SunChaser | donderdag 19 juni 2014 @ 20:17 |
![]() › WAT IESCH DEESCHE TOPIQ? In deel 1 maakte KaMo een topic aan om videografie met digitale spiegelreflexcamera's centraal ergens onder te brengen. Met als doel 'om bevindingen met elkaar te delen om te kijken of we van elkaar kunnen leren'. ![]() Bespreek hier dus hoe jij filmt met je DSLR óf hoe ben je van plan te gaan filmen, mocht je op het moment geïnteresseerd, maar nog niet bezig ermee zijn. › MENSEN KIEZEN SERIEUS EEN DSLR OM TE FILMEN? › DSLR'S ZIJN TOCH VOOR FOTO'S? NEEM TOCH EEN VIDEOCAMERA JOH! › WAT HEBBEN WIJ VOOR GEAR Om jullie een indicatie te geven wat wijzelf allemaal gebruiken hebben we een klein inventaris van de users hier en hun materialen. Het is niet zo dat wanneer je dit niet hebt je kansloos bent en je hóeft niet dezelfde gear te hebben! Het is een indicatie en geen boodschappenlijst. ![]() › Peter_Aragorn › Susteren › Drommelsch85 › Boy_Snakeye › shiznuts Aanschaftips Europa: Geizhals / Google shopping / Tweakers Pricewatch China/worldwide: eBay / AliExpress / China webshops zoekmachine / Topicreeks: Chinese Webshops › CONCLUSIE Voor videoproductie is een DSLR dus de beste keuze qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden en flexibiliteit zonder tientallen duizenden euro's uit te geven aan een professioneler systeem. Hiermee is het schieten van HD-video dus ook voor iedereen met een klein budget binnen handbereik gekomen. Let wel! Behalve geld in gear, moet je ook tijd investeren in kennis/skills! Vergeet ook niet dit bazige topic: FOT / Micro Four Thirds Fanzone #1 - Panalympus magic! ![]() Inspiratieplaatje door TS: Widescreen door Pierro ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door SunChaser op 20-06-2014 00:38:19 ] | |
shiz | donderdag 19 juni 2014 @ 20:19 |
Wel ff een leuke nieuwe voetnote in de OP plaatsen, hè. ![]() En idd, hoor hier er eigenlijk niemand over, dus wilde eens peilen wie FilmConvert gebruikt. ![]() | |
KaMo | donderdag 19 juni 2014 @ 20:24 |
Nou, ja, heb een tijdje gespeeld met de demo. Mooi spul. Vervolgens toch maar besloten LUT's te kopen omdat ik de prijs toch wat hoog vond liggen. | |
SunChaser | donderdag 19 juni 2014 @ 20:25 |
Een wattes? | |
nietzman | donderdag 19 juni 2014 @ 20:25 |
Yep, heerlijke tool, heerlijke grain. | |
SunChaser | donderdag 19 juni 2014 @ 20:35 |
http://www.filmconvert.com/Videos/Video.aspx?id=243 Hoe werkt t, na t monteren gooi je je sequence door FC? | |
nietzman | donderdag 19 juni 2014 @ 20:44 |
Is een beetje onderdeel van je gradeproces he. Ik grade er zelf niet in dus gebruik het samen met FCPX, maar volgens mij moet je je complete grade er in kunnen doen. | |
shiz | donderdag 19 juni 2014 @ 20:44 |
't Is 'sinds een paar topics traditie' onderaan de OpeningsPost iets te plaatsen. Nu staan daar een still uit House of Cards en een server rack. Moet je ff vervangen en zelf iets leuks bedenken. ![]() Ah, ok. ![]() Zag ook veel gesproken worden nu met betrekking tot 'ImpulZ Film Emulation 3D LUTs'... Moet misschien toch maar eens kijken waar dat nu allemaal over gaat. | |
SunChaser | donderdag 19 juni 2014 @ 20:47 |
Het ligt misschien aan mij maar die voorbeelden van graden maken t wmb minder mooi danwel cliche. Kleurcorrecties, verzadigen. sharpen, lichter/donkerder uiteraard, maar zon smoezelige look er overheen. In de bios zie je dat ook vaak met die goedkopere independend movies, dan graden ze het over the top | |
nietzman | donderdag 19 juni 2014 @ 20:54 |
Te veel is nooit goed maar een lekkere grade is vaak onontbeerlijk om een lekkere sfeer neer te zetten. En natuurlijk laten ze niet de subtiliteiten zien in de voorbeeldfilmpjes. Daar zijn het voorbeeldfilmpjes voor. Je moet ook niet aan de presets van magic bullet gaan zitten natuurlijk. | |
Susteren | donderdag 19 juni 2014 @ 20:57 |
Nee, je knipt de stukken die je nodig hebt, gooit er dan een filmemulatie op, doet de grade en dan pas exporteer je het. Maar je kunt ook gewoon naar losse luts kijken, het enige wat FilmConvert doet is een lut over je footage gooien en film grain (wat je gewoon gratis kunt downloaden). 3-weg kleurenaanpasser heb je gewoon in premiere. | |
Susteren | donderdag 19 juni 2014 @ 20:58 |
Om precies te zijn is FIlmConvert een filmemulatie, graden doe je eigenlijk daarbovenop (wat je in principe ook in de stand-alone app kunt doen). ![]() | |
Susteren | donderdag 19 juni 2014 @ 21:01 |
Belachelijke TT trouwens, typisch iets voor een acultureel persoon. | |
#ANONIEM | donderdag 19 juni 2014 @ 21:12 |
![]() | |
shiz | donderdag 19 juni 2014 @ 21:35 |
Haha, btw, die Frugalgast, hè, die had nu z'n gesponsorde short ( http://www.kickstarter.co(...)ction-dramatic-short ) af:![]() | |
nietzman | donderdag 19 juni 2014 @ 21:39 |
om precies te zijn is het dus gewoon onderdeel van het gradeproces. | |
KaMo | donderdag 19 juni 2014 @ 22:27 |
Maar voor de luie/tijdsarme filmmaker een prima oplossing om iets van een look mee te geven aan je materiaal | |
videonatic | donderdag 19 juni 2014 @ 22:32 |
Er is nu een c-100 firmware update uitgekomen die iso 80.000 mogelijk maakt (standaard ging ie tot 20.000). Ik weet niet waarom je dat in godsnaam zou willen maar het kan. | |
KaMo | donderdag 19 juni 2014 @ 22:35 |
Lijkt me ideaal voor documentaires ![]() | |
shiz | donderdag 19 juni 2014 @ 22:45 |
Docu over vleermuizen ofzo? ![]() | |
Peter_Aragorn | donderdag 19 juni 2014 @ 22:55 |
Jemig! Lekker overdreven zeg! Hoe verhoudt zo'n C100 zich nou ten opzichte van een 5DIII of andere goede film dslr? Qua beeld zegmaar? Ik weet dat hier wel filmpjes over zijn, maar vroeg me af wat jullie daarvan vinden... | |
shiz | donderdag 19 juni 2014 @ 23:07 |
Ryan heeft er net een video over gedaan: Maar volgens mij heb je in die range dan ook wel een URSA. ![]() | |
SunChaser | donderdag 19 juni 2014 @ 23:08 |
Ik denk dat de 35mm 2.0 IS toch een lens is die ik wil hebben. Zou ik nof wat terugkrijgen voor de samyang 35mm 1.4 | |
Susteren | donderdag 19 juni 2014 @ 23:10 |
Ik wil hem misschien wel van je kopen. | |
shiz | donderdag 19 juni 2014 @ 23:11 |
Objectieven houden toch best wel waarde. Je moet ze alleen net genoeg aantrekkelijk prijzen dat jij 'em bijvoorbeeld zelf ook tweedehands zou kopen, omdat het verschil met een nieuwe dan net groot genoeg was om met het bespaarde geld wat anders leuks te doen. | |
Peter_Aragorn | donderdag 19 juni 2014 @ 23:13 |
Gaan we even kijken ![]() URSA is leuk, maar RAW niet altijd. Zeker niet voor alles wat je maakt. PRORes is dan al meer dan prima, maar dat heeftie ook wel zie ik net ![]() | |
SunChaser | donderdag 19 juni 2014 @ 23:19 |
De 50mm 1,4 gebruik ik ook zelden trouwens | |
Susteren | donderdag 19 juni 2014 @ 23:21 |
Wat moet je er voor hebben? Kan 'm zaterdag goed gebruiken. Oh, ik bedoel eigenlijk de 35mm. | |
SunChaser | donderdag 19 juni 2014 @ 23:33 |
275 + 6 euro verzenden. | |
Susteren | donderdag 19 juni 2014 @ 23:35 |
200 incl. hebben we een deal, kan hem nieuw voor ¤293,69 krijgen namelijk. | |
Peter_Aragorn | donderdag 19 juni 2014 @ 23:36 |
Hmm, die C100 is zelfs ten opzichte van de 5dIII een upgrade, als ik zo even snel wat filmpjes kijk. | |
SunChaser | donderdag 19 juni 2014 @ 23:39 |
Hij is nieuw 500. Maar laat t je morgen weten, als ik bij cameraland er ook 200 voor krijg doe ik t daar | |
shiz | donderdag 19 juni 2014 @ 23:46 |
![]() ![]() | |
Peter_Aragorn | donderdag 19 juni 2014 @ 23:49 |
Klopt. Als er nou ook nog een beetje flinke slowmo op zou zitten, zou ik mn 5dIII verkopen ![]() | |
Susteren | donderdag 19 juni 2014 @ 23:50 |
Hehe hier 100% hetzelfde. ![]() | |
Peter_Aragorn | donderdag 19 juni 2014 @ 23:55 |
Al wil ik sowieso wel over naar een meer echte videocamera. Fotograferen doe ik tegenwoordig liever en vooral vaker met een van mijn Fuji's... By the weg: GoPro nog t/m morgen in de aanbieding bij Groupon... Ik twijfel om nog te wachten op de '4'. | |
Susteren | vrijdag 20 juni 2014 @ 00:09 |
Jep, kijk trouwens eens naar de URSA. Zelfde prijsklasse als c100, awesome features, 4k, raw, xlr's, v-lock ingebouwd, 60fps en 3 schermen. Betere prijs/kwaliteit ga je niet vinden. De AJA heeft alleen een PL mount, en met een EF collectie is dat een beetje lastig. ![]() | |
Peter_Aragorn | vrijdag 20 juni 2014 @ 00:13 |
Vind dat ding alleen zo achterlijk groot. En RAW hoeft niet perse van mij. Weet datie ook ProRes doet hoor. En die URSA moet zichzelf nog wel bewijzen. | |
videonatic | vrijdag 20 juni 2014 @ 00:23 |
Die C-x00 reeks verslaat qua beeld vrijwel alle 'fototoestel' dslr's. Dynamic range is heel sterk. Alleen verlies je de helft van je kwaliteit als je op de interne SD slots opneemt (h264). Als je er nog een Atomos Ninja bij gebruikt is het een hele sterke camera. Vice en The Verge lopen er ook mee rond. | |
Niek. | vrijdag 20 juni 2014 @ 00:24 |
De Sony a7s gaat tot 409.600, kan overbelichten in totale duisternis. http://nofilmschool.com/2(...)arkness/?hvid=6gzNrY | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 00:38 |
Done | |
bart13 | vrijdag 20 juni 2014 @ 00:46 |
Ursa is een totaal andere camera dan de c100 =\ en een waardeloze body | |
Peter_Aragorn | vrijdag 20 juni 2014 @ 00:52 |
Kijk. Dat vind ik dus ook. C100 lijkt me daarentegen wel een fijne body! GH4 lijkt me ook wel weer fijn. Ook weer iets totaal anders xD | |
shiz | vrijdag 20 juni 2014 @ 01:00 |
Dat detail op z'n voorhoofd (1080p screenie 4K uit de GH4, snelle correctie). ![]() ![]() Kwam er trouwens gister pas achter dat de slow mo (1080p) niet in 96 fps wordt opgenomen, maar in 24 fps. ![]() ![]() | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 01:29 |
Ow, das wel jammer, maar wat als je dan realtime wil Want je kan nu ook geen audio opnemen? | |
shiz | vrijdag 20 juni 2014 @ 01:38 |
Nou ja, je kunt uiteraard extern audio opnemen/opslaan, maar in de VFR-mode film je in-camera inderdaad zonder geluid. Hij conformeert 'em naar je frequentieinstelling, dus 96 fps uitgespreid over 24 fps, 25 fps of 30 fps. Ergens wel geinig dat je op het schermpje al ziet hoe het eruit komt te zien qua motion. Trouwens niet genoeg om een wegfladderende vogel te freezen. Maar op wat langzamere actie wel erg leuk. | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 07:48 |
dus echt twixtor achtige slomo krijg je er niet mee? | |
Peter_Aragorn | vrijdag 20 juni 2014 @ 08:29 |
Kun je dat niet ergens instellen ofzo?! Vind dat behoorlijk stom. | |
nietzman | vrijdag 20 juni 2014 @ 10:53 |
Nou je krijgt er ongeveer tot 25% vertraagde twixtor slomo mee. ![]() | |
shiz | vrijdag 20 juni 2014 @ 11:17 |
Ja, een klein snel wegfladderend vogeltje zijn maar heel weinig frames en vol motion blur. Maar voor bewegende mensenmassa's, personen en dingen in/op het water is het wel erg tof. Supersmooth. | |
videonatic | vrijdag 20 juni 2014 @ 11:17 |
Kun je een kort 4K 96fps GH4 clipje delen? Wil wat slow motion dingen proberen in after effects. ( of weet iemand een plek waar stock online staat ) | |
shiz | vrijdag 20 juni 2014 @ 11:20 |
Is alleen in 1080p, hè, die 96 fps. En ben nu on-the-move met een hele dag werk voor me... En zo briljant is die footage niet, was n test. | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 11:26 |
Deze gh4 96fps test sucked ook al | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 11:26 |
https://vimeo.com/94055752 | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 11:28 |
Die shutterspeed op 96fps haalt alle licht weg zo te zien | |
KaMo | vrijdag 20 juni 2014 @ 11:47 |
Joh. Slowmotion is echt een techniek/dingetje op zich. Altijd uitkijken naar voldoende/flickervrij licht. | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 11:55 |
Bedoel meer dat de mensen in de voorbeeldfilmpjes niks met de iso doen zo te zien | |
KaMo | vrijdag 20 juni 2014 @ 12:18 |
Ik vind het vorige voorbeeld er echt niet slecht! Ik vermoed dat de maker geexposed heeft om te voorkomen dat de lucht in het wit zou verdwijnen. Is goed gelukt. Het dynamisch bereik is voldoende om van de mensen geen pure schaduwmassa te maken. Er is meer in videografie dan perfect uitgebalanceerde luma waves ![]() | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 12:22 |
Ja zo kijk ik niet, het onderwerp moet voor mij aantrekkelijk eruit zien qua licht, dat wolken en achtergrond mooi dynamisch bereikt zijn prima maar voor mij bijzaak | |
Peter_Aragorn | vrijdag 20 juni 2014 @ 12:40 |
Die vind ik wel erg nice hoor! | |
nietzman | vrijdag 20 juni 2014 @ 12:43 |
Dan heeft het dus heel erg weinig nut voor je om ruwe clips te beoordelen he. | |
Susteren | vrijdag 20 juni 2014 @ 13:50 |
Dit dus. Bij filmen gewoon zorgen voor ten eerste geen overbelichting, ten tweede geen onderbelichting, en dan in post het zo aantrekkelijk mogelijk maken. | |
Peter_Aragorn | vrijdag 20 juni 2014 @ 14:01 |
Tis zo jammer dat de 5dIII niet zoveel frames/seconde kan schieten ![]() | |
Susteren | vrijdag 20 juni 2014 @ 14:04 |
Nouja 60fps is naar mijn mening voor het meeste slomo werk (35% ofzo) prima, waar het mij vooral om draait is dat het maar 720p is in 60fps, had veel liever 60fps in 1080p gezien. ![]() | |
Peter_Aragorn | vrijdag 20 juni 2014 @ 14:11 |
Ja en dat kan dan wel met ML, maar dan is het weer meteen RAW. | |
Susteren | vrijdag 20 juni 2014 @ 14:34 |
Met ML RAW kan het ook niet hoor, de write speed zou te hoog zijn. | |
Peter_Aragorn | vrijdag 20 juni 2014 @ 14:45 |
Snel kaartje kan dat toch wel aan? | |
Susteren | vrijdag 20 juni 2014 @ 15:02 |
De camera zelf niet, die heeft een maximale write speed. | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:02 |
De 5D3 heeft al moeite om ALL-I weg te schrijven naar een SD kaart | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:04 |
De SamYang 35 1,4 en de Canon 50mm 1,4 ingeruild, kreeg er samen 350 voor en meteen de 35mm 2.0 IS gekocht | |
Peter_Aragorn | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:20 |
Maar waarom kan ML dan wel RAW wegschrijven?? Ennuh: is die 35 IS zo fijn ![]() | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:30 |
Ik heb n sd 95mbs en die schrijft wel all i hd weg maar dan is ie wel volledig bezet. All i 24 dus. All i 60 krijg ik glitches. Alleen op sd En 35mm is mn favoriete afstand | |
nietzman | vrijdag 20 juni 2014 @ 17:29 |
Heeft iemand hier meer suggesties hoe men deze scene heeft geschoten? Ik zoek binnenkort een soortgelijk iets voor een videoclip. https://www.dropbox.com/s/e03y5gf57ek11op/clip%20hannibal.mp4 | |
Susteren | vrijdag 20 juni 2014 @ 17:56 |
Gewoon een jib met een 3 axis head erop. ![]() | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 18:00 |
zwembad waar zwartgekleurd water in loopt, vier camera's. Optische pan? Ik gok ook maar wat uiteraard ![]() | |
nietzman | vrijdag 20 juni 2014 @ 18:00 |
Dat snap ik. Meer het hele gebeuren met zwart water en wat voor setup ze daar voor gebruiken. ![]() | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 18:03 |
Ws hebben ze gewoon in een studio een basin gebouwd | |
nietzman | vrijdag 20 juni 2014 @ 18:05 |
Mjah, lijkt me ook. Ik moet maar even iets verzinnen waarmee het wat simpeler kan of op zoek naar een basin. ![]() En voornamelijk even uitzoeken waarmee ze dat water hebben gekleurd, lijkt me niet direct relaxed om er gewoon een paar potten verf in leeg te gooien. | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 18:05 |
Of nog waarschijnlijker, ze hebben een studio met een basin met zwart water waar ze het bed langzaam in laten zakken | |
nietzman | vrijdag 20 juni 2014 @ 18:06 |
Dat klinkt verdacht realistisch. Top. Nou dat doen zonder budget. Kut. ![]() | |
Susteren | vrijdag 20 juni 2014 @ 18:11 |
Zwart water? Eerder gewoon water met zwarte ondergrond. | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 18:12 |
Op zoek naar een zwembad die gesloten is, er zit er bv een in hoofddorp Zoek uit naar huidvriendelijke verf Hmmm, no budget zeg je, je krijgt nergens zoveel liter water gratis. Waarschijnlijk zal die studio waar Hannibal deze scene opnam gedeeltelijk greenscreen gebruiken, of misschien wel helemaal, zodat ze het in post uitlichten. Maar dat kan een idee zijn, groen water ipv zwart water | |
Susteren | vrijdag 20 juni 2014 @ 18:12 |
Oh nee verkeerd gezien. | |
nietzman | vrijdag 20 juni 2014 @ 18:13 |
Yup, zit sowieso iets aan dichtheid in. Zwarte ondergrond voegt veel toe, maar water is zelf ook gekleurd. | |
Susteren | vrijdag 20 juni 2014 @ 18:16 |
Zou het niet te moeilijk maken. Gewoon een opblaasbaar kinderbadje met paar liter "zwart water" en zwarte ondergrond. ![]() | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 18:26 |
Je zoekt zon set denk ik http://time.com/18769/vid(...)0-rise-of-an-empire/ | |
KaMo | vrijdag 20 juni 2014 @ 18:32 |
http://www.nunspeter.nl/m(...)2009121100049601.jpg Bak bouwen van zwart landbouwzeil? | |
videonatic | vrijdag 20 juni 2014 @ 18:36 |
een zwarte badkuip in zwart water, badkuip laten zakken.( mijn gok ) Is s'avonds te doen in een redelijk groot tuin opblaas zwembadje. Als je alles in de directe omgeving van het lichaam maar zwart houd kun je de rest laten en later masken. ( no budget optie ) [ Bericht 5% gewijzigd door videonatic op 20-06-2014 18:43:40 ] | |
videonatic | vrijdag 20 juni 2014 @ 19:02 |
Ik heb weer een leuke; Kun je de bedrijfslogo's opsturen? *ontvangt 20x90 resolutie jpeg's* | |
#ANONIEM | vrijdag 20 juni 2014 @ 19:17 |
Misschien kun je ons zwembad gebruiken? Wel een blauw zijl, maar of je daar veel van ziet in het donker... Ingegraven trouwens.. [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2014 19:18:09 ] | |
mitchelll0181 | vrijdag 20 juni 2014 @ 19:40 |
Heerlijk 😂 | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 21:44 |
Ruwe footage met de nieuwe 35mm 2,0 IS Zonder rig gewoon uit de hand, niet overal superstabiel omdat ik toch uitga van plakshots Maar om een idee te geven van de lens | |
Susteren | vrijdag 20 juni 2014 @ 21:49 |
Een stop overbelicht. | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 21:54 |
De lucht ja, de jongen niet en dat is t onderwerp | |
Susteren | vrijdag 20 juni 2014 @ 21:56 |
De jongen zou niet onderbelicht zijn als je een stop minder zou belichten (sterker nog, ik vind hem nu ook overbelicht), dan had je geen blown out gebieden. Check je histogram eens voor het filmen en zorg ervoor dat het net niet clipt. | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 22:03 |
De jongen is niet overbelicht | |
Susteren | vrijdag 20 juni 2014 @ 22:39 |
1 stop minder en hij was goed belicht. | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 22:46 |
Ik had de iso nog een stop hoger kunnen doen danwel de F een stop lager, het is gewoon een witte lucht nou, lekker belangrijk. Maar ik hou dan ook van goed zichtbare onderwerpen | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 22:50 |
Anyway, de 35mm is mn nieuwe beste vriend | |
nietzman | vrijdag 20 juni 2014 @ 22:51 |
Goed zichtbaar? Hij is super flets. Waarom dan niet een hengst aan de blacks en mids geven? | |
bart13 | vrijdag 20 juni 2014 @ 22:51 |
Je histogram in ieder geval niet ![]() | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 22:53 |
Maakt mij niet uit hoor, ik heb er net nog 10 procent brightness en contrast overheen gegooid ![]() | |
bart13 | vrijdag 20 juni 2014 @ 22:54 |
![]() | |
videonatic | vrijdag 20 juni 2014 @ 22:54 |
Het is juist slim om die wolken goed wit te houden, alle focus ligt nu op de persoon ipv dat je een heel wolkenveld mee krijgt op de achtergrond, veelste druk. | |
bart13 | vrijdag 20 juni 2014 @ 22:55 |
Lichte stukken trekken juist aandacht. | |
videonatic | vrijdag 20 juni 2014 @ 22:55 |
Niet in zo'n shot. | |
bart13 | vrijdag 20 juni 2014 @ 22:56 |
ok | |
videonatic | vrijdag 20 juni 2014 @ 22:57 |
Overigens zou je in die pan naar rechts bij het water inspringen wel problemen krijgen daar merk je het wat meer van die overbelichting, voor zo'n reportage maakt het echter 0 uit verder. Maarja we zijn nu weer aan het overanalyseren, mooie scherpe lens wel. | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 22:59 |
Met 10 procent brightness en contrast zie je geen wolken meer en is het een mooi wit vlak, als ik zoals susteren het beeld donkerder had geschoten was de geinterviewde te donker geweest, net als zijn rapper. Het had gekund maar dan had ik een lamp op de camera moeten zetten. Dus liever een overbelicht wolkendek ![]() | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 23:03 |
Idd, het is camjowerk met zon die al dan niet door de wolken schijnt dus dan maar gewoon zorgen dat ie goed te zien is, je knipt toch 75 procent weg en over de rest komen plakshots. Verder gaat t om het verhaal. Plus het is camjo met een deadline dus ik gooi over de tijdlijn ook nog eens presets over alle beelden, de deadline halen is belangrijker en mensen kijken dit toch in een klein playerje ![]() | |
videonatic | vrijdag 20 juni 2014 @ 23:06 |
Met camjo heb ik echt schijt aan alle camera regels als iets binnen 3 uur gefilmt en online moet. M'n enige regel is dat het geluid altijd goed is, voor de rest 1 shotje color correcten en copy paste to all clips ![]() | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 23:08 |
Precies, ik krijg een X bedrag en ik ging vroeger wel eens 4 versies maken en elk shot corrigeren, dat doe ik niet meer, als ik t echt goed vind voor portfolio dan bewerk ik t nog wel eens na maar verder is t gewoon werk | |
bart13 | vrijdag 20 juni 2014 @ 23:11 |
Pans waren toch lelijk? | |
shiz | vrijdag 20 juni 2014 @ 23:16 |
Sowieso. Werk zelf verder op locatie alleen nog maar met portable pop-up studios. Ban de externe factoren! Ja togh. | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 23:21 |
Van statief. Wel opletten Bart. ![]() | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 23:24 |
Ik overweeg een oude caravan mee te nemen op locatie die ik ombouw naar studio zodat ik iedereen voor een greenscreen film, daarna film ik 3 seconden buiten met precies de goede dynamische range die ik dan in een loop achter de geïnterviewde projecteer. | |
videonatic | vrijdag 20 juni 2014 @ 23:25 |
Je kunt ook vragen of iemand heel stil wil staan en dan mask je hem gewoon op een locatie van google images. | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 23:29 |
Sowieso zijn mensen overrated, ik wil de interviews gewoon doen met pen en papier, dan thuis animeer ik de locatie en de mensen zodat ik gewoon 100 controle heb over licht, camerastandpunten, lijnen die naar de personen lopen voor de beste kadrering, vervolgens doe ik alle stemmen, want ik wil niet dat iemand onduidelijk of met een zachte G praat. | |
Susteren | vrijdag 20 juni 2014 @ 23:31 |
"Mijn rapper" was gewoon 100% correct belicht (lichtmeter), er was dus geen sprake van "te donker". Overbelichte shots komen door mensen als jou die denken het met het oog beter te kunnen dan een lichtmeter/histogram. Je zou sowieso moeten weten dat je nooit je camera monitor zonder hisogram zou moeten vertrouwen voor belichting. | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 23:33 |
En dit is het filmpje, uur montagetijd inclusief kleurcorrecties en sharpness en brightness, dus presets. Omgezet naar 720p want dat moet. Ik ben tevreden. Ja als ik elk beeldje bewerk is het vast mooier maar niemand van mijn kijkers ziet dat, die ziet gewoon het verhaal. Werk klaar, bier en even tv kijken. ![]() (meeste beelden zijn overigens gemaakt met de 24-105) | |
videonatic | vrijdag 20 juni 2014 @ 23:46 |
Money shot op 1:37 ![]() | |
SunChaser | vrijdag 20 juni 2014 @ 23:59 |
whehehe Dat is wat de mensen onthouden Of 2min8sec natuurlijk ![]() | |
FritsFlits | zaterdag 21 juni 2014 @ 00:00 |
Ik zou nog eens goed kijken naar je geluidsinstellingen. Zit vervorming en clipping in je audio. | |
SunChaser | zaterdag 21 juni 2014 @ 00:03 |
Audio slaat nergens uit in t rood, net als bij t beeld zit je hier in een omgeving met boxen en schreeuwende mensen. Hier zorg ik er alleen voor in de montage dat de audio niet in t rood slaat | |
FritsFlits | zaterdag 21 juni 2014 @ 00:04 |
Meters zeggen niets. Het is al opgenomen met vervorming. Zit er manual gain op die camera? | |
SunChaser | zaterdag 21 juni 2014 @ 00:04 |
Overigens haal ik beide filmpjes zo weer weg, staat nog niet eens online bij de krant, maar was wel weer even leuk te vertellen hoe ik als camjo werk. | |
SunChaser | zaterdag 21 juni 2014 @ 00:08 |
Yep en ik heb een koptelefoon;. Staat ook op manuel, alleen als iemand uit t water komt en hard in de mic schreeuwt dat het water koud is dan is je geluid idd vervormt. Natuurlijk had de gain daar zachter gemoeten, maar ik vind het belangrijker dat iemand dan op dat moment goed in beeld komt dan dat t geluid niet te hard is. Camjoén is keuzes maken. | |
KaMo | zaterdag 21 juni 2014 @ 00:14 |
IS HET GEEN CAMJOËN? | |
SunChaser | zaterdag 21 juni 2014 @ 00:15 |
Comjojojen | |
FritsFlits | zaterdag 21 juni 2014 @ 00:19 |
Dus je hebt nu een mooi shot met lelijk geluid, is jammer. Een shot met goed geluid wordt automatisch een nog mooier shot. De truc is om bijvoorbeeld op nominale afstand te staan van je microfoon, te schreeuwen en hem net niet te laten oversturen. Normaal dialoogniveau zit rond de -18dBFS/-20dBFS trouwens. Ik heb je video ingeladen in m'n Pro Tools en je kan ook zien dat je audio kapot is, ondanks dat jouw programma zegt dat er geen clipping in zit. ![]() Je ziet dat die golven worden afgekapt. Dat veroorzaakt o.a. de vervorming in je geluid. En nee, dat krijg je ook niet meer goed (alleen minder slecht met bepaalde plugins). Mijn idee is: 1. die clipping is veroorzaakt door een limiter in je camera die niet lekker werkt 2. de clipping is veroorzaakt ergens in je videoprogramma | |
SunChaser | zaterdag 21 juni 2014 @ 00:41 |
Ik heb geen limiter aanstaan | |
SunChaser | zaterdag 21 juni 2014 @ 00:50 |
Je hoeft me trouwensbniet te overtuigen dat t geluid hier en daar overmoduleert, dat weet ik zelf ook wel. Het maakt me niet uit voor dit soort fragmenten. ![]() | |
Susteren | zaterdag 21 juni 2014 @ 08:50 |
Je neemt "content is king" wel erg serieus, soms heb ik het gevoel dat je beter je hdslr kan inruilen voor een handycam. ![]() | |
Drommelsch85 | zaterdag 21 juni 2014 @ 17:13 |
Een spiderpig spider rig besteld. Ben benieuwd of het wat is..![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 21 juni 2014 @ 17:20 |
Ik heb daar nooit het ergonomisch voordeel in kunnen zien. Dus ik ben benieuwd. Ziet er wel naar uit alsof ze het design hebben aangepast. | |
Drommelsch85 | zaterdag 21 juni 2014 @ 18:08 |
Je moet er ook niet al te zware bodies en lenzen op willen hebben, en mijn GH3 + 12-35 is best licht maar voor die 65 euro wil ik het wel eens proberen: Ik heb idd de Rev 2 besteld. | |
Boy_Snakeye | zaterdag 21 juni 2014 @ 22:11 |
Hele mooie review ![]() Zeker een overweging waard als ik nog wat geld overhoud naar de vakantie ![]() | |
shiz | zaterdag 21 juni 2014 @ 22:20 |
![]()
| |
shiz | zondag 22 juni 2014 @ 01:29 |
Die zagen we ook echt niet aankomen ofzo... ![]() ![]() EF -> MFT (BMPCC) ~ courtesy of http://www.eoshd.com/cont(...)inema-camera-edition +
| |
Blindboy | zondag 22 juni 2014 @ 09:42 |
Dat ze maar eens opschieten! Ik dacht dat die EF-MFT begin deze maand al klaar zou zijn. Ik wil een GH4 + EF! ![]() | |
Susteren | zondag 22 juni 2014 @ 11:47 |
Gister te gekke shots gemaakt op event! Basto, FeestDJRuud, PureSang, alles staat erop. ![]() | |
111210 | maandag 23 juni 2014 @ 08:47 |
Valt mee heb er mee gedraaid bij ern nacht scene voor een docu en was best blij met het resultaat. Het mooie is dat je nog best wel wat voor elkaar krijgt zonder heel veel lelijke noise. Bij de 5d zou ik niet hoger gaan dan iso 800/1600, bij de c100 is de standaard iso 850 en kan je makkelijk mooie beelden halen tot 6400 iso Daarnaast is de 5d erg soft door de codec, vergeleken met de c100 | |
Susteren | maandag 23 juni 2014 @ 09:04 |
5d3 niet hoger dan 1600? ![]() 3200 tot 6400 is met een beetje noise reduction zeker bruikbaar. | |
videonatic | maandag 23 juni 2014 @ 09:27 |
Nee man ziet er niet uit, de iso noise in een 5d is ook een regenboog vergeleken met de grain achtige noise van die C serie. | |
Susteren | maandag 23 juni 2014 @ 09:46 |
Is echt goed te doen, neat video eroverheen en je hebt prima footage. Heb zelf ook paar vids met erg hoog iso geschoten, met de 5d3 totaal geen probleem qua noise. Áls er een reden is om niet te hoog te gaan in iso is het naar mijn mening wel de dynamic range die dan keldert, maar van de noise (die zich prima laat verwijderen) heb ik totaal geen last. | |
SunChaser | maandag 23 juni 2014 @ 11:45 |
Met de 5D3 kun je makkelijk maar de 2500/3200 en zelfs met 6400 krijg je acceptabele beelden | |
111210 | maandag 23 juni 2014 @ 12:12 |
dat is juist niet waar, hoe hoger je iso hoe meer dynamisch bereik je krijgt, kijk maar naar deze info van arri, bij iso 800 heb je het meeste bereik, bij hoger krijg je meer bereik in de hooglichten en bij een lagere iso meer bereik in je donkere partijen, werkt met vrijwel alle camera's zo (al is vaak alleen in de grading zichtbaar) ![]() | |
Susteren | maandag 23 juni 2014 @ 12:15 |
Hehe hier vergelijk je een Arri met een dslr, een totaal ander type sensor. Hoe hoger je in iso gaat op een 5d3, hoe minder dynamisch bereik je hebt. | |
111210 | maandag 23 juni 2014 @ 12:16 |
dit gaat om cmos sensors, die zitten in bijna alle video camera's, gaat niet om de kwaliteit maar om technische verwerking van het dynamisch bereik deze afbeelding zit ook in de brochure van de canon c100/300 | |
SunChaser | maandag 23 juni 2014 @ 12:17 |
Oh we hebben er nog zo een die met statiatiekn en diagrammen komt, ten eerste ligt t aan waar je het voor gebruikt, ten tweede hoe het eruit ziet in het geheel. Als ik een film maak over een nachtelijk bezoek aan een spookhuis dan is 128.000 iso nog acceptabel, of als ik iemand stiekum film tijdens een misdaad. De ene keer is 800 iso al lelijk, de andere keer kom je weg met het uiterste | |
Susteren | maandag 23 juni 2014 @ 12:18 |
![]() Nu blij? ![]() Het is gewoon een feit dat hoger iso lagere dynamic range betekend op een 5d3. | |
111210 | maandag 23 juni 2014 @ 12:19 |
![]() ik gaf alleen een reactie over het dynamisch bereik bij hogere iso waarden dat dit meer wordt, heb zeker niet gezegd dat het er dan beter uit ziet, beter lezen voordat je meteen zo reageert | |
Susteren | maandag 23 juni 2014 @ 12:21 |
Je hele reactie klopt niet, zie afbeelding van m'n vorige post. Je kunt een Arri niet met een 5d3 vergelijken qua dynamic range: totaal andere sensor, andere native iso's en ga zo maar door. | |
Susteren | maandag 23 juni 2014 @ 12:23 |
Je leest het hele tabel trouwens verkeerd, ook op de Arri zie je dat hogere iso's een lagere dynamic range betekenen. ![]() | |
111210 | maandag 23 juni 2014 @ 12:23 |
het is beide een cmos sensor, dus je kan wel wat vergelijken zolang het niet om de kwaliteit gaat) bij cmos is het over het algemeen zo dat hogere iso waardes een hoger dynamisch bereik betekend, wellicht bij de 5d niet (wat ik vreemd zou vinden) want zowel, sony, canon met de C serie, arri en red geven bij hun technische specificaties aan dat dat wel zo is. vandaar dat het me sterk lijkt als de 5d dan juist het tegenovergestelde zou zijn. ![]() | |
111210 | maandag 23 juni 2014 @ 12:24 |
vanaf 800 ga je in je lowight naar beneden maar in je highlights omhoog | |
Susteren | maandag 23 juni 2014 @ 12:25 |
Dat tabel is gemaakt door mensen die maanden lang aan firmware werkten om de dynamic range te verbeteren, die zuigen dat echt niet uit hun duim. | |
Susteren | maandag 23 juni 2014 @ 12:26 |
Juist, dat betekend niet dat de dynamic range verbeterd? ![]() | |
111210 | maandag 23 juni 2014 @ 12:26 |
daarom zeg ik ook dat ik dat vreemd vind omdat dat bij andere camera's het tegenovergestelde is | |
Susteren | maandag 23 juni 2014 @ 12:28 |
Laat maar. ![]() Je kunt er van maken wat je wilt, maar de dynamic ramge keldert op de 5d vrij snel bij hoge iso's. | |
Blindboy | maandag 23 juni 2014 @ 20:46 |
Laat mij eens één (legitiem) bewijs zien dat een hogere ISO een beter dynamisch bereik zou betekenen? Want volgens mij is dat echt de grootst mogelijke onzin, over welke sensor of merk je het dan ook hebt. (Ik gok eigenlijk dat jij bij 'dynamisch bereik' aan iets totaal anders denkt.) | |
Peter_Aragorn | maandag 23 juni 2014 @ 20:57 |
Wat maakt het uit jongens. We hebben weer gewonnen ![]() | |
Susteren | maandag 23 juni 2014 @ 21:25 |
Iemand trouwens al eens aan de AX1 gedacht? Geen verwisselbare objectieven natuurlijk, maar een prima sensor, 60fps 4k ( ![]() | |
shiz | maandag 23 juni 2014 @ 23:01 |
Nee joh. Gewoon ff wachten op die nieuwe Panasonic VariCam. ![]() | |
KaMo | maandag 23 juni 2014 @ 23:40 |
Vergeet de formfactor niet! | |
#ANONIEM | dinsdag 24 juni 2014 @ 15:51 |
Iemand tips om een verpakkingsmachine (formaat middelgrote auto) te belichten? Veel glas. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2014 15:51:48 ] | |
SunChaser | dinsdag 24 juni 2014 @ 16:04 |
verpakt ie glas of bestaat ie uit glas? | |
#ANONIEM | dinsdag 24 juni 2014 @ 16:58 |
Bestaat uit glas. Het is een soort glazen kist dus je ziet het proces. Probleem is dat hij in een donkere omgeving staat. Achtergrond is verpakkingsmateriaal. | |
SunChaser | dinsdag 24 juni 2014 @ 16:59 |
Daglichtlampen plaatsen? Hoge Iso? | |
#ANONIEM | dinsdag 24 juni 2014 @ 17:01 |
Mijn specifieke vraag zou eerder zijn hoe je het een beetje chic kan uitlichten. Tot nu toe heb ik alleen nog maar interviews uitgelicht, dus ik vroeg me af of er een speciale opzet is om zoiets te belichten. | |
SunChaser | dinsdag 24 juni 2014 @ 17:06 |
Sja, als je details van de machine filmt kun je t apart belichten maar full frontal is lastiger | |
Susteren | dinsdag 24 juni 2014 @ 20:27 |
Wat heeft daglicht of tungsten met de grootte van een object in het donker te maken? ![]() Hoink, ik zou met een scrim werken, of grote (chimera overhead style) softboxen. | |
SunChaser | dinsdag 24 juni 2014 @ 20:28 |
Dat t niet meer in t donker is ![]() | |
Susteren | dinsdag 24 juni 2014 @ 20:30 |
Nee maar wat heeft daglicht of tungsten daarmee te maken? Hij vraagt hoe je het het beste kunt belichten, met wat voor een lichtaccecoires oid. Of dat nu op 5600k of 3200k is doet er totaal niet toe als het toch donker is. | |
bart13 | dinsdag 24 juni 2014 @ 20:30 |
Denk dat je een hele grote scrim moet hebben om zo min mogelijk last te hebben van reflecties. | |
Susteren | dinsdag 24 juni 2014 @ 20:31 |
Nouja als het de grootte van een auto is zou een grote overhead light bank het meest voor de hand liggen. Dit combineren met meerdere foto's die op verschillende plaatsen belicht zijn. | |
SunChaser | dinsdag 24 juni 2014 @ 20:41 |
fotos? Dit is het videotopic | |
SunChaser | dinsdag 24 juni 2014 @ 20:43 |
Is dat ding aan het werk als je filmt trouwens? Anders kun je HDR video overwegen | |
bart13 | dinsdag 24 juni 2014 @ 21:16 |
Een lightbank zonder scrim gaat wss reflecteren? Een scrim kan ook gewoon overhead... | |
Susteren | dinsdag 24 juni 2014 @ 21:47 |
Een lightbank heeft gewoon een diffuser? | |
SunChaser | dinsdag 24 juni 2014 @ 21:55 |
Moet de machine worden gefilmd als in dat dat het product is of de machine in actie dat ie dingen maakt, dat maakt nogal uit | |
#ANONIEM | dinsdag 24 juni 2014 @ 22:02 |
Machine in actie. Dat is zeg maar het product wat moet worden verkocht. | |
videonatic | dinsdag 24 juni 2014 @ 22:46 |
reflecties kunnen ook mooi zijn, make it look shiny & expensive. | |
shiz | dinsdag 24 juni 2014 @ 22:53 |
CPL-etje. | |
bart13 | woensdag 25 juni 2014 @ 00:08 |
Een diffuser recht op de bank gaat denk ik niet veel uithalen. Ik denk dat in dit geval de modifier zo groot mogelijk moet zijn, | |
KaMo | woensdag 25 juni 2014 @ 00:28 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 14:41 |
Dit is de machine in kwestie (de achterkant) zoals je ziet staat hij net wel, net niet voor een grote deur die veel daglicht binnen laat. Het plan is nu om dit als primaire licht bron te gebruiken (machine kan niet al te veel verplaatst worden). Om de zijkant die richting binnen staat moet ik of licht bouncen of er een daglichtlamp op zetten. Hoe groot moet de bounce zijn en wat voor lamp valt er als alternatief te huren? achtergrond: totaal voor aanzicht: Ik heb maar 1 mooi totaal aanzicht nodig. De rest zijn detailshots die ik bij licht met een led panel. Tips zijn welkom. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2014 14:46:24 ] | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 15:13 |
De omgeving wordt tegen die tijd leeg gehaald. ![]() | |
KaMo | donderdag 26 juni 2014 @ 16:40 |
Lastige task. Heb je een goede poli filter? | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 16:44 |
Jup en het glas kan open. Belichting is vooral voor het totaalshot. | |
KaMo | donderdag 26 juni 2014 @ 16:52 |
Dat zeilicht is best mooi als je het mij vraagt. Ik zou kijken of je een butterfly kan regelen als fill aan de ene kant.![]() En eventueel in plaats van het zonlicht een 2KW fresnel op Floodstand, of juist ook gebounced via een butterfly of een difussie frame ervoor. En dan qua plaatsing het zo neerzetten dat je de reflectie minimaal houdt. (TIP mits je alleen bent: camera positioneren en tijdens het plaatsen van licht in de gaten houden dat je je camera niet ziet staan in de reflectie vanaf de lampposities) | |
Susteren | donderdag 26 juni 2014 @ 16:55 |
Dit en volledig zwarte kleding uiteraard, bijna altijd wel een pré maar vooral met dit soort werk erg belangrijk. | |
KaMo | donderdag 26 juni 2014 @ 17:21 |
Hmm, misschien zelfs wel stuk scheurdoek tussen 2 C-stands en dan gaatje prikken voor de lens | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 17:22 |
Dankje! Heb je enig idee waar ik dit kan huren? | |
KaMo | donderdag 26 juni 2014 @ 17:24 |
http://www.singelfilm.nl/ http://www.hetlicht.nl/en/ http://www.luxenco.nl/ Ik weet eigenlijk niet zo goed wat de mogelijkheden voor kleine bestellingen zijn. Maar bel vooral eens, bij Singelfilm zijn ze echt te gek ![]() | |
KaMo | donderdag 26 juni 2014 @ 17:25 |
Kan je gelijk doorrijden naar de buren om je rental Alexa op te halen ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 17:33 |
Ah. Amsterdam. Ik zit hiervoor in Turnhout. Misschien is het beter als ik het in Antwerpen zoek. ![]() | |
KaMo | donderdag 26 juni 2014 @ 17:41 |
Ah, dan zul je zelf even moeten oriënteren vrees ik! Ik heb laatst weer een serie liveregistraties mogen produceren https://vimeo.com/99244043 Budget staat huren van cameras niet toe, maar ik moet zeggen dat de video uiteindelijk ondanks de verschillende cameras best goed samenknipt. Heb nog een festivalgig te monteren maar ik wacht even tot ik een nieuwe computer heb, want daar moet veel worden gecorrigeerd. Dit is trouwens met BMPCC - Sony FS700 - Nikon DSLR - GoPro en Zoom Q1 | |
shiz | donderdag 26 juni 2014 @ 18:05 |
Welke Nikon? ![]() En de Sony lijkt me wel leuk om mee te spelen. ![]() - Die liveregistratie: meer cameralui dan swingend publiek. ![]() | |
KaMo | donderdag 26 juni 2014 @ 18:11 |
Nikon D610 Sony is te gek apparaat! En sja, helaas. Vaak een probleem bij de amateur band scene | |
shiz | donderdag 26 juni 2014 @ 18:19 |
Ging wel prima samen op zich die footage ondanks verschillende camera's. ![]() Hoest eigenlijk met Cannes afgelopen? | |
KaMo | donderdag 26 juni 2014 @ 18:23 |
Cannes was blijkbaar heel leuk, zelf niet het budget vrij kunnen maken om zelf te bezoeken. Onze actrice is wel geweest en heb achteraf nog leuke reacties gehad van mensen die de film daar gezien hadden. Volgend jaar wil ik zelf ![]() | |
shiz | donderdag 26 juni 2014 @ 18:24 |
Tof, ja. ![]() Enne... staat 'ie inmiddels ook ergens online ofzo? ![]() | |
KaMo | donderdag 26 juni 2014 @ 18:30 |
Altijd al, maar niet publiekelijk ![]() | |
shiz | donderdag 26 juni 2014 @ 18:32 |
![]() | |
KaMo | donderdag 26 juni 2014 @ 18:50 |
Zoals ik al eerder had aangegeven. Als iemand de screener wilt zien kunnen ze me altijd een DM sturen. Alleen voor distributieredenen kan ik hem niet zomaar online knallen | |
#ANONIEM | zaterdag 28 juni 2014 @ 12:16 |
Voor iedereen die niet naar Amsterdam wil voor wat grotere huurbehoeftes, ik heb voor de mensen in het Zuiden des Lands een verhuurbedrijf in Antwerpen en een Vilvoorde gevonden die naast Arri's, Red's, Cooke lenzen en andere zware jongens ook aan je gripbehoeftes kunnen voldoen. http://www.eye-lite.com/ http://lites.be/ | |
Susteren | zaterdag 28 juni 2014 @ 12:28 |
Ken ik inderdaad, wel eens overwogen maar houd gewoon niet echt van huren. | |
SunChaser | zaterdag 28 juni 2014 @ 12:53 |
Joh ![]() Ik huur af en toe iets als t toevoegt aan de klus en ik t nog niet weet vaker te gebruiken of ik t geld er nog niet voor heb De 70-200 usm2 kost 25 euro per dag, dus das makkelijk door te berekeken | |
#ANONIEM | zaterdag 28 juni 2014 @ 13:25 |
Scheelt je veel geld als je de kosten gewoon kan doorschuiven naar de klant. Het enige waarom ik huren soms hekel is omdat ik nogal wat kilometers moet rijden om iets op te halen en terug te brengen en je zo ook al een paar uur kwijt kan zijn. [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2014 13:26:20 ] | |
Boy_Snakeye | zondag 29 juni 2014 @ 08:04 |
Hier een video van mij met de Gopro en glidecam combinatie. Op verzoek de zaal verlichting even aan gelaten. Daarna ging deze weer uit en wat het te donker om te filmen... En om te filmen op ISO 1600... Dat levert te veel ruis om een goede video af te leveren.... | |
SunChaser | zondag 29 juni 2014 @ 08:07 |
Zie 2 cameras, welke was de gopro? De bewegende? | |
Boy_Snakeye | zondag 29 juni 2014 @ 08:18 |
Serieus? ![]() ![]() Ook goedemorgen ![]() | |
SunChaser | zondag 29 juni 2014 @ 08:21 |
Jij zegt dit: Hier een video van mij met de Gopro en glidecam combinatie Daar staat dat je de gopro op je glidecam hebt gezet. Dus dan moet jij t goed schrijven. Ook goedemorgen ![]() Op hoeveel F stond je glidecamlens? | |
SunChaser | zondag 29 juni 2014 @ 08:23 |
Overigens is het kleurverschil wel erg merkbaar. En ik merk weinig van glidecam smoootness, is meer of het vanuit de hand is gefilmd. Stond de stabilisatie wel uit? | |
Boy_Snakeye | zondag 29 juni 2014 @ 08:25 |
2,8. ISO 640. 1/50 | |
SunChaser | zondag 29 juni 2014 @ 08:26 |
Welke camera? | |
Boy_Snakeye | zondag 29 juni 2014 @ 08:30 |
650D met Tamron 24-70 | |
SunChaser | zondag 29 juni 2014 @ 08:34 |
Je wordt betaald toch voor bruiloften? Huur eens een 5D3, heb je 24mm op fullframe en kan je met de iso tot 3200 (en soms nog hoger) Kost je 60 piek voor een hele dag. Ik heb vorig jaar onder gelijke omstandigheden een bruiloft gefilmd met het licht uit, zat voor sommige shots op 1,4 met de 35mm. De 650D heb ik die dag gebruikt als B-roll camera. | |
Peter_Aragorn | zondag 29 juni 2014 @ 09:31 |
Wel een leuke openingsdans ![]() | |
Boy_Snakeye | zondag 29 juni 2014 @ 10:53 |
Huren kan. Maar moet je het ook weer halen en brengen. Geen verhuur bedrijf in het oosten. En je moet de camera toch langer huren omdat je dat ding toch moet leren.... Maar ga zo (over een paar uur) op vakantie en dan kijken of ik wat overhou voor een GH4 als ik terugkom.. Voor nu red ik nog net. ![]() | |
Susteren | zondag 29 juni 2014 @ 11:00 |
Wat is mis met Wat is mis met jou, f1.4 op een glidecam? ![]() Al had je een focus puller met een draadloos follow focus systeem, dan nog is dat veel te kritiek om te focussen. Minimaal f5.6 op een 24mm objectief, niemand vraagt om shots waar niks in focus is. Op festivals schieten we vaak zelfs boven de f8, puur zodat je (ondanks onverwachte "acts" van artiesten) nogsteeds veel in focus hebt. Tevens is objectieven wijd open gebruiken natuurlijk vrijwel nooit een aanrader. | |
Blindboy | zondag 29 juni 2014 @ 11:23 |
Ja, want die objectieven zijn er niet voor gemaakt om wijd open te gebruiken!![]() Ik snap die angst voor wijd open nooit. Bij video is het lastig met focus, tuurlijk, maar dat betekent niet dat je er altijd maar ver vandaan moet blijven. | |
Susteren | zondag 29 juni 2014 @ 11:29 |
Het is geen angst, het is gewoon een feitelijke constatering dat objectieven wijd open niet optimaal presteren. Met de body's van tegenwoordig kun je prima hoog in de iso's gaan, waarom zou je dan nog krampachtig f1.4 schieten als f2.8 net zo goed gaat, maar wel een stuk scherper is. Je moet er gewoon vanuit gaan dat als je een f1.4 objectief koopt je hem het beste pas vanaf f2.8 kunt gebruiken, een f2.8 objectief is erg mooi vanaf f4 en een f4 objectief vanaf f5.6. Tuurlijk ben je soms noodgedwongen om wijd open te gaan, maar als het te voorkomen is moet je dat gewoon niet willen. [ Bericht 7% gewijzigd door Susteren op 29-06-2014 11:36:30 ] | |
Blindboy | zondag 29 juni 2014 @ 11:46 |
Minder DoF kan soms ook gewoon zijn wat je wilt, wijd open presteren de meeste lenzen ook nog prima, ook al zijn ze niet op hun allerscherpst dan. | |
Peter_Aragorn | zondag 29 juni 2014 @ 12:42 |
Mee eens! Ik snap die angst ook niet. Ja je hebt soms dingen niet scherp. Is dat erg?! Ik vind van niet. | |
Boy_Snakeye | zondag 29 juni 2014 @ 14:14 |
Kijk naar de video's van Devinsupertramp. Zitten veel shots die onscherp zijn. Maar hij gebruikt ze en stoort mij niet eigenlijk.... | |
Peter_Aragorn | zondag 29 juni 2014 @ 16:56 |
En hij (en zijn team ook) is baas met de glidecam ![]() | |
Susteren | zondag 29 juni 2014 @ 17:49 |
Wat ik eerder niet snap is dat mensen zo'n extreme need voor shallow dof hebben. Ze gebruiken zelfs ND8's om hun 50mil op f1.4 te kunnen rocken midden op een dag, wat is het probleem van f5.6? Op 50mm heb je dan nog steeds onscherpte op de achtergrond (afhankelijk van de afstand uiteraard), maar het is niet zo storend en focus is minder kritiek. De filmmanier moet niet afleiden van het verhaal of de content, en door (voor de mooi) steeds wijd open te schieten zou je nog wel eens film kunnen maken die storend is. Maarja als je graag wijd open schiet, ik houd je niet tegen. Ik ben alleen van mening dat het typisch een beginnerskwaaltje is om steeds ieder objectief wijd open te gebruiken, zonder het nut van afstoppen in te zien. | |
Peter_Aragorn | zondag 29 juni 2014 @ 18:13 |
Wie zegt dat we dat alleen maar doen ![]() ![]() | |
KaMo | zondag 29 juni 2014 @ 19:22 |
ik wil altijd alles op mijn 135mm 1.8 vol open. Het moet wel mysterieus blijven! | |
Susteren | zondag 29 juni 2014 @ 21:42 |
![]() | |
Susteren | zondag 29 juni 2014 @ 21:42 |
https://vimeo.com/99464709 Voor de fans. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 29 juni 2014 @ 21:51 |
![]() ![]() Alleen een beetje veel ruis in het begin... maar ik zal me maar nergens mee bemoeien :p | |
Susteren | zondag 29 juni 2014 @ 21:53 |
Thx! Is Kodak grain, had helaas vrij veel last van de gradients door de lampen op de muur, dus moest vrij veel grain toevoegen om problemen te voorkomen. Tevens ben ik persoonlijk wel fan van grain, al helemaal in combinatie met monochrome beelden. ![]() | |
shiz | zondag 29 juni 2014 @ 22:00 |
I.p.v. zwart/wit was het nogal grijs. Had 'em ook donkerder gegrade voor meer (nitty gritty) sfeer. Wat zegt die gast nou? Presumably death i.p.v. dead? ![]() Vond de vrouwenstem niet zo passen. Misschien ook omdat de muziek veel te zacht weggedraaid is. Verder het idee wel aardig (al heeft het echt nul link met een festival ![]() ![]() | |
KaMo | zondag 29 juni 2014 @ 22:02 |
Toffe edit! Had van mij wel wat meer contrast in mogen zitten. En daarbij nog wel wat meer grain. Heerlijk. | |
KaMo | zondag 29 juni 2014 @ 22:04 |
Is dit twitch trouwens? ![]() | |
Susteren | zondag 29 juni 2014 @ 22:18 |
Edit niet zelf gedaan, grade wel. Is natuurlijk erg persoonlijk, hou er zelf wel van als de blacks niet crushed zijn (zie je veel in Skandinavische films). De vocals en tekst ben ik ook geen fan van eigenlijk, maarja dat had ik niet in handen. ![]() | |
Susteren | zondag 29 juni 2014 @ 22:22 |
Kijk het nu op mobiel, daarop valt het inderdaad erg op. Aangezien het monochroom is had ik inderdaad wat meer contrast moeten toevoegen. Bij kleur was het denk ik minder opvallend geweest. ![]() | |
shiz | zondag 29 juni 2014 @ 22:23 |
![]() ![]() ![]() Maar zoals Stefan al opmerkte... Als je je dSLR-footage als uitgangspunt neemt... ![]() Lijkt een kleurengecorrigeerde versie er natuurlijk wat meer op dan die vieze blauwe cast uit de GoPro... ![]() Versus dus: ![]() | |
shiz | zondag 29 juni 2014 @ 22:27 |
Doen mensen ook weleens fout bij fotografie. Maken ze van een foto een zwart/wit-foto. Alleen dan is het een grote platte grijze massa. Zonder kleur moet je eigenlijk gewoon contrast toevoegen om het interessant te maken. En mag van mij zeker contrastrijk en donker gemaakt worden voor een nitty gritty feel, ook grain helpt daarbij inderdaad. ![]() ![]() | |
Susteren | zondag 29 juni 2014 @ 23:34 |
https://vimeo.com/99481458 Fixed. ![]() | |
shiz | zondag 29 juni 2014 @ 23:40 |
Sells it much better already. ![]() Al had ik het zelf nog meer aangedikt. ![]() Duplicate -> overlay 66% ofzo. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door shiz op 29-06-2014 23:46:33 ] | |
SunChaser | maandag 30 juni 2014 @ 00:46 |
Focuspullen. Ik focuspull nooit. Ik kader, stel scherp, maak losse shots en monteer dat. 1,4 op een sfeervolverlichte dansvloer voor sommige shots is gewoon mooi. Of voor dof of voor ruisvrij beeld of voor beide | |
Boy_Snakeye | maandag 30 juni 2014 @ 11:26 |
Ik wou gewoon iets leuks geven en snel ff online gooien voordat ik op vakantie te ging. Als ik thuiskom en ik ga de uiteindelijke producten op usb zetten dan zal ik een kleur correctie zeker doen. ![]() | |
shiz | maandag 30 juni 2014 @ 13:37 |
Alles klar, Herr Kommissar! ![]() | |
SunChaser | maandag 30 juni 2014 @ 23:44 |
Wie zin heeft in n mooi stukje cinematografie kan ik The Raid 2 aanraden, elk shot is mooi, locaties spot on, dynamic range, regie, choreografie , prachtig. Verhaal is wat lang en cliche maar a la. Deel 1hoef je niet per se te zien | |
videonatic | dinsdag 1 juli 2014 @ 00:18 |
Aangezien de Fok videocommunity nu best groeit, misschien tijd voor een leuke Fok video battle/wedstrijd? Geïnteresseerden? | |
SunChaser | dinsdag 1 juli 2014 @ 00:35 |
Hmmm, wie stemt er dan. | |
shiz | dinsdag 1 juli 2014 @ 00:42 |
Ik ga wel in de jury zitten. ![]() | |
SunChaser | dinsdag 1 juli 2014 @ 01:13 |
Ik doe de verslaggeving wel | |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 12:39 |
Ik BEN de jury, dat mag toch wel duidelijk zijn. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:10 |
Ik wil meedoen :$ | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:25 |
Best mooi toch ![]() | |
SunChaser | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:25 |
Ja, jij stuurt in, en wij gaan jureren ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:26 |
Naja... Dat zou ik wel fijn vinden ![]() | |
SunChaser | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:29 |
Alleen jammer dat t zo beperkt is rond de Eifeltoren, aangezien het Paris Awakenings heet | |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:40 |
Wie houd je tegen om wat in te sturen. ![]() | |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:42 |
Trouwens voor degene die denkt dat ik niet zonder dure gear kan: laatst op een festival de 5d3 op de jib en de 650d met kitlensje op een 100 euro steadicam om alles zo licht mogelijk te houden, zijn echt awesome shots uitgekomen! Was zelf zelfs beetje verbaasd ervan. ![]() Tuurlijk heeft de 650d (in tegenstelling tot de 5d3) wel wat last van moire, maar los van dat vind ik de beeldkwaliteit niet tegenvallen voor de geweldige prijs!
| |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:42 |
Wie weet trouwens een leuke stabilizer voor de 5d3 met 24-105 voor <400 euro? Zat zelf aan de Laing P04 te denken. | |
Peter_Aragorn | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:47 |
Heb zelf een Glidecam HD-2000 op de kop getikt voor ¤250. Kun je ook proberen. | |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:48 |
Maar denk je niet dat de Chinezen qua technologie langzamerhand voorlopen met de stabilizers, vooral als je naar de prijs kijkt? | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:59 |
Ik heb nog niets :p | |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:02 |
Omdat je nogsteeds geen camera hebt gekocht, je droomt van een GH4 of Blackmagic maar beseft niet dat je beter NU een 650d in je handen kan hebben dan over 2 jaar een andere "betere" camera. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:04 |
Nou eigenlijk wel ![]() Want... als het aan m'n ouders lag, stond ik nu in de winkel om een GH4 te kopen, maar ik heb gezegd... 'wacht nog maar even.' | |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:05 |
Toen ik geen (destijds nieuwe) 5d mark II kon betalen haalde ik een 7d om mijn 550d te vervangen. Tuurlijk kon ik een jaar wachten en sparen voor de 5d2, maar op dat moment had ik gewoon een betere body nodig en kocht ik de 7d. Daarmee geld verdiend en de 1d3 gehaald. Ook daarmee weer geld verdiend, en toen gewoon zonder problemen de 5d3 kunnen betalen. Wat ik wil zeggen is dat je niet meteen een "ideale" camera hoeft te halen (die bestaat natuurlijk sowieso niet), het is doodnormaal om gewoon te beginnen met wat kleiners en dan op te bouwen qua gear. Nog maandenlang twijfelen heb je echt niks aan, koop gewoon voor minder dan 500 euro een 600d of 650d kit en je kunt lekker beginnen met vids te schieten. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:15 |
Je raakt echt precies het goede punt. Ik 'twijfel' echt enorm over wat ik nu moet kopen. Je hebt natuurlijk een goed punt: klein beginnen en groot opbouwen. Maar op een of andere manier wil ik altijd alles 'groots' aanpakken vanaf het beginnen; dat zit gewoon echt in mij. Het is niet dat ik dat alleen in dit geval heb, maar bijvoorbeeld ook met werkstukken. Daarbij wil ik nog wel even zeggen dat we er nu budget voor hebben thuis. Ik zal de knoop volgende week doorhakken, want dan ga ik er echt een kopen. Ik vind dat ik niet lang meer moet wachten en ik kan eerlijk gezegd ook niet meer wachten, maar ik neig nu wel richting een Canon (700d). Al... naja, ik hoef het niet meer te zeggen denk ik, maar de Panasonic GH4 spreekt me ook enorm aan. Waar ik trouwens wel bang voor ben met de GH4 is dat ik er echt spijt van ga krijgen. Ik weet dat ik me voornamelijk over laat halen door de 4K; maar ik verwacht dat er over een jaar wel meer van deze camera's zullen zijn en ook betere. Maar oké, stel toch dat ik een Panasonic GH4 neem... welke lens zou ik dan nemen (kitlens? waarschijnlijk via camera.nl). Dit komt misschien weer over als twijfel, maar de Canon staat eigenlijk nu op 1. Gewoon om precies wat jij zegt; budget en klein beginnen. Ook wil nog even melden dat ik al een super leuk idee heb voor een low-budget filmpje, die ik kan maken met de simpelste materialen die ik nu al tot me beschikking heb. | |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:15 |
Wat houd je tegen om een 600d te kopen? Plaats gewoon vandaag de order online, hier help ik je zelfs even naar de goedkoopste aanbieder: http://www.redcoon.nl/B27(...)91741752&refId=tweak Je hebt dat ding dan waarschijnlijk morgen in huis, en geloof me: je zult er geen spijt van krijgen. Pixel peepen komt nog wel, tegen die tijd zul je misschien wel een heel andere setup hebben. Maar in het begin is dat het laatste waar je je druk om moet maken, toen ik mijn eerste dslr kocht (een Alpha ![]() | |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:18 |
Dus je haalt de GH4 voor 4k? ![]() Oke, STEL je hebt een prima workstation wat zonder problemen 4k kan handelen. Dan nog heeft 90% van de kijkers niets aan resoluties boven 1920p. Verder heb je niks aan 4k als je soft goedkoop glas op je body gooit. Als laatste kun je er donder op zeggen dat Canon binnen een jaar ook de 4k markt gaat betreden op non-cinema dslr's. Als je dan al wat ervaring hebt opgedaan met je 600d doe je hem gewoon upgraden. Even voor de info: een 24-70 variant voor de GH4 kost 1000 euro, als ik moest kiezen tussen een objectief wat alleen een kleine sensor kan coveren of een geweldige Tamron 24-70 f2.8 IS met EF vatting zou ik het wel weten. Je bent gewoon veel meer future proof met Canon mount glas dan met mf4/3 glas. Je denkt misschien dat je GH4 nog jarenlang mee kan gaan, maar als er iets is wat van dag tot dag ontwikkeld zijn het wel body's en specs. Richt je dan (als je future proof wil zijn) eerder op mooi glas. Waarom zou je een 700d zou halen? De voordelen tegenover een 600d zijn echt minimaal, beeldkwaliteit is identiek en zou dat geld eerder in accecoires stoppen. | |
nietzman | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:24 |
Ah ja, mooi glas. Ik had vanmorgen een CP2 op m'n GH4. ![]() Niet heel vervelend. | |
nietzman | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:25 |
En zolang je dat blijft doen kom je nergens. | |
SunChaser | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:14 |
Dat IS dure gear, de 5D3 met lens en Jib tikt tegen de 5000 euro aan | |
D_A | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:15 |
Precies. Ondernemers doen. | |
Blindboy | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:20 |
Ten eerst comprimeert de GH4 de bestanden vrij hard, dus 4k is echt niet zo'n groot probleem als jij nu probeert te beweren. Guess what, 4k is niet alleen leuk voor als je een 4k-tv hebt! - 4k gedownscaled naar 1080p is scherper dan 1080p op je 5D3 - 4k gedownscaled heeft minder last van moiré en aliasing - 4k kan je inzoomen en nog stééds 1080p (of meer) overhouden - 4k is 4k, dus ook in de toekomst nuttig GH4 is echt niet zo'n gekke keuze. Sterker nog, tenzij je veel in het donker wilt filmen zou ik een GH4 boven de 5D3 aanraden, zelfs al zouden ze even duur zijn. GH4 is namelijk ook nog eens een stuk kleiner en lichter. | |
KaMo | dinsdag 1 juli 2014 @ 17:19 |
Ik ken dat gevoel ja ![]() Ik vond het eng ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 1 juli 2014 @ 17:20 |
![]() Wat footage? | |
KaMo | dinsdag 1 juli 2014 @ 17:25 |
Nope, hield niet echt lekker vast. En zonder ND was het ook niet echt spannend. Was vooral even proberen hoe het eruit zou zien ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 17:45 |
Waarom geen Blackmagic Pocket Camera met Metabones Adapter? | |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:04 |
Als je een beetje begrijpend kunt lezen zie je dat zowat het hele bericht doelt op de 650d met kitobjectief. ![]() | |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:08 |
Vrijwel alles is scherper dan EOS HD, omdat het geen true HD is. Heb je echt geen 4k downscale voor nodig. 5d3 heeft moire filter, extreem softwarematig inzoomen moet je gewoon niet willen en de toekomst is koffiedik kijken, HD zal de komende jaren zeker weten de standaard blijven, sommige omroepen zijn zelfs nog van SD aan het overstappen. Je vergeet dat goed glas voor de GH4 best prijzig is, en niet op grotere sensoren te gebruiken is. Daarentegen kun je EF glas vrijwel op iedere videocamera gooien. | |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:10 |
Ga Unites nu geen RAW schietende camera aansmeren alsjeblieft. ![]() Die jongen heeft vrijwel zero ervaring met cinematografie, hij moet gewoon een hdslr aanschaffen die 1080 h264 schiet, meer niet. | |
Blindboy | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:11 |
4k naar 1080p is ook scherper dan andere non-EOS. Dus? Ik heb het niet over extreem inzoomen, ik heb het over 4k op 100% in een 1080p-timeline. Dat werkt perfect. Jij gelooft niet dat er ooit van 1080p naar 4k gegaan zal worden? ![]() Daarom is 4k juist nice, scherper én zoombaar op 1080p. En jij vergeet dat er meer dan genoeg adapters zijn voor m43, waaronder EF-adapters. Maar goed, blijf jij vooral geilen op je 5D3, ik dwing je niet om een GH4 te kopen. Ik heb overigens zelf ook een 5D3, maar ga zeker weten een GH4 erbij nemen. | |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:18 |
Je vergeet het hele punt. Het gaat niet om de beste camera, het gaat om een goede camera voor Unites. Jij en ik weten allebei dat een 600d met kitlens een betere keuze is dan een GH4 voor een beginner. 2000 euro uitgeven aan een kit zonder enige ervaring is gewoon niet slim, zeker niet als je er waarschijnlijk toch niet het uiterste uit haalt. Het gaat waarschijnlijk toch op youtube, en met die verschrikkelijke compressie blijft zelfs van de mooiste 4k beelden maar weinig moois over. Hoe meer mensen hier gaan roepen dat Unites een blackmagic of gh4 moeten gaan kopen, hoe meer hij gaat twijfelen en hoe langer (if ever) het duurt voordat hij een keuze heeft gemaakt. Gaat hij echter nu voor een 600d kit van 430 euro kan er niks gebeuren, het is een leuk bedrag en hij kan meteen aan de slag met filmen. Ook heeft hij meer dan voldoende geld over om later wellicht extra objectieven, statief, licht en geluid aan te schaffen. | |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:22 |
Trouwens natuurlijk zal er een 4k tijdperk aankomen, maar die tijd is gewoon nog niet aangebroken. Om bij de eerste 4k schieters te horen is even kortzichtig als een product op de release dag te kopen terwijl het binnen een maand een stuk goedkoper zal zijn. Leuk voor professionals op dit moment, maar om Unites 4k aan te smeren is gewoon erg dom, dat zijn bijna Media Markt verkoperstaferelen. Geloof me: 4k is de nieuwe "meer megapixels is beter!!!" hype. | |
SunChaser | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:27 |
Ik denk dat 4K zeker volgend jaar een vlucht zal nemen, ff afwachten wat de specs worden van de 5D4 | |
nietzman | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:28 |
Hihi. | |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:31 |
Nu er 4k schietende consumentencamera's zijn zie ik ze dat in de Media Markt al roepen hoor. Maar natuurlijk is deze camera beturrrr. Hij schiet 4k! Wat ze vergeten te vermelden is dat het op een sensor ter grootte van een rijstkorrel wordt geschoten, maarja de 4k sticker doet zijn werk. | |
SunChaser | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:32 |
YouTube ondersteunt al 4K, zullen ze niet voor niks doen Sony promoot op het WK 4K langs de velden Ik herinner me nog dat youTube 480 als hoogste kwaliteit had | |
nietzman | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:33 |
Dat neemt niet weg dat je conclusie poep is. | |
SunChaser | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:34 |
Daar gaat t niet om, de ene HD is de andere HD ook niet, HD met je smartphone is anders dan HD met de C300 terwijl t beide 1080p is Waar t om gaat dat 4K standaard gaat worden voor TV, video en camera. Dit jaar niet maar volgend jaar zal 4K meer in zwang komen mede dankzij nerds zoals wij. | |
SunChaser | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:36 |
Overigens is HD nog niet eens zo gek lang standaard, volgens mij kocht men voor het WK van 2010 pas massaal HDtvs en dat was nog vaak half HD. HD op de kabel is er ook nog niet zo lang. | |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:38 |
Eer dat 4k de standaard is zijn we echt jaren verder, dat gaat niet van de een op de andere dag. Dat er nu 4k camera's en TV's zijn zegt echt niets over standaarden, pas als het grootste deel van de omroepen 4k gaat uitzenden kun je gaan spreken van een 4k standaard. | |
Susteren | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:39 |
Je vergeet dat de discussie niet 4k vs HD is, maar welke camera voor Unites het beste is. | |
nietzman | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:40 |
Omroepen spelen straks een beetje de tweede viool, vooral door streaming diensten zal 4K veel sneller geadopteerd worden als HD destijds. | |
SunChaser | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:40 |
De ontwikkelingen zijn in volle gang. Wedden dat over 2 jaar de MediaMarkt 4K tvc verkoopt, voor nog betere voetbalbeelden Of de NOS dan 4K uitzendt maakt niet uit in dat reclamepraatje | |
nietzman | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:41 |
Het enige waar die jongen echt iets aan heeft is wat daadkracht. | |
SunChaser | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:41 |
Je ziet nu als een omroep SD uitzendt, ziet er niet uit Alleen voor documentaires maakt t niet uit | |
Blindboy | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:42 |
Punt is dat je 4k-content moet hebben voordat je wat gaat hebben aan 4k-schermen. Wat jij nu loopt te roepen houdt dat alleen maar tegen. Jij roept "ga geen 4k-camera kopen, want daar heb je nog niks aan, niemand heeft een 4k-tv!". Als iedereen dat roept gaat niemand ooit 4k schieten en ga je inderdaad ook geen vraag creëren naar 4k-tv's. | |
SunChaser | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:42 |
Game off | |
SunChaser | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:42 |
Oh nee nu |