Donderdag werden botten en schoenen gevonden in de buurt van de plaats waar eerder een rugzak met onder meer de telefoons van de vrouwen werd aangetroffen.
Kris Kremers en Lisanne Froon werden sinds april vermist.
Kris Kremers (21)
Op maandag 16 en woensdag 18 juni werden 2 schoenen, waarvan 1 met resten van voeten gevonden in de buurt van Alto Bocas del Toro, Panama, ten zuiden van een stuwdam in de Rio Changuinola (ook wel Rio Culebra genoemd).
Een deel van de resten is van de sinds 80 dagen vermiste Lisanne Froon uit Amersfoort zijn. Mogelijke sporen van haar vriendin Kris Kremers wordt nog onderzocht.
De rugzak van een van de meiden met daarin 2 zonnebrillen en 2 beha's, een telefoon en een camera, werd op zaterdag 14 juni gevonden nabij Los Romeros, en Valle del Risco, Bocas del Toro.
Maandag 23 juni volgt een persconferentie waarin de resultaten van het DNA-onderzoek worden gepresenteerd. De stoffelijke resten van de levenslustige Lisanne zijn zondag al bevestigd. Sympathieke Kris wordt nog gezocht.
• Op 3 plekken menselijke resten gevonden - NOS • Rugzak is door inheems echtpaar dat rijst verbouwde gevonden, dus niet door de gids noch door het expeditieteam - nu.nl
De rugzak is woensdag gevonden langs de rivier de Culebra in de struiken door een indianenvrouw die met haar man op een afgelegen plek rijst verbouwde. Het stel informeerde zijn stam, Dit heeft de Panamese officier van justitie die het onderzoek in de verdwijningszaak leidt, Betzaida Pitta, bekendgemaakt.
De inheemse gemeenschap besloot daarop een boodschapper te sturen naar de plaats Boquete om de autoriteiten in te lichten. De vrouw moest door onherbergzaam gebied lopen met dichte vegetatie, waar vier giftige slangensoorten voorkomen.
Daarna duurde het enige tijd voordat bevestigd kon worden dat het inderdaad om de spullen van de vermiste Nederlandse vrouwen ging. Door slechte weersomstandigheden was er een tijdje geen contact mogelijk met het onderzoeksteam.
Omgeving:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Ouders hebben schoenen herkend' Ook al is er nog geen direct bewijs, alles wijst erop dat de gevonden resten in Panama afkomstig zijn van de vermiste Kris en Lisanne.
De resten die in de jungle gevonden zijn, worden op dit moment nog onderzocht door experts in Panama. Verslaggever Britta Sanders:"Ik hoor hier van de woordvoerder van de familie dat de ouders de gevonden schoenen herkend zouden hebben als de schoenen van Kris en Lisanne. En dat het dezelfde schoenen zouden zijn die ze gedragen hebben bij hun vertrek vanaf Schiphol."
Ook de politie in Nederland zegt het sterke vermoeden te hebben dat het om de vrouwen gaat. Het DNA-onderzoek dat uitsluitsel moet geven, kan nog een halve week duren.
• meiden zijn in de rivier de Chiangola (of Culebra) gevallen en verdronken, de rugzak lag nog op de kant • de meiden zijn met rugzak en al in de rivier beland en de rugzak is ergens gestrand en daar gevonden • meiden rustten uit op hun verdwalings(?)tocht en zijn door wilde dieren aangevallen en gedood, de rugzak stond ongemoeid verderop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aaseters:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reptielen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amfibieën:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Insecten en spinnen:
Op maandag 23 juni 2014 17:27 schreef DjinN het volgende: [..] Ah. Ik dacht dat ze helemaal gevonden was (zoals de TT impliceert). Misschien kan de TT beter aangepast worden dan in het vervolg om verwarring te voorkomen
Nee, het is waarschijnlijk ook heel onwaarschijnlijk dat ze alles gaan vinden. Er zijn veel roofdieren, aaseters en uiteraard gaat ontbinding in het klimaat daar heel snel. Triest genoeg. Verder zijn ze nu nog bezig met onderzoek op een heupbot. Want van (weefsel) van Kris ontbreekt tot nog toe ieder spoor. Tenzij dat bot van haar is, natuurlijk.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla. [*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
Nee, het is waarschijnlijk ook heel onwaarschijnlijk dat ze alles gaan vinden. Er zijn veel roofdieren, aaseters en uiteraard gaat ontbinding in het klimaat daar heel snel. Triest genoeg. Verder zijn ze nu nog bezig met onderzoek op een heupbot. Want van (weefsel) van Kris ontbreekt tot nog toe ieder spoor. Tenzij dat bot van haar is, natuurlijk.
en de vraag is waar ze deze spullen (en resten) hebben gevonden.. als het bij een riviertje was is de kans groot dat ook delen zijn weggespoeld
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Op maandag 23 juni 2014 17:33 schreef StaceySinger het volgende: laten ze ook even vragen of het waar is dat er in het lege flesje maar 1 klein deukje zit
Op maandag 23 juni 2014 17:33 schreef StaceySinger het volgende: laten ze ook even vragen of het waar is dat er in het lege flesje maar 1 klein deukje zit
Op maandag 23 juni 2014 17:49 schreef StaceySinger het volgende: Er komen nog geen resultaten van onderzoek naar telefoon en camera. Die zijn er wel, maar onderzoek loopt nog.
Op maandag 23 juni 2014 17:49 schreef StaceySinger het volgende: Er komen nog geen resultaten van onderzoek naar telefoon en camera. Die zijn er wel, maar onderzoek loopt nog.
Op een persconferentie in Panama is bevestigd dat het DNA van Lisanne Froon is aangetroffen op menselijk weefsel dat in de jungle is gevonden. Dat nieuws was gisteren al bekend geworden. Er is nog geen DNA-match met de andere vermiste vrouw, Kris Kremers.
Het DNA van het botweefsel wordt nog onderzocht; daarvan is nog geen uitslag bekend. Dat duurt langer omdat het bot eerst pathologisch is onderzocht. Ook is het moeilijker om DNA uit botten te isoleren dan uit ander weefsel. "Trieste dag"
Volgens de hoofdofficier van justitie in de Panamese stad David is het nog te vroeg om conclusies te trekken over wat er precies is gebeurd met de Nederlandse vrouwen, die sinds 1 april worden vermist. De telefoon en de camera van Lisanne en Kris worden nog steeds onderzocht. Er zijn al wel resultaten bekend, maar die kunnen volgens de hoofdofficier nog niet openbaar worden gemaakt.
Een woordvoerder van de families zegt in een eerste reactie dat dit een trieste dag is. Later vandaag komt er een uitgebreidere verklaring. Regen
Het onderzoek in de jungle ligt momenteel stil. De dertig mensen die daar actief waren, kunnen pas weer verder als de weersomstandigheden in het bergachtige gebied verbeteren, zegt de hoofdofficier. Het regent er nu te veel.
nos.nl
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
niet gevonden, maar weet zeker dat ik het heb gelezen, maar nu.nl past wel vaker berichten aan
Alle monsters die reeds zijn onderzocht in Panama zijn nu in Nederland voor een tweede controle. Een monster (botweefsel) is nog steeds in Panama en wordt momenteel nog onderzocht.
Op maandag 23 juni 2014 19:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende: Wel treurig om een persconferentie te moeten houden waar wereldwijd mensen naar kijken en dan helemaal niets te melden hebben.
Wel treurig dat alles tegenwoordig altijd uitlekt.
Alle monsters die reeds zijn onderzocht in Panama zijn nu in Nederland voor een tweede controle. Een monster (botweefsel) is nog steeds in Panama en wordt momenteel nog onderzocht.
ja, morgen de uitslag, vanuit panama. En dus wel oa het bot mee naar nl voor verder onderzoek.
Op maandag 23 juni 2014 19:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende: Wel treurig om een persconferentie te moeten houden waar wereldwijd mensen naar kijken en dan helemaal niets te melden hebben.
Zei ik al eerder.. Het nieuws was al wel bevestigd aan NL.. omdat de pers er daar bovenop zit.. Alleen is het nu officieel bekend gemaakt..
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Het onderzoek is nog in volle gang, zegt NOS-verslaggeefster Eva Wiessing. "Er is niets wat er op wijst dat Kris Kremers is omgekomen. Onderzoekers concentreren zich nu op drie plekken bij een rivier waar je kunt oversteken. Dat duidt erop dat ze uit gaan van een ongeluk. Maar alle opties houden ze nog open."
Als je ze kent en je kan niet tegen (al dan niet) lollige opmerkingen dan moet je hier natuurlijk sowieso niet lezen. Maar dit gaat gewoon nergens meer over.
Dat vind ik niet helemaal een goede insteek. Mensen kunnen zich ook gewoon een beetje proberen te gedragen. Het feit dat het online is hoeft geen reden te zijn om gewoon alle respect maar te laten varen en te roepen dat mensen die de betrokken personen kennen het maar moeten ontlopen. (ook op de FP af en toe..)
Laten we er gewoon een topic van maken om elkaar op de hoogte te houden over eventuele ontwikkelingen (met bron) ipv dit gespeculeer en zelfs ronduit beledigen van mensen.
Dat vind ik niet helemaal een goede insteek. Mensen kunnen zich ook gewoon een beetje proberen te gedragen. Het feit dat het online is hoeft geen reden te zijn om gewoon alle respect maar te laten varen en te roepen dat mensen die de betrokken personen kennen het maar moeten ontlopen. (ook op de FP af en toe..)
Laten we er gewoon een topic van maken om elkaar op de hoogte te houden over eventuele ontwikkelingen (met bron) ipv dit gespeculeer en zelfs ronduit beledigen van mensen.
Op maandag 23 juni 2014 20:44 schreef Hathor het volgende: Is er uberhaupt al eens geopperd dat die twee meisjes onderling ruzie hebben gekregen, en dat op zijn zachtst gezegd volledig uit de hand is gelopen?
heb het nog niet gelezen hier.
Mijn vader heeft dit toevallig vandaag ook genoemd als een mogelijke theorie. Had daar zelf nog helemaal niet aan gedacht. Het lijkt me sterk, maar je weet maar nooit.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks. Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen. Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
Ik ook niet echt, maar aangezien er een voet en een heup is gevonden, en op de foto twee langwerpige botten zijn te zien, vermoed ik dat het gaat om de beenderen tussen heup en voet.
Mijn vader heeft dit toevallig vandaag ook genoemd als een mogelijke theorie. Had daar zelf nog helemaal niet aan gedacht. Het lijkt me sterk, maar je weet maar nooit.
Volgens de officier van justitie is het nog te vroeg om te speculeren. Alle opties, dus ook deze, worden open gehouden.
Het zou in ieder geval verklaren waarom haar DNA niet gevonden is.
Radical islam is the snake in the grass. Moderate islam is the grass that hides the snake.
Op maandag 23 juni 2014 20:44 schreef Hathor het volgende: Is er uberhaupt al eens geopperd dat die twee meisjes onderling ruzie hebben gekregen, en dat op zijn zachtst gezegd volledig uit de hand is gelopen?
minimaal 2 x voorbij gekomen, maar goed, dat maakt niet uit natuurlijk.
Op de persconferentie van maandag zei gerechtelijk medisch onderzoeker Silvia Bandel dat met de vondsten tot dusverre niet kan worden vastgesteld wanneer de dood zou zijn ingetreden en wat er gebeurd kan zijn. Maandag hopen onderzoekers het DNA-onderzoek van het stuk bekken af te ronden.
Pittí beklemtoonde dat de zoektocht verdergaat en dat maandag wordt besloten hoe precies. Hevige regen belemmerde maandag het zoeken. De Panamese autoriteiten hebben tijdens de persconferentie laten weten dat er net zo lang wordt doorgezocht tot het lot van Froon en Kremers is achterhaald.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Het zou in ieder geval verklaren waarom haar DNA niet gevonden is.
dus dat. Afwachten maar.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks. Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen. Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
Op maandag 23 juni 2014 21:38 schreef Bijna het volgende: Is het überhaupt nog mogelijk te achterhalen wat er precies gebeurd is? Of is dit een stomme vraag?
Met alleen een paar botten? Zou er niet op rekenen. In die jungle ontbindt alles verrekte snel, dus de kans dat dat ooit nog bekend wordt acht ik niet heel erg groot. Tenzij Kris dus nog leeft, maar ook die kans acht ik klein.
Met alleen een paar botten? Zou er niet op rekenen. In die jungle ontbindt alles verrekte snel, dus de kans dat dat ooit nog bekend wordt acht ik niet heel erg groot. Tenzij Kris dus nog leeft, maar ook die kans acht ik klein.
Op maandag 23 juni 2014 21:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende: Het onderzoek is nog in volle gang, zegt NOS-verslaggeefster Eva Wiessing. "Er is niets wat er op wijst dat Kris Kremers is omgekomen. Onderzoekers concentreren zich nu op drie plekken bij een rivier waar je kunt oversteken. Dat duidt erop dat ze uit gaan van een ongeluk. Maar alle opties houden ze nog open."
Waf een stomme manier van zeggen. Er wijst al helemaal niks op dat ze nog leeft.. Hoezo valse hoop voor familie..
Op maandag 23 juni 2014 21:38 schreef Bijna het volgende: Is het überhaupt nog mogelijk te achterhalen wat er precies gebeurd is? Of is dit een stomme vraag?
Dat ligt er een beetje aan natuurlijk, wat de foto's laten zien. En als daar verder niks uit te halen valt dan wordt de kans klein als het geen misdrijf is denk ik want dan ben je afhankelijk van de lichaamsresten. Als het een misdrijf is dan heb je nog een kans als de dader(s) gaat praten.