag oefenbroekjes voor L gekocht bij de Kruidvat voor ¤3/ ¤4 per stuk afgeprijsd. Volgens het label lekken deze niet door. Ik zal jullie laten weten of het echt zo is.

Oh en de tip van de fles mee voor een jongen vind ik goud waard, die ga ik ook meenemen.

Ik word ook niet boos om plas op de grond. Vind het wel vervelend dat mijn grote van ruim 5 jaar er nog een handje van heeft te moeten plassen 5 minuten adat we van huis weg zijn, in de supermarkt of weet ik veel waar. Het lijkt soms een uitdaging om overal eens de wc uit te proberen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:57:43 #17
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141505895
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:35 schreef Tinuviel het volgende:
TJ dank voor het navragen. Ik zal met L nog eens naar de ha gaan en bespreken welke zalf beter is of misschien toch eens die van jou proberen. Desnoods zelf weer naar de dermatologie.

Ik heb vandaag oefenbroekjes voor L gekocht bij de Kruidvat voor ¤3/ ¤4 per stuk afgeprijsd. Volgens het label lekken deze niet door. Ik zal jullie laten weten of het echt zo is.

Graag gedaan :W ik las je naam en toen wist ik het weer, jij was het die het vroeg :+

Ben benieuwd naar de oefenbroekjes of ze werkelijk niet lekken, dus laat het je ervaring vooral horen ;)
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:35:11 #18
259886 pessie
pi_141512216
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:35 schreef Tinuviel het volgende:

Ik word ook niet boos om plas op de grond. Vind het wel vervelend dat mijn grote van ruim 5 jaar er nog een handje van heeft te moeten plassen 5 minuten adat we van huis weg zijn, in de supermarkt of weet ik veel waar. Het lijkt soms een uitdaging om overal eens de wc uit te proberen.
Dat zal hier niet heel snel meer gebeuren, en keer was ik weg met beide kinderen en het kon echt niet dus zei ik "stoppestoppestop tot we thuis zijn!' was denk ik 20 minuten, maar sindsdien moet hij niet meer overal de wc uit proberen :P . Oh, en hij redde het dus ook tot thuis *O* .
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:37:43 #19
259886 pessie
pi_141512383
Tj, beter uitsluiten dan dat je hier mee zit en niet weet wat te doen. Lauren had laatst keelontsteking en ik wilde dat ik toch eerder was gegaan, arm meiske.

Bar, dat is wel raar dat het nu opeens niet meer gaat. Hoop dat de oogarts je meer kan vertellen.
pi_141512568
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:35 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat zal hier niet heel snel meer gebeuren, en keer was ik weg met beide kinderen en het kon echt niet dus zei ik "stoppestoppestop tot we thuis zijn!' was denk ik 20 minuten, maar sindsdien moet hij niet meer overal de wc uit proberen :P . Oh, en hij redde het dus ook tot thuis *O* .
Soms zeg ik ook, dat hij het moet ophouden. Ik vind het nog weleens moeilijk in te schatten hoe urgent het is. Ik wil natuurlijk ook niet, dat hij in zijn broek plast.

Bar, balen, dat het blokken bouwen niet meer gaat. Idd beter voor zijn door een ogencheck.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  † In Memoriam † woensdag 25 juni 2014 @ 08:00:41 #21
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141522662
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:18 schreef _Bar_ het volgende:
Werkt helemaal top we zien er nu al bijna niks meer van ^O^

we zijn bezig om Roy te leren om zelf te eten en dan met name het zelf prikken met de vork. Maar dat is echt nog erg moeilijk voor hem.
wel mooi om te zien want hij gaat dan heel geconcentreerd tong uit zijn mond dat proberen en om vervolgens heel boos te worden omdat het niet lukt.

en het blokken bouwen gaat ineens niet meer,hij zet telkens er een blok naast of ervoor. Volgende week de oogarts maar weer eens bellen. Het lijkt namelijk alsof hij geen diepte ziet.
als hij geen diepte ziet, zal aanprikken met een vork ook wel een probleem zijn
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:00:08 #22
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141531370
Ik blijf het grappig vinden; niet in de middag willen slapen, haar toch in bed leggen en dat je na de was in de droger gedaan te hebben en een klein wasje op hebt gehangen, in haar kamer kijkt en ze ver in dromenland is O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:26:29 #23
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141532261
leuk is dat He Susie O+
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:24:20 #24
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141540798
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:37 schreef pessie het volgende:
Tj, beter uitsluiten dan dat je hier mee zit en niet weet wat te doen. Lauren had laatst keelontsteking en ik wilde dat ik toch eerder was gegaan, arm meiske.

Bar, dat is wel raar dat het nu opeens niet meer gaat. Hoop dat de oogarts je meer kan vertellen.
Ja de laatste keer had ik een dubbele oorontsteking gemist :@ maar ja hij gaf ook helemaal niks aan, zat niet vaker aan zijn oren. Zelfs nog aan zijn oor zitten trekken, hij gaf geen krimp.
Gelukkig vond de arts het helemaal geen probleem, het zijn altijd "die tantes" aan de balie die zo moeilijk doen ;)

Haha Susie heel herkenbaar dat niet willen slapen en dan binnen 5 minuten in dromenland zijn.
Rayen 2½ jaar!
pi_141545348
Susie heel herkenbaar. Hier gaat het net zo.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141599083
Tinuviel, heb je voor zijn exceem nog nooit hormoonzalf jes gehad?
Jij bent toch ook naar de dermatoloog geweest?

Vind het zo vreemd, omdat ze die zalfjes best snel voorschrijven.
Veel gebruiken is niet goed, maar het helpt zo ontzettend goed en ontstoken huid is wel heel naar.
pi_141606627
Troeta, ik heb ook direct hormoonzalf gekregen, namelijk hydrocortison en later emovate zalf. Ik dacht alleen, dat het ontstoken eczeem was en dat dan de zalf van TJ wellicht beter zou helpen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141613014
Even de recensie over de oefenbroekjes:

Grote plas werd binnengehouden. Blijkbaar geeft mijn ventje nog niet alles goed aan. Wel 2 keer gepoept op het potje *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:28:50 #29
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141616576
Wat goed tniviel ^O^

Roy had vandaag een feestje de ouders van een klasgenootje trouwden vandaag en ze zijn met de kinderen gaan kijken en bellen staan blazen O+ leuk dat ze zulke dingen met de kinderen doen.
pi_141624937
Iemand tips om een vakantie in eigen land leuker te maken voor een peuter met heimwee -O-
pi_141633849
Niemand??
pi_141638039
Ligt ze bij jullie danic?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 06:35:22 #33
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141638045
Wat vervelend Danic -O- Ik kan je helaas niet helpen.
pi_141638060
Ik heb er ook geen ervaring mee.
Foto's van thuis kijken?
Een beker warme melk?
pi_141638084
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:22 schreef danic het volgende:
Iemand tips om een vakantie in eigen land leuker te maken voor een peuter met heimwee -O-
Naar een winkel gaan die ze van thuis herkent en zeggen 'Kijk, het huisje is hier wel anders, maar de winkel van thuis is er ook'. Ofzo.
Moeder van een IVF-wonder (2009) en een spontaan mirakel (verwacht in 2015)
pi_141638763
Het gaat niet zozeer om het slapen hoor. Maar ze vraagt gewoon de hele dag door wanneer we weer naar huis gaan. Vaak ook nog met tranen erbij.
As we speak zitten we te kleien en is ze weer zichzelf. Maar gedurende de dag komt de vraag meermaals terug.

En we zijn gisteren bij de Hema geweest :+ en dat vindt ze even prima, maar zin in winkelen heeft ze ook niet echt, dus we hebben gekocht wat we nodig hadden en zijn weer weggegaan (ook omdat Rosalie naar bed moest).

' s middags hebben we vaak een uitje naar het dierenpark of speeltuin, maar dat lijkt haar niet genoeg af te kunnen leiden...
pi_141638971
Al gevraagd wat ze mist van thuis?
Of wat er niet leuk is aan de vakantie?
Misschien is het iets simpels als een enge boom of een knuffel die ze mist.
En vertellen dat jij het fijn vindt om eens andere dingen te doen?
Weet niet hoe vaardig ze al is met taal en uiten van dat soort dingen?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 09:58:12 #38
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141639013
Wat sneu Danic -O- Hier ook geen ervaring mee. Ik ben sowieso nog nooit op vakantie geweest met een peuter :+

Ik zou ook de tips van DF proberen. Proberen te achterhalen wat het is wat ze mist/niet leuk vindt.

Jammer van jullie vakantie. Had je je waarschijnlijk ook anders voorgesteld :*
  zaterdag 28 juni 2014 @ 10:02:26 #39
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141639055
Als O. iets niet aan staat op vakantie zegt hij ook dat hij naar huis wil. Sinds vorig jaar al. Heel zonde want we genieten zelf zo van vakantie en willen dat hij dat ook doet.
Na ongeveer een week wordt dat terug naar de camping willen ipv naar huis als hij het op pad zijn niet interessant vindt.
Afleiden en ruimte geven aan de gevoelens. Een aftelkalender maken om te laten zien dat de vakantie niet eeuwig durend is. Volgende week/over 7 nachtjes gaan we naar huis zijn begrippen die vaak nog niet concreet te maken zijn in hun hoofd. Een kalender maakt het inzichtelijk.
Sterkte :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_141639511
Mja het is inderdaad lastig te achterhalen.
Ze Zegt wel duidelijk dat ze naar huis wil, sowieso als ze iets doet wat niet mag en daarop aangesproken wordt. Maar dat kan ik goed begrijpen. Maar soms komt het uit het niets. Lopen we door het dierenpark en vraagt ze uit het niets wanneer we naar huis gaan.
Ze kan niet echt verwoorden wat ze mist. Gewoon, thuis.
Heimwee zit wel in de familie. Zowel haar vader als oma hebben dit ook. Ik snap dat heel slecht maar dat komt ook omdat wij ieder jaar op vakantie gingen en dat echt leuk was. Heimwee kwam eigenlijk niet voor.

Ik merk het ook aan haar eetpatroon. Ze eet echt met lange tanden. We koken daarom maar zelf ipv dat we uit eten gaan, puur omdat we dan de 'gewone maaltijden' kunnen voorzetten.

Ze heeft haar favoriete knuffels bij zich en haar eigen speelgoed. Daarom is kleien en kleuren voor haar heel fijn om te doen.

Ik vind het echt lastig. Je wilt graag een gezellige vakantie en dit drukt best een stempel. We gaan maandagochtend weer naar huis dus veel kunnen we niet meer veranderen nu. Volgende keer maak ik inderdaad maar een aftelkalender.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 10:51:43 #41
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_141639656
Triest Danic, ik had vroeger ook veel heimwee, maar dat was na een dagje gelukkig alweer over. En jammer dat ze niet echt kan benoemen wat ze mist, misschien is het echt het huis en het in haar eigen bedje liggen enzo.
En je hebt het denk ik wel van tevoren aangekondigd dat jullie op vakantie gingen?
Een Nijntje boekje kan ook helpen, ze hebben er 1 over heimwee zag ik. Misschien als ze nu ziet dat jullie ook echt naar huis gaan, dat ze dan inziet dat vakantie niet eeuwig duurt.

Ik ben Larissa aan het voorbereiden op maandag, dan worden haar neusamandelen geknipt. Ik weet eigenlijk niet of ik nu echt haar aan het voorbereiden ben, of mezelf :')
Nijntje in het ziekenhuis hielp wel echt om uit te leggen wat er gaat gebeuren.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_141639773
Oh dat is ook wel een goed idee, dat Nijntje boekje.
Hoe ging bij jou je heimwee over? Wat zorgde daarvoor?

En sterkte maandag. Ik zou er ook echt als een berg tegenop zien. Terwijl het een routine ingreep is, maar dat maakt niet uit als het bij je eigen kind gedaan wordt.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 12:23:12 #43
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_141641346
Nou, op zich heb ik er nog steeds een beetje last van, de eerste dag. Gewoon het feit dat je in een vreemd bed ligt, en je niet al je eigen spullen tot je beschikking hebt, dat vind ik gewoon al best vervelend. En ik mis mijn katten ook altijd dan enorm. Maar na de 1e dag is dat over, door gewenning denk ik.
Ik ben ook echt niet te genieten een paar dagen voordat we weggaan :P Bij ongeveer elk klein dingetje wat mij tegen staat zeg ik: ik blijf wel thuis! ga jij maar!

Op de camping is dat wel anders, want ja, het is een soort tweede (t)huis.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 28 juni 2014 @ 12:24:38 #44
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141641379
Jezelf voorbereiden is ook goed TT. Hoe rustiger mams, hoe rustiger het kind, zoiets?

Ik zag meer tegen de tweede keer narcose op, omdat het de eerste keer echt niet leuk verlopen was (totaal overstuur wakker geworden). De tweede keer dit ook aangegeven, toen kreeg ze van te voren een soort drankje waar ze al wat wappie van werd en gingen ze niet meer eerst proberen met infuus, maar gelijk een kapje. Blijft niet leuk natuurlijk, die grote ogen die je aankijken, maar ze zijn zo vertrokken.

Sterkte maandag alvast! :*
  zaterdag 28 juni 2014 @ 12:36:36 #45
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_141641629
Susie, ik heb gewoon een tik overgehouden aan de vorige keer in het ziekenhuis. Ze kreeg toen Ventolin via een vernevelings-apparaat met een groot masker op haar snoet. Elke 2 uur, tien minuten lang, ook 's nachts. En dat was echt niet leuk; ze maakte zich zo druk dat ze een hartslag van 204 slagen per minuut kreeg.

Als dat niet was gebeurd dan had ik er echt veel minder moeite mee gehad. Gelukkig gaat papa mee voor de narcose :*

Bedankt iedereen voor het advies en de meningen en de steun, dat geeft mij rust :)
  zaterdag 28 juni 2014 @ 15:24:23 #46
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141646105
Oeh nee, dat is ook niet leuk nee.
pi_141646511
tt heel veel succes met Larissa. Het is ook niks als ze zoiets met je kind doen.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 21:14:35 #48
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141660717
Succes maandag TT :*
pi_141662044
Tankgirl veel succes maandag :* :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_141662045
Het lijkt mij lastig om met een peuter naar het ziekenhuis te moeten, wat zeg je dan wel vooraf en wat niet, en hoe zeg je het.....als baby bezeffen ze natuurlijk nog niet zo veel, maar nu hebben ze echt al veel in de gaten.
Bij ons was het laatste consultatiebureaubezoek al drama, hij wou zich niet laten wegen, niet laten meten en ook de oogtest ging niet door, hoewel wij vooraf wel geoefend hadden met het voorbeeld uit het boekje. Ik heb mij nog nooit zo opgeladen gevoeld vanwege zijn gedrag, ik wist echt niet wat mij overkwam...ik had zoiets van "dat doet hij anders nooit"....niets hielp....dan voel je je echt een slechte ouder...
Het hielp ook niet mee dat de arts naar zijn piemel ging kijken, omdat ik een vraag over zijn voorhuid had...Als ik het goed begrijp dan is het op peuterleeftijd nog normaal dat de voorhuid verkleefd is en niet (volledig) naar achteren getrokken kan worden....ik had vooraf op internet gekeken, hoe het normaal moet uitzien...maar daar kwam ik ook niet echt uit...wenig informatie te vinden en het is natuurlijk ook op het randje van kinderporno, maar ja, hoe zou je het ook anders te weten komen als je geen vergelijksmateriaal hebt...
pi_141663402
Tankgirl succes maandag :*

Zana ik heb bij allebei wel gewoon alles verteld.Als ik van tevoren al weet dat er bloed geprikt moet worden dan vertel iik dat dus ook. Als ik het niet weet dan laat k het open en zeg ik eerlijk dat ik het niet weet, miscchien wel misschien niet.

Mijn oudste was 4 toen ze een biopt kreeg en die heb ik voorbereid door te zeggen dat ze een speciaal jasje aan moest met alleen haar onderbroek eronder en verder lekker in je blootje (vond ze prachtig :P ) en dat er een slaapdokter zou komen, die zou een buisje doen in haar handje waardoor ze slaapspul konden spuiten en dan ging zij slapen. Als ze dan sliep dan ging de andere dokter met een hele kleine fototoestel in haar buikje kijken (ik heb dus wel bewust in t midden gelaten via welk gat :X ze heeft er niet naar gevraagd ook, het was duidelijk genoeg blijkbaar). En daarna zou ze weer wakker worden en dan was ik er weer en dan gaan we ijsjes eten.
Zo gezegd zo gedaan, we hadden EMLA creme voor op de hand, ideaal spul, ze heeft niets gevoeld van het infuus prikken, alleen wat gekriebel, maar dat hadden we samen al geoefend door met een dichte balpen over haar handje te kriebelen. Het is niet leuk om je kind onder narcose te zien gaan,, maar ik vond dit stukken minder dramatisch dan hoe ze het bij mn jongste deden (met kapje, van achter zonder aankondiging :X )

Hopelijk valt het jullie allemaal heel erg mee TT :*
:)
pi_141666861
Ja kan dat zo pijnloos bij een kleuter, infuus prikken?
Ik heb nog een trauma van mijn toen net eenjarige die midden in de nacht een infuus moest zonder goed zichtbare aders. Beide handen en voeten geprobeerd door de assistent voor ze de ka erbij haalden die pas na de prik wat ging woelen naar de ader. Verschrikkelijk om met 4 volwassenen je mini neer te moeten drukken om gat na gat te laten prikken dat niet goed genoeg is. Vooral dat ze geen idee had wat er zou komen en waarom vond ik lastig.

Goed voorbereiden dus zou mijn idee zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_141667343
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 23:39 schreef Vanyel het volgende:
Ja kan dat zo pijnloos bij een kleuter, infuus prikken?
Ik heb nog een trauma van mijn toen net eenjarige die midden in de nacht een infuus moest zonder goed zichtbare aders. Beide handen en voeten geprobeerd door de assistent voor ze de ka erbij haalden die pas na de prik wat ging woelen naar de ader. Verschrikkelijk om met 4 volwassenen je mini neer te moeten drukken om gat na gat te laten prikken dat niet goed genoeg is. Vooral dat ze geen idee had wat er zou komen en waarom vond ik lastig.

Goed voorbereiden dus zou mijn idee zijn.
Noujs of ze goed te prikken zijn verschilt natuurlijk, maar die emla creme verdoofd de huid waardoor ze de prik zelf niet voelen dus dst is heel fijn.
:)
  zaterdag 28 juni 2014 @ 23:56:49 #54
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141667710
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 23:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Noujs of ze goed te prikken zijn verschilt natuurlijk, maar die emla creme verdoofd de huid waardoor ze de prik zelf niet voelen dus dst is heel fijn.
Die zalf kreeg ik ooit als bange 13 jarige al. Werkt goed dat spul.

Succes TT en Larissa :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_141673250
Bijzonder dat ze dat dan niet standaard gebruiken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 29 juni 2014 @ 06:56:36 #56
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141673363
Anouk kreeg die Emla creme ook, maar die was 15 maanden toen, dus die was eerder overstuur omdat er 2 dames in een groen pakje tegen ober har zaten en aan haar arm te trekken. Was dus niet dat het zeer deed, de hele omgeving dus.
Nu is ze ouder en zou het al veel beter uit te leggen zijn.
  zondag 29 juni 2014 @ 08:02:42 #57
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141673499
Tankgirl succes aanstaande maandag ^O^ Ik ga gewoon duimen dat je achteraf zegt pfff dat is me meegevallen en zeker voor de kleine ook natuurlijk.

Tsjee Danic een peuter met heimwee :D Hier geen ervaring mee.
Ik had wel een nichtje met heimwee die we toen ik 12 was eens 's nachts naar huis moesten brengen, helemaal van de kaart van de heimwee
Rayen 2½ jaar!
pi_141673515
Danic, heb helaas geen tips. Wij waren eind vorig jaar met vakantie met kleuter en dreumes en dat ging erg goed. Natuurlijk vroeg kleuter ook naar thuis af en toe, maar hij genoot ook erg van de vakantie.

Tankgirl succes morgen. Mijnes heeft als dreumes buisjes gekregen. Ik vond het ergste hem onder narcose zien gaan en dat je toch best wat bloed zag achteraf. Hij deed het wel uitstekend.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141673545
Tankgirl, succes morgen. Hier geen tips verder..
Met onze kleuter&moedervlek konden we wachten tot hij iets ouder was(bijna6). Dan kun je toch meer uitleggen. Hij werd alleen gek van die emla zalf. "Mama, doe maar die prik, als die jeuk maar weg is". Hij kon ook niet meer stilliggen en had de tranen in zijn ogen staan. Dus hij reageerde daar wel flink op..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 juni 2014 @ 08:54:10 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141673717
succes Tankgirl .. geen tips hier; mijn ex was erbij toen bij Jan de neusamandelen geknipt werden.

Ik heb hier een hele zielige peuter; piepen, huilen om niets, hoesten snot, hangerig kortom: zielig :') gisterenavond mocht ik niet eens in de buurt van z'n oren komen .. vandaag maar even aankijken en anders morgen even naar de ha. woensdag sowieso met hem naar de kno-arts ook voor z'n (neus)amandelen. ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_141677362
Thuis krijg ik nu wel vaker een spuit van mijn zoontje tijdens het spelen..., maar ik vraag mij af hoe het dan bij 4 jaar met de laatste inenting op het consultatiebureau gaat...moet je dan zeggen dat hij een spuitje krijgt en dat het pijn doet, of juist niet en het anders omschrijven. Mijn zoontje was nu ook al vaker me bij de tandarts, en zat altijd keurig op mij te wachten op het stoeltje in de behandelkamer....maar volgens mij is hij nu wel een beetje bang dat de tandarts bij hem ook gaat boren.....vorig jaar ging het kijken tijdens zijn controle ook al niet van harte en ik ben bang dat hij nu zijn mond niet meer wil opendoen....gelukkig hebben wij pas in december en afspraak en is hij hopelijk de nare geluiden weer vergeten tot dan.
pi_141692676
Zana ik heb tegen mijn zoon wel gezegd dat hij een prik zou krijgen voor de cb afspraak met 4 jaar om hem erop voor te bereiden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141696920
Hier krijgt yaro donderdag zijn prik. Ook ik heb het tegen hem gezegd en staat het op zijn kalender.
hij vind het niet leuk maar het is niet anders (hoewel ik me er zelf stiekem een klein beetje zenuwachtig voor maak).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 juni 2014 @ 21:37:27 #64
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141699267
ik geef ook gewoon aan dat ze een prikje krijgen. Beter van te voren eerlijk over zijn, dan achteraf problemen dat ze bv niet meer naar de dokter durven uit angst voor een prik oid.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 juni 2014 @ 21:46:07 #65
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141699852
hier trouwens peuterlief met paracetamol op bed gelegd, nadat ik z'n oren een beetje schoongemaakt had. Zoveel vuil komt er nog niet eens uit m'n eigen oren, dus morgen toch maar even de HA bellen -O-

zondag 29 juni 2014 @ 21:55:38 #66
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141700436
Als er vuil uitkomt, en het was een oorontsteking, is die al doorgebroken. Anders is het gewoon oorsmeer.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 juni 2014 @ 22:21:48 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141701857
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:55 schreef She-Wolf het volgende:
Als er vuil uitkomt, en het was een oorontsteking, is die al doorgebroken. Anders is het gewoon oorsmeer.
het was te veel voor gewoon oorsmeer .. en aangezien het snot er ook weer heerlijk geelgroen uitloopt.. mjah. morgenmiddag maar even de HA laten kijken, en sowieso woensdag de KNO.

zondag 29 juni 2014 @ 22:36:38 #68
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_141702743
troep van een oorontsteking is slijmerig, oorsmeer is veel vaster qua substantie. Sommige mensen hebben gewoon veel oorsmeer.. Tijn heeft ook altijd veel oorsmeer.. niks aan te doen, behalve wegpakken wat je ziet. sowieso nooit met wattenstaafjes in die gehoorgangetjes gaan zitten is mij diverse keren door KNO op het hart gedrukt..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 29 juni 2014 @ 22:52:02 #69
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141703643
Nee is beter van niet, dan druk je het verder naar binnen. Het komt er meestal vanzelf uit.

Als je woensdag toch naar de kno gaat, waarom dan perse nog naar de HA?

Ik heb het gevoel dat jij bij iedere scheet die dwars zit naar de HA gaat.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 juni 2014 @ 23:01:03 #70
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141704075
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:52 schreef She-Wolf het volgende:
Nee is beter van niet, dan druk je het verder naar binnen. Het komt er meestal vanzelf uit.

Als je woensdag toch naar de kno gaat, waarom dan perse nog naar de HA?

Ik heb het gevoel dat jij bij iedere scheet die dwars zit naar de HA gaat.
omdat hij ernaast ook nog hangerig, huilerig en plakkerig is. zelf klaagt dat het pijn doet enz... Ik ga liever een keer te veel naar de huisarts dan een keer te weinig,

pi_141713902
DJMO het is idd beter om een keer te vaak naar de ha te gaan dan een keer te weinig. Bovendien is het goed, dat een oorontsteking opgemerkt wordt, ook al is het oor al opengegaan. Als oorontstekingen namelijk vaker voorkomen, is een buisjes operatie misschien aan te raden, maar daarvoor moeten ha/ kno arts wel van die oorontstekingen af weten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141714125
Zana, ik heb Chris bij de 4jaars prik wel gezegd dat het een beetje pijn kon doen. Maar dat het nu maar heel eventjes pijn zou doen, en dat hij dan die ene ziekte niet kon krijgen waar hij een week lang last van zou hebben.. Dat was voor hem voldoende uitleg.

Djmo, als je inderdaad een oorontsteking vermoed kun je beter even langs de huisarts gaan..
Daan heeft ook best veel oorsmeer, maar geen oorklachten, dus dat is een kwestie van weghalen wat je ziet.
  maandag 30 juni 2014 @ 16:09:55 #73
100412 mefke79
komt goed!
pi_141726332
Oorsmeerproblemen kennen wij ook. Tienus heeft altijd al veel oorsmeer gehad. Dat weten we omdat elke keer als hij op controle komt voor de luchtwegproblemen, ze standaard zijn oren checken. En dan krijgen we standaard te horen; ik kan niet zien of het trommelvlies bol staat, er is geen trommelvlies te zien door het oorsmeer.
Vorige week zondag had hij een hele nacht gehuild en pas rond vier uur in de ochtend viel het kwartje. Hij had oorpijn. Dus wij naar de huisarts 's ochtends. Weer zijn hele oor vol zooi er was niets van te maken. We moesten gaan druppelen met water (ja olie of spul uit de drogist mocht ook, maar zou net zo effectief zijn) en bij koorts zou het wel een ontsteking zijn, dus terugkomen. Wij dus aan de druppel met een spuitje met water.
Dinsdag kreeg hij koorts, natuurlijk pas aan het einde van de dag. Wij naar de HAP want ja, dat moest. Ja goed dat we kwamen, aldus de arts. Zij kijkt in dat oor. Ja, dat zit dicht. Maar, het lijkt wel los te komen. Trommelvlies nog steeds niet te zien en geef maar neusspray en pcm.
Woensdagochtend hij onder de douche. Ik daarna weer druppelen en toen kon ik wel wat aan. Een uurtje later was ik bij mijn zusje. Zij is arts en vroeg of ze in zijn oor mocht kijken. Hij gaat er op zijn gemakje voor zitten en zij haalt me toch een prop uit dat oor. Ik werd er bijna naar van zoveel. Dat dat in zijn oor gepast had. En nu is het oor gewoon schoon. Kennelijk was de koorts dan toch niet van een ontsteking van het trommelvlies, maar zat er wat in de gehoorgang zelf te vervelen.

Over de vierjaarsprik heb ik gewoon gezegd dat het een prik was. De oudste kent het fenomeen prikken van de griepprik, dus het was niet nieuw. Wel eerlijk geweest, het doet even pijn maar daarna ben je ook klaar. Leverde geen problemen op.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 juni 2014 @ 17:47:38 #74
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141729305
Mjah, Geert was al over zijn middagslaapje heen, maar valt nu gemiddeld twee keer per dag zomaar in slaap; hij snottert al sinds vorig jaar (nu ook weer continu groene bellen) dus er zit iets dwars. Ik wacht het onderzoek van de KNO woensdag wel af, maar ik vind het gewoon sneu voor hem -O-

dinsdag 1 juli 2014 @ 09:26:20 #75
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141755709
Dus...Dat je kind 's ochtend wakker wordt e roept "mamaaaa, potje plassen!"
Ik dus als gek naar beneden om dat ding te halen, en ja hoor, ze heeft geplast op de pot, boven, voor t eerst nadat ze wakker werd :)

En daarna wou ze een zwembroek aan, die ze nu nog steeds aanheeft, zonder ongelukjes...
*trots* *O*

@Mefke, voortaan maar gelijk bij je zus langs dan :P

@Tankgirl, hoe ging het in het ZH?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:24:22 #76
100412 mefke79
komt goed!
pi_141758200
PE nuh joh, goed druppelen is echt de truuk in deze. En een peuter hebben die braaf stil blijft zitten, dat is ook wel heel fijn.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:16:45 #77
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_141761600
Het is allemaal goed gegaan gelukkig :) Ze was vlak van tevoren nog erg zenuwachtig natuurlijk,ze zei dat haar neusje geen pijn deed en dat ze dus niet naar het zh hoefde ;) Toen papa en Larissa naar de OK werden gebracht kreeg ze direct het kapje op, dus het duurde zeker wel een minuut voordat ze weg was omdat ze zo overstuur was (vechtertje ;) )
Na de ingreep was ze even verdrietig en bang, maar ze was het snelst opgeknapt van alle kindjes op de zaal :) Ze kreeg een dapperheidsdiploma's en heeft 4 ijsjes gegeten in het ziekenhuis hihihi

Ben blij dat het achter de rug is iig
pi_141768491
Fijn dat het achter de rug is TT!! moeilijk te zien denk ik dat je DL zo overstuur is :*

Ik mis mijn dochter dr mooie stevige drollen :( al 2 weken komt er alleen vieze smeuïge massa eruit. Vorige week paar dagen diarree en sindsdien is het geen dag meer een mooie drol geweest.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 18:06:46 #79
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141772896
Wat goed PE *O*

Fijn dat het goed is gegaan TT. En wat slim van dr; neus die niet meer zeer doet O+

Naar van die diarree Bitterend. :*
pi_141778363
Wat fijn dat het goed gegaan is tt. Hoe is het nu met d'r?
Zijn alleen haar neusamandelen geknipt of ook die van haar keel?
pi_141780318
Fijn, dat het goed ging TT

PE, daar kun je trots op zijn hoor.

Bitterend, dat is balen. Hopelijk is het gauw terug naar normaal.

ben echt minder blij met het kdv vandaag. Het is toch ongeloofelijk, dat ze je telkens proberen ervan te overtuigen, dat je kind een allergie heeft en geen eczeem. En het helpt niet, dat ik al voor de 2e keer uitleg, dat dat nu nog niet getest kan worden. Wel verteld, dat ik iets wil testen wat ik van iemand heb gehoord zonder Bepaalde slechte Enummers (daar is een app voor) en zonder geraffineerde suikers. Begint dat mens weer over een dokter, alsof echt niets aangekomen is van wat ik zei.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141780587
Tinu echt vervelend als er niet naar wat je zegt wordt geluisterd :(
pi_141781104
Dankje Bitterend. Ik ga het iig nu met het advies van degene van fb proberen zonder of iig met vermijden van suiker en de Enummers. Ik heb hoop, dat het ook gaat helpen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 1 juli 2014 @ 21:39:09 #84
159615 PureEvil
Everybody Lies.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 22:17:41 #85
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141789046
Die eerste! O+
De tweede versta ik helaas niet wat papa nu eigenlijk is...

Wat irritant Tinu. :(
  dinsdag 1 juli 2014 @ 22:23:04 #86
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141789482
Fijn dat het goed is gegaan TT!

En wat goed PE! Dat 1e filmpje O+ 2e filmpje kan ik eigenlijk ook niet goed verstaan :@

Wat irritant Tinu. Alsof je tegen dovemansoren praat -O-
pi_141791865
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 20:14 schreef Tinuviel het volgende:

ben echt minder blij met het kdv vandaag. Het is toch ongeloofelijk, dat ze je telkens proberen ervan te overtuigen, dat je kind een allergie heeft en geen eczeem. En het helpt niet, dat ik al voor de 2e keer uitleg, dat dat nu nog niet getest kan worden.
Ik ken de context van je verhaal niet, maar op allergieën testen ze ook kinderen onder t jaar. Dot is met een maand of 11 getest volgens mij. Huisarts en diëtist riepen al 2 maanden dat dt niet kon, de specialist lachte erom en zei dat ze soms zelfs al met 6 mnd testen. Alleen meer kans op vals positieven. Bij ons waren ze helaas alledrie echt raak, das dan weer jammer.
pi_141792670
Precies Kyara "tegen dovemans oren praten", zo voelde het.

Vanyel oh dat is goed om te weten omdat onze ha en ik dacht ook de dermatoloog zei, dat ze dat bij kinderen van zijn leeftijd niet deden en ik het ook van anderen hier op fok hoorde dat er nog niet op allergieën getest kon worden. Waartegen zijn de jouwes allergisch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141793242
Oh gelukkig maar een kind ermee, maar die had 3 allergieën. Over kippenei is ze inmiddels heen gegroeid maar ze heeft pinda en sesam gehouden.

Onze eerste specialist was ook een dermatoloog, gespecialiseerd in allergieën, waar we naartoe gingen wegens eczeem en een keer op pindakaas reageren.

Hoe oud is de jouwe?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 23:16:54 #90
100412 mefke79
komt goed!
pi_141793765
Hier is de jongste onder het jaar getest en oudste toen hij net twee was. Beiden zonder resultaat dus 'gewoon' eczeem zoals ook hun mama had. Beiden bij de kinderarts en ivm luchtwegproblemen icm eczeem.
pi_141794075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:22 schreef danic het volgende:
Kennen jullie deze nog?

Ze heeft nu heimwee terug naar het vakantiehuisje :')

We waren in de Beekse Bergen en daar lopen in het vakantiepark heel veel eenden. Iedere morgen stonden die onder haar raam te kwaken. Nu heeft ze een vriendinnetje op de psz, Esperanza. We zaten een keer in het tuintje en toen zij D "kijk Eva, daar komt je vriendin". Waarbij Eva gelijk opsprong omdat ze dacht dat het Esperanza was. Ik grapte toen dat het Esperanza Eend was. Dat is heel de vakantie zo gebleven. Ze heeft tijdens die vakantie zelfs nog aan haar neefje (die een dagje langs kwam) gevraagd hoe zijn eend heette _O-

Nu wilde ze niet slapen vanavond en steeds huilen. Dus mijn vriend er naar toe en ze hebben even gekletst. En toen kwam het hoge woord eruit: ze mist Esperanza Eend en ze is bang dat zij Eva ook mist ;( O+ :D

Dat is toch té schattig.

Arme gup zit dus ff met zichzelf in de knoop hierover.
pi_141805404
Dank voor jullie reacties over allergietesten. Ik ga dit aankaárten bij de ha & dermatoloog.

Danic tis wel heel schattig.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 2 juli 2014 @ 09:31:27 #93
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141806866
Over het 2e filmpje:

papa is een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
schattig Danic
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:08:27 #94
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141810733
Agossie Danic! Zo schattig O+

Nog een keer geluisterd PE en nu hoor ik het wel. Kindertaal hè? ;)

Deze hoort wellicht in kinderpraatjes...Anouk en ik zitten vanmorgen op de grond, zij is vanalles met papier aan het doen (moesten croissants zijn :P) en ik zit achter haar, dus dacht, dan kan ik mooi even oefenen met haar haar vlechten... "mama, niet doen! Ik ben even druk!" _O- O+
pi_141811206
Die van mij had gister dr luier vol gemaakt zegt ze: Mama, ik ben holle drolle Gijs nu!

_O-
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:44:36 #96
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_141811796
Tinuviel, Larissa heeft al een huid en een bloedtest gehad (ik geloof het bloedprikken toen ze anderhalf was, en een huidtest toen ze 2 was..dacht ik).

De ambulante hulp was hier net, en ze was erg tevreden over Larissa. Ze is al weer helemaal de oude :) De hulp komt volgende maand nog 1x, en dan kunnen we nog 5x haar hulp inroepen het komende half jaar. Maar wat is dat snel gegaan, en wat is Larissa vooruit gegaan O+

Danic: dat had ik vroeger ook, ik wilde niet op vakantie en daarna wilde ik niet meer naar huis :')

@FR: We hebben haar neusamandelen laten knippen.
En toch ondanks dat de zusters vrij grof te werk zijn gegaan met de verdoving, hoor je haar daar totaal niet over. Gelukkig maar ;)
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:44:47 #97
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_141811800
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:26 schreef Tally het volgende:
Die van mij had gister dr luier vol gemaakt zegt ze: Mama, ik ben holle drolle Gijs nu!

_O-
:D
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:58:12 #98
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141814615
Dus.........

}:|
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 juli 2014 @ 14:16:32 #99
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141815267
PE <3

hier met snotpeuter naar de KNO geweest, vluchtig onderzocht: oordeel = neusamandelen laten knippen en eventueel gelijk buisjes; maar daarvoor wil de KNO-arts eerst z'n gehoor testen (ook ivm achterblijvende spraak).

woensdag 2 juli 2014 @ 14:49:37 #100
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_141816575
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:58 schreef PureEvil het volgende:
Dus.........

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

}:|
creatief met sudo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')