ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Mwah... nee, maar ik kan maar zoomen tot een bepaalde hoogte. Geen idee of mn karige schermresolutie er iets mee te maken heeft, misschien kunnen James en of Fles meer boven water krijgen, aannemen dat hun schermresolutie beter is...
Nee, meer zit niet in de software. Dat je op de website van DB er wel een kaartje bij krijgt is omdat DB die landkaart er zelf achter zet
Rond 8 uur vanochtend stond DB 6413 zonder wagons op station Emmen. Vanavond om 22 uur kwam ik hem tegen met ±7 ketelwagens in Nieuw-Amsterdam richting Zwolle.
Ik weet dat die trein vaak rond 8 uur 's ochtends al in Emmen staat, 8:10 rijdt ie vaak weg, naar het Emmtech/Tejin terrein denk ik.
Heeft die trein daar de godganze dag staan wachten? Of zal ie meerdere ritjes hebben gedaan? Ik weet dat ze met het goederenvervoer vaak een keer wachten, maar zo worden het wel erg dure ritjes :p
Dat is de trein Emmen-Geleen volgens mij. Die vertrekt 's avonds uit Emmen, en gaat via Mariënberg-Almelo-Hengelo-Zutphen-Nijmegen-Venlo-Roermond naar Geleen. Vanuit Geleen vertrekt de trein de andere kant op, en bij Lochem komen ze elkaar tegen rond 2u 's nachts. Daar wordt van machinist gewisseld tussen de treinen, zodat die uit Emmen ook weer terugkomt daar en andersom.
Normaal gaat de loc vanuit Emmen weer terug naar Almelo dacht ik, om daar Bedrijvenpark en eventueel Dollegoor te bedienen. Waarschijnlijk wordt die ook gebruikt voor de bediening van Elementis in Delden op woensdagmorgen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Betekend dus dat die loc waarschijnlijk gewoon de hele dag in Emmen is geweest? Wat zit er voor industrie in Geleen waar die trein naartoe zou kunnen gaan?
Deze trein rijdt ook op maandag of heeft ie dan n andere bestemming?
Geen idee of de loc de hele dag in Emmen is geweest. De trein komt van DSM in Geleen en brengt volle wagens naar Emmen en gaat leeg terug. En voor zover ik weet rijdt de trein vrijwel dagelijks, hoewel ik nergens een dienstregeling kan vinden (wel heel veel spotmeldingen om 22.15u of 23.15u door Coevorden vanuit Emmen. Ook kom ik wat tegen over Utrecht, dus wellicht wordt daar nu ook wel langsgereden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 20 juni 2014 01:09 schreef dennistd het volgende: Geen idee of de loc de hele dag in Emmen is geweest. De trein komt van DSM in Geleen en brengt volle wagens naar Emmen en gaat leeg terug. En voor zover ik weet rijdt de trein vrijwel dagelijks, hoewel ik nergens een dienstregeling kan vinden (wel heel veel spotmeldingen om 22.15u of 23.15u door Coevorden vanuit Emmen. Ook kom ik wat tegen over Utrecht, dus wellicht wordt daar nu ook wel langsgereden.
gaat als LLT Almelo - Emmen en Emmen - Almelo, blijft niet in Emmen. Hij rijdt veelal Emmen - Almelo - Hengelo - Zutphen - Nijmegen - Venlo - Roermond - Geleen vv, maar bij werkzaamheden via Utrecht. Ergens tussen Zutphen en Hengelo komen de 2 treintjes elkaar tegen, en de machinisten wisselen dan van trein. Mcn uit standplaats Almelo gaat retour Emmen, en Sittard naar Geleen. Uiteraard geen lokwissel.
Zal vanmiddag ff foto's zoeken, want ben er achteraan gegaan in de nacht, vorig jaar februari.
Op vrijdag 20 juni 2014 08:39 schreef boriq het volgende: Heeft er iemand al eens met de SJ X2000 in Zweden gereisd? Hoe is het comfort daar in de 1e klas en rijdt het nog een beetje?
vooral de restauratie is prima. Daar hebben ze ook magnetron maaltijden en zo. Nadeel is dat ze veel te hard rijden op bochtige spoor. Door de kantelbak techniek gaat het wel goed allemaal, maar comfortabel is anders
Intercity Rotterdam naar Amsterdam via Den Haag HS rijdt niet. Reizigers voor Den Haag HS mogen met de sprinter naar Delft mee Genoemde sprinter naar Delft rijdt met halve capaciteit
Laat die kut intercity naar Den Haag rijden en gooi hem daar aan de kant stelletje prutsers
Ik zag op Twitter een foto voorbijkomen die was genomen vanuit de defecte ICD, het lijkt erop dat dat ding ergens bij Hoofddorp op de fly-over staat. Waarom de ICD dan volledig wordt opgeheven (en Thalys wordt omgeleid) is me een raadsel.
Ik zag iets voorbij komen over falende communicatie tussen treinen en de verkeersleiding op de HSL, ik kan mij goed voorstellen dat daardoor het gehele treinverkeer op de HSL gestremd is
Op vrijdag 20 juni 2014 09:54 schreef MTL het volgende: Ik zag iets voorbij komen over falende communicatie tussen treinen en de verkeersleiding op de HSL, ik kan mij goed voorstellen dat daardoor het gehele treinverkeer op de HSL gestremd is
Als het RBC naar z'n grootje is heb je wel een probleem ja.
Met 30 km/h naar ieder stopmerkbord en daar stoppen tot de treindienstleider toestemming geeft om het voorbij te rijden (witte lamp). Gaat zo lekker snel
Op vrijdag 20 juni 2014 08:39 schreef boriq het volgende: Heeft er iemand al eens met de SJ X2000 in Zweden gereisd? Hoe is het comfort daar in de 1e klas en rijdt het nog een beetje?
Ik zie dat Dr_Flash er minder goede ervaringen mee heeft, maar ik vond het een erg fijne trein. Fijne stoelen, wel wat laag. Wel ontzettend veel beenruimte. En bovendien tot nu toe de enige trein die ik heb gezien die in een tweezitter ook twee stopcontacten heeft.
Het zijn wel kanteltreinen, dus de ramen zijn helaas formaat vliegtuig en je moet tegen die bewegingen kunnen, anders kom je er misselijk uit.
^^ Met Regenjas: een erg fijne trein om mee te rijden, veel beenruimte, zelfs in de 2e klas, fijne stoelen, echter is het design wel wat ouderwets En tja, tegen die bewegingen van de kantelbak moet je inderdaad kunnen.
Precies. Net zoals wanneer je achter in een auto zit in scherpe bochten. In zo'n trein kan je dus snel wagenziek worden als je daar gevoelig voor bent.
Het scheelt wel een hoop als je in de rijrichting kan zitten en uit het raam kan kijken. Dan is het voor mij nog net uit te houden. Helaas is er in de X2000 totaal geen verband tussen de ramen en de stoelopstelling.
Je voelt het amper, omdat de trein probeert het achtbaaneffect te compenseren. Maar je horizon verschuift wel tijdens het kantelen en als dat vaak achter elkaar gebeurd vind je evenwichtsorgaan dat niet zo leuk.
Bij het boeken van de X2000 kan ik overigens de optie voor het driegangenmenu aanraden. Is maar 15 euro inclusief koffie en een biertje en dat is voor Zweedse begrippen erg goedkoop.
Iemand die weet hoe ik aan goedkopere kaarten voor Berlijn raak? (Twee personen.) Normale prijs is veel te duur en goedkopere prijs volgens website "klopt niet" volgens contactcenter (yeah right). Staat een sterretje bij, maar geen fatsoenlijke uitleg en aan de telefoon kreeg ik deze ook niet.
Op vrijdag 20 juni 2014 11:07 schreef Little_Dolls het volgende: Iemand die weet hoe ik aan goedkopere kaarten voor Berlijn raak? (Twee personen.) Normale prijs is veel te duur en goedkopere prijs volgens website "klopt niet" volgens contactcenter (yeah right). Staat een sterretje bij, maar geen fatsoenlijke uitleg en aan de telefoon kreeg ik deze ook niet.
Oh ja en het is in BE.
Goedkoopste optie is waarschijnlijk Go Pass/Rail Pass + kaartje naar eerste Duitse station + Schönes-Wochenende-Ticket/Quer-Durchs-Land-Ticket. Snel is dat echter niet, met SWT/QDL mag je niet in Duitse intercities/ICE's en dan is Berlijn best ver weg.
Goedkoopste optie is waarschijnlijk Go Pass/Rail Pass + kaartje naar eerste Duitse station + Schönes-Wochenende-Ticket/Quer-Durchs-Land-Ticket. Snel is dat echter niet, met SWT/QDL mag je niet in Duitse intercities/ICE's en dan is Berlijn best ver weg.
Hmm, dat is weer een minpunt natuurlijk en de Go/Rail Pass is toch enkel binnenlands?
Op vrijdag 20 juni 2014 11:38 schreef J.B. het volgende: SJ 2000 vond ik echt een prima trein, van Kopenhagen naar Stockholm in 2e klas met érg fijne stoelen en een prachtig landschap
Ik was twee jaar geleden in de eerste klas 395 kroon per persoon kwijt voor Kopenhagen - Stockholm. Omgerekend is dat ongeveer 42 euro, maar mijn reisgenoot en ik mochten toen nog reizen op het jongerentarief van SJ, dat is tot en met 25 jaar.
Voor de afstand van ruim 600 kilometer vond ik dat een buitengewoon goede prijs.
Op vrijdag 20 juni 2014 11:07 schreef Little_Dolls het volgende: Iemand die weet hoe ik aan goedkopere kaarten voor Berlijn raak? (Twee personen.) Normale prijs is veel te duur en goedkopere prijs volgens website "klopt niet" volgens contactcenter (yeah right). Staat een sterretje bij, maar geen fatsoenlijke uitleg en aan de telefoon kreeg ik deze ook niet.
Oh ja en het is in BE.
Wellicht dat opknippen in Duitsland helpt? Bijvoorbeeld Elk Belgisch Station - Keulen bij Thalys en dan bij DB Keulen - Berlijn? Eventueel met Thalys naar Düsseldorf als daar de trein naar Berlijn goedkoper is dan in Keulen. Al zullen de goedkope tickets voor het zomerseizoen tegen deze tijd toch wel uitverkocht beginnen te raken vrees ik.
Bedankt voor de ervaringen. Ben namelijk aan het kijken naar Stockholm - Göteborg als onderdeel van een weekje Zweden volgend jaar. Wat kosten betreft is een enkeltje Stockholm - Göteborg 400 kronen (ongeveer 45 euro) voor de 1e klas en 3 uur treinen.
Op vrijdag 20 juni 2014 10:49 schreef Frozen-assassin het volgende: Hoe voelt dat dan? In een kantelbak zitten, word je dan deels naar rechts en links 'geslingerd'?
Kantelbaktreinen zijn baas . Milaan - Zürich is nog altijd het mooiste traject wat ik heb gedaan. Heerlijk om door die bochten te overhellen.
Treindienst Amsterdam - Breda via HSL stond vanmorgen al eerder urenlang helemaal stil.
En kijk nou eens op ns.nl?
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.
Amsterdam C.-Antwerpen-C. Vrijdag 20 Juni 13:26 Oorzaak Tussen Amsterdam C. en Breda rijden geen treinen door een defecte trein. Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:00 uur verholpen.
gaat als LLT Almelo - Emmen en Emmen - Almelo, blijft niet in Emmen. Hij rijdt veelal Emmen - Almelo - Hengelo - Zutphen - Nijmegen - Venlo - Roermond - Geleen vv, maar bij werkzaamheden via Utrecht. Ergens tussen Zutphen en Hengelo komen de 2 treintjes elkaar tegen, en de machinisten wisselen dan van trein. Mcn uit standplaats Almelo gaat retour Emmen, en Sittard naar Geleen. Uiteraard geen lokwissel.
Zal vanmiddag ff foto's zoeken, want ben er achteraan gegaan in de nacht, vorig jaar februari.
2 Plaatjes van vorig jaar: DBS 6416 + lege Caprolactam by Durk Houtsma., on Flickr Momenteel gaat de trein dinsdag t/m vrijdag/zaterdagnacht via Almelo, Hengelo, Zutphen, Nijmegen, Venlo en Roermond naar Sabic, maar dit kan nog wel eens snel voorbij zijn. De gemeente Hof van Twente pruttelt tegen toen zij dit ineens vernamen. Maar tot op heden is er voor de trein nog geen wijziging merkbaar, en staat netjes te wachten de hierboven beschreven route maar mocht met -90 al naar Almelo vertrekken.
DBS 6416 + lege Caprolactam by Durk Houtsma., on Flickr Hier is de gele 6416 met de lege Caprolactam-trein naar Limburg net aangekomen in Almelo en -75 op de klok. Omdat te vroeg vertrekken geen nut heeft in verband met een personeelswissel in Lochem met de tegentrein, houdt de machinist hier even een lange stop, en gaat even koffie drinken in het verblijf.
DB 120 149 + EuroNight 477 by Durk Houtsma., on Flickr Op 8 April is de EuroNight richting Praag en verder naar Boedapest met ongeveer een 15 minuten vertraging in Dresden binnengelopen, met voorop de 120 149. De vertraging was te wijten aan een defect aan de locomotief, aldus de omroep. Na een lokwissel zal de trein verder rijden richting Tsjechië met een Tsjechische 371, op 8 April had de 371 015 de eer. Ik weet niet of het standaard is, maar op dit moment rijden er koersrijtuigen naar Wenen met deze trein mee.
CD 371 015 + EuroCity by Durk Houtsma., on Flickr Nadat de 120 149 was afgerangeerd, kwam de 371 015 voor de trein, en staat hier vertrelgereed richting Tsjechië, met als eindbestemming Boedapest (maar ongetwijfeld nog een lokwissel elders).
CD 371 001 + CNL by Durk Houtsma., on Flickr Nadat de EuroNight 446/CityNightLine 456 naar Amsterdam is vertrokken, kunnen de achterste 6 rijtuigen ook weer vertrekgereed gemaakt worden richtring Frankfurt en Zürich. Achteraan bevinden zich 2 IC-rijtuigen, die meerijden als IC 61458 tot Erfurt, alwaar de trein ruim een uur staat om de IC-rijtuigen af te rangeren, en de trein te combineren met de CNL 1258 uit Berlijn, eveneens naar Zürich. De eer aan de 371 001 om de trein naar Leipzig te slepen.
Op vrijdag 20 juni 2014 18:43 schreef greavy het volgende: Morgen even het Nederlandse spoor gaan hinderen met bermbrandjes Kijken of wij Amsterdam nog onveilig kunnen maken met de stomer
ETR 470 kotsbakken? Heb ik ook slechte ervaringen mee.
Nooit wat van gemerkt.
Ben wel een keer kotsmisselijk geworden tijdens een rit in een Bombardier Regina, maar dat kwam omdat ik wat verkeerds had gegeten. Die treinen hebben volgens mij ook helemaal geen kantelmechaniek.
HSL 1832 is onderweg van de Kijfhoek naar Oldenzaal om vanaf daar een sleep Slps'en naar Bad Bentheim te brengen. De loc is hier onderweg tussen Hengelo Oost en Oldenzaal en zal zometeen de Zandsteenweg kruisen.
HSL 1832 komt met een sleep Slps'en van Spitzke langs de Koppelboerweg in Oldenzaal onderweg naar Bad Bentheim. De wagens stonden al flinke tijd in Oldenzaal en zullen in Bentheim opgehaald worden door een Duitse loc van HSL Logistik
Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie vrijdag 20 juni 2014
Schiphol krijgt in september een groot en uitgebreid scherm waarop reizigers informatie kunnen aflezen over alle openbaarvervoersaansluitingen. De borden vervangen de kleinere schermen, waarop tot nu toe enkel treintijden vermeld staan.
Volgens de NS speelt het grote informatiebord in op de behoefte bij zowel Nederlandse als buitenlandse reizigers, die vaak moeite zouden hebben met de kleine informatieborden bij de roltrappen naar de treinperrons. De in onbruik geraakte digitale megaschermen uit de stationshal van Utrecht Centraal worden hiervoor van stal gehaald.
Aan weerskanten van het grote scherm kunnen reizigers informatie aflezen die hen helpt bij het plannen van hun reis. Informatie over treinen aan de ene kant, bussen aan de andere kant. Dat internationale reizigers het bord regelmatig zullen gebruiken betekent echter niet dat de reizigersinformatie in meer talen beschikbaar komt. Volgens de NS zijn de plaatsnamen, tijden en symbolen duidelijk genoeg voor iedereen.
Wat het initiatief van Schiphol, de NS en de stadsregio rondom de luchthaven gaat kosten, kan de NS niet zeggen.
Frecciargento-treinen worden gereden met Pendolino's inderdaad, Frecciarossa als het goed is niet.
Geen idee hoe die trein heette, was in 2008 Weet nog wel dat ik blij was toen ik in Napels eindelijk die trein uit mocht. Voelde me vervolgens weer topfit en heb de BurgerKing op t station bezocht
Monopoly: ik drink niet :p
ReisT: volgens wiki reden die alleen in Noord Italië
Op vrijdag 20 juni 2014 19:10 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] HSL 1832 is onderweg van de Kijfhoek naar Oldenzaal om vanaf daar een sleep Slps'en naar Bad Bentheim te brengen. De loc is hier onderweg tussen Hengelo Oost en Oldenzaal en zal zometeen de Zandsteenweg kruisen.
[ afbeelding ] DBS 6461 komt met een militaire trein uit Duitsland bijna aan in Oldenzaal, waar de trein neergezet zal worden.
[ afbeelding ] DBS 6461 is na het aanbrengen van de militaire trein in Oldenzaal weer op de terugweg naar Bad Bentheim en passeert hier de Koppelboerweg.
[ afbeelding ] NMBS 2826 is met een Volvo-trein met aan de loc twee DHL-wissellaadbakken onderweg van Bentheim naar Essen. De trein is hier net voor Oldenzaal.
[ afbeelding ] HSL 1832 komt met een sleep Slps'en van Spitzke langs de Koppelboerweg in Oldenzaal onderweg naar Bad Bentheim. De wagens stonden al flinke tijd in Oldenzaal en zullen in Bentheim opgehaald worden door een Duitse loc van HSL Logistik
Leuke platen.
Maare, moet Greavy Zaag- en Snoeiwerken niet even langskomen?
Geen idee hoe die trein heette, was in 2008 Weet nog wel dat ik blij was toen ik in Napels eindelijk die trein uit mocht. Voelde me vervolgens weer topfit en heb de BurgerKing op t station bezocht
Kijk net het nieuws, en Alstom staat blijkbaar in de verkoop? En de Franse regering wil een 20%-aandeel kopen om ervoor te zorgen dat Siemens of General Electric niet teveel invloed kunnen krijgen.
Niet weten hoe de trein heet of BK eten in Italië? Dat laatste doe ik niet meer hoor :-p
Meer van misselijk zijn in de trein en dan direct nadat je uit de trein komt bij Burger King binnenstappen. En dat laatste is al een flinke verbetering natuurlijk ;-)
Ik geef het nog een jaar voordat er letterlijk een rijtuig uit elkaar valt. Oude, afgeragde, ononderhouden zooi is het.
Ik vroeg twee weken geleden aan een conducteur wat de toekomst was van de IC Direct nu NS Hispeed als merk verdwijnt en hij vertelde dat eind dit jaar de IC Direct fonkelnieuwe locomotieven en volledig opgeknapte rijtuigen krijgt.
Op vrijdag 20 juni 2014 20:22 schreef Dr_Flash het volgende: Dames en heren blabla aangepaste snelheid blabla jongeren die in het spoor lopen blabla veiligheid
Sukkels. GAS OP DIE LOLLIE !
Harderwijk hebben we al achter ons gelaten. Boeken!
Op vrijdag 20 juni 2014 20:33 schreef dennistd het volgende: Dat is niet toevallig het transport dat terugkwam uit Duitsland en ik bij Oldenzaal op de foto had (zie hierboven)?
Nope. Er vertrekt er zometeen een beladen treintje uit 't Harde richting Bentheim.
Nog maar 1 weekje stage lopen bij de Provincie Gelderland en dan volgende week zaterdag (28/6) stap ik in Hengelo in trein 141 (rijtuig 5) van Hengelo naar Berlijn, om daar over te stappen op trein 379 (rijtuig 258) naar Praag.
Reserveren ging doodsimpel trouwens, binnen 5 minuten stond ik weer buiten. (Met reservering, wel te verstaan)
Op vrijdag 20 juni 2014 20:41 schreef _JdM_ het volgende: Nog maar 1 weekje stage lopen bij de Provincie Gelderland en dan volgende week zaterdag (28/6) stap ik in Hengelo in trein 141 (rijtuig 5) van Hengelo naar Berlijn, om daar over te stappen op trein 379 (rijtuig 258) naar Praag.
Reserveren ging doodsimpel trouwens, binnen 5 minuten stond ik weer buiten. (Met reservering, wel te verstaan)
Vandaag was ik voor een photoshoot op het terrein van VSM (Veluwsche Stoomtrein Maatschappij). Na de shoot had ik kort tijd om nog wat foto's te schieten van het aanwezige materieel. Binnenkort maar eens terug om uitgebreider te fotograferen.
[ Bericht 36% gewijzigd door Consilium op 20-06-2014 21:07:07 ]
Op vrijdag 20 juni 2014 21:00 schreef Consilium het volgende: Vandaag was ik voor een photoshoot op het terrein van VSM (Veluwsche Stoomtrein Maatschappij). Na de shoot had ik kort tijd om nog wat foto's te schieten van het aanwezige materieel. Binnenkort maar eens terug om uitgebreider te fotograferen.
Ik vroeg twee weken geleden aan een conducteur wat de toekomst was van de IC Direct nu NS Hispeed als merk verdwijnt en hij vertelde dat eind dit jaar de IC Direct fonkelnieuwe locomotieven en volledig opgeknapte rijtuigen krijgt.
Dan gaat het dus over dezelfde rijtuigen (maar dan gereviseerd) en dezelfde locomotieven (maar dan nieuwe).
Beetje saai hier, weer naar Freiburg (ICE heen-en terug zonder overstap), kunnen voor het eerst wat langer omdat de mensen die er normaal in de zomer zitten er nu een keer niet zijn. Wie weet Schwarzwaldbahn afrijden of zoiets.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Beetje saai hier, weer naar Freiburg (ICE heen-en terug zonder overstap), kunnen voor het eerst wat langer omdat de mensen die er normaal in de zomer zitten er nu een keer niet zijn. Wie weet Schwarzwaldbahn afrijden of zoiets.
Je hoeft mij niet te vertellen wat HDR is hoor ik zeg alleen dat je het ook wel wat subtieler kunt doen. Dus niet met plus en min twee stops maar misschien met plus en min 2/3 bijvoorbeeld. HDR om het HDR, mwa
Op vrijdag 20 juni 2014 22:13 schreef Dr_Flash het volgende: Je hoeft mij niet te vertellen wat HDR is hoor ik zeg alleen dat je het ook wel wat subtieler kunt doen. Dus niet met plus en min twee stops maar misschien met plus en min 2/3 bijvoorbeeld. HDR om het HDR, mwa
Amsterdam C.-Antwerpen-C. Vrijdag 20 Juni 13:26 Oorzaak Tussen Amsterdam C. en Breda rijden geen treinen door een defecte trein. Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:00 uur verholpen.
Op vrijdag 20 juni 2014 23:43 schreef James1988 het volgende: Ik heb wel eens bij een klant per ongeluk de productie-FTP-server leeggeflikkerd. Toen kwamen ze er ook meteen achter dat er geen backups van waren.
Doos were de days. Dat iedereen met een W95 laptopje werkte en dus de oplossing voor welk probleem dan ook al snel een image was.
Maar ja, hele mailbox van de directeur weggemikt want jah, die stond nou eenmaal nergens anders. Old school
Eh, iemand enig idee hoe het volgende kan gebeuren? Check-in op Zutphen, rit naar Rotterdam Centraal. Daar check ik uit. Ritprijs is gewoon normaal, ¤12,nogwat of zoiets. Goed, m'n ding daar gedaan, ik weer terug. Dus Check-in (zegt Overstap Ok, logisch, binnen een half uur weer ingechekt) en vervolgens naar Deventer gereist. Check-uit, en vrolijk wordt er een bedrag van ¤2,nogwat afgeschreven. Huh??? Totale bedrag afgeschreven: iets meer dan 15 euro voor heen en weer naar Rotterdam. Geen probleem uiteraard, maar toevallig iemand met een verklaring hiervoor?
Hij heeft ook geholpen met het decimeren van een te drukke wereldpopulatie. Het verdiende geen schoonheidsprijs maar vanuit natuurperspectief gezien was het wel oké.
Op zaterdag 21 juni 2014 14:42 schreef Peterselieman het volgende: De snelwegen waren goed, maar nu heeft alles dringend onderhoud nodig, maar ze hebben er geen geld voor over
Daarom willen ze nu een tolvignet gaan invoeren.
quote:
NS biedt excuses aan
NS-directeur Maurice Unck heeft excuses aangeboden voor de manier waarop het bedrijf zich de afgelopen jaren ten opzichte van de sector heeft opgesteld. Unck bood zijn excuses aan ten overstaan van onder meer Manu Lageirse van Veolia en Anne Hettinga van Arriva tijdens de Dag van de Rail.
Unck, die sinds 1 april directeur Communicatie en Strategie is, zei onder meer over die houding: “Vroeger bedoelden we nog wel eens met samenwerken: Jullie doen wat wij zeggen”. Maar die tijd is volgens Unck nu voorbij. Het mea culpa is tekenend voor de veranderende wind die door NS waait sinds het aantreden van topman Timo Huges, oktober vorig jaar. Unck gebruikte het woord ‘samen’ in ongeveer elke zin van zijn speech, die begon en eindigde met een metafoor voor het feit dat sommige zaken nu eenmaal een oorzaak kunnen hebben die heel erg ver terug kunnen gaan. Hij gebruikte daarvoor de herkomst van de standaard spoorbreedte (1435 mm), die volgens Unck terug te voeren was op de Romeinen (wat een ‘urban legend‘ is overigens).
Unck gaf aan dat NS nu serieus werk wil maken van het toelaten van concurrenten op het hoofdrailnet. Daarmee zou bijvoorbeeld een langgekoesterde wens van Arriva kunnen uitkomen: het doortrekken van de Valleilijn naar Arnhem. Wel voegde hij eraan toe dat het omgekeerd ook mogelijk zou moeten zijn voor NS om door te rijden op het net van de concurrent. Volgens Connexxion, die de Valleilijn rijdt, ligt het proces op dit moment nog echter stil.
Geen optie dus. Eerst de vraag slopen, dan het aanbod en daarvan de vraag de schuld geven. Goed gedaan NS Echt in het belang van de reiziger gedacht, chapeau
Op zaterdag 21 juni 2014 15:40 schreef Dr_Flash het volgende: Geen optie dus. Eerst de vraag slopen, danhet aanbod en daarvan de vraag de schuld geven. Goed gedaan NS
Is dit een beslissing van NS dan? Lijkt me eerder dat CNL er gewoon geen zin meer in heeft
Op zaterdag 21 juni 2014 13:39 schreef MTL het volgende: Eh, iemand enig idee hoe het volgende kan gebeuren? Check-in op Zutphen, rit naar Rotterdam Centraal. Daar check ik uit. Ritprijs is gewoon normaal, ¤12,nogwat of zoiets. Goed, m'n ding daar gedaan, ik weer terug. Dus Check-in (zegt Overstap Ok, logisch, binnen een half uur weer ingechekt) en vervolgens naar Deventer gereist. Check-uit, en vrolijk wordt er een bedrag van ¤2,nogwat afgeschreven. Huh??? Totale bedrag afgeschreven: iets meer dan 15 euro voor heen en weer naar Rotterdam. Geen probleem uiteraard, maar toevallig iemand met een verklaring hiervoor?
Het zit 'm in die Overstap OK. Je hebt nu de maximumprijs voor een enkele reis betaald.
Nee, het werkt als het station waar je uitcheckt niet het station is waar je hebt ingecheckt. Als je A-B-A reist met een check-uit gevolgd door een check-in in B, is er geen probleem. (Of bedoelde je dat ook?)
Nee, het werkt als het station waar je uitcheckt niet het station is waar je hebt ingecheckt. Als je A-B-A reist met een check-uit gevolgd door een check-in in B, is er geen probleem. (Of bedoelde je dat ook?)
Oh dat is nog waar ook trouwens inderdaad. Ik heb eens een retourtje naar Holten gemaakt waarbij de terugweg ook goedkoper was dan de heenweg.
Heeft er iemand hier enig idee wat er door NS allemaal onder het traject Leiden-Amsterdam wordt verstaan? Ik heb sinds begin deze maand dus op mijn ov-chip als Traject Vrij (eindelijk geen papiertje meer), maar naast het dagelijkse ritje Leiden-Amsterdam en andersom voor werk ga ik ook regelmatig bij een vriendin daar op bezoek. Meestal met de metro heen vanaf werk, maar op de terugweg stap ik op Duivendrecht over op richting Leiden.
Nu kocht ik met papieren maandtrajectkaart dan altijd netjes een kaartje Duivendrecht-Amsterdam Centraal (¤1,30, want goedkoper dan Duivendrecht-Schiphol, ¤2,00 en dan had ik de hele reis afgekocht ook al ging ik niet via Centraal maar rechtstreeks) omdat het volgens NS medewerkers buiten mijn traject viel. (Sowieso terecht, want Duivendrecht ligt nergens op de route Leiden-Amsterdam natuurlijk!) Nu staat er nog steeds op Mijn NS dat dat ritje me 0,00 euro heeft gekost, en die "Het tonen van de juiste prijs voor reizen buiten het traject, duurt 24 tot 48 uur. Tot die tijd ziet u de prijs van ¤0,00." is al enige dagen voorbij.
Niet dat het nu nog uitmaakt want ik hoef goddank eindelijk geen papieren kaartje meer te kopen en alles gaat automatisch, maar het is een beetje triest als ik al die tijd voor niets dat kaartje heb gekocht omdat het klaarblijkelijk binnen m'n traject viel
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al. Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom. Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
Op zaterdag 21 juni 2014 17:36 schreef AllesWatWas het volgende: Heeft er iemand hier enig idee wat er door NS allemaal onder het traject Leiden-Amsterdam wordt verstaan? (...)
Nu kocht ik met papieren maandtrajectkaart dan altijd netjes een kaartje Duivendrecht-Amsterdam Centraal (¤1,30, want goedkoper dan Duivendrecht-Schiphol, ¤2,00 en dan had ik de hele reis afgekocht ook al ging ik niet via Centraal maar rechtstreeks) omdat het volgens NS medewerkers buiten mijn traject viel. (Sowieso terecht, want Duivendrecht ligt nergens op de route Leiden-Amsterdam natuurlijk!) Nu staat er nog steeds op Mijn NS dat dat ritje me 0,00 euro heeft gekost, en die "Het tonen van de juiste prijs voor reizen buiten het traject, duurt 24 tot 48 uur. Tot die tijd ziet u de prijs van ¤0,00." is al enige dagen voorbij.
Misschien rekent men de route Amsterdam - Duivendrecht - Breukelen - Woerden - Alphen a/d Rijn - Leiden ook tot het traject Leiden - Amsterdam?
Misschien rekent men de route Amsterdam - Duivendrecht - Breukelen - Woerden - Alphen a/d Rijn - Leiden ook tot het traject Leiden - Amsterdam?
Je moest eens weten wat er allemaal onder "Het traject Amsterdam - Rotterdam" valt Oude lijn, Schiphollijn, HSL, Gouda - Breukelen (is allemaal precies 86 tariefeenheden namelijk)
Ik kan dat eens checken door Leiden - Leiden Lammenschans te doen en te kijken wat Mijn NS aangeeft na 2 dagen
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al. Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom. Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
Op zaterdag 21 juni 2014 19:09 schreef Dr_Flash het volgende: Ik mis de grap? Behalve dat het natuurlijk spoor 3 is maar waarom twittert iemand zo'n foto naar de NS?
Omdat het scherm schijnbaar in 1000 stukjes gebarsten is
Maar ik vond het even heel grappig dat ze terug twitteren welk spoor het is
Volgens mij is het een strikvraag van NS_Online, ze vragen namelijk om het perron, en dat is niet op de foto te zien. Op de foto zie je slechts een spoornummer, wie kan daar nu wat mee
Op zaterdag 21 juni 2014 19:09 schreef Dr_Flash het volgende: Ik mis de grap? Behalve dat het natuurlijk spoor 3 is maar waarom twittert iemand zo'n foto naar de NS?
Op zaterdag 21 juni 2014 18:49 schreef ReisT het volgende: Net tussn Utrecht en Leiden een NS controleteam in burger, dat had ik nog niet eerder meegemaakt.
Ik zie het met enige regelmaat bij HTM. Het zijn vaak ook van die types waarvan ik eerder verwacht dat ze zwartrijden dan dat ze zwartrijders op de bon slingeren.
Hoorde die zostraks fluiten, maar normaal gesproken zijn het scheepstoeters die je hier kan horen. Dus ik dacht dat ik misschien iets te veel fantasie had gehad, maar niet dus.
Op zaterdag 21 juni 2014 20:31 schreef dennistd het volgende: Zo, ook weer op weg naar huis. De hele dag (sinds vanmorgen 7u) al op pad on de SSN-stoomtrein op de foto te zetten.
Op zaterdag 21 juni 2014 18:49 schreef ReisT het volgende: Net tussn Utrecht en Leiden een NS controleteam in burger, dat had ik nog niet eerder meegemaakt.
Mooi zijn die teams. Laatst ook een keer op de sprinter van Utrecht naar Den Haag. Jongen loopt helemaal naar achter in de trein. Trein vertrekt, man op de klapstoel tegenover hem staat op, trekt hesje aan en vraag om vervoersbewijs van de persoon. Deze had hij niet, 10 seconden later meteen 2 politieagenten in burger erbij.
Mooi zijn die teams. Laatst ook een keer op de sprinter van Utrecht naar Den Haag. Jongen loopt helemaal naar achter in de trein. Trein vertrekt, man op de klapstoel tegenover hem staat op, trekt hesje aan en vraag om vervoersbewijs van de persoon. Deze had hij niet, 10 seconden later meteen 2 politieagenten in burger erbij.
Op zaterdag 21 juni 2014 20:31 schreef dennistd het volgende: Zo, ook weer op weg naar huis. De hele dag (sinds vanmorgen 7u) al op pad on de SSN-stoomtrein op de foto te zetten.
Ik zag je staan in Rotterdam Ik hing uit het raam. Aan de fotografen hun kant
Zeker. net als die knakker die afgelopen maandag in de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden op de bon geslingerd werd. Meneer zag de controleur instappen en ging al meermalen ergens anders zitten, hopend dat de controleur net te weinig tijd had om bij hem te komen, maar gelukkig kreeg hij een boete
Oh, sommige reizigers kunnen de pot op In Amsterdam vond NS het noodzakelijk om ons de Intercity naar Maastricht te noemen, en de omroep bleef vrolijk roepen dat de trein op spoor 5 NIET de intercity naar Maastricht was, maar een besloten gezelschapstrein. Werd vanaf 17:40 tot 18:00 4x omgeroepn (eerste 3x werd omgeroepen dat de besloten gezelschapstrein naar Rotterdam om 17u56 ging arriveren en 18u vertrok). Als deurwacht moet je dus continu vragen "Bent u een deelnemer van deze besloten reis van de SSN?" Serieus. Veel van die mensen denken serieus dat wij de intercity naar Maastricht waren "want dat staat op het bord."... Pas om 18:00 toen het vertrekproces gestart ging worden, stond er "Niet instappen".
Maar ons lokpersoneel had de trein prachtig onder de kap geparkeerd Foto van Kevin Man:
Iemand op Het Grote Belgische Tieten Forum meldde gisteren:
quote:
Gisteren en vandaag een rijtuig gezien in 1e positie dat oorspronkelijk een 1e klasse was (binneninrichting, blauwe lijnen boven en onder de ruiten), maar waarop duidelijk "2" geschilderd was. Leek me dus (semi-)permanent gedeclasseerd.
Ook al werd er gemeld dat er minimaal één stam met 3x eerste klas rijtuigen rondtrekt. Misschien die stam even zo gedeclasseerd?
Een stam voor de Benelux is uit elkaar getrokken en de rest is verlengd. Sommigen een eerste klas rijtuig en sommigen een tweede. Die eerste klas zal dan wel naar tweede zijn getoverd.
Dat was toch die ambtenarentrein in de spits 's ochtends van Den Haag naar Groningen en 's middags terug?
Dat was meen ik een ICM-viertje met twee bakken eerste klas.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Dat was meen ik een ICM-viertje met twee bakken eerste klas.
Jup. Trein bestond uit 3x ICM-IV, waarvan eentje altijd de 4444 was. Trein is gesneuveld in dienstregeling 2007 en toen vervangen door 2x VIRM-VI. Inmiddels is het aantal bakken geloof ik gehalveerd naar een solo zesje.
Op zaterdag 21 juni 2014 23:59 schreef Dr_Flash het volgende: eergisteren nog de Mendini gezien in dezelfde dienst trouwens. Ook terug in het keurslijf gedwongen
Dat stel is vlak voor de verbouwing nog eens een rijdend filmhuis geweest
Van links naar rechts ziet u de SMMR 2225, een oude goederenwagen, een oude magazijnwagen van NSR die omgebouwd wordt naar waterwagen, en daarnaast 2 rangeerloks: de C.4-03 "Wanda" en Sik 228. Voor de rechtse deur staat CrossRail DE6308, die hier bij ElektroMotiveDiesels een onderhoudsbeurt kreeg/gaat krijgen. Rechts ziet u uiteraard de stoomtrein staan.
Jup. Trein bestond uit 3x ICM-IV, waarvan eentje altijd de 4444 was. Trein is gesneuveld in dienstregeling 2007 en toen vervangen door 2x VIRM-VI. Inmiddels is het aantal bakken geloof ik gehalveerd naar een solo zesje.
Moest er niet aan denken het hele stuk Groningen-Den Haag in een VIRM. Heb keer 1e klas in zo'n ding gezeten, dat vond ik niet fijn zitten. Had voor dat geld (wat ik niet heb betaald, want spits en tussen Amersfoort-Zwolle nooit controle) toch wel behoorlijke stoelen verwacht.
Een groepje treinspotters was niet blij met de fotograferende mensen. Met veel geschreeuw werd gevraagd of zij het perron vrij wilde houden.
Wat voor een achterlijke groep heeft daar nou weer gestaan Het is logisch dat je op zo'n station reizigers hebt staan, als je geen reizigers op de foto wil moet je maar op station Schubbekutteveen Noord-Oost gaan staan...
Wat voor een achterlijke groep heeft daar nou weer gestaan Het is logisch dat je op zo'n station reizigers hebt staan, als je geen reizigers op de foto wil moet je maar op station Schubbekutteveen Noord-Oost gaan staan...
Ja, al die mensen die foto's staan te maken, ze hadden de trein moeten laten inpakken door Christo, allemaal tenslotte geen cent betaald voor die stoomtrein.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Nee, je begrijpt het verkeerd, want alleen de mensen die betaald hebben voor het tripje mogen de stomert op de foto zetten. Alle andere mensen mogen nog niet eens de rookpluim filmen.
ik heb ze ook gezien, en dat groepje waren inderdaad het "die hebben we liever zsm weg in deze hobbywereld"-groepje.
Zo zo, een heuse paralleleinfahrt vanaf Snippeling aansl. tot Deventer goederen. Twee Plan V's kwamen vanuit Zutphen en gingen links rijden naast de IC uit Enschede.
Wil begin juli een dagje Antwerpen doen. Volgens de kaartautomaat doet een retourtje vanaf mijn station 40 Euro met korting (ik heb nog een oude VDU). Kan dat echt niet goedkoper?
Ben je jonger dan 26? Dan een kaartje kopen naar Roosendaal en via de NMBS-site een 'Go-Pass 1 Roosendaal' kopen. Die kost 7,50 dacht ik, en is een enkele reis naar een Belgisch station naar keuze.
Op zondag 22 juni 2014 12:34 schreef Fixers het volgende: Wil begin juli een dagje Antwerpen doen. Volgens de kaartautomaat doet een retourtje vanaf mijn station 40 Euro met korting (ik heb nog een oude VDU). Kan dat echt niet goedkoper?
Op zondag 22 juni 2014 12:34 schreef Fixers het volgende: Wil begin juli een dagje Antwerpen doen. Volgens de kaartautomaat doet een retourtje vanaf mijn station 40 Euro met korting (ik heb nog een oude VDU). Kan dat echt niet goedkoper?
ga je in het weekend dan zou je er een kruidvatje tegenaan kunnen gooien in combinatie met een standaardbiljet Roosendaal of een weekendbiljet Roosendaal.
Anders moet je even een ander goedkoop Nederlands dagkaartje op de kop tikken en ga je wederom voor een standaardbiljet Roosendaal
In beide gevallen ben je een stukje goedkoper uit dan die 40 euro
Op zaterdag 21 juni 2014 21:17 schreef greavy het volgende: Oh, sommige reizigers kunnen de pot op In Amsterdam vond NS het noodzakelijk om ons de Intercity naar Maastricht te noemen, en de omroep bleef vrolijk roepen dat de trein op spoor 5 NIET de intercity naar Maastricht was, maar een besloten gezelschapstrein. Werd vanaf 17:40 tot 18:00 4x omgeroepn (eerste 3x werd omgeroepen dat de besloten gezelschapstrein naar Rotterdam om 17u56 ging arriveren en 18u vertrok). Als deurwacht moet je dus continu vragen "Bent u een deelnemer van deze besloten reis van de SSN?" Serieus. Veel van die mensen denken serieus dat wij de intercity naar Maastricht waren "want dat staat op het bord."... Pas om 18:00 toen het vertrekproces gestart ging worden, stond er "Niet instappen".
Maar ons lokpersoneel had de trein prachtig onder de kap geparkeerd Foto van Kevin Man: [ afbeelding ]
Waar kan ik in de gaten houden wanneer er weer zo'n dag komt? In 2010 heb ik het gemist en nu weer. Ik las het op AT5. Op de SSN site staat er niet zo veel hierover.
Dat zijn die rare Belgische vrij-reizen regels toch? Is er niet ook eentje dat je gratis de trein pakt om naar een sollicitatiegesprek te gaan? Want dan vraag ik mijn Belgische collega's wel om een uitnodiging en alibi.
Dat zijn die rare Belgische vrij-reizen regels toch? Is er niet ook eentje dat je gratis de trein pakt om naar een sollicitatiegesprek te gaan? Want dan vraag ik mijn Belgische collega's wel om een uitnodiging en alibi.
Waar kan ik in de gaten houden wanneer er weer zo'n dag komt? In 2010 heb ik het gemist en nu weer. Ik las het op AT5. Op de SSN site staat er niet zo veel hierover.
eigen ritten van de SSN worden altijd via de website aangekondigd, maar ook op socialmedia. Als wij ingehuurd worden, is het afhankelijk van de klant.
Komende rit: wereldhavendagen in september. Pendelritten naar de Maasvlakte. Enkel tickets via de Wereldhavendagen-ticketverkoop.
Zo. Inmiddels weer richting Nederland onderweg, vanuit Charleroi. De gehele dag loopt zeer vlekkeloos... en dat met genoeg overstappen! In Antwerpen kwam de Benelux al 7!! Minuten te vroeg binnenknallen, dus gekozen om de Toeristentrein naar Blankenberge van 9u22 t/m Gent te nemen. Een overstap verkorten in Antwerpen betekende verlenging in Gent. Met een overstap van 52 minuten had ik mij moeten 'haasten' om de diesel naar Zottegem en Geraardsbergen te halen. Omdat ik de GoPass splitste in Zottegem, en de tweede strip Charleroi ging invullen, zou ik officieel via Denderleeuw en Brussel moeten, maar er waren werkzaamheden via Denderleeuw, en een uur met de bus wilde ik niet. Gezien ik L91 en 92 nog niet had gehad, en dat maar 10 minuten extra ging kosten, ging ik vragen of dat mocht. De TBG begreep er niks van, want wie wil nou t/m Charleroi met de L-trein, en dus 3 extra overstappen... Het werd geaccepteerd, dus ik ging in Zottegem gewoon door Geraardsbergen, met 27 minuten overstap. In Ath 13, en in Mons 5. In Charleroi 59... Met bijna 400 kilometer gaan we hopelijk straks Dordrecht bereiken zonder al teveel problemen...
Nu moet ik alleen L86, 123 en 132 nog in België...
Goed bezig Greavy! 't Is altijd lekker creatief zijn met die gopassen als je alle spoorlijnen wilt doen en men weigert een fatsoenlijke dagkaart te introduceren.
er gaan hier overvolle bussen door de straat. er rijden geen treinen tussen Alkmaar en Uitgeest door een sein- en/of wisselstoring. tot half 8 rijden er bussen op dit traject.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 22 juni 2014 16:30 schreef Sandrvich het volgende: Goed bezig Greavy! 't Is altijd lekker creatief zijn met die gopassen als je alle spoorlijnen wilt doen en men weigert een fatsoenlijke dagkaart te introduceren.
idd. Is soms puzzelen, maar het lukt wel. Ben er alweer ff mee zoet, en dus bijna klaar. Vindt het leuk om te puzzelen. Van de mazen gebruik maken om strippen te sparen enzo. TBG zei dat 'als de werken er niet waren, was het niet toegestaan. Maar als ik dat graag wilde, allee met de stoptreinen, vaker overstsppen, en langer onderweg, zou hij niet moeilijk doen ... zolang het maar geen grote omreis werd.
Op zondag 22 juni 2014 18:02 schreef Dr_Flash het volgende: Iemand al een idee voor de komende Nieuwjaarsronde? Het wordt de 5e, een jubileum-editie dus Het mag wat bijzonders worden, vind ik zelf
Op zondag 22 juni 2014 16:32 schreef Dr_Flash het volgende: Klopt ja, heb ik ook een jaar gedaan En die lui maar vragen waarom ik de L-trein nam van Antwerpen naar Kortrijk of zo
Wat geeft de L-trein dan voor extra mogelijkheden? Kun je dan beter bordjes fotograferen? Of kun je dan andere routes nemen met het argument van minder overstappen ofzo? Edit: Of minder kilometers?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2014 18:43:30 ]
Met 140 door een station tetteren werkt niet als je bordjes wilt. Als je de L pakt op dezelfde route, kunnen ze weinig zeggen. Je onderbreekt je reis toch niet?
Ik heb vorige week ook zoiets gelezen hier... Is dat toeval of is volgens de dienstregeling de IC van 18:46 doorgetrokken tot Vlissingen?
Vanwege werkzaamheden rond Amsterdam loopt de IC van Groningen/Leeuwarden dit weekend over in de IC naar Vlissingen vanaf Lelystad. Normaal is dit volgens pas vanaf 21:00.
Als ik om 5:05 als eerste instapte in Emmen in de mat64's destijds, was het ook altijd niet te harden. Volgens mij werd dat ding de hele nacht opgestookt. Gelukkig had ik altijd een coupe voor mezelf, dus alle raampjes open, ook al vroor het. Conducteur sloot ze meestal weer, maar daarna waren ze vrij snel weer los
Wel hip zo'n baardje, mevr. Bork vindt het helaas maar niks.