ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Mwah... nee, maar ik kan maar zoomen tot een bepaalde hoogte. Geen idee of mn karige schermresolutie er iets mee te maken heeft, misschien kunnen James en of Fles meer boven water krijgen, aannemen dat hun schermresolutie beter is...
Nee, meer zit niet in de software. Dat je op de website van DB er wel een kaartje bij krijgt is omdat DB die landkaart er zelf achter zet
Rond 8 uur vanochtend stond DB 6413 zonder wagons op station Emmen. Vanavond om 22 uur kwam ik hem tegen met ±7 ketelwagens in Nieuw-Amsterdam richting Zwolle.
Ik weet dat die trein vaak rond 8 uur 's ochtends al in Emmen staat, 8:10 rijdt ie vaak weg, naar het Emmtech/Tejin terrein denk ik.
Heeft die trein daar de godganze dag staan wachten? Of zal ie meerdere ritjes hebben gedaan? Ik weet dat ze met het goederenvervoer vaak een keer wachten, maar zo worden het wel erg dure ritjes :p
Dat is de trein Emmen-Geleen volgens mij. Die vertrekt 's avonds uit Emmen, en gaat via Mariënberg-Almelo-Hengelo-Zutphen-Nijmegen-Venlo-Roermond naar Geleen. Vanuit Geleen vertrekt de trein de andere kant op, en bij Lochem komen ze elkaar tegen rond 2u 's nachts. Daar wordt van machinist gewisseld tussen de treinen, zodat die uit Emmen ook weer terugkomt daar en andersom.
Normaal gaat de loc vanuit Emmen weer terug naar Almelo dacht ik, om daar Bedrijvenpark en eventueel Dollegoor te bedienen. Waarschijnlijk wordt die ook gebruikt voor de bediening van Elementis in Delden op woensdagmorgen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Betekend dus dat die loc waarschijnlijk gewoon de hele dag in Emmen is geweest? Wat zit er voor industrie in Geleen waar die trein naartoe zou kunnen gaan?
Deze trein rijdt ook op maandag of heeft ie dan n andere bestemming?
Geen idee of de loc de hele dag in Emmen is geweest. De trein komt van DSM in Geleen en brengt volle wagens naar Emmen en gaat leeg terug. En voor zover ik weet rijdt de trein vrijwel dagelijks, hoewel ik nergens een dienstregeling kan vinden (wel heel veel spotmeldingen om 22.15u of 23.15u door Coevorden vanuit Emmen. Ook kom ik wat tegen over Utrecht, dus wellicht wordt daar nu ook wel langsgereden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 20 juni 2014 01:09 schreef dennistd het volgende: Geen idee of de loc de hele dag in Emmen is geweest. De trein komt van DSM in Geleen en brengt volle wagens naar Emmen en gaat leeg terug. En voor zover ik weet rijdt de trein vrijwel dagelijks, hoewel ik nergens een dienstregeling kan vinden (wel heel veel spotmeldingen om 22.15u of 23.15u door Coevorden vanuit Emmen. Ook kom ik wat tegen over Utrecht, dus wellicht wordt daar nu ook wel langsgereden.
gaat als LLT Almelo - Emmen en Emmen - Almelo, blijft niet in Emmen. Hij rijdt veelal Emmen - Almelo - Hengelo - Zutphen - Nijmegen - Venlo - Roermond - Geleen vv, maar bij werkzaamheden via Utrecht. Ergens tussen Zutphen en Hengelo komen de 2 treintjes elkaar tegen, en de machinisten wisselen dan van trein. Mcn uit standplaats Almelo gaat retour Emmen, en Sittard naar Geleen. Uiteraard geen lokwissel.
Zal vanmiddag ff foto's zoeken, want ben er achteraan gegaan in de nacht, vorig jaar februari.
Op vrijdag 20 juni 2014 08:39 schreef boriq het volgende: Heeft er iemand al eens met de SJ X2000 in Zweden gereisd? Hoe is het comfort daar in de 1e klas en rijdt het nog een beetje?
vooral de restauratie is prima. Daar hebben ze ook magnetron maaltijden en zo. Nadeel is dat ze veel te hard rijden op bochtige spoor. Door de kantelbak techniek gaat het wel goed allemaal, maar comfortabel is anders
Intercity Rotterdam naar Amsterdam via Den Haag HS rijdt niet. Reizigers voor Den Haag HS mogen met de sprinter naar Delft mee Genoemde sprinter naar Delft rijdt met halve capaciteit
Laat die kut intercity naar Den Haag rijden en gooi hem daar aan de kant stelletje prutsers
Ik zag op Twitter een foto voorbijkomen die was genomen vanuit de defecte ICD, het lijkt erop dat dat ding ergens bij Hoofddorp op de fly-over staat. Waarom de ICD dan volledig wordt opgeheven (en Thalys wordt omgeleid) is me een raadsel.
Ik zag iets voorbij komen over falende communicatie tussen treinen en de verkeersleiding op de HSL, ik kan mij goed voorstellen dat daardoor het gehele treinverkeer op de HSL gestremd is
Op vrijdag 20 juni 2014 09:54 schreef MTL het volgende: Ik zag iets voorbij komen over falende communicatie tussen treinen en de verkeersleiding op de HSL, ik kan mij goed voorstellen dat daardoor het gehele treinverkeer op de HSL gestremd is
Als het RBC naar z'n grootje is heb je wel een probleem ja.
Met 30 km/h naar ieder stopmerkbord en daar stoppen tot de treindienstleider toestemming geeft om het voorbij te rijden (witte lamp). Gaat zo lekker snel
Op vrijdag 20 juni 2014 08:39 schreef boriq het volgende: Heeft er iemand al eens met de SJ X2000 in Zweden gereisd? Hoe is het comfort daar in de 1e klas en rijdt het nog een beetje?
Ik zie dat Dr_Flash er minder goede ervaringen mee heeft, maar ik vond het een erg fijne trein. Fijne stoelen, wel wat laag. Wel ontzettend veel beenruimte. En bovendien tot nu toe de enige trein die ik heb gezien die in een tweezitter ook twee stopcontacten heeft.
Het zijn wel kanteltreinen, dus de ramen zijn helaas formaat vliegtuig en je moet tegen die bewegingen kunnen, anders kom je er misselijk uit.
^^ Met Regenjas: een erg fijne trein om mee te rijden, veel beenruimte, zelfs in de 2e klas, fijne stoelen, echter is het design wel wat ouderwets En tja, tegen die bewegingen van de kantelbak moet je inderdaad kunnen.
Precies. Net zoals wanneer je achter in een auto zit in scherpe bochten. In zo'n trein kan je dus snel wagenziek worden als je daar gevoelig voor bent.
Het scheelt wel een hoop als je in de rijrichting kan zitten en uit het raam kan kijken. Dan is het voor mij nog net uit te houden. Helaas is er in de X2000 totaal geen verband tussen de ramen en de stoelopstelling.
Je voelt het amper, omdat de trein probeert het achtbaaneffect te compenseren. Maar je horizon verschuift wel tijdens het kantelen en als dat vaak achter elkaar gebeurd vind je evenwichtsorgaan dat niet zo leuk.
Bij het boeken van de X2000 kan ik overigens de optie voor het driegangenmenu aanraden. Is maar 15 euro inclusief koffie en een biertje en dat is voor Zweedse begrippen erg goedkoop.
Iemand die weet hoe ik aan goedkopere kaarten voor Berlijn raak? (Twee personen.) Normale prijs is veel te duur en goedkopere prijs volgens website "klopt niet" volgens contactcenter (yeah right). Staat een sterretje bij, maar geen fatsoenlijke uitleg en aan de telefoon kreeg ik deze ook niet.
Op vrijdag 20 juni 2014 11:07 schreef Little_Dolls het volgende: Iemand die weet hoe ik aan goedkopere kaarten voor Berlijn raak? (Twee personen.) Normale prijs is veel te duur en goedkopere prijs volgens website "klopt niet" volgens contactcenter (yeah right). Staat een sterretje bij, maar geen fatsoenlijke uitleg en aan de telefoon kreeg ik deze ook niet.
Oh ja en het is in BE.
Goedkoopste optie is waarschijnlijk Go Pass/Rail Pass + kaartje naar eerste Duitse station + Schönes-Wochenende-Ticket/Quer-Durchs-Land-Ticket. Snel is dat echter niet, met SWT/QDL mag je niet in Duitse intercities/ICE's en dan is Berlijn best ver weg.
Goedkoopste optie is waarschijnlijk Go Pass/Rail Pass + kaartje naar eerste Duitse station + Schönes-Wochenende-Ticket/Quer-Durchs-Land-Ticket. Snel is dat echter niet, met SWT/QDL mag je niet in Duitse intercities/ICE's en dan is Berlijn best ver weg.
Hmm, dat is weer een minpunt natuurlijk en de Go/Rail Pass is toch enkel binnenlands?
Op vrijdag 20 juni 2014 11:38 schreef J.B. het volgende: SJ 2000 vond ik echt een prima trein, van Kopenhagen naar Stockholm in 2e klas met érg fijne stoelen en een prachtig landschap
Ik was twee jaar geleden in de eerste klas 395 kroon per persoon kwijt voor Kopenhagen - Stockholm. Omgerekend is dat ongeveer 42 euro, maar mijn reisgenoot en ik mochten toen nog reizen op het jongerentarief van SJ, dat is tot en met 25 jaar.
Voor de afstand van ruim 600 kilometer vond ik dat een buitengewoon goede prijs.
Op vrijdag 20 juni 2014 11:07 schreef Little_Dolls het volgende: Iemand die weet hoe ik aan goedkopere kaarten voor Berlijn raak? (Twee personen.) Normale prijs is veel te duur en goedkopere prijs volgens website "klopt niet" volgens contactcenter (yeah right). Staat een sterretje bij, maar geen fatsoenlijke uitleg en aan de telefoon kreeg ik deze ook niet.
Oh ja en het is in BE.
Wellicht dat opknippen in Duitsland helpt? Bijvoorbeeld Elk Belgisch Station - Keulen bij Thalys en dan bij DB Keulen - Berlijn? Eventueel met Thalys naar Düsseldorf als daar de trein naar Berlijn goedkoper is dan in Keulen. Al zullen de goedkope tickets voor het zomerseizoen tegen deze tijd toch wel uitverkocht beginnen te raken vrees ik.
Bedankt voor de ervaringen. Ben namelijk aan het kijken naar Stockholm - Göteborg als onderdeel van een weekje Zweden volgend jaar. Wat kosten betreft is een enkeltje Stockholm - Göteborg 400 kronen (ongeveer 45 euro) voor de 1e klas en 3 uur treinen.
Op vrijdag 20 juni 2014 10:49 schreef Frozen-assassin het volgende: Hoe voelt dat dan? In een kantelbak zitten, word je dan deels naar rechts en links 'geslingerd'?
Kantelbaktreinen zijn baas . Milaan - Zürich is nog altijd het mooiste traject wat ik heb gedaan. Heerlijk om door die bochten te overhellen.
Treindienst Amsterdam - Breda via HSL stond vanmorgen al eerder urenlang helemaal stil.
En kijk nou eens op ns.nl?
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.
Amsterdam C.-Antwerpen-C. Vrijdag 20 Juni 13:26 Oorzaak Tussen Amsterdam C. en Breda rijden geen treinen door een defecte trein. Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:00 uur verholpen.