Ja de stress is er wel!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 08:58 schreef Spirit82 het volgende:
Loj, jij ook sterkte en succes dan! Is de stress al toegeslagen? Wat een werk he! Hoe jij het doet snap Ik al helemaal niet met een niet-slapende Ow en zwanger..
LE denkt snachts aan mij
Er is een hele bandbreedte van wat normaal is. Ik denk dat < 2 redelijk vroeg is maar meisjes zijn geloof ik ook sneller dan jongetjes daarmee.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:01 schreef WebBeestje het volgende:
Hier is een trotse ouder want 1,5 week geleden begonnen wij met het proberen zindelijk te maken van onze dochter van bij 2. Inmiddels bijna 20 keer al op het potje een plasje gedaan en gisteren haar eerste poepje. Ik vraag mij eigenlijk af of dat vroeg is of redelijk normaal
fixed....quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:01 schreef L-E het volgende:
Over driftbuien, toen Sticker D & J in de couveuse lagen zei de verpleging steeds 'Er zit wel pit in he' en jeeeee, wat blijken ze daar gelijk in te hebbenWas mijn oudste de makkelijkste meest relaxede (relaxete? relaxte?) baby ooit, Sticker is D & J zijn een ander verhaal. Zij hebben een mening. Over alles. En die mening delen ze graag, met heel veel volume en theater. Berg je maar als er iemand nee zegt
Hij is Ze zijn zo ontzettend lekker zichzelf, ik vind 'm ze zo tof
Oh, dan krijg jij straks een supermakkelijke drielingquote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:35 schreef Gulara het volgende:
Blegh, wij kregen meteen een driftkikker voor gevorderden.![]()
Hoewel ik regelmatig verbaasd ben over hoe goed hij luistert. Onze opvoeding lijkt gewoon al z'n vruchten af te werpen. Ik geniet er maar van, want het is vast snel genoeg weer over.![]()
En verder: tomaten, mini courgettes, paprika's en een kaasstengel.
Nou fijn dat het die dan in elk geval niet isquote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kyara, klopt. Er is binnen EDS 1 variant die ernstiger is, maar als ik die gehad zou hebben, zou ik er nu anders aan toe zijn, zeker na de bevalling en idem voor Noor nu. En die hebben ook typische gelaatstrekken, die ik ook niet heb en Noor ook niet. Dat zei de klinisch geneticus ook. Dus dan is het een van de andere varianten. Die zijn vervelend, absoluut, maar niet levensbedreigend . Ik ben er iig al 34 mee geworden .
Haha, vriendlief zegt altijd als ie jouw dolleduo ziet dat ie wel een meisjestweeling wil.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:44 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oh, dan krijg jij straks een supermakkelijke drieling![]()
Luisteren?Wat knap!
[..]
Nou fijn dat het die dan in elk geval niet is
Het een sluit het ander ook niet uit he?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:00 schreef Gulara het volgende:
En dit verdwijnt vast allemaal op een dag weer (leer mij peuters kennen.) Maar voor nu is het tof. En voor mij een bevestiging dat dit werkt voor ons. Ik ben vergeleken met wat ik hier lees volgens mij best een strenge* moeder. Dus toch goed om te weten dat Pi het goed doet onder mijn regime.![]()
*maar ook een lieve/avontuurlijke/doldwaze/grappige/übertoffe/knuffelbare![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is prachtig inderdaad!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:20 schreef LadyBlack het volgende:
Enne, het is hier bij Arnhem gewoon mooi weer! We hebben zo familiefeest, en zijn vanochtend in de zeikende regen weggereden. En het is een tuinfeest dus we hadden er al echt zin in... Maar dit komt goed geloof ik
Haha, vrijwel zoals wij het ook doen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:19 schreef elamanilo het volgende:
Hmmmmm, wij hoeven tot op heden helemaal niet streng te zijn denk ik. Als wij iets hebben wat zij graag vast wil houden, dan mag dat eigenlijk altijd van ons (theekopje bijv.), het gevolg is dat als zij iets heeft dat wij graag vast willen houden (), dat ze dat dan ook gewoon aan ons geeft.
Verder mag ze gewoon in de keuken en in de keukenkastjes, of spelen op het balkon of in de badkamer. Het is ook haar huis, dus ze mag overal komen vinden wij. En spullen die we echt niet willen dat ze er (nu) aan zit, die zijn op plekken waar zij niet komt. Hoog in een kast of zo.
Ze mag ons altijd helpen met alles, vaatwasser in ruimen, was uitzoeken of was opvouwen, maar ook klussen, dus hameren of schroevedraaieren. Ze speelt ook met de onderdelen van de booren het koffertje waar ie in zit, of spijkers of zo. Ze helpt met tuinieren, aarde in een pot doen (en er uit halen).
Tijdens het koken krijgt ze wat te eten en een pollepel of een garde of zo. En tijdens het eten krijgt ze d'r eigen vork of lepel. Ze mag altijd uit ons beker/glas drinken en wij krijgen ook altijd hapjes van haar en zij van ons.
Als ze soms heel moe is, niet kan/wil slapen en daarvan verdrietig is, dan is het vooral knuffelen wat helpt. Dus dan zit ze op onze arm of in de draagdoek of zo. Verder is ze eigenlijk altijd gewoon vrolijk en blij en vindt ze alles leuk <3
Zelf heb ik het idee dat juíst doordat ze eigenlijk alles mag, er ook geen beladenheid aan dingen zit. Ook als we ergens anders zijn, laat ze alles gewoon staan waar ze bij kan bijv. Op het salontafeltje en zo. Het heeft allemaal geen speciale aantrekkingskracht, omdat het thuis ook niet iets speciaals is.
Als het al een keer voorkomt dat ze toch iets heeft gespot wat niet echt de bedoeling is (?), dan is ze ook weer makkelijk af te leiden met iets anders.
Het is wel zo dat ze dus altíjd heel graag mee wil doen met wat wij doen. Ze kan ook heel lief/goed zelf spelen, maar dan als ik rustig op de bank zit en een kopje thee drink (waar ze dan af en toe een slokje van komt halen). Als ik iets ga doen, dan wil ze meedoen, en groot gelijk heeft ze natuurlijk, dat is nu eenmaal hoe het werktdus daarom mag dat ook altijd, dingen die voor haar niet boeiend zijn, die doe ik dan wel als ze slaapt, zoals zulke verhalen typen hier
Ook andersom trouwens, als zij iets wil doen wat nog niet helemaal goed lukt of waarvan we denken dat ze er nog wat aan de kleine kant voor is, dan helpen we haar. Zodat ze het gewoon kan zien en doen zonder dat het dus beladen wordt. Ik heb zelf ook het idee dat juist door haar nu te helpen, ze over een poosje daarin ook juist goed zelfstandig kan zijn, dan weet ze hoe het werkt en kan ze het eerder 'zelf doen'.
Tot nu toe werkt dit allemaal nog prima hier, maar wie weet wat er nog komen gaatAan de andere kant, ik was zelf vroeger trouwens ook zo, en dat is altijd prima gegaan. Dus wie weet werkt deze aanpak voor haar ook wel gewoon zo goed!
Zwemmen lukt me niet meer zo goed nu Lars naar school gebracht moet worden...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:33 schreef Gulara het volgende:
Haha, ja tijgermom dekt de lading wel denk ik.![]()
En we zijn hier momenteel helemaal in een de-volgende-mag-best-wel-een-meisje-zijn-mood.
En help, samenspannen, dat is niet tof!Maar ook tegelijkertijd heul leuk!
![]()
En Shandaly, het was meer wen grapje hoor. Ik sta achter de manier waarop ik mijn kind opvoed. Maar ik lees hier regelmatig dat er moeders zijn die zelf helemaal verdrietig worden als hun kindje op te vloer ligt te krijsen. En dat vind ik dan zo lief! Maar ik herken het niet bij mezelf.
(Hoe gaat het trouwens met zwemmen? Ik moet elke keer als ik nietnaar het zwembad ga aan je denken.
)
Hier het zelfde van een engeltje opeens drift/huil buien met name als hij moe is en iets niet mag, kan of wil, nee is zijn favoriete woord en heeft het nu een paar x zo bont gemaakt met niet luisteren dat hij voor straf ergens moet zitten (thuis op de zitzak/ bij opa en oma op de hoek van de bank) tot ik zeg dat hij er af mag. Over avond eten weigeren nog maar te zwijgen en als hij dan zijn zin niet krijgt kiept hij het bakje op de kop... Waar is mijn meegaande goed etende peuter gebleven?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:53 schreef Zolena het volgende:
M. heeft ook driftbuien. Ik vind mezelf niet overdreven streng. M. is nu gewoon grenzen aan het zoeken. Hij mag veel maar niet alles. Ik vind het ook grappig hoe snel het soms weer over is, zo'n drama is het dan blijkbaar niet dat hij niet op de gang mag spelen ofzo.Of dat zijn doosje rozijntjes op is en hij geen nieuwe krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |