Niet voldoende.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat doen ze de afgelopen jaren niet al?
Ik denk dat je over een jaar of 10 een veel betere afspiegeling zal gaan zien van het feit dat meer vrouwen hoger opgeleid zijn dan 10 jaar geleden en dat vrouwen veel zelfstandiger zijn. Regelgeving gaan verzinnen om dat te forceren is zo sneuquote:Blijkt niet (afdoende) te werken, het blijkt grotendeels gesloten te blijven.
Vind dit wel een hele simpele voorstelling van de werkelijkheid.
Maar dit soort regelingen gaan er van uit dat een wat mindere kandidaat met een voorbips de voorkeur krijgt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, omdat je en de juiste kwaliteiten bezit en een vrouw bent. Dat is een belangrijke nuance.
Maar goed, zoals gezegd ben ik niet echt voor zo'n regeling, alleen weet ik ook niet zo snel een andere manier om een verandering wat af te dwingen als deze niet vanzelf in beweging wil komen.
Voor degene die zo zwaar hier tegen zijn, wat zijn dan oplossingen om te zorgen dat vrouwen(daar) wat meer toegang tot die hogere arbeidsmarkt krijgen?
quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat doen ze de afgelopen jaren niet al? Blijkt niet (afdoende) te werken, het blijkt grotendeels gesloten te blijven.
Vind dit wel een hele simpele voorstelling van de werkelijkheid.
quote:Op zondag 22 juni 2014 01:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat een belachelijk seksistisch idee dat vrouwen hulp nodig hebben en niet op hun eigen merites kunnen bereiken wat ze willen.
U bent een minderwaardig persoon. Niet omdat je toevallig borsten hebt, maar omdat je nog altijd bewust discrimineer op piemels en kutten.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:41 schreef MrsGreen het volgende:
[..]
Maar "de juiste kandidaat" is dat niet zoiets vaags als "de ware". Er zijn toch meerdere mensen die zoiets zouden kunnen? Daar mag dan wel wat verdeling in worden gemaakt over de seksen.
I do what ik wil.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:16 schreef Monolith het volgende:
Altijd weer dat inconsequente getutoyeer.
Gedraag je ffquote:Op woensdag 25 juni 2014 19:14 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
U bent een minderwaardig persoon. Niet omdat je toevallig borsten hebt, maar omdat je nog altijd bewust discrimineer op piemels en kutten.
Als iemand gaat zeggen dat er wat meer blanke invloed nodig is in de politiek omdat negers er een zooitje van maken dan ben je een racist. Feministen zeggen hetzelfde al dit hele topic lang. Als iemand negers discrimineert, alleen vanwege de huidkleur ga ik daar ook tegenin. Als iemand mij discrimineert omdat ik toevallig een piemeltje heb dan is het treurig dat je opkomt voor de racist.quote:
Ik zie hier geen feministen mannen discrimineren. Enkel zeggen dat ze een betere afspiegeling willen. Dat is hetzelfde als zeggen dat je in de politiek een meer representatief deel van de bevolking wilt zoals door meer allochtonen. Daar valt nooit iemand over.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:29 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Als iemand gaat zeggen dat er wat meer blanke invloed nodig is in de politiek omdat negers er een zooitje van maken dan ben je een racist. Feministen zeggen hetzelfde al dit hele topic lang. Als iemand negers discrimineert, alleen vanwege de huidkleur ga ik daar ook tegenin. Als iemand mij discrimineert omdat ik toevallig een piemeltje heb dan is het treurig dat je opkomt voor de racist.
Dat is niet hetzelfde want je staat volledig vrij om op de mensen te stemmen die je wil. Als enge feministen met quotums komen dan pakken ze die keuze af. Discriminatie op basis van geslacht.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie hier geen feministen mannen discrimineren. Enkel zeggen dat ze een betere afspiegeling willen. Dat is hetzelfde als zeggen dat je in de politiek een meer representatief deel van de bevolking wilt zoals door meer allochtonen. Daar valt nooit iemand over.
Ik ben het ook oneens met TS hoor. Maar je kan het ook normaal zeggen.
Een quotum is een dwangmiddel.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie hier geen feministen mannen discrimineren. Enkel zeggen dat ze een betere afspiegeling willen. Dat is hetzelfde als zeggen dat je in de politiek een meer representatief deel van de bevolking wilt zoals door meer allochtonen. Daar valt nooit iemand over.
Ik ben het ook oneens met TS hoor. Maar je kan het ook normaal zeggen.
Maar zelfs hier geld dat die beweging veel moeizamer gaat als zou moeten. Vrouwen moeten nogsteeds meer hordes nemen, dat gaat niet om kwaliteit van iemand, maar omdat het een vrouw is.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet voldoende.
[..]
Ik denk dat je over een jaar of 10 een veel betere afspiegeling zal gaan zien van het feit dat meer vrouwen hoger opgeleid zijn dan 10 jaar geleden en dat vrouwen veel zelfstandiger zijn. Regelgeving gaan verzinnen om dat te forceren is zo sneu
Hoe kom je daar bij?quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar dit soort regelingen gaan er van uit dat een wat mindere kandidaat met een voorbips de voorkeur krijgt.
anders ga je je quota niet vullenquote:
Jij zegt dus dat er niet genoeg vrouwen zijn met de kwaliteiten die nodig zijn voor die banen?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
anders ga je je quota niet vullen
Er zullen genoeg vrouwen zijn met de kwaliteiten, maar niet genoeg die daar wat mee doen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij zegt dus dat er niet genoeg vrouwen zijn met de kwaliteiten die nodig zijn voor die banen?
Het is dus exact deze gedachtegang die het probleem is.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zullen genoeg vrouwen zijn met de kwaliteiten, maar niet genoeg die daar wat mee doen.
Veel te veel vrouwen hebben niet de ambitie die past bij hun vermogen.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is dus exact deze gedachtegang die het probleem is.
Nee, dat denk ik niet, maar blijf vooral mannen de schuld geven. Ik ken genoeg vrouwen die wel een toppositie bereikt hebben, puur omdat ze de mentaliteit daarvoor hebben.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is dus exact deze gedachtegang die het probleem is.
Ik denk dat mannen vooral qua karakter een voorsprong hebben. Dat sluit net wat meer aan bij hoe het spel om de macht werkt. Om een voorbeeldje te noemen. Er bestaan bijvoorbeeld geen old-girls network.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar zelfs hier geld dat die beweging veel moeizamer gaat als zou moeten. Vrouwen moeten nogsteeds meer hordes nemen, dat gaat niet om kwaliteit van iemand, maar omdat het een vrouw is.
Betwijfel net zo goed of een quotum dat gaat verhelpen, denk zelfs dat het averechts kan helpen. Maar ik vind wel dat er een beetje te makkelijk over het feit heengestapt wordt dat er wel degelijk een achterstand op de arbeidsmarkt is voor vrouwen in het algemeen(dus niet overal en altijd). Vind het wat te makkelijk dat op de vrouw af te wentelen zo van ja in de toekomst leren de meisjes wel hoe het moet en mogen ze met de grote jongens komen spelen, nu kunnen ze dat gewoon nog niet.
Als we hier geen druk op blijven uitoefenen gaat het nog lang duren voordat dat goed komt. Dat vind ik emancipatie en daar ben ik dan wel weer voor. Dat vind ik geen eenzijdig iets, daar horen wat mij betreft ook die zaken bij waar mannen achtergesteld worden.
Vind het alleen erg lastig om te bepalen wanneer er toch wat meer druk uitgeoefend moet worden en er misschien wel iets afgedwongen moet worden.
Waarin zie je dat zij mannen de schuld geeft? Het zijn net zo goed de vrouwen die je smerig aankijken op het schoolplein als jij daar in pak aan komt zetten om je kind op te halen. Of de moeders die tegen hun dochters zeggen: ga gewoon een leuke taal studeren, natuurkunde is toch te moeilijk voor je.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet, maar blijf vooral mannen de schuld geven. Ik ken genoeg vrouwen die wel een toppositie bereikt hebben, puur omdat ze de mentaliteit daarvoor hebben.
Je sneer dat ik zou menen dat vrouwen de kwaliteiten niet zouden hebben zegt al genoeg.
Kortom, het gaat niet om de kwaliteiten maar om de mentaliteit, de ambitiequote:Op woensdag 25 juni 2014 22:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Waarin zie je dat zij mannen de schuld geeft? Het zijn net zo goed de vrouwen die je smerig aankijken op het schoolplein als jij daar in pak aan komt zetten om je kind op te halen. Of de moeders die tegen hun dochters zeggen: ga gewoon een leuke taal studeren, natuurkunde is toch te moeilijk voor je.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |