Het huidige voetbal is juist niet zo mooi om te zien.. alleen de bevliegingen van Robben, RVP en Depay zijn van bijzondere schoonheid.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:56 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Inderdaad 2010 was wel echt bagger, toen vond ik zelfs de verloren finale niet zo erg. Maar het huidige voetbal vind ik vaak prima om te zien, met lekker veel snelheid en prachtige doelpunten.
Toch kijk ik liever naar dit team dan naar dat van 2010. Dat was zorgvuldiger in balbezit maar deed er haast niets mee. Ik hoop ook wel dat ze beter gaan voetballen, maar met een middenveld waar alleen De Jong uitblinkt, en dat is geen rasvoetballer, kan je niet veel voetbal verwachten. Clasie zou misschien meer voetbal kunnen brengen dan De Guzman en Wijnaldum.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het huidige voetbal is juist niet zo mooi om te zien.. alleen de bevliegingen van Robben, RVP en Depay zijn van bijzondere schoonheid.
Dan moet je nog eens samenvattingen terug kijken van Nederland - Brazilië en Nederland - Uruguay bijvoorbeeld.. dan zie je welke enorme kansen er nog werden gecreëerd en gemist. In 2010 was het allemaal niet oogstrelend maar in balbezit zag het er toch iets beter uit. Van Bommel was toen erg goed.. beter dan types als Wijnaldum of De Guzman.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:14 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Toch kijk ik liever naar dit team dan naar dat van 2010. Dat was zorgvuldiger in balbezit maar deed er haast niets mee.
De groepsfase + Slowakije was niet om aan te gluren.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dan moet je nog eens samenvattingen terug kijken van Nederland - Brazilië en Nederland - Uruguay bijvoorbeeld.. dan zie je welke enorme kansen er nog werden gecreëerd en gemist. In 2010 was het allemaal niet oogstrelend maar in balbezit zag het er toch iets beter uit. Van Bommel was toen erg goed.. beter dan types als Wijnaldum of De Guzman.
En eigenlijk was de wedstrijd tegen Uruguay ook zwaar bagger, evenals de eerste helft tegen Brazilië.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:19 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De groepsfase + Slowakije was niet om aan te gluren.
Dat klopt.. behalve de doelpunten kan ik me niets van die wedstrijden herinneren.. naargeestige potjes waren dat. Slowakije kregen we volgens mij toch aardig wat kansen.. vond ze in 2010 alleen slordig in de afwerking. Sneijder heeft vaak van die slappe schotjes als hij vrij voor de keeper komt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:19 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De groepsfase + Slowakije was niet om aan te gluren.
Toen was Robben in het begin geblesseerd en van Persie niet in vorm.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat klopt.. behalve de doelpunten kan ik me niets van die wedstrijden herinneren.. naargeestige potjes waren dat. Slowakije kregen we volgens mij toch aardig wat kansen.. vond ze in 2010 alleen slordig in de afwerking. Sneijder heeft vaak van die slappe schotjes als hij vrij voor de keeper komt.
Klopt..quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:34 schreef Jane het volgende:
Dit was toch ooit het 'Buitenlandse media'-topic?
Ik ook hoor. Die wedstrijd tegen brazilie die na jouw post aangehaald wordt was al helemaal niet goed. We werden echt compleet weggespeeld en de hele verdediging uit elkaar gerukt in de eerste helft. Gewonnen door twee kopballen van Robben en Sneijder nota bene, was meer geluk dan klasse. Iedereen was superpositief omdat tegen de verhoudingen in van Brazilië werd gewonnen, maar ik vond het een tikkie onverdiend en soms beschamend slecht. Uiteraard was ik wel erg blij met de overwinning, maar dominant spel was het allesbehalve.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:14 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Toch kijk ik liever naar dit team dan naar dat van 2010. Dat was zorgvuldiger in balbezit maar deed er haast niets mee. Ik hoop ook wel dat ze beter gaan voetballen, maar met een middenveld waar alleen De Jong uitblinkt, en dat is geen rasvoetballer, kan je niet veel voetbal verwachten. Clasie zou misschien meer voetbal kunnen brengen dan De Guzman en Wijnaldum.
In de poulefase had Nederland nog het meeste moeite met Australiequote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:44 schreef ShevaJB het volgende:
De verdediging van Oranje heeft mij het meest verrast. Ik had er een hard hoofd in, het zijn immers jonge spelers met weinig ervaring op het internationale podium. Toch geven ze zeer weinig weg, maken geen domme fouten en het geslepen Chili heeft niet een fatsoenlijke doelpoging kunnen maken.
quote:Arjen Robben krijgt lof uit de hele wereld voor zijn geweldige WK-optredens. Ook na de sprint- en counterdemonstratie tegen Chili groeide het applaus voor de reserveaanvoerder van Oranje.
BBC-presentator en voormalig WK-topscorer Gary Lineker (WK 1986) noemt Robben veruit de beste speler van de groepsfase op het WK.
Bij de Duitse media slaan de stoppen zelfs door. Iedereen is lyrisch over de sterspeler van Bayern München, die keer op keer de show steelt binnen het countervoetbal van Oranje.
'Gouden pik'
Maar gisteravond stonden de Duitsers ook versteld van wat Robben er allemaal uitflapte na afloop van de zege (2-0) op Chili. De Groninger riep na het succesvolle wisselbeleid van zijn coach dat Van Gaal ’een gouden pik’ heeft. Daar schrokken de Oosterburen van. Schokkend vonden ze het dat Robben bij de staatszender NOS riep: ’Unser Trainer hat einen goldenen Penis!’
Vervolgens kwam de uitleg dat ze daarmee in Nederland bedoelen dat iemand geluk heeft. En in dat geval echt geluk met het aanwijzen van zijn invallers Leroy Fer en Memphis Depay.
De Engelse pers staat versteld dat de man die met Norwich City nota bene degradeerde naar de Championship in het succesvolle Oranje een hoofdrol had tegen Chili.
„Kijk eens wat Louis van Gaal kan”, schrijft de Daily Mail. „Hij haalt een middenvelder van een degradant uit de Premier League op en hij verandert hem in een WK-ster. Bij Leroy Fer, die van de bank werd geplukt tegen Chili, duurde het zelfs maar twee minuten.”
„En hij kan een defensie, die tegen Australië nog voor schut werd gezet, veranderen in een vesting die tegen de sterke Chilenen geen doelpunt tegen krijgt. Kijk eens naar de talentenvijver van Nederland. Er wonen nog geen 17 miljoen mensen in dat landje.”
http://www.telegraaf.nl/t(...)__gouden_pik___.html
Prima, zolang ze het maar niet in een trein of basisschool gaan vieren.quote:
Het artikel gaat over de Molukkers die nog daar zijn gebleven, niet de Molukkers die naar hier zijn gekomen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Prima, zolang ze het maar niet in een trein of basisschool gaan vieren.
Eens. Maar op een WK telt het resultaat. Op EK ook.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het huidige voetbal is juist niet zo mooi om te zien.. alleen de bevliegingen van Robben, RVP en Depay zijn van bijzondere schoonheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |