Datzelfde kun je over god zeggen.quote:Op maandag 23 juni 2014 19:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zeg eens dat het niet waar is dan?
Je hoort die persoontjes altijd zo hard mogelijk evolutie roepen. En zo vaak mogelijk.
Maar als het op de feiten aankomt komen ze nooit met bewijzen aanzetten.
Nee, er is bergen bewijs voor evolutie, voor god nul, niets nada zilchquote:
Kom maar eens met jouw goed onderbouwde feiten dan. En nee, de evolutietheorie aanvallen is/zijn geen feit(en).quote:Op maandag 23 juni 2014 19:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zeg eens dat het niet waar is dan?
Je hoort die persoontjes altijd zo hard mogelijk evolutie roepen. En zo vaak mogelijk.
Maar als het op de feiten aankomt komen ze nooit met bewijzen aanzetten.
Dat is waar. Ik had het niet goed gelezen.quote:Op maandag 23 juni 2014 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, er is bergen bewijs voor evolutie, voor god nul, niets nada zilch
Er is geen enkel bewijs dat er ooit een soort naar een andere soort is overgegaan....quote:Op maandag 23 juni 2014 19:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Evolutie is een feit waar enorm veel bewijs voor is. Dat is toch geen probleem. Als God inderdaad alles heeft geschapen (wat dat verder ook moge betekenen) dan heeft Hij dus ook de evolutie geschapen.
Piet, laat ze toch. God heeft geen bewijs nodig, God is een definitie.quote:Op maandag 23 juni 2014 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik met je bergen bewijs eens in de openbaarheid gaan tredenquote:Op maandag 23 juni 2014 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
En trol jij nou eens op. Het ligt er veelste dik bovenop.quote:Op maandag 23 juni 2014 19:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat er ooit een soort naar een andere soort is overgegaan....
Dat je in evolutie gelooft prima, maar ga niet dat soort onzin lopen verkopen.
Kom jij maar met bewijzen voor het bestaan van godquote:Op maandag 23 juni 2014 19:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik met je bergen bewijs eens in de openbaarheid gaan treden![]()
Dan ben jij de 1e die evolutie kan bewijzen, dat de ene soort een andere soort wordt.
Dan win je nog een nobel prijs![]()
Succes!
Dit vat het voor mij perfect samen:quote:Op maandag 23 juni 2014 16:13 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige. Geloof je in God dan leid je op z'n minst een gezegend sterfelijke leven.
Dus om het nog eens duidelijk te maken:
Gelovigen: je kan in hemel terecht komen of niet.
Ongelovigen: je kan in hel terecht komen of niet.
Met deze voorkennis, kies je er toch niet voor om als ongelovige door de wereld te gaan?
Om jullie over te halen, denk eens even na over de wereld en het universum. Alles wat bestaat is door iets gemaakt. Er kan niet iets vanuit niets komen. Het universum is door God geschapen en daarom zullen wij als stervelingen nooit de mysteries van het universum achterhalen. Wij zijn de mieren in de glazen bol. Het universum is eindig, er is een limiet in het universum en wij kunnen die limiet nooit bereiken omdat God ons heeft gelimiteerd in ons kunnen.
Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan? Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.
Dus als je niet in God gelooft, dan geloof je in dat 0 = 1. Niet logisch dus.
Ja hoor, dat gebeurt voortdurend. Binnen 20 a 30 generaties heb je al een andere soort. Niks bijzonders.quote:Op maandag 23 juni 2014 19:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat er ooit een soort naar een andere soort is overgegaan....
Dat je in evolutie gelooft prima, maar ga niet dat soort onzin lopen verkopen.
Ik had al kort 2 dingetjes genoemd.quote:Op maandag 23 juni 2014 19:34 schreef xpompompomx het volgende:
Kom maar eens met jouw goed onderbouwde feiten dan. En nee, de evolutietheorie aanvallen is/zijn geen feit(en).
Iemand die durft te zeggen dat evolutie een feit is troltquote:Op maandag 23 juni 2014 19:38 schreef Syntos het volgende:
En trol jij nou eens op. Het ligt er veelste dik bovenop.
Prima. Als jij dan ook geen onzin gaat lopen verkondigen over dat we zogenaamd allemaal geschapen zijn.quote:Op maandag 23 juni 2014 19:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Iemand die durft te zeggen dat evolutie een feit is trolt![]()
Nogmaals: Als jij en anderen in evolutie geloven prima, succes ermee. Maar ga geen onzin lopen verkopen dat het een feit is. Als er geen enkele wetenschapper ooit is geweest die het heeft kunnen bewijzen, wie ben jij dan ineens dat je dat zogenaamd wel kan....
Nee dan heeft een soort zich hooguit aangepast. Als het zo snel gaat dan zouden wij het zelfs overduidelijk moeten meemaken (aangezien er soorten zijn die heel kort leven).quote:Op maandag 23 juni 2014 19:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ja hoor, dat gebeurt voortdurend. Binnen 20 a 30 generaties heb je al een andere soort. Niks bijzonders.
Mee eensquote:Op maandag 23 juni 2014 19:41 schreef jogy het volgende:
Geloven uit angst voor de hel is zielig en als God daar zieltjes mee wil winnen is het een treurige God.
Hier ga je geen Nobelprijs mee winnen ben ik bang.quote:Op maandag 23 juni 2014 19:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik had al kort 2 dingetjes genoemd.
1. De natuur, inclusief fossielenbestand. Ontzettend ingewikkeld, zelfs de meest eenvoudige processen. Fossielenbestand laat alleen maar een plotselingen komst zien ipv tussenvormen dit en dat.
2. De Bijbel zelf. Denk aan de profetie over val Babylon. Zo'n 200 jaar ervoor opgeschreven in de Bijbel (door wie en hoe dat zou gebeuren). En ja dat is bekend.
Ik kan jou niet letterlijk God laten zien. En dat zal ik ook niet lopen roepen.quote:Op maandag 23 juni 2014 19:42 schreef Syntos het volgende:
Prima. Als jij dan ook geen onzin gaat lopen verkondigen over dat we zogenaamd allemaal geschapen zijn.
Zonde van de tijd. Die boeken eindigen dan toch alleen maar op de brandstapel.quote:Op maandag 23 juni 2014 19:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Eigenlijk is deze hele discussie overbodig. Men kan voor dit soort vragen beter de boeken van Dawkins lezen.
Ik zeg nergens dat de evolutie bewezen is.quote:Op maandag 23 juni 2014 19:44 schreef bianconeri het volgende:
Als jij dan ook maar eens ophoudt met je evolutie is bewezen onzin.
Zoals ik net al zei ga je niet ineens kunnen laten zien dat God er is. Ik kan je niet voor Hem brengen.quote:Op maandag 23 juni 2014 19:43 schreef xpompompomx het volgende:
Hier ga je geen Nobelprijs mee winnen ben ik bang.![]()
En dat terwijl dat geen enkel probleem zou moeten zijn als je zou weten hoe het wel zat niet?
En we hebben weer een gelovige te pakken die het woordje 'tussenvorm' in de mond neemt
Dat is flauw. Eerst moet ik van jou een soort laten veranderen, wat simpel is. Maar breng je opeens naar voren dat ik een hele orde moet veranderen.quote:Op maandag 23 juni 2014 19:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee dan heeft een soort zich hooguit aangepast. Als het zo snel gaat dan zouden wij het zelfs overduidelijk moeten meemaken (aangezien er soorten zijn die heel kort leven).
Maar bv de eendagsvlieg was in mijn jeugd een eendagsvlieg en nu nog hoor?
Zelfde met vele andere soorten.
Ze passen zich aan maar worden niet om maar wat doms te noemen van een reptiel een vogel of andersom. Of van een vis een reptiel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |