Inderdaad zeg....wat een niveau.quote:Op maandag 23 juni 2014 00:38 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof het verhaal geschreven is door een MOE-lander die het door google-translate heeft gehaald. Net zoals die petitie trouwens, om over de eenzijdige-, tendentieuze- en opruiende berichtgeving nog maar te zwijgen.
Is dit serieus een onafhankelijke krant?
jij bent wel héél star in je mening/houding.quote:Op maandag 23 juni 2014 10:20 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Precies.
En zoals ik al aangaf , de mensen die meteen dit soort klagers afdoen als zeikerds krijgen vanzelf een keer een soortgelijke situatie op het eigen bordje.
Dat gun ik ze van harte.
Ik ben niet héél star.quote:Op maandag 23 juni 2014 10:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
jij bent wel héél star in je mening/houding.
Er zijn kennelijk nog twee andere zaken weg gegaan en hij klaagt over nog veel meer dingen. Kennelijk is deze man iemand die nogal graag moeilijk doet over vanalles, die conclusie mag je met alle info die er gegeven is best trekken.
het gaat niet alleen om een ijssalon. Als dat alles was, zou je gelijk hebben, dan was de conclusie dat t een zeikerd was voorbarig. Er zit een speeltuintje achter ons huis en ik heb daar helemaal geen last van, er wonen hier echter mensen die dat wel hebben.quote:Op maandag 23 juni 2014 10:31 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik ben niet héél star.
Ik heb er moeite mee als mensen die niet naast zo'n zaak wonen vinden dat hij maar niet moet klagen , een meute bewoners die zo iemand dan wegzet als zeikerd.
En als ik het goed begrijp vervolgens de man even hard het leven zuur gaat maken.
Wie pest er nu wie vraag ik me dan af.
Daar heeft die man allemaal last van en klaagt hij over?quote:Op maandag 23 juni 2014 10:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Maar als jij ook last hebt van de auto die door de straat rijdt, het vliegtuig dat overvliegt, het bezoek dat bij de overburen naar binnen gaat, de achterburen die in je tuin kunnen kijken, de fietsen die bij de buren voor de deur staan, de baby van de achterburen die af en toe huilt, de hond van de vrouw op de hoek die een blafje laat horen op het moment dat hij naar binnen wil...
Tja, dan mogen ze je wmb best een zeikerd noemen hoor.
Was dit niet al de derde zaak die hij daar weg heeft gejaagd? Dan lijkt het me echt zo'n type die letterlijk overal last van heeft.quote:Op maandag 23 juni 2014 10:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Daar heeft die man allemaal last van en klaagt hij over?
nee, deze man niet, die had last van een bloemenzaak, een campingwinkel, de overburen die vanaf hun balkon zijn huis in kunnen kijken, carnaval, andere feesten, een zaak twee deuren verderop...quote:Op maandag 23 juni 2014 10:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Daar heeft die man allemaal last van en klaagt hij over?
Dus wat anders dan de auto die door de straat rijdt, het vliegtuig dat overvliegt, het bezoek dat bij de overburen naar binnen gaat, de achterburen die in je tuin kunnen kijken, de fietsen die bij de buren voor de deur staan, de baby van de achterburen die af en toe huilt, de hond van de vrouw op de hoek die een blafje laat horen op het moment dat hij naar binnen wil.quote:Op maandag 23 juni 2014 10:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, deze man niet, die had last van een bloemenzaak, een campingwinkel, de overburen die vanaf hun balkon zijn huis in kunnen kijken, carnaval, andere feesten, een zaak twee deuren verderop...
niet heel anders, hij had kennelijk last van mensen die in en uit een winkel lopen, vergelijk dat met n constante stroom bezoek bij de overburen.quote:Op maandag 23 juni 2014 10:51 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dus wat anders dan de auto die door de straat rijdt, het vliegtuig dat overvliegt, het bezoek dat bij de overburen naar binnen gaat, de achterburen die in je tuin kunnen kijken, de fietsen die bij de buren voor de deur staan, de baby van de achterburen die af en toe huilt, de hond van de vrouw op de hoek die een blafje laat horen op het moment dat hij naar binnen wil.
Neemt niet weg dat die man momenten zal hebben dat hij onterecht klaagt , dat geloof ik meteen. Alleen het zo massaal allemaal wegzetten als zeiken , zeuren en hem als buurtbewoners dan ook gaan pesten dat lijkt mij te ver gaan.
Veel te ver.
Het heeft er meer de schijn van dat op de mooiste dagen in het jaar er zeer lichte overlast is die wellicht strikt genomen niet past binnen de regeltjes, maar waar je als je toch in een winkelstraat wenst te gaan wonen gewoon je schouders over ophaalt.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Het kan best een zeikerd zijn, maar het lijkt mij normaal dat een horeca-uitbater zorgt dat zijn publiek binnen de grenzen van zijn terrasvergunning blijft en niet voor teveel geluidsoverlast zorgt. Daar kunnen ze een beveiliger voor inhuren, maar dit klinkt een beetje als een ondernemer die slechts tijd vrij maakt voor het draaien van omzet en dat ten koste laat gaan van de buren, om dan een zielig verhaaltje te houden waarvan hij weet dat het in goede aarde valt bij zijn klandizie die die buurman toch al niet mogen. Zo probeert hij via sociale druk te bereiken dat hij door kan gaan met geld verdienen door de lasten van zijn nering over de schutting te mikken.
Dus je vindt het niet dom om naast een winkelpand te gaan wonen en vervolgens iedereen eruit te pesten? En dan vind je het ook raar dat hij daarna gepest wordt?quote:Op maandag 23 juni 2014 10:31 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik ben niet héél star.
Ik heb er moeite mee als mensen die niet naast zo'n zaak wonen vinden dat hij maar niet moet klagen , een meute bewoners die zo iemand dan wegzet als zeikerd.
En als ik het goed begrijp vervolgens de man even hard het leven zuur gaat maken.
Wie pest er nu wie vraag ik me dan af.
Nou, dat laatste vind ik ook niet zo geweldig, al vraag ik mij wel af hoe bont je het moet maken om de hele buurt zo tegen je te krijgen... van de andere kant: kattenmeppers hebben doorgaans geen lang lontje.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:09 schreef bijdehand het volgende:
En dan vind je het ook raar dat hij daarna gepest wordt?
En het gaat dan ook niet alleen om die winkel, hij heeft ook last van diverse wijkactiviteiten die (omdat hij nou eenmaal in die straat woont) voor zijn woning of vlakbij zijn woning georganiseerd worden. Denk daarbij aan braderiën, markt, carnavalsoptocht en andere wijkfeesten.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dus je vindt het niet dom om naast een winkelpand te gaan wonen en vervolgens iedereen eruit te pesten? En dan vind je het ook raar dat hij daarna gepest wordt?
Daar klaagt hij ook over?quote:Op maandag 23 juni 2014 11:16 schreef Montagui het volgende:
En het gaat dan ook niet alleen om die winkel, hij heeft ook last van diverse wijkactiviteiten die (omdat hij nou eenmaal in die straat woont) voor zijn woning of vlakbij zijn woning georganiseerd worden. Denk daarbij aan braderiën, markt, carnavalsoptocht en andere wijkfeesten.
Dat bedoel ik dus, je moet het wel echt erg maken als de buurt zich zo tegen je keert. Net als die vent die bij Probleemwijken zei dat hij z'n (stief?)dochter ooit misbruikt had. De busjes met nieuwe ramen reden af en aan toen.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dat laatste vind ik ook niet zo geweldig, al vraag ik mij wel af hoe bont je het moet maken om de hele buurt zo tegen je te krijgen... van de andere kant: kattenmeppers hebben doorgaans geen lang lontje.
Daar gaat het juist omquote:Op maandag 23 juni 2014 11:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar klaagt hij ook over?
Nou, aan wie zou het dan liggen...?
Het ziet er niet uit als een winkelstraat en die regeltjes zijn er nou juist om wonen en ondernemen in harmonie te brengen. Dat hebben ondernemers nodig, want anders is de prikkel van omzet allesoverheersend.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het heeft er meer de schijn van dat op de mooiste dagen in het jaar er zeer lichte overlast is die wellicht strikt genomen niet past binnen de regeltjes, maar waar je als je toch in een winkelstraat wenst te gaan wonen gewoon je schouders over ophaalt.
Het lijkt me dan ook dat de gemeente de verantwoordelijkheid voor het 'terras' en de uitbreiding daarvan bij de ondernemer heeft neergelegd. Dat hij daar een beveiliger voor moet inhuren zal wel zijn eigen conclusie geweest zijn waarmee hij wil scoren bij de bevolking.quote:Een beveiliger bij een ijssalon... dat klinkt niet als te doen gebruikelijk, of wel?
Heb je de rest van de omgeving gezien?quote:Op maandag 23 juni 2014 11:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het ziet er niet uit als een winkelstraat
Om te beginnen is dat niet relevant en ten tweede vind ik het er weldegelijk uitzien als een dorpse winkelstraat.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Het ziet er niet uit als een winkelstraat
Ik zeg niet dat de regels niet nodig zijn, de vraag is alleen in hoeverre je je op ieder regeltje moet beroepen.quote:en die regeltjes zijn er nou juist om wonen en ondernemen in harmonie te brengen. Dat hebben ondernemers nodig, want anders is de prikkel van omzet allesoverheersend.
Nee, een gecertificeerde beveiliger wordt thans geëist door de gemeente. Met waarschijnlijk het einde van deze ijssalon als resultaat, want als je in de periode dat je omzet moet draaien de toko dicht moet gooien, dan komt het zelden goed.quote:Het lijkt me dan ook dat de gemeente de verantwoordelijkheid voor het 'terras' en de uitbreiding daarvan bij de ondernemer heeft neergelegd. Dat hij daar een beveiliger voor moet inhuren zal wel zijn eigen conclusie geweest zijn waarmee hij wil scoren bij de bevolking.
Kleine moeite om Google maps er bij te pakken? Het is geen winkelstraat zoals de Calverstraat, nee dat klopt. Maar als ik Streetview erbij pak zie je toch al snel een winkel of 5/6. En met een straatnaam als Hoofdstraat, kan je zoiets ook al verwachten.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het ziet er niet uit als een winkelstraat en die regeltjes zijn er nou juist om wonen en ondernemen in harmonie te brengen. Dat hebben ondernemers nodig, want anders is de prikkel van omzet allesoverheersend.
[..]
Het lijkt me dan ook dat de gemeente de verantwoordelijkheid voor het 'terras' en de uitbreiding daarvan bij de ondernemer heeft neergelegd. Dat hij daar een beveiliger voor moet inhuren zal wel zijn eigen conclusie geweest zijn waarmee hij wil scoren bij de bevolking.
Het meest bijzondere vind ik nog dat WS enerzijds kijkt naar hoe het er uit ziet in plaats van wat de wettelijke status is, maar als het om de klacht gaat moet de letter van de wet volledig gevolgd worden...quote:Op maandag 23 juni 2014 11:41 schreef Meike26 het volgende:
Kleine moeite om Google maps er bij te pakken? Het is geen winkelstraat zoals de Calverstraat, nee dat klopt. Maar als ik Streetview erbij pak zie je toch al snel een winkel of 5/6. En met een straatnaam als Hoofdstraat, kan je zoiets ook al verwachten.
Een heel winkelcentrum tegenover z'n huisquote:Op maandag 23 juni 2014 11:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Kleine moeite om Google maps er bij te pakken? Het is geen winkelstraat zoals de Calverstraat, nee dat klopt. Maar als ik Streetview erbij pak zie je toch al snel een winkel of 5/6. En met een straatnaam als Hoofdstraat, kan je zoiets ook al verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |