abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141482536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:32 schreef Fargo het volgende:
Bij de meeste journalisten hier moet de knop gewoon nog om. Nederland heeft perfect gespeeld deze poulefase. En natuurlijk was gisteren niet de standaard voor wat oranje kan laten zien. Gisteren volstond een remise en krijg je een heel andere wedstrijdinstelling als wanneer wij een zege nodig hadden voor de winst in de groep.

Maar dit is het nieuwe oranje en onder Van Gaal vind ik het efficiente systeem veel leuker om naar te kijken dan onder Van Marwijk die er een finaleplaats mee behaalde.
De enige die het een beetje leuk maakt is Robben, die is echt in grootse vorm. Depay doet het ook goed. Ik vind de tactiek ook logisch, alleen is het voetbal in balbezit zo slecht vaak dat een beetje voorzichtigheid nog steeds wel gepast is. Robben had 2 geniale dribbels gisteren maar verder heb ik niet 1 goed uitgevoerde counter gezien en dat is toch de bedoeling van dit systeem..
pi_141482694
Ik heb liever dit efficiënte voetbal waarbij ik rustig op de bank zit dan dat oogstrelende voetbal waarbij je elk moment het mis kan zien gaan. Sowieso heb ik weinig verwachtingen van dit WK voor Oranje, we zien wel waar het schip strand.
pi_141482716
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:53 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De enige die het een beetje leuk maakt is Robben, die is echt in grootse vorm. Depay doet het ook goed. Ik vind de tactiek ook logisch, alleen is het voetbal in balbezit zo slecht vaak dat een beetje voorzichtigheid nog steeds wel gepast is. Robben had 2 geniale dribbels gisteren maar verder heb ik niet 1 goed uitgevoerde counter gezien en dat is toch de bedoeling van dit systeem..
Niet gisteren. Gisteren was er één opdracht; zij mogen niet scoren, wat groepswinst zou betekenen. Tegen Spanje, toen kwam er naast de 'nul' ook nog de opdracht met de counters bij. En dat verliep ook niet onverdienstelijk.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:03:01 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141482782
Het enige wat beter moet is het balbezit houden bij balverlies van de tegenstander. Ging tegen Australië al te vaak mis en nu ook weer. Dan willen ze toch nog vaak te snel, op zich ook niet gek als je al een paar minuten geen bal hebt geraakt. Zo gauw ze dat onder de knie krijgen kan dit team van iedereen winnen denk ik.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141482786
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:00 schreef Fargo het volgende:

[..]

Niet gisteren. Gisteren was er één opdracht; zij mogen niet scoren, wat groepswinst zou betekenen. Tegen Spanje, toen kwam er naast de 'nul' ook nog de opdracht met de counters bij. En dat verliep ook niet onverdienstelijk.
Ik geloof nooit dat de opdracht alleen was om te verdedigen.. met snelle spelers als Lens en Robben loer je altijd op een counter. Dat kwam er alleen niet echt uit, Lens was ook wel dramatisch.
pi_141482836
Loeren of gokken op een counter doe je natuurlijk altijd met spelers als Robben/Lens/Depay in je selectie. Lens hoeven ze wat mij betreft ook niet meer op te stellen. Geen enkele toegevoegde waarde en als Persie zijn hoofd erbij houdt en wat minder kaarten pakt zien we Lens hopelijk ook niet meer terug.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:08:05 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141482906
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:05 schreef Fargo het volgende:
Loeren of gokken op een counter doe je natuurlijk altijd met spelers als Robben/Lens/Depay in je selectie. Lens hoeven ze wat mij betreft ook niet meer op te stellen. Geen enkele toegevoegde waarde en als Persie zijn hoofd erbij houdt en wat minder kaarten pakt zien we Lens hopelijk ook niet meer terug.
Ik denk dat Lens het sowieso verloren heeft van Depay.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:08:47 #58
104871 remlof
Europees federalist
pi_141482929
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik denk dat Lens het sowieso verloren heeft van Depay.
Dat denk ik ook. Die zien we zelfs als invaller niet meer binnen de lijnen.
pi_141483162
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:32 schreef Fargo het volgende:
Bij de meeste journalisten hier moet de knop gewoon nog om. Nederland heeft perfect gespeeld deze poulefase. En natuurlijk was gisteren niet de standaard voor wat oranje kan laten zien. Gisteren volstond een remise en krijg je een heel andere wedstrijdinstelling als wanneer wij een zege nodig hadden voor de winst in de groep.

Maar dit is het nieuwe oranje en onder Van Gaal vind ik het efficiente systeem veel leuker om naar te kijken dan onder Van Marwijk die er een finaleplaats mee behaalde.
Dit vind ik ook, nog steeds hoor ik opvallend veel journalisten (van de oude garde), die het Nederlandse voetbal niet om aan te zien vinden. Maar dat vind ik echt totale onzin, vroeger was het helemaal niet altijd beter. Vaak zelfs waardeloos, de periode begin jaren 90 bijvoorbeeld. En vaak met veel moeite de penalty shootout halen (die we vervolgens altijd verloren).

En Nederland heeft maarliefs 10 keer gescoord in de groepsfase, wat echt heel netjes is.
٩๏̯͡๏)۶
pi_141483444
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:19 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dit vind ik ook, nog steeds hoor ik opvallend veel journalisten (van de oude garde), die het Nederlandse voetbal niet om aan te zien vinden. Maar dat vind ik echt totale onzin, vroeger was het helemaal niet altijd beter. Vaak zelfs waardeloos, de periode begin jaren 90 bijvoorbeeld. En vaak met veel moeite de penalty shootout halen (die we vervolgens altijd verloren).

En Nederland heeft maarliefs 10 keer gescoord in de groepsfase, wat echt heel netjes is.
Dit. Stel Brazilië, Argentinië, Frankrijk, Duitsland, Italië of wie dan ook zou de poule-fase op zo'n manier doorkomen, zowel qua tegenstanders als qua doelpunten. De pers zou ze dan torenhoog als favoriet neerzetten - en terecht. Maar omdat het Nederland is, en de verdediging 'maar matig' is (1 tegengoal in 3 potjes) wordt er continu terughoudend gedaan.

Je hoeft niet direct de polonaise te lopen, maar na 3 wedstrijden hoor je gewoon tot de top4 favorieten op dit moment.

Die wedstrijd tegen Australië toch nog winnen en gisteren tegen Chili zo goed als niks weggeven geeft voor mij juist aan dat ze enorm ver kunnen komen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:32:13 #63
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_141483523
quote:

[..]

Om de één of andere reden heeft men de illusie dat Nederland altijd wervelend voetbal speelt, maar dat is niet zo. In 1998 stonden we bijvoorbeeld 25e op de FIFA wereldranglijst toen het WK begon. Nou zegt zo'n lijst niet alles, maar met wervelend voetbal sta je over het algemeen wel hoger. In de poulefase speelden we twee keer gelijk, en elke finale daarna wisten we pas in de slotminuten te scoren om door te gaan of de verlenging veilig te stellen.

De oefenwedstrijden in aanloop naar het EK 2000 onder Rijkaard waren ook niet om aan te gluren. In 1988 begonnen we ook slecht aan het EK. In 1990 en 1994 was het WK ook niet al te best. In 2006 was het redelijk, maar niet meer dan dat. In 2008 was de poulefase goed, maar ook dat was met een soort countervoetbal, een tactiek die Guus Hiddink probleemloos kon pareren in de kwartfinale. En dan 2010, tja, dat is bekend.

Hoe dan ook speelt Nederland zelden meerdere wedstrijden wervelend en dominant. Eigenlijk lukte dat alleen in 2000 toen elke wedstrijd redelijk overtuigend gewonnen werd. Als je het 'objectief' bekijkt, is de poulefase in 2014 één van de beste ooit voor Nederland op een WK.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_141483645
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Om de één of andere reden heeft men de illusie dat Nederland altijd wervelend voetbal speelt, maar dat is niet zo. In 1998 stonden we bijvoorbeeld 25e op de FIFA wereldranglijst toen het WK begon. Nou zegt zo'n lijst niet alles, maar met wervelend voetbal sta je over het algemeen wel hoger. In de poulefase speelden we twee keer gelijk, en elke finale daarna wisten we pas in de slotminuten te scoren om door te gaan of de verlenging veilig te stellen.

De oefenwedstrijden in aanloop naar het EK 2000 onder Rijkaard waren ook niet om aan te gluren. In 1988 begonnen we ook slecht aan het EK. In 1990 en 1994 was het WK ook niet al te best. In 2006 was het redelijk, maar niet meer dan dat. In 2008 was de poulefase goed, maar ook dat was met een soort countervoetbal, een tactiek die Guus Hiddink probleemloos kon pareren in de kwartfinale. En dan 2010, tja, dat is bekend.

Hoe dan ook speelt Nederland zelden meerdere wedstrijden wervelend en dominant. Eigenlijk lukte dat alleen in 2000 toen elke wedstrijd redelijk overtuigend gewonnen werd. Als je het 'objectief' bekijkt, is de poulefase in 2014 één van de beste ooit voor Nederland op een WK.
En vergeet niet met hoeveel moeite Nederland zich vaak kwalificeerde, met bijvoorbeeld onze angstgegner Tsjechie in de kwalificatiepoule. En in 2002 werden we gewoon door een stel amateurs uit Ierland uit het het toernooi gehouden.
٩๏̯͡๏)۶
pi_141483738
quote:

[..]

Dit vind ik ook, nog steeds hoor ik opvallend veel journalisten (van de oude garde), die het Nederlandse voetbal niet om aan te zien vinden.
Het is ook niet om aan te zien, de vraag is vooral hoe belangrijk je dat vindt.
Supporters zullen het prima vinden, voetballiefhebbers wat minder.
Als iemand in een oranje shirt vooral de bal speelt naar iemand in een ander kleur shirt, dan kan ik daar niet warm van worden.
pi_141483812
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als iemand in een oranje shirt vooral de bal speelt naar iemand in een ander kleur shirt, dan kan ik daar niet warm van worden.
Ik vind dat echt zo'n gelul, dus als je dit goed voetbal vindt, kun je geen voetballiefhebber zijn? Vooral de doelpunten die Nederland dit WK heeft gemaakt vind ik erg mooi.

Welke periode de afgelopen 30 jaar vond je wel goed dan qua nederlands elftal? Alleen 1998 - 2000 was erg mooi, de rest vaak ronduit bagger.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:44:42 #67
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_141483839
De verdediging van Oranje heeft mij het meest verrast. Ik had er een hard hoofd in, het zijn immers jonge spelers met weinig ervaring op het internationale podium. Toch geven ze zeer weinig weg, maken geen domme fouten en het geslepen Chili heeft niet een fatsoenlijke doelpoging kunnen maken.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 11:45:51 #68
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_141483868
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Kom op zeg, je verheft je nu boven de massa. Het WK 2010 was niet om aan te zien. Dit WK kan ik genieten van de goed werkende tactiek, en van een geweldige Arjen Robben. Het voetbal kan nog beter, maar het is onzin dat je als voetballiefhebber alleen kan genieten van goed balbezit.
pi_141483900
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:43 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik vind dat echt zo'n gelul, dus als je dit goed voetbal vindt, kun je geen voetballiefhebber zijn? Vooral de doelpunten die Nederland dit WK heeft gemaakt vind ik erg mooi.

Welke periode de afgelopen 30 jaar vond je wel goed dan qua nederlands elftal? Alleen 1998 - 2000 was erg mooi, de rest vaak ronduit bagger.
Ik heb nergens geclaimd dat ik het de afgelopen 30 jaar ergens goed vond. ;)

Ik constateer alleen dat het nu niet om aan te zien is. Ongeveer de helft van alle ballen worden ingeleverd bij de tegenstander....als jij dat goed voetbal vindt prima, ik vind het niet om aan te zien, ondanks dat het succesvol is.
pi_141483951
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:46 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik constateer alleen dat het nu niet om aan te zien is. Ongeveer de helft van alle ballen worden ingeleverd bij de tegenstander....als jij dat goed voetbal vindt prima, ik vind het niet om aan te zien, ondanks dat het succesvol is.
Niemand verplicht je te kijken.
pi_141484004
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:45 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Kom op zeg, je verheft je nu boven de massa. Het WK 2010 was niet om aan te zien. Dit WK kan ik genieten van de goed werkende tactiek, en van een geweldige Arjen Robben. Het voetbal kan nog beter, maar het is onzin dat je als voetballiefhebber alleen kan genieten van goed balbezit.
Balbezit an sich is geen doel, wat het wel heel lang is geweest, dus dat daar een omslag in is gekomen juich ik alleen maar toe. Als liefhebber zie ik echter ook graag dat het spelers lukt om de bal naar iemand van je eigen team te spelen.

Wat de massa vindt heeft me verder nooit echt geboeid.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:56:09 #72
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141484165
quote:

[..]

Ik constateer alleen dat het nu niet om aan te zien is. Ongeveer de helft van alle ballen worden ingeleverd bij de tegenstander...
Dat is op dit moment de zwakte van Nederland denk ik. Dat is ook nog gewenning, het valt me op dat zo gauw er een interceptie is van Nederland ze toch gauw te snel wat willen met als gevolg inderdaad balverlies. Als Van Gaal er voor zorgt dat ze ook in zo'n situatie rustig blijven zie ik eigenlijk niet in waarom we geen wereldkampioen kunnen worden.

Ik vond het tactische spel tegen Chili boeiend om naar te kijken en ergerde mij vooral aan onnodig balverlies. Ik vergelijk mensen die altijd zo lullen over 'mooi' voetbal altijd met mensen die auto- en motorsport kijken omdat ze crashes willen zien. Beiden neem ik niet al te serieus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141484171
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:45 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Inderdaad 2010 was wel echt bagger, toen vond ik zelfs de verloren finale niet zo erg. Maar het huidige voetbal vind ik vaak prima om te zien, met lekker veel snelheid en prachtige doelpunten.
٩๏̯͡๏)۶
pi_141484286
quote:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens dus.. het lijkt wel of je na 3 gewonnen wedstrijden verplicht de polonaise moet lopen en als je dat niet doet ben je meteen een zuurpruim. Qua resultaat doet Oranje het geweldig en boven verwachting, maar het continu op vrij onnodige wijze ballen inleveren bij de tegenstander is niet best. Je maakt het jezelf als ploeg daardoor ook onnodig moeilijk omdat je weer energie moet steken om de bal terug te krijgen. Reactievoetbal.. prima, maar graag iets zorgvuldiger uitvoeren tegen Mexico.
pi_141484304
Dat Robben artikel hierboven van Amy Lawrence in The Guardian is erg mooi om te lezen. Klik ook even op het artikel om al de reacties te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')