abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2014 @ 11:53:52 #226
168739 Red_85
'echt wel'
pi_141718047
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Marktverziekend en aantasting van de economie nog wel, heb je daar enig bewijs van? Kan je laten zien dat zo'n quota zo'n gevolg zou hebben(dat is al zat gedaan in de wereld, dus als dit zo is dan kan je dat vast bewijzen)?
Je klinkt als 1 van die mannen die zo overstuur raakte toen het idee opkwam om vrouwen te laten stemmen, toen zou ook de halve wereld vergaan volgens die type's.

Verschil is tussen vrouwen stemrecht geven en een verplicht vrouwenquotum, dat bij het vergeven van stemrecht, vrouwen werden gelijkgetrokken. Bij een eventueel vrouwenquotum worden vrouwen voorgetrokken.

Dus je wilt vermeende discriminatie met discriminatie oplossen?
quote:
Je overdrijft echt mateloos. Maar goed, wat je niet wil heb je wel duidelijk gemaakt, wat dan wel, hoe zou jij deze beweging willen stimuleren, wanneer vindt jij het wel tijd voor wat dwang?

Waarom dwang? Nog meer regeltjes in een overgereguleerd pestland waarvoor voor iedere regel een apart peloton aan ambtenaren wordt neergezet.
En maar klagen over belastingen.
quote:
Als we een ander, nog nijpender, emancipatie-probleem nemen, het zorgrecht van vaders, mag daar dan wel gedwongen worden, of moeten we dan ook maar rustig over 10 jaar kijken of het veranderd is, want tja, mannen moeten zelf maar wat meer voor het recht wat ze nu hebben gaan staan, is een karakter-probleem dat ze zelf op moeten lossen....
Zorgrecht en emancipatieprobleem voor vaders. Waarom krijgen mannen maar 2 dagen verlof na de geboorte van hun kind in dit land? Maar als je dat wil vergelijken met een vermeend glazen plafond.. prima.

Vrouwen hebben gelijke kansen en rechten verkregen in de 20ste eeuw. Sterker nog, hoeveel vrouwen zijn de kostwinner geworden of verdienen zelfs het meeste? Denk dat het in de Scandinavische landen en NL prima geregeld is.

Je moet niet de discrimatiekaart pakken en het daarmee ook willen oplossen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_141894950
Waarom starten deze "benadeelde" vrouwen eigenlijk niet zelf een bedrijf?

Oja, omdat het onzin is. Maar die ratten zullen het economische nadeel vanzelf wel ondervinden
pi_141920919
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Verschil is tussen vrouwen stemrecht geven en een verplicht vrouwenquotum, dat bij het vergeven van stemrecht, vrouwen werden gelijkgetrokken. Bij een eventueel vrouwenquotum worden vrouwen voorgetrokken.

Dus je wilt vermeende discriminatie met discriminatie oplossen?

[..]

Waarom dwang? Nog meer regeltjes in een overgereguleerd pestland waarvoor voor iedere regel een apart peloton aan ambtenaren wordt neergezet.
En maar klagen over belastingen.

[..]

Zorgrecht en emancipatieprobleem voor vaders. Waarom krijgen mannen maar 2 dagen verlof na de geboorte van hun kind in dit land? Maar als je dat wil vergelijken met een vermeend glazen plafond.. prima.

Vrouwen hebben gelijke kansen en rechten verkregen in de 20ste eeuw. Sterker nog, hoeveel vrouwen zijn de kostwinner geworden of verdienen zelfs het meeste? Denk dat het in de Scandinavische landen en NL prima geregeld is.

Je moet niet de discrimatiekaart pakken en het daarmee ook willen oplossen.
Mooi gezegd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141920927
De Crepes & Waffles (aanrader voor als je Colombia bezoekt) hanteert een beleid dat ze alleen aleenstaande moeders in dienst hebben.

Volgens de maakbaarheidsfetisjisten hier moet dit uiteraard niet mogen, dit moeten we niet willen met zijn allen.
Quota, en wie zich er niet aan houdt; boetes, vervolgingen, opsluiten en de sleutel weggooien.

Dat zal die vuyle ondernemers leren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 5 juli 2014 @ 09:48:50 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141922060
quote:
18s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 06:47 schreef El_Matador het volgende:
De Crepes & Waffles (aanrader voor als je Colombia bezoekt) hanteert een beleid dat ze alleen aleenstaande moeders in dienst hebben.

Volgens de maakbaarheidsfetisjisten hier moet dit uiteraard niet mogen, dit moeten we niet willen met zijn allen.
Quota, en wie zich er niet aan houdt; boetes, vervolgingen, opsluiten en de sleutel weggooien.

Dat zal die vuyle ondernemers leren.
Bij de Aldi hier in D werken naar verhouding ook veel alleenstaande moeders
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 09:51:21 #231
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141922088
Je kan er als bedrijf ook gewoon voor kiezen de beste werkgever voor hoogopgeleide en hooggemotiveerde vrouwen te worden. Dat leidt er toe dat deze voor jouw bedrijf willen werken en geeft je voordelen op de arbeidsmarkt.
Maar dat is een keuze die bedrijven zelf moeten maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 10:20:14 #232
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_141922398
De volgende stap is een quotum voor niet-westerse-allochtonen.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_141922399
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:53 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Weet je wat het is. Zie even het leven als een hardloopwedstrijd, als blanke hetero man heb je haast al 100m voorsprong op de rest. Dit is simpelweg een maatregel om te zorgen dat de startposities een beetje hetzelfde blijven.
Als er nou één discipline is waar een blanke man geen voordeel heeft... :X
quote:
Vrouwen en bepaalde minderheden worden vaker benadeeld. Dan is het toch niet zo erg om dit keer als man 'de lul' te zijn voor een keertje om het een beetje gelijk te trekken? Als je naar de cijfers kijkt is het in ieder geval wel broodnodig.
Dus omdat er aan de ene kant gediscrimineerd wordt wil je dat oplossen door het op een ander vlak ook te doen? Raar standpunt.
quote:
En over het gedeelte dat je als vrouw niet op een functie wil zitten omdat het volgens het vrouwenquotum moet... Als je echt niet geschikt bent voor de functie kunnen ze prima andere vrouwen daarvoor vinden hoor. Je doet alsof het aanbod van vrouwen die dit willen heel klein is, maar volgens mij kun je genoeg vrouwen vinden die zo'n functie kunnen vervullen. :)
Ik zou me niet prettig voelen op een plek waar ze zeggen "We hadden betere kandidaten, maar goed, we moesten nu eenmaal iemand van jouw afkomst/geslacht/whatever aannemen."

Daarnaast, gaan de mannen in de top die vrouwen serieus nemen als ze enkel op hun geslacht zijn aangenomen?
  zondag 6 juli 2014 @ 18:14:36 #234
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_141974846
Precies, en daarom ben ik er ook voor dat ze een quotum moeten hebben voor mensen met parkinson bij de chirurgie-afdeling van elk ziekenhuis! Geef hun ook eens een kans!
En ja, ok, het aantal sterfgevallen zal daarmee dan wel met zo ongeveer 80% stijgen, maar ja, er wordt in ieder geval niet gediscrimineerd.
Gr gr. de KLB Keizer
pi_142202762
Merkwaardig toch dat er nooit wordt gevraagd om een vrouwenquotum in de bouwvak of de loodgieterij.
"C'est une très méchante manière de raisonner que de rejeter ce qu'on ne peut comprendre."
-François-René de Chateaubriand
pi_142232598
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 12:58 schreef Chateaubriand het volgende:
Merkwaardig toch dat er nooit wordt gevraagd om een vrouwenquotum in de bouwvak of de loodgieterij.
Dat is merkwaardig, omdat?
  zondag 13 juli 2014 @ 02:25:44 #237
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_142232612
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 02:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is merkwaardig, omdat?
Vrouwen en mannen zijn gelijk en daar zijn vrouwen ondervertegenwoordigd. Moet wat aan gedaan worden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_142232649
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 02:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Vrouwen en mannen zijn gelijk en daar zijn vrouwen ondervertegenwoordigd. Moet wat aan gedaan worden.
Nope, maar ik zou niet weten waarom je vrouwen per definitie ergens voor moet buitensluiten.
  zondag 13 juli 2014 @ 02:42:41 #239
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142232810
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 02:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is ook vooral heel belangrijk dat dat wordt opgelegd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_142234378
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 02:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nope, maar ik zou niet weten waarom je vrouwen per definitie ergens voor moet buitensluiten.
Voor fysiek zwaardere beroepen zijn ze ondergeschikt.

Maar inderdaad, er mogen best wat meer vrouwen in bedrijven komen. Echter is een quotum opleggen iets wat alleen maar in het nadeel van de vrouwen werkt. Helaas begrijpen een hoop mensen dit niet.
Conscience do cost.
pi_142234508
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:22 schreef Teslynd het volgende:

[..]

De vrouwen hebben hulp nodig om het old girls netwerk op te zetten en uit te breiden. Pas als dat er staat, zijn mannen en vrouwen gelijkwaardige concurrenten.
Vrouwen zijn onderling veel te jaloers en afgunstig om een old girls netwerk te kunnen hebben.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_142263708
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 09:11 schreef charon het volgende:

[..]

Vrouwen zijn onderling veel te jaloers en afgunstig om een old girls netwerk te kunnen hebben.
Dus flink zijn en helpen om er wèl een paar op te zetten.
pi_142273143
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:57 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dat is onzinnig. Ten eerste kunnen netwerken niet door iemand anders worden opgezet - dat moet je zelf doen.
Ten tweede, opzetten heeft geen zin als het niet in stand blijft en dat probleempje is opgelost.
Ten derde - ik denk dat vrouwen misschien helemaal niet zoiets nodig hebben, als het ze niet ligt. Waarom zouden ze mannen moeten kopieren? Omdat die superieur zijn?
Ik zie dat niet zo. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, wel gelijkwaardig.
Die verschillen moet je niet proberen te ignoreren, maar benutten.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_142279672
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 07:17 schreef charon het volgende:

[..]

Dat is onzinnig. Ten eerste kunnen netwerken niet door iemand anders worden opgezet - dat moet je zelf doen.
Ten tweede, opzetten heeft geen zin als het niet in stand blijft en dat probleempje is opgelost.
Ten derde - ik denk dat vrouwen misschien helemaal niet zoiets nodig hebben, als het ze niet ligt. Waarom zouden ze mannen moeten kopieren? Omdat die superieur zijn?
Ik zie dat niet zo. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, wel gelijkwaardig.
Die verschillen moet je niet proberen te ignoreren, maar benutten.
Juist. Vrouwen hebben hulp nodig om hun equivalent van het old boys netwerk op te zetten. Het old boys netwerk is ook niet van de ene dag op de andere ontstaan en is trouwens gebaseerd op onderdrukking.
pi_142279860
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:23 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Juist. Vrouwen hebben hulp nodig om hun equivalent van het old boys netwerk op te zetten. Het old boys netwerk is ook niet van de ene dag op de andere ontstaan en is trouwens gebaseerd op onderdrukking.
Als het gebaseerd is op onderdrukking waarom wil je vrouwen daar dan aan mee laten doen?
pi_142279951
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:27 schreef beeer het volgende:

[..]

Als het gebaseerd is op onderdrukking waarom wil je vrouwen daar dan aan mee laten doen?
Onderdrukking van de vrouw en van de armen. Beide groepen zijn geëmancipeerd ten opzichte van toen.
pi_142280424
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:28 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Onderdrukking van de vrouw en van de armen. Beide groepen zijn geëmancipeerd ten opzichte van toen.
De good old boys netwerken zijn volgens jou onderdrukking van vrouwen en daarom moeten vrouwen door mannen geholpen worden om mannen te gaan onderdrukken? Of gaan ze samen de armen onderdrukken?
pi_142280463
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:38 schreef beeer het volgende:

[..]

De good old boys netwerken zijn volgens jou onderdrukking van vrouwen en daarom moeten vrouwen door mannen geholpen worden om mannen te gaan onderdrukken? Of gaan ze samen de armen onderdrukken?
Uh, beter lezen.
pi_142281750
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:57 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Als ze competent waren hadden ze dat zelf al gedaan. Verder zie ik geen reden om op die manier te discrimineren op geslacht.
Conscience do cost.
pi_142284505
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 02:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is ook vooral heel belangrijk dat dat wordt opgelegd.
Anders komt er nooit iets van. Vrouwen kunnen alleen iets als het moet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')