abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141363328
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_141363391
Spirit succes met verhuizen! En ik denk idd dat die kleintjes ooit meer mee krijgen dan je lief is. Lekker samen dutten O+

KJ misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen dan >:)
pi_141363433
Loj, jij ook sterkte en succes dan! Is de stress al toegeslagen? Wat een werk he! Hoe jij het doet snap Ik al helemaal niet met een niet-slapende Ow en zwanger..

LE denkt snachts aan mij O+
Sarcasme. Herken het.
pi_141363455
Hier is een trotse ouder want 1,5 week geleden begonnen wij met het proberen zindelijk te maken van onze dochter van bij 2. Inmiddels bijna 20 keer al op het potje een plasje gedaan en gisteren haar eerste poepje. Ik vraag mij eigenlijk af of dat vroeg is of redelijk normaal :)
pi_141363484
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 08:58 schreef Spirit82 het volgende:
Loj, jij ook sterkte en succes dan! Is de stress al toegeslagen? Wat een werk he! Hoe jij het doet snap Ik al helemaal niet met een niet-slapende Ow en zwanger..

LE denkt snachts aan mij O+
Ja de stress is er wel!
Verder laat ik vriendje gewoon alles doen ;)
Ik leg 's avonds Ow op bed en probeer wat dozen in te pakken. Vriendje klust in t huis. Doe ik goed toch ;)

Ach en het helpt dat ik nog maar 16!!! dagen hoef te werken en dan heb ik al een soort van verlof :D

Maar veel plezier vandaag, want verhuizen moet ook een beetje leuk zijn! :D
pi_141363641
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 09:01 schreef WebBeestje het volgende:
Hier is een trotse ouder want 1,5 week geleden begonnen wij met het proberen zindelijk te maken van onze dochter van bij 2. Inmiddels bijna 20 keer al op het potje een plasje gedaan en gisteren haar eerste poepje. Ik vraag mij eigenlijk af of dat vroeg is of redelijk normaal :)
Er is een hele bandbreedte van wat normaal is. Ik denk dat < 2 redelijk vroeg is maar meisjes zijn geloof ik ook sneller dan jongetjes daarmee.

In elk geval supergoed van haar!
pi_141363776
:D ik dacht gistermiddag nog serieus dat het lang geleden is dat er flink gereld is op FOK.
En nou heb ik het gemist -O- Dan gaat de popcorn maar weer terug in de kast.

En wat is EDS Books?

Wij hebben Rosalie gisteravond voor het eerst geen fles gegeven. Ging prima. Ze was alleen wel al om 07.00 wakker. Dat is vroeg voor ons hoor.

Heeft er iemand nog een tip wat ik kan doen aan haar hoest. Ze heeft zo'n hele akelige rochelend hoest. Het lijkt wel los te komen nu.
pi_141363994
Ik heb weer het een en ander gemist! Ik zal niets meer toevoegen want wil de rel niet opnieuw oprakelen :{

XM, hopelijk is Noor al wat opgeknapt.

Loj en spirit, succes met de verhuizing!

Danic, loskomende hoest is wel nuttig dus ik zou het niet onderdrukken. Veel laten drinken en eventueel een hoestdrankje wat de slijm helpt loskomen?

Goed hoor webbeestje, mag je trots op zijn!

Shit, nu vergeet ik de rest :D

:* dan maar?
E.
pi_141364824
Ja zo dacht ik ook al Spirit. Vanmorgen wilde ze ook niet echt melk, maar dat kan ik me voorstellen met al dat slijm.

Ik heb bisolvon staan, maar dat is pas vanaf 2 jaar. Volgens mij is er niets anders.
Dan maar lekker ophoesten en eruit ermee. Is de beste oplossing denk ik.

Ze is wel wat sneu hoor. Ze is verkouden, haar onderste hoektand (en?) Komt door en ze heeft door dat ze ook een mening mag hebben :')
Driftbuien in het kwadraat. En ze is dan ook echt zó zielig hè. Ik krijg dan bijna medelijden met haar O+
pi_141364915
Danic, melk/zuivel wordt afgeraden omdat het slijmvorming stimuleert. Dus als ze het accepteert zou ik dat even niet aanbieden :) Als ze keelpijn heeft, wat thee met honing?

XM, hoe is het met je meisje vandaag? En met jou?

Over driftbuien, toen Sticker in de couveuse lag zei de verpleging steeds 'Er zit wel pit in he' en jeeeee, wat blijken ze daar gelijk in te hebben :') Was mijn oudste de makkelijkste meest relaxede (relaxete?) baby ooit, Sticker is een ander verhaal. Hij heeft een mening. Over alles. En die mening deelt hij graag, met veel volume en theater. Hij zit aan de eettafel het liefst met een pen in zijn hand, en met die pen wijst hij dan hooghartig aan wat wij (zijn personeel) hem onmiddellijk aan moeten geven. En o wee als we daar iets te lang over doen :') Berg je maar als er iemand nee zegt :') Hij is zo ontzettend lekker zichzelf, ik vind 'm zo tof O+
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:17:27 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141365220
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:01 schreef L-E het volgende:
Over driftbuien, toen Sticker D & J in de couveuse lagen zei de verpleging steeds 'Er zit wel pit in he' en jeeeee, wat blijken ze daar gelijk in te hebben :') Was mijn oudste de makkelijkste meest relaxede (relaxete? relaxte?) baby ooit, Sticker is D & J zijn een ander verhaal. Zij hebben een mening. Over alles. En die mening delen ze graag, met heel veel volume en theater. Berg je maar als er iemand nee zegt :') Hij is Ze zijn zo ontzettend lekker zichzelf, ik vind 'm ze zo tof O+
fixed.... *)

We hebben M altijd een baby voor beginners genoemd. Nu hebben we een tweeling voor vergevorderden....
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:18:31 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141365236
Tja, wat zal ik zeggen :). Geen zin om de boel weer op te rakelen eigenlijk. Ik heb geen zin in moddergooien en heb besloten erboven te staan. En wat betreft de EDS. Ja, kans is groot dat ze het heeft. E.e.a. wijst er wel op, hoewel ik Noor in de verdere beschrijvingen niet herken. Zoals ik gisteren al postte, we zitten in het vervolgtraject, het zal op een gegeven moment wel duidelijk worden. Veranderen kan ik het toch niet.

Noor slaapt nog veel. Na een uurtje op is ze weer moe en gaat ze weer naar bed. Ze zit inmiddels onder de uitslag, dus n.a.w. toch de 6e ziekte, met een atypisch verloop. Ik laat haar maar lekker bijslapen. 4 dagen met >39,5 koorts hakt erin, dus niet gek dat ze wat moet inhalen. Dat zou iedereen hebben denk ik :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_141365367
Hier het zelfde met Zoë en Fee. Alleen Fee heeft een toverstafje waar ze ook mee mept als het te lang duurt.

:')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:26:36 #14
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141365416
Beterschap voor Noor XM. Slaap is belangrijk om uit te zieken inderdaad. Ziek zijn kost veel energie, haar lichaam moet hard werken. EDS ken ik vaag maar ik begrijp dat dat hetzelfde is als jij hebt? Maar idd, daar kun je niks aan veranderen en waarschijnlijk weet jij door jouw eigen ervaring hoe je daar mee om moet gaan toch?
pi_141365452
Slapen is het beste medicijn, hopelijk knapt ze snel op XM :)
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:35:07 #16
381212 Gulara
From the future
pi_141365638
Blegh, wij kregen meteen een driftkikker voor gevorderden. -O-

Hoewel ik regelmatig verbaasd ben over hoe goed hij luistert. Onze opvoeding lijkt gewoon al z'n vruchten af te werpen. Ik geniet er maar van, want het is vast snel genoeg weer over. :P

En verder: tomaten, mini courgettes, paprika's en een kaasstengel. :P
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:36:54 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141365670
Kyara, klopt. Er is binnen EDS 1 variant die ernstiger is, maar als ik die gehad zou hebben, zou ik er nu anders aan toe zijn, zeker na de bevalling en idem voor Noor nu. En die hebben ook typische gelaatstrekken, die ik ook niet heb en Noor ook niet. Dat zei de klinisch geneticus ook. Dus dan is het een van de andere varianten. Die zijn vervelend, absoluut, maar niet levensbedreigend :). Ik ben er iig al 34 mee geworden ;).

En dank voor alle steun gisteren. Ik hoop ook dat ze snel weer de oude Noor is :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:44:48 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141365839
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:35 schreef Gulara het volgende:
Blegh, wij kregen meteen een driftkikker voor gevorderden. -O-

Hoewel ik regelmatig verbaasd ben over hoe goed hij luistert. Onze opvoeding lijkt gewoon al z'n vruchten af te werpen. Ik geniet er maar van, want het is vast snel genoeg weer over. :P

En verder: tomaten, mini courgettes, paprika's en een kaasstengel. :P
Oh, dan krijg jij straks een supermakkelijke drieling O+
Luisteren? :o Wat knap!

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kyara, klopt. Er is binnen EDS 1 variant die ernstiger is, maar als ik die gehad zou hebben, zou ik er nu anders aan toe zijn, zeker na de bevalling en idem voor Noor nu. En die hebben ook typische gelaatstrekken, die ik ook niet heb en Noor ook niet. Dat zei de klinisch geneticus ook. Dus dan is het een van de andere varianten. Die zijn vervelend, absoluut, maar niet levensbedreigend . Ik ben er iig al 34 mee geworden .
Nou fijn dat het die dan in elk geval niet is :Y
  zaterdag 21 juni 2014 @ 12:00:24 #19
381212 Gulara
From the future
pi_141366155
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:44 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh, dan krijg jij straks een supermakkelijke drieling O+
Luisteren? :o Wat knap!

[..]

Nou fijn dat het die dan in elk geval niet is :Y
Haha, vriendlief zegt altijd als ie jouw dolleduo ziet dat ie wel een meisjestweeling wil. :P

En ja, ik ben best onder de indruk. Voor een dreumes dan hè? Maar de befaamde tapelijn in de keuken is er weer en hij komt eigenlijk nooit in de keuken. Als ie iets in de keuken gooit/laat rollen dan komt ie ons meestal halen.
Langs het water mag hij niet op een bepaald stuk lopen en dat doet ie ook vrijwel niet. Soms gaat ie die kant op, maar dat is met een "Nee, niet bij het water, dat is gevaarlijk" of een simpel "uhuh" dan meteen opgelost.

En dit verdwijnt vast allemaal op een dag weer (leer mij peuters kennen.) Maar voor nu is het tof. En voor mij een bevestiging dat dit werkt voor ons. Ik ben vergeleken met wat ik hier lees volgens mij best een strenge* moeder. Dus toch goed om te weten dat Pi het goed doet onder mijn regime. :P

*maar ook een lieve/avontuurlijke/doldwaze/grappige/übertoffe/knuffelbare 8-) *O* *) :7 O+ O~)
  zaterdag 21 juni 2014 @ 12:05:02 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141366270
Jij bent een tigermom? :D ;) :X

In elk geval wel een hele leuke :Y

Hier luisteren ze in elk geval niet als iets niet mag. Ze komen wel vaak als ik ze roep. Ze hadden vandaag de afstandsbediening weer te pakken ( }:| ) en die wilde ik terugpakken van D. Maar die slimmerik gaf hem snel aan haar zus en die kroop er mee weg..... Samenspannen 8)7

Meisjestweelingen zijn ook heel tof O+ :Y O+ :Y
Ook leuk met een grote broer er bij trouwens *)

wat een smileyoverload :X
pi_141366332
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:00 schreef Gulara het volgende:
En dit verdwijnt vast allemaal op een dag weer (leer mij peuters kennen.) Maar voor nu is het tof. En voor mij een bevestiging dat dit werkt voor ons. Ik ben vergeleken met wat ik hier lees volgens mij best een strenge* moeder. Dus toch goed om te weten dat Pi het goed doet onder mijn regime. :P

*maar ook een lieve/avontuurlijke/doldwaze/grappige/übertoffe/knuffelbare 8-) *O* *) :7 O+ O~)
Het een sluit het ander ook niet uit he?
Ik denk dat ik ook best een strenge moeder ben, of in ieder geval consequent. Zo consequent als mogelijk. Nee is nee, en niet na 4 keer zeuren alsnog ja. Of alleen bij duidelijke uitleg waarom. Aan de andere kant zeg ik ook niet zo vaak nee eigenlijk. Er mag best veel hier.

Maar dit is bij Femmetje allemaal nog niet zo nodig O+
Madam heeft uitgevonden hoe haar schoentjes uitmoeten :( Hartstikke leuk om te doen, hilarisch als mama ze meteen weer aandoet... maar ik ben nu wel bang dat ik het een keer niet zie en we ze kwijtraken als we op pad zijn...

En meisjes met een grote broer zijn idd geweldig O+ O+ Zelfs als het er maar 1 is ;)
  zaterdag 21 juni 2014 @ 12:33:24 #22
381212 Gulara
From the future
pi_141367080
Haha, ja tijgermom dekt de lading wel denk ik. :P

En we zijn hier momenteel helemaal in een de-volgende-mag-best-wel-een-meisje-zijn-mood. O+

En help, samenspannen, dat is niet tof! :o Maar ook tegelijkertijd heul leuk! *;

En Shandaly, het was meer wen grapje hoor. Ik sta achter de manier waarop ik mijn kind opvoed. Maar ik lees hier regelmatig dat er moeders zijn die zelf helemaal verdrietig worden als hun kindje op te vloer ligt te krijsen. En dat vind ik dan zo lief! Maar ik herken het niet bij mezelf.
(Hoe gaat het trouwens met zwemmen? Ik moet elke keer als ik niet :') naar het zwembad ga aan je denken. :P )
pi_141368296
Hmmmmm, wij hoeven tot op heden helemaal niet streng te zijn denk ik. Als wij iets hebben wat zij graag vast wil houden, dan mag dat eigenlijk altijd van ons (theekopje bijv.), het gevolg is dat als zij iets heeft dat wij graag vast willen houden ( ;) ), dat ze dat dan ook gewoon aan ons geeft.

Verder mag ze gewoon in de keuken en in de keukenkastjes, of spelen op het balkon of in de badkamer. Het is ook haar huis, dus ze mag overal komen vinden wij. En spullen die we echt niet willen dat ze er (nu) aan zit, die zijn op plekken waar zij niet komt. Hoog in een kast of zo.

Ze mag ons altijd helpen met alles, vaatwasser in ruimen, was uitzoeken of was opvouwen, maar ook klussen, dus hameren of schroevedraaieren. Ze speelt ook met de onderdelen van de boor :') en het koffertje waar ie in zit, of spijkers of zo. Ze helpt met tuinieren, aarde in een pot doen (en er uit halen).
Tijdens het koken krijgt ze wat te eten en een pollepel of een garde of zo. En tijdens het eten krijgt ze d'r eigen vork of lepel. Ze mag altijd uit ons beker/glas drinken en wij krijgen ook altijd hapjes van haar en zij van ons.

Als ze soms heel moe is, niet kan/wil slapen en daarvan verdrietig is, dan is het vooral knuffelen wat helpt. Dus dan zit ze op onze arm of in de draagdoek of zo. Verder is ze eigenlijk altijd gewoon vrolijk en blij en vindt ze alles leuk <3

Zelf heb ik het idee dat juíst doordat ze eigenlijk alles mag, er ook geen beladenheid aan dingen zit. Ook als we ergens anders zijn, laat ze alles gewoon staan waar ze bij kan bijv. Op het salontafeltje en zo. Het heeft allemaal geen speciale aantrekkingskracht, omdat het thuis ook niet iets speciaals is.

Als het al een keer voorkomt dat ze toch iets heeft gespot wat niet echt de bedoeling is (?), dan is ze ook weer makkelijk af te leiden met iets anders.

Het is wel zo dat ze dus altíjd heel graag mee wil doen met wat wij doen. Ze kan ook heel lief/goed zelf spelen, maar dan als ik rustig op de bank zit en een kopje thee drink (waar ze dan af en toe een slokje van komt halen). Als ik iets ga doen, dan wil ze meedoen, en groot gelijk heeft ze natuurlijk, dat is nu eenmaal hoe het werkt ;) dus daarom mag dat ook altijd, dingen die voor haar niet boeiend zijn, die doe ik dan wel als ze slaapt, zoals zulke verhalen typen hier :')

Ook andersom trouwens, als zij iets wil doen wat nog niet helemaal goed lukt of waarvan we denken dat ze er nog wat aan de kleine kant voor is, dan helpen we haar. Zodat ze het gewoon kan zien en doen zonder dat het dus beladen wordt. Ik heb zelf ook het idee dat juist door haar nu te helpen, ze over een poosje daarin ook juist goed zelfstandig kan zijn, dan weet ze hoe het werkt en kan ze het eerder 'zelf doen'.

Tot nu toe werkt dit allemaal nog prima hier, maar wie weet wat er nog komen gaat :) Aan de andere kant, ik was zelf vroeger trouwens ook zo, en dat is altijd prima gegaan. Dus wie weet werkt deze aanpak voor haar ook wel gewoon zo goed!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:20:04 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141368306
Oh dan heb ik nog flink geluk geloof ik :D E luistert (nog) wel redelijk goed! Al begint ze wel wat ondeugender te worden ;)

Enne, het is hier bij Arnhem gewoon mooi weer! :o We hebben zo familiefeest, en zijn vanochtend in de zeikende regen weggereden. En het is een tuinfeest dus we hadden er al echt zin in... :') Maar dit komt goed geloof ik O+
pi_141368452
Ik denk trouwens ook dat het ook z'n vruchten af kan werpen als ik gewoon omga met dingen, ipv krampachtig, dat het voor haar op een later moment ook 'gewoon' is. Bijv. opruimen en taakjes en zo. Als ik er (nu al) moeilijk over ga doen, dan zal het voor haar ook nooit iets 'leuks' zijn zeg maar.

Dus als ze nu speelt en het ligt overal, dan ga ik gewoon alvast weer dingen op hun plekje leggen en ze helpt dan vanzelf ook mee. Het is dan onderdeel van het spelletje. En binnen de kortste keren doet ze het ook als ze alleen speelt. Zelfde geldt voor de keukenkastje uitruimen ;) Als ik dan gewoon bij d'r ga zitten en de kastjes weer in ruim, vindt ze dat ook weer hartstikke interessant en helpt ze vanzelf mee. Binnen no-time ruimt ze zelf de kastjes eerst uit en daarna weer in :D
Maar ook als zij het overal laat liggen en iets anders gaat doen, dan ruim ik het gewoon terug in en is er verder geen punt of zo.
pi_141368475
Lekker LB! Hier is het er tussenin, soms wat zon, soms wat wolken, maar wel vrij warme temperatuur (vergeleken bij de afgelopen dagen iig).

Veel plezier!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:26:30 #27
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_141368479
Shandaly, wij fietsten laatst over de hoge Veluwe en trok madame haar schoen uit en zwaaide hem uit :') wel teruggevonden gelukkig.

Xm, lekker uit laten rusten. Ziek zijn is zwaar voor kindjes (en hun moeders).
pi_141368523
Toch lief dat ze hem nog uitzwaaide Pessie. :D (oh wacht, je bedoelt "ze zwaaide met haar voet waardoor hij uitvloog" of niet? :@ )
pi_141368571
Ik heb een tussenin dreumes. Ze slaapt goed,mis sociaal en huilt weinig. Op die punten dus echt een kind voor beginners. Maar ze heeft een sterke eigen wil en is echt een kleine driftkop
Ik vind mezelf wel een goede moeder, maar soms een tikje te onzeker. En dat laatste vind ik wel jammer

XM fijn dat ze weer opknapt. En nu veel slapen is inderdaad goed. Ik weet alleen niet wat EDS is :@

LB veel plezier bij het familiefeest
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:46:47 #30
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141368986
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:20 schreef LadyBlack het volgende:
Enne, het is hier bij Arnhem gewoon mooi weer! We hebben zo familiefeest, en zijn vanochtend in de zeikende regen weggereden. En het is een tuinfeest dus we hadden er al echt zin in... Maar dit komt goed geloof ik
Het is prachtig inderdaad!

Waar zit je ergens?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:51:31 #31
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141369108
Ela O+ O+ O+

Hier mag inderdaad ook veel. Alleen de afstandsbediening, huistelefoon en mobiele telefoons krijgen ze niet (sinds ze regelmatig iemand opbellen, de zenderprogrammering overhoop halen of mijn telefoon rondgooien). Wel hebben ze een oude afstandsbediening en een oude telefoon. Maar ja, die van ons is dan toch interessanter.... En M heeft net een groeispurtje gehad dus alles waarvan ik dacht dat het buiten bereik lag..... :D

En sommige dingen die gevaarlijk (kunnen) zijn daar heb ik ze liever niet bij me in de buurt. Ook koken. Maar dat komt ook omdat er 3 kleine kinderen zijn en je bent zo snel afgeleid dan. En een ongeluk zit dan in een klein hoekje.

Hier trokken ze hun schoenen ook altijd uit (met de huidige niet meer trouwens). Altijd even in de gaten houden als ze in de wagen zitten. En grote broer in de gaten houden want hij heeft al een keer een paar schoenen van zijn zusjes tussen de parelhoenders in de dierentuin gegooid :X :')
pi_141369150
M. heeft ook driftbuien. Ik vind mezelf niet overdreven streng. M. is nu gewoon grenzen aan het zoeken. Hij mag veel maar niet alles. Ik vind het ook grappig hoe snel het soms weer over is, zo'n drama is het dan blijkbaar niet dat hij niet op de gang mag spelen ofzo. ;) Of dat zijn doosje rozijntjes op is en hij geen nieuwe krijgt. :D
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:58:15 #33
381212 Gulara
From the future
pi_141369295
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:19 schreef elamanilo het volgende:
Hmmmmm, wij hoeven tot op heden helemaal niet streng te zijn denk ik. Als wij iets hebben wat zij graag vast wil houden, dan mag dat eigenlijk altijd van ons (theekopje bijv.), het gevolg is dat als zij iets heeft dat wij graag vast willen houden ( ;) ), dat ze dat dan ook gewoon aan ons geeft.

Verder mag ze gewoon in de keuken en in de keukenkastjes, of spelen op het balkon of in de badkamer. Het is ook haar huis, dus ze mag overal komen vinden wij. En spullen die we echt niet willen dat ze er (nu) aan zit, die zijn op plekken waar zij niet komt. Hoog in een kast of zo.

Ze mag ons altijd helpen met alles, vaatwasser in ruimen, was uitzoeken of was opvouwen, maar ook klussen, dus hameren of schroevedraaieren. Ze speelt ook met de onderdelen van de boor :') en het koffertje waar ie in zit, of spijkers of zo. Ze helpt met tuinieren, aarde in een pot doen (en er uit halen).
Tijdens het koken krijgt ze wat te eten en een pollepel of een garde of zo. En tijdens het eten krijgt ze d'r eigen vork of lepel. Ze mag altijd uit ons beker/glas drinken en wij krijgen ook altijd hapjes van haar en zij van ons.

Als ze soms heel moe is, niet kan/wil slapen en daarvan verdrietig is, dan is het vooral knuffelen wat helpt. Dus dan zit ze op onze arm of in de draagdoek of zo. Verder is ze eigenlijk altijd gewoon vrolijk en blij en vindt ze alles leuk <3

Zelf heb ik het idee dat juíst doordat ze eigenlijk alles mag, er ook geen beladenheid aan dingen zit. Ook als we ergens anders zijn, laat ze alles gewoon staan waar ze bij kan bijv. Op het salontafeltje en zo. Het heeft allemaal geen speciale aantrekkingskracht, omdat het thuis ook niet iets speciaals is.

Als het al een keer voorkomt dat ze toch iets heeft gespot wat niet echt de bedoeling is (?), dan is ze ook weer makkelijk af te leiden met iets anders.

Het is wel zo dat ze dus altíjd heel graag mee wil doen met wat wij doen. Ze kan ook heel lief/goed zelf spelen, maar dan als ik rustig op de bank zit en een kopje thee drink (waar ze dan af en toe een slokje van komt halen). Als ik iets ga doen, dan wil ze meedoen, en groot gelijk heeft ze natuurlijk, dat is nu eenmaal hoe het werkt ;) dus daarom mag dat ook altijd, dingen die voor haar niet boeiend zijn, die doe ik dan wel als ze slaapt, zoals zulke verhalen typen hier :')

Ook andersom trouwens, als zij iets wil doen wat nog niet helemaal goed lukt of waarvan we denken dat ze er nog wat aan de kleine kant voor is, dan helpen we haar. Zodat ze het gewoon kan zien en doen zonder dat het dus beladen wordt. Ik heb zelf ook het idee dat juist door haar nu te helpen, ze over een poosje daarin ook juist goed zelfstandig kan zijn, dan weet ze hoe het werkt en kan ze het eerder 'zelf doen'.

Tot nu toe werkt dit allemaal nog prima hier, maar wie weet wat er nog komen gaat :) Aan de andere kant, ik was zelf vroeger trouwens ook zo, en dat is altijd prima gegaan. Dus wie weet werkt deze aanpak voor haar ook wel gewoon zo goed!
Haha, vrijwel zoals wij het ook doen.
Ik ben het volledig met je eens dat het ook zijn huis is. En aangezien we een verdieping hebben gaat hij ook het hele huis door. :P Maar de keuken is best uit zicht en met gevaarlijke dingen.

Maar theekopjes zijn bij ons meestal heet, dus dat doen we maar niet. En ik ervaar het ook niet als beladen. Een kind in de rivier (weet je wel wat er hier allemaal zou kunnen zwemmen! :o :X :'( ) dat is wel beladen. :P
pi_141369428
Ja, dat is ook waar, bij het water zijn we tot nu toe altijd samen met haar geweest, ze kroop wel eens bij het strandje in het water en merkte zelf al snel dat het dieper werd en ging weer snel terug. Maar als ze echt zo van het randje kan kukelen, dan gaan wij daar ook echt wel voorzichtig mee zijn ja :o Bijv. laatst bij dat zwembad bij de Ouders Natuurlijk Beurs, toen is C. er ook 'voor' gaan staan :') Ze is nog nooit in een zwembad geweest, dus ze weet ook nog niet echt wat het is en zo.

En de praktische bezwaren zoals bij Kyara, die zijn er natuurlijk soms ook hier. Dan is het afleiden of onder strikte begeleiding :D Ze mag wel met m'n telefoon, en laatst had ze een keer een app weggegooid :') Maar ze heeft nog nooit iemand opgebeld! Dat deed ik vroeger wel trouwens, ik had regelmatige mensen aan de telefoon toen ik een jaar of 2 was :D

Gulara, ik vind het trouwens wel echt tof dat Pi achter het masking tape blijft <3 Wel een mooie oplossing die hier ook op de stapel ligt, voor mocht het ooit nodig zijn :)
pi_141369980
Bij zorgelijke situaties waardeer ik het meer als iemand zijn zorgen uitspreekt, dan dat ze mee lullen en net doen alsof alles ok is.
Met meedoen en achter iemands rug om wel andere dingen zeggen/denken is niemand mee geholpen.

KZ je bent totaal niet gemeen :*
pi_141373612
Ik moet m'n geluksmomentje van net ff kwijt.

Samen met m'n dreumesje lopen naar ons nieuwe huis. Hij had een autootje bij zich en ging telkens met z'n autootje over de stoeprand rijden en riep dat toettoet!
"Trotse mama O+"
pi_141376332
Loj O+

Troeta ik vind kz ook niet gemeen. Ze is heel meelevend in haar posts O+
pi_141377906
Loj O+ ik kan niet wachten tot Lola wat meer verstaanbaars gaat praten, ze brabbelt de hele dag door maar kan er geen touw aan vastknopen :')
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_141381235
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:33 schreef Gulara het volgende:
Haha, ja tijgermom dekt de lading wel denk ik. :P

En we zijn hier momenteel helemaal in een de-volgende-mag-best-wel-een-meisje-zijn-mood. O+

En help, samenspannen, dat is niet tof! :o Maar ook tegelijkertijd heul leuk! *;

En Shandaly, het was meer wen grapje hoor. Ik sta achter de manier waarop ik mijn kind opvoed. Maar ik lees hier regelmatig dat er moeders zijn die zelf helemaal verdrietig worden als hun kindje op te vloer ligt te krijsen. En dat vind ik dan zo lief! Maar ik herken het niet bij mezelf.
(Hoe gaat het trouwens met zwemmen? Ik moet elke keer als ik niet :') naar het zwembad ga aan je denken. :P )
Zwemmen lukt me niet meer zo goed nu Lars naar school gebracht moet worden... :'( Er is maar 1 dag in de week waarin ml dat over zou kunnen nemen en ik vroeg weg zou kunnen, maar ik ben te vaak te lief voor hem dat ik aanbied om Lars maar te brengen zodat hij en Femke kunnen uitslapen. :@

Over tigermom gesproken ;):

Wij zijn vanmiddag naar het circus geweest! Heb eerst zitten twijfelen om oppas voor Femke te zoeken, maar onze vrienden die wel eens oppassen konden niet, en ik had niet zo'n zin om haar bij onbekenden achter te laten dus ze was gewoon mee. Tot de pauze in de draagdoek op m'n rug gezeten (yay voor stoeltjes met lage rugleuning ;) ) en daarna op schoot. Wel wat onrustig, maar ze heeft ook echt zitten kijken en meegeklapt O+ En het gezicht van Lars was priceless... die heeft z'n ogen uitgekeken O+

Overigens wel een LP poppetje kwijtgeraakt daar. Femke liet het vallen, en het viel zo tussen de tribunes door in het gras waar we niet meer bij konden. Ik heb hetzelfde lot voor een schoentje nog net weten te voorkomen... :X

Loj, wat lief! O+

En Ela, weer zo'n mooie manier om met dingen om te gaan. Stelletje hippies :* O+ :*
Hier mag (volgens mij) ook veel, maar ik hou alles wel goed in de gaten. Femke vindt nogal veel eetbaar: papier, legostukjes, krabpaalschraapsel, poezenbrokjes etc... Keuken is niet zo praktisch aangezien ze dan dus echt het poezenbakje leeg zit te eten ;) Die AH WK-hamstertjes vindt ze bijvoorbeeld ook helemaal tha bomb... alleen eet ze het oranje stickertje dan op. En bóós als je dat uit haar mondje vist!
pi_141381711
Hahahaha Shandaly! Femke is een Isa-kopie :D Dat oranje stickertje trekken we er direct af, anders is het inderdaad het eerste wat ze opeet :D

Verhuizen ging goed vandaag O+ Morgen afronden, nog een stuk laminaat leggen en dozen uitruimen en natuurlijk huis inrichten :)
Sarcasme. Herken het.
pi_141384049
Shandaly ook hier. Wat een gave foto O+

Spirit fijn dat het verhuizen goed ging
pi_141385247
Spammer van dit topic spamt haar dochter. Gewoon, omdat ze zo verliefd is O+

pi_141385315
O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 21:54:35 #44
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141385534
Gave foto Shandaly! Fijn dat het zo'n succes was en dat Femke het zo goed gedaan heeft!

Lieve foto's Omen O+ Wat een leuk jurkje heeft ze aan. Lekker zomers! 8-)

Spirit verhuisd! Ik vond verhuizen al heftig zonder kinderen :@ Hopelijk zijn jullie snel helemaal thuis.
pi_141385648
Leuk spirit een nieuw huis!!!

Wat staat geel haar leuk omentielvo!

En wat lief Loj!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 22:25:32 #46
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_141387314
Geel is inderdaad tof omen! Lief meisje heb je daar!

Shandaly stoer hoor!
pi_141389644
Zo wat een berichten zijn er gepost in 2 dagen!

Gisteren Jan en Teun een dagje naar vrienden van ons en wij hun zoon mee naar toverland omdat hij de basisschool gaat verlaten! Hij heeft een super dag gehad, Jan en Teun hebben het heerlijk gehad en Jan heeft het autokleed van hun jongste zoon gekregen dus toen Jan gisteravond in bed lag neergelegd en vanmorgen was het alleen maar oh ooooh oh!

Vanmiddag nog even met de jongens, opa en oma naar het kinderfestival geweest in het oranjepark in Apeldoorn, was erg leuk. Hoor ik opeens heeej Goitske! Was het de moeder van een patiënt van de arts waar ik voor werk en haar zonen waren er ook bij dus even lekker staan babbelen, ze vond het erg leuk Jan en Teun nu eens in het echt te zien :-)

Verder ben ik een hele trotse mama! Gisteren zei Jan: ik ga help oftewel ik ga helpen, vandaag voor het eerste opa gezegd en na het avond eten rent hij met een boekje naar mijn schoonvader en roept: opa kijk eens! We keken hem alle vier vol verbazing aan!
pi_141390042
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:53 schreef Zolena het volgende:
M. heeft ook driftbuien. Ik vind mezelf niet overdreven streng. M. is nu gewoon grenzen aan het zoeken. Hij mag veel maar niet alles. Ik vind het ook grappig hoe snel het soms weer over is, zo'n drama is het dan blijkbaar niet dat hij niet op de gang mag spelen ofzo. ;) Of dat zijn doosje rozijntjes op is en hij geen nieuwe krijgt. :D
Hier het zelfde van een engeltje opeens drift/huil buien met name als hij moe is en iets niet mag, kan of wil, nee is zijn favoriete woord en heeft het nu een paar x zo bont gemaakt met niet luisteren dat hij voor straf ergens moet zitten (thuis op de zitzak/ bij opa en oma op de hoek van de bank) tot ik zeg dat hij er af mag. Over avond eten weigeren nog maar te zwijgen en als hij dan zijn zin niet krijgt kiept hij het bakje op de kop... Waar is mijn meegaande goed etende peuter gebleven?
pi_141390521
Ze is ook schattig Omen O+

Shandaly, hier gaat het verrassend goed met het poezeneten en de poezenbak. Een paar keer wilde ze wel in de bak graven, maar dat is eigenlijk al wel weer voorbij. Hetzelfde voor het poezeneten, daar heeft ze een paar keer in gehengeld (rauw vlees :X ), maar ze laat het verder altijd gewoon staan.
Laatst had ze het poezensnoepjes bakje over gekregen en zat ze er zelf eentje te eten :D Maar als ik dan 'blegh' doe met m'n tong uit m'n mond, dan doet zij dat ook en spuugt ze hetgeen uit ze in d'r mond heeft (werkt bij alles tot nu toe). Ze mag hier zo'n beetje alles proeven wat ze wil en we doen ook altijd samen alles 'zachtjes aaien', zoals de groenten of spullen in de winkel en de bloemetjes op het balkon of bij m'n schoonmoeder in de tuin.
Wow wat een foto!!! Konden jullie hem ook aaien? Of is dat dan te gevaarlijk? Wat leuk dat Femke ook mee is geweest en dat het ook goed is gegaan, jammer van het poppetje wel, maar beter het poppetje dan Femke zelf ;)

Spirit, lekker dat het achter de rug is! :* Nu lekker aarden op jullie nieuwe plekje!

Goitske, fijn dat het allemaal weer beter gaat met je jongens!
pi_141391438
XM hoop dat het beter gaat met Noor !
Reageerde wat fel gisteren, daarvoor excuses. Had het wat netter kunnen brengen.
Ben zelf grootgebracht door een moeder met onverwerkte zaken en daarom triggert het me echt !
Ben dan bezorgd om noor .

Klaar en over wat mij betreft !
En het zou erg fijn zijn als je wat doet met onze adviezen en ook even laat weten dat je blij bent met het meedenken. Dat heb ik tot nu toe gemist.

---------------------------------------------------------------------------------------

Mn meisje is lief O+
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')