Tuurlijk. Jij eist een bewijs voor het bestaan van God. Dat is knullig.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Voor de gemiddelde mens gaat het niet over wat waar is, maar wat prettig is.
[..]
De 'echte gelovige'.... dat lijkt me gewoon een 'no true Scotsman' drogreden.
[..]
Je hebt gevoelens gehad die je religieus interpreteert. Dat is niet hetzelfde als de aanwezigheid van een Schepper voelen, ook niet als je dat voor jezelf zo uitlegt. Ik heb geen reden om daarin iets anders te zien dan een psychologisch effect.
Waarom? Wie claimt bewijst. Dit is niet mij claim.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:50 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Tuurlijk. Jij eist een bewijs voor het bestaan van God. Dat is knullig.
Aldus Romeinen 1:20. Je realiseert je dat dit argument al een paar eeuwen niet meer serieus wordt genomen door filosofen? Het is een redenatie vanuit onwetendheid. "Kijk eens hoe complex en mooi de werkelijkheid is... en dus...". Nee, dus niet "en dus". Dat is waar de bal stopt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:50 schreef Untermenschlich het volgende:
Het bewijs openbaart zich ieder moment voor je. Je wilt het alleen niet zien.
Dat weet ik.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:52 schreef Untermenschlich het volgende:
heel veel meer kan ik er niet over zeggen eigenlijk
Dat is toch precies wat je in essentie doet?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waarom? Wie claimt bewijst. Dit is niet mij claim.
De vraag is waarom dat knullig zou zijn. Het lijkt mij volstrekt redelijk.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:58 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat je in essentie doet?
Ik ben onwetend. Totaal. En dat is inzicht lijkt me.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
[..]
Aldus Romeinen 1:20. Je realiseert je dat dit argument al een paar eeuwen niet meer serieus wordt genomen door filosofen? Het is een redenatie vanuit onwetendheid. "Kijk eens hoe complex en mooi de werkelijkheid is... en dus...". Nee, dus niet "en dus". Dat is waar de bal stopt.
Zelfkennis en een barriere voor geestelijke ontwikkelingquote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:59 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Ik ben onwetend. Totaal. En dat is inzicht lijkt me.
Nou ja, omdat het zoals ik al zei zich continue voor je openbaart. Jij zoekt antwoord in een een of andere vorm, terwijl DAT juist geen vorm kent. Volg je me?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
De vraag is waarom dat knullig zou zijn. Het lijkt mij volstrekt redelijk.
Je weet dus ook niet of de gevoelens die jij hebt en die je als zodanig uitlegt samenhangen met de aanwezigheid van een God.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:59 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Ik ben onwetend. Totaal. En dat is inzicht lijkt me.
Je haalt weer van alles door elkaar jij.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je weet dus ook niet of de gevoelens die jij hebt en die je als zodanig uitlegt samenhangen met de aanwezigheid van een God.
Dat is dus precies het argument dat Paulus maakt in Romeinen 1:20.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:00 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Nou ja, omdat het zoals ik al zei zich continue voor je openbaart. Jij zoekt antwoord in een een of andere vorm, terwijl DAT juist geen vorm kent. Volg je me?
Je zei het eerder toch echt:quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:02 schreef Untermenschlich het volgende:
Er is niet een God. Er is slechts.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:33 schreef Untermenschlich het volgende:
maar ik heb vaak genoeg momenten gehad dat ik Gods aanwezigheid voelde
Ja ik ken die Paulus niet, maar hij heeft het duidelijk aardig begrepen dan.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is dus precies het argument dat Paulus maakt in Romeinen 1:20.
Mensen hebben sterk de neiging om te zoeken naar antwoorden, daar is niets mis mee. Waar - in mijn ogen - wel iets mis mee is is veronderstellen dat je de antwoorden hebt terwijl dat eenvoudig niet het geval is.
Het is een fragment uit de Bijbel:quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:04 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Ja ik ken die Paulus niet, maar hij heeft het duidelijk aardig begrepen dan.
"Slechts zijn" klinkt als en staat waarin ik ooit lag dankzij een cocktail van pijnstillers (inclusief een opiaat) en valium.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:04 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Ja ik ken die Paulus niet, maar hij heeft het duidelijk aardig begrepen dan.
...en de grap is dus dat er geen antwoorden zijn. Thans daar moet het heen. Vrij van vraag en antwoord. Slechts zijn.
laten we er even van uitgaan dat bovengestelde juist isquote:Op maandag 23 juni 2014 16:13 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige. Geloof je in God dan leid je op z'n minst een gezegend sterfelijke leven.
Dus om het nog eens duidelijk te maken:
Gelovigen: je kan in hemel terecht komen of niet.
Ongelovigen: je kan in hel terecht komen of niet.
Met deze voorkennis, kies je er toch niet voor om als ongelovige door de wereld te gaan?
Dit is nu eenmaal een discussieforum.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:12 schreef Untermenschlich het volgende:
Is goed jongens. Ik vind discussiėren vre-se-lijk zinloos eigenlijk.
Aha. Dus je kwam eigenlijk alleen even vertellen wat je zelf gelooft, maar wat anderen geloven en waarom interesseert je eigenlijk niet. Verwacht je dan dat mensen wel interesse tonen in wat jij gelooft?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:12 schreef Untermenschlich het volgende:
Ik kwam hier toevallig langs en dacht ik zet even wat neer. Het interesseert me verder echt niets wat jullie wel of niet geloven.
Ik geloof erin omdat God er gewoon is. Jullie willen bewijzen zien dat God bestaat, terwijl dat helemaal niet kan. Hij staat immers buiten het universum. Hij heeft het begin geschapen en alles wat geschapen is is eindig. En wat eindig is is geschapen of heeft een oorzaak zoals sommigen het noemen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:19 schreef Oud_student het volgende:
Zou God iemand die dus puur uit berekening en angst ervoor kiest om in God te geloven, belonen door hem/haar een plaats in de hemel te geven ?
Waarom zou dat een veel belachelijkere aaname zijn dan dat het spaghetti monster bestaat ?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:57 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Ik geloof erin omdat God er gewoon is. Jullie willen bewijzen zien dat God bestaat, terwijl dat helemaal niet kan. Hij staat immers buiten het universum. Hij heeft het begin geschapen en alles wat geschapen is is eindig. En wat eindig is is geschapen of heeft een oorzaak zoals sommige van jullie het noemen.
Of geloven jullie erin dat het universum oneindig is? Het universum was er gewoon? Dat is een veel belachelijke aanname dan dat God er is.
Omdat oneindig niet definieerbaar is in het sterfelijk universum.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:58 schreef TheListener het volgende:
[..]
Waarom zou dat een veel belachelijkere aaname zijn dan dat het spaghetti monster bestaat ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |