Kijk wat een ophef prikken tegen mazelen enzo veroorzaakten want 'je werd er autistisch van'. En wij zijn dan enigszins opgeleid.quote:Op zondag 27 juli 2014 12:59 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je kunt het die mensen ook niet echt kwalijk nemen. Lijkt me eerder een gevolg door gebrek aan kennis en weinig vertrouwen is de overheid hebben. Wat natuurlijk ook ergens vandaan komt.
Het is meer de zeer snelle werking dat het mee laat vallen en dat het veelal in afgelegen gebieden voorkomt.quote:Op zondag 27 juli 2014 20:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat 'vreselijk besmettelijke' schijnt nogal mee te vallen.
Waar komen dit soort indianenverhalen:quote:Op zondag 27 juli 2014 12:15 schreef Erasmo het volgende:
Veel inwoners van Sierra Leone geloven dat besmette patiënten in het ziekenhuis een spuitje krijgen, omdat de overheid wil dat je doodgaat. Daarom worden geïnfecteerde patiënten door familieleden uit klinieken gehaald en verstopt in de dorpen. Daar vormen ze een besmettingsbron voor anderen.
in vredesnaam vandaan?quote:Veel inwoners van Sierra Leone geloven dat besmette patiënten in het ziekenhuis een spuitje krijgen, omdat de overheid wil dat je doodgaat. Daarom worden geïnfecteerde patiënten door familieleden uit klinieken gehaald en verstopt in de dorpen. Daar vormen ze een besmettingsbron voor anderen.
Dat is eigenlijk een normale gang van zaken bij epidemieën. Het aantal besmetting zal eerst sterk toenemen, pieken, en vervolgens weer terug dalen omdat het aantal mensen vatbare personen te sterk is afgenomen.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
De lijn lijkt echter niet lineair maar exponentieel te zijn. Nou is het niet heel zinvol om klakkeloos een dergelijke grafiek te gaan extrapoleren, maar als het zo door zou stijgen, dan gaat het vrij hard.
Ja, maar niet iedere besmettelijke ziekte heeft een mortaliteit oplopend tot 90%.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:36 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat is toch met iedere besmettelijke ziekte?
http://nos.nl/artikel/679422-ebola-verspreidt-zich-naar-nigeria.htmlquote:(...) Een besmette man uit Liberia reisde per vliegtuig naar Nigeria en overleed daar. Het is niet duidelijk hoe hij aan boord kon komen, want grensverkeer wordt streng gecontroleerd.
De man heeft het virus waarschijnlijk in Liberia opgelopen na contact met zijn zus. Zij is ook overleden aan de gevolgen van het virus.
Vlak na aankomst in Nigeria ging de 40-jarige man in quarantaine en overleed een paar dagen later in de stad Lagos. Die is met zo'n 14 miljoen inwoners de op één na grootste stad in Afrika. (...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Dit klopt dus gewoon niet. Als mensen de waarschuwingen van wetenschappers, verplegeres en hun lokale overheden* serieus zouden nemen zouden ze direct afstand nemen van iemand die de symptomen van Ebola laat zien. Dat doen ze niet, dus blijft het virus zich verspreiden terwijl al eerder is gezegd dat de ziekte in principe makkelijk te stuiten moet zijn vanwege de hoge sterfte en het snelle opkomen van de symptomen.quote:Op maandag 28 juli 2014 08:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mja die mensen snappen het besmettingsgevaar ook niet. Kan je ze ook niet uitleggen want je ziet het niet tot dat het te laat is.
De bevolking neemt het ook niet serieus. Die geloven liever in voodoo.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:17 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dit klopt dus gewoon niet. Als mensen de waarschuwingen van wetenschappers, verplegeres en hun lokale overheden* serieus zouden nemen zouden ze direct afstand nemen van iemand die de symptomen van Ebola laat zien. Dat doen ze niet, dus blijft het virus zich verspreiden terwijl al eerder is gezegd dat de ziekte in principe makkelijk te stuiten moet zijn vanwege de hoge sterfte en het snelle opkomen van de symptomen.e lokale overheden nemen het helaas niet allemaal serieus
Volgens mij speelt dat in Nederland niet zo heel erg. De meeste die hier tegen inenten zijn, hebben religieuze motieven.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:42 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Kijk wat een ophef prikken tegen mazelen enzo veroorzaakten want 'je werd er autistisch van'. En wij zijn dan enigszins opgeleid.
Ja, maar dat zegt geen zak in het licht van de betreffende grafiek natuurlijk. De relevante vraag is waar de piek ligt. Het maakt nogal uit of die ligt op 5000 of op 50 miljoen.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:16 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk een normale gang van zaken bij epidemieën. Het aantal besmetting zal eerst sterk toenemen, pieken, en vervolgens weer terug dalen omdat het aantal mensen vatbare personen te sterk is afgenomen.
Als zo'n stad als Lagos besmet raakt dan is het einde wel zoek. Niet alleen kan het virus zich dan miljoenenvoudig uitbreiden, er zal ook paniek ontstaan waarop mensen met de ziekte over het hele land uitzwermen. Dat is in zo'n stad niet te stoppen.quote:Op maandag 28 juli 2014 11:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, maar dat zegt geen zak in het licht van de betreffende grafiek natuurlijk. De relevante vraag is waar de piek ligt. Het maakt nogal uit of die ligt die op 5000 of op 50 miljoen.
De anti-vaxxers zijn een nogal trieste bedoening. Maar dat mag je hier niet mee vergelijken in mijn ogen. Mijns inziens wordt er door dat soort tuig gebruikgemaakt van de emotie en de onmacht van ouders van autistische kinderen. En wat is er dan "mooier" om het op iets externs te kunnen afschuiven? De enige munitie die je nodig hebt is een volstrekt verkeerd onderzoek en je kunt er ook nog eens bijhalen dat het "wetenschappelijk bewezen" is, ook al is dat later volledig ontkracht.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:42 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Kijk wat een ophef prikken tegen mazelen enzo veroorzaakten want 'je werd er autistisch van'. En wij zijn dan enigszins opgeleid.
In zulke gebieden weten ze niet beter. Wat kun je ze kwalijk nemen.....?quote:Op maandag 28 juli 2014 00:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Waar komen dit soort indianenverhalen:
[..]
in vredesnaam vandaan?
Net zoiets als de verhalen dat je AIDS kunt genezen door seks met een maagd te hebben, wat talloze baby's, peuters en kleuters in Zuid-Afrika een verkrachting heeft opgeleverd.
Hebben wij allemaal, toch laten hele volksstammen hun kinderen niet vaccineren en rennen mensen naar pendelgezwendel, klankschaal bedriegers en homeopatenquote:Op maandag 28 juli 2014 16:12 schreef penny-wise het volgende:
[..]
In zulke gebieden weten ze niet beter. Wat kun je ze kwalijk nemen.....?
Zonder fatsoenlijke voorlichting, mediavoorziening oid......
nee, antroposofen zijn de grootste groepquote:Op maandag 28 juli 2014 11:11 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Volgens mij speelt dat in Nederland niet zo heel erg. De meeste die hier tegen inenten zijn, hebben religieuze motieven.
dat zijn ook religieuzenquote:Op maandag 28 juli 2014 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
nee, antroposofen zijn de grootste groep
Heb je daar statistieken van? Ik weet wel dat de uitbraken van dergelijke ziekten voornamelijk in gereformeerde gebieden voorkomen, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met een sterke concentratie van niet-gevaccineerden.quote:Op maandag 28 juli 2014 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
nee, antroposofen zijn de grootste groep
Kan wel wat hoger liggen dan voorheen aangezien het nu in steden is ipv afgelegen gebied, maar het is niet zo gemakkelijk spreidbaar als bijvoorbeeld griep. Echt extreem zal het niet worden. Eerder bij 5000 dus.quote:Op maandag 28 juli 2014 11:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, maar dat zegt geen zak in het licht van de betreffende grafiek natuurlijk. De relevante vraag is waar de piek ligt. Het maakt nogal uit of die ligt op 5000 of op 50 miljoen.
Tja dat is allemaal koffiedik kijken. Het kan zich in grote steden in arme landen met slechte hygiëne snel verspreiden als er geen adequate actie wordt ondernomen en het is een vrij duidelijk virus waaraan 50-90% van de patiënten overlijdt.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:18 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Kan wel wat hoger liggen dan voorheen aangezien het nu in steden is ipv afgelegen gebied, maar het is niet zo gemakkelijk spreidbaar als bijvoorbeeld griep. Echt extreem zal het niet worden. Eerder bij 5000 dus.
NRC goed genoeg voor je?quote:Op maandag 28 juli 2014 18:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je daar statistieken van? Ik weet wel dat de uitbraken van dergelijke ziekten voornamelijk in gereformeerde gebieden voorkomen, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met een sterke concentratie van niet-gevaccineerden.
Het contact rate ligt laag vermits dit virus heel snel toeslaat en omdat de meeste er ook aan dood gaan dus zal het niet zo snel spreiden naar grote gebieden. Het is dus vooral erg gevaarlijk binnen het kleine gebied waar het zich bevindt.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja dat is allemaal koffiedik kijken. Het kan zich in grote steden in arme landen met slechte hygiëne snel verspreiden als er geen adequate actie wordt ondernomen en het is een vrij duidelijk virus waaraan 50-90% van de patiënten overlijdt.
Het wordt m.i. wel pas echt zorgwekkend als bv kleine knaagdieren als ratten een vorm met zich mee kunnen gaan dragen oud.
De incubatietijd is 2 tot 21 dagen. Als het de wat mobielere wereldburgers gaat treffen in plaats van ruraal Afrika dan kan het best snel gaan.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:41 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Het contact rate ligt laag vermits dit virus heel snel toeslaat en omdat de meeste er ook aan dood gaan dus zal het niet zo snel spreiden naar grote gebieden. Het is dus vooral erg gevaarlijk binnen het kleine gebied waar het zich bevindt.
Maar de slechte omstandigheden helpen zeker niet mee daar om het aantal zo laag mogelijk te houden.
Die 2 - 21 dagen steekt me nog een beetje.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
De incubatietijd is 2 tot 21 dagen. Als het de wat mobielere wereldburgers gaat treffen in plaats van ruraal Afrika dan kan het best snel gaan.
Gaan vluchtelingen die in Nederland aankomen eigenlijk eerst in quarantaine? Lijkt me toch wel een redelijk risico, zeker als de incubatietijd wat langer is en de instroom stijgt (en dus het risico op verslapte procedures toeneemt)...quote:Op maandag 28 juli 2014 19:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
De incubatietijd is 2 tot 21 dagen. Als het de wat mobielere wereldburgers gaat treffen in plaats van ruraal Afrika dan kan het best snel gaan.
Ik denk dat de geografische spreiding van antroposofen groter is dan van gereformeerden. Overigens is het voldoende als 95% van de bevolking zich vaccineert, er is dan te weinig voedingbodem over. Die overige 5% zijn 'free riders'.quote:Op maandag 28 juli 2014 18:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je daar statistieken van? Ik weet wel dat de uitbraken van dergelijke ziekten voornamelijk in gereformeerde gebieden voorkomen, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met een sterke concentratie van niet-gevaccineerden.
Als deze ziekte maar goed genoeg aanslaat ontstaat vanzelf een positief Darwinistisch effect dat diegenen die slim genoeg zijn om aan hygiëne te doen overblijven.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:17 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dit klopt dus gewoon niet. Als mensen de waarschuwingen van wetenschappers, verplegeres en hun lokale overheden* serieus zouden nemen zouden ze direct afstand nemen van iemand die de symptomen van Ebola laat zien. Dat doen ze niet, dus blijft het virus zich verspreiden terwijl al eerder is gezegd dat de ziekte in principe makkelijk te stuiten moet zijn vanwege de hoge sterfte en het snelle opkomen van de symptomen.
* De lokale overheden nemen het helaas niet allemaal serieus
Ja, dat zeg ik toch?quote:Op maandag 28 juli 2014 20:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de geografische spreiding van antroposofen groter is dan van gereformeerden. Overigens is het voldoende als 95% van de bevolking zich vaccineert, er is dan te weinig voedingbodem over. Die overige 5% zijn 'free riders'.
Daar is vrij weinig darwinistisch aan. Op welke genen wordt daarmee geselecteerd volgen jou?quote:Op maandag 28 juli 2014 20:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als deze ziekte maar goed genoeg aanslaat ontstaat vanzelf een positief Darwinistisch effect dat diegenen die slim genoeg zijn om aan hygiëne te doen overblijven.
Weet ik niet.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch?
Ik was alleen benieuwd of er bronnen waren met statistieken over de redenen om niet te vaccineren in Nederland.
IQquote:Op maandag 28 juli 2014 20:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar is vrij weinig darwinistisch aan. Op welke genen wordt daarmee geselecteerd volgen jou?
Ik betwijfel correlatie, laat staan causatie tussen de twee. IQ is ook wel een redelijk trainbare vaardigheid en bovendien geen genotype, maar een fenotype.quote:
Lijkt me niet. Laatst in zo'n 'ik heb een buitenlandse vrouw' programma was er toch eentje bij wie zijn vrouw tbc had opgelopen van iemand die tbc had in zo'n centrum.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gaan vluchtelingen die in Nederland aankomen eigenlijk eerst in quarantaine? Lijkt me toch wel een redelijk risico, zeker als de incubatietijd wat langer is en de instroom stijgt (en dus het risico op verslapte procedures toeneemt)...
Volgens mij laten de Amish zich ook niet inenten, met dezelfde reden.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Weet ik niet.
Ik weet wel dat de reden om niet te vaccineren bij gereformeerden vaak slecht begrepen wordt. Het is niet zo dat die mensen denken dat God 'boos' wordt als ze hun kinderen vaccineren.
Van oudsher zijn de mensen daar ook tegen bijvoorbeeld sociale verzekeringen. Zij zien dit als een gebrek aan vertrouwen in God. Ze hebben de staat niet nodig om voor ze te zorgen, God zal dit doen. En wat stelt de staat nu voor vergeleken met God? (Het beroep op sociale verzekeringen in die streken is ook bizar veel lager dan elders, dat hangt natuurlijk ook samen met de sterke sociale cohesie.
Enfin, analoog geldt het voor verzekeringen. Niet nodig, vertrouw op God en die zal zorgen dat alles goedkomt. En via die stap wordt een polio-vaccinatie ook als een soort verzekering gezien.
Dat is trouwens vrijwel uniek voor Nederland, dat er zulke grote groepen zijn die zich bewust niet vaccineren om religieuze redenen. In Amerika zijn ook hele strenge gereformeerde gemeenschappen, maar daar doen ze het gewoon wel.
Gaan er met:quote:Op maandag 28 juli 2014 21:07 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Laatst in zo'n 'ik heb een buitenlandse vrouw' programma was er toch eentje bij wie zijn vrouw tbc had opgelopen van iemand die tbc had in zo'n centrum.
Ik neem aan dat de muren rond fort europa dan hoger worden en vluchtelingen ook niet meer terecht kunnen op lampedusa.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gaan er met:
• een 'epidemie' (of aanstaande epidemie)
• grotere stromen naar Europa (zie die Eritreeers)
dan geen alarmbellen af bij de AIVD? Lijkt me toch wel een groot punt van zorg voor een immigratiecontinent als Europa?
Daar wordt wel degelijk wel eens van afgeweken. Recentelijk hebben ze zich wel laten inenten. Ik ben even kwijt of in de omgeving mazelen of kinkhoest heerste en toen hebben ze wel meegewerkt.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgens mij laten de Amish zich ook niet inenten, met dezelfde reden.
klopt niet , er is zat eten daar zo , vruchtbaarder land als daar zo bestaat haast niet , op die woestijnen na dan , dat Moeder Natuur daar al een hele tijd probeert orde op zaken te stellen ,dat klopt wel , maar dan moeten westerlingen hun neus daaruit houden en geen miljoenen geld daarheen meer sturen anders zal de natuur een keer heel erg boos worden, fuck niet met de natuur, laat die lui lekker , AIDS komt ook daar vandaan en kan ons allen treffen. Ze hebben nog geen wiel of alfabet kunnen maken maar wel AIDS en Ebola. Het Westen blijft daar bemoeienis voeren en de natuurlijke processen verstoren. Het Westen denkt dat ze machtiger zijn dan de natuur en haar wil.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:34 schreef speedcore het volgende:
[..]
zwaar overbevolkt continent, veels te veel mensjes in een gebied waar van nature te weining te vreten is. Moeder natuur stelt orde op zaken en stemt vraag en aanbod op elkaar af.
Misschien kunnen we het hernoemen naar Isla Ebola?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik neem aan dat de muren rond fort europa dan hoger worden en vluchtelingen ook niet meer terecht kunnen op lampedusa.
Er is zeker wel extra aandacht in dit soort gevallen.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gaan er met:
• een 'epidemie' (of aanstaande epidemie)
• grotere stromen naar Europa (zie die Eritreeers)
dan geen alarmbellen af bij de AIVD? Lijkt me toch wel een groot punt van zorg voor een immigratiecontinent als Europa?
http://nos.nl/artikel/680844-dode-jongen-in-herculestoestel-vs.htmlquote:Een jonge verstekeling is in Duitsland dood aangetroffen in het landingsgestel van een vrachtvliegtuig.
(...) Het vliegtuig was afkomstig uit Afrika en had een tussenlanding gemaakt op Sicilië.
Direct na de landing is de verstekeling gecontroleerd op het ebola-virus (...) maar de jongen bleek het virus niet te dragen.
quote:Individuals who are not symptomatic are not contagious
De quote in je edit is niet het hele verhaal!quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:56 schreef Tyr80 het volgende:
Volgens de WHO website duurt het tussen de 2 en 21 dagen tot een besmet persoon symptomen vertoont, maar ik kan nergens vinden of een besmet persoon de ziekte ook vanaf dag 1 (of 2) verder kan verspreiden, of pas later. Iemand?
Wat mij betreft echt 3 weken quarantaine voor mensen die uit besmette gebieden komen, met een virus met deze eigenschappen ga je toch geen risico's nemen?
Ebola kan dus, door bijvoorbeeld direct bloedcontact en seksuele handelingen, van mens op mens worden overgebracht vanaf het moment dat het in het systeem zit. Ook tijdens de incubatietijd! Dit itt wat veel media de laatste tijd vermelden.quote:People are infectious as long as their blood and secretions contain the virus. For this reason, infected patients receive close monitoring from medical professionals and receive laboratory tests to ensure the virus is no longer circulating in their systems before they return home. (...) Men who have recovered from the illness can still spread the virus to their partner through their semen for up to 7 weeks after recovery. For this reason, it is important for men to avoid sexual intercourse for at least 7 weeks after recovery or to wear condoms if having sexual intercourse during 7 weeks after recovery.
http://www.who.int/csr/disease/ebola/faq-ebola/en/
Dit is het moment dat veel media een beetje in de war raken. Zoals ik in het begin al schreef, gaat dit niet over wel of niet besmettelijk, maar over de mate van besmettelijkheid.quote:The patients become contagious once they begin to show symptoms. They are not contagious during the incubation period.
http://www.who.int/csr/disease/ebola/faq-ebola/en/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |