abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141355264
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141355380
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:54 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Complete verdrijving (etnisch zuiveren (wat die rare poster waar ik oorspronkelijk op reageerde claimde)) streeft Israel helemaal niet naar, zal ze ook niet lukken. In Israel wonen 1,6 miljoen arabieren die gelijke rechten genieten, alsmaar meer geaccepteerd worden en waartegen de staat sinds de jaren '50 geen (massale) pogingen tot verdrijving heeft ondernomen. Alleen al daarom is die claim stierenstront.

Die '10x zo veel' gaat enkel over slachtoffers in de 1ste intifada (je weet wel, die gewelddadige volksopstand). (Overigens hebben Palestijnen zelf ongv. evenveel eigen burgers doodgemaakt als dat Israel deed.) In de periode van de 2de intifada tot 2012 6x [1] zo veel en in 2013 5x zo veel [2].

1: http://israelipalestinian(...)hp?resourceID=000639
2: http://972mag.com/2013-wa(...)ael-palestine/84728/
Operatie gegoten lood tegen Gaza: 1300 tegen 13. Dat is zelfs 100 tegen 1.

En vet van mij: de haakjes om massale spreken wel boekdelen! Zeker als je bedenkt dat die staat voor '50 amper bestond.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kees22 op 20-06-2014 23:44:22 ]
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141358116
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Operatie gegoten lood tegen Gaza: 1300 tegen 13. Dat is zelfs 100 tegen 1.

En vet van mij: de haakjes om massale spreken wel boekdelen! Zeker als je bedenkt dat die staat voor '50 amper bestond.
Nietszeggende cijfertjes, heb je weinig aan zonder context. Massaal staat daar omdat je bij niet-massale verdrijvingen moeilijk kan spreken van complete etnische zuivering.

Ik snap trouwens niet waarom je blijft komen met die zogenaamde religieuze rechtvaardiging, want die was en is er niet. Is ook niet wijdverspreid.

De reden waarom Joden zich gingen verzamelen en er een staat uitgeroepen werd was antisemitisme. Waarom speciaal Israel? Voornamelijk culturele binding.
pi_141358617
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:30 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Nietszeggende cijfertjes, heb je weinig aan zonder context. Massaal staat daar omdat je bij niet-massale verdrijvingen moeilijk kan spreken van complete etnische zuivering.

Ik snap trouwens niet waarom je blijft komen met die zogenaamde religieuze rechtvaardiging, want die was en is er niet. Is ook niet wijdverspreid.

De reden waarom Joden zich gingen verzamelen en er een staat uitgeroepen werd was antisemitisme. Waarom speciaal Israel? Voornamelijk culturele binding.
Gegoten lood tegen Gaza is toch wel een soort van contekst, lijkt me.
Wat wil zeggen dat er wel degelijk verdrijvingen waren, zij het niet massaal. Ook volgens jou.

Daar kom ik niet mee, daar komen de joden mee:
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:44 schreef Rosario het volgende:

[..]

Dit is onzin. De hele Joodse cultuur, zowel seculier als religieus, is doordrongen van Jeruzalem en Israël en de terugkeer daarnaartoe.

Kelten die uit, zegge, Engeland zijn verdreven door de Angelen en de Saksen hebben geen cultuur die hoop koestert op een terugkeer naar dat gebied, want zij vonden toevlucht in Wales (NB. beetje kort door de bocht, maar het punt is duidelijk).
Over antisemitisme kunnen we ook nog wel een discussie beginnen. En over de tendens tot nationalisering in de loop van de negentiende eeuw ook wel.

Feit blijft dat de joodse staat Israel bestaat, helaas. Maar het belangrijkste feit is dat die staat zich niet behoorlijk gedraagt. Aan het bestaan is inmiddels niet veel meer te doen, maar beschaafd gedrag is die staat misschien nog wel aan te leren.
pi_141477470
Vreemd: er is een grote actie van het Israelische leger gaande tegen Palestijnen, zogenaamd om drie joodse scholieren te zoeken. Maar geen nieuws, geen commentaar.
Het zou Israeli toch moeten raken: al die kinderen die Palestijnen steeds kwijtraken door Israelische acties zouden toch in hun geest moeten opduiken, nu er 3 (drie) joodse kinderen kwijt zijn.
Of wordt een en ander gewoon doodgezwegen?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:09:51 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_141479246
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 01:09 schreef Kees22 het volgende:
Vreemd: er is een grote actie van het Israelische leger gaande tegen Palestijnen, zogenaamd om drie joodse scholieren te zoeken. Maar geen nieuws, geen commentaar.
Het zou Israeli toch moeten raken: al die kinderen die Palestijnen steeds kwijtraken door Israelische acties zouden toch in hun geest moeten opduiken, nu er 3 (drie) joodse kinderen kwijt zijn.
Bedoel je in dit topic? Sommige posts worden verwijdert.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_141479283
Triest he, drie onschuldige kinderen ontvoerd en gisteren een 14 jarig jongetje overleden.Kindertjes die niet gebruikt zijn als menselijk schild zoals de palestijnen hun kinderen misbruiken, maar gewoon, zomaar meegenomen. Israel moet ALLES doen om hun kids terug te halen en dat zullen ze ook doen. En terecht. Israeliers geven om hun kinderen itt tot de palestijnen die staan te juichen als hun kind dood is en zogenaamd martelaar is geworden.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_141480383
quote:
Die raken ze kwijt door Palestijnse acties, treurig genoeg.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_141482294
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:39 schreef Kees22 het volgende:
Feit blijft dat de joodse staat Israel bestaat, helaas. Maar het belangrijkste feit is dat die staat zich niet behoorlijk gedraagt. Aan het bestaan is inmiddels niet veel meer te doen, maar beschaafd gedrag is die staat misschien nog wel aan te leren.
Je draait al wat bij, heel goed. :)
pi_141483254
quote:
Ik ben geen Israeli of een Palestijn dus waarom zou al het nieuws vanuit dat land MIJ moeten raken? Vreemde redenering.

Het raakt jou nochtans wel als ik blader door het topic reeks. Sta op en ga die Isaeli kinderen zoeken
pi_141531949
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:23 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Ik ben geen Israeli of een Palestijn dus waarom zou al het nieuws vanuit dat land MIJ moeten raken? Vreemde redenering.

Het raakt jou nochtans wel als ik blader door het topic reeks. Sta op en ga die Isaeli kinderen zoeken
Je precies, sta op en neem een El Al vliegtuig en maak je nuttig en ga die 3 arme, onschuldige kinderen zoeken. Help het IDF. Poets desnoods de laarzen van de soldaten als je niet durft, maar doe iets zoals Shokibek 85 hierboven terecht zegt. :9
pi_141563095
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 08:13 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Triest he, drie onschuldige kinderen ontvoerd en gisteren een 14 jarig jongetje overleden.Kindertjes die niet gebruikt zijn als menselijk schild zoals de palestijnen hun kinderen misbruiken, maar gewoon, zomaar meegenomen. Israel moet ALLES doen om hun kids terug te halen en dat zullen ze ook doen. En terecht. Israeliers geven om hun kinderen itt tot de palestijnen die staan te juichen als hun kind dood is en zogenaamd martelaar is geworden.
Dat bedoel ik dus: drie joodse kinderen worden vermist en gelijk gaat een heel leger op zoek en worden er nationale belangen mee gemoeid.
Dat er aan de lopende band Palestijnse kinderen of volwassenen (die ook kinderen zijn van iemand) opgepakt worden en zonder vorm van proces uit de samenleving verwijderd worden, is kennelijk van geen belang.
Ook de reacties worden kennelijk als volkomen normaal gezien. Hamas ontkent vanaf het begin elke betrokkenheid, Netanyahu wijst desondanks Hamas aan als dader.
Maar laten we even nagaan wie hier welk belang heeft.

Heb je voorbeelden van Palestijnen die staan te juichen als hun kind wordt vermoord? Of probeer je gewoon je schuldgevoel te weerspreken?
pi_141563145
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:24 schreef waht het volgende:

[..]

Die raken ze kwijt door Palestijnse acties, treurig genoeg.
Wil je zeggen dat de Palestijnse kinderen verloren gaan door Palestijnse acties?
Leg eens uit dan. 1300 Palestijnen dood tijdens Cast Lead, slechts 13 Israeli's. Wat was er Palestijns aan Cast Lead?
pi_141563341
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:23 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

De leugens en het bedrog raken mij. Het volstrekte onbegrip van elkaars gevoel.

Er zijn mensen die proberen om mensen begrip voor elkaar bij te brengen, bijvoorbeeld door toeristen door Hebron te leiden of door gezamenlijke joods-palestijnse scholen.

Dat Palestijnen die verdrietig en boos zijn over verdwenen en opgepakte kinderen als vijanden afgeschilderd worden en joden die boos en verdrietig zijn over verdwenen kinderen het recht hebben om alles en iedereen op hun weg maar op te pakken, stoort mij.
Waarom de een niet en de ander wel? Wat maakt een Palestijnse moeder slecht en een joodse moeder goed?
pi_141582293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er zijn mensen die proberen om mensen begrip voor elkaar bij te brengen, bijvoorbeeld door toeristen door Hebron te leiden of door gezamenlijke joods-palestijnse scholen.

Dat Palestijnen die verdrietig en boos zijn over verdwenen en opgepakte kinderen als vijanden afgeschilderd worden en joden die boos en verdrietig zijn over verdwenen kinderen het recht hebben om alles en iedereen op hun weg maar op te pakken, stoort mij.
Waarom de een niet en de ander wel? Wat maakt een Palestijnse moeder slecht en een joodse moeder goed?
Welkom in de grote boze mensenwereld.

LOL, ik zie op mijn mobiel hieronder reclame : "goIsrael.nl"

"Win 2 tickets en beleef de reis van je leven"
pi_141582731
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:46 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

haha, ken de advertentie.
pi_141584269
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 08:13 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Ik heb bij jou steeds het idee dat je sarcastisch bent. De perfecte manier waarop je Israëlische propaganda verkondigt is net zo hypocriet als de manier waarop Israël nieuwsberichten naar buiten brengt. Is het rechtvaardig om voor 3 vermiste kinderen 200 Palestijnse burgers te arresteren als er al 100'en Palestijnse kinderen zijn vermoord door Israël?

quote:

[..]

A daar is het antisemitisme argument. Het kon niet lang op zich laten wachten in de nieuwe reeks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de eerste paar minuten wordt perfect duidelijk waarom dat argument hypocriet en zelfs offensive is tegenover de Joden die zijn gestorven in de Holocaust.
pi_141589492
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je doet net alsof de palestijnen die opgepakt zijn onschuldig zijn. Op de site van de terreurorganisatie Hamas zelf staat dat 60 van de arrestanten leden zijn van hun Hamas. Onder hun zijn ook nog eens 10 oud-politici. Een daarvan is Hassan Yousef,hoofd van Hamas op de westoever. Een terrorist.

Logisch ook dat het Israelische leger achter Israelische kinderen aangaat om ze terug te brengen bij hun ouders. Geen enkele jood zal door Israel in de steek gelaten worden, waar ook ter wereld.
pi_141589603
Daarnaast heb ik vrienden in Chevron. Kan best wel regelen dat je eens mee gaat daarheen. Over een kleine 3 weken ga ik voor de zomervakantie naar Israel dus ik kan het ze eens vragen. Zijn wel kolonisten en zionisten maar nee heb je, ja kan je krijgen.
pi_141590639
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:39 schreef tapirrr het volgende:

[..]

A daar is het antisemitisme argument. Het kon niet lang op zich laten wachten in de nieuwe reeks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de eerste paar minuten wordt perfect duidelijk waarom dat argument hypocriet en zelfs offensive is tegenover de Joden die zijn gestorven in de Holocaust.
Waar de fuck heb jij het nou weer over?
pi_141591191
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:27 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Je doet net alsof de palestijnen die opgepakt zijn onschuldig zijn. Op de site van de terreurorganisatie Hamas zelf staat dat 60 van de arrestanten leden zijn van hun Hamas. Onder hun zijn ook nog eens 10 oud-politici. Een daarvan is Hassan Yousef,hoofd van Hamas op de westoever. Een terrorist.

Logisch ook dat het Israelische leger achter Israelische kinderen aangaat om ze terug te brengen bij hun ouders. Geen enkele jood zal door Israel in de steek gelaten worden, waar ook ter wereld.
Daarom heb ik het over de burgers, niet over de leden van Hamas.

http://nos.nl/artikel/662(...)rder-onder-druk.html

200 - 40 - 10 = 150 burgers.
pi_141594016
Shin Bet heeft 2 hoofdverdachten op het oog. Beiden zijn leden van de terroristische organisatie Hamas;Rat 1=Amar Abu Eisha, 33 jaar en Rat2=Marwan Kawasme, 29 jaar. Beiden wonende te Hebron.

Ik zeg; platwalsen de huizen van de familie( ook leden die lid zijn van de terroristische groepering Hamas zoals vader en broers van de hoofdverdachten) en net zo lang vast zetten totdat de ontvoerde kinderen terug zijn.

Klasse job van Shin Bet _O_ ^O^

Get them ~O>
pi_141594168
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:08 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Daarom heb ik het over de burgers, niet over de leden van Hamas.

http://nos.nl/artikel/662(...)rder-onder-druk.html

200 - 40 - 10 = 150 burgers.
Bron dat overige 150 burgers waren? Ik deed maar een kleine greep uit de groep maar burgers :{w Bron graag.
pi_141595677
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:55 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Bron dat overige 150 burgers waren? Ik deed maar een kleine greep uit de groep maar burgers :{w Bron graag.
http://www.nytimes.com/20(...)nk-arrests.html?_r=0

Dus in de zoektocht naar 3 jongens schieten ze een Palestijnse jongen neer omdat hij stenen gooide.

http://www.theguardian.co(...)-boys-recriminations

Hier een stuk over wat voor plaatsen ze doorzoeken. Durf nu maar te zeggen dat die 400 opgepakte Palestijnen allemaal Hamas-leden zijn. Het is een beetje flauw om aan mij bewijs te vragen dat er inderdaad burgers tussen zitten. De enigen die dat weten zijn de Israëliërs en die gaan dat niet vertellen.
pi_141595780
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:16 schreef tapirrr het volgende:

[..]

http://www.nytimes.com/20(...)nk-arrests.html?_r=0

Dus in de zoektocht naar 3 jongens schieten ze een Palestijnse jongen neer omdat hij stenen gooide.

Hier een stuk over wat voor plaatsen ze doorzoeken. Durf nu maar te zeggen dat die 400 opgepakte Palestijnen allemaal Hamas-leden zijn. Het is een beetje flauw om aan mij bewijs te vragen dat er inderdaad burgers tussen zitten. De enigen die dat weten zijn de Israëliërs en die gaan dat niet vertellen.
Weet je wat er gebeurd als er een steen tegen je slaap komt?
pi_141599339
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:18 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Weet je wat er gebeurd als er een steen tegen je slaap komt?
De kans dat een Palestijnse jongen een Israëlische soldaat dood gooit met een steen is te verwaarlozen.

Of moeten we in Nederland ook maar met scherp gaan schieten op iedereen die met stenen naar de politie gooit? Dan zouden er elk weekend een aantal doden vallen. Buitenproportioneel gedrag, zoals alles wat de Israëliërs de afgelopen 20 jaar doen.

Je meet met twee maten en dat weet je zelf ook wel.
pi_141604415
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:46 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

En?
Zou je je dan moeten neerleggen bij/conformeren aan de grote boze mensenwereld?
Is dat wat jij wil?
pi_141604575
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:27 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Nee, ik doe helemaal niet of de opgepakte Palestijnen onschuldig zijn. Maar het gaat in beschaafde landen niet om het vinden van mensen die schuldig zijn aan wat dan ook, het gaat om het vinden van mensen die schuldig zijn aan de ontvoering/verdwijning van deze kinderen.
In beschaafde landen gaat het vinden van verdachten of schuldigen op een welomschreven manier.
Als je Palestijnen die zich schuldig maken aan terrorisme of zo wilt vangen, doe dat dan met open vizier.
Het vangen van de ontvoerders van deze kinderen (als die er al zijn en als ze als niet-joods zijn) is een terechte wens, maar de maatregelen slaan nergens op.
Deze maatregelen maken het inderdaad waarschijnlijk, dat de joodse staat Israel het in zijn hoofd heeft gehaald om maar eens wat stampij te maken.
pi_141604618
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:53 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Shin Bet heeft 2 hoofdverdachten op het oog. Beiden zijn leden van de terroristische organisatie Hamas;Rat 1=Amar Abu Eisha, 33 jaar en Rat2=Marwan Kawasme, 29 jaar. Beiden wonende te Hebron.

Ik zeg; platwalsen de huizen van de familie( ook leden die lid zijn van de terroristische groepering Hamas zoals vader en broers van de hoofdverdachten) en net zo lang vast zetten totdat de ontvoerde kinderen terug zijn.

Get them ~O>
Ja OK.
Gewoon een heel dorp platbranden als een officier doodgeschoten wordt. Waar kennen we dat ook al weer van?
Nog los van Guantamo Bay!
pi_141604983
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja OK.
Gewoon een heel dorp platbranden als een officier doodgeschoten wordt. Waar kennen we dat ook al weer van?
Nog los van Guantamo Bay!
Niet slim inderdaad, gerichte aanpak is het beste.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_141606774
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:09 schreef waht het volgende:

[..]

Niet slim inderdaad, gerichte aanpak is het beste.
idd, gericht. Huis van ontvoerder en familie.
pi_141607234
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:14 schreef tapirrr het volgende:

[..]

De kans dat een Palestijnse jongen een Israëlische soldaat dood gooit met een steen is te verwaarlozen.

Of moeten we in Nederland ook maar met scherp gaan schieten op iedereen die met stenen naar de politie gooit? Dan zouden er elk weekend een aantal doden vallen. Buitenproportioneel gedrag, zoals alles wat de Israëliërs de afgelopen 20 jaar doen.

Je meet met twee maten en dat weet je zelf ook wel.
quote:

[..]

De kans dat een Palestijnse jongen een Israëlische soldaat dood gooit met een steen is te verwaarlozen
Je weet echt niet waar je over praat. Een steen kan iemand levensgevaarlijk verwonden.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 09:09:24 #33
176916 Karrs
2007-2017
pi_141607459
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:50 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

[..]

Je weet echt niet waar je over praat. Een steen kan iemand levensgevaarlijk verwonden.
Je weet toch wel hoe het gaat in deze discussie? Bagatelliseren, overdrijven.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_141609025
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 09:09 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je weet toch wel hoe het gaat in deze discussie? Bagatelliseren, overdrijven.
Idd Karrs, alvast een sjabbath shalom!
pi_141625755
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En?
Zou je je dan moeten neerleggen bij/conformeren aan de grote boze mensenwereld?
Is dat wat jij wil?
Ja, heb geen zin om te radicaliseren of een strijder te worden met gevolg nog meer ellende. Als ik zie hoe de fascistische VS en de EU te keer gaan in de Ukraïne dan kan ik me er of bij neerleggen of de wapens pakken en de fascitische pro EU regering daar kapot maken. Maar dat heeft geen zin. Ik leg me erbij neer. Zouden meer mensen moeten doen overigens.

Heb het hele nieuws wat jij hier kwam brengen volledig gemist. Te druk bezig met voetbal kijken. Alleen is er op dit moment even geen voetbal.
pi_141625833
quote:

_O-
pi_141634187
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 07:51 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

idd, gericht. Huis van ontvoerder en familie.
Noem je dat gericht? De dader en zijn familie is op zichzelf al niet gericht, maar dan ook nog een hele zooi anderen erbij nemen?
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:55 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Dat is gewoon collectief straffen en heeft niks te maken met "we laten geen joden in de steek."
Om te beginnen hadden die drie daar natuurlijk al niet moeten zijn.
Maar als we dat even laten rusten: in beschaafde landen gaat de politie, en niet het leger, die kinderen en de ontvoerders zoeken. Alleen in bijzondere gevallen worden de speciale mogelijkheden van het leger te hulp geroepen. En die speciale mogelijkheden omvatten zeker niet Palestijnen gaan lopen pesten, of liever gezegd: het daar als normaal geziene pesten opvoeren.

En verder: als jij alle Palestijnen als Hamas-leden ziet, doe je hetzelfde als mensen die alle joodse Israeli's als soldaat zien en dus niet als burger. Leuke spiegel heb jij!
pi_141634309
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:48 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Ja, heb geen zin om te radicaliseren of een strijder te worden met gevolg nog meer ellende. Als ik zie hoe de fascistische VS en de EU te keer gaan in de Ukraïne dan kan ik me er of bij neerleggen of de wapens pakken en de fascitische pro EU regering daar kapot maken. Maar dat heeft geen zin. Ik leg me erbij neer. Zouden meer mensen moeten doen overigens.

Heb het hele nieuws wat jij hier kwam brengen volledig gemist. Te druk bezig met voetbal kijken. Alleen is er op dit moment even geen voetbal.
Nou, als je kreten gebruikt als de fascistische VS, EU en Oekraïnse pro-Eu-regering vind ik je wel aardig geradicaliseerd klinken. Er kunnen allerlei redenen zijn om het niet met ze eens te zijn, maar fascistische ideeën heb ik er nog niet gehoord. Maar lijkt me iets voor een ander draadje.
pi_141634452
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:45 schreef Rosario het volgende:

[..]

Je draait al wat bij, heel goed. :)
Ik draai helemaal niet bij! Als je goed had gelezen, had je dat standpunt van mij al lang kunnen weten. En wat er goed is aan bijdraaien richting een schurkenstaat, ontgaat me!
pi_141635026
quote:

[..]

Ik lees af en toe wat meer over de 19e eeuw en leer dat er in de tweede helft van die eeuw meer en meer nadruk kwam op naties. Elk volk zou recht hebben op een eigen staat.
Voor joden, die zich op wonderbaarlijke wijze na 1800 jaar diaspora nog steeds als apart volk manifesteerden (vele andere volkeren waren inmiddels al lang en breed onherkenbaar geassimileerd), zal dat aantrekkelijk geweest zijn. Zeker omdat ze natuurlijk al die tijd als buitenbeentjes af en toe als zondebok gebruikt werden.
Als opties voor hun land werden o.a. Suriname of Tanzania genoemd (als ik me dat laatste land goed herinner). Een beetje zoals Liberia gebruikt werd om terugkerende negerslaven uit de VSvA te vestigen.
Palestina lag helemaal niet zo voor de hand en dat bleek ook wel toen het toch als doelland gekozen werd. De opeenvolgende tsunami's van joden bleken helemaal geen culturele binding te hebben met de lokale bevolking, inclusief de lokale joden.
Achteraf gezien waren de instromende joden genetisch zeer verwant met de daar al wonende Palestijnen. Maar cultureel waren ze meer verwant met de volkeren waartussen ze geleefd hadden.
En dat laatste gaf natuurlijk frictie.
Ik zie voor joden uit het Europa van pakweg 1850 ook geen enkele reden om zich cultureel verbonden te voelen met het Palestina van die tijd.
pi_141639464
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 23:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Noem je dat gericht? De dader en zijn familie is op zichzelf al niet gericht, maar dan ook nog een hele zooi anderen erbij nemen?

[..]

Dat is gewoon collectief straffen en heeft niks te maken met "we laten geen joden in de steek."
Om te beginnen hadden die drie daar natuurlijk al niet moeten zijn.
Maar als we dat even laten rusten: in beschaafde landen gaat de politie, en niet het leger, die kinderen en de ontvoerders zoeken. Alleen in bijzondere gevallen worden de speciale mogelijkheden van het leger te hulp geroepen. En die speciale mogelijkheden omvatten zeker niet Palestijnen gaan lopen pesten, of liever gezegd: het daar als normaal geziene pesten opvoeren.

En verder: als jij alle Palestijnen als Hamas-leden ziet, doe je hetzelfde als mensen die alle joodse Israeli's als soldaat zien en dus niet als burger. Leuke spiegel heb jij!
Ja, ik vind dat zeer gericht daar de vader ook een Hamaslid is en dus een terrorist. Ze kunnen het voorkomen door de kinderen heelhuids over te dragen aan de ouders, zoniet dan de bulldozer over de woning heen.

Daarnaast ben jij niet degene die bepaald wie er naar de ontvoerde kinderen gaat zoeken maar zelfs in Nederland helpt het leger mee zoeken als er onschuldige kinderen vermist worden. Denk maar aan de 2 knulletjes die vorig jaar door hun vader Jeroen meegenomen werden en later dood werden terug gevonden . Ook daar zocht het leger mee dus zo ongebruikelijk is dat niet.
pi_141639528
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:27 schreef Kees22 het volgende:

[..Ik zie voor joden uit het Europa van pakweg 1850 ook geen enkele reden om zich cultureel verbonden te voelen met het Palestina van die tijd.
Kees, wie ben jij als niet-jood om te kunnen bepalen hoe joden zich moeten voelen. Jouw mening doet er niet toe. :W
  zaterdag 28 juni 2014 @ 11:29:02 #43
176916 Karrs
2007-2017
pi_141640300
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:43 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Kees, wie ben jij als niet-jood om te kunnen bepalen hoe joden zich moeten voelen. Jouw mening doet er niet toe. :W
Geen jodenhater, gelukkig. Dat heeft ie zelf gezegd.
pi_141640629
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 11:29 schreef Karrs het volgende:

[..]

Geen jodenhater, gelukkig. Dat heeft ie zelf gezegd.
Ja, dat zegt hij maar als je goed tussen de regels doorleest dan druipt het er vanaf.
pi_141674715
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:38 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Ja, ik vind dat zeer gericht daar de vader ook een Hamaslid is en dus een terrorist. Ze kunnen het voorkomen door de kinderen heelhuids over te dragen aan de ouders, zoniet dan de bulldozer over de woning heen.

Daarnaast ben jij niet degene die bepaald wie er naar de ontvoerde kinderen gaat zoeken maar zelfs in Nederland helpt het leger mee zoeken als er onschuldige kinderen vermist worden. Denk maar aan de 2 knulletjes die vorig jaar door hun vader Jeroen meegenomen werden en later dood werden terug gevonden . Ook daar zocht het leger mee dus zo ongebruikelijk is dat niet.
Maar heeft het Nederlandse leger toen het hele dorp waar die knulletjes woonden gevangen genomen in de hoop dat er dan iemand over de brug komt? Het grootste deel van de opgepakte Palestijnen heeft geen banden met Hamas en wordt puur opgepakt om het politieke spel verder uit te spelen.

Daarnaast vind ik het ontstaan van een organisatie als Hamas niet verwonderlijk. Als jij al een jaar of 50 Palestijnen onderdrukt en vermoord onder toeziend oog van Amerika (en de hele wereld) is het niet verwonderlijk dat er op een gegeven moment een terroristische organisatie ontstaat die het heft in eigen handen neemt. Ik zeg niet dat ik het bestaan goedkeur, maar begrip waar het vandaan komt heb ik zeker.

Hamas is ook niet begonnen als terroristische organisatie, maar als religieuze sociale beweging. Het ontstaan van de terroristische organisatie Hamas is naar mijn mening volledig te wijten aan het provoceren van Zionisten.
  zondag 29 juni 2014 @ 11:01:15 #46
pi_141675082
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:43 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Dit is een heilloze weg. Op deze manier mag niemand meer iets zeggen, is er geen discussie. Dan blijft alleen oorlog en onderdrukking over.

Maar als dat is wat je wilt. . . .
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_141678522
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:53 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

Get them ~O>
:')
pi_141678682
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij wil zulk smerig tuig los laten lopen. Is idd huilie huilie dan :W
pi_141678781
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:49 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Jij wil zulk smerig tuig los laten lopen. Is idd huilie huilie dan :W
Nee, schatje

Het is gewoon een kwestie van kiezen tussen de minst kwade.
pi_141686889
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 23:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, als je kreten gebruikt als de fascistische VS, EU en Oekraïnse pro-Eu-regering vind ik je wel aardig geradicaliseerd klinken. Er kunnen allerlei redenen zijn om het niet met ze eens te zijn, maar fascistische ideeën heb ik er nog niet gehoord.
Pardon? Jouw kreten dan maar gebruiken? :
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:03 schreef Kees22 het volgende:

En wat er goed is aan bijdraaien richting een schurkenstaat, ontgaat me!
Nou, als je kreten gebruikt als een schurkenstaat vind ik je wel aardig geradicaliseerd klinken. Er kunnen allerlei redenen zijn om het niet met ze eens te zijn, maar om het een schurkenstaat te noemen vind ik je toch aardig geradicaliseerd.
pi_141687054
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik draai helemaal niet bij! Als je goed had gelezen, had je dat standpunt van mij al lang kunnen weten. En wat er goed is aan bijdraaien richting een schurkenstaat, ontgaat me!
Je zei dat we niets kunnen doen aan het bestaan van de staat. Ik dacht dat je nog steeds vond dat die van de kaart geveegd zou moeten worden.
pi_141718390
quote:
12s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:50 schreef Rosario het volgende:

[..]

Je zei dat we niets kunnen doen aan het bestaan van de staat. Ik dacht dat je nog steeds vond dat die van de kaart geveegd zou moeten worden.
Iets vinden is iets anders dan realistisch nastreven.

Het liefst zie ik de hele Israëlische staat verdwijnen, totaal geen bestaansrecht. Praktisch gezien weet ik echter dat dat onmogelijk is en hoop ik alleen maar dat de Israëliërs voor het eerst van hun leven medelijden krijgen met andere mensen dan zichzelf.
pi_141718454
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:07 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Iets vinden is iets anders dan realistisch nastreven.

Het liefst zie ik de hele Israëlische staat verdwijnen, totaal geen bestaansrecht. Praktisch gezien weet ik echter dat dat onmogelijk is en hoop ik alleen maar dat de Israëliërs voor het eerst van hun leven medelijden krijgen met andere mensen dan zichzelf.
Onzin, Israel heeft bestaansrecht.
pi_141718621
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:09 schreef Djibril het volgende:

[..]

Onzin, Israel heeft bestaansrecht.
Mwah, vind ik toch altijd een zeer vreemd punt. Joden hebben honderden jaren geleefd zonder pogingen om een staat te stichten. Dat je dan uiteindelijk vind dat je Palestina wel voor 90% mag overnemen vind ik ronduit beschamend. Natuurlijk is het een lastige situatie maar 50/50 zou naar mijn mening ruim voldoende moeten zijn.

Maar Palestina heeft zichzelf in de vingers gesneden door het ontstaan van Hamas. Als er op dit moment geen radicaliserende organisatie zou bestaan in Palestina weet ik niet hoe de rest van de wereld zou reageren op deze systematische uitroeiing van Israël. Op dit moment praat Israël alles goed onder het mom dat het toch allemaal terroristen zijn.
Aan de andere kant vind ik niet dat je van een volk kunt verwachten om 60 jaar lang geterroriseerd te worden en is het ontstaan van zo'n organisatie slechts een kwestie van tijd geweest. Kwam wel goed uit voor Israël.
pi_141719899
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:14 schreef tapirrr het volgende:
deze systematische uitroeiing van Israël
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:29 schreef tapirrr het volgende:
omdat in de Thora staat dat God het land aan de Joden heeft gegeven (wat gelijk staat aan dat ik nu opschrijf dat Duitsland nu van mij is) willen ze heel Israel en zullen ze niet stoppen tot elke Palestijn gevlucht is.
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:18 schreef tapirrr het volgende:
Daarnaast vind ik zeker dat je Israel op 1 lijn kan zetten als Nazi-Duitsland.
en dan dit..

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:38 schreef tapirrr het volgende:
Ik heb mij goed ingelezen over deze kwestie, zeker niet alleen door boeken van Finkelstein. Ook pro-Israelische boeken gelezen.

en daarnaast zulke pareltjes..

quote:
Het liefst zie ik de hele Israëlische staat verdwijnen
quote:
hoop ik alleen maar dat de Israëliërs voor het eerst van hun leven medelijden krijgen met andere mensen dan zichzelf.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:29 schreef tapirrr het volgende:
denk ik niet dat de haat richting Joden in de afgelopen 300 jaar door vrijwel elke bevolkingsgroep die met ze in 1 land heeft gewoond ongegrond is.
pi_141720900
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:58 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

[..]

[..]

en dan dit..

[..]

en daarnaast zulke pareltjes..

[..]

[..]

[..]

De enige uitspraak die enigszins ongegrond is is de laatste. Maar dat heeft verder niks te maken met de Israëlische staat an sich. Daarnaast kwam het als reactie op een heel verhaal van Skillsy waarin hij uiteenzette dat de Joden overal weggepest werden. Ik overdrijf dan natuurlijk met mijn opmerking maar ik verbaas mij over de weinige zelfreflectie die Joden hebben op dat punt (geen enkel volk zal het waarderen als opeens een ander volk het halve land voor zichzelf probeert te krijgen, ongeacht wat voor volk dat is).
  maandag 30 juni 2014 @ 14:04:20 #57
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
  Moderator maandag 30 juni 2014 @ 19:02:40 #58
8781 crew  Frutsel
pi_141732408
De drie vermiste/ontvoerde israelische tieners zijn waarschijnlijk dood gevonden. IDF geeft zo persconferentie. Dit gaat een staartje krijgen in die regio.
  maandag 30 juni 2014 @ 19:07:26 #59
pi_141732636
Ik zei al eerder dat ze helemaal niet ontvoert waren, maar die post werd gewist.
  maandag 30 juni 2014 @ 19:16:51 #60
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_141733140
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zei al eerder dat ze helemaal niet ontvoert waren, maar die post werd gewist.
NSA. Dat had je moeten weten (volgende keer geheimtaal gebruiken).
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  maandag 30 juni 2014 @ 19:17:31 #61
pi_141733182
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:16 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

NSA. Dat had je moeten weten (volgende keer geheimtaal gebruiken).
Nee hoor, de MOD's in deze thread zijn erg genoeg.
  maandag 30 juni 2014 @ 19:20:43 #63
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_141733354
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:17 schreef Disorder het volgende:
Denk dat er vanavond nog explosies te horen zijn.
Teveel bruine bonen gegeten?
  Moderator maandag 30 juni 2014 @ 19:22:50 #64
8781 crew  Frutsel
pi_141733491
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat zal wel... geen idee.
ik wist nie eens dat ze weg waren...
De tieners bedoel ik...
  Moderator maandag 30 juni 2014 @ 19:24:03 #65
8781 crew  Frutsel
pi_141733561
quote:
Dat zou zo maar eens kunnen... of flinke rellen in die regio.
Zouden al versterkingen richting Hebron gaan.
  maandag 30 juni 2014 @ 19:25:55 #66
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_141733653
quote:
Yup. De Westoever kan de schuilkelder in..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 30 juni 2014 @ 19:28:26 #67
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_141733819
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Yup. De Westoever kan de schuilkelder in..
Met z'n allen de smokkeltunnel in?
  maandag 30 juni 2014 @ 19:28:45 #68
pi_141733846
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:22 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat zal wel... geen idee.
ik wist nie eens dat ze weg waren...
De tieners bedoel ik...
Nee, maar ik wist wel dat veel MOD's veel te pro-Israël zijn.
  maandag 30 juni 2014 @ 19:36:59 #69
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_141734370
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:28 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Met z'n allen de smokkeltunnel in?
Vooral voor degenen die hun god toch niet hélemaal vertrouwen wat betreft de goede afloop van het bombardement dat gaat komen :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_141734534
quote:
[..]

UN Watch – an NGO, which among other things monitors the United Nations for perceived anti-Israel bias – last week flew the mothers of the missing youths to address the UN's Human Rights Council, where Rachel Frankel, mother of 16-year-old Naftali, complained not enough was being done internationally to bring back the boys.

On the Palestinian side, both in statements and on social media, there has been a similar complaint: that the Palestinian deaths and arrests and "collective punishment" have been ignored.

Amid the recriminations, other critical questions have been thrown up. How much of the search operation has been about finding the boys and how much of it has been directed at trying – not for the first time – to smash Hamas on the West Bank, whom Binyamin Netanyahu, the Israeli prime minister, holds responsible?

The febrile politics swirling around the kidnapping have sucked in other issues too, not least the increasingly acrimonious debate over deals to release Palestinian prisoners, including those freed in exchange for Hamas's release of the Israeli soldier Gilad Shalit. More than 50 of those prisoners have been re-arrested in the wake of the abduction.

"There are two points to this," a senior Israeli officer told the Guardian a week ago. "To bring back the missing boys – who are citizens not soldiers – and find those responsible. The second part of the campaign is not new; it is to target Hamas, a terrorist organisation sitting in Gaza which is trying to re-establish in the West Bank."

In that second sentiment he echoed the words of the Israeli army chief of staff Benny Gantz, who has also said the aim is "to damage Hamas as much as possible". That operation has seen the Israeli army swamp the West Bank, around Hebron in particular, with three brigades.

While many of those who have been arrested are figures associated with Hamas, politically or otherwise, and have spent time in Israeli prisons, some of the targets have been surprising. The Israeli army has raided universities and media offices, including This Week in Palestine, a dairy and a Coca-Cola plant, swamping Palestinian towns and villages in numbers unprecedented in recent years.

By the end of the operation, it is envisaged, the number of Palestinians in detention without trial will have doubled to almost 400; the city of Hebron alone will have lost income in the order of $10m for each day it has been closed.

[..]

pi_141736014
Veel 'martelaren' zullen in ieder geval vallen de komende dagen, dat is iets wat zeker is.
pi_141736063
-Nvm, spuit elf-
  dinsdag 1 juli 2014 @ 02:08:42 #73
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_141753939
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_141754294
quote:
Drie jongens ontvoerd in de west bank, vermoord in de west bank, maar Israël bombadeert Gaza. Mis ik iets hier? :?

Het valt me trouwens bij aanvallen op Palestina altijd op dat Turkse Netizens veel actiever zijn dan Arabische. Momenteel op Twitter ook weer Turkse trending topics rondom deze gebeurtenis, terwijl Arabieren angstvallig stil zijn. Waar zijn toch die 'broeders'?

Yumma3x twitterde op dinsdag 01-07-2014 om 02:28:13 Wheres everyone who was tweeting about how we need to root for Algeria cause we're Muslim or Arab?What about Palestine?#PrayForPalestine reageer retweet
Terechte klacht. De prioriteiten van Arabieren :') Ze doen niet eens zelf mee aan het WK :')

[ Bericht 15% gewijzigd door Drxx op 01-07-2014 03:18:49 ]
pi_141754298
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 03:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Top! ^O^
Echt vet kickuh inderdaad.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 03:13:10 #77
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_141754308
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 03:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Top! ^O^
Want?
Anti-Turkije
  dinsdag 1 juli 2014 @ 08:13:27 #78
176916 Karrs
2007-2017
pi_141755095
Zo, ik voel een nieuw pak slaag voor Hamas aankomen.

En jodenhaters in dit topic: ff stil zitten. Jullie worden de komende dagen geknipt en geschoren.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 08:32:24 #79
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_141755231
Dus als je vader iets flikt, worden jij en je eventuele nazaten ook gestraft.

Wat een christelijke gedachtegang van de Israëlisch :')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:28:37 #80
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_141756809
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 03:10 schreef Drxx het volgende:

[..]

Drie jongens ontvoerd in de west bank, vermoord in de west bank, maar Israël bombadeert Gaza. Mis ik iets hier? :?

Hangt samen met die raketaanvallen van gisteren en vannacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nibb-it op 01-07-2014 11:16:55 ]
pi_141757882
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 03:13 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Want?
Pro Israel
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:15:56 #82
421524 SadPanda
pi_141757951
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:13 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Pro Israel
Dus? Is er al bewijs wie er achter zit?
Anti-Turkije
pi_141758037
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:15 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dus? Is er al bewijs wie er achter zit?
Ja, Hamas. Ik geef er geen fuck om. Israël moet die shit gewoon platgooien.

Israël _O_
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:20:28 #84
421524 SadPanda
pi_141758098
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:18 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ja, Hamas. Ik geef er geen fuck om. Israël moet die shit gewoon platgooien.

Israël _O_
Waar is het bewijs dat Hamas er achter zit?
Anti-Turkije
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:31:37 #85
176916 Karrs
2007-2017
pi_141758390
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:20 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Waar is het bewijs dat Hamas er achter zit?
O, sorry, hebben ze jou dat niet even laten zien?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:35:37 #86
421524 SadPanda
pi_141758495
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:31 schreef Karrs het volgende:

[..]

O, sorry, hebben ze jou dat niet even laten zien?
Is Hamas in een rechtzaak veroordeeld? Nee he, Bibi en kornuiten verzinnen weer eens wat. Als Hamas had gedaan zouden ze het gewoon gezegd hebben en ze zeker niet vermoorden.

Bibi had dit ook al goed verzonnen:
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2O11720140325
Anti-Turkije
pi_141758694
Eerst HAMAS-top wekenlang vervolgen en liquideren op de West-Oever en nu Gaza stad met zijn honderenduizenden burgers met luchtaanvallen bestoken.

Hoeveel speurhonden a la Panama hebben de israelis eigenlijk ingezet bij hun zoektocht naar 'de drie tieners'?

Dit ruikt steeds meer naar een false flag om een politieke tegenstander uit te schakelen.
pi_141758774
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:35 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Is Hamas in een rechtzaak veroordeeld? Nee he, Bibi en kornuiten verzinnen weer eens wat. Als Hamas had gedaan zouden ze het gewoon gezegd hebben en ze zeker niet vermoorden.

Bibi had dit ook al goed verzonnen:
Dit ^.

Voor elke raket die over de grens gaat, elke ontvoering of overige aanvallen zou eerst een zaak bij het Internationaal Gerechtshof aangemaakt en afgehandeld moeten worden, dan pas mag Israel terugslaan, hun eigen bevindingen doen er sowieso niet toe.
pi_141758793
Deze procedure volgt heerser Assad (pbuh) ook. En de rest van de wereld.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:49:59 #90
421524 SadPanda
pi_141758845
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:47 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Dit ^.

Voor elke raket die over de grens gaat, elke ontvoering of overige aanvallen zou eerst een zaak bij het Internationaal Gerechtshof aangemaakt en afgehandeld moeten worden, dan pas mag Israel terugslaan, hun eigen bevindingen doen er sowieso niet toe.
Laat ze dat zogenaamde bewijs dan delen. Waarom zou Hamas ze ontvoeren en vervolgens vermoorden?
Zoals ik net al zei, Bibi heeft dit ook verzonnen:
Anti-Turkije
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:41:35 #91
176916 Karrs
2007-2017
pi_141760394
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:47 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Dit ^.

Inderdaad, wat maakt het uit wat de Israëli denken. Het gaat erom wat WIJ ervan vinden!
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:44:55 #92
176916 Karrs
2007-2017
pi_141760510
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:49 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Laat ze dat zogenaamde bewijs dan delen. Waarom zou Hamas ze ontvoeren en vervolgens vermoorden?
Zoals ik net al zei, Bibi heeft dit ook verzonnen:
Het realistische antwoord is: omdat het niet uitmaakt wát ze zeggen. Het wordt door velen toch niet geloofd.
pi_141762626
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:48 schreef jamesdeen het volgende:
Deze procedure volgt heerser Assad (pbuh) ook. En de rest van de wereld.
Nee maar Israël voelt zich moreel wel verheven boven de 'terroristen' van Hamas. Terwijl ze zelf geen haar beter zijn. Of je nou een raket richting de Gaza stuurt of een raket richting Israël, beide is het moreel verwerpelijk. Hamas is echter niet hypocriet, waar Israël zich altijd opstelt als de 'geciviliseerde' in het conflict.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:48:48 #94
421524 SadPanda
pi_141762844
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:44 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het realistische antwoord is: omdat het niet uitmaakt wát ze zeggen. Het wordt door velen toch niet geloofd.
Tuurlijk. :')
En je negeert de vraag waarom Hamas dit zou doen.
Anti-Turkije
pi_141762994
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:14 schreef tapirrr het volgende:

Maar Palestina heeft zichzelf in de vingers gesneden door het ontstaan van Hamas.
Israel heeft natuurlijk ook zijn uiterste best gedaan voor Hamas. Eindelijk weer een vijand 'waarmee niet te praten valt', zodat er niet over vrede gepraat hoeft te worden en de gebiedsuitbreiding door kan gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 14:46:26 #96
176916 Karrs
2007-2017
pi_141764907
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:48 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Tuurlijk. :')
En je negeert de vraag waarom Hamas dit zou doen.
Yep. Net zoals jij de vraag negeert waarom Israël zo reageert.

" :') "
  dinsdag 1 juli 2014 @ 14:50:20 #97
176916 Karrs
2007-2017
pi_141765081
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:43 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Nee maar Israël voelt zich moreel wel verheven boven de 'terroristen' van Hamas. Terwijl ze zelf geen haar beter zijn. Of je nou een raket richting de Gaza stuurt of een raket richting Israël, beide is het moreel verwerpelijk. Hamas is echter niet hypocriet, waar Israël zich altijd opstelt als de 'geciviliseerde' in het conflict.
_O-

Altijd vermakelijk, als Israël wordt gepresenteerd als de moreel verwerpelijke. :D

Maar goed, ik laat jullie jodenhaters weer verzinnen over hoe dit toch allemaal op het conto van het grote boze Israël geschoven moet worden. :W
pi_141767408
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:50 schreef Karrs het volgende:

[..]

_O-

Altijd vermakelijk, als Israël wordt gepresenteerd als de moreel verwerpelijke. :D

Maar goed, ik laat jullie jodenhaters weer verzinnen over hoe dit toch allemaal op het conto van het grote boze Israël geschoven moet worden. :W
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:57 schreef lolbroek1 het volgende:
De israelies hebben ze zelf omgebracht, die lui hebben belang bij het aanwakkeren van de haat tegen palestijnen :Y
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:00 schreef lolbroek2 het volgende:

[..]

False Flag.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:23 schreef lolbroek3 het volgende:

[..]

Idd, zijn ze überhaupt dood en daar gevonden? Of is dit alleen maar een goede redenen om te stoken in het kersverse huwelijk van Fatah en Hamas?
_O_
pi_141769431
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 08:32 schreef DustPuppy het volgende:
Dus als je vader iets flikt, worden jij en je eventuele nazaten ook gestraft.

Wat een christelijke gedachtegang van de Israëlisch :')
Klopt de Israeli's zijn Joods, dat is de God van het oude testament: de God van de vergelding, oog om oog, tand om tand
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_141769790
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:50 schreef Karrs het volgende:

[..]

_O-

De beschaafde wereld deelt jullie idee van wraak niet zo.
quote:
Het aanmeten van een slachtofferrol is ook redelijk typerend, of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')