abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141663402
Tankgirl succes maandag :*

Zana ik heb bij allebei wel gewoon alles verteld.Als ik van tevoren al weet dat er bloed geprikt moet worden dan vertel iik dat dus ook. Als ik het niet weet dan laat k het open en zeg ik eerlijk dat ik het niet weet, miscchien wel misschien niet.

Mijn oudste was 4 toen ze een biopt kreeg en die heb ik voorbereid door te zeggen dat ze een speciaal jasje aan moest met alleen haar onderbroek eronder en verder lekker in je blootje (vond ze prachtig :P ) en dat er een slaapdokter zou komen, die zou een buisje doen in haar handje waardoor ze slaapspul konden spuiten en dan ging zij slapen. Als ze dan sliep dan ging de andere dokter met een hele kleine fototoestel in haar buikje kijken (ik heb dus wel bewust in t midden gelaten via welk gat :X ze heeft er niet naar gevraagd ook, het was duidelijk genoeg blijkbaar). En daarna zou ze weer wakker worden en dan was ik er weer en dan gaan we ijsjes eten.
Zo gezegd zo gedaan, we hadden EMLA creme voor op de hand, ideaal spul, ze heeft niets gevoeld van het infuus prikken, alleen wat gekriebel, maar dat hadden we samen al geoefend door met een dichte balpen over haar handje te kriebelen. Het is niet leuk om je kind onder narcose te zien gaan,, maar ik vond dit stukken minder dramatisch dan hoe ze het bij mn jongste deden (met kapje, van achter zonder aankondiging :X )

Hopelijk valt het jullie allemaal heel erg mee TT :*
:)
pi_141666861
Ja kan dat zo pijnloos bij een kleuter, infuus prikken?
Ik heb nog een trauma van mijn toen net eenjarige die midden in de nacht een infuus moest zonder goed zichtbare aders. Beide handen en voeten geprobeerd door de assistent voor ze de ka erbij haalden die pas na de prik wat ging woelen naar de ader. Verschrikkelijk om met 4 volwassenen je mini neer te moeten drukken om gat na gat te laten prikken dat niet goed genoeg is. Vooral dat ze geen idee had wat er zou komen en waarom vond ik lastig.

Goed voorbereiden dus zou mijn idee zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_141667343
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 23:39 schreef Vanyel het volgende:
Ja kan dat zo pijnloos bij een kleuter, infuus prikken?
Ik heb nog een trauma van mijn toen net eenjarige die midden in de nacht een infuus moest zonder goed zichtbare aders. Beide handen en voeten geprobeerd door de assistent voor ze de ka erbij haalden die pas na de prik wat ging woelen naar de ader. Verschrikkelijk om met 4 volwassenen je mini neer te moeten drukken om gat na gat te laten prikken dat niet goed genoeg is. Vooral dat ze geen idee had wat er zou komen en waarom vond ik lastig.

Goed voorbereiden dus zou mijn idee zijn.
Noujs of ze goed te prikken zijn verschilt natuurlijk, maar die emla creme verdoofd de huid waardoor ze de prik zelf niet voelen dus dst is heel fijn.
:)
  zaterdag 28 juni 2014 @ 23:56:49 #54
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141667710
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 23:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Noujs of ze goed te prikken zijn verschilt natuurlijk, maar die emla creme verdoofd de huid waardoor ze de prik zelf niet voelen dus dst is heel fijn.
Die zalf kreeg ik ooit als bange 13 jarige al. Werkt goed dat spul.

Succes TT en Larissa :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_141673250
Bijzonder dat ze dat dan niet standaard gebruiken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 29 juni 2014 @ 06:56:36 #56
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141673363
Anouk kreeg die Emla creme ook, maar die was 15 maanden toen, dus die was eerder overstuur omdat er 2 dames in een groen pakje tegen ober har zaten en aan haar arm te trekken. Was dus niet dat het zeer deed, de hele omgeving dus.
Nu is ze ouder en zou het al veel beter uit te leggen zijn.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 29 juni 2014 @ 08:02:42 #57
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141673499
Tankgirl succes aanstaande maandag ^O^ Ik ga gewoon duimen dat je achteraf zegt pfff dat is me meegevallen en zeker voor de kleine ook natuurlijk.

Tsjee Danic een peuter met heimwee :D Hier geen ervaring mee.
Ik had wel een nichtje met heimwee die we toen ik 12 was eens 's nachts naar huis moesten brengen, helemaal van de kaart van de heimwee
Rayen 2½ jaar!
pi_141673515
Danic, heb helaas geen tips. Wij waren eind vorig jaar met vakantie met kleuter en dreumes en dat ging erg goed. Natuurlijk vroeg kleuter ook naar thuis af en toe, maar hij genoot ook erg van de vakantie.

Tankgirl succes morgen. Mijnes heeft als dreumes buisjes gekregen. Ik vond het ergste hem onder narcose zien gaan en dat je toch best wat bloed zag achteraf. Hij deed het wel uitstekend.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_141673545
Tankgirl, succes morgen. Hier geen tips verder..
Met onze kleuter&moedervlek konden we wachten tot hij iets ouder was(bijna6). Dan kun je toch meer uitleggen. Hij werd alleen gek van die emla zalf. "Mama, doe maar die prik, als die jeuk maar weg is". Hij kon ook niet meer stilliggen en had de tranen in zijn ogen staan. Dus hij reageerde daar wel flink op..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 juni 2014 @ 08:54:10 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141673717
succes Tankgirl .. geen tips hier; mijn ex was erbij toen bij Jan de neusamandelen geknipt werden.

Ik heb hier een hele zielige peuter; piepen, huilen om niets, hoesten snot, hangerig kortom: zielig :') gisterenavond mocht ik niet eens in de buurt van z'n oren komen .. vandaag maar even aankijken en anders morgen even naar de ha. woensdag sowieso met hem naar de kno-arts ook voor z'n (neus)amandelen. ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_141677362
Thuis krijg ik nu wel vaker een spuit van mijn zoontje tijdens het spelen..., maar ik vraag mij af hoe het dan bij 4 jaar met de laatste inenting op het consultatiebureau gaat...moet je dan zeggen dat hij een spuitje krijgt en dat het pijn doet, of juist niet en het anders omschrijven. Mijn zoontje was nu ook al vaker me bij de tandarts, en zat altijd keurig op mij te wachten op het stoeltje in de behandelkamer....maar volgens mij is hij nu wel een beetje bang dat de tandarts bij hem ook gaat boren.....vorig jaar ging het kijken tijdens zijn controle ook al niet van harte en ik ben bang dat hij nu zijn mond niet meer wil opendoen....gelukkig hebben wij pas in december en afspraak en is hij hopelijk de nare geluiden weer vergeten tot dan.
pi_141692676
Zana ik heb tegen mijn zoon wel gezegd dat hij een prik zou krijgen voor de cb afspraak met 4 jaar om hem erop voor te bereiden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141696920
Hier krijgt yaro donderdag zijn prik. Ook ik heb het tegen hem gezegd en staat het op zijn kalender.
hij vind het niet leuk maar het is niet anders (hoewel ik me er zelf stiekem een klein beetje zenuwachtig voor maak).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 juni 2014 @ 21:37:27 #64
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141699267
ik geef ook gewoon aan dat ze een prikje krijgen. Beter van te voren eerlijk over zijn, dan achteraf problemen dat ze bv niet meer naar de dokter durven uit angst voor een prik oid.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 juni 2014 @ 21:46:07 #65
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141699852
hier trouwens peuterlief met paracetamol op bed gelegd, nadat ik z'n oren een beetje schoongemaakt had. Zoveel vuil komt er nog niet eens uit m'n eigen oren, dus morgen toch maar even de HA bellen -O-

zondag 29 juni 2014 @ 21:55:38 #66
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141700436
Als er vuil uitkomt, en het was een oorontsteking, is die al doorgebroken. Anders is het gewoon oorsmeer.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 juni 2014 @ 22:21:48 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141701857
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:55 schreef She-Wolf het volgende:
Als er vuil uitkomt, en het was een oorontsteking, is die al doorgebroken. Anders is het gewoon oorsmeer.
het was te veel voor gewoon oorsmeer .. en aangezien het snot er ook weer heerlijk geelgroen uitloopt.. mjah. morgenmiddag maar even de HA laten kijken, en sowieso woensdag de KNO.

zondag 29 juni 2014 @ 22:36:38 #68
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_141702743
troep van een oorontsteking is slijmerig, oorsmeer is veel vaster qua substantie. Sommige mensen hebben gewoon veel oorsmeer.. Tijn heeft ook altijd veel oorsmeer.. niks aan te doen, behalve wegpakken wat je ziet. sowieso nooit met wattenstaafjes in die gehoorgangetjes gaan zitten is mij diverse keren door KNO op het hart gedrukt..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 29 juni 2014 @ 22:52:02 #69
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141703643
Nee is beter van niet, dan druk je het verder naar binnen. Het komt er meestal vanzelf uit.

Als je woensdag toch naar de kno gaat, waarom dan perse nog naar de HA?

Ik heb het gevoel dat jij bij iedere scheet die dwars zit naar de HA gaat.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 juni 2014 @ 23:01:03 #70
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141704075
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:52 schreef She-Wolf het volgende:
Nee is beter van niet, dan druk je het verder naar binnen. Het komt er meestal vanzelf uit.

Als je woensdag toch naar de kno gaat, waarom dan perse nog naar de HA?

Ik heb het gevoel dat jij bij iedere scheet die dwars zit naar de HA gaat.
omdat hij ernaast ook nog hangerig, huilerig en plakkerig is. zelf klaagt dat het pijn doet enz... Ik ga liever een keer te veel naar de huisarts dan een keer te weinig,

pi_141713902
DJMO het is idd beter om een keer te vaak naar de ha te gaan dan een keer te weinig. Bovendien is het goed, dat een oorontsteking opgemerkt wordt, ook al is het oor al opengegaan. Als oorontstekingen namelijk vaker voorkomen, is een buisjes operatie misschien aan te raden, maar daarvoor moeten ha/ kno arts wel van die oorontstekingen af weten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141714125
Zana, ik heb Chris bij de 4jaars prik wel gezegd dat het een beetje pijn kon doen. Maar dat het nu maar heel eventjes pijn zou doen, en dat hij dan die ene ziekte niet kon krijgen waar hij een week lang last van zou hebben.. Dat was voor hem voldoende uitleg.

Djmo, als je inderdaad een oorontsteking vermoed kun je beter even langs de huisarts gaan..
Daan heeft ook best veel oorsmeer, maar geen oorklachten, dus dat is een kwestie van weghalen wat je ziet.
  maandag 30 juni 2014 @ 16:09:55 #73
100412 mefke79
komt goed!
pi_141726332
Oorsmeerproblemen kennen wij ook. Tienus heeft altijd al veel oorsmeer gehad. Dat weten we omdat elke keer als hij op controle komt voor de luchtwegproblemen, ze standaard zijn oren checken. En dan krijgen we standaard te horen; ik kan niet zien of het trommelvlies bol staat, er is geen trommelvlies te zien door het oorsmeer.
Vorige week zondag had hij een hele nacht gehuild en pas rond vier uur in de ochtend viel het kwartje. Hij had oorpijn. Dus wij naar de huisarts 's ochtends. Weer zijn hele oor vol zooi er was niets van te maken. We moesten gaan druppelen met water (ja olie of spul uit de drogist mocht ook, maar zou net zo effectief zijn) en bij koorts zou het wel een ontsteking zijn, dus terugkomen. Wij dus aan de druppel met een spuitje met water.
Dinsdag kreeg hij koorts, natuurlijk pas aan het einde van de dag. Wij naar de HAP want ja, dat moest. Ja goed dat we kwamen, aldus de arts. Zij kijkt in dat oor. Ja, dat zit dicht. Maar, het lijkt wel los te komen. Trommelvlies nog steeds niet te zien en geef maar neusspray en pcm.
Woensdagochtend hij onder de douche. Ik daarna weer druppelen en toen kon ik wel wat aan. Een uurtje later was ik bij mijn zusje. Zij is arts en vroeg of ze in zijn oor mocht kijken. Hij gaat er op zijn gemakje voor zitten en zij haalt me toch een prop uit dat oor. Ik werd er bijna naar van zoveel. Dat dat in zijn oor gepast had. En nu is het oor gewoon schoon. Kennelijk was de koorts dan toch niet van een ontsteking van het trommelvlies, maar zat er wat in de gehoorgang zelf te vervelen.

Over de vierjaarsprik heb ik gewoon gezegd dat het een prik was. De oudste kent het fenomeen prikken van de griepprik, dus het was niet nieuw. Wel eerlijk geweest, het doet even pijn maar daarna ben je ook klaar. Leverde geen problemen op.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 juni 2014 @ 17:47:38 #74
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141729305
Mjah, Geert was al over zijn middagslaapje heen, maar valt nu gemiddeld twee keer per dag zomaar in slaap; hij snottert al sinds vorig jaar (nu ook weer continu groene bellen) dus er zit iets dwars. Ik wacht het onderzoek van de KNO woensdag wel af, maar ik vind het gewoon sneu voor hem -O-

dinsdag 1 juli 2014 @ 09:26:20 #75
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141755709
Dus...Dat je kind 's ochtend wakker wordt e roept "mamaaaa, potje plassen!"
Ik dus als gek naar beneden om dat ding te halen, en ja hoor, ze heeft geplast op de pot, boven, voor t eerst nadat ze wakker werd :)

En daarna wou ze een zwembroek aan, die ze nu nog steeds aanheeft, zonder ongelukjes...
*trots* *O*

@Mefke, voortaan maar gelijk bij je zus langs dan :P

@Tankgirl, hoe ging het in het ZH?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')