Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ekiden Ook dit jaar doen we vanuit dit topic weer mee met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Op zaterdag 21 juni 2014 11:38 schreef Guard het volgende: Volgens mij wordt het morgen prachtig loopweer, althans voor mij dan Voor anderen blijkt ieder zonnestraaltje tijdens het lopen er een teveel
Ga wel maar met mijn hydration-pack op pad, want 1 drinkpost op 27 km is misschien toch wat weinig voor een zonnige dag.
Het lijkt puik weer te worden inderdaad! Hoe laat start jij? Ik om 9.30.
Morgen om deze tijd al 2,5 uur aan het lopen. Hoop dat ik dan op de helft ben
Ik ga weer een klein rondje doen om te kijken of ik nog ergens last van heb. Morgen 8km groepsrun in Groningen. Da's gewoon voor de leuk, want de competitie is voorbij. Ik verwacht ook niet dat het zo zwaar wordt als normaal.
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Ik hoor niet bij de ziekenboeg hoor. Ik hoor ook bij de niet onoverkomelijke pijntjes. Na een wandelrondje en het inbouwen van een nieuwe autoradio gaat het alweer een stuk beter.
Ik hoor niet bij de ziekenboeg hoor. Ik hoor ook bij de niet onoverkomelijke pijntjes. Na een wandelrondje en het inbouwen van een nieuwe autoradio gaat het alweer een stuk beter.
Vandaag iets meer dan 10km. En dat is dan inclusief warmingup en stukken wandelen. Heb er 1 uur en 16 minuten over gedaan. Middenstuk 5km aan een stuk hardgelopen in 31min15sec. Dat is 3 minuten 2 seconden boven mijn persoonlijk record. Komende periode maar naartoe werken dat ik weer richting mijn PR ga, en die dan verbeteren. Ik ben er namelijk van overtuigd dat als ik zorg dat ik regelmatig blijf trainen dat ik veel sneller kan.
Iemand toen die begonnen is met hardlopen ook last van de knieën gehad?
Ik zit in week 2 en ik had gister behoorlijke last. Vandaag voel ik het niet meer, maar als het zo snel al opspeelt belooft dat niet veel goeds... of het moet komen omdat de spieren nog moeten aansterken van het couch potato leven. Maar dat zijn niet de knieën.
Ik zit in week 2 en ik had gister behoorlijke last. Vandaag voel ik het niet meer, maar als het zo snel al opspeelt belooft dat niet veel goeds... of het moet komen omdat de spieren nog moeten aansterken van het couch potato leven. Maar dat zijn niet de knieën.
Hoelang heb je gelopen? Een vriend van me had dat ook en bleek hypermobiel te zijn...
True, dan zal dat er wel mee te maken hebben. Gewoon flink aansterken dus.
[..]
Heb nooit ontwrichtingen en zo dus ik denk niet dat dat het is. Als het een probleem blijft laat ik er wel naar kijken.
Ik neem aan dat je met Evy of iets dergelijks bent begonnen? En anders moet je misschien als het blijft even 2 weken beginnen met 3x per week een flink stuk te wandelen (flink doorlopen, niet slenteren) van ongeveer een half uur aan het begin tot een uur aan het eind van die 2 weken... Dan geef je je lijf vast ook de kans om te wennen aan die beweging, als je echt een couch potato bent...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Dat begint er weer een beetje op te lijken. Pijntjes zijn te verwaarlozen. De benen voelen nog niet helemaal zo fris als een maand geleden maar ik kon het tempo weer wat vasthouden en ik ben niet voortijdig gestopt
Het lijkt puik weer te worden inderdaad! Hoe laat start jij? Ik om 9.30.
Morgen om deze tijd al 2,5 uur aan het lopen. Hoop dat ik dan op de helft ben
Mag pas om 11.20 op pad, maar ik ben er eerder dus zal ik eens vriendelijk vragen of ik wat eerder mag. En met 2,5 uur hoop ik al redelijk in de buurt van de finish te zijn
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Yup, elke keer dat ik weer begon de afgelopen (12?) jaren. Ook de laatste keer weer, heb toen iets rustig aan gedaan maar verder niks anders en toen ging het ineens over. Ik denk dat deze keer mijn lichaam sterker is geworden ofzo.
Check, hoeveel loop je dan nu ongeveer? (En is dat continu op tempo of ook wandelen).
Maar door te lopen train je alles om je knieen heen, voor mij (zwakke knie) is het lopen juist een manier om aan te sterken en ik merk dat mijn knie het nu een heel stuk beter houdt.
Anders even een stapje terug doen als het aan blijft houden? Of een week terug, anders dezelfde week gewoon nog eens doen. In ieder geval heel belangrijk om niet te forceren en dat is makkelijker gezegd dan gedaan hehe.. (conditie is meestal sterker dan je lichaam, nogal verraderlijk ).
Btw, dacht morgenavond maar eens een coopertest te doen voor mezelfs. Eens zien waar ik zit Maar wat is daar eigenlijk handig in, gewoon retesnel proberen te beginnen en dan kijken hoe lang je dat tempo volhoudt? Vindt het lastig inschatten wat 'max gaan voor 12 minuten' voor mij is...
[ Bericht 6% gewijzigd door m0ridin op 21-06-2014 13:25:19 ]
True, dan zal dat er wel mee te maken hebben. Gewoon flink aansterken dus.
[..]
Heb nooit ontwrichtingen en zo dus ik denk niet dat dat het is. Als het een probleem blijft laat ik er wel naar kijken.
Dat was 1 van de eerste dingen waar ik last van kreeg toen ik begon te lopen, maar ik liep ook op baggerschoenen (standaard adidasjes). Op wat voor schoenen loop jij?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Check, hoeveel loop je dan nu ongeveer? (En is dat continu op tempo of ook wandelen).
Maar door te lopen train je alles om je knieen heen, voor mij (zwakke knie) is het lopen juist een manier om aan te sterken en ik merk dat mijn knie het nu een heel stuk beter houdt.
Btw, dacht morgenavond maar eens een shuttlerun te doen voor mezelfs. Eens zien waar ik zit Maar wat is daar eigenlijk handig in, gewoon retesnel proberen te beginnen en dan kijken hoe lang je dat tempo volhoudt? Vindt het lastig inschatten wat 'max gaan voor 12 minuten' voor mij is...
Coopertest bedoel je denk ik?
Trap 12 is dat zo te zien, dan ga je best hard inderdaad (inclusief keren!) Ik wil hem nog wel een keertje doen. Ik kan me niet meer herinneren hoever ik op de middelbare school kwam, maar dat was volgens mij niet zo heel geweldig.
Ik neem aan dat je met Evy of iets dergelijks bent begonnen? En anders moet je misschien als het blijft even 2 weken beginnen met 3x per week een flink stuk te wandelen (flink doorlopen, niet slenteren) van ongeveer een half uur aan het begin tot een uur aan het eind van die 2 weken... Dan geef je je lijf vast ook de kans om te wennen aan die beweging, als je echt een couch potato bent...
Wandelen deed ik al wel veel. Couch to 5k, inderdaad vergelijkbaar met Evy. Ik pak gewoon goed mijn rust als ik last krijg denk ik. Vandaag ging wel weer goed.
Dat was 1 van de eerste dingen waar ik last van kreeg toen ik begon te lopen, maar ik liep ook op baggerschoenen (standaard adidasjes). Op wat voor schoenen loop jij?
Anders even een stapje terug doen als het aan blijft houden? Of een week terug, anders dezelfde week gewoon nog eens doen. In ieder geval heel belangrijk om niet te forceren en dat is makkelijker gezegd dan gedaan hehe.. (conditie is meestal sterker dan je lichaam, nogal verraderlijk ).
Half uur totaal, met veel wandelen tussendoor. Het is echt een opbouwschema net als Evy. Ik denk inderdaad dat ik nog even wacht met een les omhoog gaan.
Dat is een onweerlegbaar feit, dat hoort eigenlijk niet op het internet, mijn waarde YUR. Ik weet ook wat je bedoelt. Ik kreeg ooit een niersteenkoliek tijdens het autorijden. Ik heb toen mijn auto in de berm van de N11 gezet met alarmlichten aan, wachtend totdat ik dood ging. Dat laatste gebeurde niet, dus later die week kon ik weer hardlopen.
Ik spijbelde veel met gym. Voor straf gaf de docent me een 5 op mijn eindrapport, maar ik geloof dat de andere 7 onvoldoendes daar niet erg van onder de indruk waren.
Wat een shitrondje... Was ik altijd al wat gevoelig voor pollen, ik ben er de laatste maand toch wel van overtuigd dat ik echt hooikoorts heb. Veel loopneuzen, rode ogen en dat is best irritant. Maar tijdens het lopen vandaag was het echt kut. Na 4,5/5 km ging ik even wandelen en toen had ik af kunnen slaan naar huis, was ik met 9 km thuis geweest ofzo. Besloten toch mijn kilometers te maken maar dan iets rustiger aan en daar had ik 3 kilometer later spijt van! Als ik 8:00 min/km liep kreeg ik gewoon zo weinig lucht! Afsnijden kon al niet meer, moest gewoon nog een pokke-eind doorlopen. Baal gruwelijk, ik kan toch niet de hele zomer hijgend en zonder lucht hardlopen?!? Ben echt loeichagrijnig nu.
Op zaterdag 21 juni 2014 13:25 schreef Gogo83 het volgende: Wat een shitrondje... Was ik altijd al wat gevoelig voor pollen, ik ben er de laatste maand toch wel van overtuigd dat ik echt hooikoorts heb. Veel loopneuzen, rode ogen en dat is best irritant. Maar tijdens het lopen vandaag was het echt kut. Na 4,5/5 km ging ik even wandelen en toen had ik af kunnen slaan naar huis, was ik met 9 km thuis geweest ofzo. Besloten toch mijn kilometers te maken maar dan iets rustiger aan en daar had ik 3 kilometer later spijt van! Als ik 8:00 min/km liep kreeg ik gewoon zo weinig lucht! Afsnijden kon al niet meer, moest gewoon nog een pokke-eind doorlopen. Baal gruwelijk, ik kan toch niet de hele zomer hijgend en zonder lucht hardlopen?!? Ben echt loeichagrijnig nu.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Op zaterdag 21 juni 2014 13:25 schreef Gogo83 het volgende: Wat een shitrondje... Was ik altijd al wat gevoelig voor pollen, ik ben er de laatste maand toch wel van overtuigd dat ik echt hooikoorts heb. Veel loopneuzen, rode ogen en dat is best irritant. Maar tijdens het lopen vandaag was het echt kut. Na 4,5/5 km ging ik even wandelen en toen had ik af kunnen slaan naar huis, was ik met 9 km thuis geweest ofzo. Besloten toch mijn kilometers te maken maar dan iets rustiger aan en daar had ik 3 kilometer later spijt van! Als ik 8:00 min/km liep kreeg ik gewoon zo weinig lucht! Afsnijden kon al niet meer, moest gewoon nog een pokke-eind doorlopen. Baal gruwelijk, ik kan toch niet de hele zomer hijgend en zonder lucht hardlopen?!? Ben echt loeichagrijnig nu.
Je ben waarschijnlijk gevoelig voor één bepaalde pol die nu opbloeit. Dus het is binnenkort ook weer voorbij
Verder heb ik tegenwoordig deze, voor als het heel erg is. Werkt goed!
Je ben waarschijnlijk gevoelig voor één bepaalde pol die nu opbloeit. Dus het is binnenkort ook weer voorbij
Verder heb ik tegenwoordig deze, voor als het heel erg is. Werkt goed! [ afbeelding ]
Een beetje hetzelfde als die van SEMTEX denk ik
Ja, geloof dat die van jou de vervanger van die van mij is. Voor deze had ik er eentje van de huisarts, met corticosteroïden (rotzooi ). Deze werkt goed
Ja, geloof dat die van jou de vervanger van die van mij is. Voor deze had ik er eentje van de huisarts, met corticosteroïden (rotzooi ). Deze werkt goed
Oh die corticosteroïden moet je ver bij uit de buurt blijven dat is ook de reden dat ik, behalve die Prevalin als het echt niet te houden is, geen medicijnen gebruik. Het is altijd maar een paar weken per jaar, daarvoor hoef ik die zooi niet.
Oh die corticosteroïden moet je ver bij uit de buurt blijven dat is ook de reden dat ik, behalve die Prevalin als het echt niet te houden is, geen medicijnen gebruik. Het is altijd maar een paar weken per jaar, daarvoor hoef ik die zooi niet.
Ik ga straks eens iets halen bij de Etos. Want ondanks dat ik toen ik thuis kwam zei dat ik nóóit meer ga lopen, kom ik daar vast snel op terug.
Ik gebruik ze wel in de zomer. Anders word ik helemaal leip van de jeuk in mijn gezicht Pillen slik ik altijd, omdat ik ook iets allergisch ben voor stof en katten. Merk wel dat het seizoen er voor mij weer aan zit te komen. Ogen zijn rood als ik wakker word en ze zijn de hele dag gevoelig Daarom weer bijna nooit make up op, want dat irriteert ook als een malle. Dus dan maar blotebillengezicht
Anyway gogo wel zonde dat je loopje zo kut ging. Hopelijk kan je bij de etos iets vinden dat de ergste klachten wegneemt
Op zaterdag 21 juni 2014 14:10 schreef Quoi het volgende: Scheit-sacho: check. Heb meelij met mensen in mijn directe omgeving.
Misschien is je buren ergens voor bedanken met een eigengemaakt tapas-avondje vanavond toch geen goed idee, terwijl rest vd dag vol zit
Ai, das niet heel handig gepland.. Succes ermee! Tip: Lekker brood halen met veel smeersels, dips maken (Creme fraiche met citroensap en kruiden, yoghurt met mayo en chilisaus) kost ook niet veel tijd. Zijn al wat snelle dingen die ervoor zorgen dat je minder tijdrovende tapas hoeft te maken.
Ik ben trouwens een teennagel kwijt. Dus nu heb ik negen oranje teennagels en één blauw teentje.
Ik gebruik ze wel in de zomer. Anders word ik helemaal leip van de jeuk in mijn gezicht Pillen slik ik altijd, omdat ik ook iets allergisch ben voor stof en katten. Merk wel dat het seizoen er voor mij weer aan zit te komen. Ogen zijn rood als ik wakker word en ze zijn de hele dag gevoelig Daarom weer bijna nooit make up op, want dat irriteert ook als een malle. Dus dan maar blotebillengezicht
Anyway gogo wel zonde dat je loopje zo kut ging. Hopelijk kan je bij de etos iets vinden dat de ergste klachten wegneemt
Ik gebruik sinds een week of twee al antihystaminetabletten en die zorgen er vooral voor dat de ergste klachten tijdens gewone dagen wat mindere zijn. Maar als ik de hele dag buiten ben of zoals vanochtend tijdens het hardlopen dan is dat gewoon niet voldoende. Dus straks maar eens een neusspray bijhalen voor die dagen.
Ik gebruik sinds een week of twee al antihystaminetabletten en die zorgen er vooral voor dat de ergste klachten tijdens gewone dagen wat mindere zijn. Maar als ik de hele dag buiten ben of zoals vanochtend tijdens het hardlopen dan is dat gewoon niet voldoende. Dus straks maar eens een neusspray bijhalen voor die dagen.
Dat klinkt herkenbaar ja. Pillen halen wel wat van de klachten weg maar als je allergie echt losbarst doet het niets meer. Ik ben gisteren weer neusspray gaan halen. Dan kan ik binnenkort beginnen probeer het altijd uit te stellen maar nu ik zo veel buiten speel moet ik dat misschien niet doen
Dat klinkt herkenbaar ja. Pillen halen wel wat van de klachten weg maar als je allergie echt losbarst doet het niets meer. Ik ben gisteren weer neusspray gaan halen. Dan kan ik binnenkort beginnen probeer het altijd uit te stellen maar nu ik zo veel buiten speel moet ik dat misschien niet doen
Nee, zeker niet als je straks verder in je HM-training komt en flink kilometers moet maken.
Had voor het hardlopen een serieus setje schoenen gehaald bij de Runnersworld, op advies na het laten maken van een filmpje van hoe je rent etc. Had bij elke run ermee last van blaarvorming en dacht in het begin dat dat gewoon kwam doordat ik nog aan de schoen wennen moest, maar dat is nooit gestopt en het bleek gewoon te liggen aan dat mijn voeten te breed zijn voor die schoenen waardoor een gedeelte van mijn voet op de 'zijkant van de schoen' i.p.v. puur op de voetzool staat en ik ook altijd precies op die plek behoorlijke blaren kreeg. Toen ik dat goed en wel doorhad was die schoen eigenlijk al te gebruikt om nog weer terug te sturen, dus is een erg dure miskoop geworden want heb het daarna nooit meer gebruikt.
Ik loop nu gewoon op zaalvoetbalschoentjes bij gebrek aan beter, maar ik moet bekennen dat nu ik hier gewend aan ben ik dat eigenlijk ook wel gewoon prima vind en nergens last van heb. Vraag me dan nu ook af hoeveel verschil het nou echt maakt.
Ben in maart j.l. na een jaar zonder hardlopen weer begonnen met hardlopen (gem. 2 a 3x per week) en gebruik daarvoor de app Nike+ Running. Door het gebruik van die app vind ik het nu echt stukken leuker en houd ik de motivatie om door te blijven gaan.
Dat is een onweerlegbaar feit, dat hoort eigenlijk niet op het internet, mijn waarde YUR. Ik weet ook wat je bedoelt. Ik kreeg ooit een niersteenkoliek tijdens het autorijden. Ik heb toen mijn auto in de berm van de N11 gezet met alarmlichten aan, wachtend totdat ik dood ging. Dat laatste gebeurde niet, dus later die week kon ik weer hardlopen.
Brings back the memories Ik heb zo een tijdje op de vluchtstrook van de A12 gestaan met vreselijke kolieken. Daarna 4 uur op de spoedeisende hulp van het Rijnstate zkhs. De eerste 10 minuten om een hartaanval uit te sluiten, de 3,5 uur daarna aandachtsloos omdat andere patienten sneller doodgingen, de rest van de tijd ging op aan formaliteiten. De volgende dag geen enkele klacht meer en ik heb 's avonds ook gewoon een flinke ronde hardgelopen.
Op zaterdag 21 juni 2014 14:29 schreef Kaas- het volgende: Ik loop nu gewoon op zaalvoetbalschoentjes bij gebrek aan beter, maar ik moet bekennen dat nu ik hier gewend aan ben ik dat eigenlijk ook wel gewoon prima vind en nergens last van heb. Vraag me dan nu ook af hoeveel verschil het nou echt maakt.
Als het goed gaat met die schoenen, waarom zou je het dan veranderen? Er zijn ook mensen die op blote voeten lopen, je hebt niet per se schoenen nodig tenzij je natuurlijk iets van steunzolen nodig hebt, of bekend bent met klachten. Dan wel.
Ja klopt. En voor mijn wedstrijdje 2 juli. Misschien moet ik voor die tijd maar beginnen HM training Veel km's
Je kunt het, Murmeli!
*high five!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
Als het goed gaat met die schoenen, waarom zou je het dan veranderen? Er zijn ook mensen die op blote voeten lopen, je hebt niet per se schoenen nodig tenzij je natuurlijk iets van steunzolen nodig hebt, of bekend bent met klachten. Dan wel.
Zo dacht ik dus ook, ga voorlopig gewoon lekker op deze tour door!