Daar is vrij weinig darwinistisch aan. Op welke genen wordt daarmee geselecteerd volgen jou?quote:Op maandag 28 juli 2014 20:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als deze ziekte maar goed genoeg aanslaat ontstaat vanzelf een positief Darwinistisch effect dat diegenen die slim genoeg zijn om aan hygiëne te doen overblijven.
Weet ik niet.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch?
Ik was alleen benieuwd of er bronnen waren met statistieken over de redenen om niet te vaccineren in Nederland.
IQquote:Op maandag 28 juli 2014 20:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar is vrij weinig darwinistisch aan. Op welke genen wordt daarmee geselecteerd volgen jou?
Ik betwijfel correlatie, laat staan causatie tussen de twee. IQ is ook wel een redelijk trainbare vaardigheid en bovendien geen genotype, maar een fenotype.quote:
Lijkt me niet. Laatst in zo'n 'ik heb een buitenlandse vrouw' programma was er toch eentje bij wie zijn vrouw tbc had opgelopen van iemand die tbc had in zo'n centrum.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gaan vluchtelingen die in Nederland aankomen eigenlijk eerst in quarantaine? Lijkt me toch wel een redelijk risico, zeker als de incubatietijd wat langer is en de instroom stijgt (en dus het risico op verslapte procedures toeneemt)...
Volgens mij laten de Amish zich ook niet inenten, met dezelfde reden.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Weet ik niet.
Ik weet wel dat de reden om niet te vaccineren bij gereformeerden vaak slecht begrepen wordt. Het is niet zo dat die mensen denken dat God 'boos' wordt als ze hun kinderen vaccineren.
Van oudsher zijn de mensen daar ook tegen bijvoorbeeld sociale verzekeringen. Zij zien dit als een gebrek aan vertrouwen in God. Ze hebben de staat niet nodig om voor ze te zorgen, God zal dit doen. En wat stelt de staat nu voor vergeleken met God? (Het beroep op sociale verzekeringen in die streken is ook bizar veel lager dan elders, dat hangt natuurlijk ook samen met de sterke sociale cohesie.
Enfin, analoog geldt het voor verzekeringen. Niet nodig, vertrouw op God en die zal zorgen dat alles goedkomt. En via die stap wordt een polio-vaccinatie ook als een soort verzekering gezien.
Dat is trouwens vrijwel uniek voor Nederland, dat er zulke grote groepen zijn die zich bewust niet vaccineren om religieuze redenen. In Amerika zijn ook hele strenge gereformeerde gemeenschappen, maar daar doen ze het gewoon wel.
Gaan er met:quote:Op maandag 28 juli 2014 21:07 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Laatst in zo'n 'ik heb een buitenlandse vrouw' programma was er toch eentje bij wie zijn vrouw tbc had opgelopen van iemand die tbc had in zo'n centrum.
Ik neem aan dat de muren rond fort europa dan hoger worden en vluchtelingen ook niet meer terecht kunnen op lampedusa.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gaan er met:
• een 'epidemie' (of aanstaande epidemie)
• grotere stromen naar Europa (zie die Eritreeers)
dan geen alarmbellen af bij de AIVD? Lijkt me toch wel een groot punt van zorg voor een immigratiecontinent als Europa?
Daar wordt wel degelijk wel eens van afgeweken. Recentelijk hebben ze zich wel laten inenten. Ik ben even kwijt of in de omgeving mazelen of kinkhoest heerste en toen hebben ze wel meegewerkt.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgens mij laten de Amish zich ook niet inenten, met dezelfde reden.
klopt niet , er is zat eten daar zo , vruchtbaarder land als daar zo bestaat haast niet , op die woestijnen na dan , dat Moeder Natuur daar al een hele tijd probeert orde op zaken te stellen ,dat klopt wel , maar dan moeten westerlingen hun neus daaruit houden en geen miljoenen geld daarheen meer sturen anders zal de natuur een keer heel erg boos worden, fuck niet met de natuur, laat die lui lekker , AIDS komt ook daar vandaan en kan ons allen treffen. Ze hebben nog geen wiel of alfabet kunnen maken maar wel AIDS en Ebola. Het Westen blijft daar bemoeienis voeren en de natuurlijke processen verstoren. Het Westen denkt dat ze machtiger zijn dan de natuur en haar wil.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:34 schreef speedcore het volgende:
[..]
zwaar overbevolkt continent, veels te veel mensjes in een gebied waar van nature te weining te vreten is. Moeder natuur stelt orde op zaken en stemt vraag en aanbod op elkaar af.
Misschien kunnen we het hernoemen naar Isla Ebola?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik neem aan dat de muren rond fort europa dan hoger worden en vluchtelingen ook niet meer terecht kunnen op lampedusa.
Er is zeker wel extra aandacht in dit soort gevallen.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gaan er met:
• een 'epidemie' (of aanstaande epidemie)
• grotere stromen naar Europa (zie die Eritreeers)
dan geen alarmbellen af bij de AIVD? Lijkt me toch wel een groot punt van zorg voor een immigratiecontinent als Europa?
http://nos.nl/artikel/680844-dode-jongen-in-herculestoestel-vs.htmlquote:Een jonge verstekeling is in Duitsland dood aangetroffen in het landingsgestel van een vrachtvliegtuig.
(...) Het vliegtuig was afkomstig uit Afrika en had een tussenlanding gemaakt op Sicilië.
Direct na de landing is de verstekeling gecontroleerd op het ebola-virus (...) maar de jongen bleek het virus niet te dragen.
quote:Individuals who are not symptomatic are not contagious
De quote in je edit is niet het hele verhaal!quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:56 schreef Tyr80 het volgende:
Volgens de WHO website duurt het tussen de 2 en 21 dagen tot een besmet persoon symptomen vertoont, maar ik kan nergens vinden of een besmet persoon de ziekte ook vanaf dag 1 (of 2) verder kan verspreiden, of pas later. Iemand?
Wat mij betreft echt 3 weken quarantaine voor mensen die uit besmette gebieden komen, met een virus met deze eigenschappen ga je toch geen risico's nemen?
Ebola kan dus, door bijvoorbeeld direct bloedcontact en seksuele handelingen, van mens op mens worden overgebracht vanaf het moment dat het in het systeem zit. Ook tijdens de incubatietijd! Dit itt wat veel media de laatste tijd vermelden.quote:People are infectious as long as their blood and secretions contain the virus. For this reason, infected patients receive close monitoring from medical professionals and receive laboratory tests to ensure the virus is no longer circulating in their systems before they return home. (...) Men who have recovered from the illness can still spread the virus to their partner through their semen for up to 7 weeks after recovery. For this reason, it is important for men to avoid sexual intercourse for at least 7 weeks after recovery or to wear condoms if having sexual intercourse during 7 weeks after recovery.
http://www.who.int/csr/disease/ebola/faq-ebola/en/
Dit is het moment dat veel media een beetje in de war raken. Zoals ik in het begin al schreef, gaat dit niet over wel of niet besmettelijk, maar over de mate van besmettelijkheid.quote:The patients become contagious once they begin to show symptoms. They are not contagious during the incubation period.
http://www.who.int/csr/disease/ebola/faq-ebola/en/
Hartelijk dank! Maar dus toch alle reden om bezorgd te zijn helaas...quote:
Klopt, en dat is dus in één geval ooit gebeurd, in een apenverblijf in de VS.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:10 schreef Taxandria het volgende:
Volgens mij zijn ze vooral bang dat het virus muteert, zodat het zich door de lucht kan verspreiden, dan heb je wel echt een heel groot probleem!
Dacht in een laboratorium als onderdeel van een experiment dat het bovenstaande kan gebeuren (een aap werd besmet door een varken, of andersom, zonder dat de dieren met elkaar hebben aangeraakt verder).quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, en dat is dus in één geval ooit gebeurd, in een apenverblijf in de VS.
Als ik het goed begrijp kunnen Airborne Virussen, om ze zo maar even te noemen, door de lucht overgedragen worden in vooral druppeltjes, vochtigheid, die vaak met het blote oog niet te zien zijn (behalve in de iets grotere varianten als je niest bijvoorbeeld of als het heel koud is). Adem bestaat ook voor een deel uit dit soort deeltjes, dit soort virussen kunnen door de vochtigheid enige tijd overleven binnen dit soort druppels, dus de druppeltjes inderdaad en soms kan dat best lang zo blijven dat ligt aan het virus hoe lang dat duurt. Bij ebola is het wel het geval dat het virus zo snel doodt dat het virus ook nauwelijks de tijd heeft om te muteren maar het kan gebeuren.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:21 schreef Tyr80 het volgende:
Dan de volgende vraag, wat bedoelen ze dan met 'become airborne'. Want een virus kan toch alleen binnen een levende cel leven? Lijkt me nogal een mutatie voor een virus om daar niet meer van afhankelijk te zijn.
Dus dan zijn er zwevende levende cellen die de lucht in waaien vanaf een besmette aap en door een andere ingeademd worden? Of reist het dan in een belletje snot wat iemand uitgeniest heeft?
Klopt, hebben Canadese onderzoekers geobserveerd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:19 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Dacht in een laboratorium als onderdeel van een experiment dat het bovenstaande kan gebeuren (een aap werd besmet door een varken, of andersom, zonder dat de dieren met elkaar hebben aangeraakt verder).
Helder, bedankt!quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:26 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp kunnen Airborne Virussen, om ze zo maar even te noemen, door de lucht overgedragen worden in vooral druppeltjes, vochtigheid, die vaak met het blote oog niet te zien zijn (behalve in de iets grotere varianten als je niest bijvoorbeeld of als het heel koud is). Adem bestaat ook voor een deel uit dit soort deeltjes, dit soort virussen kunnen door de vochtigheid enige tijd overleven binnen dit soort druppels, dus de druppeltjes inderdaad en soms kan dat best lang zo blijven dat ligt aan het virus hoe lang dat duurt. Bij ebola is het wel het geval dat het virus zo snel doodt dat het virus ook nauwelijks de tijd heeft om te muteren maar het kan gebeuren.
Als iemand met ebola in de buurt is kan je je sowieso wel zorgen makenquote:Op woensdag 30 juli 2014 14:31 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Klopt, hebben Canadese onderzoekers geobserveerd.
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2233956/Could-Ebola-airborne-New-research-shows-lethal-virus-spread-pigs-monkeys-contact.html
Er is in verschillende laboratoria ook al aangetoond dat het virus, onder optimale condities, kan worden overgedragen via kleine speekseldruppeltjes die vrijkomen bij hoesten en niezen, die vervolgens direct worden ingeademd of ingeslikt door iemand anders.
Dit is tot nu toe echter alleen geobserveerd in laboratoria onder de meest optimale omstandigheden voor een dergelijke verspreiding. (niet door mensen moedwillig te besmetten, hier zijn andere methoden voor om dit vast te stellen)
Dit is dus geen methode die ooit bevestigd is in de buitenwereld, het is ook niet zeker of het dus zou kunnen in normale omstandigheden, maar als je ooit in een afgesloten ruimte zit met een geïnfecteerd persoon die je continu recht in je gezicht zit te hoesten, dan mag je je zorgen gaan maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |