Tankgirl succes maandag

Zana ik heb bij allebei wel gewoon alles verteld.Als ik van tevoren al weet dat er bloed geprikt moet worden dan vertel iik dat dus ook. Als ik het niet weet dan laat k het open en zeg ik eerlijk dat ik het niet weet, miscchien wel misschien niet.
Mijn oudste was 4 toen ze een biopt kreeg en die heb ik voorbereid door te zeggen dat ze een speciaal jasje aan moest met alleen haar onderbroek eronder en verder lekker in je blootje (vond ze prachtig

) en dat er een slaapdokter zou komen, die zou een buisje doen in haar handje waardoor ze slaapspul konden spuiten en dan ging zij slapen. Als ze dan sliep dan ging de andere dokter met een hele kleine fototoestel in haar buikje kijken (ik heb dus wel bewust in t midden gelaten via welk gat

ze heeft er niet naar gevraagd ook, het was duidelijk genoeg blijkbaar). En daarna zou ze weer wakker worden en dan was ik er weer en dan gaan we ijsjes eten.
Zo gezegd zo gedaan, we hadden EMLA creme voor op de hand, ideaal spul, ze heeft niets gevoeld van het infuus prikken, alleen wat gekriebel, maar dat hadden we samen al geoefend door met een dichte balpen over haar handje te kriebelen. Het is niet leuk om je kind onder narcose te zien gaan,, maar ik vond dit stukken minder dramatisch dan hoe ze het bij mn jongste deden (met kapje, van achter zonder aankondiging

)
Hopelijk valt het jullie allemaal heel erg mee TT